BMW 1 Serisi

İlk kuşak BMW 1 Serisi, E87 kasa koduyla  2004 Mayıs ayında yola çıktı ve BMW 3 Serisi Compact’ın yerini aldı. C segmenti’nin (Komapakt Sınıf) tek arkadan itişli otomobili unvanını taşıyan 1 serisi sınıfındaki modeller, Audi A3’ün karşısına çıkan ilk ciddi rakipti.

BMW 3 Serisi Compact’ın, VW Golf Mk4 ve VW Golf Mk5 altyapılarını kullanan 8L ve 8P kasa kodlu Audi A3 modellerine cevap verememesi nedeniyle piyasaya çıkan BMW E 87 1 serisi, E90 3 Serisi ile yüzde 70 ortak parçalara sahipti. Motor ve şanzıman kombinasyonlarının çoğu ve yürüyen aksamın arka kısmı tamamen aynıydı.

Başarılı satış rakamlarına ulaşan BMW E87 1 Serisi, 2007 yılında ufak bir makyaj operasyonu geçirdi. 2012 yılında ise yerini F20 kasa kodlu ikinci jenerasyona bıraktı. Fakat bu yeni 1 Serisi BMW fanatikleri tarafından çeşitli eleştirilere maruz kaldı. Modelin arka kısmını pek çok kişi tarafından VW Polo’ya benzetilmesi, eleştirilerin nedenlerinden biriydi. Buna karşın, model “BMW’yi BMW yapan nedir?” sorusuna verilebilecek tüm cevapları karşılıyordu. Konfor konusunda yapılan iyileştirmeler, büyüyen iç mekan ve yakıt ekonomisi otomobil tutkunlarının beğenisini topladı. 2015 yılında ise BMW, 1 Serisi ikinci neslin LCI versiyonunu tanıttı ve özellikle otomobilin kaputu altında önemli değişikliklere gitti.

Geçirdiği LCI operasyonuyla ve iyileştirmeler ile kimliğini kaybetmeden daha verimli ve tasarruflu bir model haline gelen 1 Serisi, sportiflik konusunda koltuğu rakiplerine uzun yıllar kaptırmayacak gibi görünüyor.  Mavi beyazlı firmanın, premium kompakt sınıf temsilcisi 1 Serisi’nin, 10 yıl içinde 2 milyon adede yakın satış elde etmesi ise BMW’nin kompakt ve küçük sınıflardaki varlığının sağlam olduğunu kanıtlıyor.

BMW 1 Serisi fiyatları sayfamızdan tüm BMW 1 modellerine ait güncel ve geçmiş fiyat listelerine ulaşabilirsiniz.
BMW 1 Serisi Model Yılları