Devlerin Macar Dansı

Devlerin Macar Dansı
Markalar ve milliyetçilik otomotiv endüstrisinde büyük önem taşıyor. Avrupa'da bu özellikle Alman, Fransız ve “ithal” Asyalı markalar ile oluyor. Ancak işin aslı çok farklı. Öyle ki Güney Koreli otomobil üreticileri arabalarını Almanya, Fransa ve İspanya'da üretiyor. Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan'ın fabrikaları İngiltere'de yer alıyor. İngiltere endüstrisi Opel ve McLaren markalarını ihraç ediyor. Civic ve Qashqai gibi modeller İngiltere'den dünyaya gönderiliyor. Ancak görünen o ki Almanya, Fransa, İspanya ve İngiltere gibi Avrupa'nın büyük üreticilerine Avrupalı bir başka ufak ülke alternatif oluyor: Macaristan. 10 milyon nüfusu ile İstanbul büyüklüğünde olan Macaristan, şimdiden Mercedes Benz ve Audi markalarının kompakt premium sınıfı otomobillerinin üretildiği bir konuma gelmiş. 2012 yılının mart ayında Macaristan'a giren Mercedes Benz, bu ülkeye 800 milyon Euro'luk yatırım yaptı. Stuttgartlı otomobil devi, MFA platformu üzerine üretilen B Serisi, A Serisi ve CLA Serisi gibi modellerin üretimini Macaristan'da gerçekleştirmeye devam ediyor. İşçi ücretlerinin Almanya'ya göre çok daha düşük olduğu Macaristan'da Mercedes Benz karlılık oranını da arttırıyor. Audi'de tıpkı Mercedes Benz gibi TT coupe ve cabrio modelleri ile A3 cabrio ve sedan modellerinin üretimini “Audi Hungaria Motor kft.” Birimi adı altında Macaristan'ın Gyor kentinde üretiyor. 1994 yılında açılan Audi Macaristan fabrikası yılda 2 milyon motor üretimi ile markanın ihtiyacının büyük bölümünü karşılıyor. Bu fabrikada Lamborghini Gallardo modelinde kullanılan V10 silindir bloklarının üretimi de gerçekleştiriliyordu. 2009 yılında Audi, 2.5 litrelik 5 silindirli quattro 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip 340 beygirlik TT RS modelini piyasaya sürdü. Bu modelin üretimi Macaristan'da gerçekleştirilerek Audi tarihinde quattro GmbH bünyesinde Almanya'nın Neckarsulm kentinde üretilmeyen ilk RS modeli olmuştu.

18.06.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
ersoy 16.07.2014 19:06

Otomobil yerli üretim olunca ne değişecek? vergi sistemi aynı kaldıkca %45-90-140 ötv ödeyip o ötv ninde birde kdv sini ödüyoruz. Gıdadan inşaat malzemesine, alkollü içeceklere kadar kendi ülkemizde üretilen ürünleri komşumuz olan ülkelere gidip buradakinden daha ucuza alıyoruz. Kendi malımız kendimize haram olmuş

Ramazan 26.06.2014 12:51

Biz de faizlerle, kredi kartlarına getirilen kısıtlama, arabalara %150 vergilerle bu sektörü baltalayalım, Macaristanın 8 katı nüfusu var Türkiyenin, Coğrafi konumu Dünyada eşi yok, teşviklerin ciddi olması lazım

Usta 18.06.2014 14:20

Vay be işte bu yüzden Bmw,Audi ve Mers ten daha değerli.Onlar işçilikten kar sağlarken Bmw isminden para kazanıyor

enes 18.06.2014 13:05

okadar alman malı , japon malı diye övdüğünüz arabalar hangi ülkelerde yapılıyormuş :)

T.C. 18.06.2014 10:31

hamaseti bırakıp şöyle bir baktığımızda ve bu haberi dikkatlice okuduğumuzda ancak bir arpa boyu yol aldığımız anlaşılıyor.hem kendi markalarını üreten hemde fason üretim yapan ingiltere neden jaguar ı hindistana sattı?yerli araç diye yola çıktık,beceremedik,montajla idare ediyoruz,dünya stratejisini iyi okuyamadığımız anlaşılıyor.neden bu yatırımların kaymaklısı başka yere kayıyor.

shift 18.06.2014 08:50

yerli otomobil gelsin artık ya . Şunların haberleri yerine bizimkini okuyalım . Avrupanın pazarı olmaktan ve pahalı otomobillerden bıkmadık mi artık ?

ismail 18.06.2014 08:34

ne hikmetse bizde de çek cumhuriyetinden gelen hundai koreli oluyor ama meksikadan gelen jetta alman oluyor!!!

ali 18.06.2014 08:05

biz ise İ30 üretimini çeklere kaptırdık..neymiş vergi indirimi..?