2017 BMW 1 Serisi 118i 1.5 Joy AT

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1499 cc
  • Maksimum Hız 210 km/s
  • Beygir Gücü 136 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 8.7 sn
  • Maksimum Tork 220 Nm
  • Uzunluk 4329 mm
  • Vites Tipi Otomatik
  • Genişlik 1765 mm
  • Yakıt Türü Benzin
  • Yükseklik 1440 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 6.3 lt
  • Boş Ağırlık 1395 kg
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.5 lt
  • Bagaj Hacmi -
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.1 lt
  • Yakıt Deposu 52 lt
2017 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
Misafir-4746 10.10.2017 17:58

Lüzumlu mu bilmem ama eğer çekiş konusuna değinilecek ise teknik açıklama yapmak isterim ; Atmosfer veya hem atmosfer hem sert esen rüzgar aracın ön yüzeyi-ızgarası ile karşılaşarak araca ter yönde bir etki uygular.İşte bu durumda aracın ağırlık merkezi fizik kuralları gereğince arkaya doğru gelir.Yani araç hızlandıkça aracın ağırlık merkezi daha arkada bir nokta olmaya başlar.Aracınız arkadan itişli ise hızlanan araçtaki ağırlık noktasının normalden daha arka bir noktaya gelmesi arka dingile yaklaşması durumundan fazla etkilenmez.Bu durumda araç halihazırda arkadan itişli olduğu , güç arka dingile aktarıldığı için atmosferden,rüzgardan,basınçtan sadece minimum oranda etkilenecek ve bu durumda sürücü aracın dış etmenlerden fazla etkilenmediğinden ve savrulmadığından ötürü hem aracı daha hızlı kullanabilecektir hem de sürücü daha yüksek hızlarda dahi aracın kontrolünü daha kolay sağlayabilecektir.Bu hususların hepsi ayrıca spor anlamda sürüş keyfini de maximum düzeyde tutacaktır. Bu sebeple geleneksel spor otomobillerde aktarma arka dingile sağlanır ve araç arkadan itişli olarak üretilir.
Gelelim sayın Sayın Misafir-5138'in bahsettiği uzun şaft mili nin aktarmadan çaldığı konusuna.Evet düz mantık ile bu doğru bir tespit olsa bile ağırlık merkezinin arkada toplanması hususundan çok çok daha düşük bir etkiye sahip bu uzun şaft etkisi olayı.
Neticede araç spor bir otomobilin hem yüksek hızlarda kolay kontrolü , hem güç kaybının minimize edilmesi hemde trafik kuralları dahilinde yüksek hızlarda sürüş keyfinin temini açısından arkadan itiş daha işlevsel ve sportiftir.Nokta.

Misafir-6951 22.09.2017 08:16

super car denilen araçlar, yani olağanüstü güçlü motoru olan araçlar, genellikle arkadan itişlidir. f1 araçları da arkadan itişlidir örneğin. 4 çeker değildir. bunun sebebi ön tekerlerin sadece araca yön vermek için kullanılması ve kuvvetin arka tekerlerden gelmesinin bu yüksek gücü kontrol etmeyi kolaylaştırmasıdır. önden çekiş olması halinde önden savrulma çok olmakta araca hakimiyet zor olmakta. ayrıca arkadan itişlerde virajlara daha yüksek hızlarda ve keskin dönüşlerle girilip çıkılabiliyor.
fakat 1 serisi gibi ya da 3 serisi gibi 136, 170 beygirlik araçlarda ön ya da arka çok fark etmiyor.
megan rs dediğimiz araç da 265 beygir, ve bu gücü kontrol edebilmek için ilave bir sürü kontrol var, örneğin kilitli diferansiyel.
premium/lüks segment araçlarda arkadan itişin tercih edilme sebebi de genelde zaten bu araçların yüksek güce sahip motorları olması, ve bu tarz sürüşün daha keyifli addedilmesi.
1 serisinde de gelen bu arkadan itiş o güç için şart olmasa da, şoföre keyif veren ve tercih sebebi olabilen bir durum.

Misafir-5138 17.09.2017 15:33

Üst segmentte 4 çekiş en iyisidir. Zaten a6, a8 de de bu mevcuttur. Yani 4 çekiş, arkadan itiş veya önden çekişten daha üstündür. Önden çekişli sadce Audi yoktur. Japonların neredeyse hepsi(İnfiniti, Lexus, Acura da dahil), Alfa Romeo, Renault, Peugeot-Citroen.... Ama sizin ufkunuz sadece Mercedes-BMW ile sınırlıysa tabii sizin için arkadan itiş iyidir (bence değil, bence çekiş önden veya 4 çekiş olmalı). Arkada itişli arabadaki uzun şaft mili gereksiz bence asıl güç kaybı orada oluyor, önden çekişte gücü direkt alıyorsun yani şaft çöpe atılıyor. Nurnburg da hız rekoru kıran Megane RS'ın da önden çekişli olduğunu hatırlatırım.

Misafir-8551 17.09.2017 11:43

Üst segment araçların bir çoğu arkadan itişli araçlardır. Audi önden çekişli yaptı diye arkadan itişli aracın keyfi değişecek diye birşey yok. Bmw 1 seri üst segment fiyatına çıkmadan nispeten uygun fiyata kullanıcısına bu keyfi sunuyordu.200 hp den sonra önden çekişli araçlarda kafadan kayma ve güç kaybı sorunları yaşanmaktadır. Yüksek beygir gücüne sahip araçlarda ön tekerlek sadece yön verme işlemi yapmalıdır.( top gear da konuşulmuş teknik detaylar ile açıklanmıştı. İsteyen izler bulur)
Ben hem 320i hemde honda civic 2017 hb araç sahibiyim. İkisi de gayet güzel araçlar. Ama arkadan itişin tadı başka

Misafir-1432 16.09.2017 20:17

arkadan itiş daha iyidir diye bir şey yok. Tercih meselesidir, kimileri önden çekişli araç sever.Örneğin Audi alan birisi en az bmw'ye ödeyeceği kadar para ödeyip önden çekişli araba alıyor. Demek ki zevk meselesi.

Misafir-5582 16.09.2017 16:19

Yeni kasa 2018 sonu yada 2019 başı gibi gelecek önden çekişli olacak ve 1 serisi sınıfındaki tek arkadan çekiş ünvanını ve fark yaratan en önemli özelliğini kaybedecek. Muhtemelen sürüş zevki de azalır.

Misafir-1088 12.09.2017 17:46

Kasa değişiyor önden çekişli ve muhtemelen 6 ileri otomatik ( 2 serisi gibi) gelecek. Hiç bir espirisi kalmayacak bu makinanın

Misafir-5597 12.09.2017 15:02

Kokpit acilen değişmeli. BMW'ye yakışmıyor. İndirim üstüne indirim olur tabi..

Misafir-8802 12.09.2017 10:53

Arkadaşım Kayseri bayisinden bayramdan önce aldı araç var, fiyatta gerçek

Misafir-2460 24.08.2017 13:20

aracın fiyatının 155 liradan 121 liraya inmesi gerçek mi?

EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ

Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.