Begler İlk Yerli Elektrikli Araba Olacak

Begler İlk Yerli Elektrikli Araba Olacak
Yerli teknolojilerin eksikliği her geçen gün daha da fazla hissediyoruz. En somut örneği olan “Devrim”i yapabildiysek de seri olarak üretilememesi hikayesi hepimizin burunun direğini sızlatmıştır. Elektrikli araç trendinin başlaması, belki de kendi markamızı yaratmak adına kaçan treni yakalayabilmemiz için en uygun zamandır. Hisarlar ve Gate firmaları ortaklığı ile Kasım 2012 de kurulan Begler AŞ nin hedefi sadece elektrikli araçlar üretmek. Firma geliştirme faaliyetlerine başlamadan önce Türkiye'nin çeşitli üç farklı bölgesinde pazar araştırması yaparak Türk insanının ihtiyaç analizini yaptı. 15 farklı ilden 30'un üzerinde bilim adamıyla fikir alış verişi içerisinde bulunan firma ürettiği ilk araba ile 160 km yol yapabildi. Bataryaların hammadesi olan lityum ve Türkiye'de üretimi olmayan bazı elektronik devre elemanları gibi malzemeleri yurtdışından getiren firma bu alımlar nedeni ile %100 yerli üretim yapamıyor. Buna rağmen %88 lik bir yerli üretim rasyosunu yakalayan Begler AŞ nin en ciddi hedefi ise bataryaları tamamen yerli teknolojilerle üretmek. Arabanın üst yapısını tamamen kompozit malzemeden üreten markanın çizgilerinde de Devrim'den izler mevcut. BEGLER AŞ şu anda 3 farklı model üzerinde çalışıyor. Uzoq geniş iç hacmi ve konforlu koltuklarıyla aile arabası olarak tasarlanmış. 850kg ağırlığında olan araba 30 dakika gibi kısa bir sürede şarj olup 165 km yol gidebiliyor. 73 beygir gücünde tasarlanan Begler Uzoq 4 yolcu taşıyabilecek. UzoqS ise Uzoq un spor versiyonu. Aynı altyapıya da sahip olsa farklı görünüşü ile daha iddialı olan bu model dinamizm ve sürüş keyfi vaat ediyor. Begler AŞ nin araba ve motosiklet mantığını birleştirerek çizdiği TR1 Concept ise 1 şoför ve 1 yolcu taşıyabilen üç tekerlekli bir araç. Şehir içini hedefleyen bu konsept 600 kg ağırlığında ve 60-80 km/s sürat yapabiliyor. 100-120 km lik menzili olacağı bildirilen aracın ise 13 beygirlik bir gücü var. Rakamları ve çizimleri biraz daha iyileştirildiği takdirde makul fiyatlarla sunulması şartı ile gündemimizi ciddi manada değiştirebileceğini düşündüğümüz bu girişimin sonunun yine Eskişehir'li atası Devrim'e benzememesini diliyoruz.

07.10.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Fatih 17.03.2015 13:08

Başarılı bir proje ve devamını bekliyoruz. Firmanın sitesinde detay yok, güncel bilgi yer alırsa daha güzel olur.

cevap 26.12.2014 15:22

araba çirkin diyorsunuz araba nerdeyse nissan jukenin aynısı. nissan juke tipsizmi şimdi. tipsizse neden çok satıyor

Abdullah Ergün 31.10.2014 20:47

20 senedir aynı haberleri okuyoruz gerçek somuttur hemşerim yapın görelim alalım ...

İbrahim 22.10.2014 23:54

Azcık yüksek yapın şu arabayı hiçmi istanbul da sokak görmediniz yahu.

Recep 18.10.2014 17:15

Bu dediğiniz yerli aracımızı cıkarın biran önce inanın millet yerli aracımızı bekliyor bende içinde olmak üzere para bizim ülkemizin içinde dönsün niye olmasın ucuz olacagını bildigi için bu aracı bekliyor inanıyorum güzel araçlar cıkarıcagınızı ...

Selahattin Asl 15.10.2014 10:05

Tamam yerli olsun da kardeşim; bu arabayı çizenler sanki satılmasında, Türkler bu sevdadan vazgeçsin diye çizmişler!

metin 14.10.2014 21:16

amaç devletin arge teşviklerine konmak.getir çinden malzemeyi sonra biz yaptık de.varsa tanıdık alırsın teşviği olay bu kadar basit.

mami 12.10.2014 13:28

arkadaslar malesef tipi çok bozuk tam bir fiyasko

ANAdolu 11.10.2014 18:33

yerli olsun çamurdan olsun. toyotayı vosvosu bmvyi zengin ettik. onların ilk arabaları da bakınca dökülüyor. desteklemek lazım. en güzelini üretir benim mühendisim

T.C. 10.10.2014 22:51

bunun sonu tam bir fiyasko olur,böyle pilli ,ithalatı vs olan tutmayacak bir şeye neden başlarlar anlamak mümkün değil,bir fabrikanın yaşaması için yılda ortalama 200.000 adedi iç pazara satması gerekir,madem ki tamamını beceremiyoruz,o zaman neden dizel albea veya renault grubu veya hyundai accentin eski platformunu alıp işe başlamayı düşünmüyoruz?önce satış pazarlama sonra üretim pazar varsa üretirsin,sonra elektrikli oto gibi uçuk işlere bakılır,koca renault tr de 202 araçtan sonra üretimi durdurdu ...

Selahattin ASL. 08.10.2014 22:29

Doğrusu tipini beğenmedim. Şurası çalıntı, burası taklit diyen arkadaşa mercedes citana bakmasını öneriyorum. Yıldızından başka neresi mercedes? Hem de yılların mercedesi bunu yapıyorsa bizimkilerinki hiç te garipsenecek bir olay değil...

gürkan 08.10.2014 21:28

elektriği bor ile üretin

Hüseyin 08.10.2014 21:13

Bu vergi sisteminde çok ucuz olacağını düşünmüyorum.

gümrük 08.10.2014 19:46

arkadas bırakın elektrikli arabayı...kim alır ki bunu( pil kirasından)...dizel araba yapın peynir ekmek gibi satsın...

seyhan 08.10.2014 13:53

aslında bende alırım yerli olsun bizim olsun fakat pil parası muhabbeti çok feci çünkü 70 80 euro ayda bizim paramızla 250 tl civarı zaten 250 tl lik yakıt anca yakıyor ortalama bi araç sahibi için sölüyorum bunu
bide elektrik parası çok fazla olur yani
ama ben pek anlamam arabalardan ama biz aracı ilk çalıştırdıgımızda aküden alıyor marşı daha sonrada dinomayla devam ediyoruz buna büyük ve daha gelişmiş bi jarzdinoması takılsada elektrigini kendi üretse olmazmı acaba

MUSTAFA 08.10.2014 12:35

inşallah seri üretime geçilir

halit 08.10.2014 10:26

model isimleri Türkçe olaydı bari.

azraili23 08.10.2014 09:30

Land Rover ftendland 2 nin modifiyeli hali

Ahmet 08.10.2014 09:24

İnşallah yarıda kalmaz tamamlanır ve daha da geliştirlir sonuna kadar destekliyoruz.

aa 08.10.2014 01:27

anasayfasında tr1 sayfasında çalıntı ve üzerinde logosu bulunan , daha doğrusu internet sitesine bile bütçe ayıramayan ve araçların çizimlerini amatör grafikerlere yaptıracak kadar küçümseyen şirket sahipleri , arabayı nasıl yapacaksınız , çok merak ediyorum??. ayrıca araçların şuan ki şekilleri çok itici. çok daha güzel görünüş kazandırılabilir.

YUSUF 07.10.2014 21:27

en büyük sorun pil kirası bence her ay 80-90 Euro pil kirasını insanlar vermek istemez.

mehmet ç 07.10.2014 17:38

ilk iki araçlar güzel rakamlara sahip, fakat 1 şöför 1 yolcu olan araç iş yapmaz onun bi benzeri tata nano dünyada tutmadı bizde satışa bile çıkmadı, yanlız bana göre en büyük sorun pil muhabbeti, elektiriğe para ödeyip bide her ay pile para ödemeyi kimse istemez o sorunun çözülmesi lazım yoksa bu iş tutmaz, örnek renault ze modeli pil değişim bedeli aylık 70 euro aldığı için araba satmadı, bursa'daki üretimide durdu

sarı bıyık 07.10.2014 15:21

tesla firmasıyla teknoloji için anlaşmalar yapılabilir. Adamların araçları 450km menzilli. Ayrıca bu işin geleceği hidrojen yakıt pillerinde yatıyor. Asıl o alanda arge yapılmalı.

zafer 07.10.2014 15:14

Valla cikarsa fiyati uygun olursa yok satar diyom en azindan kendi arabamiz olmus olur turk insani zaten bu konuda cok istrkli

süleyman 07.10.2014 14:44

Yalnız bu isimle daha çok begler

orhan 07.10.2014 14:17

Ticaret gudmeksizin cikartirlarsa (fahis kar marjlari icin diyorum) ilk ben alirim

Murat 07.10.2014 13:23

çirkin olsun, pahalı olsun ama bizim olsun. Bileğinize kuvvet

ali 07.10.2014 12:33

Bizim insanımız milliyetçidir yerli araç çıkarsınlar destek için birçok kisinin alacağı kanaatindeyim en azından ben alırım