2018 Ford Focus vs. 2018 Toyota Corolla

profil
recepemir

04.12.2018 16:23

Arkadaşlar ben Focus 2015 kullanıcısyım.Gayet memnunum 2018 geçmek istiyorum.Şu iki araç arasında kaldım.Ford yola yapışıyor.Ford tercihim ama
Bazı arkdaşlar coralla al dedi
Bitaneside dediki ford 2018 e geç dedi Hadi reno olsa toyotaya geç derim ama dedi
Focustan inip toyotaya binilmez dedi
SİZCE?

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2018 Toyota Corolla 1.4 D-4D Life
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Dizel
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1364 cc
  • Beygir Gücü90 HP
  • Ort. Tüketim4.1 lt
  • 0-100 Hızlanma12.5 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2546 11.12.2018 13:08

Misafir 426 Çarpışma testlerinde yol tutuş değil , çarpışma esnasında iç kabin de oluşacak hasar gibi kriterler ölçülür.İihs de zirve puan top safety pick değil top safety pick plus'tur.

Misafir-426 11.12.2018 12:34

Toyota Corolla euro Ncap'ten 5 yıldızlıdır, IHHS'den de "top safety pick" almıştır (yani zirve). Daha ne güvenliği olacak. Demek ki yol tutuşu da yeterli ki 5 yıldız ve "top safety pick" almış. Ve dünyanında en çok tercih edilen aracıdır.

Misafir-9529 10.12.2018 21:50

sn.4869 bende 7820:benimde söylemek istediğim şuydu:arabanın iyi yol tutması kaliteli ve sağlam malzemeden yapıldığı anlamına gelir.buda hemencecik yıpranmayacağına işaret eder. oto kiralamacı arkadaşım var ikinci el aldığı 2012 model focus 3'ü yıllardır kiraya verir.sırf merakımdan bi kaç tur atayım dedim araba hala taş gibi. üstelik otomatik vites. bir sorun yaşadığınıda duymadım

Misafir-4816 10.12.2018 02:34

sn. 4869, ben 629. yorumumda herhangi bir markadan söz etmedim bile. sorunuza gelince evet yoldan-seridinden cıkan toyota da mercedeste, honda da reno da fiat ta vw de vb.de gordum.
ne demek istediğimi anlamışsınız bile. birinci etken sofördür her zaman, ikincisi yol durumu, üçüncüsü aracın emniyet sistemleri, dördüncüsüde mekaniğidir.

Misafir-6750 09.12.2018 16:13

Yol tutuşun önemini uzun yolda hafif viraj varken kamyon sollamada, köyünüze giderken yola aniden bir büyükbaş hayvan atladığında ondan kaçmaya çalışırken yahut çevreyolunda ilerlerken yola bir çocuk atladığında ondan sıyrılmaya çalışırken anlarsınız. Güvenlikle ilgili şeyler bu kadar hafife alınmamalı. Focus artık torsion kullanıyor denmiş ama bu torsion bizim bildiğimiz acemilikteki tipte bir torsion değil, hafif eğimli süspansiyonları sayesinde yanal kuvvetleri de emip bir önceki nesli kadar eğlenceli olmasa da yine çok yüksek limitler vaad ediyor ki Corolla tüm yatırımını süspansiyon konforuna yapmış vaziyette, şasisi yol tutuşta esp tabanlı kalıyor. Onun dışında aşağıda da belirtildiği gibi dizelde corolla alınmaz, zira dizel i20'lerin bile stoplarını incelemek zorunda kalırsınız. Malzeme kalitesi Focus'ta bir tık daha iyi. Ses yalıtımı da öyle. Yepyeni 8 ileri tam otomatik şanzımanı da corolla'nın hem tek kavrama otomatiğinden, hem de manuelinden çok daha iyi. Corolla daha az yakacaktır. Focus'a 180 bin ödeyebilecek durumunuz varsa eğer bu karşılaştırmada pek fazla düşünülmemeli. Farkla Focus alıyor.

Misafir-9007 09.12.2018 16:01

Yiğide hakkını teslim edelim önce. Yol tutuş konusunda Ford bir zamanlar gerçekten efsaneydi ama, bu gerçek, artık çok eskiler de kaldı. Bence karşılaştırma da, asıl önemli nokta, motor. Toyota nın bu 1.4 dizel motoru oldukça zayıf ve sınıfına yakışmayan bir gücü var. Bu motor ile rakipleriyle boy ölçüşmesi asla mümkün değil. Bizzat deneyimledim ve insanı hakikaten fıtık edecek kadar hantal. Rakiplerinden 20 bin daha ucuz olsa bile asla almam.

Misafir-4869 09.12.2018 14:01

Sn.7820 ve Sn. 629, siz hiç yoldan çıkan, virajı alamayan Toyota gördünüz mü? Bir daha söylüyrum. Normal C sınıfı sedan 1.4 ve 1.5 motorlu bir halk arabsının olağanüstü bir yol tutuşunaa sahip olmasına gerek yoktur. Yıllardır Toyota kullanıyorum ve yol tutuşundan çok memnunum (hiç yldan çıkmadım, şarompolle de yuvarlanmadım). Focus da iyi arabdır ama güvenlik, sorunsuzluk, sessizlik, tüketim...vb gibi bir sürü parametreyi konuşmaksızın sürekli yol tutuşu konuşmak biraz garip değil mi?(üstelik 1.5, 1.5 motorlu bir halk arabası için).

Misafir-2742 09.12.2018 12:45

Türkiye'de bilgi eksikliğinden olsa gerek yol tutuşta ford lider kabul edilir. tabi subaru'yu bilenler için bu tamamen yanlıştır. yol tutuşta subaru ve diğerleri vardır. bu arada hatırlatayım japon subaru toyota ile ortaktır. isteyen arkadaşlar youtube'a subaru forester yazsın içinde ford'un da olduğu kaygan zemin yokuş testinde subaru'nun ford ve diğerlerini nasıl geçtiğini izlesin.

Misafir-7820 08.12.2018 20:04

Sayın misafir arkadaşlar,sizi sıkan yol tutuş muhabbeti tamamen güvenlikle alakalıdır.İyi yol tutan araba,güvenli ve kalitelidir.Focus ta C sınıfında en iyi yol tutan arabadır.Karlı,buzlu yollarda bile direksiyon tepkimeleri çok iyidir.Kolay kolay kaymaz.İşte bu muhabbet bu yüzden önemlidir!

Misafir-629 08.12.2018 14:39

sn 4364, aracın yol tutusu etkenini hafta sonu 1 saat ötede piknik yapmaya giden değil, aracını 4 mevsim hemen hemen her gün işe gidip gelen veya işi gereği zamanının çoğunu aracında geçiren ( rallici vs kastetmiyorum :) daha iyi anlar.
çok şeritli şehit içi-dışı yolda ortalama bir hızda ilerlerken bile uzun tatlı bir virajda 3 metre eninde bir şeritte 2 metreden dar arabayı kendi şeridinde ilerleyemeyen - ilerletemeyen araçlar-şoförler yüzünden önüm boş ise hızlanarak, dolu ise yavaşlayarak sırf diğerleri ile eş zamanlı her türlü viraja girmekten kaçınırım. çünkü kendi şeritlerinden çıkarak bizim şeride sarkmaktalar.
burada aracın yol tutusu kotu bile olsa usta soför aracı seridinde tutar. aracın yol tutusu iyi olsa bile acemi soför aracı seridinde tutamaz. bu dediklerim trafık kurallarına uygun ortalama hızlarda.
usta soförün 70 ile şeridinde dönebileceği virajı acemi soför 50 ile dönemiyorsa ve 90 ile girmeye kalkarsa viraj içinde kaç şerit ihlalı yapacağını belli değil. birde bunun yol tutuşu kötü bir araç ile (lastik ve yol durumuda iyi bile olsa) olduğunu düşünün. sonuç; gazete haberi; kontrolünü kaybeden araç ..... bilmem nerede birden fazla araçlı kaza ..... neyse herkese kazasız belasız sürüşler.

Misafir-5345 08.12.2018 13:27

Misafir-4364
Size katılmamak elde değil. Gören de focusların rahatça girip çıktığı virajlarda diğer araçlar takla atıyor sanacak. araçların yol tutuşunu ölçen geyik testtinde bu c sınıfı binek araçların çoğu testi 75- 82 km hızları arasında bitiriyor. Bu yeni focus ise testi 83 km ile geçti. Ama aradaki bu 3 5 km lik farkı öyle yere göğe sığdıramamanın da alemi yok. sonuçta ralliye katılmıyor bu araçları alan insanlar. Bu yol tutuş olayı tercih parametrelerinden sadece biridir. geriye kalan bir sürü kriter var değerlendirilmesi gereken... konfor, sağlamlık, yakıt tüketimi, bagaj hacmi, bakım maliyetleri, fiyatına göre sunduğu donanımlar, yedek parça bulunma durumu vb.

Misafir-4364 08.12.2018 11:33

Yahu nedir bu yol tutuş, yola yapışma muhabbetleri? Her arabanın optimum bir yol tutuşu vardır ve bu tutuş C sınıfı normal halk arabaları için çok yeterlidir. Yarış-ralli yapmadığımıza göre, 1.4-1.5 dizel bir halk arabsında arabada çok üstün bir yol tutuşunun olması gerekli mi? Başka konuşulacak parametreler yok mu? Sürekli bu yol tutuş konusu sıktı.

Misafir-7012 07.12.2018 23:29

Focusa devam etmenizi öneriririm. Corolla dizelde ve yol tutusunda bu yeni torsiyonlu focusla bile yarisamaz . Kaldi ki bu torsiyon kırması bi sistem ve yol tutuş bu motorla yapabileceklerinize iyi tepkiler verir. Bence hala yol tutuşa en iddialı c sınıfı sedan. Corolla hem yol tutuş hem motor performansı ile focus ile yarışamaz. 9 ileri otomatik oranlı tam otomatik civic alınabilir bence. Eğer alternatif istiyorsanız. Yol tutuş iyidir motor bu segmentte yeterli sayılır ve şekli güzel bence. Test sürüşü yapın birde.

Misafir-8851 07.12.2018 10:48

2015 Focus yola yapışıyordur ama aynı şey yeni Focus için geçerli olmayabilir.
Yeni ve daha ucuz bir süspansiyon sistemi kullanmışlar.
Yabancı kaynaklarda sürüş karakterinin kötüleştiği yazıyor.

Misafir-325 06.12.2018 21:31

Focus eskisi gibi yola yapışmıyor, torsiyon çubukları var, arka tekerlerde ama eskisi gibi de sert değil

Misafir-5839 06.12.2018 21:25

Focustan indikten sonra c segmentte focus dışında sizi anca civic ve octavia tatmin eder onun dışındakiler focusun aştında kalır kalite olarak

Misafir-2350 06.12.2018 21:19

Dizelde corolla bence alınmaz. Ama benzinli de ben her türlü corolla derim. Hatta 2019da corollanın hibriti çıkacak ve bence işte o zaman rakipsiz olacağını düşünüyorum bu kıyaslamada focus derim ama yeni corolla beklenmeli

Misafir-2307 06.12.2018 21:14

Fordda partikül filtre var. Dizilerde baş ağrıtır yeni nesil dizeller bundan sıkıntılı hondada var aynı sıkıntı

Yeni Karşılaştırma Ekle