2017 Volkswagen Jetta vs. 2017 Toyota Corolla

profil
moza

22.08.2017 17:03

Yıllık 6-7 kilometre yaptığımı düşünürsek tercihim benzinli.Sizce hangisi ?

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-5934 27.08.2017 20:49

4891, toyota, yaklaşık 20 yıldır ürettiği hibrit motorlu araçların10 milyonluk satışıyla dünya lideri. yani hem benzin ve dizelde hem de hibritte dünyanın en çok satılan aracı. lütfen yanıltıcı bilgi vermeyin. ayrıntılı bilgi için toyota hibrit sayfasına girin.

Misafir-481 27.08.2017 15:27

Misafir-4891 *** Toyota 1997 yılından beri hibrit teknolojisini kullanıyor ve dünya çapında 10 milyondan fazla hibrit satışı gerçekleştirdi. Şimdi ben size soruyorum hangi elektrikli otomobil 10 milyon barajını geçti? Bırakın 10 milyonu dünyada 1 milyon satan elektrikli araç bile yok. Bunun sebebi de elektrik teknolojisinin istenilen seviyeye gelmemiş olmasıdır. Elektrikli otomobillerin şu an önünde 3 büyük engel durmakta.
1-Şarj dolum süreleri çok uzundur.
2-katettikleri mesafe kısadır.
3-Batarya dayanıklılığının istenilen düzeyde değildir.
Aslında bu üç engele şarj istasyonlarının az olmasını da ekleyecektim ama bu sorun amerika ve avrupa'da kısa vadede aşılacak gibi gözüküyor.
Kıssadan hisse elektrikli otomobillerin önünde aşılması gereken sorunlar var. Bu sorunların aşılması en az 10 yıl sürecektir. O açıdan tam elektrikli otomobillere geçişteki konsept hibrit araçlardır. Toyota yetkilisi de zaten hibrit araçların geleceğin teknolojisi değil, günümüzün teknolojisi olduğunu söylemiştir. Toyota şu an hibrit yatırımının neredeyse tamamını ev teknolojisine kaydırmış durumda. 2020 yılında bu sorunları aşmış bir elektrikli otomobil piyasaya sürmesi bekleniyor. Aslında hibrit demek hem elektrikli hem benzinli araç demek. Yani Toyota elektrikli otomobillere yabancı olan bir marka değil ki zaten 2012 yılında düşük bir bütçeyle Toyota İQ EV'i çıkarttılar. Benim merak ettiğim taraf aslında Alman otomobil markalarıdır. Alman araçları maalesef batarya teknolojisine çok yabancı. Gelecekte içten yanmalı motorların tamamen yasaklandığı bir dünyada Alman devleri buna nasıl adapte olacak hep birlikte göreceğiz.

Misafir-4891 27.08.2017 11:44

Hibrit deyip duruyorsunuz da, basından okuduğum kadarı ile,Toyota nın hibrit teknolojisine yaptığı yanlış yatırım sonucunda zarar ettiği yazıyordu. Bence de doğru tespit. Hibrit araçlar maalesef, istenilen satış başarısını sağlayamadı. Tesla ve Elon MUSK elektrikli arabaları piyasayı sildi süpürdü. Bundan sonra, müşteri, hibrite mi bakar.

Misafir-6360 26.08.2017 16:44

Tsi 1.2 hacimli motorun performansını corolla 1.6 ile kıyaslıyorsak demek ki tsi verimli bir motor ama illa performans testi yapılacakca 1.4 tsi ile defalarca corollaya plaka okuttum. Youtubedan herhangi bi kanalda izleyebilirsiniz.

Misafir-1356 26.08.2017 14:29

ne kadar fanatik arkadaşlar var burada, ne jettanın ne corollanın yerden yere vurulacak bir durumu yok ötekine göre. ergen çocuklar gibi ... yarıştırmışsınız resmen. biraz kayda değer ve objektif yorum yapın diyeceğim ama gözler ötekine o kadar kör ki, herkes kendi aracını ferrari diğerini hacı murat görüyor. hayatımızın her alanında spor, siyaset vs. hep böyle bir toplumuz maalesef. şimdi benim de bir fikrim var elbet ama bunu dinleme ve anlama ihtimali olan kimse yok neredeyse o yüzden yazmaya da gerek yok. ama bence bir fikriniz varsa bu "karşılaştırma" için, önce her iki aracı da tecrübe edeceksiniz sonra atacaksınız yok hızlanmaz, yok arıza, yok tüketim, yok bilmem ne. bunu yapan bir sürü uzman var, onları dinleyebilirsiniz mesela, hoş gerçi ülkede uzmana, bilene, mürekkep yalayana da değer yok ya herkes kendini profesör zannediyor.

Misafir-4245 26.08.2017 10:53

Turbo tüketim hususunda kayda değer bir fark yaratmaz. Kaydadeğer başarıyı hibrit sağlar. Onda da öncü Japonlardır (almanların esamesi okunmaz hibritte). Dünyada da birçok kişi Japonları daha çok tercih ediyor. Toyota'nın bmw motoru kulllanmasında ne var?Almanların şahı Mercedes ne motoru kullanıyor? Dizel zaten bitik bir yakıt, Toyota bu bitik yakıta yatırım yapmak istemiyor. Gelecek Hibrit te, elektrikli otomobilde. Ne oldu vw'nin "clean diesel"i hüsran oldu. Bizim gibi şark toplumlarında malesef alman hayranlığı çok fazla. Amerikada en zengin, çağdaş insalar gidiyor Prius alıyor, ama bizde illa alman :-)

Misafir-190 26.08.2017 10:08

peçete 26, bir yanda dünyanın en çok satılan ve müşteri memnuniyetinde lider olan toyota corolla, diğer yanda dsg, turbo ve beyin arızalarıyla pes dedirten, emisyon skandalı nedeniyle dünyada çoğu ülkede satışı yasaklanan, donanım fakiri, tasarım tekrarlı vw jetta. bu arada dünyanın en çok satılan aracı corolla türkiye'de üretiliyor, bazıları gibi çin ve meksika'da değil.

Misafir-1799 26.08.2017 09:36

Ya arkadaşlar inat uğruna saçmalıyorsunuz
Cvt de aralıklar var 7 ileri (sanal manal) Gidip binin kullanın vites değişiyor mu değişiyor. Bitti
Jetta da 105 hp corolla da 132 hp var mı? Bu beygir arabanın hızlandıkça daha da hızlanması gereken gücü sağlıyor mu? Sağlıyor. Bitti.( bu ne demek olduğunu einstein a sorun. Fizik kuralıdır)
0-100 değeri yanıltıcı değil tam tersi bütün dünyada kabul görmüş referans değeridir. Corolla yerden yere vurduğunuz cvt vites ve 50 yıllık dediğiniz atmosferik motor ile Jetta dan daha çabuk hızlanıyor mu? Hızlanıyor. Bitti
Jettanın garantisi 2 sene corollanın 5 sene . Bitti
Şikayet arıza gibi kritlerlerde acaba şikayetten geçilmeyen vites kimde? Bitti.
1.2 uyduruk turboyu ve dökülen dsg yi nimetmiş gibi pazarlamaya çalışıyorsunuz. En fazla 175 tork veriyor
Konfor donanım konusuna hiç girmiyorum. Jettalarda artık geri görüş kamerası ve navigasyon var mı? Geldi mi? Geldiyse doğuş otoyu tebrik ediyorum. Yıllarca bomboş araçları insanlara fahiş fiyata pazarladılar.
Yakıt tüketimi 4.9 diyor jetta için. Şehiriçinde dikkat etmezseniz tüketimin ne kadar arttığını bütün turbolu araç sahipleri bilir ama sakin kullanımda yakıtı yakındır
Sözüm vw ye değil. Adamlar milyar tane araç üretiyor. Yılda 6 milyar euro arge yapıyor. Ama bu aracı üreten firma bile sizin kadar abartmıyor. Ortalama vasat bir araçtan jettadan neredeyse audi a5 çıkartacaksınız. Bu arada katıldığım nokta corollanın içi çok kötü gerçekten
Ayrıca birisi lpg yi aşağılamış. Abukluk demiş,zencilik demiş. Ben o yorumu yapan için üzüldüm.
Birisi de demiş ki corolla polis arabası. Olsun ne güzel.güzel araca binsin Türk polisi.
Jetta da garanti bankası ve doğuş iştiraklerinde kullanılıyor. Yani ?

Misafir-2532 26.08.2017 02:26

Recete26 bmw'nin yalnızca 1.6 dizel motorunu (öyle lanse ediliyor ama aslında pejo) kullanıyor. Bunu da emin ol bmw babasının hayrına yapmıyor. Bmw, bunun karşılığında toyota'nın hibrit teknolojisinden yararlanıyor. Keşke japonların zamanında fiat'ı taklit ettiğini araştırdığın kadar bunları da araştırsaydın. Japonların fransız mühendisliğinden öğreneceği çok şey var demişsin. Bence bu konuda haklısın. Tıpkı iki Alman devi olan mercedes'in reno'dan, bmw'nin ise pejo'dan dizel motorlar alıp kullanması gibi. Opel ise abileri bmw ve mercedes'i aşmış, kendisini tamamen fransızların kollarına teslim etmiş. Ha bu arada alman mühendisliği ve disiplinine sahip vw'nin fiat ile ortaklık görüşmeleri yaptığını biliyor muydun? Bilmiyorsan da öğrenmiş oldun.

Misafir-6092 26.08.2017 00:00

Murat Erdoğan ve Misafir- 1857
Toyota Corolla'da 1.6 lt Valvematic motor ve MultiDrive S adlı CVT (sürekli değişken oranlı) şanzıman kombinasyonu vardı. Yani Cvt şanzımanlı olduğu için dişli yoktur kayış vardır. Dolayısı ile 6 İLERİ DE DEĞİLDİR 7 İLERİ DE DEĞİLDİR sürekli değişken oranlıdır. Jetta dsg kullanır 7 ileridir.
aracın yürümesi için beygirin tekerlere aktarılması çevirme gücüne (moment) yani Tork a bağlıdır.
jetta Tork :175
Corolla Tork : 160 saygılar...

murat ERDOĞAN 26.08.2017 01:10

evet cvt sonsuz vites demektir. Ama kağıt üzerinde. sizin o kayış diye tabir ettiğiniz şey oradaki kasnağın dönüşünü sağlamak için kullanılan bir parçadır. cvt şanzıman içindeki bu kasnaklar sıkıştığında vites oluyor. ve bu araç bilgisayarında sanal olarak yapılıp şanzımana aktarılıyor. arabayı tanımadığınız için sonsuz demişsiniz ama değil. aracı tiptronik olarakta kullanabiliyorsunuz. ve yine 7 ileridir. şahsen corolla premium sahibiyim. inanmayan varsa gitsin baksın. bayiler orada.

haa tork ve beygir işine gelirsek youtube da videolar gani. 1.4 tsi golf ile bu kasa corollanın kapışmaları. 1.4 tsi 205 tork golf corollayı geçemiyorda 1.2 tsi 105 lik mi geçecek. önemli olan bu verilerin tekerleğe ne kadar iyi aktarıldığıdır. ayrıca iyi araştırırsanız beygir ve tork dengesi iyi ayarlanmış araçların çok daha hızlı olduğunu anlarsınız. buradaki esas faktör beygirdir.

misal ferrari 458 ---- 4500 cclik bir canavar. tam 570 beygir. sizin mantığınıza göre bu aracın 1000 tork olması lazım ama değil işte 540 tork.

misal : lamborghini avendator. 700 beygir. tork kaç? 690

misal :ferrari fxx 800 beygir 700 tork.

ferrari lamborghini gibi markalar gerçekten zevkine araba yapıyorlar. paran olsa da adamdan araba alamıyorsun. kriter koyuyor. bende paran geçmez diyor. şimdi bu dünya devi şirketlerin mühendisleri bilmiyor tork'u yükseltmeyi jetta'nınkiler en iyisi öyle mi ? yapmayın arkadaşlar. dengeli olması lazım. tork herşey olasaydı dizel arabalar yarışırdı formula 1 de . değil mi? dengeli olmalı.

Misafir-2878 25.08.2017 20:55

Lütfen dizeli satıştan kaldırılmak zorunda kalmış arabayı övmeyin. Turbo ile atmosferiğin tüketim açısından çok az farkı var, performansta ise hiç fark yok hatta Corolla daha seri. Bir arabanın "polis arabası" olması utanılacak değil övünülecek bir unsurdur.Kısaca dünyanın en çok tercih edilen otomobilidir Corolla.

recete26 25.08.2017 20:07

murat ERDOĞAN, ben misafir 1857, 0-100 km hızlanması çok yanıltıcıdır çünkü o süreyi sağlayabilmek için 6500 devire kadar hızlanıp üst vitese atmak gerekir. Ama rampalı, virajlı bir yolda yavaşlamaya başlar başlamaz atmosferik motorlu araçlarda alt viteslere atarsınız çünkü o dediğiniz performansı 4300 devirden önce vermez bu da kullanışsız, yakıt tüketimini coşturan bir şeydir, bu temel bilgileri gözönünde bulundurmak istemiyorsunuz ya da bu işten hiç anlamıyorsunuz ikisinden biri. IIHS'den bahsediyorsunuz ama NCAP'tan bahsetmiyorsunuz. Bir gerçek var otomobil yapmasını Fiat markasının külüstürlerini taklit etmekle başlayan Japonların bırak Almanları, Amerikalıları, Fransız mühendisliğinden de öğreneceği çok şey var. Toyota BMW motorlarıyla falan idare etsin geriden gelmeye alıştılar.

murat ERDOĞAN 26.08.2017 11:31

bu kadar taraflı yaklaşmanıza şaşırdım. hiçbirisi babamızın malı değil. 0-100 yanıltıcımış ne inandırıcı o zaman? ben bu araçla ankra elmadağ yokuşunu 120 ile yarım gazda çıkıyorum. araç düz yolda 230 u görüyor. aksaray konya arası yolda gördüm. rampa yok düz yol. yakıt konusuna girmeyeceğim bile. ben lpgsiz benzinli kullanmam zengin değilim. dşp gaz gşdersen 27 kuruş yakar uzun yolda sakim gidersen 19-20 kuruş. yakıtı. tsi motor sahipleri düşünsün. yıllık 20 000 km yolum var. yıllık 4 bin lira kar bırakıyor. 5 yıl kullansam 20 binlira kardayım. motor bitse ne olur. haaa bitiyormu bitmiyor. bakınız 1985 model renolar hala ayakta ve lpg li

iihs ile ncap i kıyaslamışsınız. ya marsta yaşıyorsunuz yada ilk lada samara marka otomobilin alan 18 yaşında delikanlısın. iihsi testleri ncapten 4 kat daha zorludur. iihs den geçemeyen araç ncapten 5 yıldız alabilir. ama ncapten geçemeyen araç iihs de hurda olur. gir videolarını izle.

ayrıca global marka olarak otomobilde toyota dünya 1.cisidir. mercedes 2. bmw 3. honda 4 ford 5.cidir.. dünyanın en büyük 100 markası sıralamasında ilk 100 de bu araçlar var. vw listede yok . ilk yüz de yok. sende kalkmış yok japonlar ne bilir diyorsun.

murat ERDOĞAN 25.08.2017 15:45

Misafir-1857 bu arkadaşın corolla hakkında hiçbir fikri yok. corolla 7 ileridir. 6 değil. otomatik şanzıman 7 ileridir. bu sitedeki bilgiler yanlıştır. gidin test edin görün. ayrıca corolla 2017 de abd de iihs de top safety pick plus almıştır. dünyada ki en güvenli 10 araçtan biridir. jetta ilk 20 de bile yok. performans yokmuş corollada. 0-100 bakın hangisi performanslı. einstein der ki hızlı giden bir nesneyi daha da hızlandırmak istiyorsanız daha fazla güç gerekir. birisi 132 beygir birisi 105 beygir. hangisini tercih edersiniz.

donanım olarak jettanın highline modeli bile corollanın bırakın premium'u advance'e bile denk değil. ancak boş model olan active' e denk. araştırın yahu. siz burada comfortline'dan bahsediyorsunuz. arkadaşım kapı sesinin tok olması ile bitmiyor iş.

Misafir-1684 25.08.2017 14:10

geri görüş kamerası anahtarsız çalıştırma dışında corrollanın önemli bir üstünlüğü yok bence düşük devirde uzun yolda düşük devirde kullanım 7 ileri otomatik tsi seri kullanım için idealdir.her ne kadar kasa eski kalsada vw nin sürüş kalitesine yetişebilceğini zannetmiyorum .misafir 4645 in yorumuna katılıyorum estetikten uzak kaba ön göğüslük tasarımı sonuç polis arabası corollayı seçeceğime daha şık jettayı seçerim

Misafir-6410 25.08.2017 14:08

1902..... lpg li araçlar her zaman için zenci muamelesi görür, bunda alınacak bir durum yok. ayrıca, bu kadar öfkeye de gerek yok. turbo benzinli ile atmosferik motorun farkı, eski kara dizel motorla, turbo dizel motor gibidir. kendince haklı olabilirsin ama, 50 yıllık eski bir motoru şimdi yeni nesil bir motorla bir tutma, gerek yakıtta, gerek güçte, gerekse her türlü disiplinde yenilirsin.

Misafir-1857 25.08.2017 09:09

Jetta daha etli bir araç olduğu için daha ağır ondan dolayı biraz daha yavaş fakat turbolu olduğu için virajlı ve rampalı yollarda vites düşürmenden yoluna devam edebilecekken, Corolla düşük devirlerde cansız olduğu için sizi performans olarak tatmin etmeyecektir. Ortalama tüketim, bagaj ve iç hacim konusunda Jetta üstünlüğünü korurken, Jetta yine 7 ileri şanzımanıyla 6 vitesli rakibinden daha üstün. Yetişkin korumada ikisi de aynı puanı almışken, çocuk korumada ve güvenlik donanımları konusunda yine Jetta'nın üstünlüğünü görüyoruz. Yaya korumada ise Corolla biraz daha iyi gözüküyor, birine çarpçaksanız Corolla az farkla daha az zararlı yani ;) Velhasıl, daha üstün teknolojiye sahip alman mühendisliği ve disiplini benim tercihim olurdu

Misafir-1902 25.08.2017 07:03

Sayın 4645
Hayatımda tüplü araç kullanmadım. Ama neden abuk dediğinizi de anlamadım? Türkiye de 4.526.000 araç lpg li. Güney koreden sonra dünyada ikinci sıradayız. İtalya polonya japonya rusya hollanda avusturalya gibi ülkelerde de lpg oldukça popüler
AB hesap yapmış. LPG’li araç sayısı yüzde 10’a çıkınca 350 milyon tonluk karbondioksit salınımına engel olacak. 20 milyar dolarlık tasarruf sağlayacak. Bu yüzden bu işe özel önem veriyor. Mesela Almanya’da LPG’li araç sayısı sadece 200 bin. Yani listeye baktığımızda dünyada ilk 10’a bile giremiyor. Ancak otogaz istasyonu sayısına bakınca Almanya 3 bin 200 ile üçüncü sırada görünüyor. Bu tamamen geleceğe yatırımın bir göstergesi.
Jettaya gelecek olursak. Tutulacak hiç bir yanı yok. Hiç bir yeni teknolojisi yok. Dsg nin baş belası olduğunu herkes biliyor. Şirket arabası olmaktan başka bir işe yaramaz

Misafir-4969 25.08.2017 01:55

100bin lira para ver. Boşlayn bir araç al. Bence sitedeki arac karaşilastirma bölümunü kullanin ve bakin aradaki farka.corollada ki Ayni donanımı jettaya koydugunuzu düsünun( ki koyamazsiniz opsiyonel olarak bile yok birçoğu) fiyati 120binliralari bulacaktır. O paraya dizel otomatik dünyanin arabasi var. Amaciniz konforsa dsg korkusu yasamak istemiyorsaniz genislik ariyorsaniz 2. Elde deger ariyorsaniz corolla. Yilda 6 bin kilometre yapacaksaniz yakit olarak jettadan sadece 150-200 lira fazla yakarsiniz oda bir depo eder etmez.

Misafir-6556 24.08.2017 16:16

Corolla atmosferik ve turbo jettadan daha iyi hızlanıyor. Kasası nispeten daha yeni (jetta tarihi eser). Fiyatta da Corolla avanytajlı. Şanzıman sorunsuzluğu ve sağlamlığında da Corolla önde.Ön konsol tasarımı da çok güzel ve sade, tabii bunu anlayabilmek için "retro tasarımı" bilmek gerekir. Her arabanın iç tasarımı aynı olacak, alman tasarımı olacak diye bir kural yok.Jetta'nın tek artısı biraz daha az yakması.

Misafir-4645 23.08.2017 20:17

teknik olarak jettanın bir kaç üstünlüğü var konfor donanımları açısından ise corollanın. motor olarak tsi motor corollanın atmosferik motorundan daha çağdaş ve modern bir motor, çekiş yakıt tüketimi olarak da daha iyi. şanzıman açısından dsg çift kavramalı daha konforlu olacaktır. bence eğer tüp takma gibi (bana göre) abuk bir şey düşünmüyorsanız jetta daha mantıklı, ama benim için sorun değil ben tüplü de binerim diyorsanız corolla daha mantıklı, tabi corollanın eski kamyonların ön konsolunu andıran kesik ve bana göre(herkesin görüşü ayrıdır, saygı duyarım) son derece çirkin ön konsolunu saymazsak.

Yeni Karşılaştırma Ekle