2018 Volkswagen Passat vs. 2018 Honda Civic

profil
BURAK COŞKUN

17.02.2018 22:38

Sınıf farkı olmasına karşın fiyat ve özellikleri itibariyle Civic tercih edilebilir mi?

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-376 19.07.2018 20:41

yeni civic'in ve megane'ın kasasını çok beğeniyorum. ama biri c diğeri d segmenti. karşılaştırmak mantıksız fiyat olarak da birbirine yakın değiller zaten

Misafir-5933 17.06.2018 20:31

Bu iki aracı elbette karşılaştırabilirsiniz, ama kaç kişi karşılaştırır. Yani mantıklı olarak % kaç kişi karşılaştırır belki 2 kişi filan. Kalan 98 kişi için bir kıymeti yoktur.

Misafir-7735 15.06.2018 23:33

sınıf farkı olan araçlar elbette karşılaştırılır, ancak bunun için iyi bir modelin alt segmenti ile nispeten kötü bir modelin üst segmenti(mesela talisman ile audi a3 gibi) olursa ve bunların fiyatları aşağı yukarı aynı ise bu karşılaştırmanın bir mantığı olur. yoksa arada 50 bin liralık fiyat farkı olan iki aracın hitap ettiği kitle zaten farklıdır ve karşılaştırmak için bir neden de yoktur. orta sınıf bir vatandaş için bu karşılaştırmanın mutlak galibi honda civic olur elbet, ama gelir düzeyi biraz daha üstte olan biri büyük ihtimalle passatı civice tercih eder farklı gerekçelerle.ama öyle biri de passatın trendlinenını değil, en kötü ihtimalle comfortlinenını alır.

Misafir-9564 15.06.2018 10:30

Yol tutuş konusunda hangisi daha iyi demek zor. Zira Civic yol tutuşu konusunda yüksek downforce kuvveti ve denge ağırlığı ile viraj savrulmalarında merkezkaç kuvvetini çabuk bertaraf eden bir şasiye sahip olduğunu dünyaya kanıtladı. Otomobil yorumcuları da Civic'in bu başarısını videolarında belirttiler. Bu anlamda Civic'in aeorodinamik yapısıyla virajlarda kendi segmentinde en az savrulan araba olup virajlarda kendini toparlama zamanını en aza indirerek "Honda 2017 Type R – VBox Nürburgring lap record footage" rekorunu kırması tesadüf değil.

Gelelim Passat'a. Passat ülkemizde ve Avrupa'da en çok tutulan model. Dünya'da ise Honda Accord ve Toyota Camry ile beraber en çok tutulan D segmenti modeli. Dolayısıyla Passat da kaliteli bir araba. 2 araç da segmentinin kaliteli arabalarıdır. Hangisini satın alırsanız alın memnun kalacağınızı düşünürüm. Ama fiyat performans anlamında Civic, Passat'a göre öne çıkacaktır diye düşünüyorum. Zira D segmenti arabaları bir üst ötv vergi dilimine girdiğinden C segmenti ile aralarında uçurum olabiliyor. Bu yüzden Passat açısından kalite farkı, fiyat farkının kesinlikle gerisinde kalıyor. Bu anlamda Civic fiyat ve kalitesiyle daha cazip gelebilir. Ama dediğim gibi Passat da kaliteli bir araba.

Misafir-4264 14.06.2018 23:54

passat ın yol tutuşu daha iyidir. net!!

Misafir-1758 14.06.2018 17:18

Bende sıfır araç alacak olsam, fiyat farkından dolayı, CLIO alırdım :-) hem küçük hem kibar, hem ucuz. Üstelik lpg ile de uğraşmam, ne dersiniz.

Misafir-7658 14.06.2018 11:05

Cıvık in çok önemli bir özelliği (YOL TUTUŞU) c segmenti olmasına rağman d segmenti passattan daha iyi, özellikleri, fiyatı ve yakıt ekonomisi cıvık ı kendinden bir üst sınıf olan ve malzeme kalitasi daha iyi olan passat ın üstüne çıkarıyor
Yol tutuşlarını karşılaştırmak için geyik testlerine bakalım.hak vereceksiniz.

Misafir-3434 26.02.2018 08:58

sıfır araç alacak olsam ve ikisi arası arasında kalsam donanım ve fiyat farkından dolayı civic i tercih ederdim ve sonrasında da lpg de dizel araç yakıtı gibi gezerdim.. ayrı bir konu bu iki araç karşılaştırmaz diyen arkadaşlarda bu sitede sürekli çıkabiliyor.. bu karşılaştırma için demiyorum genel olarak söözlerim hangi araç daha üstündür daha iyidir den ziyade insanlar hangi aracı tercih edip satın alsam mantıklı olur diyede karşılaştırma yapabiliyor.. ben şimdi ötv siz araç alacam diyelim bu iki araç arasında kararsız kaldıysam karşılaştırırım fikir sorabilirim ne var ki bunda kanun maddesimi var karşılaştırılamaz diye..

Misafir-8097 25.02.2018 18:42

Merhaba arkadaşlar. Karşılaştırma yapılırken,denklik durumunun göz ardı edilmemesi, bence çok önemli. Davul bile dengi dengine diye bir atasözümüz var. Yani davulcular da uyum olmazsa ortaya kulak tırmalayıcı bir müzik çıkar. İşte bu mantıktan yola çıkarak desem ki; hadi yarıştıralım... Ne oldu? diyeceksiniz ki, yahu olur mu? birbirine denk mi diyeceksiniz. O yüzden böyle polemiklere gerek yok. Sonuçta Passat "D" segmentinin yıldızı, Civic ise "C" sınıfında güçlü yeri olan bir model. Her iki modelin, müşteri ihtiyacına göre tercih edilme nedenleri bellidir. Sırf donanıma bakarak sonuca gidilmesi yanlış olur. Madem öyle, donanımda eşit olan modelini karşılaştırın bakalım, ne diyeceksiniz. Olmaz, böyle yapmayın. Bu karşılaştırmadan sağlıklı sonuç çıkmaz sadece kör döğüşü çıkar.

Misafir-7897 25.02.2018 07:43

Arkadaşlar günümüzde 1300 kilonun üzerine çıkmış bütün C segmenti araçlar gibi Civic'te 1.6 atmosferik motoruyla yüklü durumlarda, rampalarda zorlanır bu gayet normal. Alt devirlerden itibaren 200 N.m çekiş veren turbo üst segment bir araçla 4300 devirde maksimum torku veren C segment bir aracı kıyaslamak pek doğru değil en azından Civic RS ile Passat kıyaslaması daha uygun olurdu.

Misafir-4836 24.02.2018 19:46

Sayın Misafir 2124 passatin sanzimani nasıl daha iyi, evet hızlı ve pürüzsüz vites geçişi var, ama kuru bir şanziman, her an sorun çıkarma ihtimali olan şanziman çeşidi, derseniz passatin 2.0 6 ileri otomatik yağlı şanzimani amenna, buna lafım yok, benim için şahsen sanzimanin sağlam ve sorunsuz olması çok daha önemli, memleketimizde kolay para kazanılmıyor ve hersey ateş pahası.

Misafir-6775 23.02.2018 19:01

performans farkı derken 2 saniye önce hızlanmamı.güldüm ya.tabiki passat d sınıfı azcık performansı yüksek lakin donanım çoook önemli ve trendline zayıf arkadaşlar zaten vw grubu donanım da cimri bence civic

Misafir-978 23.02.2018 16:55

honda dahil satışta olan çoğu sedanı araştırdım test sürüşü yaptım özelliklerini inceledim kullananların yorumlarına baktım fiyatına ve kalitesine göre vw passattan daha iyisini bulamadım aldım 2 aydır biniyorum her bindiğimde iyiki almışım diyorum 1.4 tsi trendline manuel

Misafir-2124 23.02.2018 16:44

Civic te donanım var ama performans yok. Donanımlı alelade bir sürüş isteyen Civic alsın.Passat motor ve şanzimanı ile Civicten üstün varsın bir kaç donanım eksik olsun.Sürüş keyfi ve karizmasıyla Passat favorim.

Misafir-8147 23.02.2018 14:14

İki aracı da çok incelemiş ve ikisi arasında tercih yapan bir kişi olarak, kesinlikle civic, öncelikle insanlar artık donanımlı araba almak istiyor, bu da fazlasıyla civicte mevcut, dopdolu bir araç, civic'in tek eksik yanı ruhsuz motoru, lpg'ye karşı iseniz canlı motoru ve daha da dolu donanımıyla 10 bin daha eklenerek rs alınabilir, 182 bg ve ayarları revize edilmiş direksiyondan manuel olarak müdahale edilebilen kulakçıkları ve cvt şanzımanıyla sizi daha çok memnun eder diye düşünüyorum.

Misafir-3018 20.02.2018 16:13

Ben iki aracada baktim, Civic daha once kullanmistim. Bayiler ile gorustum. Honda bayi birkac kez donanimi ve fiyat ön plana cikararak Passat'a gore cok daha iyi oldugunu soyledi. Hakli buna birsey diyemiyorum.
Yilbasindan once Comfort DSG modelini 140a alidim, fiyat da az sayilmaz. Ama Passat'daki surus konforunu, ferahligi ve guveni Civic'de hissetemedim. Benim tercihim yine Passat olurdu ama Civic'de iyi arac. Yakit tuketiminden memnunun, uzun sureli istanbul'da 6.5 larda. Mahmutbey trafigine girmiyorum tabiki!

Misafir-1654 19.02.2018 21:38

iki aracın da güzel, kaliteli araçlar olduğunu kabul etmek gerektiğini düşünüyorum. segmentlerinin en iyileri ama bence karşılaştırmayı civic rs ile yapmak lazım. fabrika çıkışlı lpg uyumlu motor ekonomi odaklı ve karşılaştırma dizel benzinli gibi olmuş. ben bu 2 karşılaştırmada donanımı fazla civic tercih ederim. passat'ın yalıtım farkındaki avantajı civic'in zengin donanımı karşısında yetersiz kalıyor. çünkü civic'in de yalıtımı gayet iyi. dolayısıyla sırf passat diye donanımsız 1.4 tsi trendline almam. ama derseniz ki araba için 200 bin lira bütçemiz var o zaman tam donanım passat highline 1.4 tsi tercihim olur. ama ben olsam civic rs tercih ederdim.

Misafir-948 19.02.2018 21:22

burada passatın en düşük modeli alınmış o yüzden adaletli değil karşılaştırma

Misafir-6551 19.02.2018 16:33

segmenti belirleyen en önemli kriterlerden biri aks mesafesi ve ölçüler, bu doğru. ama bir araç sırf büyüdü diye üst segment oldu demek olmaz. o zaman skoda octavia yıllardır d segmenti olmalı.
aks mesafesi/uzunluk/genişlik/bagaj ölçülerine bir bakın;
octavia 2,686 / 4,670 / 1814 / 568
civic 2,698 / 4,648 / 1,799 / 519
passat 2,786 / 4,767 / 1,832 / 586
şimdi bu ölçülere göre octavia d segmentine daha yakın olur.

Misafir-8620 19.02.2018 14:20

Civic'in fiyatına ucuz diyenler, atmosferik motorlu araçların turbolulara göre bariz ucuz olduğunu atlıyorlar. Tamam donanım olarak Executive hatta Elegance bile zengin diyebiliriz ama bir turbo araca göre 10 bin TL ucuz olur kafadan bu turbo motor 1.0 olsa bile. Avrupa'da 1.0 turbo Civic'ler satıştayken ve 1.6 atmosferikler satıştan kaldırılmışken Türkiye'de niye tam tersi acaba düşünmek lazım! Benim tahminim fiyatların turbo motor nedeniyle üst seviyelere çıkıp Civic'in, asıl segmenti olan C segmenti araçlar karşısında rekabetçiliğini kaybetme kaygısıdır derim ben..

Misafir-4838 19.02.2018 10:09

vay vay vay süper karşılaştırma süper araçlar.misafir 3522 güzel yazmış.bu karşılaştırma yapılabilir arkadaşlar neden biliyomusunuz iki araçta türkiye nin en çok satan sedanlarından .bakınız civic çoğu rakibi kabul etmesede boyut olarak artık adeta d sınıfı.donanım olarak herhalde 100 bin 120 bin bandında sunduğu donanımları sunabilen yok tasarım harika kuzey amerika da yılın aracı en yüksek güvenlik seviyelerini yakalamış sağlam yapı.passat çok güzel d sınıfının tartışmasız lideri şuan lakin vw grubu donanımı çok zayıf bırakalım donanımı içi krem olsun derseniz comfortlıne almalısınız diyo hayret bişey.garanti hususu civic 5 yıl vw 2 yıl çok fark var.aradaki fiyatı söylemem bile tabi zevkler ayrı

Misafir-1224 19.02.2018 09:45

Yüksek devirli kullanmak zorunda olduğunuz atmosferik motor, oranları sanal olarak bile belirlenmemiş bir vites sistemi, bir çok noktasından gelen sinir bozucu trim sesleri, farların su alması,bagaj kapağının simetrik kapanmaması gibi işçilik hataları varken bu araca 118.000 tl bence çok.
Passat trendline zaten 153.500 tl aşırı çok.
Segmentlere takılmıyorum ama ikisine de bu para verilmez.

Misafir-3522 18.02.2018 22:28

2 araç da segmentlerinin en güzel, kaliteli araçlarındandır. Bu karşılaştırmayı da her araba kıyaslamasında olduğu gibi detaylı bir şekilde ele almak gerekir. Özellikle 2 markanın da kalite algısı yüksek olduğundan, burada hangi önceliklere önem veriyorsunuz bunlara göre tercih yapmak gerekir diye düşünüyorum.

Civic'in yeni kasasıyla beraber hacminin D segmenti değerlerine ulaştığını görüyoruz. 519 lt'lik bagaj hacmi arka koltuk diz mesafeleri D segmentini aratmayacak boyutlara sahip. Ön konsolu yatay şekilde tasarlanıp dijital göstergesi sadece büyük karakterlerle hız sayısı ve devir saatinden oluştuğu için sportif(kolay okunabilir ve gözü yormayan) bir tasarıma sahip. Malzeme kalitesi ve işçilik tarafında ise ön konsol ve ön koltuklarda D segmentini aratmayacak bir tasarım, kalite, işçilik detaylarına sahip. Zaten Honda, Accord aracını Avrupa'da sunmadığı için Civic'i hem boyut hem de kalite olarak eski kasalarından daha ileri pozisyonda konumlandırdı. Aracın yakıt maliyeti düşük ve motoru eğer çok performanslı kullanmayacaksanız(zaten kıyaslanan Civic ekonomi versiyonlu LPG) sessiz.

Passat özellikle arka yaşam alanına geçtiğinizde işçilik detaylarıyla ben D segmentiyim dedirtiyor. Turbo motoruyla düşük devirlerden itibaren yüksek döndürme kuvveti sunduğundan araç düşük devirlerde daha rahat hızlanıyor. Passat daha klasik çizgilere sahip olduğundan arka tarafın camları Civic'ten daha büyük ve dolayısıyla biraz daha ferah bir arka alan sunuyor. Passat'ın yalıtımı D segmentinden gelen işçilik detaylarından ötürü çok iyi. Civic'in yalıtımı da kendi sınıfında çok iyi, ama D class Passat'ın daha iyi olduğunu kabul etmek gerek.

2 aracında ön konsolunun çok şık olduğunu düşünüyorum. Passat'ın klasik tarzıyla boydan boya gelen havalandırma panjurlarının devamı niteliğindeki kanalları ve klasik saati araca güzel bir hava katıyor. Civic'in ise yatay ön konsolu ve vites yerine inen çift kolla kol dayama yerinin hem çok kullanışlı hem de kullanışlılığın yanında gayet premium bir algı hissi yarattığını düşünüyorum.

Sonuç olarak iki araç da fiyatını hak eden arabalar. Belki karşılaştırmayı Civic RS ile de yapabilirdik. Çünkü Passat'ın bu karşılaştırmada turbo motoruyla performansta eli daha güçlü. Civic'in ise yakıt maliyetinde üstünlüğü var. Aslında karşılaştırmamız biraz da dizel arabayla benzinli arabayı kıyaslamak gibi olmuş. Civic'in donanım anlamında daha avantajı var: Ön sis farı, led uzun kısa farlar, hız sabitleme, yağmur sensörü, otomatik kapanır aynalar, elektronik park freni, usb girişi, navigasyon sistemi, elektrikli sürücü koltuğu, refakatçi aydınlatma, dijital iklimlendirme, ısıtmalı koltuklar, ön kol dayama ünitesi, anahtarsız çalıştırma, sunroof avantajları var. Passat'ın ise soğutmalı torpido gözü ve otomatik kararan iç dikiz aynası özellikleri var Civic'te olmayan. Yani Civic'in donanım anlamında önemli bir artısı var. Ama Passat özellikle biraz daha ferah arka yaşam alanı ve kapı kollarının alt kısımlarına ayrıca yumuşak plastik ve lastik malzemeleri daha çok kullandığından yalıtım anlamında daha avantajlı. Ve tabi ki Passat D sınıfında yer aldığından sahibini daha varlıklı gösterir. Civic C sınıfında olduğundan daha halk arabası durur.

2 araç da fiyatına göre kalitelidir. Bence ikisini de test edin. Donanım mı, performans mı, yakıt maliyeti mi? Buna karar vererek araç tercihinde bulunmak gerekir. Ayrıca bir diğer soru da bence Passat'ın daha iyi yalıtımı ve malzeme kalitesinin özellikle kapıların alt kısımları ve tutamaklarda daha iyi olduğu gerçek. Ancak C segmentinde sıkı bir rakip olan donanım zengini Civic'le aradaki fiyat farkına değer mi? Sanırım fiyat performans anlamında en kritik soru bu. Bence iki aracı da test edin. Fiyat oranlaması hesabına göre tercihinizi yapın derim.

Misafir-2137 18.02.2018 22:09

passat en boş trendline ile civic ise en dolu executive ile kıyaslamaya sürülmüş. bunu da göz önünde bulundurarak tabi ki civic diyorum.

Misafir-1548 18.02.2018 20:44

En güzel karşılaştırmalardan olmuş yani şöyle güzel tabi türkiyenin en çok satılan 2 sedan modeli tabiki sınıf farkı var gerçi civic boyut olarak passatı yakaladi ya hoş.donanim olarak,garanti olarak,çarpıcı iç ve dış tasarim olarak civic çok önde.passat biraz daha orta yaş aracı sanki zaten arada 35-40 bin var çok fark.ben şahsen tam donanımlı civic alırim kalan paryla da kendime gider honda forza maxi scooter alırim 6 ay arabayla 6 ay motorla gezerim

Misafir-5064 18.02.2018 19:54

Fiyatina bakmazsan passat ama aradaki fiyat farki göz önune alinirsa dolu sorunsuz ve seni performanstan baska üzmeyecek bir arac var ben olsam civic alir geri kalan paraylada esime 2.el iyi bir arac alirim yada yer icerim az para degil

Misafir-5143 18.02.2018 18:24

Karşılaştirma biraz adaletsiz olmuş c ve d segmenti.çok zor karar lakin türkiye nin en güzel 2 araci.ben civic derim neden civic donanimda trendline passat cok zayif.civic executive deri koltuktan,feri görüş kamerasina,koltuk isıtma dan sunroofa kadar herşeyi kapsiyor.arada çok fiyat farkida var.passat çok iyi ama yol tutuşta bence tam bağımsiz süspansiyon ve civic.hem iç ve dış tasarim olarak civic çok güzel

tunçalper 18.02.2018 15:28

Burak bey;
Malumunuz D sınıf bir araçla C sınıfı bir aracı karşılaştırdınız. Doğal olarak passat'ın ezici üstünlüğü var.

Hem kalite performans hemde ikinci el olarak passat civic'ten çok önde.
CİVİC'in rakipleri belli; Jetta, Octavia, Corolla, Megane, Astra vs...
Bu karşılaştırmada fiyat farkına rağmen PASSAT diyorum.

Yeni Karşılaştırma Ekle