Ağustos 2018 Satış Rakamları

Ağustos 2018 Satış Rakamları

Ağustos ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yılın aynı ayına göre %52 oranında düşerek 34.346 adet olarak gerçekleşti.

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı ise 2018 yılı sekiz aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre %20,79 azalarak 440.428 adet olarak gerçekleşti.

İlk 3 sırayı yine Renault Megane Sedan, Fiat Egea Sedan ve Renault Clio modelleri paylaşırken, en çok satan SUV-CrossOver modeller ise Nissan Qashqai, Dacia Duster ve Peugeot 3008 oldu.


En Çok Satan Binek Modeller

SıraModelSatış
1Renault Megane22.619
2Fiat Egea21.288
3Renault Clio17.632
4Toyota Corolla14.747
5Honda Civic14.584
6Volkswagen Passat14.493
7Hyundai i209.561
8Ford Focus9.399
9Peugeot 3019.277
10Nissan Qashqai9.099
11Dacia Duster8.306
12Volkswagen Polo8.212
13Renault Symbol8.210
14Opel Astra Sedan8.150
15Volkswagen Golf7.130
16Dacia Sandero6.832
17Hyundai Accent Blue5.914
18Peugeot 30085.800
19Skoda Superb5.490
20Skoda Octavia5.307
21Seat Leon5.036
22Mercedes C Serisi4.845
23Citroen C-Elysee4.693
24Hyundai Tucson3.740
25Hyundai Elantra3.596


En Çok Satan Hafif Ticari Modeller

SıraModelSatış
1Ford Tourneo Courier11.822
2Fiat Fiorino8.411
3Fiat Doblo5.961
4Volkswagen Caddy5.270
5Volkswagen Transporter4.810


05.09.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-760 29.09.2018 20:40

Evet herkes almış aracı bir kaç yıllık olmuş sıfırı bu kadarsa ikinci eli şu akdar diyip olmayacak fiyattan satışa koyuyor,ikinci el de sıfır gibi gereksiz artmış durumda,herkese geçmiş olsun artık araç alınmaz

Misafir-7652 29.09.2018 17:20

bayiler yavas yavas kapaniyor artik kimse araba almiyor bu fiyatlara, ötv mecbur kalkmali artik yoksa binlerce kisi issiz kalabilir

Misafir-2827 29.09.2018 09:55

Sıfır otomobil fiyatları uçtu. Alınası olmaktan çıktı ve doğal olarak satışları da bitme noktasına geldi, yalnız ikinci eldeki durumu çözemiyorum. İkinci el fiyatları da neredeyse sıfır fiyatları ile rekabet ediyor. Malum sitede bir araca bakıyordum, 15-20 gündür duruyordu, bir gün bir baktım fiyata 8 bin koymuş. Sifir fiyatı artınca koyduğu fiyatı yükseltmiş. Bu arabalar satılmıyorsa herkes göle maya mı çalıyor?

Misafir-6376 29.09.2018 09:54

Qashqai 1.5 dizel tekna 138 bine bırakıyor bayiler sanki bu devirde en ekonomik ve gösterişli o gibi

Misafir-8376 28.09.2018 20:59

Bu pahalılıkta, değişik zevkler için fiyatı nispeten makul ve alınası seçenekler: Qashqai 1.5 dizel tekna 140 bin; yeni A 180 style benzin 205 bin; Civic 1.6 dizel baz 146 bin (bir üstü 151 bin);Civic RS benzin 157 bin; x-trail 1.6 dizel sky pack 206 bin; Toyota chr hibrit 1.8 142 bin;Tucson 1.6 dizel style 183 bin; Kuga 1.5 dizel style 184 bin; Kia Sportage 1.6 benzin cool 127 bin; Elantra dizel full otm 158 bin;Corolla-Astra- Megane -Focus Focus 1.6 baz (92-105 bin), Yaris 1.0 baz 80 bin

tokay ceritoğlu 28.09.2018 13:08

talep olmayınca üretimde olmaz,bursa fabrikası üretime şimdilik 9 gün ara vermiş,bakalım gelişmeler ne olacak? ötv artışı ile satışların tıkanacağını öngörmüştük,itiraz edenler olmuştu ,ekonomik ortamda eklenince durgunluk başladı,otomotiv sektörü eğer ihracaat yapamazsa çalışanlar güç durumda kalacak,tv haberlerine göre epeyce bir insan etkilenecek.

Misafir-9722 28.09.2018 09:47

gördüğüm kadarıyla istanbulda da sinek avlıyorlar. Yalnız tamam döviz vs anlıyorum da bu firmaların da kabahati yok mu? Örneğin honda türkiyede ürettiği civic dizelin otomatiğini düzünden 25-30 bin fazlasına satıyor. Bence kafa şu: Türkler dizel otomatik hastasıdır, ne kadar kaptırsak konu etmezler. Yoksa o kadar maliyet farkı imkansız.

Misafir-9714 27.09.2018 17:49

Ekim’in başında Eylül ayına ait liste açıklanınca muhtemelen adı satılabilenler olur. Çünkü o kadar az satılacak!!! ÖTV düzenlemesi de boşa...

Misafir-4533 27.09.2018 13:58

mersinde de opel ile honda kapandı. zaten bir tane bayileri vardı.

vazife 28.09.2018 18:45

Bence ABD, Almanya, Fransa, İtalya ve Asya Ülkelerinin Araç Satış Bayileri ülkemizde belli başlı büyük şehirlerde olsun. Diğer illerdeki araç satış noktaları kesinlikle kapatılsın veya satış yapamadığı için kendiliğinden kapansın.

Bunun karşılığı olarak; ülkemizde tasarım ve dizayn aşaması devam eden elektrikli otomobilin bir an önce ABD, Almanya, Fransa, İtalya ve Asya Ülkelerinin araçları ile yarışacak standartlara getirilerek üretim aşamasının tamamlanıp satış aşamasına geçilmesi gerekmektedir.

Böylelikle senin ülkende ismi geçen otomobil üreticisi ülkeler ihracat ve ithalat dengesinde cari açık oluşturamayacak. Ayrıca senin paran yurt dışına akmayacak ve kur üzerinde bahse konu şirketler spekülasyon oluşturamayacaklardır.

Misafir-2015 27.09.2018 00:44

oturduğum şehirde iki ay içinde ford renault peugeot opel kapandı vw de on eleman çıkardı kriz yok ama rahat olun

tokay ceritoğlu 27.09.2018 17:37

geçen hafta izmir de 2 ayrı bayiye gittik,her zaman ortalarda dolaşan satış temsilcilerinden eser yoktu,nihayet isterseniz satış temsilcisine haber vereyim diyen birileri çıktı,fiyat listesi bile koymuyoruz artık dediler,gerçekten yoktu ,isterseniz bakın diye basılı bir kağıt verdiler,kapanan ve işten çıkarılanlar olacak,tek çözüm ötv nin kademeli olarak tamamen kaldırılması,yoksa 2.el de bitpazarı ve sanayiye nur yağacak.

Misafir-2818 21.09.2018 20:16

Merak ettiğiniz bi aracın önce şimdiki daha sonra ise 2017 ve 2016 yıllarındaki fiyatlarını karşılaştırın en sonunda satış rakamlarına bakın. Yorumu siz yapın her şey ortada zaten. Millet gittikçe fakirleşirken bu fiyatlara bu araçları kim alacak acaba!!!

Misafir-940 20.09.2018 20:01

Stok mal ile fiyatları 2 kat şişirip satamayınca yıl sonu indirim yaptık diyecekler yakındır. Bu fiyatlara araba alsam kur yarı yarıya düşse edeceğim zararın haddi hesabı olmaz. Neden riske gireyim ki?

oktay vez 21.09.2018 19:20

ne yazık ki Türkiye tarihinde kur hiç bir zaman o kadar düşmedi. hükümetin açıkladığı yeni ekonomi planında bile 20121e kadar bir düşüş öngörmüyorlar, kaldı ki planı yapanlar ekonomiyi iyi göstermeye çalıştıkları için ılımlı rakamlar vermiş. o nedenle uygun fiyatlı bulursan bence çekinme al, çünkü dolar filan düşmez.

Misafir-7053 20.09.2018 04:51

Misafir 5566, nasıl yani 45 bin tl indirim mi var? hangi bayide söyler misiniz? her model için mi böyle yoksa sadece 1.0 tsi için mi

Misafir-5566 19.09.2018 15:56

@2831
Liste fiyatları çok aldatıcı. Listeye bakıyorsun 205 bin lira Golf 1.0 tsi dsg highline, bayiye gidiyorsun 160 bin. Liste fiyatına göre kıyas doğru olmaz. Toyota'da %3'ten fazla indirim kolay kolay yapmazlar.

Misafir-2831 19.09.2018 10:54

Sn.3349, "Toyota, Honda ve vw her zaman ilk üçte" demişsiniz. Toyota ve Honda'nın fiyatları vw'den çok daha uygun ve ülkemize fabrika da kurmuş firmalar yani çok satmaları normal. Örneğin baz benzinli Civic 119 bin TL, Corolla 109bin TL ama Golf 160 binTL. Yine baz dizel Civic 140 bin TL, Corolla 155 bin TL ama Golf 199 bin TL. Gerçi vw'nin bir tek passatı ilk 10'da. Golf ve polo'nun satışları oldukça düştü. Yeni kasa olan Polo, kasaı değişmek üzere olan Clio'nun yarısı kadar bile satmıyor, i20'den de az satıyor. Golf te 15. sırada.

Misafir-3349 18.09.2018 21:29

Misafir 2646 Peugeot liste fiyatı ile alakası olmayan bi firma araç 85000 TL liste fiyatı görünüyor 60000 TL bırakıyorlar di diğer firmalar standart 3 ila 5 bin arasında bı indirim yapıyor satışlara bakacak olursak filo satış larini çıkarsan Toyota Honda wv her zaman ilk ucte yapılan zamlara göre halen satışlar böyle ise hakediyoruz demek ki ikinci elde hiç vakit kaybetmeden bindiriyor c sınıfı lüks olmaya başladı b sınıfına bakacağız artık ha bide hurda indirimi diye bişey çıkardılar araçların fiyatı kara borsa gibi bı hal aldı

Misafir-3630 10.09.2018 12:19

burada yok ama bmw satışları artmış. zengin daha çok zenginleşiyor anlaşılan.

tokay ceritoğlu 10.09.2018 20:17

doğru teşhis,geçen hafta milyoner sayımızda artış olduğu rakamlarla tv de açıklandı.

Misafir-771 10.09.2018 00:21

Peugeot citroen e göre daha tanınmış bir marka, ve PSI Türkiyede peugeotu daha fazla önemsiyor sanki. Ayrica peugeot citroenden daha yakışıklı. Servis bayii de fazla.

Misafir-2646 07.09.2018 13:55

Peugeot 301 ile C-Elysee aynı platformda üretiliyorlar neredeyse ikiz kardeş gibiler.
Nasıl oluyorda 301 iki misli satış adetlerine ulaşabiliyor bunu açıklayabilen varsa seviniriz.

Misafir-2769 07.09.2018 09:46

vw'nin satışlarının düşüşü ile ilgili yorum yapmak suçmu? vw'yi düşündüğümü nereden uyduruyorsun? Ayrıca elin almanı neden "ne olacak bu Türkiye'nin hali" desin?

Misafir-2473 06.09.2018 21:45

Nissan Qashqa'inin lider olduğu Suv sınıfında Duster, 3008 ve Tucson da 2, 3 ve 4. sırada. Bu araçlar dünya genelinde de hep üst sıradalar (Duster f/p seçeneği olarak 2. sırada). Tucson 1.6 dizel atağıyla daha üst sıralara da çıkabilir.

Misafir-9000 06.09.2018 14:46

Son yorumları okuyamadım ama 2014 senesinde vw Türkiye ye fabrika açmak üçin anlaşma imzalamak üzereyken aniden polonya yı tercih etti.
Üretim için fabrika kuran firmalar başımızın tacıdır. Şu an trump ın bile yırtındığı şey tam olarak budur. Markaları amerika içinde üretim yaptırmaya zorlamaktadır.
Ancak şu da var ki oranları değilmekle birlikle başka marka araçlarda kıyısından köşesinden de olsa mutlaka Türk otomotiv sanayisinden parça almaktadır.
Örneğin (bmw-şişecam)
Yüzlerce insana iş sağlamaktadır.
Önceliğimiz tabiki fabrika kuran markalardır ama diğer markalarda Türkiyeden gitmesin batmasın kimse

Misafir-6360 06.09.2018 13:40

Bu fiyatlarla,
Otomobil piyasası bunalımın dibindedir,ağır hastadır ve ölümle pençeleşmektedir, ölümü an meselesidir yakında cenazesi kalkabilir,
çelenk,çiçek gönderilmemesi rica olunur !..

Misafir-5312 06.09.2018 13:19

Adamın başka derdi yok, vw satışları ile ilgileniyor. Senin vw yi düşündüğün kadar vw seni düşünüyor mu acaba? Ne olacak bu Türkiye nin hali diyor mu. Merak etme yerli ve milli üretim reno nun en baz modelinin fiyatı da 100.000 tl. oldu bu arada.

Misafir-9745 06.09.2018 13:16

Evet, 4984 rumuzlu misafirin düşüncelerine katılıyorum. Gerek halkımızın yanlış seçimi gerekse, yöneticilerin denetimsizliğin vermiş olduğu rahatlıktan dolayı aldıkları yanlış kararlar sonucunda geldiğimiz nokta, artık herkesin canını yakmaya başladı. Mevcut siyasi durumun vehametini eğer böyle platformlara taşıdıysak dibe çakılmaya az kaldık demektir. Yazıktır bu güzelim ülkeye, her ne kadar kavga etsek de bu güzelim ülkemizde yaşayan insanlara. O işe yaramaz 600 millet vekilini alsınlar, Efuli, Orman Meyveli Special yesinler üzerine de Bahçe Naneli Limonata içsinler. Ayıptır be, bunun adı halka hakarettir.

Misafir-5582 06.09.2018 12:12

3008 çok başarılı. Birçok rakibinden daha pahalı ama buna rağmen listede 18. sırada ve SUV'lar içinde de 3. sırada. Tasarımı, motoru çok iyi.

Misafir-3176 06.09.2018 11:37

4984 ülkemizde üretilip dışarıda satılan bir aracın ülkeye getirisi 150 dolar demişsin, fakat bu olay sadece o kadar basit değil. O araçların üretiminde kullanılan parçaların %40 veya &60 parçaları Türkiye'de üretilmekte ki mesela Renault Megane veya Honda Cıvıc; kaporta yerli, koltuklar yerli, camlar yerli, döşemeler yerli ki motor şanzıman hariç neredeyse tamamen yerli üretim. Tabi bu arada bu fabrikalarda da çalışan 10.000 lerce insanı unutmamak lazım. Yan sanayisi ile birlikte 100.000 lerce çalışan. Fakat bir Bmw Vw için 1 çalışanımız dahi yok. Arkadaşın bahsettiği yerliden kasıt bu.

Misafir-268 06.09.2018 10:17

arkadaşın biri ilk 5 markanın yerli olmasından memnuniyet duyduğunu yazmış, bir sürü eksi almış. BBiz neden böyleyiz anlamıyorum. Sadece tırlarla, gemilerle araba getiren ve 2 yıl garanti veren markaların mı çok satmasını isterdiniz???Keşke tüm markalar ülkemizde yatırım yapsa da ekonomimize katkı sağlasalar, bir sürü insanımız ekmek yese. Teşekkürler Ford, Fiat, Renault, Toyota, Honda, Hyundai, ülkemize fabrika kurduğunuz için!

Misafir-540 06.09.2018 08:39

ihracaatın %20 lik önemli dilimi otomotivden geliyor artan kur ve birbirine bağlantılı yüksek faiz neticesinde satışlar çok düşmüş sektör darılmıştır bir zamanlar fiyat ne kadar yüksek olsa satıyor abi diyenleri göremiyorum artık .milletin alım gücü bareminin çok üstünde fiyatlar lüks ticari kompakt hepsinde düşüş yaşanıyor oysa şuan sektöre nefes açmaları lazım vergi teşviği ardından bu saçma vergi sisteminin rafa kaldırılması gerekli avrupadaki emisyon oranı gelmeli. . türkiyeyi otomotive cazip hale getirmek için satışların artması şart bu şekilde yeni yatırımları unutalım . fas ile gürcistana bile yatırıımları kaptırdık .

Misafir-6622 06.09.2018 07:42

Sayin misafir 4984 ülkemizde üretilen aracta kazancimiz 150 dolar yada euro olabilir önemli değil önemli olan ülkemize yatirim yapilmasi ve işçi çalistirmasi göreceli olarak bu ekonomiye arti katki sağlar.o yüzden ülkemizde üretilen araçlar daha fazla satilsınki daha fazla firma ülkemize yatirim yapsin ve iş sahasi açilsin.uluslararasi anlaşmalara gelirsek ötv oranlarini %30 dan %100 e arttir diyen bir uluslar arasi anlaşma yok o yüzden ülkemizde üretilen araçlarda ötv az alinabilir.kdv zaten her ülke ekonomisinde olan vergi sistemi..amaa iş ötv ye ve mtv ye gelince ülkemiz bi acayip.yatirim yapilmasi için farkli yöntemler denenebilirdi tabi şu an geç kalindi ya neyse

Misafir-4984 05.09.2018 23:34

Türkiye nin uluslararası yaptığı anlaşma gereği sırf ülkemizde üretiliyor diye ötv ya da başka vergi indirimi yapma şansı yok..ya hepsine yapar ya da hiç. .ayrıca ülkemizde üretilip dışarı satılan bir araçtan ülkenin kazancı en fazla 150 dolar...ülkemizde üretilen araçlar en çok satılmış aman ne güzel safsataligini bıraksın artık bazı arkadaşlar. .bayiler neredeyse araç satmak istemiyorlar ellerindeki stokları koruma derdindeler satsalar yerine alıp koyma şansları yok..tuzu kuru olan istediği arabayı zaten alıyor. .neredeyse mevduatın yüzde 80 ni dolar olan bir milletimiz var lafa gelince hiçbiri faiz yemez hepside vatan severdir. ..ötv sıfırlanan ne olacak bu kurla ülkeye girişi 20 bin dolar olan aracı 60 bine mi vereceklerini sanıyor bazıları. Her koyun evet kendi bacağından asılır ama bir zaman sonra kokusmaya basladimi herkesi rahatsız ve hasta eder...bu da halen sistemi cehaletin den ya da cikarindan ötürü savunanlara gelsin..ekmek yoksa pasta o da yoksa ejder meyvesi yiyin...

Misafir-5405 05.09.2018 20:37

vw satışları çok düşmüş. İlk 10'da sadece passat var. Golf ve passat da eskisi gibi satmıyor. Tiguan da listede yok.

Misafir-8784 05.09.2018 17:14

Sayın misafir 2645 ) Her ay 1-2 bin zam yapan firmaların artık 7-8 bin tl zam yaptığını yazmışsınız.Elde yani stokta hazır bekleyen araçların ise zamlanmasını eleştirmişsiniz.Bende şahsen araçların hiç zam almamasını isterim ama biraz da şöyle bir realite var ; kur gün geçtikçe artıyor ve zamma bunu yansıtmak durumunda kalıyor olabilirler.Birde stoktaki araca zam yapmadan Eski stok aracına kuru yansıtmadan satarsa aracı satar ama o fiyata yeni aracı getittiremez.Firma küçülmek zolrunda kalır.

Misafir-5844 05.09.2018 17:06

Eylül zamlarımız hayırlı olsun :) bu fiyatlar ve yüksek faizli krediler ile artık şatış rakamları sadece filolardan ibaret olacak.

tokay ceritoğlu 05.09.2018 16:50

çok daha sert bir şekilde düşecek,şu günlerde milli gelir kişi başı 10.000 dolardan kaça düştü?kış geliyor,okullar açıldı,milletin derdi 0 araba almak mı?eskilerle idare edecektir.

muratkarakas 05.09.2018 16:48

SN.Misafir-2645 galerinin ya da bayinin eski kurdan aldıgı arabayı kur %40 artınca eski fiyatdan satmasını beklemek hata olur. Sonuçta ticaret yapıyorlar ve aynı arabayı tekrar getirmek ister ise kur farkı yansıyacak. Gümrükten araba sokması için paraya ihtiyacı var ve bunu da araba satarak sağlıyorlar. Bu arada bir yanlış anlaşılma olmasın ben de arabasını degiştirmek/almak isteyen orta gelirli biriyim. Ekonomik durum ve vergi sisteminin sorunlarının sorumlusu bayiler değil. Aynı arabayı avrupa fiyatı ile karşılaştırmanızı öneririm güncel kur ile. Tahminimce otomotiv satışlarının düşmesi cari acıga olumlu etki ettiği için(vergi gelirine oranla) yönetimin de işine geliyor ama tabi olan bize oluyor her zaman ki gibi.

Misafir-9852 05.09.2018 16:27

Dostum adamlar zam yapmazsa, yeni üretecekleri ürünün maliyeti altında ezilir ve sermayeden eklemek zorunda kalırlar. Birgün de bir bakarlar küçüle küçüle sermaye bitmiş
Ben bu durumda bayileri çok suçlayamıyorum. 200 tl kar ile otomobil satmaya çalışan bayiler var. Zaten satışlar dibe vurdu. Birde üzerlerinde çığ gibi büyüyen sabit maliyetler, kota cezaları, sosyal sorumlulukları vs...
Yani vw bayisine gittiğinizde bile size merhaba hoşgeldiniz demeye başladılar ise anlayın ki durum gerçekten çok vahim.
Ama bu kadar vergi,bu kadar maliyetli ulaşım( benzin,köprü,paralı yol ,köprü) yazık günah.

Misafir-2645 05.09.2018 15:20

Bu euro- dolar zamlari ile bu kriz ortami ile bu ötv oranlari ve çarpik vergi sistemi ile bu kasko trafik sigortası zamlari ile çook bile satılıyor.arkadşlar bir küçük esnaf olarak ,bir vatandaş olarak ve vatanini seven biri olarak yazıyorum birincisi bu kur rakamlari ile zam kaçınılmaz amaaa her ay 1-2 bin zam yapan firmalar her hafta 7-8 bin zam yapar oldu tek sormak istediğim özel üretimler haric hiç mi stoklariniz yoktu da ertesi gün %30 daha sonrada %30 gibi zamlar yaptiniz eyy firmalar maaşallah galeride duran ,ellerinde bekleyen mevcut araçlar bile zamlandi komedi.yani kurlar %30 artiyo ama zamlar %50-60 seyrediyor maaşallah.amaaa gelelim öbür tarafa sen ülkende üretilen üretim yapan firmlarada ithal miş gibi ötv yi %110 yaparsan ülke üretimine ve firmlara yatirim için zorlama yapmazsan olacağı budur.yıllardır söylenir ülkemize yatirim yapip üretim yapan iş gücüne katkı sağlayan firmlardan ötv yi düsür yari yariya bak bakalim ithalatı azaltıyonmu azaltmıyonmu..gelelim kasko trafik sigorta olayina tam bir soygun özellikle trafik sigortaları almış başını gidiyo yakinda kaskoyu geçmezse iyidir..bu şartlarda bu kadar araç satılması bir mucize adeta dünyanin en pahali arabalari en pahali vergileri ve en pahali benzin vs kullanan bir milletiz..firmalrin stokçuluk yaptığı zaten malum ama devlette yıllardur hiç birşey yapmadi.mesela kendi sektörüm türkiyede üretim yapiyor ve dünyaya satiyor adamlar ürünlerine %110 zam yapti sebep dolar iyide sen dolarla ürün almiyosunki dediğimde ee herşey pahalandi napalim diyo tamamen suni bir sıkıntı ama devlette bu olaylari engellicek kurim ve mekanizma geliştirmeliydi yillardir.

Nadir Dipi 05.09.2018 15:05

Şu rakamların içinde filo satışları olmasın da görelim... kaç vatandaş araç almış. Bu fiyatlar ile devam ederler ise daha çok düşer düşmek zorunda.

Misafir-9988 05.09.2018 14:48

patladık artık geçmiş olsun

Misafir-3588 05.09.2018 13:45

İlk 5'te ülkemizde üretilen araçları görmek memnun edici... Keşke tamamen yerli bir markamız da olsa..