Avrupa'nın En Çok Satan Modelleri

Avrupa'nın En Çok Satan Modelleri

2018 Yılında ülkemizin en çok satanları listesinde Fiat Egea, Renault Megane ve Renault Clio modelleri ilk 3 sırayı almışlardı. Peki diğer Avrupa ülkelerinde en çok satan modeller hangileri oldu?

Türkiye Otomotiv Pazarı 2018 yılında ciddi bir düşüş sergilerken toplam Avrupa pazarında ise artış gözlemlendi. Türkiye'de 2018 yılı satış toplamı 19 yıl öncesine gerilerken, 2019 yılı için tahmin edilen 500 bin adetlik otomobil satış hacmi ise 2018 yılı satışlarının da altında.

Avrupa pazarında Volkswagen Golf modeli 257.550 adetlik satışı ile lider konumda. Markanın yaşadığı skandala rağmen özellikle dizel motor seçeneklerinde %26'lık bir düşüş kaydedilmesine rağmen benzinli motor seçeneklerinde gösterdiği %29'luk satış başarısı ile yine Avrupa'nın en çok satan modeli Volkswagen Gof oldu. Golf'ü 185.234 adet ile Renault Clio ve 163.924 adetlik satış başarısı ile Volkswagen Polo modeli takip etti.

İşte Ülke Ülke Avrupa Otomobil Pazarının En Çok Satan Araba Modelleri

Ülke1.2.3.
İngiltereFord FiestaVW GolfOpel Corsa
İspanyaSeat LeonSeat IbizaVW Polo
FransaRenault ClioPeugeot 208Peugeot 3008
AvusturyaVW GolfVW PoloSkoda Octavia
BelçikaVW GolfRenault ClioHyundai Tucson
HırvatistanSkoda OctaviaRenault ClioVW Polo
ÇekyaSkoda OctaviaSkoda FabiaSkoda Rapid
DanimarkaPeugeot 208Nissan QashqaiVW Golf
EstonyaSkoda OctaviaToyota RAV4Renault Clio
FinlandiyaNissan QashqaiSkoda OctaviaToyota Yaris
AlmanyaVW GolfVW PassatVW Polo
YunanistanToyota YarisFiat PandaVW Polo
MacaristanSuzuki VitaraSkoda OctaviaOpel Astra
İrlandaNissan QashqaiHyundai TucsonVW Golf
İtalyaFiat PandaFiat 500XRenault Clio
LetonyaVW GolfNissan QashqaiToyota RAV4
LitvanyaFiat 500Fiat EgeaFiat 500X
LüksemburgVW GolfMrcedes GLCVW Tiguan
HollandaVW PoloRenault ClioKia Picanto
NorveçNissan LeafVW GolfBMW i3
PolonyaSkoda OctaviaSkoda FabiaOpel Astra
PortekizRenault ClioPeugeot 208Renault Captur
RomanyaDacia LoganDacia DusterDacia Sandero
SlovakyaSkoda FabiaSkoda OctaviaSkoda Rapid
SlovenyaRenault ClioVW GolfVW Polo
İsveçVolvo S90Volvo S60VW Golf
İsviçreSkoda OctaviaVW GolfVW Tiguan
TürkiyeFiat EgeaRenault MeganeRenault Clio

20.01.2019 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-4900 12.02.2019 21:50

Her taraf ekonomik araça dönmüş isveç hariç onlar kalide devam

Misafir-5836 25.01.2019 22:47

Sayin misafir 4626 kismen haklisiniz ama milliyetçilik avrupada had safhada onu bilin.almanyada yaşayan bir italyana siz kolay kolay vw aldiramazsiniz,eğer gerçekten aradiği araç fiat markasi ile varsa gider onu alir.evet devir ekonomi devri haklisiniz lakin ne kadar monte etme fabrikalarimiz olsada ülkemizde hiç olmazsa isçi çalistirip karşılığinda para alabiliyoruz.durum bi nebze olsun yan sanayi ve parça sanayi si ile toparliyor...bence keşke biraz daha montaj dahi olsa fabrika acilsa,tabi ki gönül kendi markamizi ister o ayri..

Misafir-4629 25.01.2019 19:55

Neden gösteriş olsun ! Ülkeme yatırım yapan, vatandaşıma da iş veriyor, ekmek veriyor. Bak Mercedes, Ford, Renault, Fiat, Toyota, Honda, Hyundai, Isuzu... yıllardır vatandaşlarımıza iş veriyor, yan sanayimize iş veriyor-ekmek veriyor. Şimdi durum böyle iken, ben neden sadece tırlarla-gemilerle getirilen (ve daha da iyi olmayan)) arabaya paramı kaptırayım. Zaten ithal bir aracın, yerli arbadab ucuz olması da imkansız. Bakın yerli Megane Sedan-Corolla 80-85 civarı iken Çek Cumhurişyeti malı skoda octavia 120 bin lira. Yani bir insan kendi ülkesinde üretilen dünya markası bir araba varken neden çek malı arabaya 35-40 bin daha fazla versin???Çek malı, Türk malından daha mı kaliteli ? Yok skoda, Toyota ve Rwenault'tan daha büyük , daha iyi bir marka mı? Cevap hayır ve bu yüzden halkımız Megane ve Corolla tercih ediyor.

nuri yayla 25.01.2019 14:14

ingiltere de opel diye bir marka yok ama opel corsa en çok satılan üçüncü marka
Vauxhall corsa diye düzeltilmesi lazım

Misafir-4626 25.01.2019 11:15

Arkadaşlar çoğunuzun doğru şekilde ifade ettiği ancak, yanlış gerekçelendirdiği bi konu bence, kendi ülkesinde üretilen araçların çok satılması. bunun sebebi çok basit. salt maliyet bana kalırsa. yani gerek yaşadığın yerde üretilen aracın sana yakın olması-nakliye ücretinin nispeten düşüklüğü, gerek bazen vergi avantajı, dolayısıyla insanlar milliyetçilikten falan değil tamamen (duygusal) ekonomik sebepler ile tercihlerini yapıyorlar. devir ekonomi ve pragmatizm devri, malum! aynen türkiyedeki gibi. yani bakmayın siz türkiyede egea, megane, clio, civic, corollanın çok sattığına, ki neden fazla satıldıkları tartışılır, şahsen ilk üçünün kiralama, filo ve şirketlere çok yoğun satıldığını; civic ve corollanın ise biniciye satıldığını düşünüyorum, türkiyede de mercedes, audi, ford, peugeot, mazda, vs. herhangi bir markanın aracının egeadan falan daha ucuz satıldığını düşünün, emin olabilirsiniz o araç türkiyede fabrikası bulunanlardan daha çok satacaktır, tabii en az onlar kadar kaliteli olmak şartıyla. ben çok samimi bulmuyorum türkiyede fabrikası bulunan markaların çok satılmasına sevinenleri. gösteriş milliyetçiliği bana göre! yani demek istediğim, her ne kadar ülkemizde MONTE EDİLMİŞ olsa da, başkası daha ucuz olsa tereddütsüz ona yönelir adam. naçizane fikrim bu yönde.

Misafir-4849 24.01.2019 23:20

@5367
*** Türkiye'de 2018 yılında 3876 adet hibrit araba satıldı. Toyota grubu (Toyota+Lexus) satışlarına baktığımızda Lexus markasıyla 6 adet LS500, 2 adet GS300, 18 adet CT200, 1 adet IS300, 1 adet ES, 8 adet NX300, 4 adet NX450 satmıştır. Toyota markasına baktığımızda ise 364 adet Auris, 51 adet Auris Touring, 2576 adet Chr, 2 adet Prius, 254 adet Rav4, 126 adet Yaris hibrit olmak üzere Lexus markasıyla 40 adet, Toyota markasıyla ise 3373 adet hibrit araba satmıştır. 2018 yılında Türkiye'de satılan 3876 adet hibrit aracın 3413'ü Toyota grubundandır.

Sanırım sadece Prius'u hibrit zannediyorsunuz, o nedenle 2018'de 2 adet sattı dediniz...

Merak edenler için, diğer satılan hibrit araçlar: 5 adet BMW i8, 10 adet BMW 740Le, 220 adet Hyundai Ioniq, 3 adet Honda NSX, 199 adet Kia Niro, 2 adet Mercedes C200, 13 adet Mercedes GLC350e, 11 adet Volvo XC90 T8.

Misafir-5487 24.01.2019 21:18

Tamamda avrupada satilan araçlarla ne alaka japonlari kötülemek?? Bu kadar avrupa sevdasi ne!! Ne yani amerikada yada japonya da ya da çin ,kore yahut hindistan da renault,peugeot,seat yada skoda mi satiş lideri şimdi!! Çek yada çek mali,alamanya da alaman mali ,irtalya da italyan satilmasi normal değilmi.arkadaşlar kötülemeye çaliştiginiz firmala size zorla araç satmiyorki!!turbo diğe tutturmuşsunuz ee tamam kaç senelik teknoloji turbo ne yani japon yada koreliler üretemiyormu..neyi neden kötülüyosunuz ki..vw grubunun emisyon rezaleti unutuldu ama evlatlarimizin ciğerleri ,sağliklari gidiyor bu ülkede o nu neden anlatmiyosunuz peki??

Misafir-1084 24.01.2019 20:56

Medeniyetin merkezi 1800'lü yıllardan 2. Dünya savaşına kadar olan süreçte Avrupa'ydı. Misafir 5417'ye bu konuda sonuna kadar katılıyorum. Şu an Almanya dahil bütün Avrupa ülkeleri ne Amerika ile ne Japonya ile ne Çin ile ne de Güney Kore ile teknoloji konusuda yarışabilecek durumda değiller. Bunun en basit göstergesi ise şu an piyasada doğru düzgün avrupa malı eletronik eşya üreticisinin olmayışıdır. Evet, 70'li yıllarda alman malı telefunken, blaupunkt, saba, loewe ve niceleri vardı. Ama hepsi de hızla gelişen teknolojiye ayak uyduramayıp teker teker iflas ettiler. Otomotiv sektörü de günümüzde hiç olmadığı kadar teknolojik bir hal aldı. Önceleri otomativ sektöründe mühim olan mekanik iken şu an günümüzde otomobillerin elektronik tarafı önemli olmaya başladı. Bu konuda avrupalı otomotiv üreticileri özellikle de elektrikli otomobil konusunda çok bocaladılar. Şu an dünyanın en büyük avrupalı otomobil üreticileri, araçları için kendi bataryasını üretebilecek teknolojiye sahip değiller. Bu yüzden de batarya ihtiyaçlarını çinlilerden, japonlardan karşılayacaklar. Evet, Misafir 5367'nin de dediği gibi tesla; elektrikli otomobillerin şu an öncüsü ama japonlar elektrikli otomobil teknolojisinde geç kaldı sözüne kesinlikle katılmıyorum. Şu an halihazırda nissan'ın elektrikli leaf modeli var ve menzili oldukça tatminkâr. Keza honda'nın clarity ev modeli de şehir içi kullanımda gayet güzel bir tercih. Toyota'nın diğer firmalardan çok önceleri ürettiği iq ev modeli var. Ama şu an tesla dahil hiçbir elektrikli araç günümüzde yeterince iyi değiller. Zira lityum bataryayla da istenilen başarıya erişebilmek neredeyse imkansız. Bu konuda başta toyota olmak üzere birçok japon firma katı batarya teknolojisine yatırım yapıyorlar ve bu teknoloji sayesinde elektrikli otomobillerin geç şarj olmaları, menzillerinin düşük olması, pil ömürlerinin kısa olması, lityum pillerin üretiminin zor, maliyetlerinin yüksek olması ve yanma/patlama riski gibi büyük sorunlar tamamen aşılacak. İlk yazınızda olduğu gibi bu yazınızda da yine japon arabalarına haksızlık ettiğiniz kanaatindeyim. Sevmek/kullanmak mecburiyetinde elbette değilsiniz ama yiğidi öldür hakkını yeme demişler. Ayrıca dikkatimi çekti; eğitimi yüksek, çağdaş insanların japon arabasına binmeyeceğini söylemişsiniz. Bir hatırlatmada bulunayım şu an eğitim seviyesi en yüksek olan ülke Japonya'dır ve bu ülkenin insanları da daima kendi markalarını tercih ederler. Sanırım, avrupa'da neden avrupa menşeili araçların çok satıldığını şu an anlamışsınızdır. Her ne kadar dünya evrenselleşse de insanlar hala milliyetçi ve çoğunlukla kendilerinin olanı tercih ederler.

Misafir-7452 24.01.2019 17:00

5367, Toyota geçen yıl dünyada ve Türkiye'de en çok satılan hibrit araç. dünyada 11 milyon, Türkiye'de yeterince tanınmamasına rağmen geçen yıl totalde ( yaris, auiris, ch-r) 15 bin civarında araç satmıştır. 2 adet hibrit satıldı iddianız gerçek dışıdır. kaldı ki Türkiye'de en çok satılan c sınıfında Corolla ve civic rekor kırarken jetta listede yok.

Misafir-6669 24.01.2019 14:08

Demek motosiklet motoru kadar motora turbo takınca süper-ulta hatta hiper teknolojik olunuyor (hiç hibritle, elektrikle falan uğraşmaya gerek yok). Sonra gelsin turbo yakmalar, piston kırmalar...Bir de emisyon verilerine ayar çektin mi tamamdır :-)

Misafir-5367 24.01.2019 14:05

Demek ki sorunsuzluk masalı tek başına, olumlu bir kriter değilmiş ve Avrupa da atmosferikler tercih edilmemiş. Eğitimi yüksek, çağdaş insanlara da satmaları zaten zor. Öyle ya, daha atak, daha verimli bir araba varken, neden tercih etsin ki. Ayrıca tüm veriler yakın demekle kabaca tarif etmeye de gerek yok. Kullananlar zaten farkını anlıyor ve kulaktan kulağa reklamını yapıyorlar, neyse. Evet, hayranlık değil ama, güzel yapılan her işe saygım vardır ve takdir ederim ayrıca, aklın yolu bir derler, bir arkadaşın verdiği örnekte de görüldüğü üzere, ünlü sorunsuzlar da turbo motora geçti.
Tabi ki hibrit, elektrikli ve diğer alternatif yakıtlarla çalışan araç yatırımı yapan Japonları da takdir ediyorum fakat, çok geç kaldılar, onlar geliştirene kadar, Amerika lı Tesla, elektrikli araba da çoktan solladı. Hibritler, tıpkı lpg+ benzinli araçlar gibi, bünyelerinde farklı teknolojiler barındırıyorlar bu nedenle bakım ve bakım masrafları ikiye üçe katlıyor bu nedenle tercih edilmediler. Yurdumuz da 2018 de iki adet hibrit Toyota satılmış bakar mısın.
Bal tadında atışmalara devam dileği ile.

Misafir-5417 24.01.2019 13:41

Bir arkadaşımız medeniyetin merkezi Avrupa demiş ve eklemiş Amerikada dahil diye öncelikle bu arkadaşımı silikon vadisini bir araştırmaya sonrada dünyanın en büyük teknoloji firmalarının hatta en çok patent başvurularının hangi ülkeler oldugunu araştırmaya davet ediyorum Amerika Çin Japonya ne aşamadalar bir baksın şimdi gelelim otomobil konusuna bundan 30 yıl önce Arabistanda Amerikan arabalarını görünce aklım gitmişti bizim ülkemize yeni yeni giren o teknolojiler ozaman vardı şimdi ülkemizdeki Alman hayranlığına anlam veremiyorum o yüzden , ha Avrupalı üreticiler kötümü tabiki değil ama japon ve amerikan otomobil firmaları çok daha iyiler

Misafir-7698 24.01.2019 11:31

Avrupa ölçeği sınırlı olur ve yanıltır. dünya ölçeğine bakıldığında dünyanın en çok satılan aracı Toyota Corolla, en çok satılan suv'u Toyota rav 4, en çok satılan hibrit aracı Toyota, Amerika, Arabistan ve Kanada'da en çok satılan araçlar Toyota, Subaru ve acura. Türkiye'de en çok satılan c sınıfı araçlar Corolla ve civic. Toyota, dünyada her yıl marka değerinde birinci seçiliyor. japon araçları dünyaca ünlü güvenlik testi iihs'de Volvo ile birilikte en güvenilir araç seçiliyor. teknolojiye gelince asıl geri kalan başta vw diğer Avrupa markalarıdır. Toyota ve diğer Japonlar geleceğin teknolojisi hibrit ve hidrojen motorda rakiplerine açık ara fark atmışken vw hala emisyon skandallı çağ dışı fosilleşmiş traktör sesli dizellerle uğraşıyor. japon sorunsuzluktan, alman servisten kazanır. dsg, turbo arızalı servisten çıkmayan araçlarla evladiyelik sorunsuz japon araçları bir değil elbette.

cüneyt özcan akçay 24.01.2019 10:06

3 yıldızlı Egea da Ülkemizde gelir düzeyimiz ve arabalara ödediğimiz vergiler bir değil ki , biz onlar ile aynı ligde de oynamıyoruz. Öyle olmasa niye Fiat yada Renault marka otomobile binelim, Volkswagen, Audi yada Mercedes türü arabalara bineriz. Yollarımız yol değil , çoğu yerler düz değil hep çukur ,tümsek .İnsanlarımız maalesef birbirlerine karşı saygılı , görgülü ve anlayışlı değil.Yaya geçitlerde arabalar dursun diye tümsekler yapılıyor oysa avrupa' da arabalar yaya geçitlerine yaklaştığında yavaşlıyor.Biz ise trafikte her zaman gergin en ufak bir trafik kazasında birbirimize giriyoruz. Trafik cezaları düzenli ve kontrolü değil gelişi güzel cezalar kesiliyor.Ülkemizdeki sürücülerin çoğu trafik levhaların ne anlama geldiğini bilmiyor daha .İmkanınız var ise bir kereliğine bir avrupaya gidin yolları ve ordaki trafik düzenini görün derim. Japon arabalar diyorsunuz , japon arabaların altı çok alçak , yukarıda bahsettiğim gibi bizim yollarda altı en ufak bir tümsekte vurur yatar.VW DSG şanzıman arızalarından bahsederler bu sitede . Batı ülkelerinde niye bozulmuyor da niye bizde bu arızalar sık oluyor.Yollarımız ve caddelerimiz bol tümsek ve çukurlu olduğundan tabii.Son olarak adil vergi düzenimiz olsa ve ülkemizin refah düzeyi Avrupalılar gibi olsa ne Fiat' a ne Renault marka otomobile binerdik ( ben binmezdim).Volkswagen, Audi, BMW, Volvo, Jaguar yada Ford gibi modellerin sıfırına yada 2.elini tercih ederdik.

Misafir-1562 23.01.2019 23:31

Bence eğitim seviyesi yüksek kişi çabuk hızlanmayo değil, çevreyi kirletmemeyi düşünür öncelikle(bakınız iskandinav ülkeleri). Onlarda öncelik aracın "0-100"ü değil, emisyon seviyesidir. Zaten turbo benzinli bir araçla, atmosferik arasında 1 veya 2 sn fark olur. Mesela 1.6 atm. corolla 10 sn de hızlanıyor, bir çok turbolu da 10 sn de hızlanabiliyor. Yani ben anlamıyorum bu 100 yıllık turbo teknolojisini, neden bu kadar büyütüuorsunuz. bakın yeni nesil atmosferik motorlar artık resmen turbolularla aynı yakıyor (1.5 vvti yaris, 1.5 vtec jazz, 1.5 mazda 3....). Hayaller s60 demiş bir arkadaşımız da. S60'ın dizel motoru ford ve daha dün 200 bin Volvo'nun geri çağırıldığı yazıyordu. Eminim bu geri çağırma bir Renault, Fiat, Peugeot ta olsaydı herkes yerden yere vurudu. Ama volvo da normal. Emisyon sahtekarlığı olayı da kapandı gitti. Alın size kaliteli avrupalılar :-)

Misafir-9386 23.01.2019 22:56

Duruma şöyle bir bakış açısı ile yaklaşmak istiyorum. Eğitim seviyesi yükseldikçe yüksek güvenlikli araçların tercih edileceği bence yadsınamaz bir gerçektir. Gerektiğinde 100 km hızdan 130 km hıza kısa sürede çıkabilmek de çok önemli bir güvenlik unsurudur. Eğitimli olan insan da bunun farkındadır. O yüzden Avrupa da atmosferik motorlu araç satmak daha zordur diye düşünüyorum.
Uzakdoğu markarının da turbolu motorlara yatırım yapmamasını anlayışla karşılayabiliyorum çünkü elektrikli araç dönemi beklenilenden çok daha çabuk gelecek. O yüzden turbo ile zaman kaybetmeyip araştırma/geliştirmelerini bu yönde yaptıklarını düşünüyorum.
Bizim ülemizin gerçeği ise ne yazık ki 3 yıldızlı Egea.

tokay ceritoğlu 23.01.2019 21:41

avrupalılar avrupada japon araçlarına binmiyor olabilir,bakalım acaba japonlar japonyada avrupa arabalarına biniyorlar mı? ortadoğu ve afrika gibi ülkelerde neden japon ve uzak doğu araçları en zor koşularda satılıyor ve başarılı oluyor?her köklü milletin orta sınıfı,artık öncelikle ekonomik milliyetçiliği öne çıkararak kendi mallarını kullanıyor.üst düzey zenginlerde bu tutum elbette yok,amerikada bile lexus,infinity, ön planda..

Misafir-8102 23.01.2019 21:11

avrupa satışları ölçü değil çünkü biz uzakdoğuluyuz herhalde. tabi ki avrupa bizim için en doğru ve önemli ölçüt. şu anda medeniyetin merkezi tabiki de avrupadır ve dünyanın en gelişmiş kültürü de (amerika da dahil) yine avrupadır. bu avrupa hayranlığı falan da değil, bu gerçeğin ta kendisidir, ister kabul et ister etme. ha satış adedi ise kriter, hangi aracın nerede satıldığı ve o ülkenin nüfusu ve gelişmişlik düzeyine bakmak gerekir. sadece hindistanın nüfusu yada çinin nüfusu (hatta latin amerikanın da) avrupadan fazladır. ama şahsen orada çok satılan bir aracın bence hiç bir önemi yoktur. bu yüzden bu corollanın satışı falan hikayeden öte bir şey değil. benim 4 yaşında octavia aracım var, 2. el olarak satıp 0 corolla almak için bayiye gittim, emin olun benim aracım bu yaşta o araçtan on kat daha iyi, "canım arabam" deyip döndüm. isterse bütün asya ve amerika kıtası corolla alsın, yanına bile yaklaşmam şahsen. tabi diğer hemşehrileri için de aynı şey geçerli.

gorkemoge 24.01.2019 13:55

Pek doğru yaklaşım, çok doğru tespit...

Misafir-7804 23.01.2019 18:03

Sayın misafir 9073, Japon araçlar teknolojik gelişmelerde geç mi kalıyor? Hocam güldürdünüz gerçekten. Şu an geleceğin teknolojisi hibrit, hidrojen ve elektrikli otomobillere en çok yatırım yapan japon firmalarıdır. Ayrıca atmosferik/turbo motor tercihi bir otomobilin teknolojik ya da çağ dışı olduğunu göstermez. Japonlar sorunsuzluğa önem verdiklerinden genellikle atmosferik motorları tercih ediyorlar. Ha turbo motora tamamen sırtlarını da dönmüyorlar. Şu an honda'nın araçlarında kullandığı 1.0, 1.5, 2.0, 3.5 (twin turbo) turbo motorları mevcut. Keza toyota bazı modellerinde 1.2 turbo ve lüks otomobili lexus'ta 2.0 ve 3.5 turbo motorları kullanıyor keza mazda ve subaru 2.5 turbo motorlar kullanıyor. Suzuki, araçlarında boosterjet turbo teknolojisini kullanıyor. Keza nissan, turbo motorları reno ile ortak üretiyor. Evet, Japon otomobillerini severim ama hayranı değilim. Bence objektif bir şekilde değerlendirirseniz japonların değil de aslında avrupalıların tıpkı elektronik eşya sektöründe olduğu gibi otomotiv sektöründe de geri kaldıklarını görürsünüz. Bunun en büyük göstergesi olarak çevreye duyarlı otomobiller üretme konusunda çağa ayak uyduramayan vw'nin son çare olarak hileye başvurması gösterilebilir.

Misafir-2333 23.01.2019 16:00

arkadaşlar şunu tekrar hatırlatmak isterimki,
Fransada,italyada,almanyada,ispanyada,çekoslavakyada,romanyada, yerli üretimlerini tercih etmiş olan Avrupalının tercihlerini takdir etmekte haklısınız ama yanıldığınız bir gerçek varki bizim ülkemizde yerli otomobil diye bahsettiğiniz otomobiller yerli değil bizim onlardan farkımız onlar üretici bizler montajcıyız.Corolla, civic, megane, egea yada i10,i20 yerli üretim değildir, YERLi MONTAJDIR !. BU GERÇEĞİ KABUL EDELİM ARTIK...
Avrupalı uzak doğu otomobillerine niye binsinki avrupada üstelik kendi ülkelerinde üretilmiş otomobiller varken.yerli üretimleri olduğu için,hem yedek parçası bol,hemde ucuz.
Yıllardır yerli bir otomobil üretebilmek için çeşitli (göya) uğraşlar veriyoruz ama ortada somut birşey yok hala.en yakınımızdaki avrupalının seçimlerini aşağılamanın kimseye faydası olmaz, abiler burada Lpg mi taktırsam, dizel mi alsam diye tartışıp dururken, avrupalı kendi tercihlerini yapmış bunu tartışmak bile abesle iştigal etmektir, zira 'Atı alan üsküdarı geçmiş çoktaan' !.
'' Hayaller Volvo s60 - xc40, gerçekler (ncap 3 yıldız) fiat EgeA, civic,corolla ''
saygılar...

Misafir-1787 23.01.2019 15:01

Her ülkede kendi markası çok satmış. Bizde de bizde üretilenler çok satmış. Demek ki biz de avrupalılarla aynı kafadayız.
Benim için hangi ülkede ne üretilmiş artık fark etmiyor.
Araba alırken güvenliğine, garanti süresine, yakıt tüketimine ve hepsinden önce fiyatına bakıyorum.
200 sene önce İngilterede sanayi devrimi başladığında Alman mallarına kalitesiz diye bakılıyormuş.
50 sene önce Japonlar araba endüstrisine girdiğinde arabaları çok kalitesizmiş.
20 sene önce Kore bu işe girince arabaları çok kötüydü oysa şimdi diğer markaları yakalamış durumdalar.
Günümüzde de Çinliler bu işe girdi. Şu anda çok kalitesiz olabilir ancak şahsen 4 gözle Volvo alt yapısında üretilecek olan lynk & co medellerini bekliyorum.
Demek istediğim kimin nerede ne ürettiğine bakmayın. İşinize ne geliyorsa onu alın

Misafir-6756 23.01.2019 14:02

Japon hayranlığı yerine, alman hayranlığını eleştirmek gerekir. Hibritte dünya lideri olan bir marka'yı teknolişde geç kalmış diye nasıl yorumlayabilirsiniz? Japonların da Turbo benzinlisi var ama bunun önemli olduğunu düşünmüyorlar (zaten tükrtim verileri yakın, hızlanmalar yakın, arıza yüzdesi de yüksek turboluda)gelecek hibrit ve elektirklide.Tüm dünya zaten Japonları tercih ediyorlar avrupa tercih etse ne olur, etmese ne olur. Ayrıca yukarıdaki listede Nissan Qasqai bir çok ülkede 1. veya 2. sırada, Toyota yine Rav 4 ve Yaris'iyle var. Zaten Avrupa sedan sevmiyor, Corolla-Civic nasıl olsun?. Bakın bakalım avrupada Jetta, Astra Sedan var mı? Passat sedece almanyada var, bir de bazı eski demirperde ülkelerinde Skoda var. Bir düşünün bakalım Corolla ve Civic neden ABD'de de hep üst sıralarda. Sanırım Osmanlıdan beri süregelen Alman hayranlığı yüzünden bunu anlayamıyoruz. Turbo benzinliyi de herhalde bizden başka "mucize" sanan bir millet yoktur.

Misafir-9073 23.01.2019 12:32

Bu Japon hayranlığı nedir, gerçekten anlamakta zorlanıyorum. Tamam bir markayı seversin ama sadece seversin. Bunu hayranlık derecesine taşımanın ne anlamı var. Zaten markaların satış adetleri, tercih nedenlerinin somut göstergesidir. Bu tablo gerçek ise, Japon araçlar Avrupa da tercih edilmiyor. Demek ki teknolojik gelişmeler de geç kalıyorlar, sen hala atmosferik+lpg li araçları satmaya çalışırsan kusura kalma Avrupa o eski arabayı almaz. Yani bunda alınacak gücenecek, kabul edilmeyecek bir durum yok ki.

Misafir-8104 23.01.2019 11:51

Avrupa satışları ölçü değildir. dünyanın en çok satılan arabası toyota Corolla, dünyanın en çok satılan suv'u Toyota rav 4, dünyanın en çok satılan hibrit aracı Toyota, marka değerinde her yıl birinci seçilen araç Toyota. Türkiye'de en çok satılan c sınıfı araçlar Corolla ve civic. iihs güvenlik testlerinde Japonlar Volvo ile birilikte en güvenilir araç seçiliyor. japon sorunsuzluktan, alman servisten kazanır. ayrıca Japonlar sorunsuzluk ve dayanıklılıkta da açık ara önde.

Misafir-2448 23.01.2019 11:28

Bu işin kaymağını Almanlar ve Fransızlar yiyor anlaşılan Avrupada.
Golf,polo, Clio nerdeyse her ülkede listeye girmişler.
Avrupa insanı ileri görüşlü, akıllı ve mantıklıdır.neyin iyi neyin kötü olduğunu bilir ona görede yapar seçimlerini,tercihlerini.sanatı,sanatçıyı severler, teknolojiyi yakından takip ederler.çoğu sanatçı ve bilim insanı avrupadan çıkıyor bu gerçeği kabul etmeliyiz.günümüzde kullandığımız çoğu eşyanın mucitleri onlar.bu gerçeği gözardı etmemiz imkansız.
tercihleri böyleyse vardır bir bildikleri.
Bizlerde kafamızı kuma gömüp 3 yıldızlı Egea'ya binmeye devam edeceğiz anlaşılan,
saygılar..............

Misafir-1583 23.01.2019 05:23

Lüksemburg’da ikinci en çok satan arabası mercedes glc... kişi başına düşen gelir farkı

Misafir-3342 22.01.2019 21:27

Sayin arkadaşlar *** almanyada alaman,fransada fransiz,ispanyada ispanyol çok satar gayet normal zaten.valla birileri kendilerince kötülesede japonlar sağlamdir,güvenilirdir..corolla dünyanin en çok satani,civic en çok satanlar arasinda..euro ncap testlerinden japinlar zaten 5 yildiz aliyo daha 6 yildizda çikmadi ..misafir 7977 siz avrupaya devam dogrudur japonlari sevmek zorunda değilsiniz ama ben avrupa araclara bindim yillarca 4 adet avrupa üretim aracim oldu şu an japondayim bana çok farkli ve sağlam geldi ama zevk meselesi.artik vazgeçin şu corolla ve civic karalama kampanyasindan gerçekler dünyada farkli japonlar müthiş işler başariyo..

Misafir-7977 22.01.2019 16:06

bence civicin yada diğer japon otomobillerin listede olmamasının en büyük nedeni güvenlik. avrupalılar kendi güvenlik testlerinden 5 yıldız almayan yada almakta zorlanan bir araçtan kesinlikle uzak dururlar. uzak doğu ve japon otomobilleri tarihleri boyunca ncap testlerinden hep düşük not aldılar. bu yüzden her ne kadar amerikan güvenlik testlerinden iyi puanlar alsalar da avrupalıların gözünde hep olumsuz bir imaj var. şahsen ben de avrupalılar gibi düşünüyorum. çünkü avrupa üretimi bir araca bindiğim zaman hissetiğim güven, neredeyse hiç bir japon otomobilinde bindiğimde hissetmiyorum, belki de psikolojiktir bilmiyorum.

Misafir-1349 22.01.2019 14:53

Avrupa ve joponya iki rakip oto üreticisi avrupada japonların lider olabilmesi imkansız gibi bir şey zaten japomlar kalan altı kıtada lider bırakında avrupada olmasın birde avrupada çok satanlar dediğiniz çoğu marka zaten başka kıtalarda yok arı bile bilinmeyenler var herkez kendi ürettiğini almış sonra listenin birinci sırasında olmayanlar ikide üçte vardır zaten corolla civic avrupada liderliğe oynamıyor ikiside dünyanın en çok tercih edilen sedanı

Misafir-5343 22.01.2019 11:33

Avrupada zaten sedan yok ki civic,corolla satsın. Bakın passat sadece almanyada var. Birçok ülkenin ilk 3 unde sedan yok.Sadece çekya, slovakya gibi bazı ulkelerde octavia var. Ayrıca ülkemizde ailenin kalabalık olması ve c ile b segment fiyatlarının yakınlığı nedeniyle c sınıfının yaygınlığı normal. 80-85 e corolla,megane sedan, astra sedan, elantra varken, aynı paraya neden b sınıfı alsın kışı.

Misafir-2699 22.01.2019 11:22

Avrupa mimari olarak da yaşlıdır. Yolları dardır, eski yapılara, meydanlara saygı duyulmuş, sağı solu katletmeden yaşamayı öğrenmişlerdir.
Bu nedenle satılan araçların genelde c ve b segmenti olması bence çok normal. Ayrıca avrupa da bizdeki gibi çılgınca pahalı araç alma sevdası yoktur. Kullandıkları aracı, statü sembolü olarak görmezler. Yollarına bakın hepsi eski b segment araçlar ile dolu.
Adamlar fakir yaşadıkları yerler eski, arabaları eski...

Misafir-7401 22.01.2019 08:03

Dünya avrupadan ibaret değil daha altı kıta var avrupada çok satanların bazıları otomobil markası olarak bilinmiyor dünyada ambalaj markası zannediliyor civic ve corolla zaten dünyada ençok satan iki sedan peki türkiyede ençok satan megan egea nerede Avrupa sedan tercih etmiyor listede en çok satanlar var ikinci olanlarda çok satmıştır elbet şimdi bizde ega birinci diye megan civic satmamış mı tabikide satmıs listedeki markalardan ww Ford hariç dünyada esamesi bile okunmuyor

Misafir-801 22.01.2019 07:28

Corolla ,civic gibi araçlar tabiki dünya genelinde çok satiyor ama avrupada genelde b segmenti revaçta bu bir gerçek sebep ekonomi.avrupada yunanistan yada hollandaya bakip mantik yürütmek olmaz lakin.japonlarin asil mevzu kuzey amerika ve çin..peki bizim yerli kendi markamiz olsa almazmiyiz tabiki herkes alir amaa bu ötv ,kdv ve kdv nin ötv si sçmaliği ile olmaz tabi.önce vergi sistemi değismeli araba bir lüks değil artik insanlar için ihtiyaçtir.mesela ekonomi için ülkemizde motirsiklet ve scooter mantiği gelişmeli avrupada inanilmaz popüler olan bu araçlar ülkemizde serseri araci gözü ile görünüyor.asil önemli olani trafikte saygi da gelişmeli

Misafir-8728 22.01.2019 00:53

yere yakınlığı vede tavanının alçaklığı sebebiyle avrupa yollarına daha uygun dediğimiz honda Civic'in bir tek ülkede bile listeye girmemiş olması gerçekten m-4754'ün söylediği gibi hayli ilginç.dahada ilginç olanıysa Toyota Yaris'in bile listelere girdiğini avrupada Corolla'nın hiçbir ülkede tutulmamış olmasıda fazlasıyla şaşırtıcı.
Demekki bizdeki gibi büyük araç zengin gösterir mantığı işlemiyor avrupada.
park etmesi,inişi binişi kolay,vergisi düşük,yakıtta tasarruflu,ş.içinde pratik küçük sınıf otomobiller daha cazip gelmiş avrupa insanına.

Misafir-8444 21.01.2019 22:33

Avrupada çocuk sayısı az olduğundan genel olarak b sınıfı hatchback arabalar revaçta. Bizde ise hala ailece yaşam yıpransa da önemli bu yüzden sedanlar revaçta. Ayrıca kendi ülkelerinde üretilen araçları tercih etmeleri takdire şayan.

Misafir-3030 21.01.2019 20:22

Biz ilginç bir milletiz yahu.avrupali gibi olmak isteriz yani benzine mazota çok para vermeden c ve d segmenti araçla gezmek isteriz.b segmenti ve a segmentini unuttuk.gerçi clio da filo satişi olmazsa o da satmaz ya.avrupali gibi ekonomik olsun ama amerikali gibi dev araçlarla gezelim isteriz.

Misafir-1258 21.01.2019 17:48

isveç ve Norveçte doğmak varmış :)
ileri görüşlülük Avrupalılık bu olsa gerek.Norveçte otomobilllerin % 88 i elektrikli araçlardan oluşmakta şu günlerde, yakında bu oran yüzde 99 olursa hiç şaşırmam.
bizler hala LPG'li yada Avrupalının dışladığı dizel otomobillerin peşindeyiz.
ah benim türkiyem, vah benim türkiyem vaahh !..

Misafir-314 21.01.2019 16:34

her ülke yerli üretimi tercih etmiş. AVRUPADA avrupa üretimi araçlar çok satar. japonyada ise listeye giremeyen honda,toyota ,nissan çok satar bu işin doğası gereği

Misafir-7263 21.01.2019 15:20

Herşeyi anlarım da şu italyada panda nasıl en çok satar onu anlamadım. Tamam bütün avrupa küçük araba seviuor anladık da hepsi eli yüzü düzgün küçük araç alıyor. Panda gibi şekilsiz bi araç nşye alınır, çok satılıyorsa italyada kadınlar mı çogunlukla araba kullanıyor yoksa erkekler pndaya kı meraklı. Küçük alcaksan fiat alcaksan git 500 falan al abi, panda nedir ya

Misafir-4754 21.01.2019 13:54

m-7188 doğru söylemiş,
C sınıfı Sedan otomobiller (Egea,Megane gibi) ş.içinde pratik olmamasına rağmen nedense ülkemizde tercih sebebi.
Ama asıl ilginç olanı bizde çok tutulan bu platformda sayfalarca yorum alan,eleştiri yapılan çok tutuluyor gibi görülen toyota COROLLA ve honda CiViC'in avrupada bir ülkede dahi listeye girememesi.
otomobillerimizi daha çok ş.içinde kullandığımızı gerçeğini hatırlarsak,
B sınıfı otomobillere sahip olmak son derce MANTIKLI seçimler olacaktır.

Misafir-9905 21.01.2019 13:11

Avrualı, daracık yollarda "passatla" gezmeyi sevmiyor (Bizde statü sembolüdür D sınıfı arabayla gezmek). Bilinçli olduğu için B sınıfı alıyor. Ayrıca sedanı da pek tercih etmiyor. SUV ve B sınıfı tercih ediyor. Clio ve golf çok başarılı, neredeyse her yerde var.

Misafir-4243 21.01.2019 08:34

bizdeki bu araç satışları kiralama şirketleri oluşturuyor şahıs kullanıcısı için bilgi vermiyor .görünen o ki her ülke yerli üretimi tercih etmiş .golfün c hb olarak avrupada lider olduğunu zaten biliyordum octavianın bu kadar satmasına şaşırdım

Misafir-8915 21.01.2019 02:43

Misafir 5803, Hocam niye rav 4'e şaşırdınız ki? Şu an dünyanın en çok satan suv'udur kendisi. Ülkemize bakıp global pazarı değerlendirmek büyük hata olur. Zira ülkemizde en çok satan otomobiller fransız ve italyan markalarıyken, globelde fransız-italyan otomobillerinin satışları aslında düşüktür. (Tabi fca evliliğinden dolayı jeep ve chryslerdeki satışları saymazsak) global satışları en iyi yansıtan pazar ise amerika'dır. Misal Amerika'da toyota, ford, vw, honda, hyundai, nissan çok satmaktadır. Globaldeki satışlara da baktığınız zaman en çok satan ilk 10 marka arasında bu saydığım markaların olduğunu görürsünüz. O yüzden Türkiye otomotiv pazarı, avrupa pazarını bir nebze olsun yansıtabilmektedir ama global otomotiv pazarından çok farklı bir otomotiv pazarına sahip olduğumuzu söyleyebilirim.

Misafir-7188 21.01.2019 02:19

Avrupalı şehir içinde kullanımı pratik B sınıfı h.back (CLIO-POLO) otomobilleri tercih ediyor listede görüldüğü gibi ve bu son derece mantıklı ve doğru bir seçim bana kalırsada.
Bizde ise C sınıfı SEDAN çılgınlığı var herzamanki gibi.
Clio ve polo sınıflarının herzaman en çok satan otomobilleri oldu,
bu beş yıl öncede böyleydi on yıl sonrada böyle olacak.

Misafir-6223 21.01.2019 00:58

litvanyalılaeın crash testlerde en kötü puanlamaya sahip otomobillere binmesi düşündürücü olduğu kadrada ilginç, güvenlik onlar için pek önemli değil sanırım.

Misafir-8328 20.01.2019 23:59

Herkes kendi ülkesinde üretilen arabaları satın almış genel olarak. İsveç'te olmak varmış hakkaten. Ama araba isveç çeliğinden üretiliyor.... Bizim kısmetimize de euro ncap 3 yıldız egea düşmüş napalım...

Misafir-3856 20.01.2019 19:03

Bu ne arkadaş isveçte herkes s90a mı biniyor, kıskandım

Misafir-1741 20.01.2019 19:01

Norveçliler çevreci olduğundan elektrikli araçlar önde. Şu anda yeşil-orman oranı en yüksek şehir Oslo. Seat'in da sadecekendi ülkesinde (İspanyada) ilk 3'e girebilmiş. Ford avrupada bitik (sadece ilgilterede fiesta var). Skoda eski komünist ülkelerinde başarılı. Nissan QQ, SUV olmasına rağmen zengin kuzey ülkelerinde 1. ve 2. sırada. Bizde bestseller olan "passat" avrupada sadece almanayada (memleketinde) ilk üçe girebilmiş. vw golf ve polo ile birçok ülkede sıralamada. Renault ta "Clio" ile avrupanın her yerinde çok başarılı.

Misafir-5803 20.01.2019 18:43

Norveç' in nüfusu 5 milyon civarındadır ve ülkede satılan araç sayısı da nüfusa göre ve tabiki bu sebeple direk olarak Türkiye ile kıyaslamak doğru olmayacaktır. Listede TOYOTA RAV4 görünce sevindim sonunda arabanın değerini bilen insanlar var olduğunu görmüş oldum.

Chevrolet, Mazda, Subaru, Hyundai, Honda, Kia, Suzuki, Mitsubishi ve Jeep in listede olmayışı da ayrı bir durum tam anlam veremedim.

Dikkat çekilecek bir diğer konu ise Peugeot un varlığı..

Misafir-8617 20.01.2019 15:48

Octavia bir çok ülkede iyi satış yapmış bravo.

Misafir-4245 20.01.2019 15:40

çıkarmamız gereken sonuçlar;
1) avrupalılar şehir içi kullanımı kolay, küçük, pratik ve emisyon değeri küçük otomobiller tercih ediyorlar.
2) b segmenti en çok tercih edilen araç kategorisi ve bu segmentte en çok tercih edilen araç ise clio ve polo. c hb açık ara golf, c sedan ise octavia bir numara. suv kategorisi de ilk üçte olması vesilesiyle azımsanmayacak kadar tercih ediliyor.
3) şimdi arabanın "satış miktarı" üzerinden yorum yapanlardan lütfen "tutulmuyor" diye çamur attıkları skoda octavia için bir yorum rica edebilir miyim? Avrupanın yarısından fazla en çok satılan araç octaviamış, civic corolla ve bilimum uzak doğu ve japon arabalarının hatta megane'ın avrupada esamesi okunmuyormuş. bu durumda ya avrupalılar arabadan anlamıyor ya da satış adedi üzerinden yorum yapanlar. bir çok yorumumda belirttiğim gibi bir aracın çok satması o aracı iyi de yapmaz kötü de ***

Misafir-7096 20.01.2019 15:04

Fransa, cekya, almanya, romanya ve slovakya halkını yerli ürünlerini tercih ettikleri için tebrik etmek lazım.

Misafir-9901 20.01.2019 14:47

*** Tüm ülkeler arasında en ilginç top 3 olanı Norveç.

Misafir-3154 20.01.2019 14:04

avrupalı b sınıfı küçük hatchback tercih ediyor.bizde ise durum çok farklı görünüyor.