2019 Skoda Octavia vs. 2019 Renault Megane

profil
ebu

29.09.2019 23:12

otomatik şanzumanı arıza vermeyen
az yakan
sorun çıkarmayan bir araç olması
dizeli tercih edilecek
sıfır araç istiyorum

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-1450 07.10.2019 16:23

Görkem Öge 2012 Passat dan 2011megane 3 e geçtim ihtiyaç nedeni ile Passatı satmak zorunda kalmıştım 5 yıldır Megane yi sürüyorum tamam her konuda Passat üstün ama yakıt+sorunsuzluk ve gerçekten sorunsuzlar bence Passat da 22bin km de DSG bozuldu ve bir o kadar benim moralim de bozuldu niye çünkü bu araç daha 22bin de idi geçenlerde benim aracı yıkatırken bir Octavia gördüm plastik malzemesi cidden kötü tek gördüğüm eksi yanı bu ön kapı plastikleri bile sert ama malzeme uyumu kusursuz ben olsam Megane alırdım en azından az yakıt bilindik motor sağlam şanzıman ve benim daha çok hoşuma giden tasarımı ile çok hoş bende megan3' ümü satıp 1.6 70-80bin tl arası Megane 4 almayı düşünüyorum mantıklı bir seçim olacak gibime geliyor fakat kafamı karıştıran şey 1.5Dci dolu Fluence mi alsam yoksa 1.6 Megane boş mu çok kararsızım

gorkemoge 08.10.2019 09:16

Malzeme kalitesi üzerine fikirlerinize katılmıyorum. Bence VW Grubun malzeme kalitesi genel olarak Renault'dan daha iyi. Denk sınıflara bakarsanız bu genelde böyledir. Tasarım zevki tabii ki kişiden kişiye değişir, ona bir şey diyemem ama DSG sorununuz birçok başka markalarda da var. BMW ya da Opelde de otomatik vitesler diğer birçok organa göre daha fazla arıza veriyor ve bu bana normal geliyor. Teknoloji karmaşıklaştıkça sorun çıkarma olasılığı da artar. Ancak genel olarak Renault, Opel, VW gibi Alman markalarına göre hem satışta hem bakımda daha ucuz daha ekonomiktir. Fluence ise gerçekten sınıfının standartlarına göre kötü bir otomobil bence. Fluence yerine boş da olsa Megane almanızı öneririm. Kazasız belasız sürüşler..

görkem öge 06.10.2019 02:31

Bu karşılaşmada şu an için Megane'ın daha çok tercih edilmesi, insanımızın alışkanlıklara ne kadar bağlı olduğunun kanıtı gibi. Megane kötü bir araba değil ama Octavia, Megane'dan her açıdan daha iyi ve kaliteli bir araç. Malzeme kalitesi, sessizlik, dayanıklılık... Megane'ın üstün olduğu bir şey var mı bilemedim. Ama çoğunluk Megane demiş, şaşırtıcı. Uzun anlatırdım nedenlerini ama nasılsa kimse benim sözüme bakıp ikna olmaz. :) Çok kısaca şunu söyleyeyim: Toplamda 5 yıl Renault Megane kullandım, birkaç kez sorun yaşadım. Örneğin yakıt pompası sorun çıkardı. Sonrasında 7 yıl VW grup kullandım, tek bir kere gaz kelebeğini temizletmem gerekti, o kadar. Sıfır sorun. Ki kendi adıma VW Grubun, hilekar bir şirket olduğu net bir şekilde ispatlandı, milyarlarca euro ceza ödediler, halen yargılanıyorlar ve cezalar devam edecek, servisleri berbat, bayiileri berbat, artık asla VW grubun hiç bir aracını asla almam ama araçları iyi mi? İyi...

Misafir-5742 05.10.2019 10:42

ilginç! demek, sadece vw grubunun tüketim verileri gerçeğe yakın, ama diğerleri palavra !!! Buna kim inanır?Şu anda resmen yeni nesil atmosferik4 silindirli motorlarla aynı tüketiyor 3 silindirli turbolar. Örnek: Yeni 1.5 vvt-i yaris'in tüketimi ile turbo 1.0 3 siindirli polo'nun tüketimi aynı. Yeni 1.5 tec jazz da bunlarla aynı tüketiyor. Yani 1.0veya 1.2 turbo bırakın dizele yaklaçmayı, atmosferikten aantajlı değil (vergi hariç). Yenicorolla 1.6 da 5.0 lt tüketiyor uzun yolda, yani 1.2tsi ile aynı (bu da benim tecrübem).

Misafir-3730 05.10.2019 02:01

TDI motor yenilenmesi gereken eski bir motor. Renault'nun dci motoru rüştünü ispatlamış kaliteli bir motor. Gel gelelim bu iki model de boş paket. Ben olsam kesinlikle boş paket araba almam, zira bir modelin dolusu ile boşu arasındaki konfor farkı çok fazla oluyor. Sırf c sınıfı bir araca bineceğim diye bütçemi boş bir modele vermek yerine full dolu b sınıfı araç alırım daha iyi.

Bir de şu var: Normalde yazmayacaktım, marka bağımlısı da değilim zira marka bağımlısı olsam da malzeme kalitesinden dolayı gidip skoda övmem. Ancak tsi motoru hafife almak mantıklı değil. Bir tanıdık passat tsi ile dizelden az yaktırıyor uzun yolda hem hızlı hem de yavaş sürerek. Ayrıca bende 1.5 tsi tiguan var uzun yolda 170-180 gisince yaktığı 8.5 litre yakıyor, 110-120 ile gidince de 5.5-6.0 yakıyor 1550 kiloluk SUV. Hangi benzinli motor bu kadar az yakıyor merak ediyorum açıkçası.

Ayrıca EDC şanzıman da DSG gibi çift kavrama bir şanzımandır ve arıza yapma ihtimali de DSG ile aynıdır. Bu tarz çift kavramalı şanzımanlar yakıt verimliliği sağlasa da her an arıza yapabilen garip şanzımanlardır. DSG' sorunlarının bu kadar meşhur olmasının nedeni piyasada EDC'ye göre daha fazla DSG'li aracın olmasıdır. (şikayetvar.com'dan EDC şikayetlerine bakabilirsiniz) Ben İstanbul, Ankara, İzmir gibi bir şehirde yaşıyor olsam ve her gün sıkışık trafiğe girmek zorunluluğum olsa DSG, EDC veya powershift gibi çift kavramalı şanzımanlardan uzak dururdum. Daha sağlam, arıza çıkarma ihtimali az olan tork konvertörlü şanzımanlara yönelirim. Aisin tarafından üretilen EAT8, EAT6 şanzımanlı araçlar bu konuda daha iyidir. Peugeot citroenlerde bu şanzıman mevcuttur. Zira ZF tarfaından üretilen şanzımanlar da iyidir fakat daha çok lüks markalar kullanır. Ben trafiği az olan bir şehirde yaşadığım için hem daha az para verdim, hem de aman arıza yapacak mı diye diken üstünde gezmiyorum.

Neyse çok uzattım sonuç olarak tavsiyem dizel düz boş paket octavia ya da garip farlı dizel otm. boş paket megane yerine biraz dolu başka modellere yönelmeniz. Dizel veya benzinli olsun ama teknolojik olsun, dolu olsun.

Misafir-8535 04.10.2019 18:47

*** Bilgi amaçlı yazıyorum ki, şimdiye kadar kullandığım araçlar ford fiesta dizel, honda jazz otm, ford kuga ecoboost otm ve skoda octavia tsi. Şehirlerarası yolda dizel fiesta 5, benzinli jazz 6,2 turbo benzinli kuga 8, 1.2 "ti es ay" octavia 5,1 litre. Bu veriler öyle "mümkün değil " gibi kanaatle yada inançla değil aynı sürücü ile bizzat deneyimler ve tecrübeler sonucudur. Bu yüzden burada kanaatlerimizi değil tecrübelerimizi paylaşırsak daha gerçekçi yorumlar olur. Ha ama tabi Tsi motorlu aracı bir spor otomobil gibi abuk subuk kullanırsan diğer araçlar gibi o da 8-9 litreleri bulur elbette. Ayrıca sonuç dediğin gibi octavia lehine değil Megane lehine gidiyor gördüğün gibi.

Misafir-7157 03.10.2019 11:14

Her zamanki gibi yinesonuç "ti es ay" reklamı oldu. Birçok markada turbo benzinli var, tsi de onlar gibi noral bir turbo benzinli motor. Tüketiminin de dizel kadar az olması mümkün değil. Megane şehir dışında 3.8 lt tüketiyor, dizelin fiyatı daha düşük ve dizel Megane ile benzinli skoda fiyatı da eşdeğer. Nedenbenzinli skoda alınsın ki?

Misafir-7029 02.10.2019 10:24

Karşılaştırma sahibi otomatik araç bakıyor ama düz vites ile karşılaştırıyor, bir şey anlamadım.
Ancak buradaki fiyatlara aldanmayın, bayilerdeki fiyatlar çok farklı. Mesela Octavianın en üst donanımlı Style dizel otomatiği 160 bin civarında. Megane icon ne kadar bilmiyorum ama o da buna yakındır diye düşünüyorum.
Ben yaklaşık dört yıldır octavia benzinli düz vites kullanıyorum. Arabamdan çok memnunum ve gerek konfor, gerek malzeme kalitesi. gerek kullanışlı ve devasa bagajı, gerekse diz mesafesi genişlik bakımından octavia megane dan çok daha üst düzeyde. Tasarım göreceli bir kavram ama bence megane daha çağdaş bir tasarıma sahip. Motor teknolojisi bakımından Renaultnun dizel motoru gerçekten çok iyi, bence vw nin TDİ motoru artık yenilenmeli, diğer markaların gerisinde kaldı, diğerleri daha güçlü ve daha yüksek tork değerlerine sahip. Ancak daha önce farklı benzinli araçlar kullandım, TSİ bence kendi kategorisinde benzinli motorların en iyisi. Hem performans hem de yakıt anlamında. Özellikle şehirler arası yolda gerçekten dizellerle aynı yakıyor, abartı falan değil. Bu yüzden benzinlide kesinlikle octavia daha iyi. Yani bence yılda 15 bin km yi geçmeyecekseniz ve dizel ile benzinli arasında 10 binden fazla fiyat farkı varsa, benzinli ihtiyacınızı fazlasıyla görür. Aynı aracın toplam giderleri açısından dizeli ile benzinlisi arasında yılda (15 bin km yapan biri için) yaklaşık olarak 1500 lira fark olur en fazla.

Misafir-5742 01.10.2019 21:51

ikisi de otm. olsa bile Megane'ı tercih ederim. Ben de 6.5 yıl Megane 3 HB kullandım, çok memnun kaldım. Motor zaten Mercedes, Nissan, Infiniti'de de kullanılan meşhur Renault motoru, kasa da çok şık.

Misafir-8030 01.10.2019 14:11

otomatik olsaydı kesinlikle octavia derdim ama düz olunca hiçbiri diyorum.

Misafir-5212 01.10.2019 14:00

*** octavianın bu kasasını 5 yıl kullandım..tık demedi..malzeme kalitesi olsun konfor olsun megan ile kıyaslanmaz bile...

Misafir-596 01.10.2019 11:14

OCTİ STYLE DİZEL OTM 165 E VERİYORLAR. BENCE KACIRMAYIN

Misafir-2661 01.10.2019 00:38

Octavia kasa değiştirecek. Eski kasaya bu kadar para verilmez. Bu karşılaştırmada megane her yönden önde

Misafir-566 01.10.2019 00:00

Her açıdan megane dostum.. her açıdan..

Misafir-9884 30.09.2019 23:05

Biri 150 biri 170 bin TL Megane daha az yakıyor ama donanım olarak boş paket olması düşündürücü. Bence Megane alın ama touch yada icon paket olsun Megane üzmez ve daha kolay satarsın

Misafir-3453 30.09.2019 22:20

yazdıklarınız tamamen megane ile uyuşuyor, ayrıca 20 bin tl daha ucuz olmasına karşın donanım olarak da tatmin edecektir joy da bile hız sabitleme standart, bu benim için ekstra artıdır.

Misafir-7614 30.09.2019 16:41

Otomatik şanzıman sıkıntı çıkarmasın diyorsan tabi ki EDC li Megane octavia ile ileride 100-200 bin arası çok uğraşırsın en azından bir eski jenerasyon Octavia alanlar çok uğraştılar onu iyi hatırlıyorum

türkçü99 30.09.2019 12:20

otamatik şanzımanın daha sorunsuz olması daha az yakan dCi teknolojisi sorun çıkardığında daha az maliyetli olması yönünden megane sedan tercihiniz olsun...

Misafir-2270 30.09.2019 09:36

Skoda dsg şanzuman 80bin -120 bin arası kavraması bitiyor. Honda' nın böyle bir problemi yok.

Yeni Karşılaştırma Ekle