Corolla Yılın Otomobili Seçildi

Corolla Yılın Otomobili Seçildi

Otomotiv Gazetecileri Derneği tarafından düzenlenen oylamada Toyota Corolla sedan modeli "Yılın Otomobili" ünvanına sahip oldu. 4170 puan ile birinci seçilen Corolla'ya ödülü bu akşam düzenlenecek törenle verilecek.

Dördüncüsü düzenlenen oylama sonucu Fiyat/Performans, Tasarım, Yol Tutuşu, Ergonomik Kullanım, Yakıt Tüketimi, Emisyon Değerleri, Güvenlik ve Donanım Seviyeleri ile ilgili kriterlere göre otomotiv yazarları tarafından verilen puanlar ile belirleniyor.

Toyota Corolla'nın ardından en çok oyu 2770 puan ile Dacia Duster ve 2670 puan ile Mercedes A Serisi aldı. Finale kalan diğer modeller ise Ford Focus, Honda CR-V, Volkswagen T-Roc ve Volvo XC40 olmuştu.

17.04.2019 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2775 20.05.2019 14:10

Dizel ve turbo benzinli fiyatına hibrit sunması bile yeterli "yılın arabası" seçilmesi için.

Misafir-3651 16.05.2019 21:40

Turbo araçlar corolla dan daha iyi yakıt tüketimi sağlıyor,daha performanslı ve daha sessiz.PEKİ YA TURBO ARAÇLAR ATMOSFERİK COROLLA YA GÖRE ÇOK MU PAHALI?
Her aracı buraya detaylı olarak yazamayacağımıza göre bir örnekle izah edelim;Seat leon un 1.0 tsi dsg style aracı donanım olarak ; satrt stop , cruise control , otomatik katlalana aynalar , far sensörü , yağmur sensörü , park sensörleri vs donanımlara sahip yani sitede yer alan bilgilere göre tam olarak corolla flame multdrive-s nin karşılığı.Seat leon 4,4 lt karma tüketim fabrika verisine saiphken corolla da bu rakam 5,8.Performans olarak ta önde olan leon 200 nm tork sunarken corolla 160 nm tork sunuyoır.Peki leon un fabrika liste fiyatı(indirimisiz) 135.000 tl iken , corolla 137.800 tl!!.Genellikle turbolar daha pahalı olsa da demekki her zaman geçerli değil piyasayı biliyor isek.
Hibrit toyota satış ceo sunun tabiriyle bugünün teknolojisi.Burada onunla aynı kanıdayım.Çünkü hibritler hala belli bir oranda yakıta ihtiyaç duyduğundan ötürü ne akaryakıt rezervlerinin azalmasından ötürü yakıtsızlığa bir çözüm ne de hala benzin kullandığından ötürü karbonmonoksit salınımını engelliyor.Bunların etkisini sadece biraz azaltıyor.Zaten zamanla hibritlerinde plug in hibrite dönüşüp ardından yerini elektrikli araçlara bırakacağını ki çok sürmeyecek tahmin edebilirsiniz.
Dünya devlerinin yatırım trendi genel olarak tesla nın da yaptığı atakla birlikte elektrikli araçlar.yANILIYOR OLBİLİRİM AMA BİLDİĞİM KADARIYLA ELEKTRİKLİ ARAÇLARA YAPTIKLARI YATIRIM VE ARGE FAALİYETLERİ HİBRİTE YAPTIKLARINDAN ÇOK ÇOK DAHA FAZLA

Misafir-5578 16.05.2019 16:36

misafir 713
İyice okursanız vw deki gibi bir motor gelirse dedim.Bu motor veri olarak 1.2 tsi nin verisi. Toyota da turbo beslemeli motor üretimi huauaunda tecrübe kazandıkça atmosferiklerin anlamsız kalacağı motorlar üretecwkler.Şehir içindeki tüketim mesela peugeot 308 le 7 lt lerde gezerken fabrika verisi bile corollada 8 lt ken pratikte 9 9.2 lerlw gezersiniz.Bu arada 20 bin lira fark arada yok.Astra sedan , leon 1.2 tsi dsg style(baz gibi görünmesine rağmen belki dream donanımına eşit) gibi araçlar cvt corolla fiyatındalar.Lütfen tekrar gözden geçiriniz.

Misafir-713 16.05.2019 12:18

Hiçbir zaman hibritin mucidi demedim, öncs dedim. İkisi aynı şey değil. Şu anda yeryzünde herhangi birine hibrit deseniz size Toyota der. Öncü olmak budur (bu arada yakında yeni kasa A4'de de hibrit motor seçeneği olacakmış; demek ki onlar da gelecek göryrlar hibritte).. 10 sn'den 9 sn'e inmek önemli mi, ne işe yarar? Kaldı ki bu kadar fark da yok (1.2 T ve 1.6 atm. Corolla kıyaslandığında 9.3 sn ile 9.8 sn; fark sadec 0.5 sn. Tüketim veriniz de doğru değil (5.6 lt ile 5.8 lt; fark sadece 0.2 lt). Vergi konusunda haklısınız. 700 TL daha az ödersiniz ama Turbo benzinliyi alırken çok daha yüksek bir mebla ödersiniz. Şu anda aynı donanıma sahip araçlar kıyaslandığında turbolu ve atm. arasında 20 bin TL gibi farklar olduğunu görürsünüz

Misafir-2332 15.05.2019 15:46

Miaafir 9619
Hangi hususlarda yanlış bilgileri düzelttiğimizi yorumu tekrar okuyarak görebilirsiniz.Misal hibritin mucidi kim , turbo motornedir -ne işe yarar , hibritin gelecwğin teknolojisi midir yoksa çok daha yetkili isimlerin ağzından bugünün teknolojisi midir gibi hususlarda.Bu arada turbo beslemeli motor gelirse bence çok daha iyi olur.Eğer vw grubundaki gibi bir turbo gelirse aracın 0-100 ü 10 lu saniyelerden 9 lara inerkwn torku da 160 nm leeden 200 lere çıkar.Bütün bunları yaparken yakıt tüketimide 5.8 lerden 4.4 lere düşer.Vergisi de 1640 liralardan 950 liraya düşer.

Misafir-9619 04.05.2019 15:29

Hagi yanlışları düzelltiğiniz pek anlayamadım, yazdıklarınıza cevaben:
1. Yanıtı defalarca verdim, yazdım ama bir kez daha yazayım: Rekabette geri kalmamak için turbo da üretiyorlar (ama atmosferik de devam ediyor). 1.2 Turbo corolla'nın hızlaması 9.3, tüketimi de ort 5.6 lt. Atmosferik de ise bu değerler 9.7 sn ve 5.8lt. Yani işe yaramıyor. Ben bu değerler arasında kayda değer bir fark göremiyorum.
2. Hibritin öncüsü ve şu anadaki lideri Toyotadır (bunu kabul etmemek otmotiv tarihini bilmemektir). Dünyada birçok ülkede (bizde de) insanlar hibritle Toyota sayesinde tanıştı. ABD'li Piper bazı kaynaklara göre (webdeki her kaynağın güveilirliğ de tartışılır) sadece patentini alan kişidir (adını duyan da var mıdır bilmiyorum ayrıca bazı kaynaklara göre de F. Porsche ilk hibrit motoru geliştirmiştir), hibriti büyüten, ticari olarak pazarlayan, normal halk arabalarında kullanımını sağlayan Toyotadır. Örneğin tubonun mucidi de vw değildir ama o pazarlayabilmiştir ticari olarak. Hibritin, elektrikliye geçişte 15-20 yıl kullanlacak bir seçenek olduğunu da yazmıştım zaten.Son olarak dünyanın ilk seri üretim hibrit aracı "Toyota Prius" dur
3. MTV'de devletin yanlış düzenlemesi nedeniyle yüksek. Toyota bu 1.8 hibriti tüm dünyada satıyor, Türkiye'de MTV yüksek diye buraya özel yeni motor üretmesi beklenemez. Beklenen, devletin bu A emisyonlu ve 3.4 lt tüketimli arabadan en düşük vergiyi almasıdır ki ben bunun olacağına inanıyorum. Yakında hibritler için MTV düzenlemesi yapılacaktır.
4. Corolla'nı fiyatı normaldir. Bağımsız, çift salıncaklı arka süspansiyon sistemli,yeni. TNGA plaplatformu sayesinde yere daha yakın ağırlık merkezi ve %60 daha rijit bir gövde sunan yeni bir arabadır Crollla. Bir aracın atmosferik motorlu olması, fiyatını düşük lmasıı gerektirecek bir handikap değildir. Ceed güzel bir arabadır fakat motoru 1.4 atmosferikdir (1.6'dan belirgin şekilde daha güçsüzdür. Piyasası yoktur, 2.eli yoktur (bunlar ülkemiz gerçekleridir). ACT nasıl önemliyse SKYACTIVE de , Değişken Sübap zamanlası da önemlidir, Toyota tarafından geliştirlen "ilk su soğutmalı egzoz manifold teknolojisi" de önemlidir.

Misafir-7868 03.05.2019 23:12

mis.8203
Tesadüfen tekrar yorumlarınızı okudum ve araç almak isteyen arkadaşları doğru yönlendirebilmek adına yanlışlıkları düzeltmek istedim
1)TURBO İŞE YARIYOR MU?Turbo besleme hiçbir işe yaramıyorsa neden aşırı beslemeli yaniturboşarjlı araçlar gittikçe yaygınlaşıyor ve hatta honda,toyota,mazda gibi araçüreticileri de turbo tercih ediyor?Kafanızın karışmaması için ve boyut,aks mesafesi,ağırlık merkezi,rüzgar sürtünme katsayısı gibi değerleri birbirine en yakın araçları yani aynı modelin turbo beslemeli versiyonu ile atmosferik versiyonununn verilerini kıyaslamaktır.
1.2 turbo beslemeli corolla nın 0-100 değeri 9.3 saniyedir.(1.6 atnosferik ünite 9.7).1.2 turbo da tork 185 nm 1.6 atmosferikte ise 159 nm dir.Vergi de bugünkü koşullarda 1.2 turbo 946 tl , 1.6 atmosferikte 1649 tl dir.Muhtemelen ki hemen hemen bütün turbolarda bu böyledir , yakıt tüketimi de daha düşük olacaktır.
2)HİBRİT ARAÇLARIN ÖNCÜSÜ TOYOTA MI VE GELECEĞİN ARAÇLARI HİBRİT Mİ OLACAK?
DÜnyada ilk hibrit araç 1896 model Armstrong Pheaton dur.Peki hibrit geleceğin teknolojisi mi?Hayır değil,çünkü hibrit motorlar yapısı ile alakalı olarak herzaman belirli bir miktar petrole ihtiyaç duyuyor.Hibrit araçlar , elektrikli ve ya alternatif enerjiye sahip araçların üretiminden önce bir geçiş evresidir.Zira hibrit olsun elektrikli olsun hyundai nin bulduğu ve yanılmıyorsam ix35 te denediği su devridaimi ile çalışan motor teknolojilerinin ortaya çıkış sebepleri dünyada özellikle ekonomik münhasır bölgelerde gerekse ortadoğu petrol rezervlerindeki petrolün azalmış olması- bunun sonucu olarak bir anda akaryakıtsız kalmaya karşı önlem bir diğer sebebi de petrolle çalışan araçların salgıladığı zehirli karbonmonoksit gazından korunma ya çalışılmasıdır.Dolayısıyla ileride ön plana çıkacak teknoloji ''O'' mg zehirli gaz salınımı yapacak araçlardır.Hibrit ise henüz bu seviyede değil.Bunun gerekçesini ve mekatronik altyapısını anlatmadan geçiyorum , yorumum uzun tuttu.Hatta toyota dan örnek verelim.Ayrıca ben bizzat toyota türkiye pazarlama ceo sunun hibrit geleceğin değil bugünün teknolojisidir sözünü böyle yorumladım.Ayrıca toyota nın 2020 den iltibaren sadece elektrikli araç üreteceği hususunda bir açıklama yapmıştı yanlış hatırlamıyorsam.Daha uzatmaya gerek yok.Sanırım hibrit konusu açıklığa kavuştu.
3)Toyota nın hibrit araçları ne yazıkki 1.8 litre olarak geliyor ve yıllık vergisi tam 3176 tl.
4)Küçük hacimli hatta act teknolojili turbolar,hibritler,elektriklşi araçlar,su devridaimiyle çalışan araçlar konuşuyoruz ancak bütün bunlara rağmen atmosferik araç alınmaz mı?Eğer uygun fiyatlarla piyasaya sunulursa alınabilir ancak burada atmosferik aracın dezavantajını oldukça uygun fiyatlandırma ile ortadan kadırılmaya çalışılabilir.( ki bana göre toyota corolla pahalı , çok atmosferiğe ihtiyaç duyarsam kia ceed i hurda teşvikiyle 93 bin tl ye alırım)
Umarım 17-18 yıldır bu sektörü yakından takip eden biri olarak kafasında soru işareti bulunan arkadaşlara yardımcı olmuşumdur.İyi geceler

Misafir-8203 01.05.2019 23:20

Sn.6852, ben ve benim gibi milyolarca insan CVT ve atmosferik tercih ediyor, seviyor. CVT bugün birçok arçta kullanılyor ve arıza çıkarmıyor. Atmosferik de böyle; sorunsuz. Dikkatiniz çekerim, yeni Jazz 1.5 VTEC, yeni Yaris 1.5 VVT-I ve Mazda 3 sky active 1.5'in tüketim değerleri resmen 3 silinidrli 1.0 turbo motorlu polo ile aynıdır. Yani atmosferik de sürekli geliştiriliyor (jaonlar tarafından). Bu turbo özellikle vw grubunun bir ticari hamlesi ve reklamı da çok iyi yapıldı. Bir mucize gibi lanse edildi. Ama yüksek arıza oranları, özellikle yeni nesil atmosferiklerle aynı tüketimi ile balon olduğu anlaşıldı. Size bir sorum olacak, 160 ve 170 bg 1.4 turbo vw motorları neden piyasadan kalktı(golf,scirocco ve cc'de kullanılan motorlar)? Bugün turbolu bir C sınıfı araç 5-5.5 lt tüketiyor, yeni Corolla da güncellenmiş 1.6 VVT-I ie 5.8 lt tüketiyor. Hızlanmalarda aynı. Yakında 1.2 Turbo C0rolla HB de gelecek, o zaman turbo sevdalıları turbo Corolla da alabilirler ama dediğim gibi tüketim aynıi hızlanma aynı. Toyota da zaten bu motoru rekabette geri kalmamak adına yaptı. Yoksa hidrojenli araba yapabilen bir markanın turboyu kavrayamadığını söyleyecek değilsiniz herhalde (Paris'te şu anda hidrojenle çalışan Mirai'ler taksi olarak kulllanılıyor). Turbolu küçük motorları ve çift kavramalı şanzımanları sevebilirsiniz, ama sevmeyenler, tercih etmeyenler de var ve şu, bundan daha üstündür denilemez. Ama şu daha sorunsuzdur denilebilir (car reliabilty index'lere göz atarsanız üst sıralarda hep japon-kore markalarını görürsünüz).

Hibrit şu anda tüm dünyada revaçta.Bizde de mesela yakında yeni clio geliyor, hibriti de olacak. Biraz araştırarak yazsaydınız,Toyta modelleri,Kia Niro, Hyundaiİonic'in yanı sıra bir sürü markanın yeni hibrit modellerinin çıkacağını okuyabilirdiniz (Peugeot 508 ve 3008 hibrid; golf 1.5 hibrit,issa qashqai Hibrit, Volvonun neredeyse tüm modellerinin hibrit seçenekleri, Focus ve fiesta hibrit, Mercedes C ve E'de dizel-hibrit seçenekleri geliyor. %100 elektrikli de de Toyota çok önde ama dediğim gibi, çok gelişmiş ülkeler hariç alt yapı yetersiz ve bir çok uzmana göre en az 15-20 yıl hibrit ağırlıklı olacak. Sizce hibrit beyhude bir uğraş olsa Toyota dizeli bitirir miydi (almanlar dizelle uğraşırken, zaten japonlar dizelin çirkin bir teknoloji olduğunu anlamışlardı; hatırlayın Toyota neden 1.4 D'yi geliştirmiyor, değiştirmiyor diye eleştiriliyordu sürekli. Sanırım şimdi anlaşılmıştır). Dünyada milyonlarca hibrit satmış olan Toyota, burada neden satmasın, başarılı olamasın. MTV konusu da mantıklı bir seviyeye inerse aynı fiyata daha az tüketen, A sınıfı emisyonlu seçenek varken kim dizel veya turbo benzinli alır?

Misafir-6852 01.05.2019 00:25

Sayın 8739, evet yorumunuz hatalı değil ama anlatılmak istenen noktayı kaçırıyor olabilirsiniz. Kimse küçük turbolu motor, tam otomatik şanzıman sevmeyebilir demişsiniz. Emin olunuz ki aynı paralara ulaşıbilir olsalar kimse atmosferik/cvt tercih etmez. Bu bizim ülkemizin bir gerçeği ne yazık ki. Atmosferik motor ve cvt şanzıman tamamen daha ucuza bulunduğu için tercih ediliyor. Alındığı gibi de hemen lpg takılıyor. Ekonomik gücümüz olsa hangimiz lpgli araca binmek isteriz? Corolla da zaten bu güne kadar atmosferik/cvt ikilisiyle oldukça uygun fiyatlara araç sattı ve çok başarılı oldu. Fakat geldiğimiz noktada fiyatlar, turbo/tam otomatik araçlarla aynı oranlara geldi ve Corolla, fiyat/performans aracı olma özelliğini kaybetti.
Hybrit konusuna gelince Misafir 8991' e katılıyorum. Artık tüm yatırımlar elektrikli modellere yapılıyor. Toyota zaten günümüze kadar Hybrit teknolojisini çok iyi kullandı ama o devir artık bitti diye düşünüyorum. Ülkemize göre düşündüğümüzde ise başlamadan bitmiş oldu.

Misafir-8739 30.04.2019 17:27

Yorumum duygusal değil, objektif. Elektrikli ve hibrit motorda öncü japonlardir. Hatta şu ana hidrojen hücreli Toyota Mirai ler taksi olarak kullanılmaktadır
. Bahsettiğiniz modellerin çoğu premium. Toyota halk arabasinda hibrit sunuyor. ABD de yıllar önce hibrit prius vardi. Elbette fıat, ford, hyundai, mercedes,renault'u da tebrik ediyorum. Toyota en büyük yatırımı yapan olmayabilir, ama hiç yatırım yspmayandan kat kat ustundur. MTV olayı değişecek, hibriyin yaygınlaşması için bu yönde çalışmalar var. Corolla daha çok yeni olmasına rağmen en çok satan 7. arabadir(dünyada ise 1.dir). Focus- golf-astra sedan gibi rakiplerinden çok daha fazla satmaktadir( üstelik dizeli ve turbo benxinlisi yokken). 1-2 yıl icindepiysaya çıkacak avrupalı hibritleri gördüğünüzde anlarsınız Toyit'nin nasıl öncü olduğunu. Yakında hibrit ford, renault ve vw ler gelecek. Daha en az 15-20 yıl tam elektrikliyr geçmek zor ( alt yapı sorunları var). Yani gelecek 3 silindirli arabaya turbo takmakta değil, hibrit ve sonrasında elektrikli hatta hidrojenli de.. Rakipleri "clean diesel" le emisyondan yakayı ele verip yüksek cezalar öderken, toyota bu hibrit, elektrikli, hidrojenli motorlarla uğraşıyordu. Herkes turbolu küçük motor, çift kavramalı otm. şanzıman sevecek diye bir kural yok. Bu zevk, tercih meselesi. Bir sürü insan da sorunsuz ( zırt-pırt ariza çikartmayan )cvt ve atm. motor veya hibrit motor seviyor. Yorumlarım hatalı değil,***

Misafir-8991 30.04.2019 14:50

Misafir8425
Bu sektörde diuygusal yorum ve yaklaşımlar olabiliyor.Sizin aşağı da ki yorumda tam olarak böyle.Yorumunuzdaki hataları Başlıca düzeltmek gerekirse;
Avrupalılar hibrite değil agırlıklı olarak elektrikli araca geçme planı yapmaktadır.Çok uzatmak istemiyorum.Bunun örneği konsept porsche mission e , taycan , vw id ,e-golf gibi modellerdir. Bir başka husus toyota nın Ülkemize yarırım yapması ile aracın sundiğu fayda farklı kojulardır.Yatırıma gelince ford , renault ,hyundai , fiat ile yapılan yatırımları kıyaslayınız ve yatırım miktarını görünüz.Mtv ye yine saçma demişsiniz ; sonućta ödemek zorundasınız aksi takdirde hukuki sonuç doğurur.Mtv nin saçma olduğu gerekeçesi günlük hayatta size pratik anlamda fayda sağlamaz.Toyota nın sedan satış rakamlarına bakıldığında 2019 un ilk üç ayında 2707 adet satılmış iken başlıca rakiplerinden megane 4853 adet , honda civic 3059 adet , fiat egea 9978 adet satmıştır.Yani rakiplerinden çok fazla satılan bir araçta değildir. ***

Misafir-8425 30.04.2019 00:20

Sadece 1.4 atm. Motorlu ceed' i örnek verebildiniz herhalde( keşke baz focus, baz golf fiyatlarını da yazabilseydiniz) Leon eski eve nispeten gucsuz bir marka olduğundan ucuz. Mesela golf turbo benzinli ve dizel pahalı.zMarka değeri olarak da seat daha düşük seviyede ( ucuz vw) MTV nin ülkemiz gerçeği olması, saçma sapan olduğu gerçeğini değiştirmez ve bazı insanlar için çevre, mtv den önemlidir. Ayrıca hibrit te geri kalmış olan avrupalılar neden şu anda harıl harıl hibrlte geçme planları yapiyorlar. Tüm firmalar 1-2 yıl içinde hibrit modeller sunmak için çabalıyorlar. Bakin Toyota dizeli üretmiyor, corolla da turbo benzinlide yok(yakında corolla hb de olacak ve che de var). Ama Corolla sadece atm. ve hibrit ile rakiplerinden daha çok tercih ediliyor. Ayrıca ülkemizde yatırım yapan bir marka Toyota. Sadece tirlarla-gemilerle araç getirmeyi tercih eden bir marka değil. Hakkıyla bu ödülü alan Corolla'yi tebrik etmek bu kadar mı zor?

Misafir-5148 29.04.2019 15:58

Arkadaşlar bazı teknik hatalar içeren yorumlar tüketicileri yanlış araç satınalımına yönlendirebilir.Doğrusunu izah etmek gerekirse;
1-corolla hibritin vergisi 1.8 motora sahip olduğundan ötürü şuanda 3176 tl.Diğer markaların 1.6 hibrit versiyonlarının vergisi ise(misal 1.6 kia niro) 1649 tl.Hibrit araç benzinli ve dizelden pahalı buna rağmen hibrit araç almanın tek mantığı ülkemiz şartlarında yakıt tasarrufu.Ancak bilinmesi lazım ki 1.8 hibrite ödenen3176 tl yıllık vergi belki de yakıt tasarrufundaki kârı ortadan kaldırıyor
2-Mtv saçmasapan bir kriter değildir.Ne yazıkki ülkemizin gerçeği olup bu vergiyi ödemezseniz aleyhinizde ilamlı veya ilamsız icra takibi başlatılabilir.
3-Toyota hibritler , 3 silindirli turbo benzinli araçlarla aynı fiyatta değil onlardan pahalıdır.Mesela galiba 3 değil 4 silindirli 0-100 ü 8.3 sn olan full xellence leon dsg 153.000 tl 1.6 dizel xellence dsg leon 149 bin tl iken full 1.8 corolla 1.8 hibrit passion x pack 178.500 tldir. (Bahsi açılmışkeni 3 silindirli motorla yüksek tork almak teknolojinin getirisidir,zaafiyet değildir)
4-Atmosferik baz corolla nın atmosferik baz rakiplerinden ucuz olduğu bilgisi yanlıştır.Sadece bir örnek vereceğim ki yazı uzun tuttu;mesela kia ceed 99.900 tl dir.

Misafir-4135 28.04.2019 23:41

Bu sadece bu yıla ve corolla'yi özgü değil. Her yıl bir araba kazanıyor ve o arabanın hangi versiyonu olduğu belirsiz oluyor. CVT 'yi seven, tercih eden milyonlarca insan var dünyada, atm. Motorda da durum böyle. Bir sürü insan atm. Motor tercih ediyor ve halen japon firmalar da yeni nesil atm. Motor üretiyorlar. Bir motorun iyi olması demek, turbo olmadı demek değildir. Diğer firmaların hibrit versiyonlarının olmaması Toyota'nin suçu değil( onlar da yapsalardı). Adamlar 3 silindirli turbo benzinli fiyatına ve dizelden daha ucuza hibrit sundular. Bence sırf bu bile yılın arabası olmasına yeter. Sanırım jüri mtv gibi saçma sapan bir kritere bakmıyor. Çünkü en az tüketen ve en düşük emisyonlu araba ( hibrit) bizim sistemimizde daha fazla vergi veriyor ( tüm dünyanın tersine). Rakiplerinin baz versiyonlarının 130-140 bin tl olduğu bir ortamda 104 bin tl etiketiyle baz yeni kasa corolla da f/p olarak oldukça iyidir. Tasarım açısından da Corolla'yi çok beğeniyorum ( milyonlarca insan gibi).

Misafir-1736 28.04.2019 13:09

Sn. 312, Corolla'nın 1.6 benzinli motorunun da tüketim ve hızlanma değerleri, rakipleriyle yakındır Corolla ort. 5.8 tüketiyor, CRV turbo 1.5 ise ort 7.1 lt tüketiyor, T Roc 5.4 lt tüketiyor, Duster'ın, Focus'un, XC 40'ın, A serisinin bir sürü motor seçeneği var. CVT'nın de diğer şanzımanlardan geride olduğu hkm yanlıştır. Bu tercih meselesidir ve dünyanın her yerinde CVT'yi tercih eden bir sürü insan var; çünkü azrıza olasılığı diğerlerine göre çok daha az. Ayrıca f/p olarak Corolla'nın oldukça iyi olduğunu düşünyorum, mesela rakibi Focus^dan 30 bin TL daha iyi. MTV kriterlerde yok zaten, eden yazdığınız anlamadım. Bu mtv markaların değil, devletin ayıbı. En az tüketen, en düşük emisyonlu arabanın vergisi de çok düşük olmalı. Ben bunun değişceğini dşünüyorum. Çünk dünyada durum bu, tüm dünyadan kopuk bir vergi sistemi de olmaz.

Misafir-502 28.04.2019 11:55

Buradaki yılın aracı seçilme kriterlerinin en başında verdiğiniz paraya karşılık ne kadar hizmet aldığınız gelir ki corollanın baz paketinden üst paketine kadar parasının karşılığını veren arabalarda ilk üçte olduğunu tereddüt etmeden söyleyebiliriz. ikincisi tasarım anlamında rüzgar direnci ve aerodinamik olarak bir aile aracından çok daha üstün performans vermektedir: bağımsız süspansiyonlarla konforlu bir yolculuğu sürüş dinamiklerinden taviz vermeden başarmıştır. malzeme kalitesi c segmentinin en iyilerindendir. servis masrafları uygun fiyatlıdır. hepsinden önemlisi aracın hibrit versiyonu vardır. sürüş huzur ve sakinliği, yakıt tüketim ile çevreyi kirletmeme anlamında rakiplerinden fersah fersah ileridedir. bu başarı kriterleri onu hak ettiği yer olan yılın aracı seçmiştir. yılın aracı seçiminde birçok başarı kriteri vardır: aracın ürün gamı olarak hangi özelliklere sahip olduğu, kaliteyi ne kadar uygun fiyata sunabildiği, insanların ne kadar beğendiği ki corollanın yeni kasa aracının satışları gayet güzel rakamlara ulaşmıştır.(tüm araçların satış adetleri oldukça düştü, corolla görece olarak çoğu rakibinden daha iyi) bir diğer önemli konu baz paketinden üst paketine kadar corollanın tüm paketleri yılın aracı olur tek paket değil. dolayısıyla bu corolla paketi ödül almış, öteki almamış tarzındaki yaklaşımların doğru olduğuna inanmıyorum. araç tüm paketleriyle, fiyatıyla, kalitesiyle, fiyat-performansıyla ve insanların araca olan sempatisi-tutulması ile ölçülür.
TANIM : Corolla HAKKIYLA yılın arabası seçilmiştir ve TÜM PAKETLERİ yılın aracıdır. baz paket yılın aracı değil, haksız rekabet şeklindeki bir durumun kesinlikle söz konusu OLMADIĞINI düşünüyorum.

Misafir-312 27.04.2019 18:57

Arkadaşlar yılın aracı olarak seçilen Corolla Hybrit modelidir. Aksi taktirde benzinli/atmosferik olan Corolla'nın yarışmanın kriterlerini karşılamaktan çok uzak olduğunu herkes görüyordur zaten. Atmosferik motor ve cvt şanzıman ikilisiyle düşünüldüğünde fiyat/performans kriterini de karşılayamıyor. Tasarım görecelidir ama Corollan'ın bu konuda bir çok rakibiden çok geride olduğunu düşünüyorum. Aynı zamanda Toyota'nın yaptığı Hybrit atılımını taktirle karşılıyorum. Uzun zamandır Hybrit modelleri vardı ama artık bunu her modele yaymaya başladılar.
Bu yarışmada şöyle bir sorun var ki yarışan araçlar içerisindeki tek Hybrit model Corolla. Dolayısıyla yakıt tüketimi ve emisyon kriterinde rakiplerinin çok ilerisinde oluyor. Ama ülkemiz koşulları göz önüne alınıp yıllık mtv oranlarına bakınca, 1.2 motor ile arasında 2.230 tl lik bir fark çıkıyor. Bu fark da hemen hemen benzinli ile aynı oranda ödeme yapacağınız anlamına geliyor.
Her ne olursa olsun Hybrit Corolla'nın yılın otomobili seçilmesine karşı değilim. Karşı olduğum durum tüm Corollaların yılın otomobili seçilmiş gibi gösterilmesi. Tüm haber sitelerinde Corolla yılın otomobili seçildi diyor. Burda yarışmayı düzenleyen organizasyonun bir hatası veya eksik bilgilendirmesi var. Şimdi Toyota bayisine gitseniz baz model benzinli Corolla için size yılın otomobili seçildiğini söyleyecekler. Haksız rekabetin oluştuğu nokta bu kısımdır.

Misafir-6517 27.04.2019 15:11

Bunu ben yapmıyorum, yarışmanın kuralları böyle. Evet lada da katılabilir (Eger jüri tarafından finale kalsaydı, o da yarışabilirdi). Duster ile A serisi yarışıyor işte. Bu arada Duster yeni kasadır, 2018 de çıkmıştır ve bazı motor seçenekleri 2019 da çıkmıştır (1.4 turbo). Biraz araştırısanız yılın arabası seçimini, böyle olduğunu kolayca anlayabilrsiniz. Yılın arabası dünyanın her yerinde böyle belirlenir (mesala car of the year, autobest... vb).

Toyota Corolla, Dacia Duster, Mercedes A , Ford Focus, Honda CR-V, Volkswagen T-Roc ve Volvo XC40 hep yeni arabalardır. Yani tutarlı yorumlar devam ediyor :-)

Misafir-7844 27.04.2019 10:13

Neden Duster iki üç sene sonra yarışmaya katılıyor? Halbuki 2019 üretimi değil. Siz şimdi 2019 yeni kasa lada yı sırf üretim bandından en son çıkan model diye mi birinci ilan edeceksiniz? Yılın arabası seçimin sadece böyle bri kriter ile belirlenmez.
Yani tutarsızlık devam ediyor.

Misafir-1369 26.04.2019 21:53

Mesela golf, astra veya mazda3 katılamıyor yarışmaya, çünkü eskiler. 2 sene sonra da yeni golf, yeni astra...vb yarışacak ve corolla katılamayacak eridiği için. 2019 da çıkan arabalar 2019 da yılın arabası olabilir (2014 de çıkan degil). Inşallah tutarlı bulursunuz bu yorumumu :-)

Misafir-9147 26.04.2019 21:42

Yorumum tutarlı. Finale kalan 7 araba da yeni modeller. Yarışmanın amacı bu zaten. Yılın otomobili dünyanın her yerinde yeni modeller içinden seçilir, 4-5 senedir piyasada olan araba yılın arabası olmaz.

Misafir-8562 25.04.2019 23:57

Bu tip ödüller hep yeni arabalara veriliyorsa o zaman seçim yapmaya ne gerek var? Tutarsız yorumlar yapmayın.

Misafir-6051 25.04.2019 12:22

Ödül tüketici geri bildirimlerine göre verilmiyor; jüri karar veriyor. Fiyatı normal, normal olduğu da şu anda belli ( 1yıl beklemeye egerek yok). Bahsettiğiniz tüm kriteleri jüri zaten test edip belirliyor. Acele falan yok. Dünyanın her yerinde bu tip ödüller hep yeni arabalar verilir, eski bir arbaya ödül vermenin zaten anlamı yok.

Misafir-6579 25.04.2019 11:32

estettik algısı kişiye göre degişir yoksa herkes aynı arabayı alırdı en azından velsatis gibi arabayı birinci yapmamışlar

Misafir-8448 24.04.2019 23:34

sene sonu bu ödülü verseydiniz daha adil olurdu. Mesela fiyatı ucuz mu? Neye göre ucuz?
yol tutuşu iyi mi? Kaç km yol yapıldı, hangi testlerden geçti? Yakıt tüketimi ?( Hibrit için sözüm yok) ama o zaman maliyet hesabı yapıldı mı? Yılda kaç bin km den sonrasında avantajı var,buna göre mi karar verildi? Hibrit pilleri hakkında hangi teknoloji kullanılıyor? Emisyon (hibrit için lafım yok) güvenlik donanım seviyeleri değerlendirilirken fiyatına göre mi değerlendirme yapıldı yoksa içeriğine göre mi?

Bence de Corolla güzel bir araç olmuş gibi ama keşke bu ödülü sene sonunda gerçek tüketici geri bildirimleri dikkate alınarak verilseydi....yani arabaya ,özelliklerine lafım yok. Sadece bu acele neden sayın dernek?

Ayrıca Toyota yı dünyanın en iyisi markası seçilmeli. Çünkü 26.000 den fazla Hibrit teknolojisini kullanıma açtı. Yaptığı şey ticari anlamda çok çok büyük bir fedakarlık. Gelecek için de çokyeşil çok mavi çok temiz,çok teşekkürler.

Misafir-7353 23.04.2019 21:39

Piyasaya yeni çıkmış bir aracın kazanması garip denmiş ama bu yarışmadaki tüm araçlar yeni çıkan araçlar ve kazanana jüri karar veriyor. Mazda önerilmiş ama Mazda'nın yeni çıkmış arabası yok. Ayrıca Fiyat/Performans, Tasarım, Yol Tutuşu, Ergonomik Kullanım, Yakıt Tüketimi, Emisyon Değerleri, Güvenlik ve Donanım Seviyeleri gibi kriterlere göre iyi olması gerekiyor aracın.Bence Yeni Corolla hakkıyla kazanmış. Çünkü araba bir kere "yeni", hibrit olduğundan yakıt tüketimi mükemel, f/p açısında iyi (105 bine bazı var, 140 bine de hibriti var), tasarım görecelidir (bana göre oldukça şık), yol tutuş iyi, ergonomi iyi, emisyonda hibrit A sınıfı,Güvenlikte sınıf lideri (IHHS'den top safety pick plus dercesine sahip, çokzangin donanım seviyesi var (4 ayrı seviyede).

Misafir-8960 23.04.2019 15:29

Corolla nın yılın aracı seçilmesi biraz kasıtlı yerli üretim ihracat potansiyeli yüksek vs.vs. ticari amaçlı seçilmiş olabilir. kendi görüşümdür. sizin görüşleriniz benimkinden elbet farklı olabilir

Misafir-234 21.04.2019 13:59

corolla hibirt ile benzinlinin tasarım,yol tutuş, ergonomi farkı yok. Emisyon olarak sadece ikisi arasında değil, corolla hibrit ile tüm rakipleri arasında fark var. Tasarımda da diğerlerinin daha stn olduğu siizin görşünzdr ve bu görecelidir. Jüri Corolla'yı beğenmiş demek ki. Saydığınız kriterlerin hepsi Corolla da buluşmuş demek ki. Sadece yol tutuşu bir arabyı 1. ilan etmek mantıklı mı? Mercedes A da tam deneyimlenmedi, T-Roc da çnk bu sene çıkan modeller yarıştı. Mazda yarışamazdı çünk bu ene çıkmadı, eski. Ford Focus yeni ama dşk puan aldı zaten yeni Focus alan da görmedim hiç (bazı 30 bin TL daha pahalı Corolla'dan). 508 finalistler belirlenirken yoktu (daha gelmemişti). Şu anda da geldi mi bilmiuorum. Bu sene piyasay çıkan araçların 7 tanesi seçildi ve Corolla da hakkıyla kazandı.

Misafir-472 21.04.2019 12:46

henüz iki ay önce piyasaya çıkmış bir aracın m.9609'unda dediği gibi yılın otomobili seçilmesi ebncede çok garip ve tuhaf bir durum bana kalırsada.araç daha yollara çıkmadı.hadi çıktı diyelim 2 ay içersinde bir otomobille ilgili (iyi yada kötü yanlarıyla ilgili) nasıl bir değerlendirme yapılabilirki kullanıcılar açısından.
her konuda olduğu gibi yine sınıfta kaldın be, benim güzel ülkem.

Misafir-3305 21.04.2019 00:05

Acaba Corolla Hybrit modeli mi birinci oldu? Bir kaç yere baktım ama bu konuyla ilgili bilgi bulamadım. Eğer Hybrit model değilse tasarım, yol tutuşu, ergonomik kullanım, emisyon değerleri gibi kriterleri karşılamaktan uzak bir araç olduğunu düşünüyorum. Tasarımda Peugeot ve Mazda, yol tutuşta Ford, Ergonomik kullanımda Skoda, donanım seviyesinde Honda ve Dacia, fiyat/performans konusunda Fiat, Dacia ve Mazda daha üstün markalar.
Yarışmanın yapılış tarihi de biraz ilginç geldi. Her yıl aynı zamanlarda mı yapılıyor onu da bilmiyorum. Daha kimse Corolla'yı tam olarak deneyimleme fırsatı bulamadı. Ayrıca çok yeni tanıtılan bir model olduğu için rüzgarı arkasına almış durumda. Bir de yeni Mazda 3 ve Peugeot 508 daha ülkemize giriş yapmadı. Mazda 3 tasarımı, skyactive teknolojili motoru ve malzeme kalitesiyle fevkalade bir araç üretti. Yine 508 de tasarımı, teknolojisi ve malzeme kalitesiyle tüm dünyada büyük övgüyle karşılandı.
Kimsenin yanlış anlamasını istemem Corolla da çok iyi bir arabadır ama bu ödüller bana hakkaniyetten biraz uzak görünüyor. Corolla bu ödülle birlikte yılın otomobili ünanını bir yıl süreyle kullanma hakkına sahip oldu. Bence haksız rekabet yaratıyor.

Misafir-173 20.04.2019 22:27

Hatchback versiyonun ne zaman satışa çıkacağı ile ilgili net bir bilgi var mı ?

Misafir-9937 20.04.2019 18:27

Sıralama konusuna takılan arkadaşlar, yorumlardan önce haberi de dikkatlice okuma konusuna biraz daha özen göstersek?

Misafir-9681 20.04.2019 14:35

murat bey, bu sıralamanın kafa karıştırıcılığnı, absürdlüğü anlatmak istemiş, m.9609
sıralamada duster'ın 2.
mercedes A sersininde 3. olması sizcede tuhaf değil mi.
öğrenilmek istenilen bu, corolla'nın tarihçesi anlatılsın istenmemiş.
ayrıca Corolla ile T-Roc mukayesesi ne alaka ? böyle bir mukayeseye gidilmemişki ***

Misafir-5878 20.04.2019 13:16

sn.Murat ERDOĞAN,
*** ben COROLLA'yı asla kötülemedim yada eleştirmedim.yazdıklarınızın hepsini (Corolla'nın satış başarılarını vs..) ben dahil birçok otomobil tutkunu zaten biliyor vede takdir ediyor.
yeni piyasaya çıkmış olan bir otomobil olan COROLLA veya T-ROC nasıl oluyorda henüz geri bildirimleri alınmadan yılın otomobili seçiliyor dedim.ben ne Corolla'yı övdüm yada yerdim nede T-ROC'u Corolla ile mukayese ettim,nerden çıkardınız mukayeseyi filan,tekrar dikkatlice okursanız (fanatikliğinizi bi yana bırakarak) corolla'da t-roc'ta yeni otomobil oldukları için listede yer almamalılar demek istedim çok NET bir şekide.
ama asıl önemlisi DUSTER'la ilgili yaptığım eleştiri idi, siz bu konuda yazdıklarımı ya atlamışsınız yada okumak istememişsiniz anlaşılır gibi değil.
benim eleştirim Corolla piyasaya yılın otomobili seçiminden hemen sonra piyasaya çıksaydı bu durumda 2.en çok oyu alan DUSTER YILIN OTOMOBiLiMi OLACAKTI diye sormuştum. ***

Misafir-9609 19.04.2019 13:18

Bu sıralamaya gerçektende şaşmamak elde değil.okadar anlamsız ve inandırıcılıktan uzakki, insanda başka şeyler çağrıştırıyor ister istemez adil bir seçim olduğuna ne güvenebiliyorsunuz nede inanabiliyorsunuz kafanızda bir sürü soru işareti oluşuyor haliyle.
örneğin yeni corolla şayet bu yılın başında değilde haziran temmuz gibi piyasaya sürülseydi,
adaylar arasında corolla olamıyacağı için listedeki 2.en çok oyu toplayan Duster YILIN OTOMOBiLi seçilmiş olacaktı.
şimdi sizlere soruyorum sizler bu durumda bu seçimi adil vede gerçekçi bulup onaylarmıydınız.
GüVENLiĞiN seçim kriterlerinden biri olduğunu varsayarsak sizce hava yastıkları opsiyon listesinde yer alan güvenliği son derece zayıf (çarpışma testlerinden 3 yıldız almış) bir otomobilin YILIN Otomobiili seçilmesini yadırgamıyacakmıydınız.
üstelik corolla daha çok çok yeni bir otomobil piyasaya henüz yeni girdi, kullanıcıların henüz bir fikir edinebilmeleri çok zor çünkü daha çok yeni bir otomobil.aradan biraz zaman geçmesi gerekir artıları ve eksilerini görebilmek adına.zaten otomobil piyasası krizin dibinde bu durumda corolla yada yeni piyasaya girmiş (t-roc gibi) herhangi bir otomobilin satış adetleri bir fikir edinilebilecek düzeye ulaşmamışken, o otomobili nasıl oluyorda ''yılın otomobili'' seçiliyor.
birileri açıklarsa seviniriz.
sağlıklı,mutlu, adaletli günler temennisiyle saygılar,selamlar...

murat ERDOĞAN 19.04.2019 18:23

açıklayalım. corolla 1966 yılından beri üretilmektedir. Türkiye'de kaç yılında satışa başladığını bilmiyorum ama 2. el 1986 model olduğuna göre 30 seneden fazladır satışta. Ayrıca dünyanın gelmiş geçmiş en fazla satılan aracıdır. siteyi biraz incelerseniz Türkiye de satışta yıllardır ilk 5'te olduğunu görürsünüz.
üstelik en çok satışını ABD de yapmaktadır ki Avrupa'nın Ncap testi henüz 2-3 yıl önce onların IIHS standardına yaklaşmıştır. güvenlik olarak IIHS den "top safety pick plus " ödülünü almıştır. bu en güvenli araçların arasında ki en güvenli araç demektir. Corollada 2013 ten beri tüm araçlarda güvenlik standart hale getirildi. yani en boşunda da en dolusunda da ekstra ücret ödemeden tüm güvenlik elemanlarına sahipsiniz.

motor olarak 1.6 vvti kullanılmaktadır uzun süredir kullanıyor hiçbir sıkıntısı yok. ben yolda kaldım diyen yoktur yüzbinlerce araçtan. (araba pertten çıkmadır o ayrı) 132 beygir güç üretir standart 6 ileridir. CVT ise sorunsuzdur. hiçbiryerde cvt şanzımanı bozdum diyeni görmedim duymadım forumlarda da karşılaşmadım.

birde hibrit versiyonu var o da karbon salınımı çok düşük olduğu için yine puan toplamaktadır.yakıt tüketimi çok düşük 3-4 litre. dizeli yok. diğer araçlarda dizel eksi puan verir.

bence hak etmiş.
troc yeni bir otomobil. önce 44 milyon adet satsın sonra corollayla kıyaslarız.

Misafir-4134 18.04.2019 10:23

arka yaşam alanı bir önceki kasa gibi geniş olsaydı,panaromik cam tavan olsaydı belki hakedebilirdi

Misafir-2250 17.04.2019 23:05

Misafir 1312 , her şey kalite değil. Her şeye en pahalısı en iyisidir kafasıyla bakarsan çinli üreticilerin yerlerde sürünmesi gerek. *** fayda - maliyet eğrisi/oranı/analizi yapın. Yoksa her sene mercedes bmw audi bile seçilemez, super spor araç üreticilerinin bugattileri vs yılın otomobili seçilirdi. Adamlar en faydalı maliyet analizini yapmışlar. ***

Misafir-2866 17.04.2019 21:43

Kriterlerin ne olduğunu bilmeden, otomobil uzmanlarının sanki ne yaptığını bilmiyormuş gibi yorum yapmak sadece bize özgü

Misafir-1233 17.04.2019 18:34

hadi corollayı anladıkda duster nedir? herhalde ekonomik krizi de düşünerek en alınabilir araç diye seçtiler. yada yine birilerinin lobisi dönmüştür.

Misafir-5113 17.04.2019 15:23

bileğinin hakkıyla alınan birincilik.

Misafir-6377 17.04.2019 15:13

Yen kasa araba ve 100 bine bazını alabiliyorsunuz (polofiesta fiyatına). 140-150 bine C sınıfı baz araba satan rakipleri umarım ders alırlar. Ben hiç tezatlık göremedim. Duster da, A serisi de, Corolla da kendi sınıflarının iddialı arabaları ve birlikte yarışmaları da normal. Bu sadece yılın otomobili yarışması; kimse duster ile mercedes rakip veya şu daha iyi demiyor. Ne yani sadece C sınıfı arabalar veya sadece premiumlar mı yarışacaktı?

Misafir-1312 17.04.2019 12:54

sıralamaya bakarmısınız ;
1-.toyota corolla
2- dacia duster
3-mercedes A serisi
tezatlık,karmaşa, anlamsızlık,mantıksızlık ne ararsan var,
gelde şimdi bu sıralamaya bakıp otomobil al...
şaka gibi değilmi,.............................................

Misafir-5296 17.04.2019 11:15

OGD 'yi bu objektif ve zorlu seçimde bu sonuca varmaları konusunda takdir ediyorum. Bu sonuç hakkın yerini buluşunun bir göstergesidir. Eksikleri var mı var, ama aralarından yılın otomobili de en çok ona yakışırdı. NOT: Önceki kasa corolla sahibiyim, üste para verseniz bu yeni kasaya geçmem. Ama objektif şekilde bakınca adaylar arasında her açıdan en kuvvetlisi corolla idi. Tasarım, malzeme işçilik, yeni teknolojiler, güvenlik gibi geniş yelpazede değerlendirirseniz anlayacaksınız.

Misafir-690 17.04.2019 10:22

en yakın rakibine puan olarak ciddi fark atmış. hak ederek 1. olduğu belli..