2017 Skoda Octavia vs. 2017 Toyota Corolla

profil
sh5826

22.09.2017 09:29

yenilenen Octavia mı? şık tasarımıyla Corolla mı?

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2017 Toyota Corolla 1.33 Life
  • Fiyat65.950 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1329 cc
  • Beygir Gücü99 HP
  • Ort. Tüketim5.8 lt
  • 0-100 Hızlanma12.6 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-4346 28.09.2017 18:34

MTV oranları artık sadece motor hacmine göre hesaplanmayacak, aracın değerine göre olacak. Yani 100 bin TL'lik bir araba artık 3 silindirli 1.0 motoru var diye az vergi veremeyecek.

sh5826 27.09.2017 17:47

mtv ye %40 zam gelirse 1.2 Octavia öne çıkar,benim kanaatim o yönde olur en azından...

Misafir-6610 27.09.2017 15:02

üye olup yazsanız daha iyi olur. kim kime ne cevap vermiş daha iyi anlaşılır. herkes bildiğini yazarsa tartışırsa daha çok doğru bulunmuş olur.

Misafir-8545 27.09.2017 13:38

15 yıl önce televizyonlar da Toyota nın reklamı vardı. Hırsızlık yapan bir çete Toyota arabası ile yolda kalmış görüntüsü veriyor ve yoldan geçen bir sürücü de Toyota asla yolda kalmaz inanmayın gibilerden bir şeyler söylüyordu. Diyeceğim, sorunsuzluk masalının belki 10 yıl önce bir anlamı vardı ama, şimdi bir şey ifade etmiyor. Benzer arabalar da çok gelişti, kimse yollar da filan kalmıyor.

Misafir-7107 27.09.2017 13:35

Ben de sorunsuzluk masalına itibar etmeyenlerdenim. Öyle ya, 30 yıllık teknolojilerle yola devam edersen zaten eh biraz sorunsuz olabilirsin. Sorunsuzluk tek başına yeterli olsaydı Toyota veya Mazda bunu satışlarına yansıtırdı. Demek ki müşteri daha farklı şeyler istiyor mesela, daha az yakıt, daha fazla güç, daha az yıllık vergi filan. Öyle tın tın sağdan sağdan giden arabayı ben de almam.

Misafir-9622 27.09.2017 12:37

Bu iki araç arasında ben olsam, Corolla derim. 6 vites olması bana göre avantaj. Şehir dışı 6. viteste 110-120 km ile daha ekonomik gidebilirsiniz. Ama bence Toyota veya VW grubu marka algısının dışında ben size uygun fiyatlı, kalite/fiyat aracı Güney Koreli Kia Cerato'ya da bakmanızı öneririm. Ama bu iki araç arasındaki tercihim Corolla olurdu.

Misafir-9554 27.09.2017 12:28

Corolla'nın 6 vitesli olup daha çok verimli devir bandında kalması ve arka oturum alanında şaft tünelinin olmaması kendisi için bir artısı. Öte yandan ön konsol tasarımı, 1.2 motorunun getirmiş olduğu vergi avantajı konusunda Octavia'nın avantajı var.

Yani artık günümüzde bütün araçlar sağlam, dolayısıyla bana göre sağlamlık bir kriter değil. Servis konusu da keza aynı şekilde: artık bütün firmaların servisleri sizlere yardımcı olmaya çalışıyor. Ben bir aracı aldım mı uzun yıllar kullanan birisiyim. Yani şu araç daha popülermiş şu araç daha değerinde gidermiş açıkcası 2. el konusu beni fazla ilgilendirmiyor.

Bence galeriye gidin ikisini de inceleyin, direksiyonuna oturun. Devrin ekonomi olduğunu da düşünürsek fazladan vereceğim vergiyle daha fazla yol yapacak olan ve iç tasarımı hoşuma giden Octavia'yı tercih ediyorum ben..... Hepinize iyi forumlar....

Misafir-399 27.09.2017 11:07

İnşallah arabanız dsg'li değildir. DSG den dili yananlara garantiyi bir sorun isterseniz. Sizce neden 2 yıl garanti? Sorunsuzluğun karşılığı var. "az sorun çıkarma". Ve "istatistik"te bir bilimdir.Göreceğiz, Toyotanın da 1.2 turbosu var, bakalım o mu daha sorunsuz yoksa vw'ninki mi daha sorunsuz, zaman gösterecek. Ayrıca dediğim gibi atmosferikte sürekli geliştiriliyor, bakın yeni japon atmosferikler imarkasına göre artık ortalama 5 ile 5,5 Lt tüketiyor (mazda 1.5 skyactive, toyota 1.5 vvti, honda 1.3 vtec....). Yıllar öncede vw 1.6 102 bg 8 valfli arabaları satarken, japonlar çok daha iyi olan vvti, vtec satıyorlardı (fsi de verimsizdi). Sonra vw bir anda turbo benzinliye geçti ve bunu çok iyi pazarladı. Ama tüketim sizin de bildiğiniz gibi aynı ve çok sayıda yağ yakma şikayeti var. Arkadaşlarımdan birinde Tiguan benzinli, diğerinde ise Audi benzinli var ve ikisi de yağ yakıyor.
Şu an ülkemizde üretielen tüm dünyada satılan 1.2T ve hibrit CHR bizde de satılıyor, sadece Auris de avrupada 1.2 T seçeneği var, bizde yok (ama avrupada da atmosferik Auris var). Corolla yine öyle, şu anda avrupada heryerde atmosferik olarak satılıyor, tıpkı bizdeki gibi.Yani bu bir tercih meselesi. Kimi daha az sorun ister, 1-2 sn hızlanma farkını önemsemez ve atmosferik alır, kimi de turbo alır. Sonuçta ikisi de yakın tüketime sahiptir.

Misafir-5813 27.09.2017 10:01

6099, vw madem bu kadar turbosuna ve dsg'sine güveniyor neden 2 yıl garanti veriyor? , toyota 3, honda 6 yıl garanti veriyor? üstelik honda ve toyota'nın da turbo motorları var. vw'in dsg ve turbosu çok sıkıntılı zaten. kaldı ki civic ve corolla'nın donanımı vw'den daha dolu. üstelik dünyanın en sağlam ve sorunsuz araç sıralamalrında japonlar hep almanların önünde.

Misafir-6099 26.09.2017 22:31

Misafir 4808,
"sorunsuzluk" evet saçma ve gerçekte somut bir karşılığı olmayan bir kavram. kriteri belli değil çünkü. bu sadece istatiksel bir veri ve nedeni ortada yok, sadece bir sonuç. mesela toyota yada honda hangi teknolojiye göre daha sorunsuz, bu belli değil. sözgelimi onlarca yıl tecrübe edilmiş atmosferik bir motor yada cvt şanzıman ile henüz emekleme döneminde sayılabilecek turbo destekli küçük hacimli motor ile dsg şanzımanı karşılaştırmak pek adil olmasa gerek. muhtemelen bu atmosferik motorlar da ilk üretildiklerinde büyük arızalara maruz kalmışlardır. Misafir 4851 de bahsetmiş sorunsuzluk istersen, 30 yıl aynı motoru aynı teknolojiyi kullanırsın olur biter. bi zahmet 20-30 yıldır kullandığı motor, şanzıman vs. "sorunsuz" olsun zaten. marifet "sorunsuzluk" adına yenilikten uzak durmak değil, yeniliği "sorunsuz" hale getirebilmek.
tasarım dediğim gibi göreceli bir kavram sen onu beğenirsin ben beğenmem, gerekçesinin de yazdım zaten, düğmeler ekran vs. sürücüye bakmıyor toyotada çünkü. ayrıca ben octavia kullanıcısı olarak skodayı da eleştirdim, marka fanatikliğim yok yani. ama japon da japon dersen bu yersiz bir diretme olur, çünkü iyi japon arabaları da var kötüleri de. ve bence türkiyeye kötüleri geliyor yada türk halkına kötüleri reva görülüyor diyelim.
garanti süresi ise dediğim gibi bizim ülkemizde maalesef bir şey ifade etmiyor. şikayet sitesine bakarsan garanti kapsamında olup da saçma bir nedenle onarılmayan bir sürü toyota, honda gibi japon otomobillerin yanında bir sürü alman arabası da görürsün. dediğim gibi mühim olan sorun çıktığında arabanın arkasında durup tüketiciyi mağdur etmemek, garanti süresini 10 yıl tutmak falan değil. üstelik daha çok garanti veren araçların servis bakım süreleri diğerlerinin neredeyse yarısı(10 bin km'de bir), bu yüzden bu kadar çabuk servis süresi daha çok masraf demektir. aynı masrafı diğer markalara ödediğinde onlar da garanti süresini uzatıyorlar zaten, yani uzun garanti süresi de hikaye, sadece bir "algı" yaratma kaygısı.

Misafir-7353 26.09.2017 21:09

Toyota'da turbo da var (bizde CH-R, avrupada Auris'te var) ama atmosferği de geliştirmeye devam ediyor (yeni 1.5 vvti atmosferik). Keza Mazda böyle, sürekli atmosferği geliştiriyor, Honda böyle (yeni 1.5 ve 1.3 vtec)...Toyotanın sorunsuzluğu münferit vakalrla değil uluslararası kuruluşlarca saptanmıştır.
http://www.reliabilityindex.com/

Misafir-4851 26.09.2017 15:38

daha önce toyotamda oldu vw grubu aracımda. her ikisindende memnundum ve sorun yaşamadım. yanlız corollanın sorunsuzluğu kavramına katılmıyorum, çevremde toyotası olupta motor yaptıranlar gördüm.arızasızlık biraz abartılmış bi durum. geçmişte evet öyleydi 1.6 atmosferik motoru ve 1.8 atmosferik motorlarıyla tüm dünyada satış rekoru kırdı ama günümüzde hybrit motorunu hariç tutarak söylüyorum, avrupalılar yüksek teknoloji ürünü turbo beslemeli motorlar kullanırken, toyota gibi bazı japonlar hala sorunsuz olduğu için riske girmeyip atmosferik motora devam ediyorlar. vw grubuda 1.6 105 hp'lik sr motorlarla devam edebilirdi, bu motorlarında ne kadar sağlam olduğunu kullananlar bilir ama fsi sonrada tsi motorlarla birşeyler değiştirmeye çalıştılar ve avrupalı üreticilerin hepsi onları takip etti ve şu an atmosferik motor üreten avrupalı üretici sayısı çok az.

Misafir-4808 26.09.2017 10:43

"Sorunsuzluk" saçma bir kavram mı? O zaman tüm dünyada yapılan car reliabilty index ler boşuna yapılıyor. Sorunsuzluk ünvanı uzun yıllar kullanım sonucunda elde edilir. Toyota bu ünvanı bileğinin hakkıyla kazanmıştır(zaten bu japon arabaların garanti süreleriyle bellidir). İç mekana gelirsek, ben çok beğeniyorum Corolla iç mekanı. Her arabanın içi illa alman arabası gibi olacak diye bir kural yok. Şık ve sade, ayrıca "retro". Bu 5 vitesli 86 bg motor fabia da kullanılan motor. Damping amacıyla octaviaya takılmış.

Misafir-2086 25.09.2017 20:37

anketle peynir gemisi yürümüyor. Bu sitedeki satış rakamlarına bakarsanız kimin tutulduğunu görürsünüz. Dünyada da durum böyle (dünyanın en çok tercih edilen otomobili Corolla'dır).

Misafir-1875 25.09.2017 19:06

şıklık, dizayn estetik bunlar kişiden kişiye değişir elbet,mesela bence toyotanın dışı daha şık ama içi berbat ötesi, aynı eski kamyonların ön konsolu gibi kesik ve sürücüye bakacak şekilde tasarlanmamış, hiç ergonomik değil, üstelik çok da basit ve kalitesiz duruyor. kalite ise şıklığa göre daha kontrol edilebilir ve somut bir şey ve tarafsız olarak bakarsanız kullanılan plastik ve malzeme kalitesi dokunduğunuzda anlarsınız, skodanınki daha iyi. motor açısından 1.2 tsi motor harika bir motor normalde(ben kullanıyorum) fakat bu 86 beygirlik ve 160 Nm lik motor da nereden çıktı bilmiyorum, normalde bir motorun kendini geliştirmesi gerekirken bu motor eskisinden(105 beygir ve 175 tork) epey daha geri, bence skodaya ve vw grubuna hiç yakışmıyor, nasıl olacağını da hiç bilmiyorum. şanzıman açısından da 5 vites olması konforu ve yakıt tüketimini(özellikle yüksek hızlarda) azaltan bir etki, bunun da çağdaş olduğu söylenemez. 2. elde corolla biraz daha iyidir ama bu corollanın daha iyi bir araç olduğundan değil, daha çok alışkanlık ve yaygınlıkla ilgili. "sorunsuzluk" ise bence arabadan hiç anlamayanların uydurduğu saçma bir kavram, gerçekte karşılığı yok bunun zira toyotanın da skodanın da hatta her markanın da sorunlu da sorunsuz da bir sürü aracı var, önemli olan sorun çıktığı zaman markaların müşteriye bakış açısıdır ve o sorunun giderilip giderilmediğidir ve maalesef ülkemizde 10 yıl da garanti de versen boşuna çünkü hemen hemen bütün markalar en ufak bir sorunda kullanım hatası veya saçma bir nedenle seni geri gönderirler, sen de mahkemelerde sürünürsün haklı olsan bile.

sh5826 25.09.2017 14:07

C segment araçlardan skoda oldukça tutuluyor anladığım kadarıyla.çünkü skodanın diğer markalara karşı anketlerinde de önde olduğu aşikar.

Misafir-3463 25.09.2017 13:40

toyota daha ucuz 6 vites ve 99 hp kusura bakmayın skoda toyota kalitesine ve sorunsuzluğuna yaklaşamaz...dizayn ayrı evet skoda dizayn güzel ama o kadar

Misafir-162 25.09.2017 13:07

corola kesinlikle şık.

Misafir-2332 25.09.2017 09:42

Corolla kesinlikle şık değil.

Yeni Karşılaştırma Ekle