2020 Honda Civic vs. 2020 Toyota Corolla

profil
messi1001

10.09.2020

ikisi arasında kaldım sizin tercihiniz ne olurdu

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2980 03.10.2020 20:53

Misafir-861, Honda'da göçük problemi oldu, doğrudur ve şu anda yok. Ben de etrafımda çok sorun yaşayan turbo benzinli araç sahibi gördüm (1.4 150T astra-piston kırma, 1.2 105 vw-yağ yakma ve 1.4 160 vw-piston kırma). Zaten cc, scirocco ve golfte kullanılan 1.4 160'lık motor sorunlu olduğu için tedavülden kaldırılmıştı (tıpk ıvw 1.4 170'likler gibi). DSG mağduru çok insan gördüm. Bunlar benim kötülemelerim değil, herkesin malumu olan gerçekler. 10 binde bakıma çağırmak bence de yanlış (tıpkı yurtdışında uzun olan garantiyi burada 2 yıl vermek gibi). Honda'nın burada" ben yakıt konusunda çalışmadım" demesi söz konusu değil. Zaten 1.5 turbo benzinlisi var, yepyeni 300 Nm torklu1.6 dizeli var. Diğer ülkelerde 1.0 turbo benzinlisi de var ama atmosferik 1.6 motoruna LPG uygulanınca tüketim 1.0 turbodan daha az olduğu için bu motoru getirmediler. Ülkemizde LPG fiyatı, benzinin yarısı kadar, dolayısıyla da çok km yapanlar tercih ediyorlar. Bunun neresi yanlış?

Misafir-861 02.10.2020 08:08

6151
Ilk cümlelerini zaten ben de söyledim. Bak yorumun en altında ne yazıyor, "bu karşılaştırma ile ilgili fikrimi ise 4579" olarak yapmıştım. Zahmet edip 4579 nolu yorumu okusaydın zaten benim de böyle düşündüğümü görürdün. Kaldı ki ben octavia falan önermedim sadece örnek olarak az yaktığını söyledim (Ha soran olursa öneririm elbet o ayrı. Ayrıca 1.0 motor, 1.2 nin geliştirilmiş hali yani çöpe atılıp yerine getirilmiş motor değil, sen de yorumunda böyle olması gerektiğini söylüyorsun zaten, doğrusu bu yani) Ben o yorumu burada aynı senin gibi turbo benzinli motorları kötüleyenlere cevaben yazdım, çünkü bunun gerçek olmadığını biliyorum. Etrafımda turbo benzinli motor kullanıp bahsedilen sıkıntıları yaşayan kimseyi duymadım sadece internette var, ama benzer "oranda" diğer araçların da arızalarını görüyorum arama yapınca. Mesela honda göçük problemi yaz, onda da bir sürü şikayet çıkıyor. Ama böyle büyük firmalar kısa süre içinde böyle ciddi problemleri genelde çözüyorlar, internetteki şikayetler kalıyor, tarihlerine bakınca anlaşılıyor. Yakıt tüketimi konusunda ise benim dediğim veriler fabrika verisi falan değil bizzat kendi verilerim, yoksa fabrika verisine baksan şehir içi/dışı ortalama 4,9 diyor ki imkansız olduğunu hepimiz biliyoruz tıpkı atmosferik motorlu araçların 6,3 yada 5,8 verisi gibi. Senin düşük ortalama yakalayamaman kullanımınla ilgili olabilir, çünkü atmosferik gibi kullanırsan hemen hemen aynı yakıyor doğru. Atmosferik motorun geliştirilmesi tabi ki takdir edilecek bir şey, her gelişme gibi. Zaten ben de yorumumda "mazda dışında " ifadesini kullandım çünkü bu konuda en çok çalışan ve sonuç alan marka mazda, skyactive teknolojisi takdire şayan bence. Burada da toyotanın bu motoru gayet başarılı hondaya göre ki bu yüzden de benim de oyum corolladan yana bu karşılaştırmada. Hondanın 2001 model civic verilerine bakın bugünkü ile aynı, bunu da millete sorunsuzluk diye yürütüyor, ben buna karşıyım. Sonra da tüketiciye "ben yakıt konusunda çalışmadım isterseniz arabanıza Lpg takalım" diyor honda. Ayrıca yurt dışında 15-20 bin km de bir periyodik bakıma çağırıp Türkiyede 10 bin km de bir çağırıp güya 5-6 yıl garanti vererek tüketiciye gereksiz ekstra yük bindirmesi ve bütün bunları da sadece bizim ülkede yapıyor olması, sorunsuzluk değil olsa olsa "sorumsuzluk" olur. Mazdayı örnek alsın azıcık. Fiyat konusunda ise toyota uzak ara 1. Tercih zaten, hatta bu liste fiyatı ile 0 araç bulsam bugün aracımı değiştiririm, honda ise turbolulardan ucuz falan değil hatta bir çoğundan da pahalı.

Misafir-6151 01.10.2020 12:52

Burada kişi ikisi arasında kaldım demiş. Demek ki araştırmış ve şıklarını ikiye indirmiş. Octavia 1.2 artık yok zaten, çok iyi olsaydı herhalde devam ederdi (yine motor değişti ve 1.0 ile 1.5 olarak devam ediyor). Ben de çok turbo araba deneyimledim ve yakıt tüketimi açısından kayda değer bir üstünlüğü olmadığını gördüm. Benim bir ürüne daha iyi diyebilmem içinanlamlı şekilde "daha az tüketmesi, daha çevreci olmas ve fiyatının da anormal olmamasıı" gerekiyor. Her ne hikmetse bu karşılaştırmalarda hep turbo ve vw ürünleri (sorulmamasına rağmen) öneriliyor). İki vw ürününün karşılaştırıldığı bir durumda hiç Toyota, Honda, Hyundai; Renault öneriliyor mu??? Burda konu hibrit değil diyorsunuz ama turbo benzinli de değil!. Bir ürün iyiyse, geliştirilmesi de iyidir (komple çöpe atmak zorunlu değil yani). Bakın 10 snde hızlanan, ort. 5.8 lt tüketen VVT-I motor geliştirlerek devam ediyor ve (uyun fiyatıyla da) çok iyi satıyor. Şimdi 5-5.5 lt tüketeceğim diye hemen hemen aynı hızlanmaya sahip 3 silindirli arabaya 20-30 bin TL daha fazla vermek mi çağdaşlık oluyor. Sorunsuzluk olayını yazmıyorum, dileyen "car reliability index"lere bakabilir ve internette araştırarak "yağ yakma", "piston kırma", "turbo arızası" konularını okur. Alana da saygı duyarım ama almayana siz de saygı duyun. Bırakın isteyen istediğini alsın.

Misafir-6110 30.09.2020 14:36

Neredeyse 4 nesildir aynı motor ve şanzıman, yenilik anlamında ikisinde de sadece kasa değişimi var. O sebeple hangisi seçilse fark etmez.

Misafir-8429 30.09.2020 12:41

Kural koyuculara cevabımdır. Bilgi paylaşım veya tartışma platformlarının doğası gereği, bu platformlara paylaşım gönderenler, bilgilerini sunar. Hakaret veya küfür dışında her bilgiyi yazabilirsin. Evet, iki model karşılaştırılmış ama, benim de tecrübelerim ve memnuniyetim var, diyorum ki "Ona o parayı vereceğine bak böyle bir araba var, haberin olsun" önerisinde bulunuyorum. Bu bilgiyi paylaşmanın nesi yanlış anlamadım. Yani illa ki sizin düşündüğünüz kurallara göre mi yazacağız. Beğenmiyorsan okumadan geçersiniz.

Misafir-7889 30.09.2020 08:36

Sn 8145, bence sadece ilişkiyi değil konuyu da tam anlamamışsınız. Ben bilimsel gelişme diyorum, turbo falan demiyorum sadece. Turbonun 100 yıldır kullanıldığı doğru ama onun güncel benzinli arabalarda yaygın olarak kullanılması yeni sayılabilecek bir gelişme. Tesla AC için ısrar ettiği zaman zaten AC çoktan bulunmuştu, bunun kullanılmaya başlanması da yıllar sonra başladı ona bakarsan. Bugün AC'dan daha verimli bir yöntem bulunursa da tabi ki o desteklenir. Benzer biçimde hibrit yada elektrikli de tabiki de turbo benzinliden iyidir, de! konu o değildi orada. Vw babamın markası falan değil, turboyu kimin pazarladığı da benim için önemli değil(keşke biz bulmuş ve pazarlamış olsak, ülke olarak), ben kullandığım araç daha verimli olsun isterim sadece. Ve 5 yıldır kullandığım 1.2 TSI motorlu Octavia nın daha önce kullandığım tüm atmosferik araçlardan daha seri ve daha ekonomik olduğunu net bir şekilde görüyor ve yaşıyorum . O dediğiniz fabrika ortalamalarını atmosferik olanlar yakalıyor mu sanki? Ben aracımla Ankaradan İzmire 4,5 ortalama ile geldim(ha aynı yolu 5,5 ile de geldiğim oldu, kullanıma bağlı tamamen) 5 yılda şehir içi/dışı yaklaşık ortalamam da 6-6,5 arasıdır. Böyle bir ortalamayı atmosferik motorlu (üstelik de hb küçük araç) araçlarla hiç bir zaman yakalayamadım, sollama yaparken gitmeyen, tork fakiri olmaları da cabası. Turbo elbetteki mucize falan değil ama atmosferiklerden daha iyi olduğunu "düşünmüyor" bizzat yaşıyorum. Siz de deneyin anlarsınız bence. (Yalnız atmosferik araçlar gibi yüksek devirlerde kullanmamanız gerekir, söyleyeyim)
Ha konumuz turbo atmosferik karşılaştırması değil evet, ben de bu tartışmanın yerinin burası olmaması gerektiğini düşünüyorum fakat o kadar yanlış bilgi ve karalama var ki turbo hakkında yazılanlara yaşadığım tecrübelerle hasbel kadar cevap vermek için yazdım sadece.
Bu karşılaştırma ile ilgili fikrimi ise zaten misafir 4579 olarak yapmıştım.

Misafir-9978 29.09.2020 13:56

Sn. 4835, bizde çok garip bir davranış biçimi var: Hangi araç kıyaslanırsa kıyaslansın, mutlaka bir turbo araba ve büyük ekseriyetle vw ürünü öneriliyor. Bu gerçekten çok yanlış. Herkes bunları sevmek, benimsemek zorunda değil. Ben de sizinle aynı görüşteyim. Allah herkese akıl, zevk vermiş; dileyen dilediğini alır (zaten alıyor da).

Misafir-3 29.09.2020 12:43

Yine turbo atmosferik kıyaslamasında bulmuşuz kendimizi. Evet turbolu araçlar hızlılar ve bakımlarını zamanında yaparsanız ve dikkatli kullanırsanız (motor ısınmadan gaza fazla yüklenmemek ve özellikle hızlı gidildiğinde turbo türbini yavaşlayıp yağsız kuru kalmaması için 1 dk aracı rölantide çalıştırıp kapatmak) size hiçbir masraf çıkarmazlar. örneğin 4 silindirli 1.3, 1.5, 1.6 turbo benzinli araçlar performans anlamında gerçekten keyif veriyor. Bunu defalarca konuştuk. Ama ona göre de fiyat bedelleri var.

Bahse konu olay burada Corolla ve Civic kıyaslaması. Bu araçların fiyatları 4 silindirli turbo benzinli rakiplerinden çok daha uygun. Hatta performans olarak hemen hemen aynı olan 3 silindirli turbolu araçlardan da daha ucuz. Herkesin tercihine saygı duyulması gerekir. Birinden biri iyi olsaydı herkes aynı şeyi tercih ederdi.

Eğer yılda 20 bin ve üzeri km yol yapıyorsanız fabrika çıkışlı Civic LPG daha mantıklı bir tercih. Eğer daha düşük yol yapıyorsanız(LPG'li Civic yerine Corolla almanızla aradaki para ile yatırım yapmanız ekonominiz için daha iyi olacaktır) Corolla'nın hem motor verimliliği (az emisyon ve fazla performans) hem de bana göre daha yeni çıkması itibariyle iç tasarımı daha derli toplu ve kaliteli durmasıyla tercihim Corolla olurdu.

Bu arada LPG motorun ömrünü bitiriyor diyenler ya yanlış montajlanmış LPG motorlarından bahsediyorlar ya da bakımları düzgün yapılmamış LPG motorlarından bahsediyorlar. Çevremde milyon km'yi devirmiş LPG'li araçların ne motorunda bir performans düşmesi ne de bir gürültülü çalışma belirtisi var. İyi montajlanmış ve bakımları düzgün yapılmış bir LPG'li araçta hiçbir problem olmaz.

Ayrıca dizel-LPG sıfır araç fiyat makas farkının bu kadar açıldığı bir dönemde eğer çok yol yapıyorsanız LPG'nin dizele göre daha uygun tercih olacağını düşünüyorum.

Misafir-4972 29.09.2020 12:00

Her iki aracı da kullandım ve sattıktan sonra bir daha alma gereği duymadım, ikisi de atmosferik ikisinin de şanzımanı çift kavrama değil, ikisinde de lpg ye mecbursun. Kaç kere servise gittim ikisi ile de bu araba gitmiyor diye meğerse yapabilecekleri bu kadarmış. Daha sonra turbolu çift kavrama araçlara geçtim harika sürüş zevkini gördüm. Ama sorunsuzluk ve lpg ile az yaksın diyenler için tabi bu araçlar güzel, yinede ikisini de kullanmış birisi olarak hızlanma olarak corolla bir adım önde. Fiyat olarak ise eskiden corolla civic den biraz daha pahalı satılırdı şimdi talebe göre civic daha pahalı olmuş.

Misafir-8145 28.09.2020 23:19

Nicola Tesla ile vw'nin 100 yıldır bilinen turboyu pazarlama taktiği arasındaki ilişkiiyi anlayamadım ben (tesla'yı benimseyen kişinin şu anda hibrit ve elektrikliyi övmesi gerekir diye düşünüyorum) ! Fabrika resmi verisi olarak bile mevcut olmayan 3.6 lt tüketen 1.2 turbolu arabayı da hiç duymadım (ama tedavülden kalkan 1.2 turbolu jettayı duydum).
1.0 atmosferik Polo ve 1.0 turbo Polo'nun tüketimi ve emisyonu neden aynı? Burada turbonu üstünlüğü nedir (sadece performans mı)? 1.0 turbo Polo ile 1.5 VVT-I (yeni nesil) Yaris'in tüketimi ve emisyonu (hatta neredeyse hızlanmaları da) aynı neden aynı? Bunları bir düşünün ve sonra turbonun gerçekten "mucize" olup olmadığını bir kez daha düşünün.

Misafir-4835 28.09.2020 18:51

başlık sahibi iki arasında kaldı mdemiş yorumlara bakıyorum bu ikisi hariç her konuya değinilmiş , enteresan bir milletiz.Soruya gelirsek Corolla derim işin içinden çıkarım, elegance honda ya göre daha dolu olduğu için ve de fiyat farkı var tabi, yani corolla bu karşılaştırmadan galip çıkar fikrimce .Her ne kadar honda daha güzel gözüksede corolla fiyat/performansı karşılıyor.

Misafir-8803 28.09.2020 13:58

LPG li araç düşünenlere öneriler:
Öneri-1: Aynı aracın benzinlisi ile arada oluşan fiyat farkını (honda civic te bu fark yaklaşık 9 bin lira mesela) peşin olarak bir benzin istasyonuna yatırın, o işletme size en az 3 yıl boyunca ayda bir depo (300-350 lira civarı) ücretsiz benzin verir. Bu benzinle de yaklaşık 500-600 km yaparsınız en az. Ortalama bir kullanıcıysanız bu size zaten yetecektir. Sonraki 2-3 yılda da kendiniz benzin alır arabanızı da temiz, benzinli olarak satıp yenilersiniz :) Cebinizden çıkan toplam para aynı olur, LPG ile de uğraşmamış olursunuz.
Öneri-2: Aradaki fark ile altın yada dolar alın, ayda bir depoya yakın para getirisi olur zaten, elinizdeki para da size kâr kalır. (Bu daha iyi oldu sanki :))
Yanlış anlaşılmasın, yakıt olarak LPG benim tercihim olmasa da karşı değilim kullananlara da saygı duyuyorum. Sadece hesap yaptığında aslında pek bir getirisi olmadığını görüyorum, değmez yani. Ha ama aracı ticari ve ya özel bir amaçla kullanıp yılda 20-30 bin km yapıyorsanız belki olabilir(hoş gerçi böyle durumda da bana dizel daha mantıklı geliyor)

Misafir-5876 28.09.2020 08:52

VW ' lerd piston kırma , DSG sorunu .Bu arabalar Avrupa da kullanılıyor.Mesela ben almanyada falan hiç o kadar dsg sorunu ne duydum nede alman televizyonlarda Oto programlarında gördüm. Bizim ülkede niye bu sorunlar oluyor. Buraya getirilen araçlarda mı sıkıntı mi var, bizim insanımız mı aracını hor kullanıyor yoksa yollarımız mı kötü. Bence yollarımızda sorun var.

Misafir-6469 27.09.2020 19:00

teknik olarak birçok konuda benzer arabalar. 2. el konusundada satışta asla sıkıntı yaşatmayacak arabalar. 12bin fiyat farkı var ayrıca hondanın zorunlu ek paketleri daha pahalı bu nedenle 20bin tlye yaklaşır bu fark. bana göre bu farkı vermeye değmez. aynı fiyat olsalar dahi tercihim corolla olur. ayrıca her ne kadar fabrikasyon olsada lpg nin motoru uzun vadede yorduğunu düşünüyorum.

Misafir-4633 27.09.2020 14:30

Dizeldeki turboyla benzinlideki farklı mı, yok artık. Bir kere turbo ünite özünde motordan bağımsız bir ünitedir ve sadece "gerektiğinde" aşırı besleme için devreye giren ayrı bir sistemdir, o da belli devir aralıklarında olur sadece, yani motor sistemiyle doğrudan ilgisi yoktur. Dizeldeki tek fark piston yarıçaplarının daha büyük olmasıdır, ki o da motorin patlamalı bir yakıt olmasından ve daha büyük bir basınca dayanması gerektiğindendir. (Hatta bu yüzden de dizel motorlar genelde benzinli motorlardan daha yüksek torka sahiptir. (Çünkü Tork=KuvvetxYarıçap gibi düşünebilirsiniz)) Yani özetle turboyu benzinliye de dizele de hatta mümkün olsa Lpg liye de taksanız aynı şeydir.
Atmosferik motor evet daha sorunsuz olabilir, çünkü onlarca yılın bir tecrübesi var. Ama ne var ki bu durum onun daha iyi, daha verimli bir motor olmadığı gerçeğini değiştirmez. Bilimsel gelişmeler her zaman içerisinde risk de barındırır ama yıllar geçtikçe eski ve hantal teknolojiler yok olmaya mahkumdur.
Amerika başkanı Nicola Tesla 'yı dinlemeyip Edison 'u dinleseydi bugün hala doğru akım kullanıyor olurduk. Evet doğru akım(DC) alternatif akıma(AC) göre daha az risklidir ama her sokağın başında bir jenaratör ve kablo yığınıyla yaşıyor, ürettiğimiz elektriğin de büyük bir kısmı kablolarda ısıya dönüşüyor olurdu. Bilimsel gelişmeler daha eskisi/kötüsü övülerek eleştirilmez, bu yıkıcı bir eleştiridir, ama daha iyi olması için tabi ki eksiklikleri ortaya sermek hem akılcı hem de pozitif bir bakış açısıdır.

Misafir-9364 27.09.2020 14:19

Bilgi diye sunulan bazı yorumlar, LPG tadında, bir markanın, fanatizmi kokusunu veriyor. Sanırım o şirketten yüklüce değerli kağıdı var veya, o markadan çokca arabası var. Kısaca, 1.6 atmosferik, 1.4 turbo ve en son 1.2 turbo benzinli araba kullanım deneyimim var. 1.2 ile uzun yolda, 3.6lt/100 km. değerlerini görmüş birisi olarak, kimse bana 1.6 LPG li arabayı kabul ettiremez.

Misafir-2751 27.09.2020 13:21

Ford'da meşhur ödülle 1.0 T vardı ,tutmadı fiyasko oldu. Hiç 1.0 Focus alan kullanan görmedim. Opel'de vardı, sonuç yine fiyasko. Bu motor kaldırıldı (şu anda 1.2 Tastra var ama onu da alan satan görmedim. Yani vw grubu hariç bu küçük turboluları tam olarak tutturamadı diğer markala (vw desorun çıktıkça sürekli motor değiştiriyor: 1.4 122-160-170, 1.2 105, 1.0 115, 1.5 150...). Yağ yakmayı mesela tüm markalar kabul ediyorlar, normal birşey diyorlar turbolularda. Bir de "LSPI" sorununu incelemenizi öneririm turbolularda. Özellikle vw ve opelde piston kırmalar bu sorun yüzünden oluyor. Yani önüne geleni eleştirip bu turbo benzinli motorları "mucize" sanan arkadaşlara tavsiyem biraz da bunları düşünmeleri. "inanın LPG'li bir araçta çıkabilecek sorunların hiçbiri yok" yazmışsınız ama gerçekler böyle değil.

Misafir-4173 27.09.2020 12:54

İş dönüp dolaşıp yakıt fiyatlarına ve motor hacmi vergi sistemine geliyor.Bu durumlar olmasa 2.0 benzinli lpg siz atmosferik alır geçerim.Bu ikisi arasında ben Civic için sıradayım.ÖTV ye girer mi girmez mi derdindeyim.

Misafir-5776 27.09.2020 12:49

Sn.6439, web'de "piston kırma tsi", "piston kırma scirocco, piston kırma vw" diye aratırsanız bu sorunun sadece opel de olmadığını kolayca öğrenebilirsiniz. Turbo tabiiki güçlüdür ama güç herşey mi??? "Sorunsuzluk", "düşük tüketim", "düşük emisyon" günümüzde daha önemli unsurlar değil mi? Şimdi bu turbolular da sorunsuzluk kriteri iyi mi?Tüketim ve emisyon süper mi? Corolla'nın 5.8 lt tükettiği bir du
rumda 20-30 bin TL daha fazla verip 5.0 veya 5.5 lt tüketime sahip 3 silindirli araba almanın neresi mantıklı. Aracım atmosferik motorlu ama eski değil, yeni ama sizin baış açınıza göre atm. motorlu araçlar eski oluyor herhalde :-) Bu, hep söylediğim gibi başta vw'nin öncülüğünü yaptığı bir pazarlama taktiğiydi ve tutturdu da. Tabii bir sürü sıkıntılarda peşi sıra çıktı ortaya. 1.4 tsi 160 bg motorlar atır çutur piston kırınca tedavülden kalktılar (170 bg likler gibi). 1.2 tsi ler de randıman vermedi ve 1.0 ile 1.5'e geçildi. Opel'i zaten yazmaya gerek yok, siz söylemişsiniz. Avrupa hariç her yerde atm. motorlar kullanılmaya devam ediyor. LPG'de birçok ülkede kullanılıyor. Sizce Honda nasıl 6 yıl garanti verebiliyor LPG'li atm arabasına???Ama size göre herhalde 2 yıl garanti daha üstün (ama her ne hikmetse bu 2 yıl garantiyi sadece ülkemizde veriliyor söz konusu firmalarca). Siz 20-30 bin TL fazla verip turbolu çağdaş arabanızla 5-5.5 lt tüketerek gezebilirsiniz, saygı duyarım ama ben ve binlerce (hatta dünya çapında milyonlarca insan) atmosferikle hemen hemen aynı tüketimle daha düşük bir fiyatla ve sorunsuzlukla geziyorlar. Siz de buna saygı duyun ve bu atm. motorlu araçların kıyaslandığı sayfada atm. motoru kötülemeyin. Buyrun turboluların sayfasında istediğiniz gibi övgüler yazın. Burada atm. japon almak isteyen insanlara neden bunları yazıyorsunuz??? Zaten yakında hibrit ve tam elektrikli yaygınlaştığında (daha adil bir vergi sistemi de gelirse tabii) sizin şu meşhur turbolularınızda bitecek. Bakın ABD California'da tüm benzinli ve dizel araçalar yasaklanıyor, Paris'te taksiler hidrojenli Toyota Mirai'lerden oluşturulmaya başlandı. Bizde de olacak5-10 yıla kadar ve o zaman küçücük motora turbo takarak kayda değer bir tüketim üstünlüğü elde edememenin ne olduğu iyice anlaşılacak. Ben marka fanatiği değilim, objektifim. Dediğiniz gibi turbo alternatifi zaten Japon ve G. Koreli markalarda da var ama yeni nesil atm. motorları da devam ettiriyorlar (tabii hibrit gibi çok daha üstün seçenekleri de öncü olarak sunuyorlar).Sizin bu çok çağdaş alman markalarınız yeni yeni hibrit seçenek de sunmaya başlıyorlar mecburen (yani Japonların yıllar önce yaptığına geldiler mecburen)

Misafir-1281 27.09.2020 00:54

Tamam LPG fiyat olarak uygun ama benim Corolla'da ani gaz vermelerde tüp kokusu geliyordu. Çoğu kişi bunları bakımın bir parçası olarak görüyor ama belli bir km den sonra enjektör, buji, subap sorunları ortaya çıkıyor. Turbo teknolojisi yeni çıkmadı. Mercedes, BMW, VW grubu tüm markalarda turbosuz araç bulmak neredeyse imkansız. İnanın LPG li bir araçta çıkabilecek sorunların hiçbiri yok. Kaldı ki turbolu 1.0 araçlar bile çok iyi gidiyor. Bagajınızda bir tüple de dolaşmıyorsunuz. Kim ne istiyorsa alsın ama bırakın artık şu turbo motorları kötülemeyi, arkadaşlar araçlar gerçekten iyi!!!

Misafir-1397 27.09.2020 00:46

Sayın 6439
Bütün araba yorumlarının altına aynı yorumu yapıp duruyorsunuz. Piston kıran motor opelin k serisindeki 1.4 turbo motorudur . Bu mu küçük hacimli turbo? Muhtemelen atmosferik motorlu eski bir araç sahibisiniz ve objektif davranmayarak fanatiklik yapıyorsunuz. Japonlarda Suzuki 1.0, honda 1.0 ,toyota 1.2,nissan 1.0... zaten küçük hacimli motorlar kullanıyor ve ayrıca nissan 1.3, Suzuki 1.4,honda 1.5, mitsubishi 1.5, subaru 1.5 mazda 2.5...BENZİNLİ TURBO MOTOR araçlarını satıyor. Sizin sürekli aynı şeyi yazdığınız 1.6 atmosferik motorlar Türkiyeden başka hemen hemen (bir iki fakir ülke hariç) hiçbir ülkede tercih edilmemektedir. Satılan en sıradan atmosferik motorlu arabalar 2.0 dan başlamaktadır ki normal 1.4 turbo motorun verimliliğini ancak yakalayabilmektedir. Atkinson motorunu hiç burada yazmayın bile. Atkinson motor güç özürlüdür. Tek başına tercih edilmez. Az yaksın diye yanına başka bir motor(elektrik)ile kombine edilerek kullanılır. Benim de aracım 1.5 atmosferik mazda 3. Turbo motorlu aracın ve atmosferik motorlu aracın ne olduğunu çok iyi biliyorum. Turbo motorlu araçlar pahalı olmasa bizim ülkemizde bir kişi bile 1.6 atmosferik kağnılardan almazdı. Ayrıca benzinli dizel farketmez. Turbonun çalışma prensibi aynıdır

Misafir-6439 26.09.2020 12:59

dizeldeki turbo ile benzinlideki turbo aynı değil. Siz hiç 0.9 lt veya 1 lt 3 silindirli turbo dizel gördünüz mü? Piston kıran turbo dizel gördünüz mü? Atkinson çevrimi ile çalışabilen (dolayısıyla turboyu tercih etmeyen) turbo dizel gördünüz mü?

longstory 28.09.2020 00:34

Sayın 6439, Volkswagen grubunda 1.2 tdi 3 silindirli motor var, aynı şekilde hyundai 1.5 dizellerde de 3 silindir var. Ek olarak BMW nin 1.5 dizel motoru 3 silindirli.

Misafir-4579 26.09.2020 08:06

Şimdi bazı arkadaşlar toyotanın, hondanın ne büyük markalar olduğunu, hibrit, elektrikli vs araç geliştirmede ne büyük çalışmalar yaptığını falan söylüyor ya, gülüyorum sadece. Zannedersin ki bu markaların maaşlı CEO ları. Ya arkadaş burada marka karşılaştırılması yok ki, bakın bu yukarıdaki iki araç hibrit değil, elektrikli değil, turbo motorlu degil, bize ne şimdi o çalışmalardan, konu o değil ki! Her markanın vardır bir çalışması. Aslında arkadaş zaten atmosferik motora karar vermiş ve daha çok Lpg mı benzin mı diye soruyor. Karşılaştırdığı araçlar da çok makul, çünkü Lpg li olacaksa Civic daha iyi bir seçenek uyum ve montaj açısından, benzinli olacaksa da corolla daha iyi, çünkü atmosferik motorlu araçlarda mazdadan sonra en az yakıt tüketen araç. Lpg bence de bir tercih ama bu, yakıt tüketimi ile ilgili bir tercihse normal bir kullanım için çok da gerekli olmayan bir tercih. Mesela yılda ortalama 15 bin km yapan bir kullanıcı için bu iki araç arasında yakıt tüketimi açısından yaklaşık 1500 liralık bir fark oluşur lpg lehine. Bu iki araba arasındaki fiyat farkı(liste fiyatına göre) ise 12 bin lira, yani bu tüketim avantajı aslında 8 yılda ancak kendini amorti edebilecek bir fark. 8 yıl arabayı satmadığımız varsayılırsa, bu sürenin sonunda ikinci el değeri olarak benzinli bir araç lpg liden daha değerli olacaktır. Tabi bu arada lpg için harcanan ufak da olsa ek masrafları hiç hesaba katmadım.
Yani özetle arkadaşım eğer çok km yapmıyorsan (20 bin km üstü gibi) LPG li araç alman sana pek bir fayda sağlamayacaktır ama çok km için tercih edilebilir. Tabi bütün bu söylediklerimiz bahsi geçen araçları, galericileri atlatıp bayide bulman durumunda geçerli, ki şu anda pek olası değil.

Misafir-3562 25.09.2020 17:23

Sayın 711 tüm dizel araçlar da turbo kullanılıyor. O zaman hepsinin önüne 10-15 bin liralık faturalar geliyor öyle mi? Turbo verimli ki önce dizel daha sonra benzinliler de kullanılmaya başlandı. Sizin hesabınıza göre de Japon üreticilerin turbo versiyonlu modelleri de sıkıntılı demektir.

Misafir-2024 25.09.2020 12:01

Sayın 4141 LPG nin motorla 27 adet parça ile muhattab olduğunu sanmiyorum uzak doğuda LPGli arac fazla kullanıldığı için hundai Kia Honda Toyota LPG konusunda sıkıntı yaratmıyor doğru montaj ile tabiki hundai lerle taksiler çok ciddi km ler kat ediyor sıkıntı yaşamadan

Misafir-462 24.09.2020 13:34

Sayın 3743 en başta Toyota olmak üzere, çevreye daha duyarlı araçlar üreten tüm üreticileri kutluyorum. Elektikli araçların atası sayılan Hibrit araçlar elbette daha verimli olabilir ama, tüm Dünya dahil, kullanıcılara hitap edecek şekilde yaygınlaştırılamadı ve full elektrikli araçlar hibriti bitirdi.

Misafir-5947 24.09.2020 12:56

Tamam ikisi de sağlam araba fakat motor performansı ikisinin de fasat.

Misafir-95 24.09.2020 11:31

LPG sadece Türkiyede kullanılmıyor, dünyanın birçok yerinde kullanımı mevcut. 1.2 turbonun tüketimi ne kadar biliyor musunuz? Yeni teknolji sadece "turbo" ile mi oluyor? Honda'nın ülkemizde 1.5 Turbo, 1.6 dizel ve 1.6 LPG seçenekleri var. Sadece 1.0 Turbosunu getirmiyor, çünkü 1.6 LPG daha az tüketiyor (LPG fiyatı ucuz olduğu için). Corollla da ise emisyon ve tüketimde lider olan hibrit ve meşhur turbolularla hemen hemen aynı tüketime sahip olan sorunsuz 1.6 var (hatchback'in de 1.2 Turbo'da var).. Yani kısacası bir arabının yeni teknoljiliolması demek turbolu küçük motora sahip olması demek değil.

Misafir-711 24.09.2020 10:46

703, turbo motor arıza verip önüne 10-15 bin liralık fatura koydukları zaman oturur ağlarsın turbo aldım diye. Atmosferik candır, turbo pişmanlıktır.

Misafir-3505 24.09.2020 07:26

Sayın 703
Lpg çağ dışı değildir ki sadece bir tercihtir.ülkemizde uygun fiyatı nedeniyle tercih edilmektedir. Dünyada japonya,güney kore,italya ,rusya vs... onlarca ülkede lpg li araçlar kullanılmaktadır. Sizin istediğiniz 1.2 turbo araç lpg li olsabilseydi satın almaz mıydınız, yoksa turbo motorun verimliliği yüzünden lpg benzin ayırımı yapmaz, arabayı satın alır mıydınız? Belki ileride turbo motorlar da lpg ye uyumlu olur...

Misafir-703 23.09.2020 12:54

Bir dünya para vereyim gidip, LPG li araba alayım öyle mi? Avrupa da satamadıkları bize mis geliyor nedense.
Ya piyasa araştırması yapmıyoruz veya yeni teknolojilerden haberimiz yok. Alırım 1.2 turbo hem az yakar hem yıllık vergisini düşük öderim hem de güçlü motoru olan bir arabam olur.

Misafir-3743 23.09.2020 09:46

4500, Corolla ve Civic'in atmosferik motorları çağ dışı da fosilleşmiş, traktör sesli, çevre katili, emisyon cezası alan dizeller mi çağdaş? Dünyada çevre dostu ilk hibrit motoru Toyota ve Honda üretti. Toyota şu an çevre dostu hidrojen araç üretiyor. Dünyada dizel araçlar yasaklanıyor. Dünya hibrit ve elektirikli motora dönüyor, bazıları hala ısrarla çevre katili dizelleri savunuyor pes!!!

Misafir-7156 22.09.2020 12:36

CVT'nin çok yaktığını nereden çıkardınız? 1.6 motor da çağdışı değil. Çağdışı olsa nasıl ort. 5.8 lt tüketecek (Toyota). Diğeri zaten 6.3 lt LPG tüketiyor, yani sizin çağiçi motorlarınızdan çok daha ekonomik.

Misafir-4500 21.09.2020 11:03

İkisi de 1.6 eski çağdışı motor, ikisi de CVT diye bildiğimiz hantal ve çok yakan otomatik. Yani birbirlerinden bir farkları yok aslında, Hasan kel kel Hasan misali. Geriye sadece tasarım kalıyor eh, hangisi hoşunuza gidiyorsa onu satın alın derim.

Misafir-8976 20.09.2020 10:42

Sevgili 4144 honda tabiki sinradan brc lpg sistemi takiyor.ama keske azicik arastirasaydin 27 adet parca lpg ile uyumlu olacak sekilde uretiliyor.bu yuzden lpg ile civic uyumlu ve bu yuzden fabrikadan cikisli deniyor.yani uretim bandi lpg ile uyumlu olacak sekilde.lpg sadece bizde degil dunyanin buyuk kisminda populer.o yuzden siz bilmediginiz icin yanlis yonlendirme yapmayin.2 aract harika

Misafir-4144 19.09.2020 18:36

Honda Toyota aynı vitesi kullanıyor cvt nasıl güzel değil diyorsun Toyota motorda daha güçlü top speet te daha hızlı yakıtta daha az fabrika çıkışlı LPG lide değil BRC ile anlaşmalı takip satıyorlar yanlış bilgilendirmeyelim hondanin tek artısı yol tutuşu bı tık daha iyi Honda surenlere dikkat et boyunları çıkacakmış gibi bakıyorlar önlerine Spor tarzı sevenlere bekarlara hitap ediyor

Misafir-5083 19.09.2020 11:03

Nerdeyse aynı araçlar hangisininin tarzı hoşuna gidiyorsa onu al pek fark yok ama ben yerinde olsam Corolla alırım 12bin liram cebimde kalır onu da altına yatırırım

Misafir-2857 18.09.2020 21:26

Honda tartışılmaz otomatik vitesi süper Toyota da vites geçişleri hiç iyi değil üstelik Honda fabrika çıkışlı lpg li

Misafir-9292 18.09.2020 08:51

ikisini de alan pişman olmaz. motorları, otomatik şanzumanları kaya gibi sağlamdır. dsg, turbo alıp yüreğim ağzımda gezeceğime ikisinden birini alır, yıllarca sorunsuz binerim. kaldı ki neredeyse içi dapdar bomboş pololara bu fiyatları istiyorlar.

Misafir-9026 17.09.2020 22:20

Harika 2 arac.gercekten bu fiyatlara alinacak ve araba gibi araba olacak 2 arac.japonlari neden seviyorum.mekanik aksam saglam,donanim şu orta paketlerde bile full.avrupalilar katlanan aynalara bile extra par istiyor.japonlar sana avrupalinin 10 bine extra sattigi sunroofu üstünde veriyor.karsilastirma yapan arkadas 2 arac ta çook iyi.yol tutus ve genislikte civic.( ki yol tutusunda bence civic ve focus üstüne arac yok tabi c segmenti),lpg ekonomik bir secenek ,performansta coeolla ama o da zaten milisaniyeler ile.2 aracta üzmez.zr karar

Yeni Karşılaştırma Ekle