2019 Ford Focus vs. 2019 Toyota Corolla

profil
desnimonster

17.02.2019 12:25

Sizce hangisi daha mantıklı olur? Özellikle performans ve donanım olarak. Birde MTV.
  • 2019 Ford Focus 1.5 TDCi Titanium AT
  • Fiyat211.800 TL
  • Yakıt Türü Dizel
  • Vites Tipi 8 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1499 cc
  • Beygir Gücü120 HP
  • Ort. Tüketim4.4 lt
  • 0-100 Hızlanma10.2 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8020 20.02.2019 09:07

Sn.6461, hangi marka 1.4 tubo aracınız çok daha az yakıyor? 1.4 turbo astra 6.2 lt tüketiyor, 1.4 turbo golf 5.2 lt tüketiyor, 1.0 turbo focus 5.8 lt tüketiyor. Bu mu üstün yakıt ekonomisi? Bakın yeni Corolla 1.6 atm. de 5.8 lt tüketiyor. Turboluları tüketimde-performansta kaydadeğer hiç bir üst ünlüğü yoktur. 1.4 turbo ile 16 atm. vergisi de aynı. Sadece 1.0 ve 1.2 nin biraz v mtv avantajı var o kadar. Dünya şu anda hibrit ve elektrikliye yönelmiş durumda ne turbo benzinlisi???

Misafir-6461 19.02.2019 21:07

Sayın 5957 yorumunuza canı gönülden katılıyorum. Bir önce ki aracım 1.6 atmosferik motora sahip bir araçtı. Hakikaten yakıtı oldukça yüksekti, LPG işine girmek istemediğim için de yüksek yakıt maliyetine katlandım mecburen. Şimdi ki aracım ise 1.4 turbo olup 1.5 ton ağırlığında olmasına rağmen, eski 1270 kiloluk arabamdan hem çok daha az yakıyor hem de basınca fişek gibi gidiyor. Ben de kullanmadan önce turbo beslemelere kuşku ile bakıyordum, yok turbo arıza yapar filan, sanki dizeller de turbo yok mu. O nedenle yeni nesil motoru kullanmayan arkadaşlara anlatmak oldukça zor. Bana göre de turbo beslemeli arabaların üstün tarafları şunlar;
1- Yakıt tüketimi oldukça makul düzeylerde
2- Torku yüksek olduğu için hızlanması süper
3- 1.2 ve daha küçük hacimli motora sahip arabaların yıllık vergisi yarı yarıya daha az.
4- LPG belasına bulaşıp ta arabayı da öldürmemiş oluyorsun.

Misafir-5167 19.02.2019 20:50

Hibrit Toyota'nın gücü elektirk motoru ile birlikte 122 bg. Emisyonu A sınıfı, yanii çevre dostu. Tüm dünyada devletler hibriti özendirmek için vergiyi düşürüyorlar, bizde de yakında hibrit vergilerinin düşeceğini düşünüyorum, yoksa Toyota da dizele devam ederdi.

Misafir-7126 19.02.2019 17:46

1.5dci ile toyotanın hibritinin karma tüketimi aynı hibritte performansta yok ne anlamı var hibrit arç almanın birisi 110bg birisi98 toyota elindeki dizeli geliştirmeliydi.

Misafir-3287 19.02.2019 17:26

merhaba,
kurlardan sonra artan fiyatlardan dolayı araç fiyatları normalin çok üstünde...
her ne kadar toyota markasını sevsemde hiçbir c segmenti arabanın 170.000 bin lirayı hak etmedğini düşünüyorum.

Tavsiyem bu fiyata d segmenti sedan veya suv almanız.

Misafir-5957 19.02.2019 11:34

Devir ekonomi devri.
Benzin 7 TL yi görecek
Dizel ise 6.5 TL yi görecek.
Vergiler çok yüksek.

Bu devirde 1.0 turbo benzinli ve 1.2 turbo benzinli araçlar velinimet.
Corolla vergiden Focus Yakıttan kaybediyor.

Misafir-2297 18.02.2019 18:35

bence focus çünkü motoru daha güçsüz olsada daha çabuk hızlanıyor ve hp 98 çok düşük gelir bu fiyatlarda corolla satılacağını da düşünmüyorum açıkçası

görkem öge 18.02.2019 18:25

İkisi de yepyeni gıcır gıcır... Çok cezbediciler, evet... Kaç zamandır bekleniyorlardı, piyasaya yıldırım gibi girdiler, evet...

1- Fikrimce iki araç da hayalkırıklığıdır. Tasarımlar iyi hoş ama muhafazakar ve aslında oldukça çekinik ve korkak. "Var olan müşteriyi seveni kaybetmeyelim ama yeniymiş gibi yapalım" tasarımı diyorum ben bu yaklaşıma. Tamam, halka hitap eden markaların her modelinde Ferrari Bugatti çarpıcılığı elbette beklemiyoruz ama bu modeller gerçekten çok ama çok vasat ve düz. İnanıyorum ki 2 sene sonra iki model de bayağı demode görünecek.

2- Corollayı bizzat görmedim ama Focusu gördüm. Testlerini falan da izledim, hiç ama hiç de yeni bir his yok araçta. Ayrıca teknolojik olarak iyidir belki, eyvallah ama bence içi falan çok sıkıcı ve basit. Corolla'nın üretimi biten modelinin iç tasarımı ve plastik kalitesi falan çok kötüydü zaten, bunda da belirgin bir yenileme görmedim.

3- Motor gücü, iç hacim, tüketim vs. gibi noktalarda kayda değer iyileşmeler de göremedim. Elbette iyileştirmeler vardır ama kayda değer, önem sunar ölçekte olduğunu düşünmüyorum.

4- Eleştirdiğim taraflarda devrimler bile yapılmış olsaydı, -ki ortada bırak devrimi, dediğim gibi evrim bile yok bence- 175 bin lira nedir abi yaa? 6 ay önce Corolla bayine gittim, 130 bin liralık 1,6'yı 90'a veriyoruz dediler almadım. Üstüne iki hafta arayla iki kere aradılar, alıyor musunuz diye. Yana yana satmaya uğraşıyorlar, normaldir krizdeyiz. Ama madem bu kadar sıkışıksınız, madem satış yapma baskınız yüksek bu fiyata ne sunuyorsunuz....?? Altı ay, bir yıl önce 90'a verdiğin C sınıfı bir sedana 175 bin lira istiyorsan sınıf atlamış olman lazım. Ama bence ortada böyle bir sıçrama yok.

Özetle... Ben ikisini de almazdım şahsen. Ama illa ikisi arasında tercih yapılacaksa Corolla daha az yakıyor, onu alsam yıllık vergisi korkunç. Sanırım Focus alırdım.

Misafir-5946 18.02.2019 15:52

Bence focus nedeni ise corolla 1.8 lt olduğu için vergisi fazla ve araba çok hantal focusun yakitida az performansıda gayet ıyidir.

Yeni Karşılaştırma Ekle