2017 Toyota Yaris vs. 2017 Seat Ibiza

profil
hasancanx

27.03.2017 17:05

Hangisi sizce. benzinli olup en az yakan düzgün araçlar bunlar b segmentinde. yarisin şanzımanı daha sorunsuz gibi. aracı bayan kullanıcak.fiyat olarak ibiza 5bin tl kadar daha uygun.yarisin ikinci eli sağlam. kararsız kaldım.. fiesta 1.6 benzinli otomatikte bir seçenek. yada 2012 model 1.3 opel astra clasic dizel otomatik..

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2017 Seat Ibiza 1.0 EcoTSI Style DSG
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi999 cc
  • Beygir Gücü110 HP
  • Ort. Tüketim4.4 lt
  • 0-100 Hızlanma9.3 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-918 17.09.2017 21:57

Biz bu iki araç arasından yarisi aldık geçen sene. Çünkü 1,85 boyunda ve kilolu olduğumuz için yarise inmek binmek çok daha rahattı. İbiza alacaksanız zayıf ve minyon ,kısa boylu olmanız şartıyla tercih edilebilir. İbiza motoru güçlü olabilir ancak bence içi dar basık ve klostrofobik.

musa akyol 20.07.2017 19:57

Misafir 829 yarışır dememiş yaklaşır demiş. ibiza 1.0 tsi kendi aracımdan biliyorum. clio 1.5 dci eski aracımın yakıt tüketimine yakın değerler ile gezebiliyorum şehir içi şehir dışı.

Misafir-4655 04.07.2017 23:46

ortalama 4.4 lt benzin tüketen bir araba dizel ve lpg ile nasıl yarışacak,biraz abartmıyor musunuz? Benzinin litresi 5 TL.Muadil araçlardan Clio dizel ort. 3.6 lt mazot tüketiyor, fiesta dizel ort. 3.7 lt mazot tüketiyor ve mazotun litresi 4.33 TL. Yani iddiaettiğini şey matematiksel olarak imkansız. Zaten litresi 2.5 TL olan LPG kullanan muadil arabaları yazmak bile gereksiz, onlar ekonomi rekortmeni.

Misafir-829 04.07.2017 22:24

Yakıt, performans, vites geçişleri, sürüş konforu konularında İbiza açık ara önde. 1.0 Tsi 110 luk ünite sakin kullanımda bırakın Lpg yi dizele yaklaşır.

Misafir-381 30.06.2017 17:12

Arkadaşlar bu iki araba da şehiriçi araçları değil mi? Şehiriçi trafiğinde ani hızlanmaların, 0-100 değerinin bir iki saniye iyi ya da daha kötü olmasının normal kullanımda bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Bu nedenle tüketici , sorunsuzluk , uzun garanti süresi ,sağlamlık , verimlilik gibi kriterleri de göz önünde tutuyor.
Her iki aracında konfor donanımını bilmiyorum ama fiyatlar eşit konfor ve güvenlik ekipmanları eşitse benim için 2 saniye geç hızlanmasının önemi yok. Önceliğim sorunsuzluk ,ucuz yedek parça,uzun garanti süresi ekonomiklik

Misafir-4550 30.06.2017 12:56

algı denilen kavram yılların birikimyle oluşuyor. İbiza'ya kötü diyen yok, Yaris'e çok üstün diyen de yok ama Toyota ile Seat arasında tabii ki bir marka algısı farkı var. Seat bir vw yan ürünü ve vw bünyesine girdikten sonra iyi şeyler yapmaya başladı. Toyota ise kendi başına var olan bir marka, bir çok yeniliğin de öncüsü (mesela hibriet yaris). Tüm bunlara bakınca birçok kişi tork farkını önemsemiyor, çünkü turbo benzinli motorun aman aman bir üstünlüğ olmadığını düşünüyor, ki tüketim açısından haklı da.Gerçekileri teknolojinin hibrit olduğunun bilincinde.Yoksa 5.5 lt yakan bir atmosferik araca, turbo takınca 5 lt yaktığında bunun olağanüstü bir başarı olmadığını düşünen insanlar Toyota!yı tercih ediyorlar.Sonra "sorunsuzluk" kavramı da geçerliliği olan ve gerçek verilerdir. Tümdünyada Japon otomobilleri, tüm indexlerde hep en üst sıralardadır (web de reliabily index diye aratırsanız görebilirsiniz). Servis yaygınlığı, 2. el güçlülüğü de önemli unsurlardır. Şahsen ben 5 sene sonunda arabamı değiştirirken kolay satabilmeyi ve iyi fiyata satabilmeyi arzularım. Bunlar bence önemli kriterler.

Misafir-8321 30.06.2017 12:29

ibiza kullandım yaris çok daha dar.ibiza çok seri yaris kağnı gibi

Misafir-203 30.06.2017 11:11

Sayın 3049
Yazdıklarınız dsg den ziyade bütün otomatik vitesli araçlar için geçerli şeyler.
Yani dsg ye özel değil. Ben dag de sorun yaşayan araç sahiplerinin de böyle büyük hatalar yaptıklarını sanmıyorum

Misafir-4736 30.06.2017 11:05

dsg nin problemlerinin olduğunu bayi ve fabrika kabul ediyor.iyi niyet garantisi diyerek az bir masrafla mekatronik değişimi kavrama değişimi gibi işlemler yapıyor.dsg yi audi kullanıyor mu acaba?bu sitede yorum yapan arkadaşlar kabul etmiyor.sizin aracınız arıza yapmamış olabilir,yapmasında .tamirci ve bayiler kazanacağına para senin cebinde kalsın.çok titiz binipte 20 binde şanzuman sorunu yaşayan arkadaşlarım var.forumlar şikayet siteleri dsg sorunlarından yıkılıyor.dsg nin konfor ve seriliği iyi ama problem yaşayan çok oldu.tabi birde şu var kimi kullanıcı 80 binliralık aracı 500 tl ekstra masraf çıkarır ,adam arabayı satar.kimisi de milyar milyar harcar keyf benim der biner.

Misafir-5151 30.06.2017 09:29

Arkadaslar asagidaki yorum bir Yaris kullanicisina ait
..//hızlanma sanırım 18-25 yaş grubu için önemli olabilir//.Misafir-5463
0-100 km hizlanmasi ya da genel hizlanma onemlidir cunku altinizda , gerektiginde onunuzdeki araci cabucak sollayabilecek bire arac olmasi surus guvenliginizi arttirir ,Hatali sollamali kazalarin cogu , ivmelenme yetersiz oldugundan dolayi, sollayamamaktan kaynaklanmaktadir.Ayrica uzerinize dogru son hizla gelen bir aractan kacinmak icin cabuk arabalar manevra ile potensiyel kazalari engellemektedir.. Bir aracin cabuk olmasi bilgili ellerde daima avantaj, extra bir kozdur.. Seat Ibiza bu konuda cok ciddi fark atmaktadir. Bu ozelligi kotulemek, biraz mantiksiz olmus..

Misafir-9302 30.06.2017 08:31

Cvt de olsa Dsg de olsa bu tür şanzımanların kesinlikle bilinçsiz kullanılmaması gereklidir. Belli bir kilometre sonra cvt yağ değişimlerinde yağı incelerseniz yağın içinde pırıl pırıl parlayan metal tozlarını görürsünüz belki ömrü daha uzun ama sürekli aşınmaya maruz kalan ve her ne olursa olsun ömrünün sonunda komple değişecek bir şanzımandır. Dsg nin tüm parçalarını ebaydan satın alabilir(makul fiyata inmiştir) veya piyasadaki otomatik şanzıman tamircilerine onarımları bakımları veya kavrama değişimlerini yaptırabilirsiniz. Artık yetkili servis şart değil , artık şanzımancılarda mekatronik mezunu ne yaptığını bilen arkadaşlar. Sadece hakkı olanı talep ediyorlar, yetkili servis gibi pahalı değiller.

Misafir-3912 30.06.2017 07:29

toyota ve honda sahiplerinin söyleyebildikleri iki şey "ALGI" ve "2.el". Algılarla yaşıyoruz herhalde. Bunlar 0 araç alıp 3 ay sonra satıyorlar sanırım. Ben 0 araç alsam en az bir 7-8 yıl binerim şahsen. 2. el kıyaslamasını da mesela 2010 model ibiza ile 2010 model yarisi kıyaslayarak yaparım. Bakarsanız hemen hemen aynı fiyatlardadır. 0,7 litre belki çok önemli değil ama 75 Nm'lik tork farkı önemli bence. Bazıları için 21 km/h'lik maksimum hız da önemli olabilir mesela. Sayılabilecek bir sürü donanım farkı da var. Velhasıl ben ibiza çok üstün demiyorum elbet ama yaris kesinlikle çok üstün falan değil ve öyle olduğunu iddia edenlerin "algı", "2. el" gibi hiç bir gerçekliği ve geçerliliği olmayan verilerden(nasıl veri oluyorsa artık) çok daha sağlam verilere ihtiyaçları var bence.

Misafir-1231 29.06.2017 18:11

Sn Misafir-3127
DSG ve benzeri şanzımanların ortak özellikleri, yoğun trafikte debriyajın otomatik basılı sistemde çalışması ve yarım debriyaj kavramasında kalması sonucu ısı oluşmasıdır. Oysa uzun yolda aracı kullanırken bu sistemi zorlayıcı hareket olmadığı için şanzıman yağı ısınmaz ve doğal olarak da sorunlar yaşanmaz. Bilhassa DSG özelliklerinde olan dişli kutularında var olan iki grup ve ana milli neredeyse iki dişli kutusu grubunun varlığında dönen ve harekete hazır bekleyen donanımlar yoğun trafik dur kalk ortamında ısı nedenidir. Bu durumda sık sık vitesi boşa alarak vites kutusunda baskı ve bu baskı nedeniyle oluşan zorlama giderilerek ısının oluşması engellenebilir. Start&Stop düzenekleri olan uygulamalarda bu olumsuzluk zaten minimum düzeydedir.
Ayrica
1) Araç hareket halindeyken vites asla P konumuna getirilmemelidir. Aksi takdirde ciddi sıkıntılara yol açabilir.
2) Vites R ve P konumlarına getirilmeden önce aracınızın hareketinin tamamen durması sağlanmalıdır.
3) N gerekmedikçe kullanılmaması gereken bir konumdur. Hatta bir otomatik vites sürücüsü N konumunu tamamen unutsa daha iyidir. Özellikle yokuş aşağı inişlerde N konumuna getirmek ciddi sorunlara sebebiyet verebilir.
4 Otomatik vitesli araçlar yağ konusunda daha hassastırlar. Aracın yağı mutlaka zamanında ve yetkili servis tarafından önerilen şekilde (daha iyisi yetkili serviste) değiştirilmelidir..
Saygilarimla, (3049)

Misafir-3127 29.06.2017 17:01

Sayın arkadaş 3049
Dsg yi kullanmayı bilmek nedir açıklar mısınız?
Neleri bilmek gerekir? Gerçekten merak ediyorum dsg yi bozmamak için neler yapmak gerekir?
Sanırım trafikte duruken p ye ya da n ye atmaktan daha fazla birşeyler bilmek gerkiyor.

Misafir-5463 29.06.2017 14:59

Tüketimler çok yakın 5.1 ile 4.4( 100 km de 0.7 Lt için neden 3 silindirli araba alayım?).Fiyatlar aynı. Toyota'nın marka saygınlığı seatten çok üstün. Bayii-servis ağı, 2. eli çok daha daha yaygın. Seat'in tek artısı hızlanması ve yılda 300 TL vergisininaz olması, hızlanma sanırım 18-25 yaş grubu için önemli olabilir.

Misafir-3049 29.06.2017 09:12

Selam Misafir-1909
ben de 2013 DSG Ibiza var . Canavar gibi kullaniyorum senin deddigin DSG arizasi filan hic gelmedi basima..Acaba siz DSG kullananmayi bilmiyor olabilir misiniz? .
Yaris Ibiza d10 gomlek ustundur diye cok iddiali bir yorum yapmissiniz ama bu yorumunuzu gerekceleri ile aciklasaydinizda bizde aydinlansaydik..

murat ERDOĞAN 30.06.2017 01:39

dsg yi kullanmayı bilmek ne demek yahu? ben otomatik vites araba alırım. kullanırım. aynı şekilde kullanırken cvt. yada tork konventörlü yada edc vs... vitesler 1 hata verirken dsg 10 hata veriyorsa burada bir sıkıntı vardır. yada kasıt ararım ben vites bozulsun gelsinler para verip yaptırsınlar mantığıdır. öyle şey olmaz. yukarıda açıklamışsınız otomatik vites kullanımını. aynısı tüm otomatik vitesler için geçerlidir. dsg sıkıntılı bir vites kutusu işte sırf dsg yüzünden vag grubu sıkıntılı bence.

Misafir-1909 28.06.2017 16:55

hocam her ikisini de kullandım, goruslerim asagıdadır.

yaris, motoru gucsuz oldugu icin ara hızlanmalarda atak degil. Sakin kullanan biriysen problem yok. ibizanın moturu turbolu oldugu icin ara hızlanmalarda üzmez.

yarisin şansımanı sonsuz dişlidir, problemsizdir fakat konfor bekleme. Asagıda biri bahsetmiş, bagırma diye, bu sansıman gecisleri hissetrimez fakat alt devirde gitmeyi ister. hemen vites arttırmaz.
ibiza ise dsg sansımanlıdır. konforlu ama heran problem cıkarabilecek bir şansımanı var. bayide alırken problemler 2014teki araclardan onceki araclarda derler sonra benim gibi servisin mupdelası olursun. not: benim ibizam 2016 modeldi. sattım kurtuldum.

yakıt olarak ibiza 6 lt civarındadır, yariste 7 lt civarındadır. bu yogun trafikteki rakamlar. yani her ikiside iyi sayılır.

kalite: yaris, ibizadan 10 gomlek felan ustundur
ikinci el: her ikiside makul fiyatlardan yazarsan hemen gider, yeterki sacma sapan bir fiyat istemeyin.

benim tercihim yaristir.

MURAT C 28.06.2017 10:25

Seat Citigo aracını ve Seat Ibıza aracını iş nedeniyle kullandım, toplam bir ay bu araçlarla gezdim. Sahip olduğum araç Toyota Yaris 1.33 multidrive style serisi, otomatik vites bir araç. Çok net söyleyebilirm kullanış olarak, otomatik vitesin verdiği sessizlik, rahatlık olarak Yaris 10 adım öndedir. Yaris'i düzenli servise götürürseniz (10.000 km De bir çağırıyorlar, servis ücreti yaklaşık 400 TL) tek bir soun yaşamazsını. Benim önerim alıcı olanların gidip bu iki aracı yarım saat arayla galeride denemeleri, öyle karar vermeleri. Uzun süre araç kullanacak, sağlamlık, güvenlik ve sürüş rahatlığı arayanlara gönül rahatlığıyla Yaris otomatik vites modellerini öneririm.

Misafir-5115 30.03.2017 14:17

Toyota Yaris otomatik vitesi facia. Araba böğürüyor vites değiştirirken. Seat ibiza tercih edilebilir.

MURAT C 28.06.2017 10:20

5 yıl yakındır farklı serilerdeki Yaris model araç Kullanıyorum, Son iki sene 1.33 Mulitdrive Style Yaris otomatik vites aracım var. Ford, Seat, Fiat, Honda marka araçların otomatik araçlarını iş nedeniyle defalarca kullandım. Toyota'nın CVT otomatik vitesi en sessiz, en kullanışlı, en sağlam vites 'dir. Bu gibi yorumlara inanmayın, gidin araç galerilerine Toyota otomatik vitesli araçları test edin.

mekandemir 30.03.2017 10:49

sorunsuzluk anlamında toyotanın önde olduğu konusunda kesin bir yargı var, yanlız şunu belirtmem lazım. 1 sene kadar 2004 toyota corolla hb kullandım ve her anlamda bu araçtan çok memnundum. toyota bu aracın devamı niteliğinde olan auris modellerinde ise kesinlikle bu aracın konfor ve kalitesini yakalayamadı.yani benim gördüğüm toyota kaliteden ödün vermeye başladı. o yüzden yeni toyotalarda eski toyota kalitesini aramayın derim. vites geçişileri, performans, yalıtım, fiyat, yakıt tasarrufu olarak ben ibiza diyorum. biraz dar olsada sınıfındaki en tercih edilebilir araç bence ibiza.

Misafir-9258 30.03.2017 08:51

performans sıkıntısı yoksa yarisi seçmenizi öneririm ki zaten sınıfında bence yeterli o konudada..

Misafir-2165 29.03.2017 20:21

Yakıt aynı, hızlanma olayı ergen değilseniz önemsiz, marka saygınlığı-sorunsuzluk-servis yaygınlığı Toyota.

hasancanx 29.03.2017 17:04

performans 0-100 değeri filan benim için önemli değil. bana sorun çıkarmasın güvenli sağlam olsun en önemli önceliğim bunlar.yarisle ibiza aynı fiyat olsa hiç düşünmem yaris alırım ancak aradaki fiyat farkından dolayı aklım ibiza diyor.

Misafir-6856 29.03.2017 12:57

Fiyattan bağımsız olarak konfor plus paketli yarisi öneririm. İstanbul da o kadar ettim ki d segmenti diğer aracımı kullanmıyorum bile.
Yarisin biraz yalıtım sorunu var sadece. İbiza hakkında en ufak bilgim yok.

Misafir-4153 29.03.2017 10:44

sorunsuzluk,güvenlik ve müşteri memnuniyeti istiyorsanız kesinlikle yaris, performans ise beklentiniz ibiza.

Misafir-4296 29.03.2017 09:10

bayi ibizayı 59 bine veriyor bilginiz olsun

seninim3132 16.05.2017 08:54

hangi bayi

Yeni Karşılaştırma Ekle