Artık Ucuz Bir Araç Değil

Artık Ucuz Bir Araç Değil
Koreli Hyundai markasının yüksek satış başarısına ulaşan yerli üretim Accent Era modelinin daha güncel versiyonu olan Accent Blue modelinde aynı başarıyı yakalayamadığını belirtmemiz gerek. Bu duruma en büyük etkinin Blue modelinin Era modeline göre eklenen zengin donanım listesinin fiyatı arttırması olarak da görülebilir. Hyundai tarafından geliştirilen çevreci teknolojilerin sloganı olan "Blue" ismi ile ödüllendirilmiş olan Yeni Accent, selefine göre bariz bir şekilde tasarımı ile fark yaratıyor. Yeni yüzü ile tamamen sportif detaylar ile şekillendirilmiş olan Accent Blue, dış görünümü kadar iç hacminde de yeterli bir yaşam alanı sunmayı başarıyor. Kokpitte ışıldayan Blue adına yakışır okunaklı ve parlak mavi aydınlatmalar ilk göze çarpan detaylar olurken çift renkli kokpit ise iç mekandaki kalite algısını arttırmayı başarıyor. Hyundai'nin yeni "i" serisinde de görmeye alıştığımız ama bir türlü doğru konumlandırıldığı konusunda şüphe duyduğumuz kapı içi kol dayama bölmesinde tutacak bir kısmın bulunmayışı hem kapının tutulup çekilmesi hem de seyahat esnasında da kolçak etkisi yaratmaması bir tasarım eksikliği olarak görülebilir. Bağımsız ve yumuşak yapılı süspansiyonu ile darbe emiş konusunda bozuk yollara karşı başarılı bir sürüş sağlayan Accent Blue, aynı başarıyı yüksek hızlardaki viraj girişlerinde gösteremiyor. Yine yüksek hızlardaki tepkisiz direksyon sistemi sürüş deneyimini zorlaştırırken, ESP sisteminin standart donanım olarak sunulması sürücünün güven altında olduğunu hissettiriyor. Özellikle bozuk zeminlerde artan iç mekan gürültüsü de konfor hissini zayıflatıyor. 1.4 litrelik benzinli motorda 5 ileri düz ve 4 ileri otomatik vites seçenekleri ile satılan Accent Blue, 1.6 litrelik dizel motor seçeneklerinde de yine düz ve otomatik şanzıman seçeneklerine sahip. 38.100 TL'den başlayan fiyatlar ile satışa sunulan Hyundai Accent Blue, dizel motor seçeneklerinde ise 44.400 TL'den başlayan bir fiyat etiketine sahip.

23.06.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
dizelci 13.01.2014 15:48

Sayın. Mühendis bey haklısınız. Bu konuları düşünseler temennisiyle

erdal 12.01.2014 15:07

hyundai accent blue almıştım. 2012 yeni model 1.6 dizel 6 ileri. maalesef aracı sattım. araç hem çok pahalı hem de beni pişman etti.eralara göre kemikli bir araba değil çok nazik araçta egr valfi sorunu kronik. o paralar verilmez benden söylemesi.

Cengiz Yılmaz 28.10.2013 09:39

Euro NCAP denilen birşey var.Bazı arkadaşların haberi yok herhalde.Hangi Hyundai markası 5 Yıldız almış bakmak lazım.
Bende Accent Blue = Modern Clio

mete 06.09.2013 17:02

rusyada adamlar ne yapacak kilimayı..

Ömer 06.09.2013 15:45

Era zamanındaki arabalardan hangisi kaldı? Era kaç sene önce vardı. Era nın ilk çıktığı zamanlar 22bin tl den başlıyordu fiyatları. Son 2012 üretimler bile 29 bine 30 bine satıldı. O c ellyse ve 301 le karşılaştırın bakalım. Bakın Symbol falan da demiyorum. Çünkü artık symbol falan kalmadı. Bildiğiniz Dacia Logan o araç. Onları düzgün kriterde karşılaştıranlar Accent Blue ya C sınıfı diyorlar. Selefindeki araçlara göre kat kat iyi. Yoksa Blue B sınıfı bir araçtır. Kaza testlerini görüyoruz. O çok övdüğünüz vw, opel vs neredeyse daha çok dağılıyor. Hadi çok dağılmasını geçtim masrafı daha çok oluyor. Ayrıca hangi arabayla olursa olsun hız limitlerinin üstünde kazalarda hepsi akordiyon gibi yamulur bozulur vs. Bunu sadece Hyundai falan gibi araçlar için konuşmuyorum. Tüm Markalar tüm araçlar için konuşuyorum...

Metin 31.08.2013 11:13

Hyundai'ın bu güveni nereden bulduğuda şüpheli.Opel ve vw gibi Almanlar bile full donanımlı dizel arabalarını 50-55 gibi fiyatlara satarken hyundai'ın 45'e satması saçmalık.Bir vw'yi opel'i ömür boyu kullanırsın gerek malzeme kalitesi işçilik tasarım olarak Alman mühendisliğinin nimetlerinden ömür boyu faydalanırsın hyundai ne sunuyor ki ?Biraz arabalarının tipini düzeltti diye hala kapısını kapatınca teneke sesi çıkaran içi soyulan en ufak kazada akordiyona dönen arabalarını 45'e satabileceğini düşündürten nedir acaba ?

Feylesof 21.08.2013 16:49

Era B segmenti idi Blue ise ısrarla C segmenti olarak lanse ediliyor, zorlama ile c segmenti olunmaz adı era ne değişti? rakiplerinin çoğu B segmenti 301, c elyse, toledo, rapid, symbol. C segmenti göstererk 5000 tl fazladan satmaya çalışıyorlar aracı.
Blue C segment ise Elentra hangi sınıf oluyor sayın hyundai yetkilileri, aynı sınıfta iki aracınızmı var?

hüseyin 05.07.2013 23:15

hyundai erayı neden çok sattı 23bin tl ve 27 bin tl arası olduğu için sattı neden yani bizim milettimizin bütçesine göre fiyatlar olduğu için hyundai accent blue yi 38 değil 28 den başlayan fiyatlarla satta fiat lineanın pabucunu dama atar türkiyede araba satmasını bileceksin 28 e indirsin bak bakalım nasıl satışlar yükseliyor

Samet 02.07.2013 18:42

Era fiyatlarından sonra blue fiyatları bekleneni veremedi. Tabiki donanım ve görsellik arrtı ama düşük bütçeli vatandaşımız halen uygun fiyata aynı kasa aracı almak istiyor. Dolayısı ile blue modelinde sadece esp ve abs ile ön hava yastıklarının standart olduğu 1.5 - 1.6 dizel motorlu sade bir seçeneği uygun fiyata sunmalılar. Böylece satışlar hareketlenir ve donanımlı modellerinde satışı artar.

erkan 26.06.2013 00:19

Mühendis sonuna kadar haklı.Neredeyse Honda Civic fiyatında.Blue en az 5000 TL ucuz olmalı.

Ömer 26.06.2013 00:04

@İdris Ayvazoğlu -- Solaris Accent blue nun rusya daki ismidir. Ülkeden ülkeye donanım opsiyonları değişiyor. Türkiye ye gelen çoğu Accent blue kore üretimi diye biliyorum.
@mühendis -- Bence Hyundai yüksek fiyat uygulaması gibi bişey yapmıyor. O kadar donanımı en uygun fiyatla veriyor. Örnek olarak i30 u verebiliriz. Otomatik far, yağmur sensörü emsallerinde 2. 3. donanım paketlerinde ve o donanımların fiyatları da 5 bin tl falan fark ediyor...

ali 25.06.2013 11:15

mühendis arkadaşım haklısınız da symbol ile era blue arasında dağlar kadar fark var...

mühendis 24.06.2013 15:35

peugeot 301 ve citroen c elysee nin piyasaya girmesiyle flio sınıfı sayılan bu sınıfta işler zorlaştı. eskiden yüksek satış rakamlarına ulaşan hyundai accent era . renault symbol artı müşteri bulmakta zorlanıyor. bence hyundai artık yüksek fiyat uygulamasından vazgeçmeli, renault da dacia loganı symbol diye müşterilerine yuttrurmaya kalkmasın ancak kendini kandırır.

idris ayvazoğlu 24.06.2013 09:20

sn hyundai yöneticileri internette baktım solaris in rusyada üretildiğini okudum türkiyede bu aracın satışı varmı ve kiliması varmı çün kü internet sayfasında rusyada üretilen lerde kilima olmadığı yazıyor lütfen açıklamanızı yapın