2018 Renault Megane vs. 2018 Toyota Corolla

profil
Mustafa Karakaş

29.03.2018

RENAULT MEGANE 1.6 JOY VS. TOYOTA COROLLA 1.6 LIFE
  • 2018 Renault Megane 1.6 Joy
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 5 İleri Düz
  • Motor Hacmi1598 cc
  • Beygir Gücü115 HP
  • Ort. Tüketim6.3 lt
  • 0-100 Hızlanma11.5 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2018 Toyota Corolla 1.6 Life
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1598 cc
  • Beygir Gücü132 HP
  • Ort. Tüketim6.3 lt
  • 0-100 Hızlanma10.0 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-4130 21.10.2020 06:28

8978
Turboluların daha pahalı dediğiniz başlangıç paketi, donanım seviyesi olarak, atmosferiklerin orta paketine denk geliyor ve onlar da 220-230 civarı. Ama dediğim gibi neredeyse hiç birinin sıfırını bulmak mümkün olmadığı için bu fiyatların hiç bir anlamı da önemi de yok.

Misafir-8978 20.10.2020 16:51

LPG çok km yapanlar için oldukça mantıklı, az km yapanlar için değil. Skoda Scala 214 bin TL den , Leon 226 bin TL'den başlıyor(yani atm lerden 25-30 bin TL daha pahalı), Megane ise 183 bin TL'den. Atmosferik Focus 189 bin TL, Toyota da benzer fiyatlarda. Yani turbo olup ta uygun fiyatlı bir tek Megane var (onun da ort tüketimi 5.5 lt, yani atmosferiğe yakın). Honda'nın atmosferiği de turbosu da emsallerinden pahalı. Normalde atm. bir çok araç 180-190 bin TL bandında, turbolular ise 220-230 bin TL bandında başlıyor. Burada Megane ve Honda istisna (zaten Honda'nın turbosu da çok pahalı ve atmosferik olanından 60 bin TL daha pahalı).

Misafir-995 19.10.2020 06:54

Sayın 9582
Turbo benzininin sorulmadığının farkındayım ancak bu cevabı bana değil, "eksik yada yanlış bilgi" veren 3566 nolu yoruma vermeniz gerekirdi. Ayrıca ben turbo benzinli araçlar daha uygun demiyorum zaten, "yıllık toplam gideri" LPG li bir araçtan fazla değil diyorum ve bunu da rakamlara döküyorum, sizin bu rakamlara bir itirazınız varsa onu söylersiniz, değerlendirilir, "iddiaya katılmıyorum" demek bir veri değil. Kaldı ki sizin iddianız da doğru değil, turbo benzinli arabalar, atmosferik arabalar içinde sadece corolladan daha pahalılar. Onun dışında atmosferik motor kullanan gerek honda civic gerek ford focus, turbo benzinli motor kullanan seat leon, skoda scala, renault megane... mesela orta paketlerini karşılaştırın hiç biri daha pahalı değil, hatta bazıları daha ucuz.
Ha toplamda baktığımızda atmosferik motor kötü bir tercih demiyorum, sadece lpg takılsa bile daha ekonomik olmuyor aslında. Ama corolla gibi turbo benzinlilerden 20-30 bin lira daha ucuza tabiki de tercih sebebidir. Hatta sıfır araç bulacağımı bilsem, kendi aracımı (octavia) satıp sıfır corolla alırım bu fiyatlarla. Ama tabi sıfır araç bulmak, kaf dağından kar getirmekle eşdeğer oldu çakal dolu memlekette maalesef.

Misafir-9582 18.10.2020 20:56

Sn.9213, burada turbo benzinli sorulmuyor, seçeneklerde yok. Zaten bu araçları alabilecek paraya aynı model turbo benzinli de alınamaz. LPG'yi zaten çok km yapanlar tercih ediyorlar ve iyi de yapıyorlar. Turbo benzinli alarak tasarruf yapılacağı iddiasına katılmıyorum, çünkü araba alırken pahalı.

Misafir-9213 17.10.2020 13:45

LPG bir tercih olduğu gibi turbo benzinli motor da bir tercih ve ikisine de saygı duymak gerek. Lakin burada bahsettiğiniz yüzde 35 tasarrruf asla gerçeği yansıtmıyor. Şöyle ki, ortalama bir kullanıcı yılda 15 bin km yapıyor olsun.
Bunu 1,6 atmosferik LPG li bir araçla yada 1.3 altı turbo benzinli motorlu bir araçla yaparsa yıllık gideri ne olur bakalım:
Yakıt yönünden gerçekçi bir yaklaşımla Lpg li motor yaklaşık 10 litre lpg, turbo benzinli bir motor yaklaşık 7,5 litre yakıt tüketiyor olsun.( mesela 1.2 TSİ octavia kullanıyorum genel ortalamam 7.2 litre, ha rallideymiş gibi kullanırsanız tabi 8-9 litreleri de 10 litreleri de bulur doğru, benim dediğim normal bir kullanım için). Buna göre 15 bin km'yi LPG li araçla yapabilmen için 1500 litre LPG, turbo benzinli araçla yapabilmek için ise 1050 hadi 1125 litre olsun benzin gerekir. Shell in güncel yakıt fiyatlarına göre LPG 4,15 TL benzin 6,93 TL. Buna göre yakıt tüketimi,
LPG li araçla 1500 x 4,15 = 6225 TL
Turbo benzinli araçla 1125 x 6,93 = 7796 TL
Fark 1571 TL olur. Bunun yanına LPG ile birlikte az da olsa kullanılması gereken benzin, yılda bir LPG ayarı masrafı ve en önemlisi 1.3 altı motor ile 1.6 motor arasındaki MTV farkını katarsanız, aradaki fark maksimum 500 lira falan olur. Ortalama "iyi bir LPG kitinin" 4500 lira civarı olduğu düşünülürse bunu amorti etmek de uzun yıllar alacaktır.
Bu açıdan bence 20 bin km ve üzeri km yapmıyorsanız LPG çok da gerekli değil.
Gelelim bu karşılaştırmaya, bence corolla gerek kalite, gerek iç hacim ve ferahlık, gerek konfor, gerekse donanım olarak her konuda megane dan iyidir. Ayrıca 6 ileri vites olması da emin olun hem sürüş dinamikleri açısından hem de yakıt tüketimi açısından pratikte çok şey fark ettirecektir. Yani güncel ve piyasadaki gerçek fiyatları nedir bilmiyorum ama yakın fiyatlıysa net bir şekilde corolla alın. Megane almayı geçerli bir tercih kılabilmek için bence en az bir 20 bin TL daha ucuz olması gerekir, ki o zaman bile "belki" düşünülebilir.

Misafir-3566 16.10.2020 10:10

6558 sizin sınırlarınız nedir? corollanın motoru güçsüz değil. sadece devir çevirme istiyor. yoksa 220 km hıza ulaşabiliyor. 10 saniyede 100 km/s hıza çıkıyor. Turbo benzinli bir ara. ise 8 buçuk ile 9 buçuk arası çıkıyor. Onlarında max hızı 220 230 arası oluyor. yarım saniye mi yani mesele. ya da yakıt tasarrufu mu. hangi tasarruf. iki araçta uzun yolda sakin kullanımda aşağı yukarı aynı yakıtı tüketecektir. Şehir içinde de aynı. Sanki arada afaki farklar var gibi konuşmuşsunuz. yok ama öyle bir şey. Gelelim lpg ye. en az yüzde 35 tasarruf sağlıyor. hele uzun yolda daha da fazla. 3000 tl ye bağlanıyor ayrıca 6/7 değil. Yani bence sizde bilgi eksikliği var. Turbolu aracı da atmosferik 1.6 arabayı da gerek şehir içi gerekse uzun yolda gaza basa basa kullanırsanız tasarrufu görürsünüz. 10 litre rahat yakıyor turbolu araba. atmosferikte aynı. ee nereye gitti tasarrufla teknoloji. tek kalan arda yarım ile bir saniye arasında değişen fark.

Misafir-6558 07.10.2020 12:57

Araçlar konusunda ki bazı yorumlar akıl sınırlarını zorluyor. Atmosferik motorlu güçsüz, sıfır araba alıp üzerine LPG eklemenin neresi mantıklı anlayamadım. Bagajı küçülttüğüne mi yanarsın, LPG için fazladan verdiğin 6/7 bin liraya mı yanarsın yoksa, eski nesil çekmeyen bir motora verdiğin paraya mı yanarsın.

Misafir-9185 06.10.2020 16:26

benim corollam vardı sattım araba o kadar teknolojik ki sattığım kişi klima nasıl açılıyor müzüği nerden açıcam diyo sordu birde toyotayı alıp lpg takmak çok mantıklı

Misafir-770 08.04.2018 15:22

saç ile güvenliğin bir alakası yok bence. daha bilgili biri varsa açıklayabilir. yalnız ince saç aracın en ufak darbede hasar almasına ve aracın çabuk yıpranmasına neden olur diye düşünüyorum. civic te olduğu gibi arabanın üstüne biri oturmasın diye endişe edersiniz

Misafir-2725 08.04.2018 14:06

Sn @3638'in dediği doğrudur.
Japon araçları daha ince sac kullanır. Ancak bu daha ince sacdan yüksek mukavemet elde ettikleri için güvenlik testlerinde tepeye oynarlar. Özellikle Opeller gibi gereksiz ağırlık taşıyıp fazlaca yakıt tüketmezler. "Kaportaları zayıf" sözü bu nedenle bir tercih etmeme sebebi değildir, hatta daha ekonomik oldukları için tercih sebebi bile olabilirler.
Ayrıca Almanların falan 2 airbag ile sattıkları orta donanım araçlar varken, Japonların çoğunda baz donanımda bile tüm havayastıkları standarttır. Bu en boş Corolla'ya binerseniz 7 hava yastığı olduğunu görebilirsiniz.
Bu iki araç arasında "bana göre" Megane'ın önde olduğu tek konu görünüşü. Onun dışında, motoru, şanzımanı, ekonomikliği, performansı ile Corolla öndedir.
Hangi arabayı tercih ederseniz hayırlı olsun.

Misafir-8168 02.04.2018 21:57

Corolla bu motorla çok satar çok ta güzel araba sorunsuz megane da yakışikli ama corolla önde

Misafir-7705 02.04.2018 09:17

misafir 3638 bende edirnede yaşıyorum ve bahsettiğniz dolu çok büyük bir afet değildi.nası böyle bir idda nız olur anlamsız çünkü bende japon aracı kullanıyorum ve hiç bir şey yok.doğal afet avrupa asya üretimi tanımaz insanları yanliş bilgilendirmeyin lütfen

Misafir-3638 01.04.2018 01:21

Geçen hafta Edirne'de tarihinin en büyük dolu felaketi yaşandı.En çok hasar gören araçlar bariz bir şekilde Toyota Corolla oldu.Uzakdoğu araçlarının avrupa markalarına kıyasla zayıf bir kaportaya sahip olduğunu gözletimle görmüş oldum.

türkçü99 31.03.2018 23:07

Bence her anlamda megane sedan bir kere corolla bakınca b segmenti aracı az genişletip uzatmışlar gibi (eski kasası bence daha c segmenti görünümlüydü)megane sedan ise görünüm olarak c segmenti içinde bu fiyatlarda rakipsiz bence :)

Misafir-9868 31.03.2018 22:54

Megan prformans olarak corolla'dan iyi değil, yakıt tüketimi aynı gözüküyor, vites olarak da 6 değil 5. Yani büyük konuşmak isremem ama Reno hangi akla mantığa bu araca 82 bin tl fiyat çekiyor anlamış değilim. Tamam tasarımını ben de hoş buluyorum yeni meganın ama her şey de tasarım demek değildir. Benim tercihim bu şartlarda corolla olur

Misafir-8232 31.03.2018 20:13

Coralla baz modeli 1.6 fiyatıyla sorunda rakipsiz hale geldi.Astra 70 bine fiyatını çekerek rekabet şansını artırdı,meganinda Astra ve coralla kadar iyi araba olduğunu düşünsek bile en azından coralla fiyatına baz modelini çekmeden coralla karşısında rekabet etmesi çok zor

Mustafa Karakaş 31.03.2018 17:47

Misafir 2638. *** Megane sedan 4 Bursa Türkiye de üretiliyor ve yıllık üretiminin %80i dünyanın 80 ayrı ülkesine ihraç ediliyor. Türkiye'de ise an itibariyle C segment sedan araçlarda 2018 şubat itibariyle satışlarda en yakın rakibine 2000 fark atmış durumda.i. Ben bu araçtan aldım ve 10 gündür kullanıyorum.
MEGANE SEDAN IN ARTILARI
1-Güvenlik donanımı en üst paket ile tamamen aynı ve mükemmel seviyede,
2-Hill hold yokuş kalkış desteği(pek çok manuel vites araçta yoktur), ve hız sabitleme sınırlandırma dahi standart,
3-Araçla bugün itibariyle 10 günde toplam 835 km yol yaptım. Bunun karma tüketimi (450 km.ş.arası olmak üzere)6.7 litre. (fabrika verisi 6.3). Aracı zorlamadan kullandım. Sollamalar hariç 110 u geçmedim.
4-Araçta 503 litre devasa bir bagaj hacmi var ve bu alanda da corolladan yaklaşık 50 litre avantajlı.
5-Araçta bagaj kapağı uzaktan kumandayla otomatik açılıyor (havaya kalkıyor) ayrıca motor kaputu da çubuklu değil amortisörlü (bu özelllik de pek çok C segment sedanda yok. -corollayı bilmiyorum.)
6-Megane sedan 4 yaklaşık 1.5 yıl önce üretilmeye başlandı ve bu kasa en az 4-5 yıl değişmeyecek. Oysa corollanın kasası önümüzdeki sene yenileniyor (youtube dan bakabilirsiniz) ve bu nedenle ellerindeki eski kasa araçları tüketmek için 1.33 yerine 1.6 132 bg.lik aracı oldukça indirimli satıyorlar
7-Son olarak megane sedan 4 kasası ile çok tutuldu ve herkesin beğenisini kazandı. Peynir ekmek gibi satılıyor ve 2. elde değer kaybetmiyor.
8-Araca ek ücretle taktırdığım multimedya ekranı ise tek kelimeyle muhteşem. 32 GB dahili hafıza. 1 GB ram, 9,7 inç ekran, navigasyon, geri görüş kamerası, bluetooth , vs. Benim gördüğüm Tesla'nın kullandığı multimedyanın tamamen aynısı.Araçta resmen bir mini bilgisasyar kullanıyorsunuz. Ön kadran dizaynı yeni tip ve çok hoş. Corollanın ise müzik sistemi görüntüsü fena değil bluetooth falan var ama resmen 15 yıl öncesinden kalma gibi görünen ön kadran berbat derecede çağdışı görünüyor.
9-Megane ın bakım aralığı 1 yıl ve 20.000 km,

MEGANE SEDAN 4 1.6 JOY UN IN EKSİLERİ
1-Araç 6 ileri vites olsa daha iyi olurdu. Ara hızlanmaları çok çok iyi ancak. 110 km hızda 3000 deviri görüyor .
2-Ön kol dayama olsa iyi olurdu

COROLLA 1.6 LİFE IN ARTILARI
1- 6 İleri vites olması
2-Ön kol dayama olması
Yukarıdaki tespitler her 2 aracı da kullanıp test ederek yaptığım tespitlerdir.Tüm bunlara rağmen eğer piyasada Megane sedan 4 1.6 joy diye bir araç olmasaydı benim de tercihim Toyota corolla 1.6 life olurdu. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

Misafir-2638 31.03.2018 13:38

Biri Amerika’da bile satıyor diğeri Avrupa’da bile satmıyor.Bu bile yeterli bir etken.

Yeni Karşılaştırma Ekle