2018 Nissan Qashqai vs. 2018 Jeep Renegade

profil
mmm333

15.01.2019

Otomatik vitesli, yüksek fiyatlı olmayan bir SUV arayışı içindeyim.
Aracın öncelikle bakım ve yakıt ekonomisini önemsiyorum.
Hızlanma ve tork değerleri ve bagaj boyutu da önemli benim için.

Aslında "Peugeot 3008 1.2 Access EAT6" üzerinde duruyorum ancak şu an satışta değil gördüğüm kadarıyla.

Diğer taraftan;
Qashqai'i düşük hızlanma değeri ve çok fazla kullanılan (ki aslında bu olumlu bir gösterge de denilebilir) bir araç olması dolayısıyla...
ve
Renegate'i ise nispeten küçük bagaj hacmi ve yakıt tüketiminin yine nispeten yüksekliği nedeniyle
çok tercih etmiyorum.

Yine de bu karşılaştırmada görüşlerinizi merak ediyorum.
Saygılarımla...

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2018 Jeep Renegade 1.4 Limited AT
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1368 cc
  • Beygir Gücü140 HP
  • Ort. Tüketim5.9 lt
  • 0-100 Hızlanma11.0 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7778 31.05.2020 04:47

Sevgili yorumcular ve bu karşılaştırmayla ilgilenen diğer okuyucular,
Bu karşılaştırmanın sonucunu görmek isteyeli epey zaman oldu ve 15.01.2019 tarihiden sonra Mayıs başında bir ikinci el ancak çok az kullanılmış Jeep Renegade Limited aldım.
Aracı almadan önce Nissan Qashqai X-Tronic, Peugeot 3008 1.5 BlueHDi Active AT ve elbette Jeep Renegade (Multijet ve Multiair) kullandım.

Aslında aralarında kullanım konforu, çeşitli özellikleri ve akselerasyon çerçevesinde (bunların toplamı) Peugeot 3008'den gerçekten etkilendim. İkinci olarak Jeep Renegade Multiair geldi ve sonuncu Qashqai oldu. Qashqai konforlu sayılabilirdi fakat akselerasyon (benim için önemli bir nokta) açısından yetersizdi.
Bulduğum ikinci el aracın bütün bulabildiklerim arasında fiyat açısından en makul olanı Renegade idi. Onu aldım. Aradaki fiyat farkını vermeyi tercih etseydim 3008'i alırdım. (tüm denediğim ve almak istediğim araçlar otomatik vitesti)
Şimdi aradan bir yıl geçti yaklaşık olarak ve 15.000 km civarında kullandım. Covid konusu da kullanımımı epey etkiledi açıkçası, neyse... Bu geçen süredeki değerlendirmemi yazayım dedim.

Kullanıma dair ve aracı almadan önce beni en düşündüren nokta koltuklarının düşündüğüm diğer araçlara (ve bana) göre rahatsız olmasıydı. Aslında bu konuda düşüncem çok değişmiş değil ancak alışılıyor. Şöyle ki, kafalığı kafamı öne doğru fazlaca itiyor ve boynumu rahatsız ediyor. Ben koltuk ve direksiyon ayarlarımı Alman trafik eğitimlerinde öğretildiği gibi yaparım. Dolayısıyla bizde genelde insanların kullandığı gib koltuğu yatık değil daha dik, kolum direksiyonun üst kısmındayken dirsekten çok hafif kırık olacak şekilde ve kalçam koltuğun sırtlığına dayalı şekilde otururum. Bu oturuş virajlı yollarda ve/veya ani manevra gerektiren durumlarda en üst düzeyde direksiyon hakimiyeti sağlar. Ralli pilotları da böyle kullanır araçlarını... Fazla ayrıntı verdim ama bu onu benim için önemli. Neyse... İşte bu şekilde kullandığım için oturuşundan bu kriterlerle koltuk ayarladığımdan çok menun olmadım. Yine de idare ediyor diyebilirim.

Multiair (benzinli) motorun akselerasyonu oldukça tatminkar. Araç otomatik olmasına rağmen gereğinde beni mutlu edecek kadar atak olabiliyor. Yakıt sarfiyatı bende ortalamada 8.2 lt, şehir içinde bu 9 lt civarında... hatta son zamanlarda çok kısa mesafelerde kullandım ve bu son depo aldığımdan beri 11 lt civarında oldu ancak bir istisna olduğunu söylemeliyim. Şehir dışında ise 7,5 lt civarında... tam hız sınırlarında kullanmak koşuluyla :) Ancak ortalama 80, 90 aralığında 6 lt ve hatta 5.8 lt gördüğümü söyleyebilirim.

Bagaj boyutu makul sayılır. İki veya üç kişi için seyahatlerde yeterli. Tavan mesafesi, arka koltukların oturumu iyi. Araç büyük bir araç olmamasına rağmen kullanırken büyük bir araç hissi veriyor. Diğer araçlara göre daha yukarıdan bakarken, bu bir görüş hakimiyeti de sağlıyor tabii. Geri manevra sırasında arkaya bakıldığında görüş alanlarından çok memnun değilim. Bu olumsuzluğu, oldukça büyün yan aynalarından yararlanarak gidermek mümkün. Araç küçükse de bir kamyon kullanır gibi geri manevra yapıyorum :))

Yedek parçaları epey pahalı. Bu nedenle kaskosuz kullanmak ve mümkünse garantisini uzun tutmak önemli. Bununla birlikte Fiat'ın bazı modellerinin bazı parçaları bu araca uyuyor ve garanti dışında kaldığında bu durum oldukça ciddi avantaj sağlıyor. Unutmadan... yetkili serviste ikinci periyodik bakımı Mayıs ayı ortasında 1350 TL idi.

Bir çok donanım özelliği var bunlar aracı kullanırken zevk veriyor. Sonuç olarak, fiyat fayda oranı, aracın genel sürüş konforu, kullanım zevki ve bence estetik özellikleri çerçevesinde gerçekten memnunum. Tavsiye edebileceğim bir araç diyebilirim.

Şunu da eklemeliyim otomobiller, taşıt "araçlarıdır"; yani bizim için ARAÇtırlar... Onları yorumlarken veya yorumları okurken gereğinden fazla anlam yüklememeliyiz.

Herkese sevgiler ve sağlıklı, koronasız günler dilerim...

Misafir-8402 13.04.2019 00:28

reneega birkaç adım öndedir yol tutuşu ve motordan dolayı

Misafir-5374 12.04.2019 19:24

jeep'in daha sağlam olduğu kanısına nasıl vardınız? İkisi de aynı sınıftır ve Nissan çölde, dağda, bayırda kısacası her yerde kendini ispatlamış bir markadır.

Misafir-6939 11.04.2019 23:45

merhaba,
ciddi bir eksiklik var. Elma ve Armutu karşılaştırmamak gerekir. Amaç sağlamlık ve arazide giden,yokuşta zorlanmayan mini suv ise Renegade. Yok şehirde olsun SUV olsun ise fiyata göre değerlendirmek gerekir. qashqai crossover olup SUV değildir.

Misafir-5647 04.02.2019 15:48

tabiki jeep.
jeep in geleneklerinden gelen arazi sağlamlığı ve motor sağlamlığı daha iyi bence.
sadece ikinci elde iyi diye bir araba almayın

mmm333 30.01.2019 12:27

Sevgili yorumcular,
Biraz geç de olsa cevap yazabiliyorum. Gecikme için kusuruma bakmayın.
Öncelikle hepinize teşekkür ediyorum. Farklı yönlerden, benim için aydınlatıcı bilgiler, görüşler paylaştınız.
Şu an itibarıyla 187 tercihte durum %50 - %50...
En azından ikilemimi paylaşmış oldunuz :)
Bir noktaya değinmek istiyorum;
Bu karşılaştırmalarda zaman zaman "taraflı yorum" yapıldığına dair birbirimize eleştiriler getiriyoruz.
Aslında böyle bakmasak diye düşünüyorum.
Taraflı olabilir yazılarımız, dozunu kaçırmamak üzere tabii. Şu ya da bu şekilde bazı beğenilerimiz ve tercihlerimiz söz konusu ve o çerçevede görüş bildiriyoruz, aksi de pek mümkün de değil zaten.
Sanırım hiç birimiz bu otomobil firmalarının sahibi de değiliz zaten... :)
Hepinize Sevgiler...

Misafir-3914 27.01.2019 23:20

Aslında ben olsan 2 aracı da tercih ETMEM. Ben olsam 2. El temiz bir 3008 1.2 active almanı tercih ederim. Eğer 2sinden biri ise Qashqai derim. Neden? Rengarde ın iphone 3 kadar küçük ekranı olması ve 1 yıl kullanıldıktan sonra çatlayan taşa benzeyen kalitesiz plastiklerini mi? Yoksa küçük bagajını mı tercih edeyim? QASHQAİ

Misafir-730 19.01.2019 20:30

Nissan'ın avrupada sınıf lideri olduğu ve 2. elinin iyi olduğu bir övgü değil, bir gerçektir ve burada kıyaslanan arabalarla ilgili bir gerçektir (kıyaslamada olmayan araçlardan bahsetmek yersiz, burada aynı fiyata sahip olan a mı yoksa b mi diye sorulmuş; çok daha pahalı olan c, d, e ve f sorulmamış)

Misafir-8080 18.01.2019 08:18

6593 olarak, arkadaşın kriterlerine göre araçlar yazdım. @4743 taraflı demişsiniz. taraflı olsam bir tane marka yazar şöyle iyi böyle güzel diye överdim. siz yazılan kriterleri okumadan yorumluyorsunuz sanırım. arkadaşın kriterlerinde 2.el gibi bir takıntı, sınıf lideri olması gibi bir takıntısı yok mesela. zaten iki modelinde en son tercih olacağı belli başlıktan. dizel benzinli ayrımı ve fiyatı denk olsun diye bir hesaba girmedim. arkadaş bir fiyat kriteri belirtmemiş, benzinli veya dizel olacak gibi bir şey de söylememiş. başlığı iyi okuyunuz.
Aranan kriterlere uygun araçları belirtmek yanlış ve taraflı yönlendirmek oluyorsa, "2.el piyasası çok iyi ya, avrupada sınıf lideri araba" gibi cılkı çıkan cümlelerde araç övmek ne oluyor merak ediyorum.

Misafir-7496 17.01.2019 18:55

Misafir 6593
Yazdığınız araç fiyatları dizel otomatik ve hatta bazıları tekna paketten daha donanımlı dizel-otomatik versiyonlar.Haliyle pahAlılar,insanları yanlış yönlendirmeyelim.

Misafir-7109 17.01.2019 15:59

renegade' in kronik sorunları ve Nissanın servis ücretleri araştırılmadan karar verilmemeli..
Tavsiyem Kadjarı da değerlendirmenize almanız.

Misafir-4743 17.01.2019 14:56

Değerli misafir 6593
Sizin yazdığınız fiyatlar nissan qashqai tekna paketine denk fiyatlar mıdır lütfen kontrol ediniz.Mesela kia sportage demişsiniz ancak sportagenin en dolu paketinin fiyatını yazmışsınız.Tucson demişsiniz tucsonun sunroof,4 koltuk ısıtma versiyonunu yazmışsınız.Halbuki bu kıyaslama daki fiyatı uygun olan qashqai , bu sitede yeralan bilgilere istinaden deri döşeme koltuk - renkli camı vs vs olmayan versiyon.Taraflı bir kıyas yaptığınızı düşünüyorum

Misafir-5415 17.01.2019 13:58

Doğru hedef belirlemişsiniz.Ben de Nissan'ı öneririm. 146 bin TL de normal bir fiyat C segmenti SUV için. Aşağıdaki önerilen fiyatlarda da 146 bine C sınıfı tutlan bir SUV yok. Renegade, 2008, CHR, HRV zaten B sınıfı, ddiğerleri de hem daha pahalı hem de tutulmayan araçlar. Nissan bizde ve avrupada sınıf lideri.

Misafir-6593 17.01.2019 09:37

Sayın mmm333, sizin için önemli olan kriterlere göre bakmanız lazım gelen araçları aşağıya fiyatlarıyla yazdım. en alta da üstünde durduğunuz 3008'in en ucuzunu yazdım (Buradaki listelere göre). farkı söylememe gerek yok sanırım.

Misafir 8385 söylediği araçlardan 2008, XV, HRV, kuga size bagaj hacmi sunmaz. 350lt ile 390lt arasında değişirler.

2019 Kia Sportage 1.6 CRDi Prestige DCT - 189.900
2018 Seat Ateca 1.6 TDI Xcellence DSG - 166.200
2018 Seat Ateca 1.4 Xcellence DSG - 159.700
2018 Hyundai Tucson Yeni 1.6 CRDi Elite DCT - 174.290
2018 Opel Grandland X 1.2 Enjoy AT - 163.900
2018 Opel Grandland X 1.6 D Enjoy AT - 176.900
2018 Renault Kadjar 1.5 DCi Icon EDC - 164.900
2018 Renault Kadjar 1.2 Touch Roof EDC - 141.900
2018 Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG - 178.240
2018 Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG - 182.360
2018 Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Trendline DSG - 188.700

2018 Peugeot 3008 1.2 Active EAT6 - 252.170
2018 Peugeot 3008 1.6 BlueHDi Active EAT6 - 249.120

Misafir-8385 16.01.2019 21:00

suv olarak, bence bu paralara alınabilecek neredeyse en kötü iki tercih.
toyota C-HR Hybrit 146 bin
peugeot 2008 allure dizel 148 bin (bir alt segment olmasına rağmen QQ ile hemen hemen aynı genişlik ve konforda, renegade den zaten daha geniş, üstelik dizel ve ful donanımlı)
Renault Kadjar touch dizel 150 bin
Subaru XV 152 bin
seat ateca FR yada xcelence 157-159 bin
honda HRV executive 162 bin
ford kuga ecobost 164 bin
...
bu araçların hepsi bence karşılaştırdığını iki araçtan da daha iyi.

Misafir-5518 16.01.2019 20:25

qashqai ülkede en çok satılan suv bu yüzden 2. elde kaybetmez
ancak renegade için aynı sözler yok satarken zarar etmemek imkansız
qashqai alacaksanız skypack almanızı öneririm(skypack qashqai kullanıcısı olarak) çünkü donanım olarak tekna çok kötü ancak skypack donanım iyi qashqai daha az yakıyor ve fiyatı daha uygun qashqai skypack alın bu yüzden

Misafir-4210 16.01.2019 19:02

Eğer Qashqai dizel olarak bu fiyatta olsaydı alınabilirdi kesinlikle Qashqai seçerdim hem 1.2 tekna boş paket bence paraniza yazık olur hem jeepe göre motor hacmine küçük jeepin performansı Qashqaiye göre daha iyi olur yakıt tuketiminde ise fazla bir fark yok bana kalırsa jeep renegade

Misafir-7518 16.01.2019 18:41

Bayilerden araştırmalısınız bence 3008'i. Qashqai zaten bunların yarım segment altı bir araba. 1.2 130 HP'lik motor da her türlü şekilde performans ve yakıt tüketimi açısından sizi tatmin eder.

Yeni Karşılaştırma Ekle