2019 Toyota Corolla vs. 2019 Seat Ibiza

profil
merturk

04.03.2019

garip bir karşılaştırma olacak ama, yorumlarınızı merak ettim.

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2019 Seat Ibiza 1.0 EcoTSI Style DSG
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi999 cc
  • Beygir Gücü115 HP
  • Ort. Tüketim4.7 lt
  • 0-100 Hızlanma9.4 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-9676 28.08.2019 11:37

turbo benzinli alıp lpg taktıranlar haksız çıktığı için seslerini çıkartmıyorlar ondan benzin fiyatlarından haberiniz yok mu nedir anlamadım rakım düşük yerde turbo motor kestane kebapta gelinde bir 1500-2000 rakımda kullanın bakın bakalım 1.0 motorla nasıl baş başa kalıyorsunuz

Misafir-1554 10.03.2019 19:39

Sn. 5344, biraz da hibrit ve yeni nesil atmosferik motorlar hakkında bilimsel verileri sunabilir misiniz? Sürekli vw grubunun 3 silindirli mtrunu överek anlatıyorsunuz, vww rekalmı gibi oluyor yazılarınız. Okuyan da sadece vw motor yapabiliyor sanacak. Yok ödül amış, yok şöyleşmiş, yok bir slindir eksilince süper olmuş. Yazdım işte, tüketim, hızlanma, emisyon olarak çok da stğnlüğ yok. 3 silindirin klasik dengeleme problemi ne derece giderildi bilmiyorum (bildiğiniz üzere 4-6-8 silindirliler daha dengelidir; mesela 7 silindirli bir motor olmaz.). Dediğim gibi bu motror ford ve opel de fiyasko oldu. Opel komple kaldırdı satıştan, fordda 1 model de var ama ne alan gördüm, ne de kullanan.
Car reliabilty index de top 100 listesi vardır ki bu listenin lideri Toyota IQ'dur ve ilk 10'da hep japon ve koreli premium olmayan araçlar vardır. Pekala alman premium olmayan, yani çok da teferruat içereyen araçları nerede bu listede? 100 arabalık listede golf 79. sırada, astra ise 99. sırada (yani ikinci ama sondan ikinci). İşte alman halk arbalarının sorunsuzluk durumu bu.
Snra karalama yaptığımı söylemişsiniz. 160 ve 170 bg 1.4 turbo vw motorları sorunları yüzünden kalktı. İnanmazsanız web de "1.4 tsi 160bg arıza" veya "1.4 tsi 170 bg" diye yazmanız yeterli. Teknloji tabii gelişiyor ama bu arabaları alanlara yazık değil mi? İİyice denemeden, araştırılmadan piyasay sunulması yanlış değil mi? DSG^den mağdur olan acaba kaç kişi var?Size dsg'yi sorsak herhalde sayfalarca bilimsel veri ışığında mükemmel olduğunu anlatırsınız bize.Ama mağduriyetler konuşulmaz tabii. Önerim, sürekli vw anlatmaya ara verip, biraz da lütfen diğer markaların teknoljik gelişmelerinden bahsedin ***

Misafir-2966 10.03.2019 18:09

Adeta destansı bir anlatım ile atmosferiği yere göğe sığdıramayanlaradır sorum. Madem atmosferik motor yenilendi, hızlandı, daha az yakıyor filan, 1- neden hala LPG ile uğraşıyorsunuz.2- Toyota ve Honda ve diğerleri bazı modellerinde neden turbo ya geçti. Eskiler bit pazarına, yeniler raflara haydi bakalım. Tork yok, ağırlık çok yüklen gaz pedalına. Sanki millet güç üreteceğim diye 5000 devir basıyor. Sen özel aracında o kadar gaza basabiliyor musun. Yollar da görüyoruz, cebinden yakıt almayan şirket arabaları haricinde çok büyük bir çoğunluk, 2000 deviri geçmiyor bile.

Misafir-5511 10.03.2019 18:00

Sn. 5571, car reliability index top 100 listesine bakarsanız Toyota iq nün 1. olduğunu ve ilk 10'un japon ve kore markalarından oluştuğunu goreceksiniz goreceksiniz. Alman mali premium olmayan markalarda sıralamada kötü yerlerdeler. Mesela golf 79.sirada, asyr 99. Sırada. Yanı bunlar arıza çıkarma ilasilivi yüksek arabalar. Abd-japonya de bu yüzden insanlar Japon markaları çok ter in ediyorlar, çünkü kolayca arızalanmiyorlar. Top 100 listesine dikkat edin, almanların çok başarısız olduklarını kolayca göreceksiniz. Hadi R class premium ve çok elektronik sistem içeriyor tamam ama golf ve astraya ne diyeceksini? Ülkemizde de durum böyle ( örnek dsg arizasi; artık normal, olağan bir durum oldu. Araç sahipleri bile, evet dsg sorunu var, inşallah benim başıma gelmez diyorlar) ***

Misafir-4797 10.03.2019 17:43

Sn.5571, tamam işte belirttiğiniz arablar tüm parametreler hesaba katıldığında sorumlular ve hepsi de alman. Hiç japon-kore premium yok listenin dibinde (lexus, infiniti, acura. genesis). Bunlar da çok dolu ve elektronik sistemler iceriyorlar ama sorundular. Siz malesef olaya hep alman gözlüğüyle bakıyorsunuz.3310 ne alâka, lexustan bahsediyoruz. Zaten avrupa malı ucuz arabalarda yok üst sıralarda. Mesela golf yok üst sıralarda ama premium olmayan japon-kore arabaları hep üst sıralarda.

Misafir-3345 10.03.2019 16:41

Misafir 6359, Ford Ecoboost 1.0 140ps motoruyla maksimum torkunu 1400/5000 devirler arasında homojen olarak dağıtabilmektedir. Corolla'da ise böyle bir dağılım yoktur, maksimum torkunu 4200 devirde sağlar. Bunun sürüşe ne gibi katkılar sağladığı zaten yazılarda paylaşılmış. Keyifli bir tartışma oluyor. İyi forumlar dilerim.

Misafir-5571 10.03.2019 15:20

Sayın 7644, car reliability index sadede motorları kapsayan bir sıralama sunmuyor. Tüm elektronik ve mekanik aksamlar, kaporta, şanzıman vb. her kategori değerlendiriliyor. Bir araçtaki teknoloji düşük ise sorun çıkarma oranı da düşer haliyle. 3310 telefon da Samsung S9 a göre daha az sorun çıkartır.
Reliability index sitesinin en sorun çıkartan 10 arabasına bakacak olursak,
1 Maserati Granturismo
2 BMW M5
3 BMW M6
4 Nissan GT-R
5 Audi R8
6 Mercedes-Benz GL
7 Aston Martin DB9
8 Bentley Continental GT
9 Mercedes-Benz R-Class
10 Citroen C6
Bu listeye bakınca ne demek istediğim çok net anlaşılıyor. Yüksek teknoloji / yüksek arıza oranı.
Ayrıca sorunsuzluk listesinde Toyota Corolla 39.sırada bulunurken Seat İbiza 22. sırada!!!***

Misafir-9262 10.03.2019 14:33

sayın 6359 verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

kafama takılan bir şeyi sormak istiyorum söz konusu bu tork farkı rampalarda dezavantaj değil mi?

Misafir-2106 10.03.2019 13:49

CHR de kullanılan ve yeni corolla hb'de kullanılacak olan Toyota 1.2 Turbo motorun tüketimi 5.9 lt, hızlanması 10.9 sni emisyon C. Corolla'nın güncellenmiş-yenilenmiş 1.6 VVT-I motoru ise 5.8lt tüketiyor, 10 sn'de hızlanıyor ve onun da tüketimi C. Tabii vw grubunda bu kıyaslamayı yapamayız, çünkü atmosferik motorunu pek geliştirmedi ve finali 8 valfli (hitler lakaplı) 1.6 102 bg motorla yaptı (nbu motorda değişken subap zamanlaması, 16 subap...vb gibi teknolojik iyilşetirmeler yoktu ve turbo ile kıyaslandığında bariz kötüydü. Ama Toyota da durum böyle değil çünkü turboyu da yapyı ama atmosferk 1.6'yı da geliştirmeye devametti hatta 1.5 yeni VVT-I da yaptı.

Misafir-5040 10.03.2019 10:33

Toyotanın 1.6 motorunun hybdridlerde kullanılan 1.8 motor gibi atkinson motor olduğuna emin misiniz? 1.6 lık üniteyi savunanların başka hangi ülkelerde bu ünitenin satıldığını araştırmalarını tavsiye ederim. Normal kullanıcı aralıkları olan 2000 3000 devirlerinde turbo motorlar çok daha güçlü hissetirir. Eğer devirli kullanmayı seviyor, aracın ürettiği maksimum güce yakın güçte aracı sürme eğiliminiz var ise kesinlikle atmosferik motorları öneririm. Turbo motorlar 3500 devirlerden sonra verimsizleşiyor, motora soğutma için zengin karışım gönderilerek thermal verimliliğin azalmasına neden okuyor. Bu amaçla turbo motorlar tam güçte uzun süre kullanılmaya uygun değil. Ama normal kullanıcılar için 1.0 tsi için söylüyorum çoğu zaman 2500 devri bile geçmenize gerek kalmıyor.

Misafir-5784 10.03.2019 02:22

Sayın Misafir 6359, yorumunuzda bilimsel verilere yer verdiğiniz için öncelikle teşekkür ederim. Gayet bilgilendirici oldu benim için. Değinmek istediğim bazı noktalar var. Öncelikle turbo motorları sadece hızlanma heyecanı açısından değerlendirmek doğru olmaz. Alt devirlerden itibaren yüksek güç üretmesi ve daha düşük devirlerde vites değiştirmeye olanak sağlaması sayesinde şehir içinde çok daha konforlu bir sürüşe imkan tanır. Corolla ise maksimum torkunu geniş bir banda yayamaz ve bunu 4200 devirde sağlar. Her ne kadar ortalama yakıt tüketimi 5.8 lt olarak gözükse de düşük torku nedeniyle araçtaki ağırlık arttığında veya eğimli bir yola çıktığında, turbolu motorlara nazaran bu durumdan çok daha fazla etkilenecektir. Ama atmosferik motorlar içerisinde değerlendirildiğinde gayet başarılı rakamlar elde etmiştir. Ayrıca Corolla uzun yolda da daha yüksek devir çevirmek durumunda olduğu için motor gürültüsü, sürüş konforunu olumsuz etkileyecektir. Yazılarınızın devamını beklerim. Saygılar...

Misafir-5344 10.03.2019 01:37

Sayın Misafir 7644. 1.2 ve 1.4 TSI motorların kaldırılmasının sebebi sorunlu olmaları değildir. Araştırmadan, bilmeden karalama yapmak bu kadar kolay olmamalı. TSI motorlar tüm dünyada en prestijli ödüllerin sahibi olan motorlardır.
2017 yılından itibaren 1.2 TSI motorlar yerini 110 PS güç üreten 1.0 TSI motorlara bırakırken, Volkswagen Group bünyesinde bulunan markaların pek çok modelinde kullanılan 1.4 TSI 125 PS, 1.4 TSI 150 PS motorlar ise yerini 1.5 TSI motora bırakıyor. Volkswagen 1.5 TSI motor, turbo düşük hızda hızlı yanıt vermek için ayarları değiştirebilir ve biraz daha hızlı giderken daha fazla güç sunmak için tekrar değiştirebilir biçimde çalışıyor. Yenilenmiş soğutma sistemi, motor içerisindeki ısının daha iyi dağılmasına ve daha verimli bir şekilde optimum sıcaklığa ulaşmasını sağlıyor. Yeni 1,5 litrelik VW TSI motor, 1,300 rpm’den başlayarak, 4.000 rpm üzerindeki devirlere kadar maksimum tork üretiyor. 1.0 TSI motor 3 silindir, 1.2 TSI 4 silindir. 1.0'ın torku 25 Nm daha fazla. Ayrıca maksimum tork değerini daha geniş aralıkta sağlıyor 1.2 TSI'a göre. 1.0 TSI'ın yakıt tüketimi daha düşük. Bu sayede CO2 salınımı daha az. 1.0lt 3 silindir TSI motor yerini alacağı 97kg ağırlığındaki 1.2lt TSI motordan yaklaşık 8kg daha hafif ve bu azalma motorun krank ve piston grubunda yapılan çalışmalar ile denge şaftının kullanılmaması sayesinde elde edilmiş. Bu sayede motor aksamları daha rahat çalışarak tüketimin düşmesine ve performansın artmasına yardımcı oluyor. Ağırlık düşmesinde motorun 3 silindirli olması sayesinde 1 pistonun eksilmesinin de büyük etkisi bulunuyor. Motorun oldukça verimli çalışmasındaki bir önemli etken ise egzoz manifoldunun silindir kafası ile bütünleşik yapısından ve ayrı soğutma kanallarına sahip olmasından kaynaklanıyor. Bu sayede yüksek devirlerde bile egzoz gazlarının soğutulması başarılı bir şekilde gerçekleşiyor. Ayrıca egzoz manifoldunun bu tasarımı daha küçük bir turbo beslemenin kullanılmasını sağlamış ve elektrikli wastegate sayesinde de kapak çok hızlı bir şekilde açılıp kapanabiliyor. Bu sayede maksimum 1.6 bar basınca sahip olan turboda basınç kaybının en aza indirmiş ve sonuç olarak da gaz tepkileri daha başarılı bir şekilde gerçekleşiyor. Ayrıca motorun yakıt enjeksiyon sistemi 250bar basınca sahip ve bu da daha iyi bir yanma sağlayarak motor verimini yükseltiyor.
Yani teknoloji sürekli yenileniyor ve görece olarak daha verimli olan motorlar eskilerinin yerini alıyor. Ayrıca bir aracın piyasada tutup tutmamasını belirleyen etken sadece motorları değildir. Ona bakarsanız Audi gibi son derece saygın bir marka da bu motorları kullanıyor.
Burada eğer motor konuşacaksak bunu markalardan bağımsız şekilde mühendislik verileri ışığında yapmalıyız. Bugün dizelleri de hesaba katarsak dünyadaki araç satışlarının büyük çoğunluğunu turbolu araçların oluşturduğu aşikar. Eğer turbolar sorunlu olsaydı nasıl bu kadar büyük bir pazar payına ulaşabilirdi? Ayrıca eski olan daha sağlamdır mantığı ile bakacak olursak akıllı telefon da kullanmayalım. Ya da atmosferik motor daha sorunsuz diye bas bas bağırıp araca LPG taktıranlara ne demeli?
Sonuç olarak tabi ki bu işer zevk meselesidir. Hybrit motor alanında da Toyota'ya sonuna kadar destek veriyorum. Ama bilimsel ortamda elde edilmiş verilere, *** karşı çıkmak *** da hoş değil.

Misafir-6359 09.03.2019 23:49

yine çok güzel bir fikir alışverişinde bulunuyoruz. evet turbo makineler hızlanma anlamında kendine yakın hacimdeki atmosferik makinelerden daha keyif veren bir hızlanmaya sahiptir. turbo motor daha küçük motordan daha yüksek güç almanızı sağlar doğru(burada 1.0 tsi motor 1.6 vvti atmosferik motora kafa tutabilmektedir. hatta kasa hafifliğinin de avantajıyla önde denilebilir) turbo makine aynı hacimdeki atmosferik makineden yaklaşık 15-20 bin lira daha pahalıdır ama hızlanma anlamında size katkı olarak döner

ancak atlanılmaması gereken konu yeni nesil 1.5-1.6 atmosferik makineler de yakıt tüketim, hızlanma, egzoz salım değerleri tatmin edicidir ki burada corolla'nın makinesinin 10 sn 0-100 ve 5.8lt/100km ortalamayla iyi bir iş çıkarttığını rahatlıkla söyleyebiliriz. peki toyota hızlanma, emisyon ve yakıt tüketiminde nasıl kendinden 200-400 cc daha düşük hacimdeki turbolarla benzer verilere imza atıyor bunu açıklamaya çalışalım.

yeni nesil atmosferik motorlar: sizin buji, subap zamanlamalarını ayarlayabilmenize olanak tanır. bu özellik turbolarda yoktur. yani toyota'nın yeni nesil atmosferik makineleri siz gaza basma tepkinize göre eğer dip gaz yaparsanız sıkıştırma oranını yüksek tutup zengin karışımla 1.2-1.4 turbo benzinli performansı sunuyor.(yaklaşık turbo benzinle benzer tüketim gibi) gaza pamuk gibi bastığınızda ise subapları piston alt ölü nokta pozisyonundan sonra da açık tutmaya devam ederek makineye daha az yakıt yaktırıp daha yüksek verimlilikte çalıştırıyor. bunu sizin gaza basma şiddetinize göre elektronik kontrolle kam mili mekanizmasından ayarlıyor. yani yeni nesil atmosferik makineler bu yüzden turbo araçlar gibi benzer yakıt tüketimine sahip. atmosferik makine çağdışı diyen insanların bu teknik detayları bilmesi gerekir.

bu sistem aynı hibrit sistemlerde de kullanılıyor. araç hareket halindeyken elektronik kontrollü değişken kam mili mekanizması ayarlarıyla içten yanmalı makine çok daha kolay devreye giriyor. araç hareket halinde olduğundan ve alt ölü noktadan sonra da subaplar açık kaldığından sabit hızda araç seyrederken tüketim turbo makinelerlerden daha düşük oluyor. konumuz hibrit araç değil ama yeni nesil atmosferik makinelerin meziyetlerini bilmek için böyle bir detayı da belirtmek gerek.

turbo makinelerin avantajı aynı hacimli bir atmosferik motora göre çok daha performanslı oluyor bu doğru. çünkü egzoz gazının sıcak hava enerjisi türbini döndürerek motora ayrıca hava girdisi sağlıyor. (bir nevi sıcak hava pompası) ve siz makinenize daha çok hava çektirerek, daha çok yakıtla buluşturma imkanı bularak yüksek güç elde edebiliyorsunuz. ama bu demek değildir ki turbo daha verimli hayır yeni nesil atmosferik makineler de subap açma kapama zamanlamasını gaz tepkisine göre ayarlayarak turbo makineler kadar yakmaktadır.

ayrıca 1.0 tsi motor 2000 ila 3500 dv/dk arasında maksimum torkunu vermektedir. 1500-5000 dv/dk arasında homojen değildir bu düzeltmeyi yapmak isterim. benim bildiğim bu zamana kadar 1700-5500 dv/dk ile en homojen yüksek tork bandını honda 1.5 turbo benzin makineler verebilmektedir. volkswagen bünyesinde bu kadar homojen tork bandını veren bir makine yoktur. (bu verileri vw, seat ve honda'nın sitelerindeki teknik özellikler kısmına bakarak yazıyorum)

velhasıl konumuza dönecek olursak, toyota corolla'nın atmosferik makinesi her ne kadar 158 nm gibi düşük gözüken bir tork değerine sahip olsa da 158 olan maksimum tork değerine yakın torkunu geniş bir bantta verebilmektedir. peki bana sorabilirsiniz bunu nereden çıkarıyorsun?: yaklaşık 200 nm değeri 2000-3500 dv/dk veren turbo makineye karşı yaklaşık 200 kg'lık da bir dezavantajı olmasına rağmen hızlanma değeri kötü değil. hatta hızlanma ve yakıt tüketiminin bir miktar daha kötü olması bu 200 kg'ye rahatlıkla bağlanabilir. bu bile toyota'nın ne kadar kaliteli verimli bir atmosferik makine ürettiğini gösterir.(kağıt üstünde 158 nm tork değerine sahip olmasına rağmen 10 saniyelik 0-100) hatta ve hatta piyasadaki bazı 1.2 ve 1.4 turbo benzinli makineleri de hem hızlanma hem de yakıt tüketiminde geride bırakmaktadır.

sorunsuzluk konusuna geldiğimizde hava sıcaklığının anormal değerlerde seyretmeyen bir yer düşünürsek(-10/40 derece arası) burada siz turbo benzinli bir makine ile düzenli bakım aralıklarıyla turboda sorun yaşayacağınız düşünmem. belki 60-100 bim km arası bir ağır bakıma girerek buji-enjeksiyonları temizlettirip tekrar program atılır ve yolunuza devam edersiniz. biraz buradan bir bakım maliyeti olur.

atmosferik makineye gelecek olursak ağır bakım masrafı yoktur. sadece su-yağ-benzin ve filtrelerini değiştir yola devam et mantığındadır. ayrıca ekstrem (-40/60 derece) hava şartlarına dayanır. yüksek sıcaklığa sahip memleketlerde ağır şartlarda(dur kalk, performanslı kullanım) turbo makine gibi yağ yakmaz. hatta gözlem için kıbrısa gidebilirsiniz. kıbrıs sıcağında tsi motorların yağ yaktığı gözlemlenir. 4-5 yıllık bakımlı tsi motorların bazıları mavi egzoz atar. ama burası türkiye şartları diyebilirsiniz 45-50 derece sıcaklık yok neyseki. (turbo severler için sıkıntı yok ama bakımlara özen gösterin)

tabi turbo makinelerden 1.5 tsi veya vtec makine kullanmak ayrı bir zevktir(mümkünse vtec makineyi tercih ederim bu honda devire bağlı yakıt püskürtme programlamasını çok iyi yapıyor. ah birde yalıtımı golf gibi biraz daha iyi olsa keratanın tam araba olacak)

sonuca gelecek olursak turbo makine hızlanma heyecanı açısından ayrı bir yere sahiptir. ama söylemek istediğim yeni nesil atmosferik makineler de gayet tatmin edici hızlanma ve tüketime sahiptir. yani çağdışı atmosferik demeden önce bilgi sahibi olmalıyız. bide karşılaştırma hakkında cevap vereyim: corolla açık ara alır. bana göre hiç düşünmeye bile gerek yok.

Misafir-7644 09.03.2019 20:50

Sn. 22.79, *** Turboluların arıza çıkardığı söylenti değildir, gerçektir. Dediğim gibi "car reliability index"lerde en üst sıralarda hep Japon ve G. Kore markaları vardır (turbolu motorlara sahip arabalar yoktur). Dilerseniz web de "tsi arıza" diye aratın ve ne kadar çok sonuç geldiğini görün. Bakın 160, 170'lik 1.4 tsi alanlar hep mağdur oldu, 1.2 tsi kısa sürede kalktı,1.0 geldi; şimdi 1.4 tsi kalkıyor 1.5 tsi geliyor.Bu kadar çok motor değiştirmek normal mi sizce, satın alan insanlar kobay mı? Bu oyuncak mı?Ama sorun çıkınca mecburen değiştirliyor tabii (mesela yerlere göklere sığdırılamayan 1.4 tsi 160 ve 170 tedavülden kalktı, hem de çok kısa bir sürede. .Atmosferik motorların yerini turboya bıraktığı da doğru değil. Tüm japonlar ve Güney Kore markaları devam ediyor. Megane sedan'ın en çok terci edilen motoru 1.6 atm. Focus 1.0 tutmadı, satmıyor; bu yüzden yeni kasada 1.5 atmosferik yeni motor sunuldu. Opel'de de 1.0 turbo tutmadı, satıştan kalktı. Atmosferik motor, sadce vw gurubunda yerini turboya bıraktı. Bu da ticari bir hamle, yoksa turbo ile atmosferik arasında tüketim ve emisyon açısından fark olmadığını size ispatladım zaten. Bakın 1.0 turbo ibiza ile 1.5 atmosferik yaris'in tüketim aynı. 1.6 corolla , 1.4 turbo atradan daha tutumlu ve çevreci. Turbolularda üretim maliyetinin düştüğü de doğru değildir, çünkü turbo sistemi pahalıdır. SONUÇ: Bu zevk meselesi, siz 3 silindirli 1.0 motorlu arabayı seçersiniz ve belki 1 sn erken hızlanırsınız, ben daha az arıza çıkaran, aynı tüketime sahip 1.5 veya 1.6 4 silindirli atmosferik motorlu arabayı seçerim(alırken de daha az öderim). Turbo benzinlinin hiçbir işe yaramadığını önceden gören Japon markaları bu yüzden yıllardır hibrit ve elektrikli motorlar üzerine çalışıyorlar. İnşallah mtv de düşük emisyona göre ayarlandığında turbo mu yoksa hibrit mi geleceğin yıldızı olacak, hep birlikte göreceğiz. Tabii daha düşük bütçesi olanlar içinde sorunsuz atmsferik VVT-I hep var olacak.

Misafir-1518 09.03.2019 11:01

Bu ibizanin sadece bir modeli satışta ve o da satmıyor. Insanlar clio, i20, polo, fiesta, corsa ve yarış tercih ediyor B sınıfında. Model gamı zengin olan, servisi-bayisi yaygin markalari aliyor insanlar. Geçen sene 1.0 atmosferik modeli de vardı ama satıştan kalktı. Bu 1.0 atmosferik motor şu anda Polo' da var ve uygun fiyatı nedeniyle tercih ediliyor. Evet Yaris'te de 1.0 atmosferi var başlangıç olarak ama rekor tüketim ve emisyon sunan hibrit yaris te var ( 1.0 yaristen bahsederken, hibrit yarisi ve 1.0 atmosferik motorlu poloyuve daha dün satışta olan ibiza 1.0 atmosferik (75 bu, 95 Nm) unuttunuz herhalde).

Misafir-2279 09.03.2019 03:43

*** Her şeyden önce turbo motorların geliştirilme sebebi, atmosferik motorlardan istenilen güç seviyesinin alınamaması ve emisyon normlarını karşılamakta zorlaşmasıdır.
İlk turbo motor 1925 yılında üretilmiş ve %40 daha fazla güç elde edilmiştir. Seri olarak üretimi ise 1980 li yıllada kamyonlar için üretilen motorlar ile gerçekleşmiştir. Sebebi ise dünyada artan hava kirliliğine karşılık katı emisyon kurallarının getirilmesidir. Yine 1980 li yıllarda yüksek güç ihtiyacından sebeple turbo motorlar Formula 1 araçlarında kullanılmaya başlanmış ve motor güçleri 1500 hp lere kadar yükselmişti. Aynı yıllarda turbo motor sayesinde gücü artan ve yakıt tasarrufu azaltılan motorlar yolcu otobüslerinde de kullanılmaya başlandı. Ayrıca yükselen tork sayesinde yük taşıyan kamyonlar ve yolcu otobüsleri zor yollarda ve yokuşlarda daha performanslı gidebiliyorlardı.
Atmosferik motor, adından da anlaşılacağı gibi atmosfer basıncı oranında sıkıştırma yapar. Yani 1 bar lık bir sıkıştırma sağlar. Motorlarda turbo şarj kullanılmasıyla volümetrik arttırılmış olur, silindir içerisine neredeyse 2 kat daha fazla hava emilebilir, ayrıca benzinin direkt olarak yanma odasına püskürtülmesi (direkt enjeksiyon) ve çok hassas olarak istenen hava yakıt karışımının sağlanması, istenen performans ve yakıt tüketimi değerlerinin gerçekleşmesini sağlar. Bir motorda elde edilmek istenen, belirli devir bandından (örn: 1500-5000) sabit ve yeterli torku elde etmektir, tork ne kadar düşük devirlerden itibaren artarsa ve arttıktan sonra yükselen motor devrine rağmen sabit kalmayı başarırsa, o motor o kadar iyi yakıt tasarrufu ve performans sağlar. Günümüzde Corolla'da kullanılan 1.6 litre atmosferik-benzinli 4 silindirli motor 132ps güç 158nm tork üretebilmektedir. Ford’un ödüllü Ecoboost 3 silindirli motoru ise 1.0 litre hacimden yüksek basınçlı bir turbo besleme sayesinde 140ps güç ve 210nm tork üretir. Üretilen bu güç, 4.5 litre hacminde 570ps güç (litre başına 127 ps güç) ve 540nm tork (litre başına 120nm tork) üreten Ferrari 458 motorundan daha yüksektir.
Turbo motorlar aynı gücü daha düşük hacimden ve daha az silindir sayısı ile elde ederler. Silindir hacminin ve silindir sayısının azalması ile motorda kullanılan metal miktarı ve parça sayısı azalır. Bu nedenle hem motor ağırlığı hem de aracın genel ağırlığında azalma meydana gelir. Ayrıca piston, piston kolu ve krank milinin küçülmesi ve hafiflemesi ile bu parçaların ataleti azalır. Ataletteki azalma parçaların daha rahat ve daha az bir çabayla hareket edebilmesi anlamına gelir. Diğer taraftan turbo parçalarının ve intercooler sisteminin eklenmesi bu hafiflemeyi bir miktar azaltır. Ancak her şekilde motorun küçülmesi ağırlığın düşmesini sağlar. Daha az ağırlık sayesinde, performans artar, yakıt tüketimi düşer, üretim maliyetleri düşer. Ayrıca küçülen motorun parça,işçilik ve nakliye maliyetleri daha düşüktür.
Turbo motorlar düşük devirlerde üretebildikleri maksimum tork değerleri sayesinde daha düşük devirlerde vites değiştirmeyi mümkün kılarlar. Bu da gaza daha az basılarak istenilen çekişin elde edilmesini sağlar. Daha az gaz daha az yakıt tüketimi demektir. İbiza 1.0 litre 115hp motor 200nm maksimum torkunu yaklaşık 1500dev/dak ile 5000dev/dak arasında homojen bir biçimde verebilmektedir. Corolla ise 1.6 litre atmosferik-benzinli 4 silindirli motor 132hp güç 158nm tork üretebilmektedir. Bu motor maksimum torkunu 4850dev/dakikada verebilmektedir.
Turbo motorların sorun çıkardığı söylentisi de doğru değildir. Üretici tarafından önerilen yağ kullanılmalı, bakım zamanı geçirilmemeli ve hava filtresinin kaliteli olmasına özen gösterildiği taktirde yüksek ihtimalle herhangi bir arıza olmayacaktır. Bir de uzun süre kullanılan araçlardan ayrılırken park ettikten sonra biraz rölantide çalıştırılıp beklemeli hemen kontağı kapatmamalıdır.
Yüksek yakıt tüketimi, büyük hacimli motorların vergi dezavantajı, emisyon baskıları, düşük ve orta motor devirlerinde yetersiz motor torku vb. sebeplerle, 1,6 litre veya 2 litre atmosferik motorlar artık yerlerini çok daha düşük hacimli ve turbo beslemeli benzinli motorlara bırakmaktadır.
Burda önemli olan herhangi bir markayı herhangi bir markadan üstün görmek değildir. Ama İbiza için ve dolayısıyla turbolu motorlar için söylenen, "yakıt tüketimine bir faydası yok, turbo mucize değildir, turbo masalı, biz yarışçı değiliz, turbo arıza yapar, aynı paraya 3 silindirli motor, herkes turbo sevmek zorunda mı" gibi söylemlere karşı bilimsel olarak bir cevap vermek istedim. Umarım faydası olmuştur.

Misafir-7557 08.03.2019 20:08

Toyota'da 1.2 turbo da var (ch-r'de) ama Corolla'ya güncellenmiş 1.6'yı koydu, çünkü hızlanam-tüketim...vb aynı. Yani turbo olunca bir numara omadığını anladı Toyota (biz daha anlayamadık ama inşallah anlayacağız yakında). Ayrıca LPG'li kullanmak isteyenler için de ideal 1.6 motor. Sorunsuzluk açısından ideal. Yakında HB corolla gelecek ithal, onda 1.2 T de olcakmış,meraklı arkadaşlar alabiirler. Atymosferik motor neden yerlerde sürünsün? Onunda 132 bg gücü ve160Nm torku var, hızlanması 10sn ve bu aile arabasıyla formula 1'e veya ralliye katılcak durumumuzda olmadığına göre....Ben anlamıyorum bu sitede hep bir ara hızlanma, hızlanma, bayırı hızlı çıkma, hızlı sollama muhabbeti var. Bunlar lise yıllarında yapılan ergen muhabbetleri. Uygar insan emisyonu, tüketimi, sorunsuzluğu düşünür ve konuşur. Mazda neden ayrı konu olsun? Israrla atmosferik motor kullanıyor 3 ve 5 serilerinde işte. Subaru gib i bir efsane de bir çok modelinde atmosferğe devam ediyor, Toyota devan ediyor, Honda devam ediyor....

Misafir-5447 08.03.2019 14:52

Keşke hibrit yarisin verilerine de baksaydiniz. Siz anlayamıyorsunuz herhalde. Yüksek tork ve güç elde etmek Toyota'nin hedefi degil. Daha çevreci, daha az tüketen ataç yapmak hedefi( Bugün ABD de bir sürü zengin insan Prius tercih ediyor mesela. Neden acaba.?) Zaten bu sebeple yıllardır elektrikli ve hibrit araçlara ağırlık verdi (burada da milyon dolarlar gerekiyordur herhalde). Zaten az miktarda turbo da yapıyor, meraklısı için. Ama toyota ve diğer Japonlara göre atmosferi olumsuzdur ve hep gelişime açıktır.Bilim, az tuketim ve az emisyon için var. Bizler yarışçı değiliz. Keza bu 1.0 işi otelde tutmadı ( satıştan kalkti), ford da tutmadı. Bekleyip gorelim, 130-140 a A emisyonlu ve tüketimi rekor düzeyde olan hibrit mi tercih edilecek, yoksa aynı paraya emisyonu ve tüketimi daha kötü olan 3 silindirli benzinli turbo araba mi.

Misafir-2206 08.03.2019 12:16

“Enerji yoktan var edilemez, vardan da yok edilemez” (Termodinamik Kanunu). 3 silindirli 1.0 motorla siz bayırı performanslı çıkacağım, sollamalarda hızlı olacağım derseniz bedeli de yakıt açısından ağır olur (gazı köklediğinizde anlık tketime bir bakın isterseniz). Turbo arabalar için de tüketim verileri normal kullanımda belirlenmiştir. Evet turbo performanslı kullanıma izin verir ama bedeli de yüksek benzin tüketimi olur (kardeşimin 1.4 T astrası, benim 1.6 atmosferik toyotamdan fazla tüketiyor). Ben performanslı kullanımda az yakan turbo araba görmedim. Normal kullanımda da tüketimi, atmosferikten çok daha az olmuyor; yani ya aynı yakıyor, ya da biraz daha az yakıyor. Arıza yüzdesi turbolularda çok daha fazla (piston kırma, turbo arızası, beyin arızası, dsg arızası). Piyasad hiç cc görüyormusunuz 1.4 160bg? Göremezsiniz çünkü neredeyse hepsi arızalıydı ve kalktı piyasadan. İlk alımda turboluların fiyatı 20-30 bin TL daha yksek. Bu nedenlerle bir çok kişi atmosferik motoru tercih ediyor. Opel ve Ford’da tutmadı bu 3 silindrli 1.0 motor, bakalım vw grubu 10 senedir ekmeğini yediği bu turboyu hala pazarlayabilecek mi?

Misafir-5426 08.03.2019 09:27

Geniş bir aileye sahipseniz ve geniş bagaj ihtiyacınız varsa Corolla mantıklı fakat motor-performans açısından kesinlikle İbiza.. Ara hızlanmaları çok iyi, direksiyon ve fren bakımından da çok iyi hakimiyet sağlıyor araç ve bütün bunları düşük yakıt tüketimi ile yapıyor...

Misafir-3866 08.03.2019 09:10

Sayın 4942
Yazınızın başında emisyonları aynı demişsiniz,daha sonra mühim olan çevreyi az kirletmek demişsiniz. Yani turbo motor da çevreyi az kirletiyor ise neden performansı yerlerde sürünen atmosferik motor tercih edilmelidir?
Ayrıca sizin çok övdüğünüz o fındık kqdar atmosferik motor ile dik nie rampada hızlanmaya çalışın bakalım., maksimum torku çevirebilmek için çevirmek zorunda kalacağınız 5000 li devirler size ne kadar yaktırıyor?
1750 devirde maksimum torku veren bir motor mu, 5000 devirde maksimum torkunu veren bir motor mu?
İllaki atmosferik derseniz de 2000 cc lerin üstünde sürüş keyfi elde etmeye başlarsınız.
Mazda yı örnek vermişsiniz ki mazda apayrı bir konudur. Sıradan bir atmosfeirk değildir. Ayrıca cx3,cx5,mazda 6,mazda 9 gibi araçlarında ödüllü-patentli turbo teknolojisi kullanmaktadır. Hele ki yeni mazda cx5 kullandığı turboyu mercedes satın almak istemiştir .skyactiv motorlarında yaptıkları bütün çalışmalara rağmen tork verimliliği hala başarısızdır Bunu da ağrılık azaltarak dengelemeye çalışmaktadırlar.
İkinci dünya savaşında bile abdliler kendi uçaklarına turbo koyarak japon zero uçaklarına karşı ancak üstünlük sağlayabilmiştir.
Kısaca sizin dediğiniz gibi her iki motor teknolojisi de emisyon ve tüketimde yanı ise daha performanslı olanı seçmemek saflık olmaz mı?(maddi kaygılar hariç )

Misafir-2306 08.03.2019 01:38

Madem öyle Toyota 1.0 motordan 115 bg, 200 nm tork, 9.4 sn hızlanma, 108 gr Co2 salınımı elde etsin de görelim bakalım. Elde edebilir mi? Tabi ki elde edemez. 1.0 Yaris'in verileri ortada. Şu anda bilime ve matemetiğe aykırı konuşuyorsunuz.

Misafir-8567 07.03.2019 23:02

eski kasa olsaydı, teknik anlamda Ibiza, kullanışlılık anlamında corolla derdim. yeni kasa corolla karşılaştırmasında ise tereddütsüz corolla tercih ederim.
coroola her yönden üstün. arada 200 kg lık bir fark var ki o da hızlanma ve yakıt tüketimi doğal olarak ıbizanın daha iyi. ama corolla da cüssesine göre yakıt tüketim ve hızlanması iyi.
corollanın motoru atmosferik çağdışı yazan insanları görmek de ilginç. atmosferik motorlar da geliştiriliyor. ayrıca corollanın atmosferik motoru, bazı 1.4 turbo benzinlileri hem yakıt tüketimi hem de hızlanmada alt ediyor. bunu da söylemek lazım.
sonuç olarak toyota motoruyla, malzeme kalitesiyle, uzun ömürlülüğüyle ve son olarak çağdaş tasarımıyla(nihayet bu kasada çağdaş sportif kullanışlı bir kasa geldi) ibizadan her türlü üstün. ibizanın tek avantajı vergi olur ki bu meblağlarda araba alıyorsanız diğer tüm özelliklerin corollanın daha iyi olduğundan size corolla derim: hiç düşünmeden dünyanın en çok satan modeli derim
(şimdi çok satan her zaman iyi mi olur diyenlere bu teknik özellik, sağlamlık, kaliteyi toyotadan başka firmalar çok daha fazla fiyata pazarladığını düşünüyorum)

Misafir-7315 07.03.2019 21:37

İbiza'nın 2000 devirlerdeki ataklığını, canlılığını, buna bağlı olarak şehir içindeki konforunu, sessizliğini ve ekonomisini yaşamak varken illa diyorsunuz ki biz 4000 devirde arabayı bağırtacağız. Motor gürültüsü, ara hızlanma-ma, fazla yakıt tüketimi ve çevreye verilen zarar hiç umrunuzda değil demek ki.

Misafir-4942 07.03.2019 21:21

2500cc mi? Siz burayı Amerikayla karıştırdınız herhalde!. Atmosferik 4 silindirli 1.5 Yaris ile turbo 3 silindirli 1.0 ibizanın tketimi aynı değil mi? Emsiyonları aynı değil mi (hala fazla Co2 salar demişsini,salmıyor işte)? B sınıfı bir araba 1.6 sn erken hızlansa ne olur, hızlanmasa ne olur? Hala fazla yakar diyrsunuz ama ort. tüketimler de aynı. Sizce Jazz daki yeni 1.5 VTEC, Yaris teki yeni 1.5 VVT-I, Mazda daki 1.5 Sky Active eski mi? Bir motorun yeni olması için neden turbo olması gereksin?. Neden bu alman mantığına bu denli bağlısınız? Hibriti yapan Japon, hiç uğraşmayıp bu turboya bel bağlayamaz mıydı?Ama bağlamadı, çünkü yumruk kadar motora turbo takmanın bir işe yaramadığını anladılar (Tüketim aynı, emisyon aynı...). Ara hızlanma karın doyurmuyor. Az tketmek, çevreyi az kirleymek mhüm olan. Malum alman firma bunu öyle bir pazarladı ki, biz araba üretemeyen ülkenin insanları bu turbo olayını onlardan daha çok savunur olduk. Yani şimdi ibiza yerine Yaris alan birisi akılsız mı? Mazda alan aptal mı?Herkes turbo almak, sevmek zorunda mı? Sorunsuzluk olayına zaten hiç girmiyorum. Arama motrunda "car reliability index" diye aratın ve bakın bakalım turbo motorlu arabalar var mı bu listelerde?

Misafir-9856 07.03.2019 10:36

Turboyu sadece tüketimi düşürmek sanan,torktan ,ara hızlanmalardan, bu hazırlanmalardaki yakıt tüketiminden haberi yokmuş gibi davranan, performans kısmını yazmak dahi istemeyen, arabayı hafifletmeyi mühendislik başarısı olarak değilde, utanılacak bir şeymiş gibi yazan, sahip olduğu atmosferik makinayı hala yeni teknoloji sanan insanların olması gerçekten çok düşündürücü.
Atmosferik seven insanlar en 2500 cc ve üzeri atmosferik araçları sever
Bizdeki gibi 1.33 cc, 1.5 cc, 1.6 cc gibi kendisine bile hayrı olmayan motorları kimse gerçekten sevmez. Sadece madde imkanlar ve lpg yüzünden tercih etmek zorunda kalır

Misafir-122 07.03.2019 09:59

Geniş bir aileye sahipseniz corolla değilseniz ibiza.

Misafir-278 07.03.2019 00:23

Sn. 297, Yaris 1.5, İbiza 1.0 motora sahip. Mühendislik, daha düşük bir motordan daha yüksek bir güç ve verim elde edebilmektir. Dünyamızın ve çevremizin geleceği açısından da çok önemlidir. Yaris 1.5 mororu ve 55 kg daha hafif olmasına karşın 11 sn 0-100 değeri elde edebiliyor. Yani İbiza ile arasındaki fark tam olarak 1.6 sn!! Bu yüzde elli daha küçük bir motor için çok büyük bir başarıdır. Üstelik Yaris bu motordan sadece 136 nm tork üretebiliyor. Bu da demek oluyor ki araba bayır yukarı bayıldığı zaman sen vites düşüreceksin, yüksek devirde kalacaksın ve yüksek oranda karbondioksit salacaksın. Yaris'in 1.0 lık motorunun durumu ise içler acısı. 15.3 sn hızlanma ve 95 nm. tork!! Burada hangi arabayı sevdiğimizin veya markaların bir önemi yok. Atmosferik motor veya turbo motor sevmekle de bir alakası yok. Ayrıca bir insanın turbo motoru sevmemesinin nasıl bir mantıklı açıklaması var onu da anlayabilmiş değilim. Rakamlar ortada. Atmosferik motorlar daha iyi verim elde etsinler onları da tebrik edelim. Atmosferik motorlara ne gibi bir düşmanlığımız olabilir ki? Burada mucizeler yok. Yapılan milyonlarca dolarlık araştırma/geliştirmenin sonuçları var.

Misafir-297 06.03.2019 23:29

Sn. 5281, iyi güzel yazmışsınız ama ibizanın ağırlığını yazmayı unutmuşsunuz. Sakın bu ibiza, Corolla'dan 200 kg daha hafif olduğu için 0.8 sn erken hızlanıyor olmasın? Leon da da durum böyleydi. Araba hafif olduğu için biraz daha seriydi ve herkes mucize sanıyordu. Bakın ibizanın muadili ve aynı ağırlıkta olan Yaris 1.5 (yeni nesil) atmosferik motora sahip ve tüketimi aynı (4.8 lt). Yani sizin eski teknoloji dediğiniz + silindirli 1.5 atm. motor, bir mucize (!) olan 3 silindirli 1.0 motor ile aynı tüketime sahip. Emisyonları da aynı! Siz turbo sevebilirsiniz ama atmosferik seven, terci eden de bir sürü insan var. Üstelik Toyota'da A sınıfı emisyona sahip hibrit seçeneği de var.

Misafir-5821 06.03.2019 17:43

Bazı arkadaşlar eski Corolla ile yenisini karıştırıyor galiba. Evet eski Corolla çok başarılıydı, bu karşılaştırmada eski Corolla olsa durum çok daha farklı olurdu ama yeni Corolla beklentileri karşılamaktan çok uzak bir araç. Tek tek eksi yönlerini saymayayım, foruma bakın ne kadar kötü yorumlar olduğunu göreceksiniz ve hepsi de haklı yorumlar. Bir arkadaş da hızlanma olarak sadece 0.8 sn fark var demiş. 0.8 sn hızlanma çok büyük bir fark. Corolla 1.6 motor, 132 beygir. Karşılığında 10.2 sn hızlanma, 5.8 lt yakıt tüketimi, 126 gr emisyon oranı. İbiza 1.0 motor, 115 beygir. Karşılığında 9.4 sn. hızlanma, 4.7 lt tüketim ve 108 gr. emisyon oranına sahip. (Emisyon oranları bir motorun ne kadar verimli olduğunu gösterir.) Corolla 159 tork üretirken, İbiza bu motorla 200 tork üretmeyi başarabiliyor. Şimdi hangi motor çağ dışı hangi motor teknolojik siz karar verin bakalım. Doğruları söyleyince marka fanatiği olarak suçlanmak hoş olmuyor. Her şey apaçık ortada zaten. Görüp görememek size kalmış.

Misafir-3985 05.03.2019 23:47

İbiza için bayide 10-12 bin lira kadar indirim oluyor ve arka park sensörü hediye ediliyor. Toyota ise indirim veya hediye yok.

Misafir-5598 05.03.2019 18:18

seat güzel araba ancak bir b sınıfı c sınıfının yanında duramaz ve motor olarak çok geride olduğu için corolla tercihim olur

Misafir-9124 05.03.2019 15:19

ibiza, corolladan 200 kg daha hafif, sınıf olarak bir alt sınıf (yani küçük) olmasına ve turbo motorlu olmasına rağmen sadece 0.8 sn daha seri ve 1.1 lt daha tutumlu. Yani çok övündüğünüz 3 silindirli turbo motorla bu kadar olabiliyor, muhteşem teknoloji bu işte ! Allah aşkına bu turbo masalını övmeyin artık.

Misafir-7911 05.03.2019 15:07

Corolla ucuz, ibiza pahalı denmiş, hemen bir sürü eksileme olmuş; yalan mı? Bir arkadaş ta dünyanın en çok tercih edilen aracına (yani Corolla'ya) matah değil demiş. Gerçekten, biz neden böyle fanatiğiz, objektif olamyoruz anlamak güç. Neyseki satış rakamları acı gerçekleri otaya çıkarıyor: Şubat satışlarında ilk 20'de 0 (sıfır) adet seat var.

Misafir-7866 05.03.2019 12:39

Devir ekonomi devri olduğu için madem fiyatları aynı olan bu iki arabadan birini alacağım,
donanım üstünlüğü olan İbiza'yı tercih ederdim. Benzinli bir araç olabilir ama agresif olmayan bir kullanımda ekonomik sonuçlar çıkarıyor.

Misafir-8652 05.03.2019 12:06

Corolla matah bir arac degil ama c sinıfı. Ibiza ve fabia gibi arabalar ise ucuzun ucuzu oldugunu her an hissettirir. Corolla plastigi sert ekrani dandik bile olsa azindan yola oturur heybetli durur konforludur. Guzel bir teyp ve jant taktirdin mi yakisikli da olur. Ibizaya ne yapsan fayda etmez

Misafir-5924 05.03.2019 09:29

Ibiza bu fiyatla carollanın yanından bile geçemez

Misafir-3685 05.03.2019 01:34

C sınıfına doğru ilerleyen bir İbiza ve B sınıfına doğru gerileyen Toyota'nın karşılaştırması. Aslında mükemmel bir karşılaştırma olmuş.
- Malzeme kaliteleri açısından pek bir fark yok. İki araç da neredeyse tamamen sert plastik.
- Donanım açısından İbiza'nın bariz üstünlüğü var. ( Dijital klima, deri direksiyon, start-stop, alaşımlı ve 16 inç jantlar, ön sis farları ve front asist özelliği)
- Toyota atmosferik 1.6 eski tarz motora devam ederken İbiza 1.0 motor ile çok daha seri ve ekonomik olmayı başarabilen bir teknolojiye imza atmış. Emisyon oranı da aradaki teknoloji farkını gösteriyor zaten.
- Tasarım açısından İbiza kıyaslanamayacak derecede yakışıklı. İç tarafa baktığımızda da durum aynı sekilde. Özellikle Corolla'nın çıkma ekranı facia derecesinde kötü.
- Yalıtım anlamında da İbiza önde. Corolla'da herhangi bir yalıtım malzemesi bulunmuyor zaten. Ses olduğu gibi içerde.
Düşünüyorum, düşünüyorum Corolla'nın bagaj hacmi ve uzunluğu haricinde önde olduğu hiç bir alan
bulamıyorum. Corolla bu aracıyla zaten eski başarılarını mumla arayacak. Kesinlikle İbiza tercih edilmeli.

merturk 08.03.2019 11:55

2019 ibizada digital klima ve front asist özelliği kaldırıldı. üst donanımlarda var.

Misafir-4657 04.03.2019 22:25

C sınifi Corolla'nın fiyatı, b sınıfı ibiza ile aynı. Yanı çok makul.

Misafir-8338 04.03.2019 18:42

Bence fiyatları aynı olduğuna göre karşılaştırılabilir.B sınıfı turbobenzinli otamatik yakıt ve vergi avantajı olan ibizamı,c sınıfı atmosferik ibizaya göre vergi dejavantajı olan corallamı diye düşünmek mümkün.Bana göre bu karşılaştırma b sınıfı ibizanın pahalılığını ortaya çıkarıyor,lpg'li kullanarak yakıt tasarrufuyla vergi farkınında bir kısmını karşılayacak corallayı tercih edip corolla sürüş keyfini ve konforunu yaşamanızı öneririm.

Misafir-2976 04.03.2019 18:38

Öncelikle aynı segment değil ama
1) BOYUT
Hafiflik Şehir içi ve park açısından ibiza
Aile ve bagaj için corolla
2)Motor
LPG için corolla
Yenilikçilik ve benzinli açısından ibiza
3)TASARIM
Bence iki araçta güzel
4)ŞANZIMAN:
Biri çift kavrama
Diğeri cvt ben çift kavrama seçerdim.
5)FİYAT: İBİZA 70000 OLMALI BU VERGİ DİLİMİNDE

Yeni Karşılaştırma Ekle