2018 Nissan Qashqai vs. 2018 Suzuki Vitara

profil
deyav53

23.11.2018

piyasası var diye qashqai mi yoksa tam otomatikli suzukimi.

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2018 Suzuki Vitara 1.6 GL Plus AT
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1586 cc
  • Beygir Gücü120 HP
  • Ort. Tüketim5.5 lt
  • 0-100 Hızlanma12.5 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-415 11.07.2020 16:35

dizel nissan qq alırsanız cok daha ıyı olur arkadasıma dızel aldık cok memnun cekısı ıyı 1.2 olan iyi cekmez yokusta tıkanır

Misafir-6366 11.07.2020 04:28

Suzuki daha kullanışlı. 4×4 lerin atası

Misafir-1849 29.11.2018 00:41

Misafir-9005, güç/tork, ağırlık/tork, benzer şekilde güç/ağırlık oranları belirler aracın performansını. Kuga, Tucson güzel araçlar, heybetli araçlar ama bu modeller ağır olup Qashqai ile aynı ya da benzer motor gücüne sahip olmalarıyla tabii ki de hantal kalıyorlar Qashqai'nin yanında.. Ağğır oldukları içindir, 2.0 motor seçenekleri de var!
Şikayet sayıları ve oranları olarak, VW araç sahipleri de durumu kabullenmiş durumda, yani kuru ve komplike bir şanzıman öyle ya da böyle sorun çıkarmaya çok meyilli, zaten oradaki araç yakıt tüketimi ve performans olarak daha üstün olmak daha sağlam olmak değil!. O yüzden, özellikle ilerleyen kilometrelerde sorun çıkarması nerdeyse kaçınılmaz gibi. Şikayet sitelerinde bu açıdan DSG'nin bir numara olduğu aşikar(!) CVT ise daha sade yapısı nedeniyle daha az sorun çıkarıyor, bu Toyota, Honda, Nissan hepsinde benzer durumda. Ama en iyi CVT derseniz sanırım Toyota!

deyav53 27.11.2018 15:24

visia modeli nerdeyse tüm türkiyede bitmiş kaç bayiyi aradım tükendi diyorlar ve gelmeyecekmiş de ocağa kadar bu fiyatlarla .%0 faiz kampanyası da aralıkda olmayacakmış.Maşallah diyelim ne diyelim

Misafir-9005 27.11.2018 12:26

1)Cvt için tahmini yorum olmaz.2)Her cvt aynı değil.Ne yazıkki nissan dan çok şiikayet okudum..Nissan ın kullandığı cvt den ağzı yanan az insan yok.3)Bu sınıfın en güçlü motoru 1.6 dizel 320 nm torklu motor değil.Mesela 320 nm torklu ancak beygiri daha yüksek hyundai motoru varki her şekilde bu motora tercih ederim.Ford da yine vergi mağduru 180 ps 400 nm kuga var.Tiguanda 340 nm tork var.Bu yanlış bilgileri piyasaya kim sunuyor merak ediyorum doğrusu.

Misafir-3767 27.11.2018 00:03

3143 Dsg birçok araçta kullanıldığı için (neredeyse bütün vw seat , skoda araçlarda) çok fazla satış yapılıyor bu sebeple dsg de bu satış adedine nazaran bir miktarı sıkıntı çıkarsa dahi bu çok büyük bir rakam olarak karşımıza çıkabiliyor.Nissan cvt lere gelince evet bu şanzımandan şikayetler var hatta bence sayıca satış adedine göre hiçte azımsanacak gibi değil , size tavsiyem bu hususu facebook üzerinden değil şikayet sitelerinden araştırmanız.Sosyal medya gruplarında araçlara yorum yapan ancak ehliyeti ve otomobili olmayan tanıdıklarım var.Bu sebeple en doğrusu şikayet ve gerçek kullanıcı verileri üzerinden analiz yapmanız.320 nm torklu araca bu şanzımanı koyması bu şanzımanı sorunlu ve ya sorunsuz kılmaz.Dsg farklı kavrama tipleriyle birlikte çok daha yüksek torklu araçlarda kullanılabiliyor ancak bu dsg yi feraha çıkartmıyor.

Misafir-3413 26.11.2018 20:03

CVT'yi korumak için tork düşürülüyor? Peki 1.6 otomatik dizeli 320 N.m yapılmış, yani sınıfının en yüksek gücüne, torkuna sahip diyebiliriz, dizel de hiç çekinmemişler. Üstelik şikayet sayısı, dsg ile kıyaslanırsa devede kulak kalıyor, yani o kadar sık rastlanmıyor cvt arızasına, bunu forumlarda, facebook gruplarında iyi araştırabilirsiniz.
Qashqai CVt otomatik şanzımanlı modeli korkmadan alabilirsiniz.

Misafir-664 26.11.2018 19:50

Msf. 1055, 117600 TL etiketli 1.0 (3 silindirli) turbo Polo otm. 4.6 lt tüketiyor ve 10.8 sn de hızlanıyor. Öte yandan 87 bin TL etiketli 1.5 (4 silindirli) atmosferik Yaris otm. 4.8 lt tüketiyor ve 11.2 sn de hızlanıyor. (Not: Yaris 100 kg daha hafif, ama aynı ağırlıkta olsalardı da çok az fark olurdu. Ayrıca arabayı hafif yapabilmek de bir teknolojik üstünlükdür)Yani bu ultra-hiper-mega teknolojik turbo ile 30 bin TL fazla ödeyerek aynı verilere sahip oluyorsunuz::-) Yani sadece turbo motorlar gelişmiyor, atmosferikler de gelişiyor.

Misafir-8167 26.11.2018 19:03

Sn. 2354 turboyu yerin dibine sokmaya çalışan yok, ama veriler de ortada. Diğer markalarda da bu durum var. Yani tüketim aynı veya yakın. Bugün Suzuki Vitara, Mazda 3, Toyota Yaris 1.5 VVTI, Honda Jazz 1.5 VTEC resmen turbolu rakipleriyle aynı tüketime sahipler. Hızlanma da ya aynı, ya da biraz daha geç. Yani turbo bir mucize değildir, sizin de dediğiniz gibi 100 yıllık bir olaydır (japonlarda da vardır). Sadece malumunuz laman firmanın iyi bir pazarlama tekniğidir. Yoksa 3 silinidrli 1.0 turbo bir alman aramasıyla, yeni nesil 1.5 atmosferik bir japon arabsının tüketimi aynıdır. Hızlanmaları yakındır. Adaletsiz vergi sistemimiz nedeniyle sadece vergi avantajı vardır. Vergi emisyon ve tüketime göre alınmalıdır; motor hacmine göre değil.

Misafir-4826 26.11.2018 14:13

Sayın 9189 vitaradakş arka yolcu aydunlatmasına komik eksiklik var demişsinizde qq nin en dolu paketleründe bile arkada havalandırma bile 180 190 milyar verdipin arabada havalandırma olmaması daha komik değilmi

Misafir-6355 26.11.2018 13:04

m7171 bence haklı.
vitara aşırı zamlanınca fiyat-performans aracı olmaktan çıktı neyazıkki.ithalatçı firmanın dist.yanlış fiyat politikasının kurbanı oldu bana kalırsa.Qq piyasanın en çok tutulan bu sınıfın lideri konumundaki bir otomobildir yıllardır.2.eli son derece kuvvetlidir satılığa çıkardığınızda anında satarsınız ama vitarayı satarken hem zarar edersiniz hemde çok zor satarsınız bütün bunları gözönünde bulundurunuz.hayırlı seçimler,keyifli sürüşler.

Misafir-9189 26.11.2018 10:34

Misafir-2832, Visia paket Qashqai için bomboş demiş. Boş dediği araçta, hız sabitleme, yokuş kalkış sistemi, usb-bluetooth, akıllı motor freni, çelik jant, kol dayama, elektronik park freni, deri direksiyon var. Kapı kenarlar, göğüste büyük oranda yumuşak malzeme kullanımı var, el insaf. Vitara'da usb giriş, arka yolcu için aydınlatma gibi komik eksikler var. Artısı ise, dijital kliması ve arka görüş kamerası var ama far, yağmur sensörü vs. donanımlar onda da yok. Donanımdaki birkaç artı sizin için çok önemli değilse kıyas kabul edilecek bir tarafı yok Vitara'nın Qashqai ile bence.
İç hacim ve bagaj olarak Qashqai aile aracı vasfını daha iyi kaldırıyor, vergisi düşük, ikinci eli çok daha iyi. Qashqai işinizi her yönden görecektir. Turbo motor olduğu için alt devirler daha canlıdır zaten iyi olan izolasyonu sayesinde aracı bağırtmadan, daha sessiz bir yolculuk için daha idealdir.
Qashqai alıp keyfinize bakın derim.

Misafir-3234 26.11.2018 08:00

bırakın turboyu yerin dibine sokmaya çalışmayı. Konunun yakıt tüketimi olmadığını (ki aslında gerçek hayatta, torku erken sağladığı için atmosferik motora göre daha az devir harcarsınız ve daha az yakıt tüketirsiniz diğer herşet aynı ise)
Ama normalde turbo motorun artısı performanstır. İcatı 100 seneden uzun süre öncesine dayanmasına rağmen ikinci dünya savaşında abd nin ürettiği savaş uçaklarında turbo motor kullanmasıyla japon zerolara karşı üstünlük sağlamalarına ve savaşı kazanmalarına neden olmuştır.

O zaman niye nissanın performans verisi kötü? Çünkü arabadaki turbonun torku, cvt vitesini dağıttığı için ve bu yüzden korkunç masraflar çıktığı için, akılları sıra torku düçük tutup vitesi koruyorlar ama hala şikayetvarda vites arızası şikayetleri onlarca dolu
Zaten renonun edc sini kullanacaklardı ama ceo hapse girdi. Bakalım ne olacak yeni projeler

Misafir-1055 26.11.2018 03:09

Misafir 7201 turboyu mucize sananlar verilere baksın demişsin baktım gördüm...gelelim verilere...115 bg 165 tork 1.2 motor 1343 kg bir araba için 12.9 sn 0-100 ve 5.6 ort.yakit çok ,vitaraya gelirsek 1220 kg 1.6 motor 120 bg 156 tork 12.5 sn 0-100 5.5 lt yakit..,sadece 220 kg luk fark(ortalama +3 kişi ve yaklaşık +0,5 lt benzin demek,kaldı ki 220 kilo fazlalık 0-100 etkilemez diyorsan bilemem) 1.2 turbo beslemeli motorun ne kadar atik ve tasarruflu olduğunu bbu veriler sanırım kanıtlıyor..mucize değil derken hangi verilere baktın anlamış değilim..

Misafir-5637 26.11.2018 00:53

Motoru benzini donanım konusu secim icin kriter degil bir ust motorlusunu bir ust donanimlisini ya da bir yil kullanilmisini alirsin olur biter.

Yalniz ic mekan malzeme kalitesu konfor ferahlik dedin mi bu vitara gerçekten hayal kirikligi. Onceki nesillerle uzaktan yakindan alakasi yok. İçerisi endline polo kalitesinde konforunda. Hele boyun 1.80se cam tavanli vitaraya bindiysen kafan tavana degiyor.

4x4 dag tas gezecegim diyorsan da bu arabalarim ikisi de ise yaramaz. Yeni jimny tam bir arazi canavari.

Misafir-2840 26.11.2018 00:24

Nissan qq ın c segmenti vitara nın ise b segmenti olduğu doğrudur.Nissan qq turbo motora , vitara ise atmosferik bir üniteye sahiptir.Qq , internet araştırmalarıma göre renault un 1.2 tce motoruyla aynı ancak yazılımı farklı bir motor olan digt isimli bir üniteye sahip olup normalde 190 nm torka sahiptir lakin yetkiliden duyduğum;şanzıman arıza vermesin diye 190 nm olan tork değeri 165 nm ye düşürülmüş.Manuellerinden 25 nm tork eksiği , bu sebeple aracın ivmelenmesine olumsuz katkı sağlamış ve 0-100 hızlanma değerini 12.9 saniyeye kadar çıkarmış.Bu eksiklik kalkışlarda aracı hantal bıraksada spor modda 80-120 gibi ara hızlanmalarda tecrübe ettiğim kadarıyla dezavantajını gizlemeyi başarıyor , tork eksikliği belirgin hissedilmiyor.Qq güzel görünümlü ve baz modeli fiyatı göz önüne alınınca yeterince donanıma sahip.Aracın altyapısı platform tecrübeme göre çok başarılı olmadığı için yüksek hızlarda gövde salınımı yapıyor.Duyduğum kadarı ile benzinlilerde yağ yakma dizel motorlarda ise partikül filtre problemleri gibi birkaç kronik problemi mevcut. Birde nissan ların işçiliğini şahsen ben beğenmiyorum , vw ya da mazda kullanmış iseniz yumuşak malzeme kullanımına rağmen işçiliği hayal kırıklığı , moral bozukluğuna sebebiyet verebilir.Olumlu ve olumsuz yönlerine mukabil oldukça uygun fiyat etiketine sahip olması sebebiyle şehirler arası olmasa bile şehiriçinde güzel görünümlü bir suv/crossover olması hasebiyle beklentileri yükseltmedikçe tercih edilebilecek bir araç.
Suzuki vitara ya gelince ilgili markanın çok fazla showroomu olmadığı için test imkanı bulamadığım bir araç.Eminim ki vitara yı en doğru şekilde olumlu olumsuz değerlendirebilmem için vitara ya da aynı platformda üretilen bir aracı kullanmam lazım.Zira şçiliğini ,malzeme kalitesini , fren kabiliyetini , rijitliğini gözlemleyebilmem için bu şart.Suzuki ise marka imajı olarak kendine has dizaynı ile dikkat çeken , uygun fiyatlı , çok fazla satılmadığı için 2.elde değer kaybı yaşasa da kullanıcılarının sorunsuz olarak nitelendirdiği bir marka.Umarım kulllanıcıları buraya objektif yorum yaparak deneyimlerini paylaşacaktır.

Misafir-7201 25.11.2018 20:24

Ben de Nissanı alırım çünkü C sınıfı. Vitara ise B sınıfı. Ancak turbonun tüketim ve hızlanmada işe yaramadığı verilerden belli. Sadece vergi avantajı var. Turboyu mucize sananlar verilere bir daha baksın.

Misafir-7171 25.11.2018 19:54

*** QQ açık ara tercih sebebidir.aralarında 40-50 bin tl fark olsa ozaman suzuki fiyat anlamında tercih edilebilirdi belki.vitara bu fiyatın aracı asla değil.içine girip oturun aradaki farkı göreceksiniz hemen..
içten dıştan her anlamda açık ara QQ ama yinede karar sizin tabi..

Misafir-2832 25.11.2018 19:12

Visia bomboş bir paket tekna olsa qq derdim ama bu durumda vitara

türkçü99 25.11.2018 12:46

Bi araç alıp hemen satıyorsanız tabiki qashgai ama ben alırım uzun yıllar binerim diye düşünüyorsanız vitara daha mantıklı ama qasgainin 1.2 olması vergi yönünden avantajlı tercih sizin...

Misafir-8173 25.11.2018 10:27

Ekonomi devrinde yaşıyoruz. İyi araştırıp, güzel kararlar vermek zorundayız.
1.2 Turbo benzinli QQ İle 1.6 Atmosferik benzinli VİTARA
Bu ikisi arasında tercihim 1.2 Turbo benzinli Nissan QQ olur.
Neden mi?
477 TL vergi avantajı için QQ
Turbo motor olduğu için QQ
Yüksek Tork olduğu için QQ
İkinci el piyasası hızlı olduğu için QQ
Yumuşak plastik malzeme kullanıldığı için QQ
Yalıtımı iyi olduğu için QQ

İyi günler dilerim.

Yeni Karşılaştırma Ekle