2020 Renault Clio vs. 2021 Skoda Scala

profil
mehmet orhan

13.02.2021

Merhabalar kafama bir soru takılmış durumda 2020 model Clio 1.0 rs line aracımı satıp scala almak aklımdan geçti
Aracımda icon un üstüne eklenebilecek bütün opsiyonlar mevcut. 9inch ekran hariç (full rs kine paketi, ön sis farları, ön arka park sensörü, geri görüş kamerası, 360 kamera, otomatik park, mercan turuncu boya vs...)
Scala da benim gözüme daha şık geliyor.
Yani kararsızım. RS Line clo'dan scala'ya geçersem pişman olur muyum, beni üzer mi hiç bir fikrim yok. Yorumlarınızı bekliyorum.
Hepinize sağlıklı günler dilerim.
  • 2020 Renault Clio 1.0 Icon X-Tronic
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi Otomatik
  • Motor Hacmi999 cc
  • Beygir Gücü100 HP
  • Ort. Tüketim5.0 lt
  • 0-100 Hızlanma11.5 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2021 Skoda Scala 1.0 TSI Premium DSG
  • Fiyat279.500 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi999 cc
  • Beygir Gücü115 HP
  • Ort. Tüketim5.1 lt
  • 0-100 Hızlanma9.9 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-3929 14.04.2021 14:16

Clio'dan (2015 touch paket) , Scala'ya geçmiş biri olarak derim ki; Clio'dan sonra Scala kat ve kat üstün geldi, hem de her açıdan. bizim millette hep aynı düşünce satarken zarar edermiyim? yukarıda bir arkadaşımız gayet net açıklamış, olay şudur: kullanım amacı. Ben çocuklu bir aile olarak Clio'dan sonra Scala'yı tercih ettim. malzeme kalitesi, konforu clio ile dağlar kadar fark var. Kullanmadan yorum yapan arkadaşlar aldanmayalım lütfen. Scala Elite versiyon bile alsanız çok iyi tercih, Çünkü güvenlik donanımları en üst paket ile standart hemen hemen.

Misafir-2694 06.03.2021 13:36

Çamurluk plastik olsa ne olur, sac olsa ne olur. Plastik çamurluklu aaraba 5 yıldız alıyor Euro Ncap'ten çünkü kazada önemli olan şasidir. Mesela kapı sacı kalınığı da önemli değildir, çünkü kapı içine çelik barlar konuluyor artık Clio da sadecebbizde lider değil, avrupada da sınıf lideri.

Misafir-8957 06.03.2021 00:39

clio kullanan clio demiş, kullanmayan scala. öncelikle segmentleri farklı. clio'nun türkiye'de çok tutulmasının en önemli sebebi yakıtı. clio dizel otomatik seçeneği sunmasaydı şu an nissan juke kadar satabilirdi. megane ve scala aynı segmentte olmalarından dolayı sadece şunu söylüyorum: bir otomobilin çamurluğu neden plastik olur? ve herkes geri vites lambasını çift üretirken reno neden malzemeden kısar?

Misafir-8436 24.02.2021 13:00

Arkadaşım, Clio rakiplerinden ucuz değil, yani ucuz olduğu için sınıfının Avrupa lideri değil! Aynı fiyata ama Fabia'dan ve Polo'dan daha çok tercih ediliyor. Güvenliği de tam, 5 yıldızlı. Yani teoriniz yanlış.

Misafir-3961 23.02.2021 16:07

5765,
Konu yine dönüp dolaşıp satış satış adedine gelmiş ya ne diyeyim. Arkadaşım bir aracın az yada çok satması onun kalitesinin bir göstergesi değil. Golf daha çok sattığı(yada tercih edildiği) için değil kaliteli bir araç olduğu için iyi araçtır. Bazı araçları kalite daha çok sattırır, bazılarını da uygun fiyat, düşük yakıt tüketimi gibi kriterler sattırır. Bunu da genellikle kullanım amacı belirler, araç şahsi kullanım içinse kalite, güvenlik, konfor gibi şeyleri önemsersin, araç şirket yada ticari amaçla kullanılacaksa yakıt tüketimi, fiyat, ikinci el satış kolaylığı (dikkat edin ikinci el değeri demiyorum, o başka bir şey çünkü) gibi kriterler önemli olur. Bizim ülkede renault marka araçların daha çok tercih edilme sebebi de büyük oranda ikinci nedendir, bu Avrupada da böyledir. Yani olay bilinçlilik bilinçsizlik olayı değil. Tercihi kullanım amacı belirler.

Misafir-2286 23.02.2021 00:11

Merhabalar telefondan yazdığım için adım çıkmıyor sanırım. *** Aracımın en son 0km fiyatı opsiyonlarda beraber 243.000₺ gibi bir şeydi fakat scala 290.000₺ olmuş. Bu arada malzeme kalitesi olarak aracım rs line paket aracın vites kutusunun altı bile yumuşak plastikle kaplı. Ön taraf ve kapılarda karbon görünümlü yumuşak malzemeler falan gayet kaliteli duruyor. Yani bilmiyorum geçen ay aradaki fark bu kadar değildi. Scala tasarım olarak daha başarılı buluyorum ve daha geniş bir araç. Ama aracı satıp 50-60 bin daha verip te scala alınır mı tartışılır. Kararsızım valla

Misafir-5765 22.02.2021 21:29

Misafir-2008, görüşlerinize saygı duyuyorum ama katılmıyorum. Clio Avrupada sınıfının lideridir (polo ve corsa'dan daha çok satar). Yani bilinçli avrupa tüketicisi bile aynı fiyata polo clio yerine clio'yu daha çok tercih ediyor (fabia'yı çok daha az tercih ediyor). Şimdi bu avrupalı tüketici C sınıfında Golf'ü en çok tercih edince "bilinçli", B sınıfında Clio'yu tercih edince" bilinçsiz"mi oluyor?Scala da ağılıklı olarak filo amaçlı pazarlanan, octavia ile aynı seviyede olmayan bir arabadır.

Misafir-2008 21.02.2021 09:00

Şöyle kesin oluyor, gidiyorsunuz bayide meganın şoför koltuğuna oturuyorsunuz, ön konsoluna, kapı içlerine, direksiyonuna vs şöyle bir dokunuyorsunuz, sonra inip kapısını şöyle azıcık hızlı kapatıyorsunuz, sonra da bulabilirseniz 2-3 yaşındaki bir megane ile hafif bozuk bir yolda yolculuk yapıp trim seslerini dinliyorsunuz... Sonra bütün bu yaptıklarınızın aynısını scala ile yapıyorsunuz (yalnız Türkiyede 2-3 yaşında scala olmadığı için c sınıfındaki temsilcisi octavia ile yapabilirsiniz ancak) ve siz de kalite farkını farkediyorsunuz. Pahalılığı konusunda bir şey diyemem, zaten hepsi çok pahalı. Ama scala C segmenti bir araç olarak b segmenti clio ile karşılaştırıldığında segmentine göre scala değil clio daha pahalı olur bence.

Misafir-8495 20.02.2021 13:48

VW'nin esnek MQB platformunun Ibiza ve Volkswagen Polo'ya altyapı sağlayan A0 versiyonundan üretiliyor Çekya'lı Skoda Scala, Malzeme kalitesi'nin Megane'dan daha kaliteli olduğu kesin demişsiniz, nasıl kesin oluyor??? Ben de çok çirkin buluyorum scalayı, hem çirkin hem pahalı.

Misafir-5331 19.02.2021 13:51

Scala polo altyapılı falan değil, o dediğiniz fabia. İlla bir akrabalık bağı kurulacaksa bu polo değil golf olur. Ayrıca malzeme kalitesi olarak bir golf olmasa da clio dan hatta abisi megane dan da daha iyi olduğu da kesin. Ha ama tipini ben de beğenmiyorum. Leon daha güzel bir tasarıma sahip bence de, yakın fiyatlardaysa ben de leon tercih edebilirdim.

Misafir-5507 18.02.2021 13:50

o kadar paraya değmez scala. c segment adı ama polo altyapılı bir araba. malzeme kalitesi de öyle ahım şahım değil. madem araç değiştireceksiniz o zaman gerçek C segmentlere bakın. opel astra bakın, seat Leon bakın, ceed bakın hatta kona bakın 2008 bakın. seçenek çok .scala ya takılı kalmayın derim.

Misafir-2930 17.02.2021 13:46

scala C, clio B segmenti zaten, yani segment farkı var. Evet dediğiniz gibi clio da saydığınız bir çok donanım scala da yok, ama dürüstçe cevap vermek gerekirse bu donanımların bir çoğunu yılda kaç defa kullandınız, ve bunlar gerçekten bir ihtiyaç mı? Ekstra fiyatları bir yana dursun bu donanımlar için mesela çok daha iyi konfora, güvenliğe ve genişliğe sahip C segmenti bir araçtan vazgeçmek için değer mi? Bence değmez, bu yüzden üstüne çok para vermeniz gerekmiyorsa scala çok daha iyi bir tercih olur, özellikle uzun yolda kullanın, arada çok fark olduğunu görürsünüz.

Misafir-3022 17.02.2021 02:30

Scala çok daha üstün araba. Test sürüşü yapsaniz farki gorursunuz. Scala megane a bile tercih edilir.

türkçü99 16.02.2021 13:08

boyut olarak da performans olarak da scala üstün DSG X-tronic den daha seri bir şanzıman(edc olsa benzer olurlardı)bence paranız varsa değiştirmeye değer...

Yeni Karşılaştırma Ekle