2021 Hyundai Kona vs. 2021 Skoda Scala

profil
smart

19.09.2021

Ölçüleri şehir içi kullanımına uygun olarak çok büyük olmasın ama bagaj hacmi tatmin edici olsun, yakıt tasarrufu sağlasın, satın alırken ve kullanırken vergi avantajı sağlasın, 2. elde satış kabiliyeti iyi olsun ve değer kaybı az olsun gibi kriterleri için bu iki aracın karşılaştırılması ilgi çekecektir.
  • 2021 Hyundai Kona 1.0 Style DCT
  • Fiyat258.400 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi998 cc
  • Beygir Gücü120 HP
  • Ort. Tüketim5.3 lt
  • 0-100 Hızlanma11.0 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2021 Skoda Scala 1.0 TSI Comfort DSG
  • Fiyat248.400 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi999 cc
  • Beygir Gücü115 HP
  • Ort. Tüketim5.1 lt
  • 0-100 Hızlanma9.9 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7464 28.09.2021 10:29

Biz aracı kullanırken iç kısmında olacağımız için iç konforun da göz önünde bulundurulması lazım olduğunu düşünüyorum. İç kalite konusunda zaten iki araca da oturan insanın fark edeceği derin farklar var, bu konuda araca binince yorumunuzu yapabilirsiniz. Bu dediklerinize ek olarak bir diğer faktör de yapım kalitesi ki scala bu noktada konaya göre oldukça önde. Vag grubunun çok sevilmesinin sebebi de zaten yapım kalitesi dolayısı ile ikinci ele düşünce daha az dağılıyor olması. Açıkçası isteklerinizi scala daha büyük oranda karşılıyor ve daha ucuz, benim tercihim scala olurdu. Bu konulara sizin de hakim olduğunuz gözükmekle beraber sanırım kafanıza takılan bir diğer konu suv görünümlü aracın prestiji daha yüksek olup olmayacağı yönünde. İçiniz rahat olsun trafikte kimse scala veya kona gördüğünde birbirine göre çok daha fazla etkilenmez. Önemli olan sizin ne kadar konforlu ilerlediğiniz.

Misafir-8850 27.09.2021 20:47

5048
Aracın "değerini koruma" ile aracı "yollarda çok görme" arasında nasıl bir ilişki kurdun bilmiyorum. Mesela porsche yi de az görürüz ama bu onun değeriyle ilgili değildir değil mi? Araçların satış miktarı markanın satış politikası ile ilgilidir. Bizde Renault, Fiat gibi markalar Türkiye yi hedef pazar seçtikleri için fazladır mesela, ama sözgelimi Polonya da Skoda için hedef pazardır ve orada en çok satan markaların başında gelir. Bu her ülke ve marka için farklıdır. Satış adedi aracın kolay/çabuk satılmasına etki eder belki ama "değerini koruma" bambaşka bir şeydir. Verdiğin örneklere gelirsek, şahsen ben de Tuscon u, Karoq ve Ateca dan çok beğeniyorum ama maalesef, değer koruma açısından ikisinin de gerisinde. 3 yaşındaki üç araç için ilgili sitelerde "arabam kaç para" vb diye sordurdum, sırayla Karoq, Ateca ve Tuscon çıktı mesela, sen de sordurabilrsin. Ha eder mi o ayrı mesele ama piyasa öyle. Benzer karşılaştırmaları mesela Golf, Octavia, Leon ile Elantra, i30, Ceed için yaparsan da aynı çıkar.
Scala, polo ile aynı platformda yükseliyor doğru, tam C segment değil evet, ama bir çok C-hb araçtan hatta bazı sedanlardan bile daha geniş ve karşılaştırma sahibi genişlik aradığı için uygun bir araç bence. Kaldı ki karşılaştırıldığı Kona iç mekan ve bagaj açısından yanından dahi geçemezken, Kona yi önermek çok mantıklı olmaz bence.
Özetle Scala, Konadan uzak ara bir araç bana göre o ayrı. Ama öyle olmasa bile "karşılaştırmayı yapan arkadaşların kriterleri açısından" bakılırsa doğru tercih net bir şekilde Scala bence.

Misafir-7236 27.09.2021 03:26

Sayın 7120
Sarı siteyi kontrol ettiğinizde aynı vergi dilimindeki bayon,tucson,i20,kona,i10,elantra gibi araçların hemen hemen hepsinin segmentindeki araçlarla eşdeğer fiyatlarla hatta bayon,tucson ve i20 nin rakiplerinin çoğundan iyi olduğunu görebilirsiniz.Misal i20 nin aynı ötv deki polo ile 0 km satış fiyatından aynı yüzde oranında ilanda olduğunu kontrol edin.Tahmin ediyorum sizi yanıltan hadise şu; bazı araçlar varki misal yüzde 50 lik dilimden satınalınıyor ancak araç enflasyondur kurdur derken birim fiyatı bir üst ötv kulvarına çıkıp sıfır kmsi de ona göre fiyatlanınca ikinci elde de araç sıfırı gibi daha fazla fiyata satılır hale gelebiliyor.Bundan dolayı polo yu yüksek fiyatta görmüş olmalısın.Genelde fiyat artışlarında honda,ford ve vw biraz daha yüksek olarak 0 km de fiyatlandığından üst bareme geçişi daha kolay oluyor.Ancak farketmiyor bir iki ay sonra da o kulvara toyota ve ya hyundai nin ilgili modeli de çıkıyor onun da ikinci eli oldukça pahalanıyor.Birde açıkçası bu vw yi daha çok ilgilendiriyor.Skoda,seat benzer alt yapıyı paylaşsa bile vw kadar ikinci elde gitmiyor superb hariç.Yani vag grubu diyerek audi,vw,skoda,seat,porsche yi tek bir kategoride görmek mümkün değil tıpkı alfa ve fiat markalarını aynı kategoride görmediğimiz gibi.Bunuda ayrıca göz önünde bulundurmak lazım zira karoq a tiguan bedeli talebeden bir kimse görmedim

Misafir-4634 27.09.2021 02:59

Kona yerli üretim değil. Yerli üretim olan Bayon. Bu Kona ithal geliyor.
Ayrıca Scala C segmenti bir araç değil. Yani golf ile aynı platform değil. Polo ve Fabia ile aynı platformu paylaşıyor.
Uzun yol için Scala'yı tercih ederdim, bagajı da daha geniş ama hakim sürüş pozisyonu ve inip binme kolaylığı dolayısıyla Kona'yı alırdım. Mesela yaşlılar filan alçak arabaya binerken çok zorlanabiliyorlar.

Ben iki aracı da bizzat görüp bakmanızı ve sonra karar vermenizi tavsiye ederim.
Sorularınıza gelince,
Kona daha kısa. Park etmesi daha kolay olur.
Yakıt olarak Scala bir adım öndedir. Scala 1242 kg, Kona 1342 kg. Dolayısıyla Scala hızlanmada da bir adım öndedir. Çünkü hem araç alçak hem de nisbeten hafif.
2. el değer kaybı ne olur bilmiyorum. Fakat ikisi de iyi araba. Alıcısı daima çıkar.
Vergi avantajı: İkisi de 1.0 motor. Yani vergileri aynı. Fark yok.
Scala'nın Euro Ncap güvenlik puanları daha yüksek.

Misafir-5048 26.09.2021 20:42

Misafir-7120, Tucson en çok tercih edilen suvlardan, biri. Şimdi bu Tucson'u seat ateca veya skoda kodiaq'la nasıl kıyaslayacağız? Ben hiç seat ateca görmedim yollarda. Tamam polo'nun bir yeri var ama ibiza ve fabia???Ülkemizde anlamsızz bir vw hayranlığı var, doğrudur ama skoda-seat'ın 2.eli iyi değil. Acaba satıştamı dediğiniz Kona'nın %100 elektriklisi geldi, fiyatı da 470 bin TL. 10 yaşında poloyu ancak bir vw fanı alır, normal biri neden alsın?

Misafir-7120 25.09.2021 04:01

9817
Sorularının hepsinin cevabı evet. Sarı siteden veya herhangi bir ikinci el satış sitesinden, 2-3 yaşında bir VAG aracı ile eşdeğeri Hyundai-Kia aracının fiyatına bak ve 2-3 yıl önceki fiyatıyla kıyasla, sen de rahatlıkla görürsün. Bu bir tartışma konusu değil ki! Dediğin belki i20-Fabia kıyaslamasında geçerli olabilir ama onun dışında hiçbir Hyundai aracı bir vw aracı kadar değerini koruyamaz. 10 yaşındaki polo 5 yaşındaki bırak i20 yi, i30 dan bile pahalı mesela, bir sürü benzer örnek var.

Misafir-9817 23.09.2021 21:27

Misafir-5006, "değerini koruma" açısından VAG grubu araçlarının hepsi Hyundai den öndedir zaten" cümlesinin bir ispatı var mı? Mesela skoda fabia veya seat ibiza, i20 den daha mı çok değerini koruyor; veya seat-skoda bir C sınıfı SUV, Tucson'dan daha mı çok değerini koruyor? Kona satışta, %100 elektriklisi de geldi tavsiye ederim.

Misafir-5006 22.09.2021 07:58

Teknoloji ve performans olarak yakınlar. Fakat bagaj, iç hacim ve konfor olarak Scala çok daha iyi. Zaten Scala C-hb, Kona B-suç segmentinde. Bu açıdan da Scala daha rahat edebileceğiniz bir araç, saydığımız kriterler açısından. Kona dışardan biraz büyük gibi görünse de iç hacim olarak i20 den pek farklı değil aslında, bagajı ise yok denecek kadar az. İkinci elde "değerini koruma" açısından VAG grubu araçlarının hepsi Hyundai den öndedir zaten, "çabuk satma" olayı ise bambaşka bir şey, ucuz araba, asfaltta çok gördüğünüz araba çabuk satılır, önemli bir şeyse. Yani toplamda sizin kriterleriniz net bir şekilde Scala'yı işaret ediyor bence. Fakat sorun şu ki, Scala'nın bu aracı hiç bir bayide yok, geldiği zaman fiyatı ne olacak bilmiyoruz, şu anda ikinci eli bile 250 bin liradan falan satılıyor, malum çakallar tarafından. Kona ise hala satışta mı bilmiyorum, zira nedendir bilinmez Hyundai aynı segmentteki Bayon u piyasaya sürdü. (Bence bu bile rahatsız edici)

yusto 21.09.2021 21:26

i̇ki̇si̇de güzel ama raki̇p deği̇l bence ai̇le i̇sti̇yorsa scala max 3 ki̇şi̇ i̇se kona

Misafir-7804 21.09.2021 11:49

Boyut, bagaj ve yakıt verileri belli zaten, ikinci el için bir değerlendirmede bulunmak için ise çok erken, ikisi de yeni araç.

Misafir-1869 20.09.2021 18:08

Yüksek araba kullanmayı insanlar çoğunlukla daha çok seviyorlar. Fakat araç yükseldikçe sürtünme arttığı için yakıt tüketimi de artar. O yüzden Kona az biraz daha fazla yakıt tüketecektir.
Alçak arabalar ise uzun yolda daha iyi gider. Bazı kişiler de alçak arabayı daha çok seviyorlar bu yüzden.
Şimdi biraz daha alçak bir araba mı yoksa yüksek bir araba mı istiyorsunuz. Asıl soru bu olmalı.
Bunların ikisi de güzel araba. O nedenle herhangi birisi için oy kullanmadım.

Scala 16 cm daha uzun.
Kona 8 cm daha yüksek.
Bir de şu var. Kona yerli üretim. Yani dışarıdan gelseydi eğer, fiyatı gümrük vergisi yüzünden daha yüksek olacaktı.

türkçü99 21.09.2021 22:44

Kona asla 8 cm daha yüksek değil kona 1550 mm yani 15.5 cm scala 1471 mm yani 14.7 cm yaklaşık 1 cm kadar yüksek ama yaklaşma uzaklaşma açıları sadece suv olarak farklıdır...

rumeza 29.09.2021 00:16

1550 mm = 155 cm = 15.5 dm = 1.55 m.
türkçü99 kardeş. Matematik hesabını bence bir gözden geçir. Adamın dediği doğru. Senin hesap yanlış.

türkçü99 08.10.2021 19:31

araç özelliğine girdiğinizde yazar 1471 mm diye e mantıken yerden 1.5 m yüksek olamıyacağına göre 14cm yüksek siz girin bi daha bakın...

Yeni Karşılaştırma Ekle