2019 Subaru XV vs. 2019 Opel Grandland X

profil
enver15

14.06.2019 22:41

istanbul trafiğinde 9litre ile 10 litre arasında her 2 araçda da gezinebileceğimi düşünüyorum,performans benim için çok önemli değil. siz hangisinizi tercih edersiniz ve neden tercih edersiniz.
  • 2019 Subaru XV 1.6 Xtreme
  • Fiyat211.840 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi Otomatik
  • Motor Hacmi1600 cc
  • Beygir Gücü114 HP
  • Ort. Tüketim6.4 lt
  • 0-100 Hızlanma13.9 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2019 Opel Grandland X 1.2 Enjoy AT
  • Fiyat185.000 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1199 cc
  • Beygir Gücü130 HP
  • Ort. Tüketim5.5 lt
  • 0-100 Hızlanma10.9 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2883 30.09.2019 15:33

Bu iki araç karşılaştırılabilir değil bence. Subaru 4 çeker ve üst sınıf bir japon.

Misafir-4014 05.07.2019 02:51

çok bilgili değilim bu subaru marka kullandığım için yazıyorum.farkındaysan opel hakkında bilgisi olmayan yazmıyor subaru içinde böyle olmalı bilgin yoksa yazmamalısın.yeni forester 2,5 litre 182 bg 238 tork olarak turbosuz üretiliyor burada bilgin yanlış adamlar hibrit ünite koydular yakıtı hızlanmayı o şekilde artırdılar.bu bilgini düzelttiğimize göre aşağıda ki yazıyı tekrar ederek xv ve forester daki atmosferik motorların hacimleri farklı olmasına rağmen tüketim verilerinin hemen hemen aynı olduğunu söylüyorum. anlayacağın şekilde söyleyeyim yüksek hacimli motor zorlanmıyor düşük hacimli motora sahip xv zorlanıyor hemen hemen aynı çekiş hissedilerek araç kullanılıyor.burada xv daha yeni platforma daha yeni teknoloji ürünü olduğunu unutmamak lazım. bir başka yanlış ifadende turbonun her zaman yakıtı azalttığına inanman. şöyle absürd bir kıyaslama yapayım.
2011 model turbo dizel 150 bg 2.0 motor captiva ortalama yakıt 9 litre (DİZEL OLMASINA RAĞMEN)
2018 forester turboSUZ 150 bg 2.0 motor ortalama yakıt 8 litre ( benzin olmasına rağmen )
tecrübem olan iki aracı paylaştım. aynı hacimde olmalarına dizel ve benzin olarak farklı olmalarına rağmen turbosuz benzinli forester litre bazında az yakmış. ve turbosuz forester hızlanması teknik verilere göre yarım saniye daha iyi..
forester aracın turbolu versiyonuda atmosferikten 1-1,5 litre fazla yakıyor hızlanmasıda daha iyi elbette.. bu bir tercih meselesidir herkes turbolu araç sevmez turbolu aracın olumlu olduğu gibi olumsuz yanlarıda vardır. insanlar saplantılı olmadan geniş çerçeveden bakarak ihtiyaclarını belirleyip araç almalılar.
ara hızlanmalar soruna gelince hiç öyle takıntısı olmayan birisi olarak ölçme gereği duymadım çankayanın yokuşlarında atmosferikte ara hızlanmasıyla işimi görüyor dört çekerle mantıklı yaptığım hiç bir sollamada zorlandığımı hatırlamıyorum. ama kast edilen hızlanması multijet küçük fiatlardan kötüdür ara hızlanma ölçütse sizlerin açısından linea bütün atmosferik subarulardan iyidir. uzun olduğu için kusura bakmayın. herkese kazasız belasız sürüşler

Misafir-639 04.07.2019 16:46

Çok bilgili yazarlar
Şu arabaların ara hızlanma değerlerini yazar mısınız?
Ayrıca madem 2.0 atmosferik motoru baz alıyorsunuz o zaman karşısına rakip olarak 2.0 turbo bir motor koyacaksınız.
Ayrıca levorg a bir bakın kaç saniyede 100 kms ye çıkıyor. O araba da çok az yakıyor barındırıkları özelliklere göre.
Dünyada xv yi 2.0 litrenin altında alan yok bu birincisi.
İkincisi de örnek verdiğiniz foresterler artık turbo motorlu üretiliyor.

Misafir-7633 03.07.2019 11:22

çöp bir teknoloji demen bakış açını gösteriyor ancak dikkat edersen çok yakan turbolu araç yazıyor ve levorg dan bahsediliyor her motorun teknolojisi ayrıdır iki aracım var birisi turbo 1.2 chr diğeri atmosferik 2.0 forester. foresterın yakıt verileri şehir içi chr den daha düşük.. demek ki kullanıcısı memnun olduğuna göre çöp demek doğru değil

Misafir-3679 03.07.2019 10:39

Bu arabanın tüketimi ort. 6.4 lt, yine 1.6 hacimli olan turbo Levorg'un ort tüketimi ise 7.1 lt. Yani turbo tüketimde fiyasko. Tabii ki daha hızlı ve seri ama sizin de gördüğünüz gibi daha çok tüketiyor. Diğer markalarda da turboluların1-2 sn daha erken hızlandığı ama daha az yakmadığı bilinen bir gerçek.

Misafir-3492 02.07.2019 16:00

Turbolu araç neden çok yaksın? Bu yalana nasıl inanıyorsunuz anlamak mümkün değil.
Tam tersi atmosferik motorda hızlanmak için motorun çok devir çevirmesi yani maksimum torkuna üst devirlerde ulaşması demek çok yakıt demek.
Turbo motor sana 3500-4000 devir sürekli maksimum tork sunarken ,atmosferik motor sadece çok üst devirde çok kısa maksimum torku sunar .
Tamamen çöp bir teknoloji

Misafir-4683 01.07.2019 13:57

Levorg ucuz bir model miydi ki çok satsın? Foresterın da turbo motorlusu var o da çok satmıyor çünkü pahalı. XV’nin fiyatı görece daha geniş bir kesime hitap ediyor. O yüzden turbo motorla daha çok satma ihtimali yüksek. Yoksa Subaru’nun herkes hitap etmediği noktasında bir soru işareti yok.

Misafir-4020 01.07.2019 11:15

subaru atmosferik motorun sandığınız kadar kötü hızlanma verileri yok bastığınız zaman en fazla 1-2 sn gecikme ile yüksek hızlara çıkabilme kapasitesi var öyle kamyon arkasından rampa tırmanacak kadar basit görmenize şaşıyorum subaru bastığınızda atmosferikte olsa giden fakat çok yakan bir atmosferiğe sahip.o şekilde keyifle kullandığınızda da şehirler arası 9 litre yakarsınız nereden baksanız 3 litre fark eder. ayrıca eyesight özelliği ile sabitlediğiniz hızla tasarruflu bir şekilde seyehat imkanıda sunuyor rampada devri ekonomik mod da 3 bin devire kadar çıkarırken normal modda 4500-5000 devirlere çıkarak hızı korumaya çalışıyor. adaptif sabitleyiciyle sinyal verdiğiniz anda yeterli miktarda gaz tepkisi alabiliyorsunuz. subaru araçla çok yüksek performans isteyen ve cvt şanzımanın hızlanırken üst devirde takılı kalmasından doğan sabit motor sesini sevmeyen kişiler mutsuz olur. araç kalitesini konsoldan oyuncaklı donanımlardan başka bir kalite olarak sorunsuzluk uzun ömürlülük olarak güven olarak algılıyorsanız subarularla mutlu olursunuz. yaşadığınız yerde servis olması gerek bu bir gerçek en küçük sıkıntılarda şehir değiştirip masraf etmek zaman kaybetmek mantıklı olmaz. türkiye de levorg neden satılmıyor konusuda fikrim öncelikle satış politikası belirtilen üzere agresif değil her kesime hitap etmeyi düşünmüyorlar ancak ben bir subaru kullanıcısı olarak levorg tercih etmedim çünkü araba 11 litre yakıyor ortalamada. neredeyse iki kat fazla turbosuz modellerden. ülkemizde hız sınırı belliyken ekonomimiz belliyken canımızında kıymeti varsa ben çok yakan turbolu araç almayı da mantığa aykırı görüyorum markası ne olursa olsun.. malesef subaru kullanıcısı olmayanlar tanımadan hakkında yorum yapabiliyorlar bu yüzden alıcılar iyi araştırmalı kendi ihtiyaclarına uygun modeli aracı seçmeliler doğrudan bayilerle servislerle kullanıcılarla irtibat kurmalılar.

Misafir-9161 30.06.2019 01:16

Subaru hangi aracı getirirse getirsin peynir ekmek gibi satacağını düşünmüyorum. 1.6 turbo motorlu levorg çok mu satıldı? Hayır. Subaru' nun ülkemizde satışı sınırlıdır, çünkü müşteri kitlesi Subaru' nun diğer araçlardan ayrılan özeliklerini önemseyerek alır. Servisi yaygın değildir, büyük şehirlerde yaşamıyorsanız servis, bakım, arıza için uzun yollar kat etmeniz gerekir. Fazla reklamı, haliyle bilinirliği de azdır. Bunda distribütörün ülkemizde agresif bir satış politikası izlememesi de etkilidir. Araç seçerken önceliklerimiz ve kullanım alanımız çok önemlidir. Opel' i seçen sürücü de yerine göre çok pişman yada mutlu olabilir Subaru' yu da. Tüm araçlar yolda kalmışken siz kar üzerinde asfaltta giderr gibi rahatça ilerleyip Subaru' nuza bir kez daha bağlanabilir yada uzun bir rampa tırmanırken kamyonlarla arka arkaya anca giden aracınızla sol şeritten kaptırmış giden bir Opel' i görüp turbosuz bir Subaru aldığınıza pişman da olabilirsiniz. Günümüzde kötü araç pek yok, yanlış seçimler var.

Misafir-8673 28.06.2019 15:36

Grandland X kesinlikle parasının arabası değil, ha hangi otomobil öyle ki diyeceksiniz, siz de haklısınız...ama şu karşılaştırmada hala atmosferik motor kullanmasına rağmen Subaru XV tabi ki önde..şu araca turbo motor taksalar peynir ekmek gibi gider.

Misafir-6406 28.06.2019 13:58

Yol tutuşunu sadece kuru asfaltta değil ıslak, buzlu, karlı, kumlu, çamurlu vs yol şartlarında da değerlendirmek lazım. Tek renk gözlükle her renk görülmez.

Misafir-3477 27.06.2019 20:29

Subaru 4x4 sistemiyle illaki fayda sağlasa da yol tutuş olarak Opel 2 adım önde, Peugeot grubuna geçtikten sonra Opel araçları çok değişti.

Misafir-7761 26.06.2019 16:04

subaru forester 2018 kullanıcısı olarak yazıyorum hemen hemen xv ile aynı yakıt tüketimine sahip 2.0 aracım şehir içi 7,5-8 litrelerde şehir dışı 6-6,5 litrelerde yakıyor. kullanıcılarıyla bizzat konuştuğumda xv için de aynı verileri duydum. ancak performans isteyen kişilere uygun değil yeterli motorlar ancak spor değil aile arabası olarak tasarlanmışlar.sürekli dört çeker sistemi sanıldığı gibi sadece arazide değil şehir içi sürüşlerde de kolaylık sağlıyor güven veriyor araç daha iyi yol tutuyor. zaten yatay boxer motora sahip subarular yüksek olsalarda ağırlık verkezleri oldukça aşağıda oluyor ve sedan araç sürer gibi güvenle suv kullanıyorsunuz.servis ücretleri diğer markalardan farklı değil sadece subaru için yaşadığınız kent önemli servisi olması gerek. ben uzun süreli aile kullanımım için subaru seçtim öncelikler iyi belirlenmeli. opelin benim gördüğüm artıları daha performanslı olabilir bildiğim kadarıyla vergi avantajı var ve iç haçmi xv den daha geniştir. yakıtta fark olacağını sanmıyorum ikinci elde subaru oldukça yavaştır ama alıcısı bellidir 10 tane değil 3 tane çıkar bir tanesi alır. opelin de eski opeller gibi olduğuna inanmıyorum ancak modern dış görünümü güzel bir araç ikinci eli bana kalırsa çok da iyi sayılmaz. istanbulda subarunun çok sayıda yetkili servisi özel servisi mevcut performans beklentiniz yoksa iç hacmi yeterliyse geriye kalan her konuda opelden bir gömlek üstündür isterseniz 2000-2001 model subaru sahipleriyle bile konuşup subaru kalitesini felsefesini öğrenebilirsiniz.

Misafir-3863 26.06.2019 12:49

Karşılaştırmada "4x4" olan bir araçla sadece görüntüde suv olan araç görüyorum. Hızlanma performansını vasıfsız turbolarla kıyaslamak anlamsızdır çünkü 4x4 ün anlamı farklıdır. Çakma suv almaktansa hakiki bir suv ya da sedan bir araç veya hatcback kasalar tercih edilebilir.

Misafir-1261 23.06.2019 17:55

Sizin için performans öncelik değil ise Suba ru XV, Opel Grandland x ten çokça öndedir. Sadece AWD sistemi arazi ve kabiliyeti için bile tercih edilir. Fazla mal göz çıkarmaz derler ya 4x4 'te böyledir; an gelir gerekir, o zaman değeri anlaşılır.

Misafir-9179 21.06.2019 08:10

Subaru Yol tutuşu çeviklik güvenlik kabin güvenliği arazi mukavemeti sağlamlık uzun ömür sorunsuzluk konularında japon araçlarının lideridir. Emin olun xv de öyle. Ancak motor turbosuz ve çok zayıf. Performans beklentiniz yoksa kesinlikle ama kesinlikle subaru xv. Opeli düşünmeyin bile.

türkçü99 21.06.2019 00:44

Subaru yerden 22 cm yükseliğine rağmen opelden daha iyi yol tutuşuna sahiptir...subarunun her donanım seviyesinde sunduğu eyesigt teknoloji yeter bi araştırın güvenliğe ne kadar önem verdiklerini...sırf arazi olarak düşünmeyin istanbulda karı var çamuru var buzlanması var subaru tüm bu koşullarda daha güvenli yolculuk sunar...tercih sizin...

Misafir-8716 20.06.2019 22:28

subaru kalitedir tamam ama o cansız motoru değiştirmedikçe iş yapamaz. opel diyorum.

Misafir-222 20.06.2019 10:41

Turbosuz ,torksuz,kademesiz cvt li,düşük beygirli,son derece ağır bir araca bu parayı vermek ve 14 saniye de 100 kms ye çıkmak. Ara hızlanma değerlerini yazmıyorum bile. Bütün dünya b+suv, csuv lara deli gibi saldırırken , Subaru şu araca inat edip levorg ta kullandığı turbo küçük hacimli motoru kullanmıyor. Yok boxermış vs...
Araba gitmiyor ki ne yapayım yatay yerleştirilen pistonları

Misafir-6815 20.06.2019 07:08

Yakıt tüketimi opel, tork opel,veŕgi avantajı opel,ikinci el piyasası opel,tasarım opel, hızlanma opel kısacası opel

Misafir-9876 20.06.2019 05:55

Subaru premium olabilir, ancak tasarımı çok kötü, ayrıca yakıt tüketimi yüksek, torku çok düşük,ikici eli yok maalesef, vergisi çok. sırf premium diye almak saçma geliyor. Ayrıca opel de öyle basit bir marka değil,özellikle avrupa da Suv modelleri satışları çok iyi. Ben olsam opel alırım.

Misafir-3308 20.06.2019 02:04

İki aracın geyik testi sonuçlarını inceleyin ( km 77, moose test) ummadık taş, baş yararmış. Subaru Xv'nin 72 km ile başaramadığını, Opel grandland x 82 iki km ile sorunsuz tamamlıyor. Opel grandland x 82 km hızla girdiği duba koridorundan hiç bir dubaya dokunmadan çıkabilirken Subaru Xv, 72 km hızda bunu başaramıyor. Yerli ve yabancı forumlarda şanzıman şikayetlerini okuyun, Xv' nin cvt şanzımanında son bir kaç yıl içinde birçok kullanıcıda düşük devirde titreme, gaza basınca kasılıp hızlanamama gibi sorunlar olmuş. Son yazılım güncellemesiyle çözüldüğü söylense de Opel grandland x' te kullanılan PSA kodlu aisin (EAT6) şanzıman kadar güven vermiyor. Opel grandland x' in arazi iddiası olduğunu pek düşünmüyorum, öte yandan Subaru Xv' nin hafif arazi koşullarında, karlı, buzlu zeminlerde güvenle ilerleyebilme becerisi var. Çünkü Subaru yıllardır bu tecrübeyle sürekli 4 çeker araçlar üretiyor. Subaru Xv'nin bir handikapı da firmanın, levorg' a koyduğu 1.6 litre hacimli turbo destekli motoru bir türlü Xv ' ye koymaması. Xv' nin 2.0 litre hacimli motoru makul bir performans sunarken ülkemiz vergi politikaları yüzünden bu aracı Türkiye' de göremiyoruz. 1.6 atmosferik motorlarsa tabiri caizse tam bir kağnı. Sadece kalkışta değil ara hızlanmalarda da can sıkıyor. Opel iyi bir yerden yüksek şehiriçi aracı. Konforu xv' den daha iyi, yol motor sesi konusunda da üstün. Motoru daha çevik, şanzıman işleyişi daha başarılı ve reel yakıt verileri daha düşük. Malzeme kalitesi ve işçilik Xv önde. Zaten hangi Subaru' nun içine girerseniz fark etmiyor, mercedes' in e serisine kadar ürettiği herhangi bir araçta kullandığı malzeme kalitesinden üstün malzemeye sahipler. Xv' nin iç tasarımını daha çok beğeniyorum ki bu tamamen kişiden kişiye değişir. Subaru' nun bakımları pahalı. Parçaları da. Son üç aracım japon olsa da ben totalde Opel diyorum.

Misafir-8680 19.06.2019 23:41

Subaru premium araçlar üretir.burada yer alan araçta 114 hp bu kasa ya otomatik vitesle hantallik ktmis,mümkünse manuel alin.subaru nun rakibi mercedes,bmw,lexus,lincoln,acura vb premium siniftir.işçilik,sağlamlik ,sorunsuzluk ve dayaniklilik subaru marksindan yana.opel kötümü hayir! Ama ben bu parayi subaruya gözüm kapali verirken opelde düşünürüm eğer opel 130-140 bandinda olsa tamam derim .subaru bizde çok fazla bilinmez ama bi araştirma yapin siz,tank gibidir

Misafir-8821 19.06.2019 22:41

Kalite olarak bakarsak XV daha kaliteli bir araç (kalite denince kapı üstü yumuşak vs. düşünmeyin, aracı bütün olarak düşünün altyapı olarak, mühendislik olarak). Ancak sadece şehir içinde kullanacaksanız Opel size yeterli gelecektir. Yakıt tüketimi de muhtemelen daha düşük olacaktır. Sizin hangi nedenle alacağınız önemli. Dediğim gibi şehir içinde yüksek araba olsun diye bakıyorsanız Opel alın. Kaliteli 4x4 bir araç istiyorsanız Subaru'yu alın.

Misafir-6397 19.06.2019 10:36

Subaro güvenlik ve kalite olarak diğer araç ile karşılaştırılamaz bile . Subaronun özelliklerini ve diğer araçlar ile farklarını internet ortamında araştırabilirsiniz. Bununla ilgili yootube da birçok video var.

Misafir-4730 19.06.2019 07:43

teknik verilerin tamamında opel in bariz üstünlüğü var. Kesinlikle Opel

Yeni Karşılaştırma Ekle