2021 Honda Civic vs. 2021 Toyota Corolla

profil
apollll

09.08.2021

İki araç hakkında da hiçbir bilgim yok arkadaşlar yardımcı olur musunuz? Bayileri gezdiğimde bu iki araç bütçeme göre beğendiklerim.

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2442 16.09.2021 23:29

334 bin TL'lik corolla'da olup da 351 bin TL'lik octavia'da olmayanlar: Otm. katlanır yan aynalar; anahtarsız çalıştırma, multimedya sitemi, kablosuz şarj, geri görüş kamerası ve daha birçok donanım (keşke bunları da yazsaydınız). Not: Bence de vision veya dream daha mantıklı ama yüksek donanım isteyen kişiler flame veya passion da alabilirler, saygı duymalıyız. 334'e çok dolu bir Corolla alınabiliyorken, boş octavia bile alınamıyor.

Misafir-3265 15.09.2021 01:18

"Dolu" Corollanın, "boş" Octavianın, fazlalarını kalem kalem yazıyorum:
Sunroof, otm katlanır yan aynalar ve fazladan 13 beygir
"Boş" Octavianın "dolu" Corolladan fazlalıkları
Start-stop, Yorgunluk algılayıcı, 47 Nm tork farkı, 1,6 saniye erken hızlanma, 18 km/h fazla son hız, 1,4 litre az yakıt tüketimi, 129 litre fazla bagaj hacmi ve yaklaşık 1000 lira daha az vergi. Lütfen gerçekten içi boş, "boş/dolu" araba söylemlerini bırakıp donanım paketlerini inceleyip ona göre konuşalım.
Dediğim gibi Corolla alınır, alınmaz değil ama alınır paket bu değil, Vision ve ya Dream otomatik fiyatına göre bence en iyi tercih. Ama vision paketin üstüne doğru düzgün işe yaramayacak bir kaç donanım ekleyip 100 küsür bin fazladan vermek bence hiç mantıklı değil. Bütçe 260-270 civarlarına çıkıyorsa da Elegance Civic de gayet mantıklı ama 330-340 lara bunları almak bence çok mantıklı değil. Tercih meselesi tabi, alana da saygı duyarız.

Misafir-7343 02.09.2021 16:21

Misafir-4848, buradaki 334 bin TL'lik Corolla çok dolu (yanı 350 bin TL'lik skoda dan çok daha dolu). Bana da 1.0 motorlu ve boş arabaya 350 bin TL vermek çok saçma geliyor. Corolla 5.8 lt tüketiyor. 1.5 turbolarla aynı tüketim, 1.0 lardan da biraz fazla (hatta seat 1.0 6.4 lt tüketiyor.

Misafir-4848 02.09.2021 01:04

9914, doğru da burada karşılaştırılan corolla 220 değil 334 bin. Zaten itiraz da ona, yani bence de en makulu 250 civarı atmosferik bir araç, ama bu paralara (340 civarı) atmosferik tercihi çok mantıklı değil diyorum. O yüzden lafı doğru düzgün anlamadan savunmaya geçilmesi de bir tuhaf. Özetle bana göre "BU PARAYA" atmosferik motorlu araç alınmaz.

Misafir-9914 31.08.2021 01:08

Turbo 1.0 sedan octavia 350 bin TL'den başlıyor, Corolla ise 220 bin TL. Yanı birazcık daha az yakayım, biraz da mtv'den kar edeyim diye kafadan 130 bin TL cik fazla vermeniz yeterli:-)

Misafir-371 29.08.2021 21:26

Turbonun ayarı ile oyamazsanız fabrikasyon bir turbo kolay kolay bozulmaz. Son derece basit bir teknolojidir. Ayrıca uzakdoğulu üreticiler bile turboyu yıllardır kullanmaktadır kia hyundai 1.0 -1.6 turbo, ssanyong 1.5 turbo, honda 1.0-1.5 turbo, toyota 1.2 turbo ,suzuki 1.0-1.4 turbo ,mitsubishi 1.5 turbo, nissan 1.0-1.3 turbo,mazda 2.5 turbo... bir tek subaruda turbo yok galiba ya da hatırlayamadım şimdi.

Misafir-3140 29.08.2021 12:46

Sayın 9034 sıraladığınız gerekçeler, sanırım sizin satın alma ihtiyaçlarını karşılayacak ve sizi memnun edecek türden. Geçen yıl sattığım araç atmosferik üniteli bir arabaydı uzun yıllar kullandım ne menem olduğunu iyi bilirim, şimdi ki arcım ise turbo benzinli bir canavar. Yakıt hemen hemen aynı değil, kendimizi teselli etmeyelim. Benim kullanım alışkanlıklarıma göre 100 km. de 2 litre fark ediyor. Yıllık kullanım miktarında çok önemli kazanımlar sağlıyor. 1/2 saniye hızlanmanın önemsiz olduğunu yazmışsınız. Beğenmediğiniz saniyeler hayat kurtarıyor unutmayın. Arızalara neden takıldınız anlamadım, turbo arabalar zırt pırt arıza yapsaydı turbo dizellerin hepsi sanayi de yatardı. Arıza yapacak diye yeni teknoloji hiç kullanmayalım o zaman. Üstelik hibritlere tamamen karşıyım. 1.8 araba da 100 Hp ayıp olmuyor mu hem yüksek vergi dilimine gireyim, hem de yakıttan sağladığım kazancı vergiye yatırayım. Bu bence yüksek hacimli arabaların çıkardığı atıklara geçici bir çözüm üretmek ve Avrupa standartlarını karşılamak için yapılan bir yatırım ve müşteriye hiç bir faydası yok. Üstelik hibrit aküsü dünyanın parası. Onun yerine gider tam elektrikli alırım.

Misafir-1455 29.08.2021 10:01

Japonlar akıllı adamlar riski ve arızayı sevmezler o yüzden turbo ve çift kademeli şanzuman yerine sorunsuz ve risksiz cvt veya tam otomatiği tercih ederler. Japon harici turbo ve otomatik şanzuman araçlar çok riskli turbo patlayıp, şanzuman indiğinde en az 20-25 bin masraf açar. O yüzden Toyota, Honda fark etmezönemli olan Japon sorunsuzluğu diyorum.

Misafir-4613 29.08.2021 09:45

2417 ye cevaben.6,5 yıl önce 2015 skoda octavia 1.2 TSI aracımı sıfır aldım. Yeri geldi 90 'la yeri geldi 200 le de gittim. Yakıt tüketimi ortalama olarak şehir dışında 5,1 litre şehir içinde (izmir) 7,5 litre civarında. Şimdiye kadar o dediğin sorunlardan hiçbirini yaşamadım. Senin Mtv farkı farketmez dediğin yıllık 1000 lira civarında (sıfır için). 1 litre fark dediğin yılda 15 bin km için 1200 lira, yani yıllık 2200 liralık bir fark. Atmosferik motora Lpg taktırsan bile fark em fazla bu kadar olur. "Türkiyede benzin görece ucuz" lafını komiklik olsun diye yazdığını düşünerek cevap yazmıyorum. Ayrıca turbo motor zırt pırt arıza yapan diyen arkadaş, benimki yapmıyor. Turbosunu mu çıkarmışlar acaba:) Şehir efsanelerine inanmayın bence.

Misafir-58 28.08.2021 11:57

Bu tip kıyaslamalar da konu dönüp dolaşıp, turbo / atmosferik tartışmasında düğümleniyor. Turbo / atmosferik tartışması ise dönüp dolaşıp, Avrupa lı / Uzakdoğu lu markalarda devam ediyor. Benim tercihim ise marka bağımlılığından ziyade, yeni teknolojilerden faydalanmaktır. Öyle ya bana, yıllık vergide, yakıtta ve ataklık konusunda fayda sağlayan bir motor varken neden dedemden kalma arabalara bineyim. Turbo arıza masalına da, inanmıyorum ona bakarsan dizel motorların tamamı turboya geçeli 20 yıl oldu.

Misafir-9034 27.08.2021 21:33

Atmosferik tercih etme nedenlerim: 1. Yakıt aynı hemen hemen, 2. LPG birçok yeni atmosferikte gerekmiyor, taktıranlar ise dizelden daha az yakıyor, 3. 1 veya 2 sn'lik hızlanmafarkı birçok insan için önemli değil. 5. Atmosferik motor zırt-pırt arıza yapmıyor ve yağ yakmıyor 4. Zaten bu fiyatlara aynı donanımda turbo sedan araba da yok.
Benim tercihim bu nedenlerle atmosferik, bütçem uygun olursa da gerçek "devrim" olan hibrit (turbo değil).

Misafir-4481 27.08.2021 17:06

Misafir 7496
Bu paraya Honda Civic Elg 1,5 (340 bin), Skoda Octavia (347 bin), Renault Megane1,3 Tce (349 bin) gibi turbo benzinli araçlar var. Hatta bütçeyi bir 40-50 bin daha kasarsan D segmenti Süperb, Peugeot 508 bile var. Lpg konusunda ise, o dediğin parçaların kendi fabrikasında üretiliyor olması orjinal olması anlamına gelmez, sonuçta araç üretim bandından çıktıktan sonra eklenen parçalar hepsi, evet Lpg tercih eden birisi için tabiki daha olumlu. Ama benim esas sorum şu olsun bu durumda, neden hiç bir marka Ncap veya diğer güvenlik testlerine LPG li aracı ile katılmıyor, madem bu kadar güvenilir. Yada LPG madem bu kadar iyi birşey, neden sadece LPG li araç (benzinsiz) üretmiyor, neden hala ana depo benzin deposu, neden stepneyi çıkarıp yerine Lpg tankı koyma gafletinde, neden, neden... Yani sevgili dostum Lpg tercihine saygı duyuyorum ve Lpg li araç alacak olsam benim de ilk tercihim Honda Civic olurdu. Ama "Lpg orijinal" demek doğru bir yaklaşım değil. Atmosferik motorlara da doğrudan karşı değilim aslında, ama f/p olarak değerlendirirsek turbolu fiyatına atmosferik tercihi bence mantıklı değil. Ayrıca Hondanın, toyota ve mazda gibi atmosferik motorlarının tüketim değerlerini düşürmek, performansını arttırmak gibi bir çaba yerine, aynı tüketim ve teknik verilerine sahip 20 yıl önceki motora Lpg takma gibi "dahiyane" fikrini de çok ayıp ve yanlış buluyorum. Bu, ben dersimi çalışmadım siz beni idare edin, demek bence. Hondanın turbo motorlarını ise deyim yerindeyse "olmamış" şimdilik, biraz daha çalışman gerekir diye yorumluyorum.

Misafir-2417 27.08.2021 15:01

5 sene sonra yok turboydu, yok dsg idi, yok klimaydı, yok oydu, yok şuydu diye uğraşmak istemeyen insan, honda, toyota, kia ve hyundai'dan şaşmaz. Araç ve bakım fiyatlarına bakınca 1 lt ekstra yakıtın ve mtv farkının lafı olmaz, görece Türkiye de benzin ucuz, araç pahalı. İyi hesap yapmak lazım. Gazlamayı seviyorsan bence kafan ağrımasın diye illa ki atmosferik almalısın. Yok emekli albay gibi incitmeden sürerim ya da 0 alıp 2-3 sene anca elimde tutarım diyorsan, alt devir torkunun gönlünce keyfini çıkart, bir şey denmez ona...

Misafir-1336 26.08.2021 13:31

Atmosferik araba tercih etmeme nedenlerim;

1. Neden daha fazla yıllık vergi vereyim.
2. Daha canlı ve atak bir araba varken niçin daha bir ağır arabaya mahkum olayım.
3. Niçin daha çok yakıt harcamak zorunda kalayım.
4. LPG taktırdığımda extra masraf ve bakım giderlerine neden razı olayım.***

Misafir-7496 25.08.2021 17:41

misafir 6749; bu paralara (elden düşme hariç) turbo benzinli ve bu donanımlarda hangi araçlar var??? Honda LPG ye gelince; kesinlikle orjinalliği ile oynan bir durum yok. Düz benzinli modeline göre 25 farklı motor parçası değişik ve fabrikada üretim esnasında üretim bandında montajı yapılıyor internette araştırabilirsiniz. Performans aracı değiller bunu kabul etmek lazım ama kesinlikle yolda boğulma çekmeme durumları olmuyor ve ekonomik (1500 TL kar etmek için demişsiniz öyle olsa kimse dizelde almaz..).. Yıllardır peynir ekmek gibi satılan sorunsuz bir araçtır. genişliği bagajı aile için iyi, tasarımıda güzel. Git şimdi Hondaya araç yok diyorlar. Sıfır araç düşünüyorsan bu donanımlarda 300 bin bandında Honda kalitesi bence alınır. ABD'nin IIHS testi var sağlamlığınıda ordan inceleyin. Hatta eski modellerinide inceleyin.

Misafir-3112 23.08.2021 13:10

Civic elegance eco 260 bin TL. Sizce de daha mantıklı değil mi?

Misafir-6749 17.08.2021 09:23

İlk yorumu yapan biri olarak güncellenen fiyatlardan sonra yine fikrimi söylemek isterim. Corolla alacaksanız bşr alt vergi dilimindeki flame paket 264 bin lira ve x- pack ile arasında önemli bir fark yok, varsa da bu 70 bin liralık bir fark asla değil. Civic alacaksanız da Elegans donanım 260 bin lira, aynı şey civic için de geçerli. Bu durumda (Flame Corolla yada Elegance Civic) karşılaştırmasında bir tık farkla Civic derim. Ha bir de hemen "herkes turbo benzinli kullanmak zorunda mı"cı arkadaşlar, atmosferik alınmaz denmiyor, atmosferik "Bu paralara" alınmaz deniyor, dikkat edelim. Ayrıca LPG kullanan ve tercih edene saygı duymakla birlikte ben olsam bir araca 300 küsür bin verdikten sonra yılda taş çatlasa 1500 lira yakıttan kâr etmek için de aracın "orijinalinde olmayan" bir şeyi aracıma taktırmam. Bu yüzden civic yada corolla alacak olsam bile LPG li almam. Varsayarım ki aracımı sözgelimi 300 e değil de 310 bine almışım. O fark bu bütçeye göre çok önemli olmaz benim için. Ha bütçem Şahin, Broadway düzeyinde olsa tamam da 300 binlik bütçesi olan zaten aylık kazancı bunu rahatlıkla kaldırabilir bence.

Misafir-6271 15.08.2021 22:51

Bu paralara neden atmosferik motor alınmaz illa herkes Turbo kullanmak zorunda değil ya da sevmek Honda ya da Toyota markasının motor ve sağlamlığı zaten malum,bu miktaRdaki fiyatlra eksik donanimli Avrupalı araç almak zorunda değilim ki yol tutuş konusunda c segmentinde referans modellerden biri Honda Civic tir. Başlı başına bu benim alma sebeplerimden biri olabilir. Ya da Toyota firmasının uzun yıllar tüm dünya genelinde sorunsuzluk kalitesi sebeplerinden biri olabilir. Neticede Turbo motorlarda Sanki Son yıllarda çıkmış gibi bir algıya sahip. Ama herhalde Bizim ülkemize has bir şey. Özellikle lpg li olacaksa Civic ve Toyota çelik subap ve segman kullanımı yapıyor. Iki araçta pişman etmez son ÖTV indirimi ile bir alt donanım seviyeleri ciddi manada ucuzladı Bence bunu da göz ardı etmeyin

Misafir-1406 15.08.2021 11:45

Kullanıcı kitlesi yüzünden civicten uzak dururdum, corolla alırdım. Flame paketi bir alt vergi dilimine girdi, hiç x pack ile uğraşmaz flame alıp geçerdim. Flame'de 16" jant da var, 205/55 r16 lastik ile candır can..

Misafir-9051 14.08.2021 22:49

İkisinden biri net olarak daha iyi denebilecek arabalar değil,iki iyi atmosferik oldukları için hangisinin donanımı daha fazla ve fiyatı avantajlı olanını tercih ederim,bana göre sanrufuyla birlikte Civic daha donanımlı,fabrikasyon LPG farkı 10 bin kadar fark edeceğinden fiyat avantajı da civice geçiyor bu nedenlerle civici tercih ederim

Misafir-7449 14.08.2021 08:33

Bence bu paralara atmosferik motorlu araç alınmaz. İllaki atmosferik alacaksanız da Corolla nin Vision yada Dream donanımını alın, 80-90 bin lira cebinizde kalır. O kadarlık bir donanım farkı olması saçma. Tabi ÖTV oranlarının düştüğünü düşünürsek biraz bekleyip yeni satış listelerinin yayınlanmasını beklemeniz en doğrusu, zira bu paralara daha iyi arabalar almanız çok olası.

Yeni Karşılaştırma Ekle