Gerek Honda ve gerekse toyota cvt şanzımanlarda 1. Vites artık dişli ile yapılıyor ve sonrasında çelik kayış ve kasnak devreye giriyor. Bu şanzımanın ilk tipinden olan dişlisiz toyotayı 109 000 km kullandım. 80 000 km de yağ değişimi yapıldı, hiç sorun yaşamadım. Şimdikiler daha dayanıklı. Bu şanzımanlar 80 yıllık falan diye vw fanları işkembeden sallıyorlar, bunlar son derece kompleks ve gelişmiş vites kutularıdır. Pejo mopedlerdekilerle karışmasın! Normal kullanım şartlarında 400-500 bin km gider hatta geçebilir. Skoda mı yoksa Honda mı tabiki Honda fason vw almaya gerek yok.
Misafir-3133
20.06.2022 10:20
civicteki motor 2001deki motorun modifiyeli hali falan değil. 182 hplik turbo beslemeli motorun güçsüzleştirilmiş hali, ne var ki bu motor eski atmosferik motor gibi tüpe uyumlu bir motor değil. Bununla ilgili ileriki dönemlerde(tabiki garanti bittikten sonra) ciddi sorunlar yaşanabileceğini honda yetkilisinden bizzat duydum.
Misafir-5657
20.06.2022 05:49
Sevgili 9140, *** Csegmentinde civic referans falan değil, konfor olarak golf (ki hb), yıl tutuş konusunda da focus, civic sadece fanlarının prensesi. Avrupalılar az yazıyor çok yalıyor diyorsun, 7 yıldır octavia 1.2 tsı kullanıyorum, büyükşehirde yaşıyorum şehir içi ortalamam 7.1 şehir dışı 5.0. Bunu yapabilecek bir civic var mı? Yarı hibrit bu değerleri ne kadar düşürür bilmiyorum ama bir katkısı olacaktır elbet, özellikle şehir içine. Cvt sorunsuz demişsin, 50 yıllık eski teknoloji bir zahmet azıcık öyle olsun, yalnız cvt sorun çıkardığında komple değiştiriyorsun ve masrafı da dsg den çok daha fazla oluyor. Ayrıca cvt 'nın hantallığı ve kararsızlığını hiç söylemiyorum bile. Hibritin pil masrafı diye birşey yok, o elektriklilerde vardı, sanırım artık onlarda da yok. Son olarak Lpg diyen arkadaş Lpg ye zam gelmeyeceğini düşünürek yazmış sanırım, haber kaynağın doğru ve eminsen söyle biz de Lpg ye dönelim. Bence şu an tek mantıklı seçenek hibrit, en mantıklı c segmenti araç da, vergi dezavantajına rağmen corolla hibrit, hem ucuz hem az tüketiyor, hem de standart olarak ihtiyacın olan her şeye sahip.
Misafir-3192
15.06.2022 09:58
Honda Civic 1.5 Turbo Eco kullanıcısıyım. 100 Km'de Uzun yolda 6 LT , Şehir içi 8 LT LPG tüketimi var. Ayrıca 100 km'de ilave olarak 1 LT Benzin tüketiyor. Şanzıman CVT olmasına rağmen tepkisi net. OCTAVIA'yı kullananlar bilgilendirebilirler.
Misafir-9140
13.06.2022 23:03
Civic donanım,konfor ve en önemlisi yol tutuşta çok iyi.bu yakıt fiyatlarında ben olsam LPG derim yarı yarıya ucuz.octavia güzel lakin Civic c segmentinin referans karından dır.golf,focus,Civic ayrı araçlardir arkadaşlar.ayrica cvt sorunsuzluğu ve ayrıca o yari hybrid araçlarin ben tasarufunu pek katalog verilerinde göremedim ki malesef Avrupalı üreticiler ne hikmetse çook az yazıyor kataloglara ama yolda öyle olmuyor malesef.birde bu hybrid yada yarı hybridlerin pil vs masraflarinindan kimse bahsetmiyor..
Misafir-1642
12.06.2022 07:51
Donanım konusunda Civic, konfor ve kullanışlılık konusunda Octavia daha iyi. Geri kalan herşeyde hemen hemen aynı seviyedeler. Yakıtta birini hibrit birini Lpg seçmişsiniz, nasıl karşılaştırılır bilmiyorum ama ben olsam bu yakıt fiyatlarından sonra hibrit seçerdim, her ne kadar Octavia hafif hibrit bir araç olsa da. 7 yıldır kullanıyorum, zaten yakıtı düşük, bir de hibrit olursa daha da düşer sanırım. Bence ikisi bu segmentin en iyileri fakat ben sırf yakıttan dolayı bile olsa Octavia alırdım.
Misafir-9955
10.06.2022 23:52
Civic'teki motor 2001 yılında geliştirilen motorun modifiyeli hali. Honda'nın yeni motorlar geliştirmesi lazım. Ben Oktavia'yı seçerdim. Yakıt tüketimi daha iyi ve içi daha fonksiyonel.
Cevabınız kaydedildi. En kısa sürede onaylanarak, yayınlanacaktır.
182 hplik versiyon olsaydı kesinlikle honda derdim ama eco olunca kararsız kaldım.
Gerek Honda ve gerekse toyota cvt şanzımanlarda 1. Vites artık dişli ile yapılıyor ve sonrasında çelik kayış ve kasnak devreye giriyor. Bu şanzımanın ilk tipinden olan dişlisiz toyotayı 109 000 km kullandım. 80 000 km de yağ değişimi yapıldı, hiç sorun yaşamadım. Şimdikiler daha dayanıklı. Bu şanzımanlar 80 yıllık falan diye vw fanları işkembeden sallıyorlar, bunlar son derece kompleks ve gelişmiş vites kutularıdır. Pejo mopedlerdekilerle karışmasın! Normal kullanım şartlarında 400-500 bin km gider hatta geçebilir. Skoda mı yoksa Honda mı tabiki Honda fason vw almaya gerek yok.
civicteki motor 2001deki motorun modifiyeli hali falan değil. 182 hplik turbo beslemeli motorun güçsüzleştirilmiş hali, ne var ki bu motor eski atmosferik motor gibi tüpe uyumlu bir motor değil. Bununla ilgili ileriki dönemlerde(tabiki garanti bittikten sonra) ciddi sorunlar yaşanabileceğini honda yetkilisinden bizzat duydum.
Sevgili 9140, *** Csegmentinde civic referans falan değil, konfor olarak golf (ki hb), yıl tutuş konusunda da focus, civic sadece fanlarının prensesi. Avrupalılar az yazıyor çok yalıyor diyorsun, 7 yıldır octavia 1.2 tsı kullanıyorum, büyükşehirde yaşıyorum şehir içi ortalamam 7.1 şehir dışı 5.0. Bunu yapabilecek bir civic var mı? Yarı hibrit bu değerleri ne kadar düşürür bilmiyorum ama bir katkısı olacaktır elbet, özellikle şehir içine. Cvt sorunsuz demişsin, 50 yıllık eski teknoloji bir zahmet azıcık öyle olsun, yalnız cvt sorun çıkardığında komple değiştiriyorsun ve masrafı da dsg den çok daha fazla oluyor. Ayrıca cvt 'nın hantallığı ve kararsızlığını hiç söylemiyorum bile. Hibritin pil masrafı diye birşey yok, o elektriklilerde vardı, sanırım artık onlarda da yok.
Son olarak Lpg diyen arkadaş Lpg ye zam gelmeyeceğini düşünürek yazmış sanırım, haber kaynağın doğru ve eminsen söyle biz de Lpg ye dönelim. Bence şu an tek mantıklı seçenek hibrit, en mantıklı c segmenti araç da, vergi dezavantajına rağmen corolla hibrit, hem ucuz hem az tüketiyor, hem de standart olarak ihtiyacın olan her şeye sahip.
Honda Civic 1.5 Turbo Eco kullanıcısıyım. 100 Km'de Uzun yolda 6 LT , Şehir içi 8 LT LPG tüketimi var. Ayrıca 100 km'de ilave olarak 1 LT Benzin tüketiyor. Şanzıman CVT olmasına rağmen tepkisi net. OCTAVIA'yı kullananlar bilgilendirebilirler.
Civic donanım,konfor ve en önemlisi yol tutuşta çok iyi.bu yakıt fiyatlarında ben olsam LPG derim yarı yarıya ucuz.octavia güzel lakin Civic c segmentinin referans karından dır.golf,focus,Civic ayrı araçlardir arkadaşlar.ayrica cvt sorunsuzluğu ve ayrıca o yari hybrid araçlarin ben tasarufunu pek katalog verilerinde göremedim ki malesef Avrupalı üreticiler ne hikmetse çook az yazıyor kataloglara ama yolda öyle olmuyor malesef.birde bu hybrid yada yarı hybridlerin pil vs masraflarinindan kimse bahsetmiyor..
Donanım konusunda Civic, konfor ve kullanışlılık konusunda Octavia daha iyi. Geri kalan herşeyde hemen hemen aynı seviyedeler. Yakıtta birini hibrit birini Lpg seçmişsiniz, nasıl karşılaştırılır bilmiyorum ama ben olsam bu yakıt fiyatlarından sonra hibrit seçerdim, her ne kadar Octavia hafif hibrit bir araç olsa da. 7 yıldır kullanıyorum, zaten yakıtı düşük, bir de hibrit olursa daha da düşer sanırım. Bence ikisi bu segmentin en iyileri fakat ben sırf yakıttan dolayı bile olsa Octavia alırdım.
Civic'teki motor 2001 yılında geliştirilen motorun modifiyeli hali. Honda'nın yeni motorlar geliştirmesi lazım.
Ben Oktavia'yı seçerdim. Yakıt tüketimi daha iyi ve içi daha fonksiyonel.