2018 Yılının Hayal Kırıklıkları

2018 Yılının Hayal Kırıklıkları

Geçtiğimiz yılın en çok satan modelleri açıklandı. Her ne kadar bu yıl tahminlerin çok altında satış gerçekleşse de en çok satan model sıralamasında bir süpriz gerçekleşmedi.

Ancak 2018 yılında piyasaya sunulup da hiç satılmayan ya da beklenenin çok altında satılan modeller hangileri oldu?

Özellikle spor modellerin yıllık satış kotasını baz aldığımızda kendi çapında başarılı sayılabilecek otomobiller haricinde, 2018 yılında hayal kırıklığı yaşatan modelleri sizler için derledik.

Alfa Romeo markasının yeni spor modeli olan 4C, birkaç adetlik bir satış hedeflese de, ülkemizde görücüye çıktığı 2018 yılı içinde hiç satılmadı. Aynı şekilde büyük satış rakamları hedeflemeyen Infiniti markasının Q50 ve QX70 modelleri de benzer bir şekilde hiç talep görmedi.

Büyük bir yenilik ile gelen hibrid motora sahip Range Rover modeli ve yeni Insignia'nın SW karosere sahip Country Tourer versiyonları ise 2018 yılında hiç satılmayan diğer otomobiller oldular.

Lamborghini Urus ve Mercedes-Benz SL Serisi yalnızca birer adet satış yaparken, özellikle 2 adet Galaxy, 7 adet S-Max, 10 adet Mustang ve 26 adet Edge satışı ile Ford markası 2018 yılının en büyük hayal kırıklıklarından birini yaşadı.

Corolla ile Türkiyenin en çok satan modelleri listesinde yer alan Toyota'nın, Prius modeli 2 adet satılırken markanın amiral gemisi olan Avensis modeli ise 2018 yılında yalnızca 21 adet satıldı.

Citroen'den ayrılarak bağımsız bir marka olarak yoluna devam eden DS için de 2018 yılı kötü geçti. DS3 modeli 3 adet satılırken, DS5 modeli ise sadece 24 adet satış rakamına ulaşabildi.

2018 yılından beklediğini bulamayan bir başka marka ise BMW oldu. 5 adet X6, 14 adet X4 ve 36 adet BMW 6 Serisi satışı ile Alman marka yılı tamamladı.

Özellikle spor modeller arasında 3 adet Honda NSX, 3 adet Kia Stinger, 7 adet Alfa Romeo Giulia ve 34 adet Fiat 124 Spider satışı gerçekleşti. 6 adet Jaguar F-Type, 49 adet Ssangyong XLV, 21 adet Seat Alhambra, 34 adet Audi A1, 38 adet Volkswagen Touareg ve 40 adet satılan Suzuki Jimny modeli ise yılın en çok hayal kırıklığı yaşatan diğer modelleri oldular.

07.01.2019 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-6825 21.01.2019 23:13

2019 yılında 1.6 dizel suv getirdiklerinden Kia ve Hyundai en şanslı markalar.

Misafir-8735 14.01.2019 16:59

Bence en büyük hayal kırıklığını şu kriz ortamında ülkede araç satılacağını bekleyenler yaşadı :)

Misafir-9936 11.01.2019 19:07

Hayal kırıklığı olarak değerlendirmektense şöyle bakmakta fayda var;
1)Bazı marka-modeller ötv çizelgesi itibari ile yüksek ham fiyata sahip olduğu için yüzde 50 - yüzde 60 yerine yüzde 100 , 110 hatta ve hatta 160 ötv denilen vergi birde üstüne bu ötv eklenmiş halinin yüzde 18 i kdv eklenerek satılmak zorunda kalınıyor.İnanılmaz limitlere dayanan bu araçların fiyatları haliyle her bütçeye hitap etmiyor ve araç gerçektende kaliteli olmasına rağmen fiyat bandı yüzünden oldukça az satıyor.
2)Bazı araçlar da uygun fiyatlı ve kalitesi lakin dizel otomatik , atmosferik/baz paket manuel , atmosferik/otomatik gibi herkesin rağbet ettiği çok farklı motor-şanzıman-donanım paketi opsiyonlarına sahip olmadığından dolayı yani ürün gamının her talebe cevap verememesinden dolayı pek fazla satılmıyor.
3)Bazı araçlar ise aslında fiyat/perfromans anlamında avantajlı olmasına karşın pek fazla reklamı yapılmadığından ve tanınmadığından ya hut kendinden önceki kasa tutmadığından dolayı tercih edilmeyebiliyor.

Misafir-3867 09.01.2019 16:44

Focus, Megane ve Corollanın fiyat seviyesine inmedikçe satamaz!
Corolla yeni kasa yuksek fiyattan gelirse, o da satamaz.
Piyasa Civic ve Megane a kalır.

Misafir-9529 09.01.2019 11:20

Ford markasının yaşadığı hayal kırıklığına hiç ama hiç şaşırmadım, bu fiyat politikasıyla giderlerlse Fiesta'da, Edge'de yaşadıkları hayal kırıklığını Focus'tada yaşayacaklardır.

Misafir-8626 09.01.2019 07:26

Fiesta ya yazik.sinifinin en iyilerinden halbuki.infiniti ve lexus kendini tanitamadi bu ülkede.ne kadar lüks olsalarda belli kesime hitap etselerde bence kendilerini anlatmiyolar,eğer anlatsalar bi çok modeli almanlardan iyi olan 2 firma..kia stinger ve nsx gayet normal zaten çok büyük oranda satmazlar,nsx bildiğim kadariyla her ülkeye belli kotada verilen araç..suzuki fiyatlari normal olsa belki dah fazla satardi.ancak firmlarda yeni her üründe inanilmaz kar elde etmek istiyor misal yeni focus,eski ile yeni kasa arasinda 30 bin lira fark var..ötv indirimi yapiyor devlet ama çogu firma ona bile uymadi mesela %15 olmasi gereken indirimler %10-12 lerde kaldi.ülkemizde büyük araç sevdasi var ayrica.ne hikmetse b sinifin unuttu insanlar..gerçi bizde de yük üstüne yük kdv,ötv,kdv nin ötv si yuhh.piyasa geçen yila nazaran 300 bin araç az satmiş normal bariz kriz var zaten.ama yinede mtv ye zam .bu yil bu firmalar 500 bin zor satar yani daha çok hayal kirikliği okuyacağiz

Misafir-8304 08.01.2019 17:04

Fiesta eskiden b sınıfının lideriydi, şimdi clio ve i20 lider konumda.

Misafir-2546 08.01.2019 11:59

ÖTV, KDV ve diğer koşullar göz önüne alındığında Avrupa'da otomobillerin fiyatı değişmiyor ve ülkemize göre oldukça ucuza geliyor. İlginç olan buna rağmen Avrupa'da da daha düşük fiyatlı, daha küçük motor hacmi olan otomobillere rağbet var.

tokay ceritoğlu 07.01.2019 21:37

demek ki ekonomik durumdan dolayı farklı görünmek isteyenlerde bile, değişik üst marka ürünlerine talep olmamış,çok normal bir durum.vatandaş ister halk tipi ister zengin işi araba alsa bile bakımlarını ve özellikle 2 el değerinin korunması hesabını yapıyor.avensis ithal edilmeyecek ,üretilmeyecek denildi bu nedenle 21 adet satılmıştır,değerini bilen yok.firmalar bu sonuçları iyi değerlendirsinler.servis,yedek parça ve 2.el değeri çok önde gelen faktörler.

Misafir-5599 07.01.2019 19:35

Fiesta en büyük hayal kırıklıklarından biridir. B segmenti hatchback olarak en çok talep gören modellerinden biri olarak bu sene en çok satan elli binek aracı arasına girememesi, iki bin adet bile satamaması Ford Türkiye'nin başarısızlığıdır. Kendisinin 5 katını, 15 katını satan rakip modellere göre üstünlükleri olduğu halde Fiesta'nın bu kadar az satması tamamen firmanın kendi başarısızlığıdır.

Misafir-5433 07.01.2019 17:01

Bu sıralanan araçların çoğu fiyat anlamında mantıksız hale gelen araçlar. Yani bu modellerin bazıları beğenilmediğinden değil, ucube vergilendirme sistemi yüzünden satılamadı.