Avrupalı Üreticiler Sıkıntıda

Avrupalı Üreticiler Sıkıntıda
Biraz rekabetin hiçbir zararı yoktur, ancak konu Avrupa'daki otomobil endüstrisi olunca işler tersine dönebilir. Avrupa'da Otomotiv satışlarının diplerde olduğu şu dönemde dahi sektördeki rekabet nedeniyle otomobil üreticileri fabrikalarını kapasitenin çok altında çalıştırıyor. Bloomberg tarafından yayınlanan son habere göre 40 yıldan bu yana faaliyet gösteren PSA Peugeot Citroen'in Paris yakınlarındaki Aulnay fabrikası ani bir kararla kapatıldı. Fabrikanın kapatılmaması için son ana kadar savaşan 3,300 çalışanın çabaları ise sonuçsuz kaldı. IHS Automotive tarafından Avrupa'daki otomobil fabrikaları ile ilgili yayınlanan istatistiklere göre PSA Peugeot Citroen 26 milyon otomobil kapasiteli Rusya dahil Avrupa fabrikaları kapasitenin 7 milyon altında üretim yapıyor. Sadece Avrupa ve Rusya'da üretilen 19 milyon otomobil bile 18 tane PSA Aulnay fabrikasının üretebileceği kadar otomobil üretiyor. CM-CIC Şirketi'ne göre bir otomobil fabrikasının kar edebilmesi için en az %80 kapasite ile çalışması gerekiyor. Aulnay fabrikasının kapatılma nedeni ise Fransız otomobil üreticisinin 2015 yılına kadar 11,200 işten çıkarmanın bir parçası olarak görülüyor. Öyle ki Ford'da aynı taktiği Belçika'daki fabrikasında üretimi durdurarak uyguladı. 2 Avrupa fabrikasını daha kapatacağını açıklayan Ford'un, Belçika fabrikasını kapatması oldukça olaylı geçmiş, çalışanlar fabrika müdürünü rehin almıştı. General Motors ve Fiat'da fabrikalarını kapasitenin çok altında çalıştıran markalar arasında. Kapasitelerin altında çalışan fabrikalardan karlı çıkanlar ise daha fazla indirim alma şansına sahip olan müşteriler oluyor.

29.10.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Haluk 21.11.2013 23:09

Yerli otomobili yaparız da kime satacaksın,rekabet gücün olmaz,sana pahalıya gelir.Bir zamanlar aselsan yerli telefonu halkına pahalı satmaya kalkınca nokia piyasaya girdi aselsanı sildi.Böyle mi yerli araba yapacağız

T.C. 01.11.2013 10:52

sayın mehmet ç,ve sayın serkan çok haklılar.hafif ticari araçta k1ve src gibi ekyükümlülükler,yılda bir tüv derken vatandaş ithal otoya yöneldi.oto niyetine tr de üretilen hafif ticarilere talep doğrultusunda oto ruhsatı vermek ,2 yılda bir tüv e girmesini sağlamak çok mu zor.koyarsın arkaya koltuğu verirsin oto ruhsatını hız sınırı koyarsın razı olur alır para içerde kalır.yanıltıcı olanlarada ceza verirsin çok mu zor.öte yandan dün okudum viaggio platformu ile yerli oto adı altında b sınıfı bir araç bursa da üretime 2015 sonu geçecek 45 bin adedi yurt içi,25 bin adedide yurt dışına satılacakmış,c sınıfı oto için i se italyadan onay alınacakmış.yerli oto milli projedir,icazetle yerli oto üretilemez.kuş serisi yerli araçlara ne oldu,fiberglas otolarımız vardı ne oldu.ne çabuk unutuyoruz.bu nedenle devlet öncülüğünde başlanmaz ise aynı mukadderata uğrayacağız demektir.

T.C. 31.10.2013 12:06

yerli oto için iş adamlarının kaygıları olabilir kendilerine göre.eğer iş adamlarının gayretine kaldıysa bu proje tut maz.nüfuzlarını kullanıp yıllar öncesinden distribütörlük almışlar satış,servis orjinal yd.prç diyerek tatlı para kazanıyorlar,dış ticaret açığı dev gibi büyümeye başlayınca akıllı adamlar çözüm üretmeye başladı.gerçek şudur.kore de galiba hükümetler özel sektörün baltaladığını görünce devlet şirket kurdu ve bu koreli,asyalı şirketler oto üretti.daha öncede yazdım devletin elinde bmc var kontrol tmsf de şirket hazır,devlet öncü olacak bu bir milli projedir,başlangıçta yüzde 51 i devletin olabilir ,iş adamları katılır,borsa da halka açılır olur.orta menzil ortak uçak yapımı,altay tankı,hürkuş uçağı,füze anlaşmaları yapan devlet bu yerli otoyu da yapar

Serkan 31.10.2013 09:55

Mehmet Bey. Tabiki devletimiz çok çalışıyor bu konularda ne demezsiniz. Bu hale gelmemizin sebebide başlkaları zaten. Yoksa devlet büyüklerimiz, bürokratlarımız fevkalede çalışırlar. Şu anda Türkiyede en çok satan marka Wolksvagen dır. Markanın arabalarının %100 ü ithaldir. Siz ülkenizde en çok hafif ticari araç üretiyorsunuz. Fabrikalarınızın toplam kapasitesi 800.000 iken ticari araçlara yapılan vergi ve diğer muamelelerden dolayı millet binek araçlara yönelmek zorunda kalıyorve paralar yurt dışına gidiyor, dolayısıyla cari açık artıyor.2013 yılında Türkiyede ticari araç satışı %26 düşmüş durumda. Bu düzeltilmez ise yakında fabrikalarınız kapanacak ve onuda ithal eder hale geleceğiz. Ben devletin yeterince samimi davrandığına inanmıyorum yerli otoda.

mehmet ç 31.10.2013 02:12

ya arkadaşım hala neyi anlamak istemiyorsun 35 binlik arabayı 60 bine satıyor diyosun, devlet bu fiyata satmazsa asıl o zaman batar, çünkü biz ithal mal aldığımız için merkez bankasındaki döviz dışarıya gidiyor, bu kayıbı önlemek için aracı bu rakamdan satıyoki verdiği dövizi geri alsın diye, senin dediğin fiyat olursa merkez bankasında döviz kalmaz, döviz rezervi bitince euro dolar fırlar, bu gün ithal aldığın ne varsa 1 liraken 100 lira olur, buda senin dış borçlanmanı yükseltir, örneğin markete girdiğinde 100 lirayla 1 arabayı doldururken şimdi 1 boşeti dolduramazsın, 1 maaşla 1 ayda geçinirken şimdi 1 haftada geçinemezsin, devlette dışa giden dövizin önüne geçmek için, yerli telefon ve yerli oto çıkarmaya çalışıyor, telefon çıktı ama otoya iş adamları, oto firmalarının baskılarından dolayı anlaşmaları bozulacak diye el atmıyorlar, bütün mesele bu

Aydın 30.10.2013 20:43

firmalara laf etmeye gerek yok fiyatlar için, asıl sorun devletin fahiş vergileri. Yeni aldığım arabanın Türkiyeye gelişi 35 bin, vergiler sonrası 60 bin!!! Böyle vergi sistemi olmaz, ama elden birşey gelmiyor.

Mrt 30.10.2013 12:10

Arkadaşlar farkındamısınız adamlar üretimden zarar ediyor yada öyle gözüküyor biz ne yapıyoruz tüketimden zarar ediyoruz hemde hızla batma noktasına giderek biz hiç sıkıntıya girmeyeceğiz direk batacağız.

burak 30.10.2013 06:05

Yerli otomobil zamani !

Levent 29.10.2013 16:35

Hakan bey yiğit bulut avrupanın sıkıntıda olduğundan bahsetmişti dediğiniz gibi . Avrupa'da birçok ülkenin en önemli gelirini oluşturuyor otomobil sektörü. Almanya,fransa,italya. Bu sektörlerinin durumu daha da kötüleşirse avrupa baya bir sıkıntıya girebilir.

zafer 29.10.2013 12:38

bu nasıl iştir arkadaş bu durumlar hiçmi yansımaz Türkiye ye vergiler tmm da araçların vergisiz fiyatları neden düşmüyor. bu oto üreticileri Türkiye piyasasını sağılacak inek gibimi görüyor. yok arkadaş acilen yerli oto çıkması lazım hemde çok acil

HAKAN 29.10.2013 10:52

başbakan avrupa battıyor derken cok haklıydı sanırım inanmıyordum ama su haberlere bakılırsa otomobil de giderse avrupadan avrupada iş miş bulamaz kimse