Avrupa'nın En Çok Satan Markaları

Avrupa'nın En Çok Satan Markaları
Volkswagen Grubu, PSA Peugeot Citroen ve Renault, 2013 yılının ilk yarısında yine Avrupa Birliği'ndeki en güçlü 3 otomobil üreticisi olmayı başardı. Avrupa'nın en çok satılan araba markaları ise Volkswagen, Ford ve Opel/Vauxhall oldu.

Dacia, Seat, Honda, Mercedes Benz ve Kia ise otomotiv sektöründeki sıkıntıdan kurtularak geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre satışlarını arttıran markalar oldu.

Avrupa Birliği ve Avrupa Serbest Ticaret Birliği ülkelerinde geçtiğimiz yılın ilk dönemine göre satışlar %6.7 artarak 6,436,743'e ulaştı. Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda ve Volkswagen gibi markaları bünyesinde bulundurmanın avantajını yaşayan Volkswagen Grubu, toplamda Avrupa'da satılan her dört otomobilden birinin satışını gerçekleştirdi.

Geçtiğimiz yılın ilk yarısında Volkswagen Grubu'nun lüks markaları Bentley, Bugatti ve Lamborghini 1,503 otomobil satışı gerçekleştirirken, şirketin Ağustos 2012'de Porsche'yi de bu gruba dahil etmesiyle 4 markanın 2013 yılı 6 aylık satış rakamları %1582 artış göstererek 25,291 otomobile yükseldi.

 Fransızlar Peugeot Citroen ve Renault Grubu'da liderlik için çabalarını sürdürüyor. Bu sene üstün bir satış başarısı gösteren Renault Grubu'nun başarısının ardında, 20 en çok satan otomobil markası arasında en güçlü büyüme gösteren Dacia yatıyor. Öyle ki Opel'in üreticisi General Motors, Fiat ve Ford, satışlarında yaklaşık %10'luk bir düşüş yaşıyor.

Daimler, Kia, Honda, Mazda ve Jaguar-Land Rover ise 2013'ün ilk yarısında satışlarını arttırmayı başaran otomobil üreticilerinden. Memleketi Güney Kore'de üstün satış performansıyla dikkat çeken Hyundai'nin Avrupa pazarında yakaladığı hızlı çıkış satış rakamlarına göre gün geçtikçe yavaşlıyor.

En çok satılan 10 otomobil listesinde Alman lüks ve Premium markalar başı çekiyor. 10 markalık liste içerisinde 320,359 otomobil satışı ile 9. Sırada yer alan Mercedes-Benz, geçtiğimiz yıla göre %3,5 artış ile listede satışları artan tek marka olmayı başarıyor. Mercedes-Benz'in ezeli rakipleri BMW %2,8, Audi ise %3,6 düşüş yaşamış. Bu rakamlar da Avrupalıların daha az otomobil aldığını ancak daha iyi otomobiller tercih ettiklerini kanıtlıyor.

İşte Avrupa'nın En Çok Satış Yapan Markalar Listesi

1 VOLKSWAGEN 805,745
2 FORD 478,584
3 OPEL 436,493
4 RENAULT 411,211
5 PEUGEOT 392,449
6 AUDI 363,997
7 BMW 328,057
8 CITROEN 324,290
9 MERCEDES 320,359
10 FIAT 318,065
11 TOYOTA 261,003
12 SKODA 251,899
13 NISSAN 226,829
14 HYUNDAI 223,594
15 KIA 175,453
16 SEAT 151,836
17 DACIA 144,256
18 VOLVO 111,850
19 MINI 79,218
20 HONDA 78,077

11.10.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
cesur 04.07.2015 00:39

ben hondanın son sırada olduğuna hala inanmıyorum böylr bir arabanın neden son sırada olması şaşırttı biraz belki eksikleri olabilir ama motor sağlamlık yönunden çoğu rakiplerinde önde bunu herkez kabul ediyor benim gözümde honda ne olursa olsun ilk 5 sırada diyeceğim budur arkadaşlar

drcaner 25.10.2014 02:09

en iyi araba hondadır özellikle sedan sınıfında.abd piyasına girebilecek kadar başarılı top safety pick alacak kadar güvenli.iyi araba çok satılır diye bişey yok .Saabın suan batıyor olması bunu açıklıyor...

güven 14.10.2013 17:07

Nedim bey,
arabaların %90 nı ithal zaten ithal omayanların da sadece parçaları birleşiriliyor Türkiye'de Çinde vs. O yüzden vergiler bu kadar olmasa en azından insanlar kaliteli arabalara bahsettiğiniz fiyatları verirler. Distrübitörlere de bahane kalmaz o vakit. Kendi arabalarımızı kendi teknolojimizi yapamaz tüketici de çok bilinçli olmazsa olacağı bu

faruk 13.10.2013 19:19

opel dikkatimi çekti iyi toparlanmış ilk 3 te olması büyük başarı bunun sebebi gm nin opel için kesenin ağzını açmış olması daha da büyür ilk ikiye wv le beraber girer bu arada wv tebrik ederim adamlar işlerini iyi biliyor

nedim 13.10.2013 01:41

fc_bcn arkadaşım Amerika yada almanya fransa Japonya herneyse bunlar kendi arabalarını üretiyorlar ve kendi ülkelerinde satıyorlar ve paraları ceplerinde kalıyor.yetmiyor bizede satıp bizden de kazanıyorlar.ötv vs az olsa yada hiç olmasa bu yollar Mercedes BMW audiden geçilmez.bizim paramız bu ülkelere akar.vergi politikası denen bir şey var.bu her zaman vatandaştan fazla vergi almak değildir.ülkenin parasının ülkede kalması anlamınada gelir.önemli olan bizim neden araba markamız yok ? sorun bu.benim aracım 35000 tl.vergileri düş 20000 tl.bayi karını düş 12000 olsun.bu araba buraya 12000 tl ye geliyor burada bayi % 100 e yakın karla satıyor.satsın düşük karla vergimizde az olsun.neden üretmiyor bizim zenginlerimiz çünkü komisyonculuk iyi para kazandırıyor.3 e al vergiyi vs bahane et 10 a sat.mesele çok basit.herşey duygusal.

m.akif 13.10.2013 00:47

hep aynı türkü;'' kazıklanıyoruz kazıklanıyoruz''.Kardeşim biz mi anlatamıyorum yoksa anlayamayanlarda mı sıkıntı var? Adam senin ülkene göre fiyat çekmiyor ki.Senin devletin fabrika çıkış fiyatı 35bin olan arabaya bi o kadar da vergi istiyor.KDV ayrı stopaj ayrı gümrük ayrı sonra VW pahalı.Biraz mantık kardeşim biraz mantık.Bi gün işiniz olmadığında bir VW bayisine gidin ve vergisiz yalın fiyatları isteyin.Bir araba parası kadar vergi ödedikten sonra mesele hala malı üretende sermayeyi koyanda diyosanız bence sıkıntı sizde.Elbetteki VW türkiyede iyi pazarlanıyor arz-talep diye milleti 3 ay 6 ay bekletiyor ama bu da doğuşun işgüzarlığıdır.Kimse VW fanatiği değil ama VW kalitesiz VW kazık diye diye milleti bölmeye kadar getirdiniz.Markadan ziyade satanlarla haraç kesenlerle 5 liraya benzin satanlarla uğraşın.Kalitesiz se almayın.

fc_bcn 13.10.2013 00:41

@nedim. yazdiklarinizin ilk uc satirina katiliyorum. Ama bizi hukumet vergi sistemiyle kazikliyor. 2012 model iki tane sifir arac aldim. Biri 50 digeri 52 bin TL. 50 bin olanin faturasinda bayiye kalan pay 29bin kusur, devlete cesit cesit vergi olarak giden 20bin kusur. Digeride ayni onda 30binin hemen uzeri. Bunlar 1.6nin altindaki araclar motor buyudukce devletin aldiginin yuzdesi artiyor. Motor hacmine gore vergi acayip komik bir durum. En basitinden avrupadaki gibi emisyon hacmi veya CIF degeri bile olsa daha iyi. Neyse 50binlik aracin 29unda bayi kari+ nakliyat+gumruk islemleri+ uretici kari ve arabanin bedeli var. En iyi ihtimalle malzeme kalitesi olarak 8-10bin dolar arasi olan ve amerikada 12-15 bin dolar arasinda satilan arabalar burada 50bin TL ve uzeri bu araclari 2013/2014 fiyatlari 60 ve uzerin. Bayileri savunmuyorum ama bu vergiyle bu kadar. Epey amerikada yasadigimdan oradan iki ornek 2L dizel otomatik golf donanimli 27bin dolar, 2.4L executive donanim Honda CR-V 24.5bin dolar. Burada 107500. Bizi kullanidigimiz mevcut arabalara layik goren ve somurenlere yazilar olsun.

ramo 12.10.2013 22:11

Ulkemizde herkes toyoto tutturmus gidiyor...ya avrupalı bilmiyor bu işi ya biz....

nedim 12.10.2013 13:07

arkadaşlar biz burada müthiş derecede kazıklanıyoruz.60 000 tl çok büyük bir para ama alabileceğiniz otomobillere bir bakın hepsi boş ve markaların genelde en kalitesi ve donanımı düşük araçlar.adamlar 30 000 Euro lara en kaliteli araçlara biniyor.araba almayalım.ben şahsen vazgeçtim.arabam bana yetiyor.bizi kazıklayan bu markaların burdaki distribütörleri bence.tepki koyalım ve almayalım.bakın görün nasıl ayağımıza geliyorlar.iyi günler.

şener 12.10.2013 01:24

cesaret kardeş türkiyedeki ww ile avrupadaki aynı değil adamlar bizi boş , dsg ve turbo problemi olan araçlarla 2 yıl garanti vererek yüksek fiyatlarla kazıklıyorlar milletin itirazı buna yoksa ww çatısı altındaki arabaların kalitesi tartışılmıyor .

gaz 11.10.2013 20:06

VW'nin doğru pazarlama stratejisi..

pasaj bilgisayar 11.10.2013 19:30

her bölgede belirli markalar insanlar tarafından benimsenmiş amerika ve asyada da toyota, honda hakim. ve pazarlama herkes kendi bölgesine hakim neden türkiyede renault, fiat, vw, ford, opel, hakim burada iyi organize olmuşlar. artı bazı markaların kendilerine has elde ettikleri avantajları var. misal vw türkiyede 1 tane iğne bile üretmez ama en çok satanlar arasında çok kaliteli olduğundan mı tabikide hayır iyi pazarlanıyor ve alAmancı dediğimiz vatandaşlarımızın sayesinde alman grubu arabalar burada çöp dahi üretmedikleri halde, iyi satıyorlar. fiat ford, renault, burada fabrikaları ve ortakları olduğundan iyi pazarlanıp iyi satıyorlar koç fiat'la ilişkileri kessin bakalım burada fiat diye birşey kalıyor mu??? daha yazılacak çok şey var ama bu günlük bu kadar. ;)

Hasan Kılıç 11.10.2013 15:55

wv Türkiyede biraz ucuz olsa Türkiyede de birinci sıraya yerleşir.

b.ç. 11.10.2013 13:45

ilerleyen yıllar opel ve vw arasında geçer.

DR CNR 11.10.2013 13:12

Honda bu satış rakamlarını masaya koysun, yeni CRV dizele koyacağı fiyatları da bi zahmet ona göre belirlesin derim ben...Kianın % 50 sini bile satamamış yazık:(

cesaret 11.10.2013 12:02

türkiyede bazı çok bilmişler burdan yorum yapıyor ne var vw de şu daha iyi bu daha iyi avrupalılar arabadan anlamıyorlar herhalde baksanıza en yakın rakibini ikiye katlamış