2015 BMW 1 Serisi 116d ED

  • Silindir Hacmi 1496 cc
  • 0-100 Km Hızlanma 10.4 sn
  • Beygir Gücü 116 HP
  • Maksimum Hız 195 km/s
  • Yakıt Türü Dizel
  • Uzunluk 4329 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 3.9 lt
  • Genişlik 1765 mm
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.1 lt
  • Yükseklik 1440 mm
  • Karma Yakıt Tüketimi 3.4 lt
  • Bagaj Hacmi 360 lt
  • Vites Tipi Düz
  • Boş Ağırlık 1395 kg
  • Maksimum Tork 270 Nm
  • Yakıt Deposu 52 lt
  • Lastik Ölçüleri -
  • Yıllık Vergisi 997 TL
  • Sürücü Hava Yastığı
  • Yolcu Hava Yastığı
  • Yan/Perde Hava Yastığı
  • Diz Hava Yastığı
  • Lastik Basınç Kontrol Sistemi
  • ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
  • EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
  • ESP (Elektronik Denge Sistemi)
  • ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
  • Ön Sis Farları
  • LED Gündüz Farları
  • Alaşım Jantlar
  • Arka Park Sensörü
  • Elektronik Park Freni
  • Geri Görüş Kamerası
  • Yol Bilgisayarı
  • Hız Sabitleme Sistemi
  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi
  • Yağmur Sensörü
  • Far Sensörü
  • Start Stop Sistemi
  • USB Girişi
  • Bluetooth Bağlantısı
  • Navigasyon Sistemi
  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar
  • Xenon Ön Farlar
  • Manuel Klima
  • Çok Bölgeli Dijital Klima
  • Soğutmalı Torpido Gözü
  • Isıtmalı Sürücü Koltuğu
  • Elektrikli Sürücü Koltuk Ayarı
  • Deri Döşeme Koltuklar
  • Deri Direksiyon Simidi
  • Fonksiyonel Direksiyon Simidi
  • Elektrikli Arka Camlar
  • Ön Kol Dayama Ünitesi
  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
  • Anahtarsız Giriş Çalıştırma
  • Refakatçi Aydınlatma Sistemi
  • Sunroof/Cam Tavan
  • Koyu Renk Arka Camlar
Yetişkin Yolcu
Çocuk Yolcu
Yayalar
Donanımlar
91
83
63
86
Euro NCap Çarpışma Testi standartları sürekli geliştirilmekte olduğundan geçmiş yıllara ait sonuçlar ile doğrudan kıyaslanamazlar.

2015 YILI FİYAT GRAFİĞİ

YORUM YAZ
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-697 10.12.2016 20:54

116 d joy pakete hız sabitleme takılıormu bilgisi olan varmı takılıyorsa fiyat nedir

Misafir-5031 03.07.2016 20:19

Makyajlı 116d manuel aracım var çok memnunum kesinlikle tavsiye ederim.

Misafir-5232 20.06.2016 01:04

2015 model 1 aydır kullanıyorum. 1.16 d otomatik yakıt olarak uzun yolda 1 depo 1100 km civarı gidiyor. şehir içinde ise 800 civari. hızlanma yol tutuş felan gayet iyi. ilk bmw em gayet memnunum. yokuslarda da gayet iyi hızlanıyor. tek canımı sıkan ilk bakımına 1047 tl vermiş olmam ve bakım aralıgı biraz düşük geldi.(12000 km de). gaza full yüklendikten sonra altta bi tık daha yapan tuşu var galiba roketliyor arabayı :)) sonuç olarak 1.5 motora göre iyi yalıtım da fena değil.

Misafir-9408 20.04.2016 03:32

Arkadaslar 1.16 d almayı düşünüyorum yorumuz nedir kullananlar yardımcu olabilirmi yorumlarıyla

Misafir-7525 13.04.2016 15:42

arkadaşlar 2016 16 mart tarihinde kocaeli öztorun oto'dan 2016 joy paket 116 d aldım.m direksiyon, deri koltuk,gelişmiş gösterge paneli ,led farlar otomatik klima, açılır cam tavan ekstrası var..118500 lira verdim. araç 8 ileri vites 3 silindirli 270 nm torka sahip ve gerçekten çok güçlü. km de şehir içi 5.3 uzun yolda 4.8 lt yakıyor eco modunda daha da düşüyor almayı düşünen arkadaşlara tavsiye ederim.

Misafir-8615 31.01.2016 20:27

Bmw1.16 ile ıslak zeminde kayma sorunu yaşayan var mı? Azıcık filan değil bayağı sağa sola atıyor. Bridgestone Kış lastikleri var, geçen yıl sadece 3 ay kullanmıştım. Lastikden mi arabadan mı emin olamadım.

Misafir6875 20.12.2015 14:45

Iki yıl önce bu fiyat değil kaybı falan yok

Misafir9414 20.12.2015 11:43

bu aracın 2 yıldaki değer kaybı yüzde 20-25 hesapladım. var mı benzer hesap yapan bu modelde veya başka modelde?

Misafir1443 28.11.2015 19:41

vu yakıt tüketim verilerini deneyebilen oldumu acaba

Misafir3098 27.11.2015 23:02

aynen ya euro ve dolar kurundan gidiyor ondan pahalandılar :(

Misafir1423 05.11.2015 15:19

fiyat 80-85 aralığında olmalı

enes 16.06.2015 21:30

fiyatlar için kışı bekliyeceğiz galiba uçmuş 85'den

demir 04.06.2015 09:44

8 ileri otomatik dizel makyajlanmış haliyle tüm bayilerde 2 aydır mevcut olduğu halde, bu en popüler araba sitemizin en yeni modeller bölümüne ne zaman gireceğini merakla bekliyorum.

Cem 24.04.2015 11:01

otomatik sekiz ileri icin fiyat 100bin lira, mercedes a serisi ve a3 karsisindaki fiyat avantajini kaybetti 1.16. ama hala arkadas itis secenegi ile bir tercih sebebi olabilir.

ersin 23.04.2015 22:58

makyajlı yeni 1.16d otomatik m paketi test ettim... 2 kere kullandım... 3 silindirli olmasına rağmen araç içinde ses yok yalıtım ve motor için çok iyi çalışmışlar... güç kaybı kesinlikle yok... yokuşta çok seri.. gaz tepkisi eco pro da hissiz ama tamamen ekonomik sürüş için.. comfort ve sport modda gaz tepkileri çok iyi... sport moddo motor sesi çok güzel geliyor aynı benzinli motor gibi.. süspansiyonlar çok iyi ayarlanmış yol sesi, çukur, setleri kesinlikle hissettirmiyor... iç malzeme kalitesini beğendim bmw kalitesini hissediyorsunuz... dizel otomatik m paket+sunroof+gelişmiş gösterge paneli+adaptif led farlar+gelişmiş gösterge paneli+karartmalı katlanır yan aynalar+karatmalı yan camlar ötv muafiyetli 85 bin tl fiyat aldım... test eden varsa görüşlerini almak isterim ve aldığım fiyat için...

adnan 30.03.2015 13:20

sıfır arac gaziantep borusan o gunkı fiyatıydı

fırat 29.03.2015 20:32

82 bin sunroof suz 1.16i arac sifir mi ikinci elmi adnan bey

alper 28.03.2015 20:48

Otorite programinda haziran ayinda satisa sunulucagi soylendi.

Yardımcı 27.03.2015 20:05

Beyler kasa değişiyor aman eski kasaya aşırı para vermeyin.

adnan 23.03.2015 12:51

sunroofsuz olanına 82 diyorlar içi çok dar geldi bana suankı aracım golf kullanıcılar yonlendırırse ıyı olacak

emre 13.03.2015 08:06

Arkadaşlar bu aracın yeni kasa dizel oltomatiği mayıs sonunda geliyor.Tahmini fiyat ön görüsü 110 bin tl.Şu an en mantıklı olanı bir alt kasasını pazarlık usulü uygun bir fiyata kapatabilmek olacak.Ben engelli olarak araç alacağım.Bu aracın sunroof xenon ve geri görüş kameralı full paketine 61700 fiyat çıkardılar.8 ileri otomatik dizel geliyor.Bence harika araç olacak ama fiyat çok yüksek.

ersin 03.03.2015 12:22

almanyada 28 martta dizel otomatik makyajlı kasa ile birlikte satışa çıkıyor... 1.16d ve 1.16ed olarak 2 farklı versiyon olacak... türkiyeye yaz başında gelir diye tahmin ediyorum...

tarık 03.03.2015 09:47

arkadaşlar dizelin otomatik vites olanı var mı

driveselect 17.02.2015 21:49

araba suroof ile beraber 85 bin idi gecen ay suan eurodan kaynaklı olarak 89 bine yükseldi.Golf dizel in fiyatı dusunulurse hala alınabılır. Rakibi mercedesten ucuz ama yenılenecek olması handikap

TOLGA 1.6 D 01.02.2015 22:06

1.5 dizel otomatik i 110 bin TL'ye satarlar o zaman dizelin ne avantajı kaldı

HAKAN 24.01.2015 18:39

Yinede bir ay daha beklemek lazim euro cok dalgali

alper 22.01.2015 10:19

Arkadaslar makyajlanmis bmw 1 dizel serisi artik 1.5 motor hacminde olacakmis ve 8 ileri otomatik alinabilecekmis.yani yeni makyaj + dizel otomatik

alper 20.01.2015 21:17

Kullanan arkadaşlar arka koltuk diz mesafesi yeterli mi acaba,yardımcı olurmusunuz?

high 19.01.2015 10:02

yeni 1 serileri görücüye çıkmış bilginize şişirilen BMW alanlara geçişmişler olsun

zeybek oto 12.01.2015 15:52

plakalı sıfır isteyen izmir zeybek oto irtibata geçsin.

Mert 31.12.2014 00:28

Ben zaten 0 100 karşılaştırdm bmwnin yol tutuşuna bişey diyemem..bayilerde yok 84binden verince bizim millet kapış kapış saldırmış arabalara 2 gün önce ankara borusana sordm yok dediler..

ercan 29.12.2014 14:29

bir ay önce bursa bayisi ellerinde diziel olmasıgını soylemişti. var mı yakında ugrayan ?

Kasım Aktaş 29.12.2014 02:17

genelde bmw lerin önden duruşu köpek balığını andırır bunun ki köpek burnunu andırmış far altında ki fazla boşluk bozmuş arabayı yoksa son jenerasyon bmw lerin hepsi mükemmel özellikle az yakıt yüksek performans motorlarına öldüm yani

Mehmet 18.12.2014 22:29

3 aydır kullanıyorum yol tutuşu mükemmel yakıt mükemmel hızlanma mükemmel yol sesi almıyor güvenlik zaten görüyorsunuz 96 . 96 olan sayılı araç var volvo mercedes bmw başkada yok sanırım o lüks önden çekişli arabaların giremediği gaz kestiği virajlara dahada gazlayarak girebilirsiniz şaşisi vs araba on numara fazla düşünecek bişey yok arkadaşlar bu fiyata alınabilecek daha iyi araba
arabanın iç aksamıda mükemmel kalitesiz plastiklerden değil bmw hissini sürüş zevkinide fazlasıyla hissediyorsunuz uzun ve o koca kabut geniş görüş alanı alçak döş sürüş zevki mükemmel araç kontrolü araç üstündeki hakimiyet çok iyi çocuk bile sürer yani her yönüyle 10 numara bi araba kaslı ve karizmatik duruşuda ayrı bi konu

Serkan 17.12.2014 17:15

Opel güzel araba ama bmw başka yol tutuş mükemmel,
0-100km sürelerine bakarsanız, nasıl gittiğini anlarsınız.
tek sıkıntısı 200 kmde motor freni var, yoksa 210-220km hız yapabildiğini servis söylüyor.

Mert 09.12.2014 09:55

kaputun altındaki 1.6 twin turbo sizin deyiminizle çift turbo değildir.tek turbolu motordur.bu bmwnin satış politikası aynı bmw 1.18i de 1.6 turbo motorun olması gibi ya da 5.20de 1.6 t motorun olması gibi..ama opel astra 1.6 136 bg den daha iyi gitmediği kesin..seatla vw audinin 1.6 tdi motoru zaten artık demode onlarla kıyaslamak dahi yanlış

serkan b 24.11.2014 18:11

arkadaşlar sizce 2. El yeni kasa bmw 116 mı yoksa 0 audi a1 mi ? cvp verirseniz sevinirim her ikisinden birini alcazda

ahmet 14.11.2014 00:40

ibo bey avcılar borusan sunrofsuz 84 küsür sunroflu 87 küsürdü yaklasık 1 ay önceki fiyatlar

Hasan 12.11.2014 12:38

Aracın sunroofsuz fiyatı şu an için bayiilerde 83 bin TL arkadaşlar. Aralıkta düşerse belki çok az daha düşer. Yeni yılda düşeceğini sanmıyorum, üstelik artabilir.

drhaktan 07.11.2014 20:32

şimdi fiyat 91 bin tl diyorsunuz ve startstop navi. deridoseme felan yok diye gecmissiniz. yahu bende sunroof ve hepsi var. niye karaliyorsunuz arabayı. Üstelik xenon farlı full donanım 84bin tl. bari gerçekçi olun. çamur atmayın arabaya. asıl araba bu...

şeyh 05.11.2014 14:58

araç dışardan ses alıyor mu? motorun orjini bmw mi ay sonunda düşünüyorum ege bölgesinden ( manisadayım) tavsiye edebileceğiniz bayi var mı

Murat 31.10.2014 23:11

Bugün arabayı alalı tam bir hafta oldu.Firuzköy Borusan'dan 2. el aldım 10.000 kmde 77.000 liraya geldi.Yakıt harika beni çok şaşırttı özellikle 12lt/100km yakan E200 Mercedes'ten sonra bedava gidiyormuşum gibi hissediyorum.Tabii ki Mercedes'in konforunu hiçbir şekilde vermiyor ama tabi ben A değil E kasadan bahsediyorum.Her neyse arabayı aldığımda 4 lastikte de 3.0 bar (44 psi) hava vardı bugün hepsini 2.2 bara (32 psi) düşürdüm çukurları içeri alma ve kasislerden atlarken hissedilen sarsıntı azaldı.Sport moda almaya korkuyorum.Makasa giren arkadaşlar varsa (aman dikkat edin) Confort mod yeterli olacaktır.Sport'a hiç gerek yok.Direksiyonun hafifliği gaz pedalının tepkisi, ürettiği 260 Nm tork ve TwinTurbosu (Çift/ikiz Turbo) ile segmentinde (A180, A3, V40, Leon(?), Golf(?) ) performans olarak en üstünü.Led ışıklara aşık olursunuz; sanki aynı anda 50 tane fotoğraf makinesinin flashı patlıyor :) 225 lastik ve 18 inc jant ile benim diyen X1'den daha jeep gibi duracagına eminim.Alacak arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun

ibo 31.10.2014 15:39

Ahmet bey bayi ismi verebilir misiniz

Yasin 31.10.2014 00:38

Biz izmir ozgorkey borusan cıkıslı , 99 bin lira en son fiyat aldık halil bey , yalniz cogu opsiyon secili Ed sport paket ic dis aydinlatma paketi Opsiyonlu jant vb

cihan 30.10.2014 18:47

4 aydır bende tek kelim e ona kıyamıyorum binmeye çünki ne dersem yapıyo git diyom gidiyo dur diyom duruyo garajda eski arabamla koşturuyom işe güce sadece hafta sonları onla keyf yapıyorum okadar

E. K 30.10.2014 17:23

HALIL Bey, bir hafta önce Bostancı Kosiflerden 116d Sunrooflu beyaz rengi 87.800'e aldım.

HALIL 30.10.2014 14:00

arkadaslar bu bmw 1.16 nin sanruflu bayiden anahtar teslim fiyatini tam bilen varmi bilgi verirmisiniz

MTP 28.10.2014 00:35

Arabada katlanabilir ayna, hız sabitleyici, navigasyon eksik, araç üzerindeki yol bilgisayarı gazetenin verdiği çocuk laptoplarının ekran kalitesinde ve yol bilgisayarını kontrol eden joistik sag-sol yapabiliyor üstüne tıklanıyor ve dönebiliyor ama ileri geri yapamıyor. Bunun dışında yakıtı inanılmaz az, araba yere çakılı gibi tutunuyor, far paketi etkileyici, motor bmv.... say say bitmez. Bir de buradan golfü övüp premium sınıfa sokmaya çalışanları görüyorum komik duruma düşürmeyin...

ahmet 26.10.2014 19:27

burdan bi yanlışı düzeltmek istiyorum. borusan suanda kendi belirlediği kombini satmaktadır. opsiyon eklemek istediğinizde fabrikadan siparişle geleceğini en az 2 a gelebileceğini ve suan uygulanan kampanyadan cıkacagımız için fiyatın 10000 tl gibi artacagını söylüyorlar. gelelim güncel 116ed de neler standart. bixenon angel far geri görüş kamerası katlanır arka koltuk vs. türkye paketine ışık paketi ve teknoloji paket olması lazım eklenip standart ve seçeneksiz satılmakta. ekletebileceğiniz tek şey sunroff. 84000 küsür sunrofsuz 87000 küsür sunrofflu fiyatı. bu hafta basında arkadaşım için pazarlık yapıp çarşamba günü teslim aldık. özetle bu fiyata dolu dolu premium kompact sınıfta araç YOK. Golfü de premiumlar arasına sokup kıyaslayan vatandaşlar ... merak ediyorum?

m.slngr 23.10.2014 11:09

Arkadaşlar selamlar. Yaklasik 3 aydır burda yorumlari takip ediyorum. Bende a 180, v 40, ww golf ve bmw 116d arasinda gidip geliyordum. En sonunda geçen hafta 116d aldim. Araba gerçekten müthiş bir araba. Alacak arkadaslar a gönül rahatlığı ile tavsiye ederim. Diğer araclarda muhakkak kendilerine özgü güzel yanlari var ancak bmw 116d bi başka. Performans hiz kalite yakisiklilik.... bence bayiye gidip test sürüşu yapin. Mümkünse cevre yoluna cikip sport modda bir deneyin. O zaman dediklerime hak verceksiniz. Herkese hayırlı alışveriş ler. Kararsizlara bi nebze yardimci olmak için yazdim. Iyi gunler

özcan 17.10.2014 13:43

Araç fiyatını hangi bayiden aldığınızı belirtebilir misiniz.

MTP 02.10.2014 13:19

arkadaslar biraz önce yetkili acentadan geldim 116d düz şanzıman da cam tavan bıxenon far otomatık klima geri görüş kamerası deri direksiyon ön kol dayama ve 3yıl hediye standart bakım 85ooo tl fiyat aldım saygılar. Bu araç ed paket değildir. Karıştırmayın Ltf...

müfit 19.09.2014 04:05

aracın sıfırında dış donanım olarak hiç bir şey vermiyorlar. ne jant ne de led farlar. iç donanım erkran hepsinde mevcut. fakat iç donanımın eksiği de otomatik klima oluyor. bu özelliklere sahip olmak için 5bin euro civarı opsiyon ödemeniz gerekiyor. yani araç size 110bin tl ye geliyor. tabi bayisinde konuşarak bazı opsiyonları hediye ettirip 100-105 bin tl civarında bu araca sahip olabilirsiniz. ben vermem:)

tozgur 30.08.2014 22:05

Akadaşlar 116d-2014 sınıfında LED gündüz görüş farları varmıdır ? Bilgisi olan paylaşabilir mi ?

yağız 26.08.2014 00:59

ayrıca önden çekiş daha iyidir yazan bi arkadaşımında yanıldığını söylemek isterim. 160 la girdiğim virajda ben gazlarken ön çeker arabalar frene basmak zorunda kalıyor. ayrıca bagaj hacimide fluence göre daha çok eşya alıyor.(denenmiştir) arka koltukların kilidini açtığınız zaman özellikle oturanları rahatsız etmeden çok rahat kullanabilirsiniz umarım faydalı olmuştur iyi geceler :)

yağız 26.08.2014 00:55

arkadaşlar bu aracı 1 seneden fazla kullanıyorum golf a3 v40 a serisi,leon gibi araçlar arasında seçim yaparak bu aracı tercih ettim performans olarak ara hızlanmalarda dahil çok rahat kafanız rahat olsun boy boy geçersiniz ama arka diz mesafesi için sürüşünüzden fedakarlık yapmanız gerekebilir (boy 1.85) ama keyfini anlatamam çok çok iyi.bakımları çok pahalı bunu lütfen göz önünde bulundurun ileride can yakıyor.ankaradan istanbula 187 km hız ortalmasıyla 3 kişi 7 litre yakmıştı. yakıt konusunda asla üzülmezsiniz.ayrıca virajlarda fren değil gaza basarsınız inanılmaz bi güven veriyor araç size. umarım bi fikir oluşturabilmişimdir :)

Birol 24.08.2014 12:03

Arkadaşlar hangisini tavsiye edersiniz?
Mercedes A180
BMW 1.16
Audi A3
VW Golf
Volvo V40

ahmet 23.08.2014 15:25

Araçla test sürüşü yaptım, gözlemlerim sonunda şunları söyleyebilirim; BMW 1.16d motor-şanzuman uyumuyla, yol tutuşuyla, yakıt tüketimiyle mükemmel bir araç. Şehir içi 5-5.5 litrelik tüketimi ile çok iyi değerlere sahip. Arkadan itiş olması güzel bir avantaj. Kısaca araç çok keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor. Şu an benzinli otomatik ile dizel manuel araçları 84.400 kampanyalı fiyatı ile satılıyor. Bu paralar gözden çıkarılacaksa, sınıfının en iyi arabası diyebilirim.
Saygılar.

HAKAN 12.08.2014 09:07

selamlar arkadaslar a 180 mı v 40 mı yoksa 116 mı kararsız kaldım:

serkan 11.08.2014 22:41

Bmw 1 d spor modda cok rahat 10 saniye de 100 cikiyor. Denedim, ayrica internette test surusleri videolari izlemenizi tavsiye ediyorum.
Leon ile bmw karsilastirilamaz. Leon guzel araba ama bmw cok kaliteli

Kaan bey 30.07.2014 00:05

12nin ustunde 0-100km cok denedik

Kralbozy 24.07.2014 14:54

Dedikleriniz sonuna kadar doğru.Ancak bir Bmw ile yaşadığınız heyecanı ve zevki size Seat yaşatamaz.Kavşaktan dönerken gaza köküne kadar basmanız ve o anda yanlamanız anlatılamaz bir duygu.Elbette aradaki fiyat farkı çok ve değer mi o konu tartışılır.Ama benim şahsi görüşüm eğer alabiliyorsanız Bmw almanızdır.SAYGILAR

D 23.07.2014 16:19

ha tabi objektif bakıyorum sonucta 1.16d yi almayı düşündüğüm zaman herşeyi inceledim, leonun en büyük eksiği ebd nin olmaması araba ani duruşlarda pek güven vermiyor. iki arabanında artıları eksileri var ama 30 milyar edecek kadar değil bu fark emin olun.

alparslan 23.07.2014 15:58

oda şöyle açıklanır: Önden çekişli araçlar; aktarma organlarında daha az sayıda hareketli aksamın bulunması, otomobili boydan boya kat eden şaftın (kardan milinin) bulunmaması ve gücün naklinin kolay olması, oturma bölümünün daha geniş yapılabilmesi, şanzıman ve diferansiyelin tek kutu içine yerleştirilmesi ile daha kompakt bir yapı, yağlamanın daha kolay olması ve aracın ağırlığının azalması gibi avantalara sahiptir. Ayrıca önden çekişli araçlarda, aracın virajlardaki savrulma davranışı ve normal sürüş koşullarındaki tepkileri daha kararlıdır. Bunun karşısında arkadan itişli araçlar, arkadan itildiği için kararlı gidişi daha zayıftır ve motor freni uygulamalarında ani vites küçültmelere daha yüksek risk faktörü ile cevap verirler. Aracın arkadan itişli olması aracın arkadan kayma eğilimini (oversteering) de arttırır.

Kralbozy 23.07.2014 14:10

Bmw arkadan itisli Seat onden cekisli bence bu bile Bmw yi almaya yeter.Ayrica kagit ustundeki veriler epey yaniltici oluyor.Bu nedenle GPS ile olcumler daha dogru.

alparslan 23.07.2014 13:41

senın dedıgın dsg verilerindeki yazan 0-100 rakamları triptonık sanzımanla olculmus arabanın gercek 0-100 u 10.6 sn değil zaten(kendı sıtelerine girersen * la belirtmişlerdir) onlar 11.4 cıvarındadır. ama manuel bi 1.6tdi duz otobanda heryerde test ettim dediklerimin arkasındayım bu araba 10 sn cıvarında hızlanıyor. tabi bmw 1400 kg araca gore iyi hızlanıyor ama kasalarının hafif olması nedenıyle o 100 torkluk farkı zaten leon yok ediyor. neyse bence en iiyiisi bigün manuel leonu test et ne dedğimi çok iyi anlayacaksın.

kaan 20.07.2014 19:44

alpaslan allah aşkına motor olarak fark olmaz olur mu 1.16ed 116 beygir 260 tork leon 105 beygir 250 tork. Hem 1 sn oynar demışsın manuel ıle dsg arasında ama seat oyle demıyor ıkısınınde hızlanması aynı farkındaysan aynı şekılde golfte octavıada aynı. ww menşeili araçların hepsınde malesef fabrıka verılerıne çok aykırı sonuçlar cıkıyor. leonun en ıyımser çıkaracagı deger 10.5 falan olur diyecem ama bu motora sahıp araçlarda kı dengesızlıgı gorunce malesef leonda golf gibi octavıa gibi fabrika verisine onlar kadar olmasada 2-3 salise yuksek cıkabilir. 10.9 gibi falan ama dedigim gibi kronometre ile yapılan ölçümler saglıklı olmaz. Hem yakın bir sayıda dizel leonu test edecekler bildigim kadaryla bekleyelım görelim leonu. Ama 1.16 edye saygı duymalısın 1420 kg luk bire araç ve gerçekten muazzam bir gidişi var.

alparslan 19.07.2014 11:11

hem arabalar.gen.tr verileride gösteriyorki bmw 1.16d 0-100 10.8 iken seat 1.6d 0-100 10.6 sonucta bu arabalar bu verileri alırken aynı ortamda test edılıyor , yanı 1.16d 10 sn diyorsan seat leonda 9.8 dir bu bukadar basit . hani kullanmasam amenna ama yani bu arabayı 50 kere test ettim.

alparslan 19.07.2014 11:07

hani ben sürmesem tamam haklısın diyeceğimde hani bende 10 sn cıkıyorum 0-100 e video gönderiyorum farklı bi otodan gene hani gene 12 sn diyorsun. o videodaki golf un 11.4 olması cok normal cunku dsg kardesim , manuelı 1 sn oynatır rahat.bu motoru sadece golf kullanmıyor ,a3 te kullanıyor. bide su durum var, dsg golf 1313kg seat leon ise 1225 kg bu kilo farklıda yarım sanıye oynatır o videoda leonun 10 sn altına dusmesi cok normal.ve halen 0-120 de 2.5 saniye fark atılır denilmesini anlayamıyorum. motor olarak hiç bi fark yok acık ve net veriler belli.insanlar bu parayı verirken arabanın markasına veriyor olay bu.

kaan 18.07.2014 01:21

yol nerde hani kadranı çekmekle olmuyo bu işler hem kronometreye inanmak komık olur sonuçta amatörce bi test. bak dedıgım sıtede 0-100 10.7 sn olarak gösterilen golf (11.6) ve 0-100 ü 10.9 sn olarak gösterilen octavia (11.4) var seatte bunlarla aynı motora sahip ve onun degeride bırak 9 sanıyeleri 11 in üstünde çıkacaktır aynı golf gibi. leonla 1.16ed yi aynı kefeye koymaktan vazgeçin. 1.16ed çok daha 0-120 de leona 2.5 sn fark rahat atar.

alparslan 17.07.2014 21:49

leonu test ettiğimde arabanın 0-100 unu ben 10.2 buldum. bu videodanda izlersen arabanın 0-100 unun 9.5 sn oldugunu soyleyenler bile var . sende kronometre tutarsan emın ol araba 10.5 i geçmeyecektir hiç bir şekilde http://www.youtube.com/watch?v=UsvHV_zBHeM

kaan 17.07.2014 10:29

Bmw ile seatı kıyaslamak nasıl bir talihsizlik paranız varsa bmw alıcaktınız her şekilde iddia ediyorum leon 10.7 saniyede 100 km hıza öldürsen gelmez 11.7 saniyede belki gidip alman sitelerine inceleyebilirsiniz verileri direksiyon fren ve çekiş gücü diyince bmw mercedesin önündedir zaten satıs rakamları anlatır

kaan 17.07.2014 00:42

Her kagıt ustunde yazana ınanmayın alpaslan bey girin dedıgım sıteye 1.6 dizel aynı motorlu golfü jettayı octaviayı bi izleyin. hepside fabrika degerinden uzak sonuçlar aldı

kaan 17.07.2014 00:38

alpaslan evet fabrika verilerine göre dediklerin dogru ama iş düz yolda gps cihazıyla yapılan gerçek teste gelınce bmw farkını ortaya koyuyor. izle bunu https://www.youtube.com/watch?v=NZ6PdInVQKc

alparslan 16.07.2014 13:49

arkadaslar şimdi bmw 0-100 ü 10.8 saniyedir ortalama yakıt tüketimide 3.8 , seat leon ise 10.7 yakıt tüketimide gene 3.8 dir ben motor verileri açısından kıyasladım diğer özellikler ffarklılık gösterebilir ben bmw 1.16 test sürüşünde kullandım ama leondan bi farkını göremedım leonun içidede yumuşak malzemeler kullanılmıs. kaan bu arada arabanın 0-100 ü 11.4 olaması imkansız su anda ben kullanıyorum. bmw 1.16d düşünüyordum bu motor verilerinin yakınlığı fiyatı daha uygun olan seat leona itti beni..

kaan 15.07.2014 21:34

1.16 ed 10.25 sn gibi bir 0-100 degeri çıkıyorken leonda 11.4 sn çıkıyor bmw nın motoru hem daha ekonomık hem daha seri fabrika degerlerine göre bmw dahada iyi yani ama leon tm aksine daha düşük hızlanma verileri çıkıyor. kaynak otomobil yayıncılık.

serkan 15.07.2014 16:16

arkdaşlar,

Seat leon ve bmw 1 karşılaştırmak biraz BMW'ye haksızlık olmuş, 2 aracı çook uzun süre kullandım.
BMW
- Yol tutuş,
- Hızlanma 0-100/ 0-200 bmw 1 çok iyi
tek sıkıntısı 200 km de motor freni var garantisi bitince yazılım ile değiştiriliyor.
- malzeme kalitesi çok iyi
Seat leon güzel araba ama bmw bu snıfta en iyisi,

alparslan 12.07.2014 13:01

arkadaslar araba tasarımına bişey demiyorum sonucta göreceli kavramdır, ama arabanın motor verileri sınıfının en iyisi diyorsunuz bi seat leonla kıyaslarmısnız bu araba hangi özellikle o arabadan daha iyi yada seat leonun ne eksiği var??

uğur 02.07.2014 18:58

Bu performansla bu kadar az yakan araba yok

çiko 17.06.2014 15:00

tasarım göreceli birşey dostum sana göre tipsiz olabilir ama bana göre yeni a3 ten çok daha yakışıklı a serisi güzel ama giületta malesef en çirkinleri bence. özellıkle o basit iç tasarım falan felaket

ibrahim 17.06.2014 10:21

beyler bmw 116d nın otomatık vıtesı var mıdır bilgi verirsenız cok tşk edrim

pragmatist 17.06.2014 10:11

motor verileri sınıfın en iyisi ama.....tasarım olarak mercedes ,audi ve alfa nın çok gerisinde malesef..

ruşen 15.06.2014 21:40

arkadaşlar c180 aracım vardı yakıtan dolayı sattım.şimdi bmv 116d ile a180 dizel arasında karar veremiyorum.hangisini tavsiye edersiniz

murat 04.06.2014 08:30

Arkadaslar 116 da 0 bayide indirim kampanya vb seyler oluyormu

serpil 28.05.2014 17:04

Araç tek kelimeyle harika. güvenli..çok az yakıyor..bmw

furkan 24.05.2014 14:10

Bmw deki modlar çok başarılı eco pro-Comfort-sportif gibi 520d m pakette denedik ve çok başarılı

mustafa k 19.05.2014 19:04

sayın kübra a 180 urban modeli feminen bir otomobil.bayanların ilgisini çekiyor. ön ve arka park sensörlleri geri görüş kamerası kendi kendine park etme özellikleri standart. manevra yapmak kolay. otomatik vites başarılı kullanımı basit. yokuş kalkış desteği var..yeterli eşya saklama gözü var. bagaj yeterli.yol tutuşu iyi ve konforlu.(amg versiyonları sert)
bmw 1 serisi daha erkeksi kullanımı daha zevkli. eşimin isteği ile a 180 amg aldık. oldukça memnunuz. (zaman zaman 1 serisimi alsaydık diye içimden geçmiyor değil)

zül 19.05.2014 14:35

bmv 1 dizeli az yakar ama otomotigi yok benzinlisi 170 hp olanı az yakar ve otomatiktir vitesi sorunsuzdur a sdriside az yakar ama otomotigi çift kavrama sonu ne olur bilinmiyor mervedesin c serisi otomotigi daha iyidir ve 2200dizeli az yakar volvo v40 oda az yakar ama otomatigi çift kavrama başın agrıyabilir sorunsuz bmv 1 serisi ile mercedes c serisi kalıyor birde yeni mini çıktı benzinliside dizelide az yakar otomotigide sorunsuz zf şanzuman

kübra 19.05.2014 00:09

arkadaşlar bir soru sorabilir miyim? ben bu arabadan almak istiyorum ama sürekli köprü trafiğindeyim ve yoldayım, hem benzin olarak hem kullanış olarak öneri verebilecek var mı ? birde karşılaştırmak gerekirse a180 de düşünüyorum yardım ederseniz sevinirim

mert 11.05.2014 11:54

sayın berk mercedes, audi kurulmadan öncede dört çeker otomobil üretiyordu ( paul daimler 1907 yılında üretti)
önden çekişli otomobiller 200 bg kadar motor gücünü başarılı bir şekilde yola aktarıyorlar, 200 bg üstü motor güçlerinde artan torkla birlikte yanlama (torque steering) problemi artıyor. bunun önüne geçmek için arkadan veya dört tekerden çekiş sistemleri tercih ediliyor. bmw ve mercedes hemen hemen ürettikleri tüm modellerde 200 bg den fazla güce sahip motorları da sıklıkla kullandıkları için arkadan çekişli aktarma sistemini tercih ediyorlar ( porsche ferrari maserati lamborgini jaguar bentley rolce royce halen arkadan çekişli olarak üretilmektedir)

ahmet bey 05.04.2014 00:19

çokk güzel ama ıslak yolda hafiften bi kaydımı allah yardımcınız olsun 4 tekerlek birden kayıyor ama yazın süper

ahmet 01.04.2014 19:59

güzel araba bu 3. arabam 116 d çok az yakıyor konforlü tavsiye ederim

ümit 07.03.2014 16:53

2011 de rent a car da kıralamıştık ibrahim bir depo ile yalan olmasın 780 km de ışık yandı hadi 70 de o gitse 850 km civarı ancak yapıyor ankaradan aydına gitmiştik 200 km si şehir içi kullanıldı ama çok güzel bir makina şehir içi 5.5 şehir dışı 4.1 litre yakınca çok şaşırmıştık valla

aziz 06.03.2014 17:09

bir de km hesabı yaptım performanslı kullanım yapmama ragmen ortalama 25 krş yaktı şehir içinde. 3 v 4. vitesi hiç geçmedim desem yalan olmaz. şehir dışında 6. viteste düşünemiyorum bile harika bir araç ....

aziz 06.03.2014 17:06

bir hafta kadar bmw 1,16 d kiraladım ve baya bi zorlayarak kullandım. yol tutuşu hakikaten güzel, virajlarda gönül rahatlığı ile gaza basabiliyorsunuz..devir hız bandı gerçekten müthiş 6. viteste 2000 devir bandında 120 130 arası hıza sahipsiniz. 1750 devirden itibaren gücesahip oluyorsunuz gerçekten etkileyici. ara hızlanmaları hayet iyi. bu değerlendirmeyi 1,6 sınıfı dizeller arasında en iyi verime sahip arac diyebilirim ve bmw kalite ve teknolojisini göz ardı etmmek gerekiyor.bence golfle felan kıyaslamayın tekrakibi mercedes a180 cdı

ibrahim 06.03.2014 00:23

arkadaslar ortalama bir depo kaç kilometre gidiyo 116 da

Levent 21.01.2014 19:27

Berk bey ... DSG gibi sorunlu ve problemli bir şanzımanı ZF gibi bir sanat harikası ile karşılaştırıyor olmanız markacılıktan öteye geçemediğinizi gösteriyor.Artık Audi Lüks savaşında BMW ve Mercedes'in fersah fersah gerisinde ...

stepne 18.01.2014 19:54

markacılıgın ta kendisi sorunlu stronic vedsg yi zf gibi şanzumandan üstün tutuyorsun audi vw lüks modellerinde bile zf kullanıyor vw başka kim şanzumandan araç toplatti iki kere 20 -30yıllık bmv lrr otomstikleri dolaşıyor mercedesler öyle kaç tane Vw var piyasada eski dolaşan kalite zamanla anlaşilikyor

Berk 17.01.2014 04:41

Öncelikle arkadan veya önden çekiş. Firmaların tarihinde yatan geçmişine bakmak gerekir. Keza bmw geleneklerinden vazgeçmeyen Bir firmadır. Buna örnek olarak şunu söyleye bilirim böbrek şeklindeki ön ızgaralar ve ön havalandırma görüntüsünü ilk üretildiğinde. Beri her aracına bunu yansıtmış ve hiç bırakamamıştır. Ve kuruldu zamandan bu yana simgesini hiç değiştirmemiş olmasıda bir kanıttır. Arkadan çekiş sistemi tamamen güç aktarımını fazlaca arttırdığı için kullanılıyor tek sebebi o. Yeni teklonoji ise önden çekiş sistemi olarak günümümüzde yaygın. Gel gelelim şöyle bir gerçek var. En iyi çekişi ve kontrolü yakıt ekonomisini ve güvenliği sağlayan sistem sadece ve sadece audiye ait quattrio teklonojisidir. Ki bunu mercedes taklit ederek 4matic i tasarlamıştır. Malesef bu segmentte s3 modelinde vardır ve kasa tipi olarak bu segmettin spor aracıdır. Ben yaklaşık 6 aydır yeni kasa audi a3 stronic sportpack kullanıyorum. Bu segmettin tartışmasız en iyi aracıdır ki 1.6tdı Stronic otomatik 7 ileri şanzımanı çığır açan ve ekonomik bir devrimdir. Ne bir bmw 1.16 nede 35 yıllık tecrübe golf A3 1.6tdı stronic sportpack ile kıyaslanamaz. Eğer otomatik almayı istiyorsanız sansıman önemlidir. Bmw ne yazıkki spor modelleri harici kaliteli bir sansıman geliştiremedi argeye istediği kadar yatırım yapa dursun. Vw bile DGS şanzımanı ile audi karşısına çıkıyor bmw nin büyüklüğü bu klasmanda focustan bile geride arkadaşlar kusura bakmayın markacılık yapmıyoruz.Gerçekleri ve verileri paylaşıyorum

tranko buskas 14.01.2014 23:25

bu arabanın periyodik bakımları ne kadar?

ömer 01.01.2014 20:55

önden çekişli araçlar daha avantıjlıdır.onun için vw diyorum kaygan yollarda arkadan itişliler herzaman tehlikelidir.bizim evin önü güneş görmüyor kışın yolda sürekli bir buzlanma oluyor ve arkadan itişli aaçlar mutlaka s çizerek geçiyor ama önden çekişli araçlarda bu sorun olmuyor daha geçen gün bir mercedes olduğu yerde daire çizdi ve duvarı yıkıp bizim evin bahçesine girdi.aynı şekilde doğan araçlar bmw araçlar mutlaka kayma yapıyor.bende 1.16 i var okadar yavaş geçmeme rağmen araç ufaktan bir s çiziyor eski aracım 2008 golf tü sürüş açısında aralarındada çok büyük bir fark göremedim ve bahseetiiğim yolda kayma yapmıyordu

ilker 18.12.2013 11:52

dizeli mayısta 69000 tl idi şimdi 79000

Einstein 06.11.2013 19:03

Arkadaşlar bu aracın otomatiği üretilmiyor ne yazık ki

Einstein 30.10.2013 18:31

Arkadaşlar bu araba gerçekten çok güzel kesinlikle abartmıyorum yakıt konusunda da süper arkadan itişli olması ise bir avantaj performans olarak araç 116 hp gücüyle kendi segmentinde ön sırada kesinlikle alınacak bir araba yalnız fiyat biraz pahalı o da dezavantajı alacak arkadaşlara hayırlı olsun diler saygı ve sevgilerimi iletirim...

seyfi 15.10.2013 11:27

bu aracın otomatik vitesi çıkar mı acaba bilgisi olan varmı

Levent 06.09.2013 13:40

Noluyor ya daha 2 hafta önce 81.000 TLydi 85.000 olmuş yuh.

mundar 21.08.2013 22:56

ya 2-3 ay önce 71.000 lira olan aracın fiyatı 81.440 olmuş arkadaşlar şaka mı bu? dünyanın hiç bi yerinde böyle bir şey görülmemiştir kamera şakası gibi...

Kemal 29.07.2013 16:01

Son zamanda fiyatı fahiş bir şekilde yükseldi almaktan vazgeçtim..

murat 13.07.2013 17:28

ben bu aracı yeni aldım şunu söyliyim golf , focus mokus hikaye.daha fazla özellik sunabilirler ama asla bir bmw sağlamlığına güvenine yetişemezler.inanılmaz yol tutuşu performans ÖZELLİKLE TAVSİYE EDERİM

eren 21.06.2013 15:34

tartışmasız sınıfının en kaliteli en oturaklı en saglam arabası golfle bunu kıyaslayanlar golfu önce a3 le sonra a180 sonra 1.16 ile kıyaslasın. şanzımanı olsun yakıtı olsun performansı olsun aralarında en iyisi 1.16 dır.

Ahmet GÜLER 20.06.2013 17:35

Aracın arkadan çekişli olması tamamen güvenlik, kontrol ve tasarruf anlamına gelir. Pahalı olmakla beraber sınıfının en az yakanı bir araçtır. Konfor vb özellikleri yazmaya bile gerek yok... Tek kusuru pahalı bir araç. Ama BMW...

Orhan 15.06.2013 13:07

Bazı arkadaşlar arkadan itişin dezavantaj olduğunu ima etmiş ama bir örnekle bunun böyle olmadığını kanıtlaya bilirim.
4x4 Arazi araçlarını düşünün, hemen hemen tamamında 4x4 ve 4x2 arasında geçiş yapmanız için arazi şanzımanı vardır. Karlı, yağmurlu, çamur ve her türlü kaygan yol koşullarında 4x4 seçeneğinde kullanılır bu araçlar. Fakat özellikle yaz günü asfaltta kullanacağınız arazi aracınızı seri ve ekonomik kullanım için kesinlikle 4x2 de kullanmanız gerekir. 4 tekerleği de kontrol edebilen aracınız gerektiğinde sadece 2 tekere güç göndermesini sağladığınızda yani 4x2 seçeneğini kullandığınızda bilin bakalım hangi 2 tekerleğe güç göndermeyi kesiyor. Tabiki ön tekerleri devreden çıkarıyor ve aracınız arkadan itişli hale geliyor. Başka türlü olması da zaten biraz saçma olurdu. Çünkü ön tekerler araca yön vermesi için daha uygun, arka tekerlerde aracı itmesi için. Diğer türlü sadece önden çekişli araçlar biraz at arabasına benzetiyorum motor direksiyon çekiş tamamen önde aracın arka tarafı nın kontrolu tamamen sizden bağımsız merkez kaç kuvvetiyle kontrol ediliyor zaten birde ESP yoksa o araçla sakın iddaalı olmayın "uçarım -kaçarım" demeyin nereye uçacağınız belli olmaz Allah muhafaza.
Önden çekişli araçların üretimindeki en büyük sebep; üretim maliyetini azaltmak ve ucuz fiyata araç satabilmektir. (bazen uzuca mal edip pahalıya da satabiliyorlar) Önden çekişli bir araç tercih edecekseniz ESP şart ve kullanım sırasında direksiyonu daha sıkı tutmak zorundasınız.

Görkem 20.02.2013 16:26

Merhabalar, bu aracların eski motorları cok yakıyormus galiba.. Bi bilginiz var mı kaç senesinden itibaren bu az yakan motor mevcut
teşekkürler

K-max 28.12.2012 19:10

Dizel olanını kullanmadım ancak 118 benzinli versiyonunu çok yakın bir arkadaşım 1 yıldır kullanıyor. Donanım ve malzeme kalitesi çok iyi, neredeyse büyük BMW lerden fark kalmamış. Arka diz mesafesi yetersiz. Kullanımı inanılmaz zevkli. Arkadan itişli olması büyük avantaj tabii ki.

ps 28.12.2012 09:41

kesinlikle tavsiye edilmeyen bir araç bunun yerine a3 veya golf derim yollarda kaç tane 1 serisi gördünüz simdiye kadar kaç tane golf gördunuz şimdi insanlar daha ucuza daha kaliteli alıyor birde artısı a3 önden çeker

Ebru 24.12.2012 09:05

Bu aracı çok beğeniyorum ve en kısa zamanda almayı düşünüyorum, tavsiye edermisiniz değerli arkadaşlardan yorumları bekliyorum.

K-max 05.12.2012 02:34

Arkadan ve önden çekiş konusuna biraz daha açıklık getirmek istiyorum. Arkadan itişli bir araç kalkarken ön tekerlekleri kesinlikle kaydırmaz. Tam aksine güçlü önden çekiş araçlarda, özellikle kilitli diferansiyeli olmayanlarda, ani kalkışlarda tork çekmesi denilen kısa süreli direksiyon hakimiyeti kaybı görülür. Ön aksların aynı boyda olmaması sebebi ile kısa aks uzun aksa göre daha az burulur, dolayısı ile kısa aks tarafındaki tekerlek daha erken dönmeye başlar ve yol tutuş kaybı olur. Dönüş farkını kompanse eden diferansiyel örümcek dişlileri sayesinde daha sakin dönen uzun akstaki tekerlek daha iyi yol tutmayı başarır ve araç bu tarafa doğru çeker. Bu çekmeyi bütün önden çekişli araçlarda dik yokuş kalkışlarında sık sık görebilirsiniz. Arkadan itişli araçlarda da benzer şekilde kuyruk sallama görülür ancak aks boyları eşit olduğu için sadece lastiklerle zemin arasındaki sürtünme farkları sebebi ile ve çok daha az oranda olur. Üretici firmalar elektronik destek sistemlerini özellikle önden çekişli araçlarda kullanmak zorundalar. VW Transporter ve Caddy anti patinaj sistemi olmadan az bir yükle bile yağışlı havada her yokuşta zorlanır. Keza Mercedes Vito, eski kasada önden çekişli iken yeni kasada arakadan itişe çevrilmiştir. Keza bütün yarış arabaları, gerçek spor arabalar kamyonlar, tarla traktörleri arkadan itişlidir. Anti patinaj sistemleri arakadan itişli ve yüksek güçlü binek araçlarda en çok virajlarda kıç atmayı önlemek için kullanılır.

K-max 05.12.2012 01:21

Her üretici her kalitede araç üretebilir. Ama üretmek başka, satabilmek başka şey. BMW, Mercedes gibi markalar ArGe ye uzun süredir ve çok miktarda yatırım yaptıkları için birkaç adım önde gidiyorlar. Yeni 1 serisinde de bunu görüyoruz. Egzos tarafı çift salyangozlu turbo ilk defa bu araçlarda kullanılmaya başlandı. Bu sistemde ardışık çalışan silindirlerden atılan egzos gazlarının manifoldda çakışarak turbo nun devirlenmesini yavaşlatması engellendi. Bu sayede, tek salyangozlu turbolara göre çok daha düşük motor devirlerinde yüksek turbo basıncı, dolayısı ile yüksek tork ve beygir gücü elde edilebiliyor. Düşük devirde yüksek tork yakıt ekonomisi demektir. En fazla 2 yıl içinde bütün firmaların bu tip turbo ya geçeceğine eminim. Kullanım zevki, üretim kalitesi, performans, fiyat gibi ögeleri bir arada toplamayı başarabilen nadir markalardan biridir BMW. Bunların hiçbirinde en iyi değildir, ama hepsini birarada isterseniz daha iyisini bulmanız zor. Tamamen günlük aile kullanımına ağırlık veren VW ile onun makyajlı versiyonu Audi, sürüş odaklı BMW ile mukayese bile edilemez. Önden çekişli olmaları bile önemli bir dezavantaj. Tabii ki onlar da BMW ile mukayese edilebilecek araçlar üretebilirler, ara sıra üretiyorlar da zaten. Ancak o firmaların vizyonu ile BMW vizyonu farklı. Genel anlamda BMW özelliklerine en fazla yaklaşabilen araç C serisi Mercedes'tir, üstelik kalite olarak da daha üstün.

K-max 05.12.2012 00:47

Burada tarih yazmasak da doğru bilgilendirmenin önemli olduğunu düşünüyorum. 25 yıllık BMW kullanıcısıyım ve bu güne kadar bana daha çok zevk veren başka bir marka bulamadım. Bu demek değil ki BMW mükemmeldir. Kesinlikle bol bol sorun çıkarır. Benzinli modelleri az yakmaz çünkü kasaları ağırdır ve genelde en küçük modelleri bile yüksek performans için üretilmiştir. Sadece arkadan itişli araç üretir çünkü düz yolda, yokuşta, inişte, virajda önden çekişli hiç bir araç arkadan itişlinin performansını yakalayamaz. Ayrıca özellikle yokuşlarda, önden çekişli araçlar berbattır. Fizik kanunu bu, yokuş dikleştikçe ağırlık arka tekerlekler yüklenir. Ön tekerleklerdeki yük azaldığı için, yol tutuş da azalır. Önden çekişli araçların üretim maliyeti daha düşük olduğu için üreticilere cazip gelir. Ayrıca aracın kabini daha kullanışlı ve yakıt sarfiyatı da daha düşük olur. Günlük kullanım araçlarında yüksek performans öne çıkmadığı için günümüzdeki araçların çoğunluğu önden çekişlidir. Yeni 1 serisinin arka koltuk diz mesafesi, eski kasaya göre daha iyi olsa da hala yetersiz. Daha uzun yapamazlarmıydı? Tabii ki yapabilir ama aracın ebatlarını büyütmesi gerekir, o zaman da 3 kasadan fazla bir farkı kalmaz. Adamlar her müşteri sınıfına göre araç yapıyorlar. Beceremedikleri için değil, öyle uygun gördükleri için yapıyorlar. Hiç bir büyük otomobil üreticisi için 'becerememek' diye bir kavram yok. Devlet sırrı değil ki bu.

HASANUS 30.11.2012 23:50

Sadece markası bmw diye kıyaslıyorsunuz... Megane 1.6 gt line markası bmw olsa oooo süper araba dersiniz... ben yorumlara katılmıyorum...

mert 08.10.2012 01:13

siz 116 yimi a3 umu öneriyorsunuz

b.kadıoğlu 07.10.2012 15:29

şu anda bu araba ile kıyaslanabilecek sadece audi A3 1.6 TDI var...ben tercihimi bundan yana kullandım ve doğru karar verdiğimi düşünüyorum. bu sınıfta 0-100'ü 10 sn civarında yapacak, bu kadar donanımlı, ve ortalama yakıt tüketimi 3,5TL/100 km olan başka bir araba yok; hem de bu marka kalitesiyle...ben içtenlikle öneririm.

ramazan 18.09.2012 14:51

bilgilerin için sağol arkadaşım.bir haberde okudum bmw mercedes b serisine rakip çıkarmaya hazırlanıyormuş ve aracı önden çeker yapacaklarmış piyasaya çıkarsa almayı düşünüyorum

reelankes 16.09.2012 02:10

Ramazan Bey, Günümüz otomobillerinde aktarma türü olarak önden çekiş sistemi yoğun olarak kullanılmaktadır. Bunun başlıca iki sebebi vardır. Birinci sebebi, önden çekişin, arkadan itişli sisteme göre daha az yakıt tüketmesi ve bu nedenle, üreteicilerin yakıt tasarrufu kavramını öne sürererk rekabet güçlerini artırmak istemeleri ve rakiplerine göre fark oluşturma istekleridir. İkinci sebebi ise arkadan itiş sisteminin özelllikle ilk kalkış anında önden çekişe göre daha fazla ivmelenme sağlaması. Bu ivmelenme nedeniyle dengenin sağlanmasında karşılaşılan güçlükler ve yol tutuşun iyileştirilmesi amacıyla yapılması gereken özellikle elektronik destek sistemlerinin getireceği fazladan maliyetlerden korunmaktır. Arkadan itiş sistemi düz yolda eğimsiz bir zeminde önden çekişe göre daha çabuk hareketlenir ve kontrolü zorlaştırarak önden kayma eğilimini artırır. Fakat yokuşlarda kalkışta iş değişir ve önden çekişli araçlar ön plana çıkar. Ancak genel olarak değerlendirildiğinde arakadan itiş aktarma çeşidinin daha seri ve daha sportif bir sürüş vadettiği bilinir ve gerçektir. Ben de arkadan itişli arabaların verdiği zevki biliyorum. ve gerçekten benim de ne olduğunu anlayamadığım garip bir duygu. Ancak ben yine de önden çekişi tercih ederim. Çünkü artık bu konuda üreticiler uzmanlaşmış ve sistem kendini ispatlamış durumdadır. Bmw ve mercedes gibi markalar arkadan aktarmadan vazgeçmiş değiller. Ancak bu üreticiler parmakla gösterilenlerden olduğu için sistemin olumsuzluklarını yüksek mühendislik ve teknoloji ile aşabilmekteler ve farklı olabilmek amacıyla bir çok yeniliğe imza atmaktalar.

ramazan 11.09.2012 14:57

sayın reelankes arkadan itişli araçla önden çekişli araç hakkında düşünceniz nedir

burak 11.09.2012 05:47

ya arkadaşlar aracın donanımına iyi diyorsunuz fakat nesi iyi anlamadım. aracı size kapak jantlı ön sis farları olmadan veriyorlar. araca bir sanruf bi xenon sis farı jant alınca fiyatı 85.000 tl oluyor. saygılar.

reelankes 10.09.2012 21:55

Rica ederim Süleyman bey saygılar...

suleyman 10.09.2012 00:16

beni rahatlattın reelankes..bilgilerin için saolasın ..

reelankes 09.09.2012 01:33

HB otomobillerin mühendisliği, sedan otomobillere benzemez. Arka kısmın kısa olması gerek denge, özellikle yol tutuş, gerekse uzun vadede dayanıklılık (Halk arasında dökülme ya da dağılma denir) konularını aşılması zor unsurlar haline getirir. İşte bu yüzden piyasada çok sayıda HB araba olmasına rağmen bu sorunları aşabilmiş markalar çok azdır. Dünyanın en iyi otomobillerini ürettiğine inandığım (Bu benim düşüncem) Mercedes-Benz bile senelerce uğraştı ama dikiş tutturamadı. 2007-2008 yıllarında HB bir otomobil için Suzuki ile işbirliği bile yapılması düşünüldü ancak vazgeçildi. Bmw bunu bir şekilde başardı piyasaya girdi. Hedefinde tek isim vardı, o da vw grubu! Pastadan pay almaya uğraştı ama istediği dilimi koparamadı. Arkadaşlar Bmw'nin 3 serisinden başlayan tüm otomobilleri, elbette vw markasını ve modellerini üçe katlar. Bunu tartışmam bile. Ancak olay bu sınıfa geldiğinde ortada bir Golf gerçeği var ve onun bir adım ötesi A3! Bu iki araba piyasada iken bmw bu sınıfta hiç bir şey yapamaz. Denedim arabayı, konforlu ve elbette kaliteli ancak Golf 6 dan fazlası yoktu hatta eksikleri var. Olması da doğaldır. Golf bu sınıfta 35 yılı aşkın bir süredir var. Yani artık aşmış durumda. Aradaki fiyat farkı sadece bmw abmleminden kaynaklanıyor. Bir de Audi 3 etkeni var ki o da zaten Golf'ün Upgrade edilmişi! 70.000 -TL para bir bmw için iyi bir fiyat olabilir ancak ben kendi adıma o kadar parayı ne 1 serisine ne golf'e ne de A3'e vermem. 3-4 yaşında Mercedes C serisi ile bmw 3 serisi var o fiyatlara. Evet benzinliler ama olsun. Benim tercihim bu yönde olurdu. HB arabalar ile sedanlar tamamen farklıdır. Birisi baklavayı iyi yapıyor diye sütlacıda iyi yapacak diye bir kaide yok arkadaşlar. O kadar kolay olsaydı Mercedes 10 senedir uğraşıyor muhakkak düzgün bir şey yapardı. Gerçi yaptı yeni A serisini bakalım nasıl çıkacak merakla bekliyoruz yollarda. Bu otomobilde elbette güzel sonuçta markası bmw. Ancak ne golf kullananlar hayıflansın ne de piyasaya göre fiyatı uygun görenler içlensin. Zaten bu fiyattan başkasına satamaz.Sahip olanlara kazasız belasız sürüşler diler, hayalini kurup almaya niyetlenenlere de işlerinin rast gitmesini dilerim. Herkese saygılar

mert 08.09.2012 23:49

bu arcın tek eksigi arka dizmesafesi ve bu motoru dısardan cok ses cıkarıyor onun dısında golf 1.6tdi highline yada focus hb 1.6tdci titanıum alcagına bunu daha iyidir emin olabilirsiniz

kamil 08.09.2012 19:30

Bmw denilince akla gelen ilk sey pahali olmasiydi ama opsiyon donanimina gore ideal fiyat herkes alabilir hayal kurmaya gerk yok bende sifir araba alacaktim fiyatini gorunce sok oldum :) yarin bmw ugrayacam.

suleyman 08.09.2012 00:36

golf 1.6 tdı kullanıyorum..gayet memnunum ama bu araç çıkmış olsaydı kesinlikle bunu alırdım..

sabettin 05.09.2012 18:04

ya arkadaşlar toplam 20 yıldız var sadece 3 yıldız eksık ve kımse yorum yazmıyo neden bundan ıyısı samda kayısı.yorumları alalım bakın tek yorumcu ben olursamda belkı bmw bı kıyak yaparda hedıye eder kımbılır

sabettin 29.08.2012 11:42

araç bu ya cok kalıtelı yakıt ekonomik.donanım guzel aynı donanmlarda bır suru araç var ama bu bmv ve fiyatlarda asagı yukarı aynı.parası oan alsın olmayan hayal kursun

KULLANICI PUANLARI
Yakıt Tüketimi
{{((versionVote.yakitTuketim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Malzeme Kalitesi
{{((versionVote.malzemeKalitesi / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Yol Tutuşu
{{((versionVote.yolTutus / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Hızlanma Performansı
{{((versionVote.hizlanma / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Ses Yalıtımı
{{((versionVote.yalitim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Vites Geçişleri
{{((versionVote.vitesGecis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
İç Mekan Genişliği
{{((versionVote.icMekanGenis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Donanım Teknolojisi
{{((versionVote.donanim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
2. El Piyasası
{{((versionVote.ikinciEl / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Toplam {{versionVote.total}} kişi puan verdi
BİZİ TAKİP EDİN