2018 Toyota Corolla vs. 2018 Opel Astra

profil
hakan2606

07.02.2018 20:18

Bütçem bu araçlara yetiyor. Toyota marka olarak ilgimi çekiyor ancak astra yol tutuşu güvenlik konfor duruş ve motor yönünden üstün . 1.33ün ikinci eli yok. Çok kararsizim yardımcı olun
  • 2018 Toyota Corolla 1.33 Life
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1329 cc
  • Beygir Gücü99 HP
  • Ort. Tüketim5.8 lt
  • 0-100 Hızlanma12.6 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2018 Opel Astra Sedan 1.6 Edition
  • Fiyat86.900 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 5 İleri Düz
  • Motor Hacmi1598 cc
  • Beygir Gücü115 HP
  • Ort. Tüketim6.5 lt
  • 0-100 Hızlanma11.9 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7106 05.06.2018 16:23

misafir 7369 konfor en önce içerisindeki malzeme kalitesi sonrası iç hacimle ve donanımla ölçülür gerisi teferruattır bu haliyle corolla astradan üstün. astranın gereksiz ağırlığı yüzünden oturaklı ve tok hissi alıyorsunuz hepsi bu sadece malzeme kalitesi corolladan yarım tık üstündür birazda yol tutuşu çok fark etmemekle biraz iyidir.

Misafir-7369 25.04.2018 14:24

levante, Corolla'nın konfor olarak daha üstün olduğu tamamen yanlıştır. Uzakdoğu araçları dayanıklıdır ama konfor olarak geridir bu bir gerçek. Astra performans ve konfor olarak rakibiniden üstündür, zaten katalof değerleri de kendini ele veriyor.

Misafir-6171 25.04.2018 11:29

İkisinin de koltuğuna oturun kokpit kalitesine ve rahatlığına bakin araçları yüksek hızlarda ve normal kullanın konforuna ve kalitesine bakın zaten Astra alacaksınız. Opel bayilerde indirim yapıyor o yüzden yazan fiyatlardan bı 8 bin aşağısını düşünün derim tercihim astraa ancak coralla da alınmayacak bir araba değil bence kesinlikle almadan önce test sürüşü yapilmali

Misafir-9789 24.04.2018 19:40

bu 2 sinin fiyatı 2015,2016 ve 2017 de aynıydı. kalite olarak da aralarında 10000 tl edecek bir fark yok bence bu yüzden corolla diyorum.

levante 24.04.2018 15:14

corolla motor dayanıklılığı, içinin geniş oluşu, sürüş konforu olarak astradan daha üstün.

Misafir-9685 26.03.2018 08:45

Her ikisi ise kullandım.Astra iyi bir araba ama corolla hem daha geniş hem daha kaliteli hem 6 vites. İnanılmaz yuvarlanıyor . Toyota nın tek sorunu torku. Yetersiz kalıyor ama Astra da çok ağır bir araba o yüzden yeni hatchback 200 kilo hafif yapıldı. Kasa ne kadar ağırsa o kadar güvenlidir ama o kadarda fazla yakar. Kalite hissi görüş açısı ferahlık yakıt tasarrufu ekran mp3 usb ve malzeme kalitesi kesinlikle corolla. Ben 2016 alıp 2017 de 8000 de para ihtiyacından sattım corollayı 3000 aşağısına ilk gelen aldı.

Misafir-8010 08.03.2018 14:29

Her iki araçta minimum donanıma sahip olup, performansları zayıf, yakıt verimliliği ve teknolojileri düşük, alt segmente hitap eden ekonomik vasat altı araçlardır. Bu kadar tartışmaya değecek araçlar değildir. B sınıfı modern teknolojiye sahip araçlar 80-90 bin bandında gezerken bunların ucuz olmasının sebebi budur. Bu arabayı alan öncelikle ya benzin parasını düşünecek, ya da tüp taktırmak isteyecektir. Biraz daha para verip çağdaş bir C sınıfı aracı almanızı tavsiye ederim.

Misafir-7077 08.03.2018 11:41

Ikisinide test edip astra aldim hic pisman degilim tam bir alman araci memnunum herkese tavsiye ederim. Kararsiz kalanlar kesinlikle test etsin.oyle karar versin

Misafir-9221 01.03.2018 08:33

Kâmilbey siz astra nin bg,hacim ve torkuna bakarak konuşuyorsunuz ben her ikisinide test ettim arasında pek bir performan farkı yok nedeni ise astra nin gereğinden fazla ağır olması üstelik yakıtı üzebilir ki bu konuda alan tanidiklarimdan bizzat şikayetler duydum lpg takilması magnezyum subap olduğu icin hem pahalı hemde riskli diye duydum ama aracı beğenmedim dersem yalan olur.

Misafir-8821 17.02.2018 22:52

astra daha kaliteli daha oturaklı.tercihim astra

kamilbey 16.02.2018 21:45

Usta selamlar önceliğin performans değil ise toyota tercih et derim ancak performans istiyorsan opel al yada toyota 2.el dizel alabilirsin temizinden bu paralara. çünkü corolla 1.33 sollama arabası ya da performans arabası değil atmosforik araba olduğu için turbolu arabaya göre daha az tork üretiyor. ha opel de benzinli diyeceksiniz ancak motoru biraz daha büyük ve beygiri fazla. bu yüzden sizi tatmin eder bunun için tercihim astra

Misafir-8904 12.02.2018 21:14

4947, corollayı karalamışsın (satana kadar canım çıktı, B sınıfı kalitesinde...) sonra da alana saygı duyarım demişsin. Dünyanın en çok tercih edilen aracı olan Corolla 50 yıldır yollarda ve beğeniliyor ki satılıyor.6452, aracı sağlamlığı ağırlığıyla ve kapılarının kalınlığıyla sağlanmaz, çarpışma yetleriyle saptanır. Corolla EURO NCAP'ten 5 yıldızlıdır, Amerikan IIHS'de de güvenlik puanı "top safety pick" tir. Yani "zirve"dir.

Misafir-6452 12.02.2018 14:19

Misafir-1725, ABD ile Japonya arasında da gümrük anlaşmaları var ondandır alman araçları pahalı kalıyor amerika'da ve japonlar fazla satıyor bundan hiç bahsetmiyorsunuz! GM, Opel'i PSA grubuna satmış olabilir ama Astra'da hala GM Delta-2 platformunu kullanıyor zaten bir değişiklik olsaydı bunu motordan anlardık sanırım aynı motor aynı şanzıman kullanılıyor hala, hala aynı taş gibi kaporta ve sağlamlıkta Opel, ve Corolla'dan daha ağır olması da kapıda olsun diğer bölgelerde olsun çelik daha fazla kullanıldı Astra'da bu aracı daha ağır yaptığı gibi daha sağlam ve güvenilir kılıyor doğal olarak yoksa aralarında hızlanma farkı 2 saniyeden fazla olurdu. Tartışılmayan şey nedir, A3, Golf, Focus ve Astra japon rakiplerine göre(yeni Cİvic hariç) sürüş dinamiklerinde, yol tutuş, süspansiyon, konfor bariz üstün. Ama kıyasla japon araçlarına göre sorun çıkma ihtimali biraz daha fazla olabiliyor. Ben olsam avrupanın sağlam markalarından Opel ya da Ford'u tercih ederdim çünkü sağlamlık ve güvenilirlik olarak japonlardan geri değiller.

Misafir-4947 12.02.2018 13:33

2014 de 2 yıl astra plus kullandım özel durumlardan dolayı sattım ve geçtiğimiz sene başında bir tanıdıktan ucuza denk getirdiğim için aldım ve 6 ay kadar coralla 1.33 kullandım satana kadar canım çıktı. bu iki araç arasında tercihim kesinlikle astradır. sürüş kalitesi konforu iç malzeme kalitesi dış malzeme kalitesi sürücü koltuğunda ki verdiği güven her yönden astra üstündür. coralla b sınıf araç kalitesindedir her yönüyle. alana saygı duyarım.

Misafir-1725 12.02.2018 00:43

Sayın Misafir 1054, sürüş dinamiklerini konusunda aynı fiyat seviyelerindeki Avrupa araçlarının Japonlardan daha iyi olduğu konusunda sizlere katılmıyorum. Zira Avrupa araçları Avrupa'da daha çok satmasının sebebi birlik olarak teşvik vergi indirimlerindendir. Japon araçları Avrupa pazarında ek vergi ödeyerek daha pahalı satılıyor ve buna rağmen satışları çoğu Avrupa rakibinden daha iyi. İkincisi eğer fiyatına göre hangi aracın kaliteli olduğunu ölçüt almak istiyorsanız Amerika pazarında hangisinin çok satış yapmasına bakmak lazım. Toyota, Volkswagen ve Honda Amerika'da segmentlere göre en çok satış yapan arabalardır. Dolayısıyla sürüş dinamikleri konusunda bu 3 aracın fiyatına göre diğer markalardan daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Ayrıca Toyota ve Honda sağlamlık indexlerinde en iyi sıradadır.
Burada da hangi aracın daha iyi olduğuna gelecek olursak, Astra daha güçlüdür 15 beygiri kesinlikle hissedersiniz. Ama bunun karşılığında da gaza basmasanız dahi Corolla'dan daha çok yakacaktır. Corolla'nın iç hacmi daha geniştir. Uzun ömürlülük anlamında trigeri zincirdir kayış değil. 6 ileri vitestir. Astra, performans anlamında daha iyidir ama bana göre Corolla'nın artısı daha fazladır.

Misafir-4716 11.02.2018 20:22

vergisi aynı diye büyük motorlu arabayı almak kesin doğru mu? Astra daha çok yakıyor, 5 vitesli, sadece 0.7 sn erken hızlanıyor, içi daha dar. Opel şu anda Fransız Peugeot'un bünyesindedir, amerikan malı değildir (Amerikan olsaydı da önemli değil). Toyota Corolla dünyanın en çok satılan arabasıdır.

Misafir-7630 11.02.2018 19:06

İki aracıda uzun süre kullandım ikisininde kendine göre diğerinden iyi olan yönleri var toyotanın motoru saat gibi çalışır ne tür benzin koyarsan koy Opel yakıt seçiyor maalesef ama Opel daha oturaklı bi araba kaportasıda daha sağlam iç mekan toyotanın daha geniş şaft çıkıntısı yok buda özellikle arkada oturanlar için büyük artı sonuç olarak iki araçta seçilebilir ihtiyaçlarına göre en uygun olanı alabilirsin

Misafir-1054 11.02.2018 15:20

Satışlara bakacaksak Megane hepsinden daha iyi diye bir sonuç ta çıkar ki avrupa satışlarında da japon rakiplerini alt etmiş durumda hem Astra hem Megane. Konfor ve sürüş dinamikleri olarak avrupa araçlarının daha iyi olduğu bir gerçektir. Civi'in avrupa'da tasarlanmış olması ve avrupa araçlarına benzemesi de bunun bir sonucu. Astra'da dünyanın en sağlam motorlarını üreten General Motor vardır japonlar bisiklete binerken amerikalılar araba motoru yapıyordu. Corolla'nın 1.3'lük motoru rampalarda gitmez, aracı yükleyecekseniz, aile aracı olarak kullanacaksanız 1.6'lık alman tankını alın keyfinize bakın.

Misafir-1723 11.02.2018 13:55

1.33 corolla vergisi = 1.294 TL
1.6 astra vergisi = 1.294 TL
Bu iki araç arasında astra alınır kafa rahat olunur en azından. Ya da corolla nın 1.6 sı alınmalı. 1.6 vergisi veripte 1.33 arabaya binmenin manası yok

Misafir-1233 10.02.2018 23:53

Değerli arkadaşlar,

Araç güvenlik, hacim, tasarım, ferahlık, donanım, ekonomi anlamında size uyuyorsa motorlu taşıtlar vergisi 1.3 lt değilde 1.6 lt hacim vergisinde olması insanları arabadan caydıracağını düşünmüyorum. Karşılaştırılan arabalar her kriterde birbirine çok yakınsa belki en son seçim kriteri olabilir. Nihayetinde 6 ayda yaklaşık 239 lira vergi farkının olması sanırım beğendiğimiz arabaya engel değildir diye düşünüyorum.

Eğer öyle olsaydı Honda Jazz veya ülkemizde en çok satışlardan birini yapan Toyota Corolla 1.6 vergi diliminde diye hiç satılmazdı veya çok az satılırdı. Ayrıca Honda, ülkemize değer vermese fabrika kurup da turbolu Civic'i üretir mi? Hem de tüm Avrupa'ya bizden gitmektedir. İlk olarak üretimi bizde yapılıp satışa bizde sunuldu. Sizleri arabaları eleştirirken insafa davet ediyorum(Bu kadar yanlı yorumlamalara karşı site yönetiminden lütfen yazımın yayınlanmasını rica ediyorum)

Bu araçlar gayet kaliteli araçlar olduğundan demek ki insanlar 1329 cc veya 1318 cc olmasına bakmadan alıyorlar. Çünkü bu araçlar donanımlı, güvenlikli ve benzinli araçlar olarak az yakmaktadır.

Ben de bu karşılaştırmada tercihimi söyleyeyim. Ben de 6 ileri vitesli ve Astra'ya nazaran daha az yakan Corolla diyorum. 6 ileri vitesle şehirler arası yolda araba bağırmaz. Hem sessiz hem de ekonomik bir şekilde yol alırsınız. Selamlar...

Misafir-611 10.02.2018 18:13

Motor bir araç için en önemli, en pahalı parçadır. Corolla 1.6 motorun fiyatları kaçtan başlıyor biliyorsunuz. Büyük gövdeli bir araçta ufak 1.33 atmosferik motor doğal olarak ciddi bir ucuzluk ve performans anlamına anlamına geliyor. Bu motorla 85-90 bin'e satılacak hali yok tabi. Yeni nesil araçların subabplar hep magnezyum alaşımlı, Civic'ler bile öyle. Yol tutuş, konfor açısından yani sürüş dinamikleri olarak bariz üstün olan, 1.6'lık Astra daha uygun bir seçenek parasının karşılığı olarak.

tokay ceritoğlu 10.02.2018 11:54

sayın hakan2606 .her iki araçla da test sürüşü yaptınız mı? corolla da arkada şaft yüksekliği yok,bagaj daha iyi ve 6 vites,uzun yolda 6 .viteste hem yakıt tasarrufu oluyor hem de daha sessiz,arada köye de giderim bozuk yola da diyorsanız opel suspansiyonu daha uygun.corollanın altını vurabilirsiniz,daha alçak ve yumuşak suspansiyon.ilerde lpg takarım düşünceniz varsa corolla daha uygun,opel subapları magnesium alaşımlı olduğu için 60-70 bin km sonra masraf çıkıyor,bir diğer fark corollada triger zincirli en az 200.000 km ses yapması hariç değişmiyor,opel de ise triger kayış halinde.karar vermek size kalıyor.

Misafir-8292 10.02.2018 11:24

Sayın 2546, 74 bin liraya 6 ileri vitesli, Almanların yaptığı markalar tarafında en kaliteli B segmenti araçlarında dahi olmayan(B segmentiyle kıyaslıyorum çünkü B segmenti araçların fiyatları uçtu) güvenlik ve donanım özelliklerini, büyük hacmiyle beraber satın alıyorsunuz. Birde ilaveten bu fiyata turbo bir makine beklemek haksızlık olur diye düşünüyorum. Zaten aynı hacim ve ağırlıktaki turbolar kadar yakıyor Corolla. Derseniz ki 130 bin liralara çıkarım o zaman turbolu Civic alırım. Ama 75 bin lira dolaylarında küçük hacimli B segmenti alıp da büyüklüğüyle işimi göremeyen ama ışıklarda 2 saniye hızlı gitmiş bir araba benim şahsen işimi görmüyor. Saygılar...

Misafir-7081 10.02.2018 08:16

30 cc daha ufak olsaydı Corolla motoru en azından ufak motorun vergi avantajı olurdu ama Honda Jazz(1318 cc) gibi kılpayı üst vergide, Japonlar amerikan piyasasında doydukları için Türkiye'yi pek önemsemiyorlar gibi. Mesela, Civic dizel ve 1.0 turbo motorunu avrupa'da satmaya başladı ama Türkiye'ye gelmedi! Öbür yandan, Astra yılların birikimi GM motoruyla sağlamlığını kanıtlamış, kaporta olarak japonlardan çok daha üstün bir model. Corolla'nın tek dişe dokunur avantajı bence altıncı vitesin olması, uzun yolda konforu arttırıyor.

Misafir-2546 09.02.2018 22:43

Toyotanın bir hatası tork düşük.bütün modellerde var aşağı yukarı.Ha sağlamlığına süper.Sanayiye pek uğramassınız ama güç az.

Misafir-8965 09.02.2018 12:03

sayın misafir 9219 size corolla konusunda sonuna kadar katılıyorum.lakin takipçilerin büyük oranda japon hayranı olduğuna katılmam çünkü honda ve toyota sayfalarına bakın hep alman firma severleri var .vw ile kıyaslama en büyük alman üretici olduğu için yapılabilir

Misafir-6806 09.02.2018 00:54

kıyaslama yapılan araçların ikisi de atmosferik bir makineye sahip. Belki Corolla daha az yakabilir ama, ikisine de tüp taktırmayınca binilmez. Yeni bir araba alacaksam neden tüple uğraşayım, bence gereksiz. Aynı paralara alınabilecek daha verimli ve tüp gerektirmeyen arabalar var. Bu nedenle ikisini d tercih etmem.

Misafir-3356 08.02.2018 21:20

Tupsuz 1.33 ama tüple ikikere Corolla derim uzun yolda 6-7 şehiriçi 8-9 gaz yakıyor bende 2017 var brc taktırdım valla dizelerden ekonomik motor sibop felende LPG uyumlu Astra alan arkadaşlar LPG de sıkıntı yaşiyorlar iç hacimde de Toyota fark atıyor. Tabi tercih senin yazdıkların Opel diyor hangisi içine siniyorsa onu al en iyisi o

Misafir-9219 08.02.2018 20:57

bence bu sitenin takipçilerinin % 60-70'i japon araç aşığı. karşılaştırmalara bakıyorum, ilgili ilgisiz hatta vw olsun olmasın her türlü karşılaştırmada vw'e atıp tutuyorlar. haklı oldukları yerler elbetteki var. ama vw'nin kötü olması(ki değil) diğer japon araçlarının hepsini iyi falan yapmaz. bir düşman bellemişler kendilerine, bütün yorumlar onun üzerinden gidiyor. siz japon otomobillerinin iyi yanlarını yada üstün yanlarını söyleyin, insanlar tercihini yapar zaten. niçin japon marka almalıyız, çünkü vw çok arıza yapıyor. niçin japon almalıyız, çünkü vw'nin tsi motorları çok yakıyor. niçin japon almalıyız, çünkü vw'nin tasarımları çok sıkıcı. niçin japon almalıyız, çünkü vw...
böyle gidiyor yorumlar.
gelelim buradaki karşılaştırmaya, bence astranın malzeme kalitesi biraz daha iyi, motoru biraz daha güçlü ama yakıt olarak çok yakıyor, o yüzden mutlaka LPG takmak gerekir. toyota ile çok performans yapmayacaksanız yakıtı sizi idare eder en azından. iki motor da atmosferik ve aslında her iki firma da bundan sonra muhtemelen bu motorları artık kullanmayacak. toyotanın 6 vites oluşu önemli bir artı. donanım olarak toyotanın donanımı biraz daha iyi. iç genişlik, ferahlık ve bagaj açısından da toyota biraz daha iyi. bütün bunlar bir yana, beni toyota tercih etmeye itecek en önemli sebep ise opel markasının sürekli el değiştirmesi ve ne olacağının belli olmaması. bu nedenle opele karşı acayip bir güvensizlik var bende. ayrın öbür gün PSA grubu opel markasını kapatıyorum, bundan sonra peugeot olarak yola devam edeceğiz derse hiç şaşırmam mesela. bu yüzden ben olsam kesinlikle toyota corolla alırdım. 2. el konusunda ben de arkadaşlara katılıyorum, 1.33 corollanın ikinci eli kesinlikle kötü falan değil hatta astradan iyidir bence.

Misafir-723 08.02.2018 19:34

Astra ile coralla güvenlik açısından farkları yoktur ikiside 5 yıldızlı güvenlikli araçlardır,konfor,yol tutuş ikisininde iyidir,coralla daha iyidir,sorunsuzlukta coralla iyidir,ikiside 1.6 olsaydı coralla derdim burada tüplü kullacaksaniz Astra,benzinli kullacaksaniz corallayi tercih etmenizi öneririm

Misafir-8439 08.02.2018 17:08

oy veren 56 kişiden %50'si bu araçlarını bilmediklerini düşünüyorum eğer ki bilseydiler corollanın bir tık daha iyi olduğunu ve seçim yapılacak olursa corollanın daha ağır basacağını söylerdi zaten. 2 aracı da bilen biri olarak çok çok üstün olmamak kaydi ile corollayı tercih ederdim. güvenlik, yol tutuşu, konfor, geniş iç hacim, ve yakıt vb. dediğimi gibi üstün özellikleri yok ama kesinlikle corolla diyorum ben.

Misafir-6531 08.02.2018 16:48

Arada 15 beygirden dolayı performans anlamında bir tık daha iyi olacaktır Astra. Ama bence 6 ileri vitesli ve tutumlu motoruyla Corolla, gücünün düşüklüğünün getirmiş olduğu dezavantajdan daha çok yakıt tüketiminde sahibini memnun edecektir. Birde arkada şaft tünelinin olmayışından dolayı arka yaşam alanında Corolla bir tık önde. Bunun haricinde kalite ve donanım anlamında birbirine çok yakın araçlar. Zor bir tercih ama ben olsam Corolla derdim.

Misafir-4609 08.02.2018 15:20

Misafir-4445 Merhaba,
Hocam 7 senedir araç kullanıyorum 2 sene opel corsa 5 senedir de opel astra kullanıyorum hiçbir sorun yasamadım çok şükür. Dediğimi karşılaştırma olarak düşünme sadece sorunsuzluk dediğiniz için yazmak istedim iyi günler (:

scholar83 08.02.2018 13:58

Seçiminizi yapmışsınız zaten.Saygılar.

hakan2606 08.02.2018 18:02

seçim yapmadım fikir istiyorum

scholar83 09.02.2018 11:56

Birilerinin Astra demesini bekliyorsunuz gibi geldi.Büyük ihtimalle ankete katılanların seçimi Corolla dan yana olacaktır.Az yakışı,iç mekan genişliği,TR üretimi olduğu için yedek parça ucuzluğu,marka değeri ,sonucun Corolla dan yana olmasında belirleyici etken olacaktır.Astra da kötü bir araç değil elbette.2015 modelini kiralayarak 3 gün kullanmıştım tek dezantajı iç mekan darlığıydı.Kullandığım araç dizel olduğundan haliyle az yakıyordu.Ancak tahminimce aracın 1600 cc, 5 vites olması ve Corolla ya göre 120 kg daha ağır olması yakıt sarfiyatındaki en büyük etken.Saygılar.

Misafir-4445 08.02.2018 13:15

Astra yol tutuşu, güvenlik, konfor,duruş ve motor yönünden üstündür diyerek bence siz kafanızda kararı çoktan vermişsiniz. Hoş, bütün bunları neye istinaden söylediğinizi de anlamadım doğrusu. Konfor, güvenlik ve yol tutuşu açısından astra'nın üstün olduğunu söylemek zordur. Duruşunu beğenip beğenmemeniz de size kalmış bir şey zaten. Her neyse ikisi de benzer fiyat ve kalitede otomobiller. Ben sorunsuzluğundan dolayı corolla'yı seçerdim.

Misafir-1981 08.02.2018 10:12

Kesinlikle astra derim.

Misafir-4848 08.02.2018 09:34

kim demiş 1.33 ün 2. eli yok.kabul opel modellerini çok sevemesemde astra türk aile yapısına uygun güzel bir araçtır beygir gücü daha fazla doğal olarak hızlanmada çok az daha önde.astra içi krem olursa bence alınır.lain gelelim dünyanın marka bazında en büyük firması toyota ya bakınız corolla dünyanın en çok satan aracı neden bir kere sorun sayısı japon firmalarda çok düşüktür,kullanılan üstün teknoloji en basit japon aracında bile dayanıklı ve sağlamlıkla uzun yıllar hizmet eder bu yüzden bence japonlar bir adım öndedir.heleki alamanların son skandalları,en büyük alman firması vw emisyon skandalı ile ben de şahsen üzüntü yarattı,doğal olarak alaman firmalara biraz daha mesafeli bakarım artık.daha önce belirttim toyota marka değerinde en büyük firma ,premıum üretim yapan mercedes ve bmw arkasında.4. olarakata honda..insanlarımızın çok abarttığı alaman firmalarının en büyüğü vw grubu 9. sırada opel biraz daha geride psa grubu ile.ama opel kötü değildir şahsen bence toyota daha iyidir.bazı modeller altın gibidir değer kaybetmez mesela corolla,civic,golf,passat ve astra da o yüzden korkmayın ikiside güzel araç

Misafir-5660 08.02.2018 06:36

1,33 ün ikinci eli yok derken neye dayanarak konuştun anlamadım ben satışa çıkıpda gitmeyen 1,33 gitmedim bu iki aracın da ikinci eli iyi hatta tüpsüz kullanacak biri 1,33 ü tercih eder

Yeni Karşılaştırma Ekle