2018 Seat Leon vs. 2018 Toyota Auris

profil
musbaba

15.04.2018 22:12

Arkadaşlar Toyota auris ile Seat leon arasında kaldım. Önceliklerim şehir içi az yakıt tüketimi ve güvenlik. Kullanıcılar ve bilgili arkadaşlar fikriniz nedir?
  • 2018 Seat Leon 1.2 TSI Style DSG
  • Fiyat99.100 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1197 cc
  • Beygir Gücü110 HP
  • Ort. Tüketim4.9 lt
  • 0-100 Hızlanma9.9 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8174 23.04.2018 11:26

Eet doğru leon da, auris de çok eski. Ben ikisini de almam ama almak zorunda kalırsam lpg uyumu ve marka saygınlığının üstünlüğü, servis yaygınlığı gibi sebeplerle Toyota'yı alırım.

Misafir-413 22.04.2018 19:54

Leon ile auris yaklaşık tarihlerde kasa değiştirdi

Misafir-2494 22.04.2018 12:19

Tercihim Auris ama vw grubu tercih ediyorsanız, ben Leon yerine aynı fiyata (98500TL) yeni polo 1.0 turbo otm. comf. öneririm. Kasası yepyeni (diğeri tarihi eser), Polo B sınıfı olmasına rağmen, C sınıfı leondan daha ağır.Marka saygınlığı ve malzeme kalitesi olarak ta Polo daha kaliteli. Araç büyklüğ, bagaj hacmi zaten neredeyse aynı.Yani C sınıfı seat almaktansa, b sınıfı vw almak daha mantıklı.

Misafir-1719 18.04.2018 13:06

iki buçuk yıldır auris kullanıyorum 50000kmden fazla yaptım. herşeyden önce aracı nasıl kullanacağınız önemli. yani yılda 3-5 bin km. yaparım benzin parası hiç önemli değil derseniz turbolu bir araç alabilirsiniz. ancak ekonomi önemli ben çok kullanırım az yaksın diyorsanız lpgli atmosferik motor tercih edilmeli bence. auris de bu tanıma uyuyor. bence şık ve iri bir tasarımı var aurisin. donanım seviyesi gayet iyi. sıfır alacağınız hiçbir araçtan hemen 3-5 senede sorun çıkarmasını beklemeyeceksiniz. performansı da tatminkar aurisin. ben auris derim.

Misafir-7780 18.04.2018 12:59

Seat Leon, yakıt, performans ve fiyat açısından tercih edilir. Ancak Leon çok narin bir araçtır, paldır küldür kötü yolda sürülürse araba trim sesleri çıkartır. yola yakın bir tabanı olduğundan tümseklere çarpabilirsiniz. Bu açıdan Auris daha iyİ bir seçim olabilir.

Misafir-8808 18.04.2018 09:40

bu arada dolar ve eurodan dolayı bayiler ve listeler tekrar fiyatları güncellemiş artmış fiyatlar 2 ile 2.5 orta segmentlere zam girmiş

Misafir-4888 18.04.2018 02:27

toyota nın önce aurisi biraz genişletmesi lazım. bagaj ve iç genişliği sınıfının en kötülerinden. aynı şeyi focus içinde düşünüyorum.dar ve klostrofobik

Misafir-4354 18.04.2018 01:02

Arkadaşlar aeaç tercihi açısından güvenlik , yol tutuş , yakıt sarfiyatı , işçilik , motor-şanzıman teknolojisi ve uyumu , ikinci el piyasa değeri önemlidir.Aracın ağırlığı çok çok önemli kriter değil . Keşke otomobiller iç podya gibi şasi direkleri gibi ana aksamda taviz vermedeň , yol tutuştan ve arka yolcu diz mesafesinden taviz vermeden 750-800 kilolara inebilse.Daha hafif araç dezavantajlı araç değildir bunu söyleyim.Artık birçok premium markalar karbon özellikle spor araçlarda fiber gövdeye geçerek ağırlığı azaltıyor , artık günlük kullandığımız otomobillerde 5-6 sene öncekilere kıyasla daha fazla aliminyum kullanılarak hem sağlamlık artırılıyor hem yakıt ekonomisi sağlanıyor.Bunun tersi birkaç istisna olsa da bu sektörde hep amaçlanan donanımı artırıp buna rağmen ya agırlığı aynı tutmak mümkünse azaltmak.Daha hafif araçta süspansiyonlar doğru şekilde ayarlanırsa ve aracın aerodinaik hesaplaması iyi yapılırsa , araç ağır araca kıyasen hem daha az yakar hem az yakıt doğal olarak çevreyi daha az kirletir hem de virajda ani agırlık transferi dahaaz olacağı için daha istikrarlı yol tutuş ortaya çıkar.Yani hafiflik dezavantaj değil avaňtaj sayılır
Bu iki aracı mukayese ettiğimde ; ikinci el piyasa değeri , cvt şanzımanların çalışma karakterini beğenmememden , auris in yakıt değerlerini özellikle inişli çıkışlı bol rampalı şehirlerde fazla bulmamdan ötürü e birde dizayn olarak leonun daha güncel ve agresif durduğunu hesaba katarak leon tercih ederdim herhalde
.

Misafir-8641 17.04.2018 21:28

Misafir 1073 saygilar tercihiniz güzel olmuş ama tamamen bağımsız yazicam şimdi .a3 ile leon ayni banttan demişsiniz golf te tabi,iyide nasil bir mantik bu a3 ile leon bir değil.toyota dünya da en değerli marka mesela lexus ta toyota nin ve premium sınıfta zirvelri zorluyor lakin lexus ile toyota modelleri eş değer değildir,bi örnek veriyim superb ile passat ayni banttan lakin passat fren mesafesinden yola tutunmaya kadar çok daha ileri kaliteli malzemeyi söylemiyorum bile.şimdi audi ile leonu lütfen ayni kefeye koymayalim ne freni ne yola tutuşu bir audi değildir.leon bunun haricinde güzel araba auriste saygilar

Misafir-7201 17.04.2018 21:24

Yeni auris'in 1.2 turbo motoru vag grubunun 1.2 turbosundan daha performanslı mı olur onu bilemem ama daha sorunsuz olacağından eminim. Bence yeni auris beklenmeli

Misafir-9574 17.04.2018 21:00

Auris LPG'ye tam uyumlu yazılmış bir sürü eksi almış. Leon, B segmenti Polo'dan daha hafif (yani tüy siklet) yazılmış yine bir sürü eksi almış (Yani doğru olan bilgileri okumaya bile tahammül yok!). Kimin sabit fikirli ve fanatik olduğu da böylece anlaşıldı herhalde.

Misafir-5782 17.04.2018 18:35

şuan bakıyorum bu araçların donanımına auriste extra ebd,led far,geri görüş kamerası var.leon da extra yağmur ve far sensörü,start stop,katlanabilen aynalar,otomatik kararan dikiz aynası var.iki araçta yeterli donanımda gayet dolu.ama leonda hakikaten ebd yokmu şaşırdım ikiside güzel

Misafir-7676 17.04.2018 16:39

Hyundai i30 1.4 otm: 1315kgVolvo V40 otm: 1550kg; BMW 1 serisi: 1395 kg; Mercedes A serisi 1395 kgFocus 1.6 otm: 1318kg, Astra 1.4 otm:1285kg; Nissan Pulsar 1.2 otm:1290 kg, Auris 1.6 otm: 1280kg; Civic 1.6 otm 1322 kg, Megane Sedan 1.2 otm: 1390 kg, Golf 1.0 otm:1350kg, Golf 1.4 otm: 1400 kg; Polo 1.0 otm: 1180 kg; Leon 1.2 otm: 1160kg; 308 1.2 otm: 1150kg. Görüldüğü gibi 1200 kg’nin altında(hatta B sınıfı polo’dan da hafif) sadece seat ve Peugeot var.
Leon, golf, civic, A serisi, 1 serisi, V40 ve focus’dan 150-290 kg daha hafif. 150-290 kg fark çok önemsiz tabii :-) Demek vw mühendisleri arge olarak seat leon’u hafifletmiş ama onun aslı olan golfü ağırlaştırmış. Allah allah neden acaba :-) Ayrıca hangi arabayı olması gerekenden hafif yaparsan 1-2sn erken hızlanır ve biraz daha az yakar. Bu bir mühendislik başarısı, bir mucize değildir. Avrupada Leon 11755 adet satışla 35. Sıradadır, Auris ise 10228 adetle 37. Sıradadır (kaynak ). Yani Seat’ın kalesi olan Avrupada hemen hemen aynıdır satışları. (ilk 25 de hiç seat modeli yoktur)

Misafir-1073 17.04.2018 15:06

2016 Seat Leon Kullanıyorum çok araştırdım alırken. Malesefki toyota aurisi beğenemedim. aracı satmak için almıyorum konfor için alıyorum sağlığım için alıyorum güven versin diye alıyorum. ncap puanlarına bakın arkadaşlar. görsellere bakın birde standart olarak verdiği , yağmur, park, far sensörleri multimedya fonksiyonları vs vs. bu arada audi bandından çıktığınıda hatırlatmak isterim seat ın a3 ler ile birlikte üretiliyor sac kalitesi aynı.

Misafir-8535 17.04.2018 14:00

Aynı markanın araçlarından örnek vereyim ki marka karalaması yapıyor demesinler.
Peugeot 308'in hafif olması ve bu hafifliğine göre motor-şanzıman uyumu olağanüstü seviyededir. Bu müthiş bir mühendislik başarısıdır. Hafif olmasından kaynaklı hiç bir dezavantajı yoktur ve yol tutuşu mükemmel, uzun yolda da çok konforludur.
Ama 301 bu dediklerimin tam tersidir. Araç hafifletilirken yalıtım malzemesi azaltılmıştır. Yolu adeta ayağınızın altında hissedersiniz. Yanal rüzgarlar aracı oldukça sallayabiliyor bu hafifliğinden kaynaklı. Yol tutuşu berbat seviyede. Özellikle 110 dan sonra aracı düz tutmakta zorlanırsınız. Kamyonun yanından geçseniz araç sarsılır.
Yani hafif araçtan hafif araca fark vardır. Bazen aynı markanın iki aracı arasında bile böyle farklar olabiliyor. Ezbere konuşmadan önce mutlaka bir test sürüşü yapılmalıdır. Doğru bir şekilde hafifletilmiş araç hem seri hem de ekonomiktir olabilir.

Misafir-7883 17.04.2018 13:30

arkadaşlar niye kavga gürültü yapıyorsunuz ki.sayın misafir 4462 papağan yorumunuza güldüm bazı fanatikler vardır doğrudur ama vw grubu hayranları daha fanatik bakıyorum japon sayfalar vw fanatiği dolu mesela takmışlar turboya ee iyide sen yada almanya yada fransa yada avrupanın bir kısmı turbo seviyor diye adamı zorlayamazsın ki üretmez ,üretmek istemez daha karli gelir atmosferik motor ve hitap ettiği pazarlar vs vs..seat leon güzel araba gerçekten bence golf kalitesinde değil ama golften daha yakışıklı,duruşu daha göze hitap eder vaziyette ama tek takıldığım nokta acaba trim sesi yorumları var doğrumu uzun dönemde çünkü artık araçlar ucuz değil araba almak şu şartlarda ciddi birikim istiyor.misafir 776 haklı seat başarmışsa takdir edilmeli bravo.ama bazı arkadaşlar aurisi kötülemiş yapmayın lütfen toyota markası sorunsuz ve sağlamdır.toyota istese turbo çıkarmazmı tabiki imkanı var ama inatla getirmiyor.iki araçta güzel alınır bu fiyatlara harika araçlar ikiside kaliteli

Misafir-148 17.04.2018 12:48

Verdiğiniz veriler yanlış! golf 1.0 dsg 1353kg yani buradaki leon 1.2 dsg den 200kg ağır. Bence siz rastgele yorum yapıyorsunuz. 1.4 dsg golf ise 1395 kg.

Misafir-776 17.04.2018 11:52

İki aracı da kullanmadım bilmem ama aşağıdaki ağırlık yorumlarına istinaden şunu söyleyebilirim ki güvenlikten ödün vermeden ağırlığı azaltabilmek AR-GE işidir, yatırım işidir, mühendislik işidir, çalışma ister, emek ister ve bütün bunların sonucunda başarılı olunmuşsa eğer takdir ister.. Ağır araba iyi arabadır demek doğru değildir ama ağır araba çok yakan arabadır...

Misafir-414 17.04.2018 09:39

*** golf 1.0 motor 1237 kg 1.4 motor 1285 kg, astra 1.4 manuel 1203 kg 1.6 dizel 1285 kg, leon 1.0 motor 1150 kg 1.6 motor 1205 kg, auris 1.33 motor 1225 kg 1.4 motor 1275 kg, yani arada uçurum yok 50 ila 80 kg arası değişiyor bu da çok büyük fark değil araştırmadan rastgele yorum yapıyorsunuz arada 200 kg varmış falan da filan da. Bu arabalardan daha hafif olanları bile var onları saymıyorum. Auris zaten iyi araba olsaydı satışlara yansırdı 2013 yılına kadar yani leon bu kasayı çıkaran kadar hb sınıfının lideri astra golf auristi ancak leonun bu kasa ve motor çıktıktan sonra son 4 yıldır golfün ardından 2. oluyor. Aurisi 4e astrayı hemen hemen 2ye katlıyor satışlarda. Ayrıca arkadaşlara göre arabayı hafifleştirmek kötüymüş gibi lanse ettiriliyor mühendisler araçları hafifletmek için teknolojiler geliştiriyor yani nerden tutarsanız tutun hep bi tutarsız yorumlar var yalanlarla yanlış yönlendirmelerle araba alacak arkadaşları yanıltmayalım lütfen.

Misafir-4462 17.04.2018 00:13

Papağan bir arkadaş var bütün leon yorumlarına aynı şeyi yazmış. araç hafifmiş b sınıfı gibiymiş golften 200kg hafifmiş. Ama auriste 1200 kg ona bakmayı unutmuş galiba :) ayrıca c sınfı başka bir hatchback 308 de 1150 kg. Yine opel astra 1230kg. Zaten dikkat ederseniz bütün markalar modelleri yeniledikçe ağırlığı azaltma eğilimindeler. Bu yüzde 90 böyle. Kötü bir özellik değil yani. Golf yeni jenerasyonuyla istisna olabilir ağırlığı artan tek model olarak.

Misafir-4912 16.04.2018 21:20

B sınıfı Polo 1.0 dsg 1180kg, C sınıfı seat leon 1.2 dsg 1160 kg. Yorum yok :-)

Misafir-2795 16.04.2018 18:05

Sayın 1353 )misafir sayın 2864 konuyu net bir şekilde özetlemiştir ve her sözü doğrudur.Toyota sağlamdır ancak seat ta sağlamdır zira euroncap çarpışma testlerindeki kriterlerin tamamında (yetişkin yolcu , çocuk yolcu , yay , güvenlik yardımcısı) auris ten daha yüksek puan almıştır.
Toyota nın her aracının 2.el değeri iyi değildir.Hiçbir marka için tüm modellerinin 2.el piyasa değeri iyidir diyemeyiz.Seat leon c segmenti hatchback ların içinde 0 km satışı en fazla olan 3 araçtan biridir(auris 2018 yılı içerisinde 1587 adet auris ise 503 adet satmıştır).0km satışları auristen çok yüksek olup bu sebeple 0 km satış paralelinde 2.elde de piyasası daha iyi olan araçtır.
Sayın 7865 araçların turbo veya kompressörlü olarak üretilmeleri sadece daha hızlı gitsinler diye değildir.Motor hacmini küçültüp turbo takmak hem aracın torku daha alt devirlerde kullanılmasını sağlar ve çekişi daha
lineer hale getiri.Hem araç yokuşlu inişli çıkışlı yollarda sürekli vites küçült - büyüt ile uğraşmadığından şanzımanı da sürücüyü de yormaz , konforlu sürüş sağlar , daha düşük devirde dâha yüksek çekiş gücü verdiği için yüksek devir çevirmeye gerek kalmaz ve daha az yakıt tüketirsiniz , ülkemizde mtv dönemlik vergisi daha azdır, aracıavrupa da daha düşük vergi dilimine sokar zira daha az yaktığı için daha düşük karbonmonoksit salgılayan aracınız çevreyi daha az kirletir ve az vergi ödersiniz.
Herkese iyigünler dilerim auris tercih edecek arkadaşlarımıza da saygı gösteririz ancak aracı alır almaz subapları değiştirip bujileri platin yapıp lpg takmayacaksak eğer , leon tercih etmek çok daha avantajlı gibi duruyor.

Misafir-1353 16.04.2018 16:00

leon güzelde sayın misafir 2864 seat işte bu kadar abartmayın.evet güzelmi leon alınır ama bence toyota değil.toyota sorunsuz ,yakışıklı,2. elde asla kaybettirmeyen bir marka.turbonun arkasına sığınmayalım artık ama hakikaten yeter misafir 7865 güzel özetlemiş leon çok hafif bir araç tabi bu firma tercihi o yüzden hızlanma ve yakıt çok az daha iyi lakin bana auris sağlamlığını sunamaz saygılar

Misafir-749 16.04.2018 15:17

Toyota Auris 8350 tl daha pahalı ama extra verdiği bir avantaj yok. Bilakis Leon daha performanslı, az yakan, spor görünümlü ve kendini kanıtlamış bir araç. Donanım olarak birbirlerine eşit sayılırlar. 1.2 sn hızlanma farkı önemli bir farktır. Birisi de demişki Leon 200 kg Golf ten hafif. Kardeşim bunun ne alakası var bu kıyaslama ile? Golf un de Leon'a göre artılar var.Mesela yalıtım malzemesi Golf te daha fazladır.. Maalesef yorumcular kıyaslama yaparken konuya sadık kalamayıp bir kötüleme gayreti içindeler.

Misafir-9533 16.04.2018 13:50

1,2 saniye %12 daha iyi demek encap kendi sınıfındaki araçların çoğundan iyi iken hafif olmasının ne mahsuru var ayrıca hafif olmasının en büyük nedeni alüminyum alışımın çok kullanılması biraz incele sonra karar ver

Misafir-7865 16.04.2018 13:24

LPG'ye tam uyum ile dizelden az yakması olabilir mi acaba? Sadece rakamlara bakılarak araba seçilmez.Her veride birazcık daha iyi Leon (Yani performansta ne fark var ben anlamadım, 1.2 sn hızlanma farkı mı?. Bunun sebebi de 1160kg, yani B sınıfı ağırlığında olması (yoksa hiper teknoloji yok yani).İkiz kardeşi golften 200 kg daha hafif bir araba seat (herhalde daha iyi olduğu için:-) )

Misafir-2864 16.04.2018 09:48

aurisi seçmek için bi neden söyler misiniz? Vergi avantajı, yakıt ekonomikliği, performans, sıfırda ve 2. elde hızlı satış, son 3 yıldır en çok tutulan 2. c sınıfı hb araba, turbolu olması trafikte çekiciliği ve ucuz fiyatı ile kesinlikle leon.

Yeni Karşılaştırma Ekle