2019 Renault Kadjar vs. 2019 Skoda Karoq

profil
hasansuemen

24.07.2019 00:42

İki araç arasında tercih etseniz hangisini alırdınız?Her ikisinin de kronik sorunu var mıdır?
  • 2019 Renault Kadjar 1.3 Icon EDC
  • Fiyat212.300 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1332 cc
  • Beygir Gücü160 HP
  • Ort. Tüketim5.6 lt
  • 0-100 Hızlanma9.3 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2019 Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG
  • Fiyat233.400 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1498 cc
  • Beygir Gücü150 HP
  • Ort. Tüketim5.6 lt
  • 0-100 Hızlanma8.6 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7783 19.08.2019 16:59

misafir 1038 kardeşim geniş geniş izah etmiş, .egzoz emisyon kontrol ettirin arızası, zırt pırt akü bitmesi, orasından burasından trim sesi gelmesi, şanzıman silkelemesi... bunlar sadece benim yaşadıklarım... ***

Misafir-1038 17.08.2019 14:37

sn 458 bence bu dediğinizi pratikte bir karşılığı yok. öncelikle renault da bir çok markayla birlikte araç üretmektedir. üstelik vw'nin skodaya, seata kattığı gibi ürettiği markalara hiç bir değer de katmamıştır. mesela dacia önceden de kalitesiz araçlardı şimdi de öyle. ama daha da kötüsü vw, renault gibi başka marka adı altında ürettiği bir araca kendi logosunu yapıştırıp müşteriyi kandırmamıştır.(fluance, koleos aslında samsung markadır, sembol aslında daciadır...) vw ise skodayı sıradan bir marka iken kaliteli ve neredeyse premium araçlara yaklaştırmıştır. bu yüzden siz onu 20-30 yıl önceki skoda olarak görebilirsiniz ama değil. şu anda artık vw skodadır, skoda da vw dir. bunun en belirgin örneği de önümüzdeki yıldan itibaren passat gibi vw amiral gemisi sayılabilecek bir aracın artık çekyadaki skoda fabrikasında üretilecek olmasıdır.
diğer bir konu, bir markanın motorsporlarında olması ise bambaşka bir meseledir, bu temelde bir reklam stratejisidir. bu yüzden orada olan markalar çok iyi yada kötü oldukları için orada değiller. kaldı ki bizim günlük hayatta kullandığımız araçların yarışlarda kullanılan araçlarla dış kaportası dışında neredeyse hiç bir ilişkisi yok ve zaten günlük hayatta o araçlara da ihtiyaç yok.
tüm bunlar renault kötü demek değil elbette. renault da avrupada hatırı sayılır orta sınıf araç üreticisidir. çok da başarılı araçlar üretmiştir. ama asla skodadan yada orta sınıf herhangi bir markadan öyle dediğiniz gibi üstün falan değildir. zaten marka karşılaştırmasını ben her zaman saçma bulurum, bence marka değil model karşılaştırılır. çünkü bir çok iyi markanın kötü modeli, bir çok kötü markanın da iyi modeli vardır.
buradaki karşılaştırmada ise bence araçlar oldukça yakınlar, öyle aralarında devasa bir fark falan da yok. ben sadece kullandığım için şunu söyleyebilirm ki TSİ motor benzinli motorları içinde en iyilerden biri ve en az yakıt tüketeni. dizel olsaydı renault motorunu tercih ederdim. iç hacim, bagaj hacmi ve ferahlık olarak karoq biraz daha iyi. konfor hemen hemen aynı karoq çok az daha iyi. malzeme kalitesi karoq daha iyi. ama yukarıdaki araçların ikisinin de rüştünü ispatlaması için zamana ihtiyaçları olduğu bir gerçek.

Misafir-458 16.08.2019 21:35

Sn.2186, Karoq'un, Kadjar'dan üstün olduğu sadece sizin görüşünüzdür; bence değil. Ayrıca ben kendisi marka olabilen markaları seviyorum. vw takviyesi olmasa skoda bir hiçdir. Renault böyle değil, yıllardır kendi başına mücadele ediyor. Motorsporlarında var (Renault sport), Formula 1 de var (Renault F1), Ncap'te ilk 5 yıldız alan araba Laguna, Scenic sınıfının yaratıcısı, Clio yıllardır Avrupada sınıf lideri. Son yıllarda Nissan ile birleşti (ama skoda-vw gibi olmadı, iki firmada marka imajını karudu), Mercedes ile startejik ortak.Daha ne yapsın bu Renault? Böylesi bir marka skoda ile kıyaslanabilir mi?

Misafir-2186 15.08.2019 18:21

şimdiye kadar alman, fransız, japon birçok araba markasının sahibi oldum ve kullandım; arıca otomobil özel ilgi alanımdır; dolayısıyla işin hem teorik hem de pratik kısmında var olduğumu düşünüyorum.
şuradan başlayayım: güvenlik bir araçta önemlidir, ama beş yıldız araçlar arasındaki nüanslar kişilerin o noktadaki hassasiyeti ile ilgilidir. Araç güvensiz olmasın yeter.
kalite kavramını oluşturan birçok öğe vardır, daha önce de açıkladığım üzere son yıllarda kilo bunlardan biri değildir, zira otomobil alıyoruz, pazardan patates, soğan almıyoruz. aynı şeyleri tekraren yazmanın bir anlamı yok, anlamak istemeyen kendisi bilir, ama doğrular değişmez.
yukarıda da yazdım, birçok markanın arabasını kullandım, hiçbirine bir yakınlığım veya düşmanlığım yok,hattı-zatında vw grubunun Türkiyedeki satış politikasını her zaman eleştirdim. ama bu gruba da düşmanlığım yok, ne var ki burada marka fanatiklerinin olduğu aşikar. hem kadjar hem de karoqu bizzat kullandım, (kısa süre falan da değil) ayrıca renault marka başka arabam da oldu, üstelik renaultunun en üst segment arabasını. durum şu: karoq kadjardan çok üstün bir araç. malzeme kalitesinden tutun, yol sesi, şanzımanı vs. birçok noktada fark hissediliyor. hatta bir arkadaş yazmış: test edince bile bu durum az çok anlaşılır. Şanzıman demişken: dsg, edc, dct bilindiği üzere çift kavramalı şanzımanlardır, bunlar hassastır ve arıza vermeye meyyal şanzımanlardır, ancak çok hızlıdırlar, yakıt tüketimleri düşüktür. Bu sepeple birçok firma çift kavrama kullanmaya devam eder. Benim kişisel tercihim kullandığım araçta zf veya eat 8 falan olsun, çift kavramalı alacaksam düşük kmli bir araç alırım.Peki bu çift kavramaların hangisi daha iyidir? cevap kesinlikle edc değil. zira 40 bin kmdeki edcli arabamda kararsızlık ve silkeleme sorunları yaşadım, dsgde yaşamadım, ha yaşayabilir miydim elbette, ama dsg mimli de edc masum değil. edc de sorunlu bir şanzıman.
Başa dönecek olursak mesele marka meselesi değil, ama oraya gireceksek evet renault grubu iyi motorlar yapıyor eyvallah da kimse kusura bakmasın daha yemeleri gereken çok fırın ekmek var, bunu da bizzat yaşadıklarımla söylüyorum. örneğin megane, talisman çok şekilli arabalar, ama megane yerine örneğin civic, talisman yerine süperb tercih ederim. aynı şekilde kadjar yerine de( premiumları hariç tutarak) başta 3008, tiguan, tucson,granland x, karoq, atecayı tercih ederim. Bu araçların da hiçbirinin kilosuna da bakmam( en başa yazdığım 3008 bildiğim kadarıyla 1300 kg) genel güvenlik düzeyi ve kalitesine bakarım. Bilmem anlatabildim mi!

Misafir-586 07.08.2019 12:26

Lütfen araçları bir test edin.. Karoq sürüş konforu, vites rahatlığı ve güveniyle kadjardan öndedir ama bu demek değildir ki kadjar kötüdür.. Lakin ben bu iki araba arasında kesinlikle Skoda derdim.

vazife 06.08.2019 22:05

Kalite ve donanım artık NCAP testleri ile ölçülüyor. İsterseniz her iki aracın NCAP testlerinden kaçar puan almış bir araştırın. Bizim milletimiz hep araştırmadan konuşur. Bence KADJAR her türlü SKODA' dan daha üstün DSG << şanzıman EDC << şanzımandan kalitesiz. Donanım konusunda KADJAR daha üstün. Bakım ve servis ağı konusunda belki kafa kafaya olabilirler ama bu seferde maliyet konusunda KADJAR yine üstün. Ayrıca artık Renault öyle eskisi gibi boş beleş araba üretmiyor. Adamlar araçlarına güveniyorlar ki bakın NCAP testlerine sokuyorlar.

Misafir-299 06.08.2019 13:20

Euro Ncap'te ikisi de 5 yıldızlı. 4 kategori de incelenmiş ve bu dört kategorinin üçünde Renault daha yüksek puanlar almış ( Çocuk, yolcu, yaya ve donanımlar). Skoda sadece yetişkin yolcuda daha iyi puan almış.

Misafir-1237 06.08.2019 13:11

Bir sürü markada güvenlik std (örneğin toyota, honda...). Yani sadece vw de değil. Ben Renault-Nissan ittifakının en az vw kadar kaliteli olduğu konusunda şüphe duymuyorum. vw'nin çok iyiolduğu algısı sanırım sadece bize özgü. Örneğin bir Amerikalı için Nissan, vw, Honda hatta Hyundai aynı seviyede markalar (yani hepsi halk arabası), bir avrupalı içinde Renault, Peugeot, vw... aynı seviyededir. Bizde nedense vw'ye tapınma noktasına geldi durum. Seat ve skoda'nın yüksek teknoloji neticesinde hafif olduğu görüşünde değilim. Sizinle aynı fikrde olmak zorunda da değilim. Not: Renault kullanmyorum ama ileride alabileceğim beğendiğim bir marka, özellikle Mercedesle birlikte geliştridikleri 1.3 160 bg 4 silindirli motor çok iyi.

Misafir-2226 06.08.2019 08:37

iki araçta çok güzel. bence en önemlisi satarken hangisini daha hızlı paraya çevirebildiği, ikinci eldeki tercih edilirliğidir. karar verirken bunu göz ardı etmeyin.

Misafir-6805 05.08.2019 18:35

eskiden olsa dediklerine kısmen katılabilirdim ama şu zamanda değil. ayrıca sen direkt kg bazında skoda markasının malzemeden çaldığını iddia ediyorsun. yani iddia eden sensin, o halde ispatlamak zorundasın, işine gelmeyene de ekstrem vs diyemezsin. bir arkadaşın da dediği gibi:Şu anda bütün otomobil firmaları araçların ağırlıklarını azaltmaya çalışıyor ki, araçlar daha az yakıt yaksın, daha çevreci olsun diye. Tabi bunun da optimum bir değeri var ki onu da biz değil mühendisler bilir, hiç bir otomobil markası aracın güvenliğini tehlikeye sokacak kadar hafifletmez zaten, hele ki vw grubu gibi en baz versiyon ile en üst versiyonda bile aynı güvenlik paketini kullanacak kadar güvenliği önemseyen bir marka hiç yapmaz. Ayrıca otomobilleri hafifletirken dış sacından değil genelde motor ve iç aksamda karbon vb alaşımlar kullanılarak (ki çoğu metalden daha sağlamdır) yapılır yani teneke falan kullanılarak değil.yani güzel kardeşim skodanın ağır olmaması malzemeden çaldığı için değildir. güvenlik test sonuçlarına da bak ve lütfen yanlış söylemde ısrar edip durma. yok illa da ağır! renaultya binecem diyorsan sen bilirsin, ağır! renault ile sana mutluluklar...

Misafir-6421 03.08.2019 10:10

5'in kasası, eskisinden hafif olabilir ama rakiplerinden hafif değil. A3 extrem bir durum. Ne yani vw grubu A3 ve ucuz Leon da yüksek teknoloji kullanıp, golf'te mi eski tekoloji kullanıyor?Evet "çok ağırlık her zaman fazla kalite demek değildir" ama "hafiflik te her zaman iyi bir şey demek değildir". Yai saçma olan şu, seat leon da yüksek teknoloji kulanarak 1180 kg oldu araba ama Golf'te bu kullanılamadı ve araba 1400 kg oldu; bu mantıklı mı şimdi? VW grubu neden golfü de 1180 kg yapmadı(üstelik tarihi eser leondan çok daha yeni bir arabadır golf 7? Bence A3 ile Leon aynı ağırlıkta diye ikisi de iyidir, aynı teknolojiyle hafifletilmişlerdir denilemez.

Misafir-7069 02.08.2019 09:00

izan sıkıntısı var sanırım. bmw 5. 20 nin yeni kasası eskisinden daha hafif. malzemeden mi çalmış oluyor. ayrıca söylediğinle kendin çelişiyorsun. 1.0 audi a3 1. 0 golften daha hafif. şu durumda audi daha dandik marka öyle mi! :) şase farklıdır,motorda şanzımanda güncellemeye gider ağırlık değişir. ama çok ağırlık demek daha fazla kalite demek değildir,daha hafif olması da malzemeden çalma değildir. o hafifliğin nasıl elde edildiği önemlidir. istersen tekrar yazayım: o hafifliğin nasıl elde edildiği önemlidir.

Misafir-344 01.08.2019 16:32

Sayin 3064. Asagidaki arabalari once agirlik siralamasina koyun sonra da kalite siralamasina, bakalim aradaki baglantiyi gorebilecek misiniz.

Audi a3
Golf
Leon

Size gore audi en az arge, leon en cok arge yapan marka....

Once Kasayi hafiflet saci şaseyi incelt, agirlik azalinca frene amortisore ve sanzimana binen yuk azalir onlari da hafiflet irsin bitti gitti

Misafir-2352 01.08.2019 15:34

o halde en süper teknolojik araba seat leon. Çünkü bir çok rakibinden neredyse 200 kg daha hafif (bir çok b sınıfı arabayla ayı ağırlıkta, b sııfı polo da 1180 kg). Leon 1.0 otm. 1184 kg iken golf 1.0 otm1400 kg, Yani leonda hafifliği önemseyn vw, golfte önemsememiş herhalde. Ayrıca, arabayı normalden 200 kg hafif yaparsan tabii 1-2 sn daha çabuk hızlanır ve biraz daha az yakar.

Misafir-3287 31.07.2019 10:28

daha öncesi kasası da ondan ağır mesela. senin mantığa göre vw bazen malzemeden çalıyor. bazen çalmıyor. :) yahu motorda, şanzımanda vs güncellemeye gider, ağırlık değişir, ama sonuçta hiçbir firma ağırlığı artırmaya çalışmaz. ağırlık demek ekstra yakıt tüketimi demek.

Misafir-3100 30.07.2019 21:29

Sn. 3064, ö halde neden mevcut golf eskisine nazaran ve leondan daha ağır?VW grubu demek ki skoda-seat'de arge yapıyor ve onları hafif yapıyor sadece herhalde :-)

Misafir-9680 30.07.2019 20:07

karoq harika bir araba. sessiz, yalıtımı çok iyi ve keyifli. şekil olarak da bence kadjardan çok daha güzel. hiç düşünmeyin derim.

Misafir-3064 29.07.2019 09:57

ben de 8017 kardeşime cevaben bir şey yazayım: artık dünyada bütün firmalar arabaların ağırlığını azaltmak için ar ge çalışmaları yapıyorlar, dayanıklı ve hafif malzemeler kullanıyorlar. premium markalar da dahil. bu hafif araçların euro ncap test sonuçları da malum. yani bi yerlerden çalmak diye bir şey yok, yeterince ar ge çalışması yapamamak var.

Misafir-8017 27.07.2019 20:47

7497e cevaben arkadaşım *** o 1saniyenin sebebi kadjarın 1470kg karoq'un 1380kg olmasından yani aralarında 100kg fark var denilebilir ayrıca kadjarın motoru daha küçük olmasına rağmen neden daha ağır Skoda karoq da nelerden çaldı ki diyede düşündürüyor

Misafir-7497 27.07.2019 14:50

2295e cevaben

1.33un vergi otv mtv avantaji yok...

1.33un fazladan 10beygiri var ama 0-100u nedense 1sn daha yavaş.. demek ki motor yetmiyor şanziman da onemli.

Gercek hayatta demissin bak bakalim turkiyede satilan renolarin yuzde kaci turbo benzinli modeller? Satilan vw-skoda-seatlarin yuzde kaci tsi?

Misafir-4813 27.07.2019 03:26

Dsg'sini bilmem ama manuelini kullanıyorum 1.0 motorun. Sitede de bakabilirsiniz karoq kullanıcılarının yorumları da var. Şehir için 6.4, şehir dışı da 5.1 civarı ortalama ile kullanıyorum. Yol bilgisayarım uzun dönem (son 1000 ya da 2000 km hatırladığım) ortalamamı 6.1 gösteriyor, ki bunun tamamına yakını da şehir içi. 11-12'leri bulma ihtimalinin pek olmadığını düşünüyorum, sadece otomatik ve 1.5 motor olmasıyla bu kadar fark etmeyecektir bence.

Misafir-2295 27.07.2019 00:50

Bu forumda kardeşim Renault ağzıyla kuşta tutsa yaranamaz Skoda 1.5i 150 beygir yapar Renault 1.3ü 160 ama yinede bir bahane bulunur o skoda o Renaulttan daha kaliteli teknolojik Alman dehası bir ürün olur gerçek hayatta ise kullanıcılardan tut flo aracı alanlara kadar çoğu kişi Renault alır

Misafir-3468 26.07.2019 12:43

Skoda karoq bu 1.5 motordaki şanzımanı dsg yani verimsizliği daha fazla. yakıt çok yakıyor. 11-12 litreyi şehir içi görebilirsiniz. istanbul için bu rakamlar. rahat görürsünüz. alanlar hep o kısımdan şikayetçi. onun dışında iyi bir araç. yalıtım özellikle çok iyi.

Misafir-9500 26.07.2019 09:01

kıyas kabul etmez, donanım hariç hemen her açıdan karoq.

Yeni Karşılaştırma Ekle