2017 Volvo V40 vs. 2017 Mercedes A Serisi

profil
hüseyinn

20.07.2017 17:15

İkisi de premium, ikisi de kaliteli biliyoruz ve kabul de ediyoruz; bundan sonrası içinse hangi noktalarda hangi araç öne çıkıyor, sizce hangisini tercih etmeli? Ancak Mercedes A'nın iç mekan tasarımı olmamış gibi(özellikle ekran eğreti duruyor) şimdiden belirtmek isterim... Teşekkürler:)
  • 2017 Volvo V40 1.5 T3 Inscription
  • Fiyat124.900 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1498 cc
  • Beygir Gücü152 HP
  • Ort. Tüketim5.5 lt
  • 0-100 Hızlanma8.3 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2017 Mercedes A Serisi A180 1.6 Urban
  • Fiyat151.700 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1595 cc
  • Beygir Gücü122 HP
  • Ort. Tüketim5.4 lt
  • 0-100 Hızlanma8.6 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
hüseyinn 21.07.2017 18:02

V40'ın dinamik dış tasarımı Mercedes A'nın bir adım önünde diyebiliriz, İnscription paketin krom ön ızgaralarının araca kattığı hava bile tek başına tercih sebebi olabilir(o kadar beğendim yani), iç dizayna gelince Volvo detaylar üzerine çok çalışmış; bunu elinizi attığınız her bölümün kullanım kolaylığından anlayabiliyorsunuz, iç mekan kalitesi de gerçekten ‘ben premium bir arabayım’ diyor, üstelik ful deri koltuklarla aldığınızda hem mest oluyorsunuz hem de aynı segmentteki rakiplerinin bir adım önünde olduğuna kani oluyorsunuz. Zira koltuklar çok rahat olmakla beraber iç mekandaki neredeyse her malzemeye özenmiş, çalışmış Volvo. Ancak; ön yolcu koltuğuna bindiğim an başımın tavana değecek gibi olması(boy 1,80 mt.) ve bagaj hacminin nispeten küçük kalması benim için öne çıkan eksilerdir. Ön yolcu koltuğundaki yükseklik sorunu, şoför koltuğundaki elektronik hareket tuşlarının opsiyon olarak buraya da ekletilip koltuğun alçaltılması ile çözülebilir diye düşünüyorum(ekstra maliyet). Bagaj hacminin nispeten(çok da değil) küçük kalması ise aracın arka bölümünün o şık tasarımının bir maliyetidir, feda olsun bu segmentte göz ardı edilebilir genç alıcı kitlesi tarafından. Bir de motor; Volvo’nun yeni ve kendi üretimi olan T3 motoru. 152 hp(beygir) güç ve 250nm tork üretiyor, gaza yüklendiğinizde sizi şöyle bir geriye yaslayıp kendine öne atıyor. Bir önceki motor seçeneği T4’e nazaran daha küçük hacimli ve daha düşük güçte olmasına rağmen yeterince güçlü ve performanslı. Neticede 152 beygirden söz ediyoruz. Böyle daha iyi olmuş. Sürüşü keyifli, yol tutuşu da gerçekten iyi. Sürücüye güven veriyor bu araba. Şimdi biraz Mercedes A’den söz edelim; araç AMG paket olmazsa dıştan bakınca göze pek hoş gelmediğini ifade etmeliyim. Dış tasarımda yalnızca V40 değil, BMW 1’in de gerisinde kaldığını düşünüyorum. Bir Mercedes albenisi göremiyorsunuz… İç mekan malzemeleri kaliteli olmakla beraber konumlandırmalar doğru gelmedi bana. Ekranın öyle bir çerçevesi öyle bir duruşu var ki en büyük eksiyi buradan yiyor Mercedes A. İç mekan malzemelerinin uyumunu, ortamın ahengini en başta o ekran bozuyor diyebilirim. Orta konsolda da tuşların kalitesi ve konsolun işlevselliğine diyecek bir söz olmamakla beraber tasarım modern ve özgün gelmedi bana. Aynı eleştiri Volvo’ya da yöneltiliyor ancak karakteristiği Mercedes’ten daha çok yansıtıyor Volvo tasarımıyla. Ayrıca biraz kullanınca alıştığımı ve güzel göründüğünü fark ettim, Mercedes A’nın gövde ve orta konsoluna alışabileceğimi sanmıyorum… Mercedes’in iç mekanının en büyük artısı ise tabi ki havalandırma ızgaraları; gerçekten çok tarz, çok başarılı. Diğer yandan bir büyük artıyı da iç mekan aydınlatması ve direksiyon hak ediyor. Direksiyon konusunda aksini düşünenlerin sayısı az olmamakla beraber Volvo’nun direksiyonu da gerçekten özgün, lüks ve kaliteli. Arka koltuk diz mesafesinin genişliği ve bu aracın da koltuklarının rahatlığı ayrı bir ferahlık ve konfor katmış Mercedes A’ya. Bu arada iki aracın da ses izolasyonunun çok iyi olduğunu belirtmeden geçmeyeyim. Son olarak Mercedes A180’nin motoru V40’a nazaran hızlanma ve maksimum sürat konusunda bir adım geride diyebiliriz. Ancak sahibini tatmin eder diye düşünüyorum. A180 motoru 122hp beygir gücü ve 200 nm tork üretiyor. A200 motoru ise aynı hacimde olmakla birlikte 155hp beygir gücü ve 250 nm tork üretmekte ve son derece tatminkar bir performansı var. Ancak iki motor seçeneği arasındaki fiyat farkı oldukça fazla(yaklaşık 16000 TL). Ve bir ek de aerodinamik konusunda yapayım, Volvo V40 Mercedes A’ya göre biraz daha iyi diye düşünüyorum, kısa ve arka arkaya virajlarda yola daha iyi ve dengeli tutunuyor. Görüşlerini paylaşacak olanlara şimdiden teşekkür ederim. Benim tercihim bu aşamada V40.

Misafir-6488 21.07.2017 17:11

sağlamlık istiyorsan Volvo, estetik istiyorsan mercedes

Misafir-2491 21.07.2017 12:40

ben volvo alırdım daha sağlam ve daha ucuz

Yeni Karşılaştırma Ekle