Audi'nin BMW'yi Sollama Planı

Audi'nin BMW'yi Sollama Planı
Bavyera Motor Fabrikaları A.Ş.'nin (BMW) ardından dünyanın en büyük 2. lüks otomobil üreticisi olan Audi, 2016 yılına kadar yeni otomobillerin geliştirilmesi ve üretim kapasitesinin arttırılması için 13 Milyar Euro yatırım yapacak. Volkswagen Grubu bünyesinde bulunan Ingolstadt-Almanya merkezli Audi, hafif araç ve teknoloji çalışmaları doğrultusunda 10.5 Milyar Euro'luk bir bütçe ayırdı. Bu bütçe ile Macaristan fabrikasının üretimini arttıracak olan Audi, Çin'deki fabrikasını da büyütecek. Ayrıca Ingolstadt merkezli üretici Meksika'da yeni bir fabrika açmayı da planlıyor. Audi Mali İşler Grup Başkanı Axel Strotbek: "Büyüme stratejimiz doğrultusunda büyük yatırımlara devam edeceğiz. Fabrikalarımıza yapacağımız yatırımlar ile de global üretim altyapımızı genişletip büyümemizi hızlandıracağız." dedi. Audi'nin yaptığı yatırımlar ile yılda 2 milyon araç satarak yaklaşık 10 yılda BMW'nin çok önüne geçmesi planlanıyor. Audi markasını BMW'nin önüne geçirmek, Volkswagen Grubu'nun 2018 yılına kadar General Motors'u geçerek dünyanın en büyük otomobil üreticisi olma planının bir parçası. Wolfsburg, Almanya merkezli üretici VW, sahip olduğu Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda ve Volkswagen Ticari Araçlar için 2015 yılına kadar toplam 50.2 Milyar Euro harcayacak. Audi'nin agresif yatırım politikasına kayıtsız kalmayacak olan BMW'nin de önümüzdeki yıl sektördeki gücünü arttıracağı biliniyor. Endüstri araştırma firması IHS Otomotiv'in yaptığı araştırmaya göre Münich'li üretici, 2013 satışlarını %4,6 arttırarak 1.54 Milyon'a çıkartacak ve, satışlarını 1.44 Mliyon'a yükseltecek Audi ile arasındaki farkı koruyacak. Avrupa'daki borç krizine rağmen Alman otomobil markaları BMW, Audi ve Mercedes-Benz satış grafiklerindeki istikrarlı yükselişi Kuzey Amerika ve Çin'deki satışları ile sağladı.

30.12.2012 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Burak 24.07.2014 01:31

Mercedes maliyeti düşürmek için kalitesinden ödün verirken rakipleri BMW ve Audi sürekli olarak kendini geliştirerek büyümeye devam ediyorlar.Mercedes'in bir anlamda maliyeti düşürmesi rakiplerinin ekmeğine yağ sürmüş oldu.Mercedes maliyeti düşürerek hem kalitesinden ödün verdi hem de satışlar konusunda BMW ve Audi'nin gerisinde kaldı.BMW'nin bu başarısının en büyük kaynağı ise geleneklerine bağlı kalması.Yıllardır tüm modellerinde böbrek ızgara ve nazi bıyığı olarak adlandırılan çift ön ızgaralar kendine has far yapısı ile BMW tarihine olan saygıyı başarıya çeviriyor.BMW geçmişine sadık kalmasının yanı sıra değişimede çabuk ayak uydurmayı başarıyor.Gerektiğinde modellerinde köklü değişikliklere gitmekten de çekinmeyen Alman üretici bu sayede gün geçtikçe daha da büyüyor.

Mahmut 30.01.2014 15:45

Bunlar satış rakamlarına göre Audi zaten kalitede ve teknolojide 1 Numara

Caner 22.04.2013 01:04

Bmw varken ve boyle yaptıgı her segment satarken audi biraz zorlanır

kaan 19.01.2013 10:07

mercedes te bir faliyet yok

kısmet e 02.01.2013 22:14

bmv 1 numara alan bilir audi daha belki bi 20 sene beler oda belki...

mehmet ç 31.12.2012 17:01

çok değil 5 sene sonra audı dünyada 1 numara pozisyonuna gelir

Ersin 30.12.2012 17:46

Mercedes kayıplarda!!