2018 Volkswagen Golf vs. 2018 Peugeot 308

profil
aydogdu11

06.08.2019

bu sınıfta lider olacak araç hangisi olabilir? alman hakimiyeti daha ne kadar sürer?

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7282 06.07.2020 10:07

Kulanım ömrüde önemli bir kriter bence eğer düşük km alıp 100binde satarsanız size ne şanzımandan sorunsuzluktan.Çok kullanıcaklar varsa uzun yıllar gidip bir mercedes alsınlar temiz ikinci el babalar gibi

Misafir-8778 04.07.2020 13:31

Bende DSG'li Golf7 var ve CVT'li Subaru var. Golf yedi yılı devirdi ve daha hiç bir sorunla karşılaşmadım. Subaru da 4 yıl oldu onda da sorun yok. Şanzıman açısından Golf'ten keyif alıyorum. Genel kullanım ise Subaru'dan. Ancak ikisi de Subarudan önce kullandığım BMW 3 serisi'nin keyfini vermiyor. Çok iyi ayarlanmış klasik bir otomatik şanzıman favorim.

Misafir-2936 16.04.2020 03:24

Sayın misafir 9455
Zaman zaman bu bilgiyi paylaşıyoruz ancak önyargıları yıkmak kolay degil.Çift kavramalı şanzıman en narin şanzıman türü değildir,çalışma prensibi gereği ısınmaya maruz kaldığı dogrudur ve dogru kullanılmazsa kavrama degişimi gerekebilir.Ancak günümüzdeki cift kavramalar eski nesil cift kavramalara göre problem cıkarma yüzdesi çok daha düşük.
Cvt ye gince evet güç kaybı yasanır,sürüs zevki yoktur lakin cvt ler sağlamdır diyemeyiz.Cvt sınırsız değişken oranlı kas ak kayıs sistemiyle güç aktarımı sağlayan bütün sanzımanların ortak adı cvt dir.Lakin her cvt aynı kalite standardında üretilmez.Farklı üreticiler çok farklı kalite standartlarında , fiyatlarda ve tork dayanım kabiliyetinde cvt türünde sanzımanlar üretir.Tek standart değildir.Çalışma prensibinden dolayı tek başlıkta anılıyorlar sadece.İsterseniz nissan cvt - x troniclerle subaru lineartronic lerin problem çıkarma yüzdelerini ayrı ayrı incrleyiniz.Bu size bir fikir verebilir cvt lerdeki cesitlilikle alakalı.

Misafir-9455 15.04.2020 22:39

@533
*** CVTler hiçbir zaman yakıt içen şanzımanlar değildi. Günümüzdeki tam otomatikler ise yakıt içmiyor. Bir miktar performansı törpülediği doğru. Ancak sağlamlık olarak çift kavramalarla karşılaştırılamaz bile. Çift kavrama şanzıman piyasadaki açık ara en narin, en dayanıksız otomatik şanzıman tipidir.

Misafir-7371 15.04.2020 11:51

CVT otomatikse, DSG ne acaba? Gerek performans, gerek müşteri memnuniyeti açısından asla tercih edilmeyecek iki otomatik var 1.Robotize şanzıman dediğimiz ön cama yapıştıranlar 2. CVT. Her iki otomatikte piyasa da tutulmayan eski nesil otomatiklerdir. Geliştirilmiş filan inanmayın. Yapısal durumundan dolayı geliştirilmeye açık değil. Hissiz, performanssız ve müthiş bir uğultu ile çalışan sistemler. Üstelik yağ değişim periyodlarında kullancıların canını oldukça sıkıyor. Nedeni ile CVT yağ çok pahalı ve özel bir yağ ve Honda CVT YAĞININ 4 LİTRESİ 750/800 tl arasında satılıyor.

Misafir-6613 15.04.2020 00:04

iki araç da tercih edilebilir. kaliteleri birbiriyle aynı; farklı diyen veya bu araba bir gömlek üstün diyen marka fanatikliği yaptığını düşünürüm. teknik olarak birkaç fark var.
golfün çift kavraması biraz daha hızlı, performanslı. 308'in tork konvertörlü şanzımanı da çift kavramaya çok yakın bir hızı var(tork konvertörlüler çift kavramalılara hızı çok yaklaştı) ve ayrıca daha sağlam. bence 308 motor şanzıman tarafında performans, hız ve dayanıklılık karmasında biraz daha iyi.
dış mekan tamamen tercih meselesi ama iç mekanda bence golf 308'den biraz daha ferah ve kullanım kolaylığı açısından düğmeler, tuşlar eğlence ekranı ve iklimlendirme üntesinin konumu tarafında tasarımsal anlamda biraz daha başarılı.
ülkemizde golfün daha çok satıldığı bir gerçek. dolayısıyla 2-3 yıl sonra satabilirim diyorsanız golf almak mantıklı. ama 308'i alıp en az 5-6 yıl kullanacağım derseniz zararınız golf almaya göre ihmal edilebilir seviyelere gelir ya da ben 308'i aldım mı arabadan aldığım keyfe bakar gerekirse 5-10 bin lira daha düşüğe satarım derseniz bu kriter tabi ki bir sorun değil.
Sonuç olarak arada golfün lehine iç tasarımın biraz daha başarılı olması ve 308'in lehine şanzıman-motor tarafında biraz daha başarılı olması var. iki aynı seviye aracın tercihi size kalmış ikisi de üzmez.

Misafir-1571 14.04.2020 21:47

CVT yakıt canavarıdır bilgisi doğru değil.Beğenilmediği de doğru değil, halen birçok marka tarafından tercih edilen sorunsuz bir şanzımandır.

Misafir-533 13.04.2020 00:34

Okuyan sanki EAT otomatiği son teknoloji sanacak. Kardeşim, CVT veya tam otomatik sistemler yıllardan beridir var. Tam otomatik (yani EAT) gücü törpüleyip yakıtı su gibi içer, CVT ise oldukça hantal, yakıt canavarı ve hissiz bir otomatik. Kullanıcılar bu otomatikleri beğenmedikleri için çift kavramalar icat edildi. Kullananlar zaten bilir, yolda su gibi akıp giden, yıldırım hızı ile viteş değiştiren ve kesintisiz sürüş zevki sağlayan oldukça spor bir otomatik. Kötü olsa zaten EDC ler DTC ler filan taklitleri çıkmazdı.

Misafir-7797 11.04.2020 10:28

Golf dünyada kendini kanıtlamış bir otomobil. Çok ciddi satış rakamları var.

Misafir-4320 11.04.2020 02:34

Golf uzun vadede sizi üzmez hem ayrıca motor şanzıman olsun çok uyumlu.

Misafir-9075 10.04.2020 14:56

her anlamda 308 golften iyi. sınıfının en en iyisi motor şanzıman olarakta .

Misafir-3215 20.08.2019 09:13

EAT problemsiz bi tam otm.
DSG ürkütücü bi yarı otm.
Donanımlı oturaklı tatlı bi araba 308
Spor, yakışıklı ve kütük gibi golf
Kısacası 308

Misafir-5834 18.08.2019 16:28

m-9190 çift kavramalı şanzımanlar sıkışık,dur-kalk trafikte ısınma sorunu gibi problemler yaratabilir evet ama bu kişi kullanımı ve yol güzergahına göre değişimler gösterir.mesela benim babamda dsg şanzımanlı vw jetta var tam 150 bin km.de olmasına rağmen aracı hiçbir sorun yaşamadı.aynı şekilde bende edc captur kullanıcısıyım 100 bin km.sınırına geldim ama çift kavramalı şanzıman kullanımına uygun sürüşler yaptığım için en ufak bir sorun yaşamadım,(iddialı konuşuyorum) yaşayacağımıda sanmıyorum.
kısacası çift kavramalı şanzımanları özellikle büyük şehirlerde sabah ve akşam saatlerinde (mesela işe gidip gelirken..) gelişigüzel kullanırsanız sorunlar yaşayabilirsiniz ama bu genelleme yapmak için yeterli değildir.çift kavramalı şanzımanlar,son derece sessiz,pürüzsüz,hızlı vites değişimi sağlarlar ve bu da konfor ve yakıt tüketiminde tasarruf demektir.prosedürüne uygun kullanıldığında en iyi şanzıman çeşididir çift kavramalı şanzımanlar.

Misafir-4698 17.08.2019 23:31

Misafir 7216'nın pegonun sorunsuzlukta 5. sırada olduğu bilgisi doğru,otoproğramcısı Mesut Yar olsa gerek en sorunsuz ilk 20 ve en sorunlu markalar araştırmasını hazırladığı iki vidioyu bende izledim.Araştırma dünya çapında arabaların ilk 3 yılında son 3 yılı baz alan bir araştırma,pegonun son 3 yılda sorunlarını giderdiğini kanıtlıyor.Bu araştırmada kıa-hyundai-toyota ilk 3'te pego 5.sırada,reno,dacıa,vw grubu 11,12 gibi sıralanıyor,fıat,citroende en fazla şikayet alan arabalar olarak belirlenmiş

Misafir-335 17.08.2019 13:05

Dünyanın saygın araştırma kuruluşu J.D. Power'ın Almanya'da yaptığı araştırma sonucunda 24 markada 100 araç başına düşen şikayet sayısı üzerinden yapılan sıralama da pejo 6. Sırada. Ayrıca aynı firmanın İngilterede yaptığı listede pejo 8.sırada bu listede reno 18. sırada.

Misafir-8805 16.08.2019 21:45

Hangi sorunsuzluk indeksinde peugeot 5. sırada ve renault dipte??? Şu anda en ciddi sorunsuzluk indexi olan "reliabilityindex"e göre ilk 100 sorunsuz araba listesinde 308 yok (megane listede var ve 75. sırada). Şu anda Megane HB'de Mercedes ile ortak geliştirilen 1.3 Turbo 4 silindirli 140 bg motor var ve bu motor Peugeot'un 3 silindirli 1.2 motorundan daha iyi. Güvenlik açısından her ikis de 5 yıldızlı. Yol tutuş,içmekan kalitesi, sorunsuz otm. şanzıman konularında da Megane HB, en az 308 kadar iyidir. Yani bence Fransız Renault'un Megane'ı da fransız Peugeot 308 kadar kalitelidir ve ben Megane hb'i tercih ederim.

Misafir-7216 14.08.2019 12:34

Anlatayım nesi daha iyi. Aisin üretimi sorunsuz tam otomatiği, iç malzeme kalitesi, yol tutuşu. Geyik testlerine bir bak istersen internette. Ayrıca pejo kendisini çok geliştirdi ve sorunsuzlikta 5. sıraya yükseldi. Reno ise diplerde. Peki buna rağmen neden pejo yerine megan daha çok satılıyor dersen yaygın servis, daha güçlü ikinci el piyasası ve önceki nesil penjoların kötü arıza şöhreti. Umarım anlatabilmişimdir.

Misafir-6302 13.08.2019 12:09

Peugeot 308'in , nesi Renault Megane hb'den daha iyi? İkisi de fransız normal birer halk arabası değil mi? Yoksa 308, prosche-rav4, subaru impreza, mazda 6 ayarında da, biz mi bilmiyoruz?

görkem öge 07.09.2019 01:51

İkisini de kullanmış biri olarak cevap vereyim: 1- 308'in yol tutuşu Megane'dan daha iyi. Yolda gidişi harika ve çok güven verici. Megane o kadar iyi değil. 2- Malzeme kalitesi daha iyi. 3- Direksiyonu, hakimiyeti daha iyi. Tren rayında gidiyor gibisiniz ve hissi falan harika. 4- Denk motorlarda da 308 açık ara önde. Benim şu anki aracım 1,2 benzinli 130 hp. ve İstanbul trafiğinde ortalama 6,3 yakıyor. Bu, performansa ve güce oranla çok iyi bir değer, İstanbullu arkadaşlar bilir İstanbul trafiğindeki tüketim rakamı, fabrikaların verdiği şehir içi tüketiminden çok daha yüksektir. Böylesine korkunç trafikte 6 litre müthiş ekonomik. Bir önceki aracım 1,2 benzinli Polo idi. 308'imin tüketimi Polo ile aynı ve Polo 70 hp idi. 130 beygirlik daha ağır ve daha büyük bir araç 70 beygirlik bir alt sınıf araçla aynısını yakıyor, düşünün artık. 5- Donanımı daha zengin. Yokuş kalkış, ön arka park yardımcısı, start-stop, otomatik katlanır aynalar vs. 6- Bu göreceli ama bence çok daha şık. İçi çok daha sade ve güzel. Siz katılmayabilirsiniz. 7- İnanılmaz sessiz. Kaç kez motor çalıştığı halde kontağı çevirdim. Ancak gaza bastığınızda motoru duyuyorsunuz. Megane kesinlikle daha sesli bir araç. Bence yeterli... Megane da kötü bir araç değil ama halen ucuzluğu en büyük cazibesi. Peugeot kendini çok geliştirdi.

Misafir-9190 13.08.2019 01:44

Aisin üretimi 8 ileri tam otomatik şanziman var. Hem hızlı, hem sağlam hem de yakıt tüketimi düşük. Çift kavramalardaki sorunların hiçbirisi yok. Arkadaşımda passat var 9000 km.de. Yolda kaldı. Bir araştır istersen çift kavrama sorunlarını.

Misafir-7170 12.08.2019 16:38

Değerli arkadaşım ülkemizdeki satış rakamları araç kalitesi hakkında fikir edinmek için yeterli değil. Benim çevremdeki otomobil meraklılarına farklı bir vergi politikası olan ülkede olsanız ve gelir düzeyiniz daha yüksek olsa hangi araçları alırsınız die sorduğumda cevaplar mazda 6, subaru impreza toyota rav 4 2.5 hibrit ve porsche. Ama gerek vergiler ve gelir durumu gerekse de ikinci elde fiyat yönünden ticari kaygıların olması insanlari megan, golf, civic gibi araçlara yönlendiriyor.

Misafir-2722 12.08.2019 10:50

çift kavramalı şanzımanlar çıktığında tam otomatik,tork konvertörlü şanzımanlar zaten vardı.ne diye yeni şanzıman icat etmekle uğraşsınlarki ozaman hazır elde mevcut şanzıman çeşitleri varken.
ÇiFT KAVRAMALI ŞANZIMANLAR yüzyılın EN YENi ŞANZIMAN ÇEŞiDiDiR ve mükemmele yakın yapıdadırlar.son derece hızlıdırlar ve buna rağmen yakıtttan tasarruf sağlarlar, bu yüzden icat edilmişlerdir ve rağbet görmektedirler.tam otomatik şanzımanlar yavaş oldukları ve fazla yakıt tükettikleri için çağın gerisinde kalmışlardır.5 KAT DAHA DAYANAKLI OLSALARDI, YENi ŞANZIMAN ÇEŞiDiNE iHTiYAÇ DUYULMAZDI ! ***

Misafir-7616 11.08.2019 19:55

Şaka gibi , biri şu ölü piyasada bile peynir ekmek gibi her ay 500-600 adet satıyo diğeri yılın ilk 8 ayında 500 tane satamamış ama ne hikmetse burda fark atmış ????

görkem öge 12.08.2019 15:26

Tespitiniz doğru ve garip görünse de gayet normal. Çünkü ikinci el piyasası, bilinirlik ve alışkanlıklar Türkiyede iyilikten kötülükte daha önemli. En çok satan Egea, Egea 308'den daha mı iyi? Megane Volvo'dan çok daha fazla satıyor, Megane daha mı iyi? Birçok örnek verilebilir. Golf gayet iyi bir araç, kötü değil ama daha önemlisi bilinir ve tanınır bir araç. Sebep bu.

Misafir-5407 11.08.2019 16:45

farklı tasarımı estetik yapısıyla bence 308. çok güzel görünüyor :)

Misafir-3198 07.08.2019 20:01

Olabilecek en iyi karşılaştırmalardan biri fakat fiyatları bu ikisinde çok belirleyici,2019'una baktım 308style dizel otamatik comfortline'de daha donanımlı 184 bin golf comfortline dizel otamatik 207 bin,bu fiyatlar üzerinden otamatiği tam otamatik ve sağlam 308'in buna ek birkaç donanım fazlalığı,golf ile eşit kalite ve 22 bin daha aşağı olduğundan ve dsg riskinide düşündüğümde tercihim 308 olur

Misafir-6691 07.08.2019 19:25

Peugeot yeni 8 ileri otomatik 130bg motoruyla gereksiz pahalı dsgli golfün önünde. Manueliyle dsg arasında 20000tl fark var o paraya değmez.308 in tork konvertörlü eat8 otomatiği dsg kadar pürüzsüz ve 5 kat daha dayanıklı.

Yeni Karşılaştırma Ekle