Almanların Savaşı Kızışıyor

Almanların Savaşı Kızışıyor
Mercedes rakipleri BMW ve Audi ile girdiği dünya çapında lüks otomobil satışı yarışında daha da geriye düşüyor. Bir zamanlar baskın olan üst kalite marka, Çin'deki tutarsız stratejisi, giriş seviyesi modellerinin yavaş yaygınlaşması ve giderek eskiyen S Sınıfı nedeniyle üçüncülüğe demir attı. Mercedes ile ikinci sıradaki Audi arasındaki satış farkı bir yıl içinde iki kattan fazla artarak İcra Başkanı Dieter Zetsche'nin yeniden liderliğe yükselme taahhüdünü sekteye uğrattı. Düsseldorf'taki Banhaus Lampe şirketinde çalışan analiz uzmanı Christian Ludwig, “Mercedes'in sorunları şirketin kendi içinden kaynaklanıyor. Mercedes'in 1 numaraya yükselmesi son derece zor olacak. Diğer şirketler boş durmuyor” dedi. Mercedes 2012'nin ilk dokuz ayı boyunca dünya çapında 964.900 otomobil ve SUV araç teslim etti. Bu değer önceki yıla göre yüzde 5 fazla olsa da, rakiplerine ayak uydurmasına yetmedi, yani Audi ile arasındaki satış farkı geçen yıl 53.900 adet iken bu yıl 132.600 adede yükseldi. Otomobil yapımcılarının açıkladığı verilere göre 1 numaradaki BMW ile satış farkı da yüzde 41 artarak 145.000 adet oldu. Eylül 2011'de Zetsche otomobil yapımcısının 125. yıldönümü kutlamalarını taçlandırmak için Mercedes'in 2020 itibariyle dünyanın en çok satan ve en kârlı lüks otomobil markası olması hedefini koymuştu. Zetsche o sırada marka için üçüncülüğü kabul etmenin “imkansız” olduğunu söylemişti.

12.10.2012 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
mehmet,ç 13.10.2012 10:02

tercih ve seçenek konusunda audı daha iyi konumda duruyor bmw 1 serisinde önden çekişi yapmadığı için rant kaybediyor bana göre audı kısa zamanda 1 numara olur

ali 12.10.2012 18:30

eee porsche