2019 Peugeot 308 vs. 2019 Toyota Corolla

profil
regata

10.04.2019 06:32

hangisini almalıyım sizce ve neden.............
  • 2019 Peugeot 308 1.2 Style AT
  • Fiyat170.670 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 8 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1199 cc
  • Beygir Gücü130 HP
  • Ort. Tüketim5.2 lt
  • 0-100 Hızlanma9.8 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8342 09.09.2019 13:33

corollayı test edin sonra karar veri ben aldığı inanılmaz yol sesi nedeni ile vazgeçtim 308 kesinlikle daha konforlu bir araç

Misafir-7069 29.05.2019 12:33

Sayın 5283 dizel yasaklanacak demişsiniz.Yeni nesil araçlarda ADBLUE katkısı dolayısıyla dizel motorlar benzinlilerden çok daha az çevreye zarar veriyorlar.

Misafir-5283 28.05.2019 13:49

dünyanın en çok satılan aracı, dünyanın en çok satılan hibrit aracı, dünyaca ünlü güvenlik testi iihs'de her yıl en güvenilir seçilen araç, marka değeri ve müşteri memnuniyetinde her yıl birinci seçilen araç, kıyaslandığı peugeot'a bile otomatik şanzuman ( aisin) veren, amerika ve arabistan'da satış rekorları kıran bir araçtır toyota. amerika, avrupa ve kanada'daki yıllanmış kilometreli ticari araçların çoğu toyota'dır. dizel yakında yasaklanacak ve ağır yaptırımlar uygulanacak. hibrit ise çevre dostu ve ekonomisiyle geleceğin aracı olacak. hibrit araçlara vergide çok cazip kolaylıklar sağlanacak. birkaç yıl sonra dizeldeki değer kaybını gören her aklı selim vatandaşa yatırımını çeyrek altın gibi hibrit araca yapar. tabiki de toyota diyorum.

Misafir-1140 27.05.2019 16:06

Sayın Misafir-6389, Toyotanın kendi sitesinde aşağıdaki gibi yazıyor.

Tüm Hibrit modellerimiz, diğer modellerimizde olduğu gibi 3 yıl / 100.000 km süre ile Toyota Onarım Güvence Sistemi ile güvence altındadır. Hibrit araçlarımızda üretimden kaynaklanabilecek mekanik problemlere ilave olarak, Hibrit sistemi (Hibrit Aküsü, Akü Kontrol Modülü, Hibrit Kontrol Modülü, İnvertör ve Konvertör) 5 yıl 100.000 km'ye kadar (önce hangisi dolarsa) Toyota Onarım Güvence Sistemi koruması altındadır.
**** Uzatılmış Hibrit Akü Güvencesi ile, Toyota Onarım Güvence Sistemi koruması sona erdikten sonra, her 1 yıl /15.000 km’de yaptırılacak Hibrit Sistem Kontrolü ile hibrit akü güvencesi aracın 10. yaşına kadar uzatılabilmektedir. Detaylar ve fiyat bilgisi için Toyota Bayinize danışınız.
Hibrit aküsünün ömrü ise, aracın ekonomik ömrü ile aynı olup, değişimi öngörülen bir parça değildir. Size bir fikir vermesi açısından, özellikle Avrupa ve Amerika’nın büyük ve kalabalık şehirlerinde yoğun bir şekilde kullanılan, Toyota markalı ve Toyota Hybrid teknolojisine sahip taksileri gösterebiliriz. Bu araçlar yüzbinlerce kilometreyi devirmelerine rağmen, orijinal hibrit aküleriyle kullanılmaya devam etmektedirler.

Misafir-6389 12.05.2019 14:31

Misafir 3415 *** pillerin 10 yılda değişeceğini size kim söyledi bilmiyorum çok yanlış ,yanıltıcı bir bilgi daha doğrusu bilgi kirliliği toyotanin kullandığı piller nikeldir pahalı olanlar lityum batarya bütün değil 8 parçadır hadi diyelim sizin dediginiz gibi oldu bataryalar elimizde patladı bi turbonun inmesinden pahalı olmayacaktır 153 bin km 2013 1.5 hibrit tık demedi ***

Misafir-8443 20.04.2019 21:29

Yılın otomobili başlıklı haberde bu sitede Sn. Murat Erdoğan çok güzel yazmış:
"Corolla 1966 yılından beri üretilmektedir. Türkiye'de kaç yılında satışa başladığını bilmiyorum ama 2. el 1986 model olduğuna göre 30 seneden fazladır satışta. Ayrıca dünyanın gelmiş geçmiş en fazla satılan aracıdır. siteyi biraz incelerseniz Türkiye de satışta yıllardır ilk 5'te olduğunu görürsünüz. Üstelik en çok satışını ABD de yapmaktadır ki Avrupa'nın Ncap testi henüz 2-3 yıl önce onların IIHS standardına yaklaşmıştır. güvenlik olarak IIHS den "top safety pick plus " ödülünü almıştır. bu en güvenli araçların arasında ki en güvenli araç demektir. Corollada 2013 ten beri tüm araçlarda güvenlik standart hale getirildi. yani en boşunda da en dolusunda da ekstra ücret ödemeden tüm güvenlik elemanlarına sahipsiniz. Motor olarak 1.6 vvti kullanılmaktadır uzun süredir kullanıyor hiçbir sıkıntısı yok. ben yolda kaldım diyen yoktur yüzbinlerce araçtan. (araba pertten çıkmadır o ayrı) 132 beygir güç üretir standart 6 ileridir. CVT ise sorunsuzdur. hiçbiryerde cvt şanzımanı bozdum diyeni görmedim duymadım forumlarda da karşılaşmadım. Birde hibrit versiyonu var o da karbon salınımı çok düşük olduğu için yine puan toplamaktadır.yakıt tüketimi çok düşük 3-4 litre"
Ek olarak, burada en üst versiyonu kıyaslanıyor Corollanın. Neden srekli 100 bin TL'lik baz versiyonu hakkında yazıyorsnuz? 100 bnin TL'lik arabada elbette bazı donanım eksikleri olur(diğer markalarda olduğu gibi). Ayrıca keşke tüm rakipleri de böyle uygun fiyatlı versiyonlerını da sunabilseler. Örneğin ülkemizde baz golf 140 bin TL, baz 308 140 bin TL ama yurt dışında bunların da ucuz, uygun versiyonları satılıyor. Yani ülkemizde ucuz versiyon satmak suç mu?Almanyada balangıç 308 Access 110bg, 20000 Euro, Golf baz ise 19500 Euro (baz Coroola ise 20900Euro). Yani diğerleri ile aynı fiyata. Bu versiyonlar neden bizde yok. Gören de 308'i premium sanacak Türkiye de. Toyota parası olan için dolu versiyon da satıyor, parası az olanlar için de daha düşük donanımlı ve uygun fiyatlı versiyon da satıyorü lkemizde. Bu da çok gzel bir olay. Yani bunların hepsşi aynı sınıf arabalar; ülkemizde 308 135 bin TL'den başlayan fiyatlarla, Corolla 105 bin TL den başlayan fiyatlarla araba satıyor diye peugeot daha kalitelidir denilemez. Aynı fiyatlı yukarıdaki karşılaştırmada ise Corolla daha donanımlı ve daha yeni kasa olduğu için üstündür. Siz 308'i seçebilirsiniz ama ülkemizde ve dünyada Corollla çok daha fazla tercih ediliyor. Sadece 308^den değil, diğer rakiplerinden de daha çok tercih ediliyor.

Misafir-6927 19.04.2019 17:40

Misafir-6841, her ne kadar baz model de olsa, 6 ay önce 70 bin liraya satılan araca 150 bin civarı vermek size mantıklı geliyorsa bir şey diyemem. 308 geçen yıl da aynı fiyattan satılıyordu. Bu aralar Peugeot indirim kampanyası var. Bu fiyata 308 kaçırılmayacak araçtır bence.

Misafir-2746 19.04.2019 16:22

Sayın Regata özellikle benzinli tercihiniz yoksa 2019 model dizel 8 ileri otomatik 308 style paketini 141 bin TL ye bırakıyorlar şuan.Yerinizde olsam benzinli yerine tercih ederdim.1,5 lt bluehdi motor - 130 beygir -300 tork.Yakıt tüketimi de çok düşük.ADblue katkısı dolayısıyla çevreye yukarıdaki 2 modelden de daha çok daha az zararlı gaz salıyor.

Misafir-6841 19.04.2019 12:49

*** 308'e denk olan paket Passion X-Pack değil. Passion x pack en üst paket ve cam tavan. Yani passion x pack, hem style dan çok daha dolu bir paket hem de cam tavanli. 308 de zaten tek paket var o da style ! ( Bu da çok yanlış). 150 bin civarı bence dolu ve hibrit corolla almak, dizel veya 3 silindirli benz,inli 308 almaktan çok daha mantıklı. Ayrıca ben Corolla da hiç sert plastik göremedim. Ben Corolla severim ama siz herhalde 308 sevdalısısınız. Corlla'nın sadece bazı da stmıyor, çevremde bir sürü "dolu" Corolla tercih eden var. Peugeot da servis sıkıntısı konusunda herhalde şüpheniz kalmadı artık(varsa girin bakın, birçok şehirda yok). Donanım çeşitliliği yok, 2.el yok. Siz seviyor olabilirsiniz, araba da fena olmayabilir ama durum bu. Yani 308 satış grafiği olarak bir 3008 olamadı. Focus, Astra, 308, Corolla, Civic, Golf aynı sınıf arabalardır ve herkes zevkine göre tercih eder(308'in daha kaliteli olduğu sizin görşünüzdür, bence daha kaliteli değil). ***

Misafir-3415 18.04.2019 23:54

Sayın Misafir 5160, yazdıklarınızın doğruluk payı var ancak;
1- toyotanın kullandığı o hibrit o kadarda anlatıldığı kadar ekonomik olamıyor bizim ülkede maalesef. uzun yol kullanımlarında düşük hızlarda giderseniz ancak faydasını görebiliyorsunuz (örnek olarak :70-80 km hızlarla). o hızlada o yol bitmez zaten.
2.- Yıllık MTV farkı 700 tl
3.- Piilerin yaklaşık 10 yıl sonra değişmesi gerekiyor. Maliyeti konusunda bilgi yok. önek vermek gerekirsebi arkadaş toyota yaris in fiyatını ancak öğrenebildim diyor forum sitesinde. fiyatı 2015 yılında 2200 dolar. günümüz fiyatıyla : 2200*5.7= 12540 TL
yani şu an hibriti pek de avantajlı gelmiyor.
daha uygun fiyata olmalı ki satılsın. herkese hayırlı günler

Misafir-6531 18.04.2019 19:20

Misafir-5160, 140 bin liraya satılan Hybrit, vision paketi. Yani donanım yok ve çoğu yerde sert plastik var. Ayrıca 15 inç kapaklı jant ile geliyor. 308'e denk olan paketi Passion X-Pack. Onun da fiyatı 178.500 tl. Vergi sisteminden dolayı satılmayacak bir araç. Ayrıca yıllık vergi olarak da 308 ile arasında 2000 tl fark var.
Bu arada kimse Corolla kötü arabadır demiyor. Yazılanların hepsini okudum. Söz konusu araç 308 olunca arada ciddi bir kalite farkı var. Kullanıcılar onu anlatmaya çalışmış. Corolla kesinlikle iyi bir arabadır. Ama bu fiyat bandında konuşuyorsak tabi ki 308 tercih edilir. Konunun özü de budur zaten. Yani Corolla çok iyi arabadır ama bu paralar verilmez. Tarafsız olarak baktığım zaman ben böyle görüyorum. Ama siz Corolla sevdalısı iseniz elbette onu tercih edeceksiniz. Bu da gayet normal bir durum.

Misafir-7574 18.04.2019 19:10

toyota nın ikinci eli çok iyi. Ama ben gene de pejo 308 alırdım eat8 şanzıman dan dolayı.

Misafir-5160 18.04.2019 12:57

140 bin TL'ye yani 3 silindirli benzinli fiyatına HİBRİT, A sınıfı emisyonlu ve 3.4 lt ort. tketimi lan yeni Corolla var. Üstelik bu fiyat dizel alternatiflerden de daha ucuz.Markaların çoğu hibrite yöneliyorlar. Yani gelecek hibitte ve daha sonra da elektrikli de. Benzili olarak da Toyota 105 bin TL'ye araba satıyor, hem de yeni kasa ve bu araba "yılın otomobili" seçildi. Dnyanın en çok sata arabası. Herhalde 100 kişiye sorsanız 90'ı corolla'yı seçer, zaten satışlar da böyle.

Misafir-389 17.04.2019 22:03

Yeni Corolla nin ici dar ona göre değerlendirin.

Misafir-9822 17.04.2019 15:09

*** Herkes 308'i sevmek, tercih etmek zorunda mı?Tamam iyi arabadır (kötü diyen de yok zaten; ama siz sürekli Coroolla'ya kötü diyorsunuz), hoştur ama ben sevmiyorum.Kullanmadığımı nerden biliyorsunuz??? HB sevmiyorum (golfü de sevmiyorum, abartılan hiç bir şeyi sevmiyorum). Küçük direksiyon olayını sevmiyorum. Göstergelere yukarıdan bakmayı sevmiyorum. 308'in yüksek fiyatını sevmiyorum, kasası eskimiş arabayı sevmiyorum (corolla çok eski olsa onu da sevmeyebilirdim). Ben dünya arabası seviyorum, yani kullandığım araba Amerikada'da, Rusyada'da Afrikada'da, Avrupadada satılacak.

Misafir-7704 17.04.2019 14:54

Her iki aracıda kullanmış biri olarak kesinlikle 308. zaten kullanın farkı anlayacaksınız. 308 motor şanzıman yol tutuş , yakıt, mtv ve daha bir çok açıdan önde.

Misafir-1916 17.04.2019 14:12

yorumlara bakınca burada yazanların birçoğu yeteri kadar bilgiye sahip olmadan kulaktan dolma bilgilerle yazdıkları çok açık görülüyor. Peugeot 308 bırakın kullanmayı içine dahi oturmadan tamamen yasnlı olsrsk değerlendiriliyor.
Bu tür yorumlaraı yapanlara tavsiyem lütfen iki aracı da test edin aradaki farkı görürsünüz

Misafir-9857 16.04.2019 23:52

Sn.5586, 1. Bahsettiğiniz fiyat 1.6 baz corolla içindi. Bu araba baz değil, baxin iki üst versiyonu, çam tavanlı. 2. Araçlarla hep şehiriçi gez ilmez, dolayısıyla ört. tüketim önemlidir. Burada da fark 0.6 lt dır. 3. Ne yazık ki peugeot bayisi yok yaşadığım şehirde. Bir çok yakın şehirde de yok (DAHA doğrusu koskoca trakyada sadece Çorluda var). 4. Araç zaten tuttu, Şu ana En çok satan 6 araba ( 308'ın yet almadığı en çok satanlar listesinde). Sonuç: 3silindirli 1.2 t motorun, 4 silindirli 1.6 VVT-I motora karşı kaydadeger tuketim ve hızlanma üstünlüğü yok. Corolla daha dolu ve an tavan. DAHA sorunsuz, daha güçlü 2
eli var, servisi her yerde mevcut, kasası yepyeni ve arka çift bağımsız süspansiyona sahip. Ayrıca sedan seviyorum. Ben bu yüzden Corolla'yi seçerim.

Misafir-2519 16.04.2019 20:42

Sn. 4763, EAT 8 8 ileri otm. şanzıman da tıpkı EAT & gibi Japon Aisin imzalıdır.

Misafir-5586 16.04.2019 16:33

Sayın misafir 2154
1-Toyota corolla nın 1.6 sıda daha birkaç ay evel hatırladığım kadarıyla 86.000 tl ye satılıyordu.Hatta bayiden 83-84.000 tl fiyat aldığını söyleyen birçok yorum okumuştum.
Sayın misafir 9207
Yakıtta öyle ufak tefek fark oluşmaz.Ciddi fark olur.zira toyota nın fabrika verisi bile 7.6 ki şehir içi 9 a çıkabilir ki bu atmosferik araç için normaldir.Turbo otomatik araçlardaysa misal Peugeot ise şehir içi 6.2 fabrika verisi , seat leon şehir içi 5.9 lt fabrika verisi ne sahiptir.Şehir içi 7.4-7.5 civarı yakarlar ki bu arada ki corolla nın yakıt tüketiminden oldukça azdır.
3-Toyota bayileri daha yaygındır ancak çok büyük ihtimalle yaşadığınız şehirde peugeot bayisi de mevcuttur zira peugeot ta yaygın bir servis ağına sahiptir.
4-Bu araç yeni bir araç.Tutacak mı tutmayacak mı hepberaber göreceğiz.
Misafir cevaplarının dışında ve Genel olarak ise:
Yakıt tüketimi , mtv vergi avantajı( corolla nın vergisi 1650 tl,peugeot un 950 tl civarı) , performans avantajı , peugeot un tam otm. olması gibi gerekçelerle corolla eğer 308 ile aynı veya yakın fiyat kategorisindeyse elbette peugeot 308 i seçerim

Misafir-2154 16.04.2019 13:16

Sn. 9058, cevabınız doğru değil çünkü ucuz modeli olmayan golf çok satıyor ama 308 satmıyor. 308 hiç bir zaman bir golf, astra hb olamadı. Onlarla aynı fiyata ama satmıyor. Corolla ile kıyaslanması zaten yanlış, çünkü çok farklı arabalar. Corollanın baz ve 1.33 olanı ucuzdu.; 1.6 ve dolu olanı hiç bir zaman ucuz olmadı. Bu karşılaştırmada da Corolla'nın oldukça dolu olan Flame X Pack modeli var ve çok daha üstün 308 den.

Misafir-9207 16.04.2019 13:10

Yeni kasa olduğu için (308 çok eski), yakıtta pek bir fark olmadığı için, donanımı daha dolu ve sorunsuz olduğu için, sedan sevdiğimden, servisi daha çok olduğu için, 2.eli güçlü olduğu için, arka bağımsız çift süspansiyon nedeniyle ve dünyannın en çok tercih edileni olması nedeniyle Corolla'yı alırım.

gorkemoge 16.04.2019 12:20

Arkadaşlar... Şu noktayı bir türlü anlatamıyoruz: Bir aracın çok satması, o aracın diğer rakiplerden daha iyi bir otomobil olduğu anlamına gelmez. Genel seviyeyi tutturduğu, birçok gerekliliği bir arada barındırdığı ve bu meziyeti sayesinde ortalamayı belirlediği anlamına gelir. Ki zaten otomobil gibi çok sayıda teknolojinin bir arada kullanıldığı, birçok açıdan iyi/kötü olarak değerlendirilebilecek bir üretimin tek bir açıdan değerlendiremezsiniz. Bir aracın çok satması özetle 2 ayrı anlama gelir: 1- Genelin ihtiyacına, farklı taleplerin ortak beklentilerine cevap verebildiğini 2- Fiyat-fayda oranının yüksek olduğunu... Ve zaten bir sınıfın en çok satanı çoğu zaman o sınıfın en iyi aracı da olmaz. Corolla, genel tüketicinin ihtiyaçlarına daha fazla cevap verebilen bir araç. Birden çok ihtiyaca cevap verebiliyor. Her açıdan "iyi". Bu amaçla üretilmiş araçların da ortak özelliği: Sınıfın gereklilikleri dışında hiç bir açıdan "çok iyi" değil. Çünkü her açıdan iyi olmaya çalışmak mecburen stilden (karakteristik ve çok özel çizgiler, geniş iç hacim, bagaj ve genel salon otomobili görünümünden taviz vermeyi gerektirir) performanstan (çok yakar, kullanımı sertleşir, yere yakın olması gerektiğinden konfordan kaybeder) tasarımdan (daha şık olmayı amaçlamak kullanışlılıktan kaybeder) malzeme kalitesinden (malzeme kalitesi arttıkça fiyat artar) kaybetmeniz demektir. Siz bir otomobil üreticisi olarak öncelikle "herkese hitap eden" bir araç üretme amacında iseniz, Ferrari, Porsche, Mini Cooper yapamazsınız. Biraz daha şık, özel, performanslı, stil sahibi bir araç üretme eğiliminde iseniz de makul fiyatlı bir Corolla bir Astra yapamazsınız. Otomotiv dünyasında hem herkese hitap eden, hem çok güçlü hızlı performanslı hem de stil sahibi, çok şık ve ucuz tek bir araç yoktur. Her marka ve model, az çok bir tarafa daha yakındır. Peugeot, bir halk otomobili markası olsa da eskiden beri belirli bir tasarım anlayışına sahip tek halk otomobili firmasıdır. Bu ne demek? Şu demek: En küçüğünden en büyüğüne 1980 model tüm Peugeot modellerini yan yana koy ve bir bak, hepsi tasarım olarak benzerdir. Bu anlayış Opelde, VWde, Fordta bu anlayış 2000'lerden hatta Renaultda, Fiatda bu anlayış daha da sonra oluştu. Yani 1999 model Polo ile Golf neredeyse hiç benzemiyor. Ama Peugeot 70'lerde bile bu anlayışı içeriyordu. Bugün de Peugeot, herkese hitap etmeye çalışan marka imajını taşımayıp (bunu da yapmaya çalıştığı 301 gibi modelleri yok değil aslında ama onlar da markanın en kötü modelleri) daha özel ve stil sahibi bir marka olduğunu ispatlamaya çalışıyor. Ki yeni 508'i gördünüz mü bilmiyorum tam olarak bu amaca yönelik bir otomobil. Bu amacında başarılı mıdır, başarısız mıdır size kalmış ama şahsen ben sırf bu çabası ile bile markayı çok seviyorum. Özetle: Corolla iyi bir araçtır. 308 ise bazı açılardan çok iyi. Seçim sizin...

Misafir-4763 15.04.2019 18:20

Misafir-6677 peugeot şuan aisin şanzımanı olan eat6 kullanmıyor bmwlerde kullanılan 8 ileri zf kullanılmakta bu modelde o yüzden ben 308 tercih ederdim vergi ekonomisi oldugu kadar yakıt ve performans yönünden de üstün.

Misafir-5443 15.04.2019 16:40

"Ben çok memnunum", "bir kere kullanin anlasiniz", "surus zevki cok yuksek" gibi subjektif yorumlar çok anlamsiz. Bu zevk, tercih meselesi. Corolla'yi tercih eden milyonlarca insan var dunyanin her yerinde. Yani burada "bence çok iyi" demek anlam ifade etmiyor( bana ve bir çoğuna göre de corolla mukemmel) Kimi hb sever, kimisi sedan sever. Kimi atmosferik, kimi turbo küçük motor sever (Kimi de hibrit sever). Kim Euro Ncap'ten 5 yildizliaraba sever, baxilari da Ncap'in yanisirai IHHS den de top safety pick puanlı araba tercih eder. Corolla 50 yıldır efsanedir dünyanın her yerinde..

Misafir-9058 15.04.2019 16:39

308'in neden çok satmadığı geçen yılki fiyatlarına bakınca anlaşılıyor. 308'in tam yarı fiyatına Corolla satıldı. Tabi ki çok satması normaldir. 308'in bu fiyatlara satılması imkansız çünkü kalitesi oranında fiyatı olan bir araba. Kimse kalitesine oranla 308 çok pahalıdır diyemez. (ülkemiz şartlarında). Şu anki fiyatlar ile 70 asgari ücretle bir araba alınıyor. Böyle ortamda tabi ki ucuz arabalar tercih edilir. Ama iki araç aynı fiyata geldiyse 308 tercih edilmesi çok normaldir.

Misafir-4110 15.04.2019 12:52

Malzeme kalitesi ve ses izolasyonu bile 308'i tercih sebebi yapar.Yol tutuşundan ve aracın seriliğinden bahsetmiyorum bile.Bir kere kullanın farkı anlayacaksınız.

Misafir-835 15.04.2019 12:45

Yaklaşık 3 yıl 308 kullandım. Çok sevdiğim arabama talihsiz bir kaza sonucu veda etmek zorunda kaldım.Yaklaşık 5 ay önce kırmızı ışıkta durduğumuz esnada süratle gelen bir kamyon arkadan çarptı ve araç çok ağır hasar aldı ve hurdaya ayrıldı. Kaza Esnasında arabada benimle beraber annem ve ablamda vardı ve çok şükür burnumuz dahi kanamadan arabadan çıktık. Arabanın kazalı halini görenler nasıl hiç birşey olmadan arabadan sağ çıktığımıza hayret ettiler. 308 in nekadar güvenli bir araba olduğunu o kazada anladım.
Şu anda 1.6 dizel x tronik Qashqai aldık onu kullanıyoruz. qashqai yi sırf içi daha geniş olduğu için tercih ettik. CVT şanzıman çok zevksiz, performansı olumsuz yönde etkiliyor, tüketimi yükseltiyor. Malzeme ve işçilik kalitesi olarakta 308 in çok gerisinde. 308 den aldığım sürüş zevkini şu ana kadar kullandığım hiçbir arabadan alamadım. Yani 308 in gerçekten mükemmel bir araba olduğunu söyleyebilirim.

Misafir-628 15.04.2019 11:45

Corolla'nın fiyatları bizde ve dünyada rakipleriyle aynıdır veya yakındır; bu fiyatlarla ve kalitesiyle de dünyada satışta 1 numaradır, ülkemizde de her zaman bestsellerdır. "Bu fiyatlarla satması imkansız" denilmiş ama 308'in olmadığı listede corolla 6. sırada şu anda. 1.33'ü neden örnek verdiğinizi de anlamadım Bütçesi kııstlı insanlar için sunulmuş uygun fiyatlı bir başlangıç modeliydi, ne var bunda? Keşke her arabanın böyle ucuz, başlangıç modelleri olsa da herkes alabilse (sıfır araba alabilmek herkesi hakkıdır).Şu anda 1.6 var ve bazı 105 bin TL, fiyatı da uygun. Ayrıca turbo benzinli 308 ile aynı fiyata ve dizel 308^den daha ucuza hibrit corolla var. Teknolojisi daha üstün, daha çevreci, daha az tüketiyor ve aynı fiyata. Bence 3082i fiyatları anormal. Normal C sınıfı hb bir arabnın en ucuz modeli 134 bin TL (yani yeni baz crolladan 30 bin TL daha pahalı).Bu yzden satmıyor zaten 308. Bu karşılaştıtrmada da corolla yeni kasa olması ve donanoım üstnlüğü sebebiyle daha üstündür. Motorda, 3 silindirli turbonun bir işe yaramadığı yukarıdaki verilerden belli. Tüketim ve hızlanmada kayda değer fark yok (yani 1.2 T bir mucize değil 1.6VVTI'nın karşısında).İzalasyonun iyi olmadığı da doğru değil. Bakın şu anda Türkiye imalatı Corolla sedan ve İngiltere yapımı Corolla HB aynı fiyata satılıyor almanyada. Köt olsa bir sr ülkeye, ülkemizden ihraç edilebilir mi? Hala motoru çok yakar deniliyor! Yakmıyor işte, 5.8 lt ort. tüketimi var. Ayrıca rekor tketim sunan hibriti de var. Bildiğiniz üzere hala "acaba hibrit iyi mi diyenlerin olduğu ülkemizde Ford, Hyunda,Reault ta tıpkı Toyota gibi hibrit üreteceklerini açıkladılar. Yani bu işler sadece ufacık motora turbo takmakla olmuyor, birazcık da elektrikli-hibrit konularında çalışmak ve atmosferik motoru da geliştirmek-güncellemekle oluyor. Peugeot'un anavatanı olan Fransa'nın beşeknti Paris'te şu anda Hidrojen Yakıt hücreli Toyota Mirai'lerin taksi olarak kullanılmaya başlandığını da hatırlatmak isterim.

Misafir-1196 14.04.2019 23:24

Amerika'dan slmlar... Corolla bugüne kadar ucuzluğu ile satılan arabaydı. Alanların çoğu da lpg takarak kullanır çünkü önceliği ekonomi olanlar tercih eder. Cvt vites biraz ağır kalır konforlu değildir ama sorunsuzdur. Motoru çok yakar verimsizdir ama sorunsuzdur. Yani insanlar hem ucuz hem sorunsuz diye tercih eder. Ama bakıyorum yeni Corolla çok pahalı olmuş. Bu karşılaştırmaya göre enaz 10.000 ucuz olması lazım. 308,golf,octavia,focusla aynı fiyatlarda olacaksa tercih edilmez.

Misafir-8257 14.04.2019 23:07

Corollanın bu fiyatlarla araç satması imkansız. Siz en iyisi iki aracı da kullanın. Arada büyük bir fark olduğunu kendi gözlerinizle göreceksiniz.

Misafir-3158 14.04.2019 21:56

Ne yazık ki ülkemizde araç satışlarını belirleyen etken kalite ve teknoloji değil. Halkın alım gücü ortada. Geçen yıl 70 bin liraya 1.33 Corolla satılırken en ucuz 308, 140 bin civarındaydı. Yani bir 308 fiyatına iki adet Corolla satılıyordu. Aradaki fiyat farkı da tabi ki katite, motor ve teknoloji üstünlüğüdür. Keyfi olarak 308'i bu kadar pahalı yapmıyorlardı herhalde. Şimdi bakıyorum benzer özelliklerde iki araç aynı fiyata gelmiş. Bu durumda Corolla almak ne kadar mantıklı olur siz düşünün artık. Unutmayalım, çarpışma testlerinden 3 yıldız almış, plastik kokusundan içine binilmeyen araçlar satış rekoru kırıyor. Alım gücümüz olsa kim bu araçların yüzüne bakardı acaba?

görkem öge 14.04.2019 15:13

İkisi de iyi araçlar. Mesele amaç, zevk, stil, tasarım... Peugeot kullanıcısıyım ben. Acayip memnunum. 308'in iç tasarımı, küçücük direksiyonu, çok sade orta konsolu, cama yakın göstergeleri falan harika. Motoru mükemmel. Performansı harika, tüketimi gücüne ve hızına karşın çok düşük. Yokuşlarda inanılmaz iyi gidiyor. Hiç zorlanma, vites düşürme falan yok. Corolla iyi bir araç olmasına rağmen bana tasarım ve karakter olarak çok sıkıcı hatta kötü geliyor. Özellikle iç tasarımı. BUna ek olarak 308 Corolladan bir üst sınıf gibi hissettiriyor. Corolla malzeme kalitesi, tasarımı ve genel hava olarak biraz ucuz ve basit geliyor. Ayrıca 308 inanılmaz sessiz. Motor sesi hiç yok. Corolla ve genel olarak Japonların ses izolasyonu genellikle kötü oluyor. Bu ve benzer nedenlerle ben 308 derim.

Misafir-7019 14.04.2019 13:48

Corolla yeni bir araç ve eğer eskisi gibi tutulmak istiyorsa fiyat politikasını gözden geçirmeli.Ben kıyasa bakarken "peugeot için aradaki fiyat farkına değer mi"yazacak sandım.Birde baktım ki atmosferik cvt araca gerçekten turbo besleme-tam otomatik aracın fiyatı gibi bir fiyat belirlemişler.1.6 atmosferik cvt hiçbir dartla satın alınmamalıdır diyemem lakin satın alınabilmesi için oldukça uygun fiyat etiketiyle satılması ve dezavantajlarını bu şekilde kapatması lazım.
Tercihim 308 olurdu.

Misafir-6677 14.04.2019 12:59

peugeot, toyota'nın aisin otomatik şanzumanını kullanıyor. bu bile yeter toyota almak için.

Misafir-3170 14.04.2019 12:23

Peki bu kadar mükemel olan 308 neden satmıyor? Bu sitedeki çok satanlar listesinde adı bile yok. Corolla dizeli ve turbo benzinlisi olmadığı halde çok daha fazla satmıyr mu?Tercih eden binlerce insan aptal mı? Ayrıca biz buradaki yorumlara bakıp ta mı tüketime inanacağız, yoksa firmaların resmi verilerine mi? Ben de turboluların tüketim verilerinin çok saptığına tanık oldum.Turbolu arabada da performanslı kullanımda veya bayırda daha fazla tüketirsiniz (enerji vardan yok, yokdan var edilemez-Termodinamik kanunu) 308'in resmi verisi 5.2 lt, corolla'nın ise 5.8 lt. Neden sadece 308'in ki doğru olsun; veya neden corollanın ki yalan olsun? Hızlanma da motorun bağırdığı da doğru değil. Fanatiklilkle ilgisi yok, Toyota tercih eden CVT'yı beğeniyor çünkü sorunsuz. Ben şahsen 3 silindirli araba almam (çünkü dengeleme problemi var 3 silindirde), tüketimde artısı olmadığını zaten verilerle ispatladım, hızlanmada da bir numara yok, servis yaygınlığı-2.el gücü ve sorunsuzluk (sorunsuzluk hurafelerle belirlenmez, dünya çapında reliability index lerce belirlenir) olayını da düşünürsek sonuç ortaya çıkıyor zaten. Ben malum alman firmanın ustalıkla pazarladığı küçük motora turbo takma prensibini benimsemiyorum ve bunun bir işe yaradığını da düşünmüyorum.. Bakın toyota da da var 1.2 T (CHR) ama tüketim ve hızlanması 1.6 VVT-I ile aynı. Toyota da bunun farkında ama rekabet adına piyasaya sürdü bu 1.2'yi, hatta Corolla HB 1.2 T olarak gelecek, ama 1.6 corolla ile aynı tüketecek ve hızlanacak.Yani 308 iyidir demek yetmiyor, çünkü araba satmıyor, birçok şehirde servisi yok, 2.eli yok, Türk halkı sedanı daha çok seviyor (Tıpkı amerikan halkı gibi), arbasının sorunsuz olmasına önem veriyor ve hepsinden önemlisi turbonun tüketim ve hızlanma açısından fiyasko olduğunun farkında. Bakın yeni yaris 1.5 VVT-I veya yeni Jazz 1.5 VTEC resmen 3 silindirli 1.0 polo ile aynı tüketime sahip. Yani 4 silindirli atmosferik Japon motoru, 3 silindirli turbolu alman motoru ile ayı tüketime sahip. elecek elektrikli ve hibrit araçlarda. Daha ucuza da yeni nesil atmosferik veya turbo benzinli küçük motorlu araçlar var ve bunların birbirine kaydadeğer bir üstünlüğü yok. 3 silindirli turbolu arabdan daha az tketen ve emisyonu da daha düşük olan Hibritin vergisinin yanlışlığı konusun da da yorum yazayı unuttunuz herhalde :-)

Misafir-994 13.04.2019 23:41

turbonun üstünlüğü yok derken aynı sürede hızlanırken atmosferik motor çok fazla çirkin bir şekilde bağırıyor. siz belki önemsemeyebilirsiniz ama bence önemli. bununla beraber 1.2 bu motor ne kadar güven verir tartışılır.

Misafir-7265 13.04.2019 23:28

1.6 Corolla sahibiyim 7 litrenin altına düştüğünü hiç görmedim. Ortalama 8 litre yakıyor. 5.8 yakıyor diyenlere inanmayın. Uzun yolda 90-100 hızlarda 5 litre yakıyor.

Misafir-2347 13.04.2019 23:05

Peugeot sehir içi fabrika verisi 6.2 lt , reeldeyse şehiriçi 7.5 lt yakar.Corolla ise fabrika verisi şehiriçi 7.6 lt reeldeyse 8 lt civarı yakar.Peugeot un vergisi 940 tl corolla nın ise 1650 tl.Peugeot un torku ve hızlanma değerleri daha iyi.Peugeot tam otomatik corollaysa cvt.Toyota fanatikleri bile corollayı seçmeyebilir.Kıyaslamaya gerek olmaksızın peugeot 308 derim.

Misafir-5665 13.04.2019 18:42

3 yıllık 308 kullanıcısı olarak, 308 in Corolla ya karşı artılarının çok fazla olduğunu söyleyebilirim. Aracımı almadan önce 6 ay sıkı bir araştırma ve yaptım ve çoğu aracı deneyimledim.
- Öncelikle tam otomatik vites bu karşılaştırmada en belirleyici özelliktir. Araçların markalarına bile bakmadan tam otomatik olanı tercih sebebi sayılabilir.
- 1.2 lik motor, 1.6 lık motordan üstündür. Tüm değerlerde görebilirsiniz. Üstekil 308 lehine ciddi bir tork farkı bulunuyor. Reel kullamımda ciddi olarak kendini gösterecek bir farktan bahsediyoruz.
- Yakıt konusuna gelecek olursak, iki araç arasında görünenden fazla bir fark oluşacağından emin olabilirsiniz. Atmosferik motorlu Corolla, sürekli yüksek devirde kalmak isteyecektir. Özellikle her eğimli yolda düşük torku ile birlikte yakıt tüketimi yükselecektir.
- Corolla yalıtım konusunda hala çok gerilerde. Özellikle uzun yolda sizi fazlaca yoracaktır. 308 ise özellikle rüzgar yalıtımı konusunda en başarılı araçların başında geliyor. Motor yalıtımı da çok iyidir. Yol sesi konusunda biraz geride kalsa da, Corolla ile karşılaştırıldığında çok daha iyidir.
- 308, malzeme kalitesinde de sınıfındaki en iyi araçlardan biridir. Hatta en iyisidir diyebiliriz.
- Yine iki aracı ayıran en önemli farklardan biri yol tutuş. 308 in ne kadar iyi yol tuttuğunu ilgili testlerden görebilirsiniz.
Ülkemizde pek fazla 308 kullanıcısı olmadığı için nasıl bir araba olduğu bilinmiyor. Bu siteden 308 ile ilgili geçmiş forumları da okumanızı tavsiye ederim. Gerçek kullanıcılar ne kadar iyi bir araç olduğunu anlatıyorlar. 308 im olduğu için bu şekilde yazmıyorum. Sonuçta yarın satar başka araba alırım. Ama şimdilik en iyisi bu. Yeni Mazda 3 ü mükemmel buluyorum. İmkanım olursa almak isterim. Tüm yazdıklarım tecrübe ve deneyimler ile sabittir. Bilmeden yorum yapanlara bakarsanız aldanırsınız. Karar vermeden önce mutlaka 308 i kullamanızı tavsiye ederim.

Misafir-8480 13.04.2019 18:11

Misafir-8844
Sözleriniz kısmen doğru olmakla birlikte turbo motorlu araçların yüksek tork avantıjını göz ardı etmişsiniz. Turbo motorlu araçlar düşük devirde sunduğu yüksek tork ile sağ ayağa da biraz hakim olununca minimum atm. motorlu araçlara göre 1 lt az yakcağı gibi yokuş çıkarken, araç tam yüklü iken ve ara hızlanmalarda aracın devrini çok yükseltemeden aracın akıp gitmesini göz ardı etmiş olursunuz atmosferik ve turbolu araçları bir tutarken.

Misafir-8844 13.04.2019 15:01

Corolla 4 silindirli motoruyla 5.8 lt, 308 ise 3 silindirli motoruyla 5.2 lt tüketiyor. Kayda değer bir fark yok. 100 km de 0.6 lt fark için 3 silindirli araba almaya değmez. Ayrıca Toyota'nın motoru da eski değil, güncellenmiş 1.6 VVT-I. Zaten tketim ve hızlanma verileriyle de ispatlıyor bunu. Turbo iyidir, atmosferik kötüdür demek peşin hükmlü olmak demektir. Tüketim ve hızlanma verilerine baktığınızda fark yok, demek ki üstünlüğü de yok turbonun. Yıllık 700 TL'lik vergi farkı da sadece ülkemize özgü bir garabet. Mesela hibrit toyota, 308'den daha az tüketiyor ve emisynu da daha düşk ama vergisi daha yüksek. Bu yanlış ve adaletsiz değil mi!

Misafir-6244 12.04.2019 23:47

ne yazik ki toyotanin motoru eski ve cok yakiyor.

Misafir-3006 12.04.2019 18:18

alacak olsam tercihim düşük mtv'si ve h.back olması nedeniyle 308 olurdu ama bu fiyatlarla artık bisiklet bile zor alırım.
otomobil piyasası adetli satış yapmayı bırakın, personeline maaşı bile zor veriyor hergün bir bayi kapanıyor bursa'da.

Misafir-2396 11.04.2019 17:57

1.2 motorun vergi dışında bir getirisi olmayacak ve peugeot eskidi artık donanım olarak da corolla iyidir

Misafir-241 11.04.2019 17:40

Corolla iyi araba fakat 308'de yol tutuşu,konforuyla beğeniliyor ve coralla kadar iyi bence,308'in 1.2 turbo motorun vergi ve yakıt avantajı var,otamatiği ikisininde iyi,ikinci elde coralla fakat 308'de satılıyor,donanım farkıyla 8-10 bin coralla daha avantajlı,ben 1.2 turbo 308'i tercih ederim 10 bini aşmayan fiyat farkında

Misafir-9761 11.04.2019 15:21

yeni yüzü ile corolla daha agresif görünüyor ve bu benim hoşuma gitti. kalite algısı bi tık 308 tarafında bence ama alacak olsam corolla alırdım.

Misafir-4121 11.04.2019 11:29

1.2 T motorun yıllık 700 TL vergi avantajından başka önemli bir artısı yok. Hızlanma çok yakın(9.8 sn ile 10.2 sn), tüketim de yakın (5.2 lt ile 5.8 lt). Corola'nın güçlü 2. eli, servis yagınlığı ve sorunsuzluğu da cabası. Ayrıca elektronik park freni, anahtasız giriş ve çalıştırma ile cam tavan da artıları Corola'nın.

Misafir-9239 11.04.2019 11:26

Corolla hem arka tam bağımsız süspansiyon sistemi ile bir adım önde hemde motor gücü olarak bir adım önde hemde daha konforlu bir araçtır kısacası Corolla daha iyi

Misafir-1369 11.04.2019 11:02

308'in motoru 3 silindirli bu bir dezavantaj ama mtv'si düşük bu avantaj.
Corolla yere çok yakın altını yere vurma ihtimali yüksek bu dezavantaj,
308'in şanzımanı 8 ileri tam otomatik bu bir avantaj.
Ben sedan otomobili sevmem, tercihim 308 olurdu.

Yeni Karşılaştırma Ekle