2017 Volkswagen Golf vs. 2017 Hyundai i30

profil
tr2023

10.05.2017 20:42

Arkadaşlar;
KALİTE, TASARIM, EKONOMİ, ŞANZIMAN, İKİNCİ EL, GARANTİ gibi etmenleri göz önünde bulundurarak,
hangi modeli seçersiniz? Neden?
Yorumlarınız benim için değerli.
Teşekkürler.

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2017 Hyundai i30 1.4 Elite DCT
  • Fiyat107.000 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1353 cc
  • Beygir Gücü140 HP
  • Ort. Tüketim5.5 lt
  • 0-100 Hızlanma9.2 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-409 01.10.2017 18:31

garanti ile ilgili...
bunlar dediğim gibi ticari hamlelerdir.vw de babasının hayrına şuan garanti vermiyo.marka değerini son skandallardan sonra kazanmak için garanti veriyo.ülkemizdede iyi niyet garantisi ile en az 5 yıl veriyo.kendimden biliyorum.
amacım vw i savunmak değil. ama marka imajını daha yeni yeni oturtan hyundai için kalite ve dayanıklı diye vw e karşı üstün gösterilmesi de komik olur.fiyat ve donanım dolayısıyla tabiki tercih edilebilir.saygı duyarım

Misafir-8369 01.10.2017 15:23

İ30 gibi bir araca 104 bin verilmesine karşıyım. Bu benim kişisel fikrim. Bu kadar para veriyorsam, her şeyden önce sürüş kalitesi ve konfor ararım. İ30, bu açıdan asla sizi tatmin etmez.

Misafir-8703 01.10.2017 12:40

Hyundai i 30 u geçen hafta inceledim. Golfün rüyasında bile göremeyeceği kadar dolu elite smart plus benzinli otomatik 113.000 tl dizel otomatik ise 114.000 tl idi. Araçta bana göre tek eksiklik(aslında aracın değil Hyundai Türkiye nin hatası. Yurtdışında var çünkü) koltuk ve direksiyon ısıtma olmaması. 7 sene 80.000 km ya da 5 sene 100.000 km garantisi vardı. Almak için anlaşmak üzereyiz.

Misafir-751 01.10.2017 12:27

Teknoloji ile barışık olmak ve deneyimlemek, bence çok önemli. Burada anlaşılan o ki, çoğu yorumcu arkadaş turbo benzinli motoru hiç kullanmamış, sadece eski bilgileri çereçevesinde yorum yapıyorlar ( bu arada bilinen bir markayı da kötüleme alışkanlığını es geçiyorum ) Her iki motoru da denemiş uzun zamandan beri kullanan birisi olarak diyorum ki, aralarında o kadar çok fark var ki, burada anlatmakla emin olun anlaşılamaz. Eminim ki bu teknolojiyi ilk olarak VW yerine, Toyota veya Renault kullansaydı, bazı kullanıcılar yerlere göklere sığdıramazdı ( bence bununda gerekçesi VW nin burada üretim yapmıyor oluşundan kaynaklanıyor ) Bazı konular da doğru tektir, VW nin ardından çoğu firma artık turbo benzinli araç üretmeye başladı. Kısaca gerek güç, gerek verimlilik, gerekiyorsa ekonomi. Bu saydıklarımın hepsi turbo benzinliler de var. Hiç endişeniz olmasın alın kulanın çok memnun kalacaksınız. ( lpg belasının ne menem bir dert olduğunu bilirim )

Misafir-9696 01.10.2017 06:55

Sayın 9121
Vw yi yüceltmek için hyundainin uzun garanti süresini resmen hor görmüşsünüz ama vw nin dünya genelinde garanti süresinin 5 ile 10 yıl arasında olmasını da açıklar mısınız? Bu uzun garanti süresi içinde hçbirşey ifade etmiyor mu diyeceksinzi? Yoksa konu vw olunca helal olsun adamlara. Sattıkları malın arkasında duruyorlar mı diyeceksiniz?

Misafir-9121 01.10.2017 00:18

uzun garanti süresi satışını artırmak isteyen firmaların bir ürünü.hiçbirşeyi göstermez.yeterli satışı olan firma böyle işlere girmez.

Misafir-4941 30.09.2017 19:42

Uzun yıllar sorunsuz bineceksem garanti süresi benim için önemlidir. Kalite ve dayanıklılığın da göstergesidir.

vov 03.09.2017 13:57

Bende bu iki araç arasında düşünüyordum e Golf aldım ve o kadar iyi bir seçim yapmışım ki Golf almakla hem bayada az yakıt tüketiyo konya den mersine gelirken 3.5 yaktı

Misafir-6118 13.05.2017 21:35

2581 Yanlışınız var direkt enjeksiyon turbo motorlarda sıvı sistem lpg enjeksiyonu mükemmel bir şekilde uyum sağlıyor. Yüksek kilometre yapan turbo araç sahiplerinin bunu kullanmaması için bir sebep yok.
Sıvı sistem kitinin bulunduğu direkt enjeksiyonlu araçlarda, sıvı LPG'nin yüksek basınç altında silindirin içine enjekte edilmesi için modifiye edilmiş bir yüksek basınç pompası ile benzin sisteminin yakıt enjektörleri kullanılır. Bu durum sayesinde otomobil için hayati önem taşıyan emme manifoldu da delinmemiş olur. Bu aracın orjinal benzin enjeksiyonu ile eşdeğer bir teknoloji. Birde veriler ortada diyorsunuz doğrudur ideal şartlarda atmosferikler de az yakıyor fakat ben nedense bahsettiğiniz japon atmosferiklerinin lpg montajı yapılmamış olanına rastlamadım. Daha zorlu olumsuz şartlarda performans gerektiren durumlarda takdir edersinizki atmosferiklerin yakıtı ile başedilmiyor.

Nedeni ise basit atmosferik motorlar maksimum güç ve torku çok yüksek motor devirlerinde veriyorlar alt devirleri çok kötü bu nedenle kısa şanzıman oranı kullanıyorlar. Atmosferik motorları kesinlikle kötülemiyorum ama artık perfomans ve verimlilik anlamında çok geri kaldılar.

Misafir-2581 13.05.2017 13:15

turbo benzinliye LPG taktıktan sonra ne hikmeti kalır "turbo"nun? Ayrıca turbo benzinlilerde LPG'nin verimsiz olduğu biliniyor. Bakın burada bile glf için ort. 4.7 lt yazıyor. Şu anda 5 Lt yakan bir sürü atmosferik var (Mazda 3, Suzuki,Honda Jazz, Honda HRV 1.5.....) Yani turbo benzinlinin, atmosferik yeni nesil motorlara karşı tüketim açısından hiç bir üstünlüğü yok. Veriler ortada.

Misafir-6467 13.05.2017 10:11

Lpg den az yakma meslesini açıklayalım, Direkt enjeksiyon düşük hacim turbo motorlu araç sahipleri bu araçlar için özel üretilmiş prins,landirenzo veya brc sıvı halde (gaz halde değil!!!)lpg enjeksiyonlu lpg sistemlerini kullanarak, atmosferik benzinlilere oranla daha fazla tasarruf sağlıyorlar. Atmosferik motorlarda montajda manifold delme var, turbolarda manifold delme yok, aracın kendi yüksek basınç enjektörleri kulllanılarak sıvı haldeki lpg doğrudan yanma odasına veriliyor. Normalde atmosferikçiler lpg tüketimini hesaplamak için yol bilgisayarında görünen değere 1.2-1.5 lt ilave etmek zorundalar. Fakat sıvı sistem lpg enjeksiyonunda turbolar sadece yol bilgisayarında görünen miktarda lpg tüketirler. Bunun haricinde ben act yani silindir kapatma teknolojili turbo bir araç üzerinde yaptığım bir testte 80 km sabit hızla rahatlıkla 3.7lt/100 km. bir değere ulaştımki buda lpg li tüketime eş değer bir tüketim. Başta bende sizin gibi inanmıyordum ama daha sonra bu turbo araçlara alışıp kullanım tekniklerini keşfettikçe aslında dizel ve lpg gerektirmeyek şekilde ekonomik tüketmeyi başardım. Gerektiğinde performans da var. Bence denemeden karar vermeyin gerçi ön yargıları yıkmak zordur. Saygılar.

Misafir-223 13.05.2017 09:33

Misafir 0744 bende 2015 1.6 Elegance AT LPG li var.
ŞEHİR İÇİ 11 LİTRE tüketiyor. 2.35 ile çarp 26 kuruş'a denk geliyor.
VW GOLF 1.0 veya 1.2 Turbo benzinliler şehir içi 30 kuruş yakıyor.
1.6 turbo dizeller şehir içi 32 kuruş yakmaktadırlar.
1.6 yıllık vergisi 1100tl
1.2 yıllık vergisi 650 tl

1.6 tüplü yıllık bakım 1.200 tl
1.2 yıllık bakım 650 tl

Ayrıca bu karşılaştırmada 10.000 tl fark var. bu farkla 30.000 kilometre yol yapılır.
Bu değerleri göz önünde bulundurarak çoğo lpg li ve dizellerden az yakar 1.0 veya 1.2 turbo benzinliler.

koflabixi 13.05.2017 22:38

32/4,5=7,111111.... Hangi 1.6 dizelmiş bu? i30'sa tamam. Ancak ne Astra, ne Megane, ne Golf, ne 308; hiçbiri bu kadar yakmıyor. "Çoğu LPG'li ve dizelden" demişsiniz ama bu küçük hacim turboların kıyaslanacağı muadil araçların hemen hepsi sizin aracınız kadar yakıyor LPG'de. Ha eyvallah, Tucson'un, Sportage'ın 177 beygirlik turbo benzinli LPG'li araçlarından daha az yakıyorlar.

misafir 0744 12.05.2017 22:30

Şu LPG'den az yakma meselesini hangi kafayla yazıyorlar bilmiyorum ama lpg ile şehiriçinde maksimum 25-30 kuruşa dolaşabiliyorken hangi turbo benzinli bu değerleri yakalayabiliyor? 30/5.10=5,88. Hangi turbo benzinli araç şehiriçi yoğun trafikte 5,88 litre ile dolaşır Allah aşkına? Dönelim karşılaştırmaya. Hangisini alırsan al aklın diğerinde kalmaz, buna emin olabilirsiniz. Golf'ün performansı yetecekse 2. el vs gibi utanç verici parametreler ışığında Golf i30'un önünde. Golf'ün performansı yetmezse eğer size i30 ayrıyeten vereceği sürüş keyfiyle sizi üzmeyecektir. İ30'un sizi üzecek tek tarafı yakıt tüketimi. Şehiriçi 8-8.5 civarı yakıyor maalesef. İhtiyaçlar ışığında ikisi de tercih edilesi araçlar.

Metin ÖZGÜR 12.05.2017 14:47

Donanım tasarım güç garanti satış ağı her yönü ile İ 30 önde golf te sadece alman algısı var

Misafir-6434 12.05.2017 14:41

Sevgili arkadaşlar kimse kimseyi kandırmasın! Kandıramaz.
DCT için sorunsuz şanzıman diyorlar. YALAN. DCT 7 ileri yarı otomatik şanzımandır.
DSG İLE DCT aynı sisteme sahip.
Sorunsuz şanzımanlar 6 ileri tam otomatiklerdir veya CVT.
Bu karşılaştırmaya gelecek olursak 10.000tl daha pahalı hyundai.
C sınıfının lideri GOLF'ten pahalı olmuş hyundai.
KESİNLİKLE VW GOLF TERCİH EDERİM.
GOLF : ALTIN
HYUNDAİ : ?

Misafir-6526 12.05.2017 13:28

Firma resmi verileri: 1.4 turbo jetta ort tüketim 5.4 Lt, 1.5 atmosferik mazda 3 ort. tüketim 5.1 Lt. Bu durumu açıklayabilecek olan bir turbocu yiğit var mı? Bütün gün turbo aleyhine görüşleri eksilemekle olmaz bu işler !

Misafir-4645 12.05.2017 12:11

Misafir 8370 arkadaşımızın yaptığı yoruma gelen 12 adet beğenmeme seçimini anlamaya çalıştım ama, gerçekten bir anlam veremedim. Arkadaşımız bilmek istedikleri ile ilgili gayet tarafsız ve güzel bir yorum yazmış. Kendi deneyimlerini paylaşmış ve demiş ki; 1.0 ve 1.2 turbo benzinli araçlar, belki 2000 cc. atmosferiklerden az yakabilir ama, 1.6 dan az yakabiliyor mu? soru bu. Düşünüyorum da be arkadaş " bu mahallenin nesini beğenmedin de öte yere taşındın " pardon, neresini beğenmedin. Hakikaten merak ediyorum. Orta da soru olan bir yoruma eksileme yapılmaz ki, varsa senin de bildiklerin, cevap ver bari. Amaç üzüm yemek değil ki, bağcıyı dövmek.

tokay ceritoğlu 12.05.2017 10:48

yeni kasa,yeni yüz,fiyatı pazarlıkla aşağı yukarı eşdeğer seviyelere gelir,sorunsuz şanzuman,büyük motor,tr ye katkısı ile hyundai

Misafir-8577 12.05.2017 09:55

silindir kapatma hikaye skodanın tüketim degerlerinde ki grafkte görülüyor 150 hp act den 125 hp olan daha az yakıyor boşta çalıştırırken ekonomik volkvagenin araçlarına güvenmedigi garanti süresinden belli oluyor dünyada sorunsuzluk sıralamasında porchenin ardından kia ve hyundai geliyor aracına güvenen garantisinden belli olur

Misafir-5883 11.05.2017 20:58

turbo benzinlilerin çok ekonomik olduğu palavra.Sadece 1.6 atmoferiklerden biraz daha iyi(Fiyatı da en az 15-20 bin daha yüksek). Dizel ve tüplüden ise iyi olması bilimsel olarak İMKANSIZ!

Misafir-7179 11.05.2017 17:01

eşdeğer motor ve donanım paketi değil bu yüzden fiyat olarak i30 daha ekonomik ve yeni bi yüz

Misafir-8370 11.05.2017 15:57

1.0 motor ve 1.2 motor lar için piyasadaki bir çok dizel ve lpg li araçlardan daha ekonomik oldugu söyleniyor son zamanlarda sürekli bu yorumlarla karşılaşmak mümkün.. dizel araçları bilmem aracım 1.6 atmosferik motor lpg li tamamı şehir içi 24 kuruş uzun yolda 18 kuruş yakıt tüketimi var Türkiyenin en yoğun nufuslu 4. büyük şehri olan Bursa trafiginde lpg litresi 2.44-TL.den.. trafik yoğunlugunda ilk üçe gireceginden eminim.. 1.0 ve 1.2 ler bir çok lpg li araçdan daha ekonomik derken ne yakıyor hangi araçlardan daha ekonomik merak etmiyor deilim doğrusu bazı 2.0 atmosferiklerden ekonomiktir olsa olsa..

Misafir-4732 11.05.2017 15:33

mümkünse i30 1.6 DCT dizel

Misafir-9853 11.05.2017 15:02

Tercih tabi ki, Golf. Gerek kalite, gerek sınıf lideri olması ve barındırdığı teknolojiler, bu teknolojilerin rakipleri tarafından da taklit edilmesi zaten başarılı olduğunu gösteriyor. Hyundai nin ise yeri ayrı. Ülkemize sağladığı katma değeri elbette takdir ediyoruz, etmeseydik % 30 desteği de alamazdı, o ayrı.

Misafir-291 11.05.2017 14:18

Her ne kadar golf sempatik gelme de "KALİTE, TASARIM, EKONOMİ, ŞANZIMAN, İKİNCİ EL" golf, GARANTİ Hyundai

Misafir-9182 11.05.2017 12:21

Hocam, cok trajik bir karsılastırma olmus.
Hyundai uzun yıllar fiyatının uygunlugu ile bir kesime hitap etti, simdi bakıyorum fiyatı golf'u gecmis.
ne desek bos, tabiki golfu tercih ederim.

Misafir-8180 11.05.2017 12:04

Bence Türkiye'de ikinci el piyasası en hızlı olan marka ve model VW GOLF.
Hyundai Türkiye'ye vermiş olduğu destek gurur verici. VW Türkiye'ye hiç pay vermiyor.
Ama alman arabalarındaki konfor ve kalite hiç bir marka ve modelde yok.
Ekonomi olarak 1.0 turbo benzinliler güçlü olduğu kadar ekonmik.
Piyasadaki çoğu dizel ve LPG li araçlardan ekonomik diyebiliriz.
1.0 turbo benzinlilerin vergi avantajıda az değil yılda 450 tl demek 1,500 kilometre yol demek.
Bu karşılaştırmada VW golf derim.
Hyundai i30 da güzel ama.

Yeni Karşılaştırma Ekle