2020 Volkswagen Polo vs. 2020 Toyota Corolla

profil
isakorkmaz404

19.07.2020

hangi motor türü daha uzun ömürlüdür sizce ???

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8044 31.08.2020 07:50

isa bey bir sorunuzla sitede resmen kavga çıkacak :D gergin bir ülkeyiz... Corolla motoruyla kendini ispatlamış bir araç. Neredeyse sıfır şikayet başka da bir şey demiyorum.

Misafir-1332 31.08.2020 01:12

Eğer çok hızlı gitme iddianız yoksa 1.6 litre atmosferik motor size fazla fazla yeterli olacaktır. 92 NM tork değeri 6 vites ve 3000 dv/dk çevirmede, krank milinden alınan tork değeridir. Kağıt üstündeki torklar: 1. vitesteki krank milinden alınan en yüksek tork değerleridir. Bu durumda kağıt üstünde 200 NM verilen aracın da son vites 3000 dv/dk çevirmedeki tork değeri 200 değil örneğin 130 NM olacaktır. Maksimum torkun araç ağırlığına oranı en az 0.1 olan arabaların (Corolla için 159/1280=0.12) çekişi yokuşta, düz yolda, hızlanmada, her koşulda fazla fazla yeterlidir.

Toyota, 1.6 litre atmosferik makineyle, 1.0 litre turbo motorun performans ve yakıt tüketim eğrilerinin hemen hemen aynı olacağını yıllardır söylüyor ve bu hem kağıt üstündeki verilerde hem de gerçek testlerle doğrulanıyor. Küçük bir motor aşırı beslemeyle, kendisinden 600 cc fazla, dengeli çalışan yeni nesil atmosferik motorun gücüne erişebiliyor. Günün sonunda baktığınızda 1.6 atmosferik ve 1.0 turbo makine size gerek yakıt tüketimi, gerek konfor, gerekse performans olarak aynı değerleri sunuyor.

Dolayısıyla aynı verileri elde ettiğiniz motorlardan düşük hacimli olanı verimli göstermek doğru değil zira gün sonunda elinize yakıt tüketim, performans kriterlerinde aynı değerler geçiyor. Turbo araçları ne kadar iyi, dikkatli kullanırsanız kullanın aşırı beslemeden dolayı en azından 80-100 bin km'de enjeksiyonları temizlenir, tekrar gömülü yazılım program atılır. Bunun maliyeti yaklaşık 3 bin liradır. Turbo ve Süperşarj beslemeli araçlar aslında yarış maksatlı araçlardır. Bunları emisyon konusunda üstün teknoloji olarak sunmanın, pazarlama stratejisi olduğunu düşünüyorum. Ama şuna katılırım: 4 silindirli turbo ve/veya süperşarj beslemeli araç alıp devamlı veya arada çok hızlı gitme iddianız varsa saygı duyarım anlarım. Ancak 1.5 veya 1.6 yeni geliştirilen atmosferik motor varken ben 1.0/1.2 litrelik 3 silindirli bir turbo beslemeli araç almam.

Bu kıyaslamaya baktığımızda iki otomobil devinin modelleri kıyaslanıyor. İkisi de güzel arabalar ancak ben 1966 yılından beri dünyada en çok üretilen, en çok satılan, 2020 ilk yarısında en çok satılan araç unvanını kaptırmayan C segmentinin belkide fiyat performans birincisi Corolla'yı tercih ederim gözüm kapalı. Unutmayın kötü araba yoktur; diğer arabaların kalitesine göre fiyatı şişirilmiş araba vardır. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Misafir-7803 30.08.2020 22:40

Bende polo babamda corolla var. Sık sık aracını kullanıyorum. Ben corolla derim segment farkını kullandıkça anlıyorsunuz. Bana sorsan hangisini alırsın diye ben yine polo derim. Bana hitap eden ihtiyaçlarımı karşılayan polo. O ayrı bir konu ama . Ama polo corolla ile karşılaştırılacak ne segmnette ne de kapasitede bir araç

Misafir-3223 30.08.2020 13:27

Sn. 1660 siz motor ömrü tamalamış araba görmemiş olabilirsiniz ama webde çok sayıda yağ yakan, piston kıran, turbo yakan turbo motor arızası var. Bunları bulup, okumanız çok kolay.. Mesela herkesin çok övdüğü, clean diesel diye lanse edilen vw dizel motoru emisyondan yakayı ele vermedi mi?

Misafir-8401 30.08.2020 13:18

1.6 nasıl baştan kaybediyor, anlamadım. Fiyatı 20-30 bin TL daha uygun, sorunsuz. Golf turbo ile avupada çok sattı diyorsunuz ama corolla dünyada 1 numara ve bunu turbo ile sağlamadı, atmosferik ve hibritle sağladı. Gidin bakalım ABD'dei Asya'da turbo çılgınlığı var mı. Neden orada düşük hacimli turbolunun vergisi en düşük değil? Neden vw'nin yaptığı herşeyi tartışmasız doğru kabul ediyorsunuz, diğer markaların öne sürdüklerini kabullenemiyorsunuz. 1.0 motor ford'da tutmadı, opelde tutmadı, vw'de de bu fiyatlarla ne kadar satacağını göreceğiz.

Misafir-193 29.08.2020 22:01

Burada soru hangisinin uzun ömürlü olduğu ve yanıt ta yıllardır piyasada denenmiş olan atmosferik motordur. Çok güzel bir yazı okudum atmosferik-turbo konusunda, kısaca şöyle diyor: Atmosferik motorlarının saflığı vardır. Onlar ilave yardım almadan güç üretiyorlar diyorlar. Bir spor salonuna gidip kendi kaslarınızla 100kg kaldırmak gibi. Aşırı besleme, 200 kg kaldırmak için birçok steroid enjekte etmeniz gerektiği anlamına gelir. Gelişmiş turboşarjlı veya süperşarjlı motorların, doping’li (steroid’li) sporculara benzetiyorlar. Güçlü olursun, ama kendi doğal gücün yüzünden değil. Ve 200 kg kaldıran dopingli sporcuda ileride sorun çıkar genelde.

Misafir-1660 29.08.2020 14:23

"Hangi motor türü daha uzun ömürlüdür sizce?" şeklinde bir soruya aslında gerek yok diyorum. Peki neden? Ben bu güne kadar, motor ömrü tamamlamış bir arabayı tamir ettirmedim ve tamir ettireni de pek duymadım bile. Mesela 50 yıllık arabaları rektifiye ettirenler var. Motor teknolojisi ve metalurji mühendisliği bu kadar gelişmişken, bu tartışmayı başlatmak gerçekten gereksiz. Onun yerine motor gücünü hangi firma % kaç değerinde yola aktarabiliyor, bunu tartışalım. Öyle ya üretici yazmış, efendim tork değeri 360. Arabaya biniyorsun sana hissttirdiği tork 200 bile değil. Ayrıca 1.0 turbo motor ile 1.6 atmosferik motor gücünü karşılaştırmak bile 1.6 nın ne kadar hantal olduğu sonucunu çıkarır. Yani atmosferik baştan kaybetmiş zaten. Neyini savunuyorsunuz anlamadı.

Misafir-5124 28.08.2020 09:43

Sayın mühendis misafir 5060
Siz kendiniz yazmışsınız toyota 100 ile giderken 3000 devirlerde en fazla 92 nm torku değeri eldebilir diye. Diğer taraftan standart turbolu bir motor( 1.4 mesela) 1400-5500 devir bandında sürekli 250 nm torku size sunuyor? Hangisinde daha çabuk hızlanma imkanına sahipsiniz? Ton(aynı ağırlığa sahip iki araça için)başına düşen tork değerini de göz önüne almayı unutmayınız lütfen...

Misafir-2519 28.08.2020 04:25

Arkadaşlar turbo ve atmosferik birbirinden çok farklı ve rakibi olacak motorlar değildir. Turbo dediğimiz atmosferik motora eklemlenmiş bir sistemdir. Daha fazla yüksek basınç üretilmesiyle daha fazla havanın emilmesini sağlar. Bu sayede güç ve tork artışı sağlanır. Atmosferik motorlar ise 1 atmosfer basıncı oranında sıkıştırma yaparlar. İsmi de buradan gelmektedir. Yani kabaca turboyu sistemden çıkartırsak her motor atmosferiktir. Atmosferik motorlara turbo eklemlenmesinin sonuçları:
1- Daha yüksek güç ve tork
2- Torkun daha düşük devirden itibaren gelmesi ve daha geniş alana yayılabilmesi.
3- Düşük devirde gelen tork sayesinde daha sessiz bir sürüş.
4- Düşük devirde daha yüksek viteste kalmaya imkan sağlaması ile yakıttan tasarruf.
Bu özelliklere sahip olmanın bir maliyeti var elbette. Dolayısıyla bu ek sisteme sahip olmayan atmosferik motor haliyle daha ucuz olacaktır. Durum bu kadar basittir. Atmosferik motorların çok daha iyi olduğu iddia edilemez çünkü turbo, atmasferik motoru bir adım daha ileri götürebilmek için eklemlenmiş bir sistemdir.

Misafir-6069 27.08.2020 15:38

Misafir-9599, turbo emiş daha fazla havayı daha fazla yakıtla buluşturma imkanı veren, egzoz gazının türbini döndürmesiyle motora ekstra hava veren bir teknolojidir. Daha fazla havayla daha fazla yakıtı buluşturma imkanı verir. Yeni nesil atmosferiklerde hava yoğunluğuna göre zaten yakıt miktarı dengelenir. Turbo ile yeni nesil atmosferikler arasında termal verimlilik farkı yoktur. 1.0 turbo ve 1.6 atmosferik için konuşuyorum: Basmazsanız ikisi de hemen hemen aynı yakacaktır. Basarsanız ikisi de aynı gidecektir ve aynı yakacaktır. 1.5 turbo ve 1.6 atmosferik için konuşursak: Basmazsanız aynı yakacaklardır. Basarsanız turbo daha hızlı gitmekle beraber daha fazla yakacaktır. Yani burada 1.6 yeni geliştirilen atmosferik makineyle, 1.0 turbo emişli makinenin birbirine göre teknik anlamda bir üstünlükleri yok. Vergilendirme politikası ayrı bir konu ama sırf verginin düşük olması için de C segmenti bir 3 silindirli arabaya peşin 30 bin lira fazla vermeyi mantıklı görmüyorum.

Misafir-9079 27.08.2020 12:17

atmosferik motor tork değerleri düşük . turbo ise yüksek

Misafir-2057 27.08.2020 11:31

Diyorsunuz ki atmosferik motorun emisyonu aynı,yakıt tüketimi aynı .Ben de o zaman diyorum ki madem herşey aynı o zaman neden daha performanslı motoru tercih etmeyelim? Ayrıca 1.0 turbo ile 1.6 atmosferik motoru karşılaştırmak bile başlı başına turbonun ne kadar verimli olduğunun göstergesi. 1.0 turbo polo ile 1.0 toyota yaris i karşılaştırın isterseniz. O zaman kim ne durumda belli olur

Misafir-1538 27.08.2020 00:33

Sn. 1294, ömrünün ne kadar olacağını bilmediğiniz bir motorun daha iyi olduğunu nasıl söyleyebilirsiniz (Turboluların ömrünü zaman gösterecek ifadesi size ait)???
4 silindirli 1.5 Toyota Yaris atm. ile 1.0 turbo vw motorunun emisyon ve tüketimleri aynı değil mi?1.0 Polo ve Yaris atm. de B emisyona sahip (yani bu motorlar size göre verimsiz ama düşük emisyonlu???) Sizin mantığınıza göre eski teknoloji olan 1.5 VVTI nasıl B sınıfı emisyon ve 4.7 lt tüketim sağlayabiliyor.
Atm. 1.6 VVTI'nın 4500 d/d ile bayır çıktığı iddaanız yanlış. Ben hiçbir bayırda 4500D/d kullanmadım. 1.5 turbo vw motoru golfte A emisyona sahiptir Passat'ta ise B emisyon sağlar; Yaris'teki 1.5 VVTI atmosferik de B sınıfı emisyon sunuyır zaten. Hibrit 1.8 Toyota motoru ise birçok modelde A emisyon sunuyor ve tabii ki en düşük tüketimi. 3 silindirli motorlarda dengeleme güçlüğü olduğu derslerde anlatılan bir olgudur. Yani dengeli olan 4,6,8,12 silindir varken 3 veya 5 silindiri dengelemek güçtür. Siz hiç 7 silindirli veya 9 silindirli motor gördünüz mü örneğin? Tamam vw, bmw gibi markalar 3 silindir olayını savunuyorlar ama birçok marka da benimsemiyor (mesela mercedes).
Atm. motorların üstünlüklerini yazayım size: 1. Uzun ömür, 2. Sorunsuzluk, 3. Yağ yakmama, 4. İlk alımda çok daha düşük fiyat, 5. Yeni nesil atm. motorlarda, turbolularla aynı tüketim ve emisyon.6. Turbo gecikmesi yok 6. Turbolular gibi aşırı ısınma yok 7. Piston kırma gibi çok büyük arıza çıkma olasılığı yok.

Son olarak düz yolda 2000d/d ile giden bir turbolu araba yokuşta, eğim artınca yoluna yine 2000 d/d ile devam ettiğnde bu yokuş yoldaki tüketimi sizce düz yoldaki kadar mı oluyor??? Yani bu bilimsel mi?

Misafir-5325 25.08.2020 13:30

Yeni nesil atmosferik motorlar olan Toyota 1.5 VVTI Honda 1.3 VTEC, Suzuki 1.2 Dualjet, Kia 1.2..'un da emisyonu B sınıfı yani 1.0 turbo motorun emisyonuyla aynı. Üstelik tüketimleri de aynı. Hızlanmaları ya aynı, ya da 1 sn fark var. Umarım, yalnızca 3 silindirli motora turbo takarak "çağdaş" olunmadığı anlaşılmıştır. Yani dileyen 3 silindirli turbolu motor tercih eder, dileyen 4 silindirli 1.5 atmosferik araba alır neticede aynı tüketimi ve emisyonu sağlar. Keşke vergi sistemimiz mantıklı olsa da hibrit alıp en az tüketimi ve emisyonu sağlasak..

Misafir-5060 25.08.2020 12:27

Güncel kasa 1.6 Dream Paket Corolla sahibi olarak ben de yorum yapayım. 1.0 ve 1.5 tsi makineli VW grubu arabaları ben de kullandım. 1.0 tsi arabalar performansları normal ancak 1.5 tsi arabalar gerçekten keyif veriyor bunun hakkını teslim ediyorum. 40 bin lira farkla turbo salyangozu, aksamı ve silindirlerde değişen yüksek sıcaklık dayanımlı ekipmanlar geliyor, ona göre parayı da veriyorsunuz. :)

Gelelim 1.6 Dream paket Corolla'ya. Bence bu araba tam bir fiyat performans aracı. Benim 1.5 tsi alabilecek gücüm de var ancak aradaki parayı başka yerlerde kullanmayı tercih ettim. Benim seçimim bu yönde oldu.

Corolla kullanıcısı olarak şunu diyeceğim. %10 gibi çok dik yokuşlarda bile öyle 4000 dv/dk çevirerek gitmiyorum. Bunu söyleyen net yanlış bilgiye sahip. 3000 dv/dk her türlü eğimli yola yetiyor. Hatta ispatını da çok detaya girmeden yapılabilir. %10 eğim yaklaşık 9 dereceye takabül eder. 1280*sin10*9,8=2178 Newton dik bileşen. Yol sürtünmesi 1280*cos10*9.8*0.05=617 Newton. Rüzgar sürtünmesi 1280*0.25 = 320 Newton. Toplam direnç kuvveti = 2178 + 617 + 320 = 3115 Newton kuvveti karşılamak zorunda. Gelelim Corolla'nın 3000 dv/dk çevirerek ürettiği güce gelelim. "2020 (E210) Corolla 132 psi engine power torque curve graph" değerine göre 3000 dv/dk çevirdiğinde krank milinden alınan tork değeri 92 Nm. Buna göre 100 km/saat (28 m/sn) hız için 3115 Newton * 28 m/sn = 87220 Watt yani 87.22 kW gücü karşılamak zorunda. Corolla 3000 dv/dk çevirdiğinde [ 3000 dv/dk * 92 Nm ] / 3.12 rad/sn = 88.5 kW güç üretebiliyor. Yani Corolla %10'luk gibi dik sayılabilecek bir eğimi 100 km/saat hızla 3000 dv/dk ile tırmanabiliyor. Özellikle Corolla'nın dik yokuşlarda gitmesi için 4000 dv/dk çevirmesi gerektiğini savunanlar olduğunu görünce böyle bir açıklama yapma ihtiyacı hissettim. Ben mühendis olarak anlaşılır olmasından dolayı temel fakat ufak sapma yüzdesiyle sonuca ulaştım. Bunları Japon Mühendisler fazlasıyla detaylı olarak hesaplamıştır diye düşünüyorum.

Ama bir kere daha tekrar ediyorum turbo motor performans bakımından heyecan verir keyfilidir. Ama 3 silindirli olanları değil. 4 silindirli turbolar keyif verir. Ben bir Corolla kullanıcısı olarak kalite, yalıtım, donanım, garanti güvencesi olarak çok memnunum. Diğer markaları kötülemiyorum ancak Corolla parasının hakkını kuruşuna kadar veren bir araçtır. Bu karşılaştırmada da B segmenti Polo'yu almak yerine C segmenti, kaliteli, yeni çıkan Corolla'yı tercih ederim.

Misafir-9599 25.08.2020 07:06

Sayın 9460
Sağlıklı bir turbo atmosferik motor karşılaştırması yapmak için her iki motorun da aynı olması gerekir.
Mesela 1.0 turbo ile 1.0 atmosferik motoru karşılaştırın. O zaman çok net görürsünüz hangi motor ne kadar verimli hangisi ne kadar eski ve hantal. Turbonun çalışma prensibinde anahtar nokta arabadan çıkan egsoz gazının motorun havalandırma pervanelerini daha hızlı çevirip, arabanın daha fazla hava emmesine olanak vermesidir. Burada ilave enerji harcatacak bir durum yoktur.

Misafir-1294 25.08.2020 02:50

Sayın Misafir-9460 verdiğiniz bilgiler tamamen yanlış. Aynı eğimi 2500 devirde çıkan bir araç ile 4500 devirde çıkan bir aracın yakıt tüketiminin birbirine yakın olmasına imkan yoktur. Enerjinin yoktan var edilmesiyle ne alakası var anlamadım. Atmosferik motorun nispeten düşük torkundan dolayı yüksek devir çevirmek zorunda kalması ile ilgili tamamen. 1.0 motor, atmosferiğin neredeyse yarısı bir hacimden daha yüksek tork elde ettiği için daha rahat tırmanacak ve daha az yakacaktır.
Emisyon konusu ise motorun büyüklüğü ile kesinlikle alakalı değildir. Öyle olsa 1.5 TSI motorlar nasıl A sınıfı emisyona sahip olabilirdi? İsterse 3.0 motor olsun bu durum motorun ne kadar verimli olduğu ile alakalıdır. Verimlik ise yakıtın ne kadarlık bir oranı enerjiye çevirebildiği ile alakalıdır. Hatta dizel turbolarda egzostan atılmak üzere çıkan gaz yeniden sıkıştırma amacıyla kullanılarak ekstra verim sağlar.
1.0 motorlar daha sesli değildir ve dengeleme problemi yoktur. Prensipte daha titreşimli oldukları doğrudur fakat bu titreşimi stabilize eden bir sistem vardır. Yani kesinlikle kullanıcıya yansıyan bir durum yoktur. Hatta durağan şekilde motorun çalıştığını bile anlamayabilirsiniz.
Hangi yönden karşılaştırırsanız karşılaştırın atmosferik motorun daha üstün bir özelliğini bulamazsınız. Daha eski bir teknolojidir ve dolayısıyla ucuzdur. Tercih edilmesinin tek sebebi de ucuzluğudur. 1.0 motorların ne kadar uzun ömürlü olacağını ise bekleyip göreceğiz. Bunun hakkında konuşmak için daha erken.

Misafir-3212 24.08.2020 21:25

Corolla C sınıfı sedan ve 1280kg, 1.6 atm.4 silindirli132bg/159Nm
polo ise B sınıfı hb ve 1180 kg , 1.0 turbo 3 silindirli 95bg/175Nm
polo 100kg daha hafif, daha yüksek torku var ama Corolla daha iyi hızlanıyor.

Misafir-9460 24.08.2020 13:11

Güzergahımızdaki yolun tümü eğimli değildir, olsa bile bu eğimi turbo ile sürekli 2000 veya 2500 d/d ile çıkanın bedeli de yüksek tüketimdir (enerji yoktan var edilemez, vardan da yok edilemez). Yani siz düz yolda ve eğimde hep 2500 d/d ile aynı tüketimde gidemezsiniz. Ben hiçbir bayırda 11 lt ile çıktığımı görmedim 1.6 ile. Yani turbonu düz yolda da,, bayırda da az tükettiği yanlışbilgi. Gelelim emisyona, polo'nun 1.0 atmosferik motoru da B emisyonlu. Yani 1.0'ın bir kademe düşük emisyon sunması hacminin küçük olmasından (Bu savınız da doğru değil)
1.0 daha sesli, çünkü 3 silindirli (dengeleme problemi var). 1.6 VVT-I Toyota ise en sessiz motorlardan.
Turbonun tek artısı 1-2 sn erken hızlanmadır (bu da her zaman değil, bakın atm. corolla, turbo polo'dan daha seri). Başka da hiçbir artısı yoktur.

Misafir-1433 24.08.2020 12:57

Yayla yoluna çıkma şansım oldu corolla ile şunu söyleyim performans vasat.

Misafir-8480 24.08.2020 08:07

Sayın 5311
Sizin bakış açınızla o zaman 1.6 atmosferik motor varken neden 2.0 atmosferik motorlar üretiliyor?
Aracınız turbo değilse ,en yüksek torku motorun üst devirlerinde ve de çok sınırlı bir devir bandında elde edebilirsiniz. Şöyle düşünün. Sakar tepesinde gidiyorsunuz .(muğla) gaza bastınız.arabanız maksimum torku etmek için 4000 devirlere çıkmak zorunda ama yokuş o kadar dik ki arabanız o kadar devri çeviremiyor.( beygir gücünüz düşük zaten) o kadar devri çeviremediği için de vites büyütme imkanınız olamıyor. Vitesi büyütünce arabanızın üst vitesteki devri düşecek ve dolayısı ile torku düşecek. O zaman yine vitesi düşürüp motoru 4000 devirlerde tutup, hızlanamadan gitmeye devam ediyorsunuz. Bu sırada gürültü ve yakıt tüketimi yükseltiyor. Bu arada yanınızdan turbolu standart bir araba geçiyor.Siz tork elde edebilmek için yüksek devir çevirmeye çalışılırken o 1500lü devirlerden-5000 li devirlere kadar hiç durmadan maksimum torku size sunuyor.Yani araç yanınızdan geldi geçti. ***

Misafir-4017 23.08.2020 22:05

Dilerseniz 3-4 km lik eğimli bir parkurda 1.0 turbo ile 1.6 atmosferiği karşılaştırabilirsiniz. Ya da isterseniz ben size deneyimlerimden olası sonuçları aktarayım.
1.0 motor 2500 devirde rahatlıkla tırmanırken 1.6 atmosferik en aşağı 4000-4500 bandında tırmanacaktır.
1.0 7.5 lt yakacak, 1.6 atmosferik 11 litre yakacaktır.
1.0 çok daha sessiz, konforlu tırmanırken 1.6 atmosferikte bol bol motor sesi duyacaksınız.
Ayrıca atmosferik yüksek devirde kalma zorunluluğundan dolayı daha fazla zehirli gaz salıp doğaya zarar verecektir.
Polo B emisyon sınıfında iken Corolla C sınıfındadır. Sadece tek başına bu veri bile 1.0 motorun çok daha verimli olduğunu ortaya koymaktadır.

Misafir-2794 23.08.2020 00:34

Misafir-5311
turbo motorlar yeni teknoloji falan değilller. yıllardır kullanılır turbo motorlar. ( tarihini araştırabilirsiniz de ) küçük hacimli turbolu araçlar biz gibi motor hacmi üzerinden vergi alan ülkelerde daha çok pazar kapmak için yapılmış motorlardır. düşük devirlerde turbo dizel araçlar gibi yüksek tork üretip nispeten az yakan motorlar olduğu da doğrudur. ama devir çevirdikçe tüketim de atmosferiklerden geri kalmamaktadır. Son bir şey daha vw grubu sizin övdüğünüz 1 lt. 1.2 lt motorlar yeterli olsa idi 1.5 tsi motoru neden sürdü piyasaya. Örenğin ülkemizde mtv si aynı olsa 1 lt tsi motorlu golf mü, 1.5 tsi golf mü tercih ederdiniz? Bunları turbo benzinli araçları kötülemek için yazmıyorum ama kabul etmek gerekir ki ömür açısından daha az basınç altında çalışan atm. motora göre arıza ve yıpranma ihtimali daha fazladır. ( bunları mühendisler gözetip motoru ona göre yapmışlardır tabiii ama risk fazla yine de) bu arada 1.4 turbo benzin astralarda da baya bir piston ve sagman kırma vakaları yaşandı.

Misafir-4132 22.08.2020 14:40

6607
Piston kıran opel asta k seridir ve 1.4 turbo motordur gördüğünüz gibi küçük hacimli bir turbo motor değildir .cc ve scirocco bu nedenle tedavülden kalmamıştır. Yazdıklarınız tamamen hatalı bilgilere dayanmaktadır. Bütün dünya hibrit teknolojisi kullanmaktadır. Toyota bu işin öncüsüdür. Sonsuz saygıyı haketmektedir. Ancak anxak geçen sene nikel pilden lityum pile geçebilmeyi akıl edebilmiştir.

Misafir-5311 22.08.2020 12:52

*** Piston kırma nedir arkadaş böyle yapay bilgilerle marka karalamak hiç etik değil. O zaman dizellerin hepsi turbo motor ve durmadan piston kırıyor. Yeni bir teknoloji olduğu için siz kabul etmeyebilirsiniz ama, tüm üreticiler geçte olsa küçük hacimli, verimli ve güçlü olan turbo motorlara yöneldiler. Bir markayı eleştireceğine, madem sevmiyorsun, Uzak doğu lu üreticilerin neden turbo motorlara geçtiğini eleştir bence.

murat erdogan 22.08.2020 11:32

sayın Misafir-8275 "1.0 tsi golf ile 90km hızla Ankara İstanbul arasını 3,8lt yakıt ortalamasıyla gelmişliğim var." demişsiniz. 90 km hızla o kadar yolu gelecekseniz arabanın gücünün hiçbir önemi yok ki. yolda yokuş yok o zaman torka da ihtiyaç yok. 0.9 atmosferik i10 ile bile gidebilirsiniz. o daha az yakar. bende 1.6 corolla cvt ile 90 km hızla sivas-kırşehir arasını(ankara -istanbula göre dağlık olma durumunu siz düşünün) 4.8 litre lpg ile geldim. hesaplayın bakalım kaç tl kardayım. madem basmayacaksınız altınızda ferrari de olsa fark etmez.

Misafir-6607 21.08.2020 22:49

Sn.1774 sizin "piston kırma!ya tanık olmamanız bu sorunun olmadığı anlamına gelmez. 1.4 160 bg Scirocco ve CC bu nedenle tedavülden kalktı (webde arattığınızda rahatça görürsünüz). "LSPI (Low Speed Pre Ignition)" problemi küçük hacimli turbo motorlarda görülen bir sorun ve sonuç piston kırma oluyor (incelemenizi öneririm) Firmaların tüketim testleri dediğiniz gibi sadece düz yolda yapılmıyor eğimli alanda da yapılıyor. Ve sanıldığı gibi turbo 1.0 eğimde az yakmıyor, çünkü bildiğiniz üzere "enerji vardan yok edilemez, yokdan da var edilemez", 1.0 3 silindirli motorla bayırı yüksek devirle çıkmanın bedeli de yüksek tüketim oluyor. Turbolu arabayı performanslı kullandığınızda da tüketim çok artıyor.

Dediğiniz gibi Toyota hibrite yatırım yaptı ve tüm dünyada meyvesini topladı(ülkemizde de anlamsız vergi sistemine rağmen gayet iyi satıyor hibritler). 1.8 hibrit te verimsiz değil aksine çok verimli. 3.8 lt tüketim 87 gr/km ile rakipsiz . Uygar insanlar için bu değerler önemli, bizdeki gibi yüksek tork ve hızlanma değil. Tüm dünyada çok tercih edilen bir motordur 1.8 hibrit.
1.0 motor sesli ve titreşimli çalışan bir 3 silindirli motordur. Zaten 3 silindirli motorun 4 silindirliden daha titreşimli ve gürültülü çalışması da kaçınılmazdır (dengeleme problemi nedeniyle).
Tüp extra sorun demişsiniz ama LPG'li Civic 6 yıl garantili. Buna karşın 1.0 Turbo 3silindirli vw golf 2 yıl garantili ????

Misafir-1744 20.08.2020 16:56

Alt devirden gelen yüksek tork ile konforlu ve sessiz bir sürüş imkanı varken neden atmosferik motorda bağıra bağıra kendime işkence edeyim? Eğimli yollarda 4 bin devirde kalmak hiç de hoş değil.Üstelik buna rağmen Corollanın ses yalıtımı kötü durumda. Fabrikaların yakıt verisini ölçmek için yaptığı testler için eğimsiz alanlar tercih ediliyor. Atmosferik motorlar eğim yükseldikçe daha yüksek devir çevirmek zorundadır. Bu yüzden yakıt tüketimleri fabrika verisinin çok üzerinde olur. Çoğu kişi tüp taktırmadan binemez. Tüp demek ekstra sorun demektir.
38 yaşındayım daha etrafımda piston kırmış bir turbo araç görmedim de duymadım da. Madem bu kadar kısa ömürlü ve sorunlu neden birkaç marka hariç tüm markalar düşük hacimli turbo tercih ediyor? Toyotanın bu imkanı sunmuyor olması yatırım yapmaması ile alakalı olabilir mi acaba? Diğer tüm markalar yapmış oldukları yatırımların meyvasını topluyor. Toyotanın hybrit teknolojisine yaptığı yatırım ise gerçekten çok vahim. Verimsiz 1.8 atmosferik motoru hybrit ile beslemeye çalışmak hybritin mantığına ters en başta.
2.0 yüksek güçlü atmosferik motorlar tercih edilebilir. Yüksek devirde kalmak bu defa sürüş zevki olarak geri dönecektir. Böyle bir araç kullanmak isteyen kişi de doğal olarak yakıt tüketimini düşünmeyecek, gidip tüp taktırmayacaktır. Ama ülkemiz için geçerli değil ne yazık ki. 1.0 motorun sessizliğini ve konforunu yaşamak tabi ki doğal karşılanacaktır.

Misafir-2668 20.08.2020 16:44

Sayın 6495
Piyasada hiçbir araba yok yani bu durum sadece corolla ya özgü değil. Atmosferik motorun tercih edildiğini zannetmenizin tek nedeni fiyatlarının uygun olması.

Misafir-5741 20.08.2020 13:35

Evet Sn.3103, Toyota ülkemizde hibriti oturtmak istiyor (dünyanın birçok ülkesinde yaptığı gibi). Yoksa corola hb'ye taktığı 1.2 turboyu corolla sedana takması çok zor olmasa gerek. Yine Honda ekonomiklik adına 1.6 LPG'yi sundu ve bu yoldan yürüyor (yoksa onunda 1.0 turbosu var, takabilir isterse). Golf avrupada çok satıyor doğru ama Corolla'da dünyanın em çok satıan arabası ve bu başarıyı turbo ile sağlamadı. Hibrit ve atmosferikle sağladı. Yine Civic, dünyanın ençok terih edilen 7. arabasıdır (kaynak bestsellingcars.com). Örneğin Ford'da tutmadı bu turbo olayı Opelde'de 1.0 tutmadı, 1.4 satıyor. Ancak bence de Toyota özeliikle RAV4, Camry gibi mükemmel modellerini daha geniş motor yelpazesiyle sunsa daha başarılı olurdu ülkemizde.

Misafir-3103 19.08.2020 13:25

Olay bir markanın yaptığı motoru başka bir markanın yapamaması değil. Bunu tercih etmemesi yada bizim ülkemize sunmaması meselesidir. Toyota da vw kadar teknolojik araçlar ve motorlar üretebilir ki üretiyor da. Vw nin avantajı bu motorları AUDİ, SEAT, SKODA vb bir çok markada kullanmak üzere tek bir yatırımla işi çözebilmesidir. 1.2 ve şimdilerde 1.0 motor A3, Golf, Leon, Octovia var. D segmentinde 1.4 ve 1.5 motorlu Passat, Superb ve A4 var. Hatta 3 silindir 1.5 motor BMW 1 ve 3 serileri var. Bu motorlar günümüzde özellikle Avrupa'da çok tercih ediliyor. Örneğin tüm motorları turbo olan Golf Avrupa'nın en çok satılan arabasıdır. Çoğu ülkede (Almanya, Avusturya, Belçika, Lüksemburg vb) ilk sıradadır, diğerlerinde ilk 3 içerisindedir. Belli ki Toyota bu pazarda rekabetçi bir konumlandırma yapamıyor.

Misafir-1524 19.08.2020 12:56

Sn.8275, golf 1.0 T'nin ort tüketimi 5 lt Corollla 1.6'nın ise 5.8 lt dir (resmi veriler). Bu değerlerden biraz fazla yakma olayı her iki motorda da olabilir. Ben de corolla ile uzun yolda 5 lt ile gidiyorum. Corolla bu arda 132 bg/ 159 Nm değerlerine sahiptir ve bu değerler ülkemiz için oldukça yeterlidir. Golf ise 115 bg/200Nm değerlerine sahiptir. Yani güç Corolla da daha fazla, tork ise golfte daha fazladır. Vergi olayı ise ülkemizdeki bir garabet. Dünyada hibritin vergisi düşükken bizde hibritin vergisi yüksek. Vergi motor hacmine göre olmamalı emisyon ve tüketim değerine göre olmalıdır. Hibrit Corolla'nın ort tüketimi 3.8 lt, emisyonu ise 87 gr/km. Bu değerlerle en düşük vergiyi hibrit vermeli (dünya çapında olduğu gibi). Ancak yılda 1000 TL vergi karı elde etmek için, turbolu arabaya çok daha fazla ilk alım bedeli ödemek ne kadar mantıklı o da tartışılır. Zaten 170-180 bine C sınıfı sedan turbolu araba da pek yok.

Misafir-8393 18.08.2020 18:27

5189, Toyota Corolla'da olan teknoloji ve donanım vw'in passat donanımlarında bile ekstraya tabi. ( şerit takip, kör nokta, bisiklet ve yaya algılayıcı) Bir tarafta hava yastığına bile ekstra para isteyen vw, diğer tarafta tüm paketlerde hava yastığı standart olan Corolla ve Civic. Hangisi daha etik?

Misafir-8275 18.08.2020 13:40

1.400 devirden itibaren 200 tork veren turbo bir motorla 4.000 devirde 150 tork veren atmosferik bir motor hiç aynı olur mu? Çekiş kuvvetleri aynı olur mu? Yakıtları aynı olur mu? 1.0 tsi golf ile 90km hızla Ankara İstanbul arasını 3,8lt yakıt ortalamasıyla gelmişliğim var. Normal sürüşlerde (110-120km arası) de 4,1-4,5 arası kullanıyorum. Vergi avantajı da var. İsteyen istediği motoru tercih edebilir. Ben LPG li kullanırım diyorsanız atmosferik de alınabilir. Ancak onun sıkıntıları bambaşka. Otopark, feribot, montaj ücreti, belli km sonra subap kapağı eritme, azda olsa güç kaybı vs.

Misafir-2762 18.08.2020 12:25

Sn.956 örnek verdiğiniz arabaların tüketim değerlerinive fiyatlarını da de verseydiniz keşke! Ayrıca keşke 1.0 atmosferik Polo'nun hızlanmasını da yazsaydınız. 1.0 atm. zaten en ucuz versiyondur. Alan hızlanmayı seriliği düşünmez. Bu tüm markalarda böyle. Corolla hangi eşdeğeri arabadan 3 lt fazla tüketiyor;? Zaten resmi ort versi 5.8 lt, turbolu tüm rakipleri de 5-5.5 lt tüketiyor (hatta astra çok daha fazla tüketiyor). Yani yakıt fiyasko turbo da. Car reliability index te zirvede Toyota IQ var herhalde IQ da size göre çağdışı ! Ayrıca bir arabnın premium olması, sorunsuz olması demek değildir. 0-100'ü 10 sn olan Corolla 1.6'nın ara hızlanmalarının kötü olduğunu nereden biliyorsunuz elinizde bir veri var mı? Sonra diyelim ki örneğin 140-180 arası 1sn kötü turboluya göre; bu ne kadar önemli??? Herhalde makas atarken gecikme olabilir :-) Ben atmosferik motorda yağ yakma, piston kırma duymadım (olsa da münferittir) ama turbolularda çok var. Mesela opel 1.4 Turbolar ve vw 1.4 turbo 160 bg liklerde bu kronikti. 1.4 160 bg scricco ve cc bu yüzden teadavülden kalktı. Arkadaşım 1.4 turbo yeni astasına motor yaptırdı. Web de "piston kırma vw", piston kırma opel", yağ yakma tsi" diye aratın ve görün. Toyota'nın 1.2 T motoru da 4 silindirlidir ve 5.9 lt tüketir (yani 3 silindirlilerden 0.4-0.9 lt fazla tüketir (dediğiniz gibi 2 lt fazla değil). Torku biraz daha düşüktür ama Toyota'da öncelik uzun ömürdür. Uzun vadede diğer turbolulradan daha sorunsuz olacaktır. Dizellerde 1.5 ve 1.6 turbo dizel var çoğunlukla; 1.0-1.2 dizel pek yok. Bu tercih meselesi kimi 200 bin TL'ye 5 lt tüketen 3 silindirli 1.0 turbo araba alır, kimi de 180 bine 5.8 lt tüketen 4 silindirli 1.6 valvematic sorunsuzluğu ispatlanmış araba alır. Bakın ABD'de bile Corolla hşbrit ve atmosferik (1.8 ve 2.0) satılıyor. Orada turbo benzinliyi ne arayan ve ne soran. İngiltere'de tüm Corolla'lar hibrit yani kendi 1.2 turbo motorunu bile satmıyor burada. Bizde ise 3 silindirli turbolu bir araba alan uçak aldı sanıyor. 5 lt tüketiyor 10 sn'de hızlanıyor ve 5.8 lt tüketen yine 10 sn de hızlanan arabaya çağdışı diyor. Üstelik bu çağdışı dediği marka hibrit-elektrikli de öncü, şu andadünyada ve avrupada yakıt hücreli (hidrojenli) araba satan bir marka.

tokay ceritoğlu 17.08.2020 13:52

motor türü ve corolla için istatistikler 400.000 km ortalamada motor ömrü olduğunu gösteriyor,sitesinde de bu km lerde motor yaptırmamış araçlar olduğunu görebilirsiniz,turbolu minik motorlu sair araçların da kaç km ye kadar başarılı olduğunu istatistiklerin ve kullanıcıların beyanı ile öğrenebiliriz,fabrikalar yasal prosedürler gereği zorunlu olarak teknolojik değişiklikler yapıyorlar ancak bizim kanıtlanmış verilere göre değerlendirme yapmamız gerekiyor,zaman her şeyi gösterecek.

Misafir-6495 17.08.2020 13:09

Sn.8983 atm. motorun yüzüne bakan kalmadı demişsiniz ama Corolla sedan hiçbir bayide yok ! Ayrıca onunla aynı fiyata (180 bine) turbo C sınıfı hangi sedan var??? Turbo motor yüzyıldır var doğru ama küçük hacimli (1.0 1.2...) gibi motorlarda yakın zamanda kullanılmaya başlandı. Bunu vw grubu çok başarılı şekilde pazarladı ve insanlar bunu adeta bir mucize sanmaya başladı. Vergi avantajı harivinde hiçbir işe yaramadığı ise birçoklarımızca anlaşıldı. Tüketimde aman aman bir üstünlük yokemisyonda yok. Hızlanmada da ya yok ya da 1 veya 2 sn çabuk hızlanıyorsunuz. Arıza olasılığı çok daha fazla, yağ eksiltme fazla...Bakın yeni Focus bile 1.5 atmosferik ile satılıyor artık (1.0 fiyasko oldu. Ne aşan var ne satan Astra 1.0 da bitti fiyasko). Birtek Megane sedan var turbolu 1.3 4 silindirli. Bir de atmosferik 1.6'dan daha çok tüketen astra sedan 1.4 turbo. Şimdi bu durumda insanlar neden 5.8 lt tüketen ve 10 sn de hızlanan (üstelik sorunsuz)1.6 Corolla'yı almasın?

Misafir-4740 17.08.2020 12:10

Burada kelime oyunu yapan arkadaşlar var. Turbo motorun değerini tork değerlerinde anlarsınız. Bunun da en güzel örneği esneklik yani ara hızlanma değerleridir . Bende 1.5 mazda skyactiv araba da var ,1.5 182 beygir honda da. Alın iki aracı da 40 kms ile giderken yokuş yukarı gaza bir basın .bakın bakalım kim nasıl gidiyor? Atmosferik motor hikayedir arkadaşlar 2.0 atmosferik motor ile anca 1.2 turbo motorun tork değerleri yakalayabiliyor.

Misafir-2390 17.08.2020 09:50

*** Bu turbo motorlar sürekli arıza yapan makineler değil. Arıza ancak sanayide sonradan takılan ve uygun olmayan sistemlerle çok yüksek güçlerin alınmaya çalışıldığı makinelerde oluyor. Şöyle söyleyeyim şu an piyasada turbosu olmayan dizel yok neredeyse. Yani bu turbo olayı sadece bir markanın kullandığı ve sorunlu bir sistem değil. Yüz binlerce km kullanılabilen sistemler bunlar.

Misafir-5189 17.08.2020 01:59

Car reability indexe at arabası koysak en sorunsuz seçilirdi. Çünkü teknoloji yok. Atmosferik motor da düşük teknoloji olduğu için daha sorunsuz olması normaldir. En sorunlu arabalara baktığınızda milyon dolarlık olanları görürsünüz. Toyota daha düne kadar cam tavan bile koymuyordu. Hantal, yakıt tüketimini arttıran, çağın gerisinde kalan cvt şanzıman kullanılıyor. O zaman verimlilik vadeden yeni teknolojiyi tümden reddedelim.

Misafir-956 17.08.2020 01:50

İbiza 1.0 115 bg 200 nm tork / 1100 kg / 9.4 sn hızlanma
Ford Puma 1.0 125 bg / 200 nm / 1326 kg / 10.2 sn hızlanma
Yaris 1.0 69 bg / 95 nm / 980 kg / 15.3 sn hızlanma
Corollanın 1.2 lik turbo motoru bu değerlerin gerisinde.Yakıt tüketimi de neredeyse 2 lt fazla
1.6 atmosferik motor 3 litre fazla yakarken ancak 160 nm torka ulaşabiliyor.
Rakamlar ortada.

Misafir-8128 16.08.2020 12:38

Sn. 4476, dar açıdan siz bakıyorsunuz, çünkü turbo küçük motoru tartışılmaz görüyorsunuz. Almanlarda atmosferik yok, Japon ve G. Koreliler halen geliştirerek sürdürüyorlar (Mazda 1.5 skyactive, Toyota 1.5 VVT-I, Honda 1.5 VTEC, Subaru, Kia, Hyunda....) Tabii bu markalar rekabettte geri kalmamak için turbo seçenek te sunuyorlar. Turboluların az tükettiği savı doğru değil (1.5 Jazz ve 1.5 Yaris'in tüketimini inceleminiz öneririm). LPG ise tüm dünyada kullanılan, tercih edilen bir yakıttır. Örneğin Honda Civic 1.6 LPG'li, şu anda 1.0 turbo benzinliden daha az tüketiyor ve bu nedenle bu Civic kapışılıyor. Bu neden yanlış olsun??? Güç isteyen için 1.5 turbo Civic de vari dizel de var. Yani illa vw gibi 3s ilindirli 1.0 motorunu da getirmesi neden şart olsun, zaten LPG'li 1.6 daha az tüketmiyor mu? Sonuç: Yeni nesil atmosferik motorların tüketim, emisyon değerleri turbolu fındık motorlarla aynı. LPG'de ülkemizde benzinin yarı fiyatına olduğu için kullanımı çok mantıklı.Zaten LPG'li araçların çok tercih edilmesi de bunun kanıtı.

Misafir-6810 16.08.2020 12:26

Demek 3 silindirl i1.0 turbolu motor çağiçi, ama 4 silindirli 1.6 valvematik atmosferik motor çağdışı öyle mi??? Neden insanları yanıltalım, bence siz insanları yanıltıyorsunuz ! Her insan vw mantığını sevmek, kabul etmek zorunda mı? 95 bg, 10.8 sn de hızlanan motor çok mu iyi? Bakın Toyota da hem 1.2 T, hem de 1.6 atmosferik var ve tüketimleri, hızlanmaları aynı. Ayrıca isteyene gerçekten çağdaş hibritte var. Ayrıca Polo'nun muadili Yaris yeni nesil 1.5 VVT-I atmosferik de 4.8 lt ort. tüketime sahip ve 11.2 sn de hızlanıyor, yani turbo 1.0'dan farkı yok. Emisyonları da aynı. Yanıltan kim sizce???

Misafir-8983 16.08.2020 11:18

Aşırı besleme motora zarar verirmiş de ,ömrü uzun olmazmış da... sanki süper arabaların turbo sistemini günlük hayatta kullanıyorsunuz da başınıza böyle dertler açılıyor. Turbo motorlar yüz yıldır kullanılıyor . Arabada,gemide,uçakta ,kamyonda kısaca verimlilik gerektiren her yerde kullanılıyor. Turbo basit bir teknolojidir. Arabanıza göre ayarlanır ve aracınıza zarar vermez. Kendinizi kandırmayın artık. Atmosferik motorun yüzüne bakan kalmadı. Yaris,jazz,spacestar gibi minik arabaları ayrı tutuyorum.

Misafir-3062 15.08.2020 11:30

Küçük bir motorla 1.6 valvematic motoru mu kıyaslıyorsun ben Corolla dream siparişi verdim özelliği de bol

Misafir-3369 14.08.2020 22:43

Lütfen artık çağ dışı atmosferik motorlarla turbo motorları kıyaslamaktan vazgeçin ve insanları yanıltmayın. Toyota'nın 1.6 motordan aldığı güçten çok fazlasını 1.0 motordan alıyorlar.

Misafir-4476 14.08.2020 11:53

Sayın 6252 Alman ve Japon tüm üreticilerin, turbo ve atmosferik motor seçenekleri var. Neden bu konuya bu kadar dar açıdan bakıyorsunuz. Arz talep davranışlarında zaten küçük hacimli, performanslı ve az tüketim yapan motorlara doğru daha fazla ilgi olduğu için, Japonlar da mecburen bu motoru üretmeye başladılar. Tüketici artık çok yakan atmosferik motor alıp ta bir de üstüne LPG sistemine para vermek istemiyor. Üstelik yapılan harcmaya da değmiyor. Gene arabanın altında çekmeyen bir motor.

Misafir-8948 14.08.2020 11:35

Sn.7182, rekabette geri kalmamak adına üretiyorlar turbolu motorları yoksa atmosferik de devam ediyor. Mesela yeni yaris atmosferik, yeni jazz atmosferik, mazda atmosferik, kia-hyundai atmosferik de devam ediyor. vw bu turbo olayını iyi pazarladı;bu yüzden diğer firmalarda mecburen turbo seçenek de sunmaya başladılar (örneğin toyota 1.2 T). Fakat Toyota bir çok ülkede, birçok modelini sadece hibrit olarak satıyor, yani normal benzinli seçenek sunmuyor. Çünkü alan yok. Yani turbo-benzinli bir çok ülke için palavra.

Misafir-6256 13.08.2020 12:19

yıllar önce Toyota'da 16 valfli 1.6 VVT-I vardı, vw de ise 8 valfli 1.6 (102 bg) motor.vw günümüze kadar herhalde 20 tane motor değiştirdi (1.6 8V, 1.6 fsi, 1.4 tsi, 1.2 tsi,1.0 tsi, 1.5 tsi...). Sonuç: Küçük iyileştirmelerle 1.6 VVT-I hala mükemmel ve ayakta, hızlanması 10 sn, tüketim 5.8 lt, arıza-sorun yok, (isteyen için)LPG'ye uyumlu).Ben de yumruk kadar m3 silindirli motora turbo takılmasıyla sonucun kısa ömür olacağını düşünüyorum (doğal sonuç). Zaten sorunsuzluk indexleri de böyle diyor. Car reliability indexlerde üst sıralara hiç turbo motorlu araba yok.

Misafir-8710 13.08.2020 08:30

Sayın 1852
Madem küçük hacimli turbo motorlar sıkıntılı ,o zaman sizin saydığınız markaların neden turbo motorları var? Honda ,suzuki,kia,hyundai 1.000 cc ,toyota 1200 cc ,mitsubishi, subaru,honda 1500 cc ,mazda 2500 cc . Avrupa üreticilerinden ise ford, vw,audi,seat,skoda ,Renault,fiat 1000cc ... peugeot, citroen 1200 cc... neden yapıyorlar bu motorları o zaman ?

Misafir-7128 12.08.2020 12:11

küçük hacim aşırı besleme ve zorlama. sonuç kısa ömürdür. tabi turbo bakımları ömrü de var. tsi motorla atmosferik motorların farkı büyük. daha karmaşık sistemler soruna daha yatkındır eşyanın tabiatı böyle. ki toyota uzun ömürlü motorlarıyla sorunsuzluğu ile bilinir. motoru böyle. biri b sınıfı bir araç diğeri c sınıfı. farklı olacak tabi sunumlar güçler. her ne kadar turbo ara hızlanmada işe yarasa da 1.0 hacim küçük baya bi. atmosferikte devir çevirip yürüyeceksin sorunsuz devam edeceksin.

Misafir-3749 30.07.2020 09:25

Yayla gibi geniş, motoru ve şanzumanı sorunsuz Toyota dururken buzdolabından bozma şanzumanı riskli vw'i kim ne yapsın?

Misafir-1852 29.07.2020 11:20

atmosferik motorun geliştirilmedi savınız saçma. Bugün birçok markada yeni nesil atmosferik motor var (yeni toyota 1.5, ford 1.5, mazda 1.5, honda 1.5....) Bunlarda çevreci ve 3silindirli turbo kadar tüketiyorlar. Turbonun tek üstünlüğü performans; o da birçok insana gerek miyor zaten. Sorunsuzluk indexlerinde de (reiability index) genelde japon-kore araçları ve atmosferik motorlar üst sıralarda. vw hiçbir indexde iyi sıralarda değil. Ayrıca çağdaş olmak küçücük motora turbo takmak değildir; çağdaş olmak hibrit, elektrikli hatta hidrojenli araçlar konusunda da öncü olabilmektir.

Misafir-6637 28.07.2020 07:01

Yorumlara bakınca öyle bir algı oluşmuş yada yaratılmaya çalışılıyor ki zannedersin ki vw araçlar en fazla 80-90 bin km, diğerleri 500 bin km falan yapıyor; dsg her 80 bin km de arıza yapıyor, cvt ise bir ömür hiç arızalanmıyor. Herhalde bu yüzden piyasada 2-3 yaşından daha büyük TSI motorlu, dsg şanzımanlı vw grubu araç hiç yok ama 20 yıllık atmosferik motorlu cvt şanzımanlı araç dolu.
Yok öyle bir şey, öyle olsa mesela 2010 model vw araç olmamalıydı yada hepsi yeni motor yapmış olmalıydı ve piyasa değeri yerlerde sürünüyor olmalıydı. Oysa ki tam tersi 10 yaşındaki vw marka otomobilin piyasa değeri genelde diğerlerinden pahalı. Arıza sayısı değildir önemli olan, arıza yüzdesine bakmak gerek. Vw grubu araçların piyasadaki sayısı fazla olduğu için arıza sayısı da fazla olacaktır ama yüzde olarak aşağı yukarı aynıdır diğerleriyle. Kaldı ki bir çok marka yıllarca tecrübe edilmiş atmosferik motor kullanarak onu hiç geliştirme yönünde bir çaba harcamazken vw büyük bir risk alıp turbo benzinli araçları piyasaya sürmüş, hem yakıt hem performans açısından daha iyi ve daha çevreci motorlar kazandırmış. Yani bir yeniliğin başlangıçta belki bazı problemleri olabilir ama bu zamanla giderilir. Tsi motorlar piyasada 10-15 yıldır var ve artık bir problemi kalmadı bence, dsg problemleri zaten yıllar önce çözüldü. Yenilik iyiyse desteklenmeli özetle.

Misafir-2898 21.07.2020 07:35

yayla gibi geniş motoru, şanzumanı sorunsuz, sağlam corolla dururken buzdolabından bozma dsg ve turbo arıza riskli polo'ya bakmam bile.

Misafir-5916 20.07.2020 21:35

1.0 tsi bence toyotanın 1.6 motoru ile uzun ömürlülük olarak asla baş edemez

turkıye521 20.07.2020 17:52

Toyota Corollada baş mesafesi kötü volkswagen polo alırsan dsgsi kötü ama cvt şanzıman böyle değill bence corolla

Misafir-796 20.07.2020 14:57

Corolla - c segmenti, Polo ise b segmenti.
tercihim tabiki corolla olur.

Yeni Karşılaştırma Ekle