2017 Seat Ibiza vs. 2017 Toyota Auris

profil
gümüşgerdan

15.08.2017 12:41

seat ibizayı iyi elden geçirdi ama sizce aurisden üstün oldu mu ?

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2017 Toyota Auris 1.33 Life
  • Fiyat68.300 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1329 cc
  • Beygir Gücü99 HP
  • Ort. Tüketim5.5 lt
  • 0-100 Hızlanma12.6 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8448 16.11.2017 20:24

arkadaşlar "orijinal LPG" diye bir şey yok nereden çıkarıyorsunuz bunu. honda BRC ile anlaşmalı olarak çalışıp sizin 3 bin lira civarına takacağınız aynı tüpü 5-6 bin farkla satıyor. extra hiç bir şey yaptığı yok hondanın. orijinal falan da değil o. ha kesinlikle tüp takacaksanız eğer, kafanız azıcık da olsa daha rahat olabilir, çünkü kötü ustaya denk gelme ihtimaliniz az ve garanti anlaşması LPG şirketi üzerinden değil de marka üzerinden olduğu için sorun olması durumunda çözülmesi daha muhtemel. onun dışında LPG ne fabrika çıkışlı ne de orijinal, yok böyle bir şey. (pardon fabrika çıkışlı sayılabilir ama honda fabrikası değil BRC fabrikası çıkışlı:)

Misafir-1572 16.11.2017 13:24

Misafir-1389 . yazmayacaktım ama sana yardım etmek isterim. komşumun arabası yandı diyorsun hala riski yok onun hatası diyorsun. ikinci elde değer kaybetmez diyorsun eski kasa ibiza ile auris sıfır fiyatı arasında 10 bin tl civarı fiyat farkı vardı çok yakın zamana kadar. yaris fiyatında idi. kapalı otoparka lpg giremez bizim burda yok diyorsun şaka gibi. bizim burada giremezsin. lpg nin hiç ustaya ihtiyaç duymadığını iddia ediyorsun. lpg iki yılda bir kontrolü var ekstra maliyet demektir. bagajın yada stepnen etkileniyor. danışmanlık ücreti yazacağım artık.

Misafir-115 16.11.2017 12:53

Peki ülke gerçeklerine uygun olarak 2. el ve servs yaygınlığı olaynıa değinmek gerekir biraz da. Seat'ın birçok ilde bayi-servis'i yok, 2. eli çok zayıf. 1.7 sn erken hızlanmak ve 0.8 lt daha az yakmak için C segmeti Toyota almak varken, servisi yaygın olmayan-2.eli Toyota kadar güçlü olmayan,daha yüksek fiyata B sınıfı seat almak mantıklı mı? Evet Auris lpg'ye tam uyumludur ama benzinli olarak da bir çok turbolu C sınıfı araçla aynı tüketime sahiptir. İbiza B segmenti olduğundan yaklaşık 200 kg hafiftir Auristen ve bu nedenle bir parça daha az tüketebilir (0.8 lt), bu da çok önemsiz bir ekonomidir.

Misafir-338 16.11.2017 12:26

Sıfır alınan bir arabaya LPG taktırmak bana göre de hiç mantıklı değil. Sonuçta içinde hem mekanik hem de elektronik düzenek olan bir sistemin üzerine, farklı bir teknoloji ekliyorsunuz. Bu duruma ancak, o arabayı çok seversem katlana bilirim. Auris in durumu da orta da, öyle ahım şahım bir özellikte yok.

Misafir-2737 16.11.2017 09:41

Ben de aracın orjinalinde olmayan bir sistemi sonradan araca eklemeyi uygun bulmuyorum. Dolayısıyla Auris de alacak olsam ne kadar tüpe uyumlu olduğu söylenirse söylensin lpg taktırmam. 7-8 yıllık bir benzinli araca lpg taktırabilirim: bir 7-8 yıl daha kullanacağımı düşünerek uzun yol yapacaksam orta yaşlı arabama lpg taktırabilirim.(Aşağıda beyfendinin belirttiği gibi riskleri göze almak açısından) Ancak sıfır aldığım bir araca lpg taktırmak bana göre de yanlış. Ancak Auris'e burada donanım fakiri demek bana göre doğru değil. Evet arka camların manuel olması gibi Toyota'nın çok yanlış donanım tercihi maalesef var. Bunun haricinde hani fiyatına göre donanım özellikleri normal. Ayrıca fiyatı civarındaki araçlardan malzeme kalitesi kesinlikle daha iyi. Bunu da düşünmek gerek. Geriye sadece 1.6 lt vergi dezavatajı kalıyor. Bunu da araç anahtar teslim olarak Ibiza'dan yaklaşık 1500 lira daha uyguna geliyor. Sonraki yıllarda 1.3 vs 1.6 motor vergi makas farkı daralacağından kullanıcı olarak bu araçlar bana göre maliyet olarak kafa kafaya geliyor. Yakıt tüketimleri açısından da kaydadeğer bir fark olmadığını düşünürsek eğer hızlı gitme iddianız yoksa ben işçiliği daha kaliteli Auris'i alın derim(Evet arka camların manuel olmasına rağmen). Ama şunu da ekleyeyim Ibiza 2-3 binlik bir kampanyaya girerse o zaman tercihim boyutları Auris ile hemen hemen aynı olan Ibiza olur. Yani demem o ki iki araba arasındaki tercihlerimin kıstasları o kadar yakın.

Misafir-7530 16.11.2017 07:57

ibizanın artılarını yazıyorum; bin motor vergi avantajı az yakıt tüketimi, ön sis farı, çelik jant, far sensörü, cruse control. arkadaşlar eski kasa ile yeni kasayı karıştırmayınız. yeni kasa bagaj hacmi, iç mekan hacmi ciddi manada artırılmış. muhtemelen çok yeni olduğu için görme fırsatınız olmadı.
Segment olayına gelince bana göre artık segmentin bir önemi kalmadı günümüzde. her araç kendine göre değerlendirilmeli. fiat linea da c segmenti ama aurisin konfor olarak yanından geçemez. vw ceosu bile söyledi. polo ile passat aynı teknoloji dedi. zaten incelediğinizde direksiyon simidine kadar birebir aynı kullanılyor. şimdi hemen yazacaklar passatla polo aynı mı diye değil tabiki ama eskisi gibi dağlar farkı kalmadı.
daha 1 yıl önce auris leon ile aynı fiyattı. ibiza 45 bin liraydı. o zaman aurisi leonla karşılaştırdık. şimdi ise aurisin gücü ibizaya bile yetmiyor maalesef. eskiden seatın kalitesi şu anda çok iyi durumda.

Misafir-1319 15.11.2017 12:32

Ibiza ve Auris kıyaslamasını yapmadan önce fabrika çıkışlı olmayan LPG ye sıcak bakmayan biri olarak ben de görüşlerimi belirtmek isterim. Bu görüşlerim birebir yaşadığım tecrübelerdir. Tüpe uyumlu olduğu söylenen 1.6 lt Megane aracımda yaşadığım sıkıntıları paylaşayım.

Öncelikle benzinli aracınıza LPG taktırmak(hangi kaliteli LPG düzeneği markası veya işçiliği olursa olsun) istediğinizde, birtakım riskleri göze almak durumundasınız. LPG de verilen motor garantisini, LPG yi motora entegre eden firma vermektedir. Bunun ötesinde araçta birtakım sıkıntılar başgösterme riskleri olmaktadır.

Örneğin yakıt göstergesinin işlevini yitirmesi, araçta sorun olduğuna dair motor ikaz lambasının yanması, rölantide çalışırken motor devrinde dalgalanmalar olması sorunlarıyla karşılaştım. Yani LPG yi takdırdım evet dizel araçlar gibi kaydadeğer bir tasarruf sağladım ancak arabayı içime sinmeyerek kullanıyordum. Yani depoda ne kadar yakıt kaldığını tahmin etmek veya aracın dururken stabil çalışmaması gibi sorunlar hiçte hoş değildi.

Bana göre fabrika çıkışlı LPG li olan Civic, i10 gibi modelleri almak mantıklı ancak sonradan taktırılan LPG düzenekleri, hem aracın elektronik ünitesine hem de mekanik aksama zarar verebiliyor.

Bu karşılaştırmada da dolayısıyla Auris'in malzeme kalitesinin daha iyi olduğunu kabul etmekle beraber birtakım donanım özelliklerinin haddinden fazla kısıldığını düşünüyorum. Örneğin arka camların elektrikli olmaması(Yani iki kademeli otomatik olmayabilir ama en azından elektrikli olmalıydı). Bunun yanında Auris'e sonradan taktırılan LPG olayını da yukarıda açıkladığım sakıncalar ve içine sinmeme açısından dolayı bir avantaj olarak görmüyorum. Ayrıca 1.6 lt motor vergi dilimine girip yeni yılda yaklaşık yıllık 600 lira daha fazla maliyeti olan bir araba olacak. Yani Auris'e LPG taktırıp yakıt tüketimini düşünen arkadaşlarımız bence Ibiza'nın sahip olduğu vergi tarafını da düşünmeli. Şu haliyle yılda 15000 km yapılmayacaksa açıkcası orjinal LPG si olan veya dizel motoru olan araç almaya gerek yok, evet alınabilir çünkü satarken de ona göre hızlı elden çıkaracaksınız daha pahalıya satacaksınız ama gerek yok.

Sonuç olarak tüm artı ve eksileri topladığım zaman ben Ibiza'nın bazı eksileri(malzeme kalitesi, işçilik) olmasına rağmen özellikleri bakımında daha alınabilir bir araç olarak görüyorum. Ağırlığının daha az olması ve düşük devirlerde daha yüksek torka sahip olmasından dolayı 100 km de yaklaşık 1 lt daha az benzin tüketeceğine inanıyorum. Ayrıca bir araçta olması gereken 4 cam elektrikli gibi temel diyebileceğimiz donanım özellikleri mevcut. Asıl önemli kriterim, devrin ekonomi olduğu düşünülürse vergi avantajının olması.

Misafir-1389 15.11.2017 12:19

Misafir-1647.evet sırayla gidelim. fazladan 400 tl yi düşelim ozaman 1568 - 400 = 1168 3 yıl önceki lpg ye yapılan masraf (brc takıldı) 1500 tl. demekki ilk yıl için fazladan 332 tl para vermişim. son 2 yıla bakalım 2*1168 tl kar. demek ki ibiza daha karlıymış
2. konuya gidelim. kendi yorumumda belirttiğim gibi bu aracı alma sebebimiz TAM UYUMLU olması. subap temizleme tekleme arıza şu bu olmuuyoor. 4.yıla giriyorum 1 kere lpg cinin önünden geçmedim.
3. konu 2. el değerine gidelim. malum sitelere gidip baktım şimdi. 2014 tüplü aurise 53- 56 arası fiyat yazmışlar. 2014 stylet paket ibizaya 44-50 arası yazmışlar. evet demek ki tüplü araba daha çok değer kaybediyormuş.
4. konu kapalı garaj. ab de hiç bir ülkede yasak değil, ülkemizde de kağıt üstünde yasak. ankara da hiç bir avm araban tüplü girme demedi daha.
5. ilave risk dediğiniz nedir. bundan öncede atmosferik tam uyumlu araç kullandım 12 yıl. ondada hiç bir sıkıntı yaşamadım. alan tanıdığımda hala kullanıyor, tık demeden çalışıyor. şehir efsanesi olan lpg patlar olayını da görmedim hiç. malum video sitesinde 1 video var gerçi.
komşumun tüplü arabası yanmıştı geçen, beyefendi kopuk lpg hortumuyla biraz yol yapmıştı. araba teklemesine rağmen niye böyle diye inip bakmadığı için motor yandı tabi. gerçi benzin hortumuda delik olsa adamın araba yine yanacaktı. suç lpg de değil bakma zahmetinde bulunmayan kullanıcıda. (dip not: itfaiye geldi söndürdü ama tüp patlamadı :D)

Misafir-1647 15.11.2017 07:30

Misafir-7851. hesabınız güzel ama bazı şeyleri eklemek isterim. 1,33 motor için yıllık fazladan 400 tl vergi veriliyor. ayrıca lpg nin taktırma maliyeti var iyi bir yerde yapılması gerekir en iyi olsa bile kullananlar bilir arada ayarlatmak subap temizletmek v.s gerekir. iki yılda bir lpg ayrı olarak kontrolden geçmesi gerekir. bunlar hep maliyet. ikinci elde satarken lpg araç daha fazla değer kaybedecektir. kapalı garaja girememe gibi kullanım zorluğu vardır. bana göre kar değil büyük zarardasınız. hepsi bir kenara sıfır araç alıp ilave yakıt sistemi ilave ettirmek başlı başlına bir risk zaten. 3 yıl önce aynı fiyat daha dolu olan leon alsasydınız şimdi daha memnun olurdunuz.

Misafir-3635 14.11.2017 20:24

ibiza ve yaris B sınıfıdır(yerli-yabancı tüm kaynaklarda). ibiza'yı C segmenti gören arkadaşlar acaba Leon'u hangi segment olarak görüyor,D segmenti mi görüyor acaba? "asla yarisle anı kategori olamaz" ne demek, zaten öyle. En basitinden ODD'ye bakabilirsiniz. Yarisle kıyaslandığında da yaris daha iyidir.

Misafir-8186 14.11.2017 15:28

Misafir-9415 aurisin rakibi aynı segment olduğu için leon olarak baktım. dikkat edersen orada leon yazıyor.

Misafir-5138 14.11.2017 13:04

Misafir-2487 . cımbızla çekmeyi nasıl başarıyorsunuz gazeteciler gibi. senin açından bakalım demişim sadece. asla yarisle ibiza aynı kategori olamaz zaten. lütfen diğer yazdıklarıma da bir cevap veriniz.

Misafir-2487 14.11.2017 12:29

8818
Dostum diyorsun ki auris ile ibiza aynı sınıf araçlar sonra da kalkıp bir alt segment yaris ile ibizayı karşılaştırıp ibizanın ezici üstünlüğü var diyorsun.karar vermelisin ibiza auris ile mi yaris ile rakip?
Not: bana göre de vw grubu çok fena kazıklıyor. Bu da arabadan ne beklediğin ile alakalı bir durum

Misafir-7851 14.11.2017 11:02

son sistem teknoloji harikası motor, 178 kg daha hafif arabada; hızlanmada 1.7 sn, yakıtta 0.8 lt tasarruf sağlıyor. bagajına 180 kg' lık çanta atıp bakmak lazım bu verilere.
aurisi tercih etme sebebimiz beğenmediğiniz motorun tüpe tam uyumlu olması (3 yıldır lpg yi nerde taktırdığımı unuttum)
ortalama bir hesapla benzinle 2 araçta 20bin km kullanılsa yılda. 0,8 lt yakıta verilen fark 896 tl yapmakta. ama ben auriste lpg ile 2464 tl az para vermekteyim. fark 1568 tl. ibiza alarak her yıl bu kadar verecek paramda yok mantığımda kabul etmez.
artık gına getiren segment olayına gelirsek. segmentte kriter arabanın ölçüleridir. ne kadar donanımı olduğu değil. sizin mantığa göre ful + ful donanımlı mercedes a serisi bmw 1 serisi alınca segmentin başka bişiy z segmenti olması lazım :D

İbiza Uzunluk 4059 gen 1780 yük 1444 bagaj 355 ağırlık 1017 kg
Auris
Uzunluk 4330 gen 1760 yük 1475 bagaj 360 ağırlık 1195 kg
Golf
Uzunluk 4258 gen 1799 yük 1452 bagaj 380

şu durumda golf b segmenti oluyorsa pola ne oluyor a mı ?

Misafir-9415 14.11.2017 10:28

Misafir-8408 . ibizada front asist opsiyon değil standart. auriste yok life ta opsiyonu da yok. önyargı bunun neresinde açıklarsanız bizde görelim.

Misafir-612 14.11.2017 10:23

Yarisin 1.5 atmosferik VVTI motoru ort. 5.0 Lt tüketiyor, yani 4.7 lt tüketen ibiza 3 silindirli turbo ile aynı.İbiizanın yarise göre hiçbir teknolojik üstünlüğü yok. Auris C sınıfıdır, ibiza ise B sınıfıdır. Bu, dingil uzunluğpundan belli olur. Bizi Toyota neden kazıklasın, ülkemize yatırım yapan firma değil 5 kuruş yatırım yapmayan markalar kazıklıyor aslında.

Misafir-8818 14.11.2017 08:03

Misafir-7229 auris sınıf olarak üstünlüğü yok. aynı segmentler. ikisinide kullanınca anlaşılıyor.
Misafir-1291 peki senin açından bakalım. hibritle uğraşıyor ama 100 bin tl ye satıyor. yarise baktım 65 bin fiyat var ve yakıt tüketimi daha yüksek. yarisle ibiza karşılaştırınca teknoloji olarak ibizanın ezici üstünlüğü var. savunma yaparken mantıklı yapsanız herkes bir şey öğrenir. Toyota bizi çok fena kazıklıyor kısacası uyanın artık.

Misafir-7229 13.11.2017 18:48

Toyota İletişim Merkezi'nden e-posta yoluyla bilgi alma gafletine kapıldım ve yine hiç şaşırmadım ve "bilgimiz yok/bilgi veremiyoruz" yanıtını aldım.
Toyota Safety Sense donanım paketi hangi modellerde ve ne zaman sunulacak demiştim ama bilgi alamadım. Düşünün Safety Sense Güvenlik Paketi, Türkiye pazarında satışa sunulan C-HR’lar da bulunmuyor(Ekim2017 den itibaren Tr. pazarı için paket standart sunulmuş).Avrupa’ya gönderilen kısmı içerisinde standart olan güvenlik paketinin, Türkiye pazarında satılan aynı C-HR modellerinde olmayışı hakkında ne düşünüyorsunuz? Ortak tepki olarak birçok C-hr kullanıcısı aracını bu yüzden satışa çıkardı. Auris in en boş paketinin , ibizadan sadece sınıf olarak üstünlüğü var. İbizada donanım üstünlüğü ve Front asist ise standart olarak sunulmuş. Atlanmaması gerekir.İbiza bana göre daha teknolojik ve daha yeni bir araç.

Misafir-1291 13.11.2017 14:55

1.33 motor ülkemizde Corolla'da 2010 yılında sunuldu yani 15 yıllık değil. Toyota genelde "hibrit" konularıyla uğraştığı için bir işe yaramayan turbo ile ve "emisyon değerlerine ayar çekilmiş dizel motor" işleriyle pek ilgilenemiyor. 3 silindirli turbo ile 4.7 lt yakıyorsun ama 4 silindirli atmosferik 1.5 Yaris ile 5.0 lt yakıyorsun, yani aynı. Bu Auris te 5.5 yakıyor. Bu mu yani teknoloji?

Misafir-4264 13.11.2017 12:09

Misafir-5859. yatayı dikeyi farketmiyor. 15 yıldır 1,33 motor 99 bg 128 nm tork hızlanma süresi aynı. neyin geliştirmesi oluyor bu. vw 1 bin motordan 95 bg alıyor hatta 115 bg geliştirme böyle olur.

Misafir-5859 11.11.2017 22:46

benim "yorumum ardından bayi çalışanı işin içine girince hoş olmuyor" demişşniz. bana dediğinizi var sayarak yorum yapıyorum. bayi çalışanı değilim. aracımı bakıma götürmek dışında bayiyle alakam olmadı.ben sadece kendi sitelerine girerek donanım fiyatlarını yazdım. ayrıca volkswagen kullanıcıyım. TOYOTA 15 YILDIR AYNI MOTORU KUL-LAN-MI-YOR. şu klişeleşmiş basit cümleleri bırakın artık. her yeni gelen kasayla yeni motor gelecek diye bir kaide yok. "GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME" DİYE BİR KAVRAM VAR. YATAY DOĞRULTUDA HAREKERET EDEN BİR KAVRAM.anlamayacağınız için deyata girmiyeceğim. toyota özelinde demmiyorum hiç bir marka 15 yıl önce kullandığı motoru bugun arabasına aynısını TA-KA-MAZ. teknolojinin değişim hızı ve rekabet koşulları buna imkan vermez.babam toyota kullanıcısı yaklaşık 17 yıldır .3. kasasını aldı üçüde bayiden.ben deneyimleyerek görmüş biri olarak söylüyorum. ibizayi sevebilirisiz bende çok seviyorum şu an değiştirmek istesim ilk tercihlerimden biri olur ama bir üst segment bir aracı yerecek şekilde ısrarla ibiza daha iyi auris bitmiş demeniz çok ilginç.

Misafir-2325 11.11.2017 08:03

umutturk maalesef ülkemizde bazı klişeleri kırmak çok zor oluyor. hatırlarım jetta ilk çıktığında bu motor çekmez gitmez deniyordu. o zamanda anlatmaya çalıştık anlayan anladı anlamayan geç anladı. şimdi en çok aranan araçlar arasında. aynı şekilde Toyota şu an bize çok büyük kazık atıyor. eski teknoloji araçlarını yüksek fiyatla veriyor. ne alakada diyebilirsiniz konuya bir de bu yönden bakmak istedim sadece. iki araç arasında kesinlikle ibizadır. aurisin artı bir özelliği yoktur ibiza karşısında yumuşak plastik haricinde. Misafir-8408 ibizada bu özelikler opsiyon değil standart. auriste üst donanımlarda var.

Misafir-6201 10.11.2017 12:01

bayi çalışanları işin içine girince hoş olmuyor. ibizada front asist standart ekstra para alınmıyor misa-8408 . ncapten 5 yıldız almış 2017 yılında. aurisin arka camlar manuel çevirmeli alsan eve sokmazlar adamı benim babamın arabası bundan iyidi derler. ibizada 4 cam otomatik. bin motor. torku yüksek. ön arka sis var. çelik jant var. cruse control var. vergi avantajı var. var oğlu var.

umutturk 10.11.2017 18:04

Sayın Misafir, Auris bu haliyle bile şu anda 406 kişiden %62 oy almış.
Varın İbiza'nın halini siz düşünün artık:)

Misafir-8408 10.11.2017 10:28

"toyota safety sense" basit diyen ve toyotayı alışıla geldik cümlelerle yeren konuşmaları görünce araçların opsiyon listelerine girdim ve gerçekten öyle mi diye baktım
SEAT LEON GÜVENLİK KISMI ŞÖYLE :
Güvenlik Paketi 339 TL
Sürüş Asistanı Paketi (Şerit Takip Asistanı + Uzun Far Asistanı ) 734 TL
Ön Bölge Asistanı "Front Assist"Info 791 TL
Adaptif Hız Sabitleyici 1,469 TL
Alarm 621 TL
Arka Yan Hava YastıklarıInfo 791 TL

TOPLAM TUTAR : 4.745 TÜRK LİRASI

TOYOTA SAFETY SENSE FİYAT 2.550 TÜRK LİRASI
İÇERİK
Ön Çarpışma Önleyici Sistem
Şerit Takip Sistemi
Otomatik Yanan Uzun Farlar
Yaya Algılama Özellikli Ön Çarpışma Önleyici Sistem (PCS)
Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC)

ARKADAŞLAR HİÇ BİR MARKA BİZİM MALIMIZ DEĞİL ARAÇLARI BİZ YAPMIYORUZ. BURDA TARTIŞMAK BİR FAYDA SAĞLAMAZ FAKAT ÖN YARGIYLA YAKLAŞACAĞIM YADA VERİLEN CEVAPLARIN ALTINDA KALMAYIYIM DİYE BİR MARKAYI YERMEK HOŞ DEĞİL. YUKARIDA YAZDIM KARAR SİZİN.LEON STYLE NİN RAKİBİ BURDA 1.33 AURİS DEĞİL. 1.6 MOTORLU OLANIDIR ONA GÖRE KIYASLAYIN.

Misafir-4433 10.11.2017 08:08

ben geçen sene auris leon bakmıştım. auris 55 leon 58 bine satıyorlardı ekim ayında. şimdi aynı araçlar 65 bin 76 bin. almadık o zaman kaçırdık fırsatı. auris çekişi düşük yakıtı da artıyor çeksin diyorsan. turbo şart artık aurise.

Misafir-572 09.11.2017 22:44

Misafir-1483 aurisin baz modeli 67 lira leonun dolusuyla kıyaslaman ne kadar doğru

Misafir-8760 09.11.2017 16:56

1483
Dikkat edersen konu kim hangi aracın hangi modeline konulmuş değil. Sayın misafir 2713 ne demiş? Okuyun derim ya da yazayım "front asistin daha ne olduğunu toyota bilmiyor"
Tamam?

Misafir-1483 09.11.2017 14:37

Misafir-8217 bahsedilen Toyota safety sense özelliği hangi araçlara koyuyor Toyota onu yazmamışsınız. seat bunu b segment 60 binlik aracına koymuş satıyor. Toyota hangi seviyede bunu sunuyor. bırakın şu Toyota japon hikayesini. o eskide aldı. yeni aurisler Corollalar dökülüyor. alan bin pişma. sana 15 yıl öncesinin motorunu sunuyor bu fiyata. 1.2 turboyu koysa aurise bakalım kaç lira isteyecek. yaktığın benzinde cabası. iki yıl önce aurisle leon aynı fiyattı. millet çekmez gitmez dedi leona. şimdi leon 78 auris 65. herkes turbolu araç peşinde.

Misafir-9576 09.11.2017 14:19

" toyotadaki daha basit yapıdaki safety sence ile karıştırmayın" derken basit kısmından ne ifade ettiniz biraz daha açarmısınız. toyota bu sistemleri geliştirmek için en fazla arge bütçesi ayıran markalardan biri. ayrıca güvenlik sistemi nasıl basit olur onuda anlamadım ön konsoldaki teybin bir iki tuşu değilki bu kullanıcının hayatı söz konusu. toyatanın da güven ve güvenlik konusunda algısıda bir gerçek.

Misafir-2731 09.11.2017 10:30

sırf fiyatı ucuz diye satılan bir araca hiç kullanmayacağınız bir donanım ekleniyor ve aracı yıllardır ne kadar eksileri de olsa otoritelerce de beğenilen araçlarla kıyaslıyorsunuz. İbiza alınır mı alınır tabii ki ama dersin ki clio dan, rio dan, fiestadan falan iyi olmuş.. yani iki üç özellik daha ekleseler bmw yle, mercedesle kıyaslyacaksınız. Cep telefonuda öyle değil mi, ucuz markalarda nerdeyse 10 gb ram var ama 1. yılını doldurunca pert

Misafir-8217 09.11.2017 05:31

Sayın 9157
Toyota Safety Sense içinde yer alan Ön Çarpışma Önleyici Sistem, yoldaki diğer araçları algılamak için kamera ve lazer sensörleri kullanır. Olası bir çarpışma algılandığında, sürücü sesli ve görsel olarak uyarılır; şartlara göre fren desteği devreye girer. Sürücü fren yapmak için geç kalırsa, çarpışmayı önlemek ya da çarpışmanın şiddetini azaltmak için şartlara göre sistem otomatik olarak fren yapar.
Toyota Safety Sense içinde yer alan Yaya Algılama Özellikli Ön Çarpışma Önleyici Sistem, yoldaki diğer araçları ve yayaları algılamak için kamera, lazer sensörleri ve milimetre dalga radarı kullanır. Olası bir çarpışma algılandığında, sürücü sesli ve görsel olarak uyarılır; şartlara göre frene basıldığında fren kuvvetini artırır. Sürücü fren yapmak için geç kalırsa, çarpışmayı önlemek ya da çarpışmanın şiddetini azaltmak için şartlara göre sistem otomatik olarak fren yapar. 
Toyota Safety Sense içinde yer alan Adaptif Hız Sabitleme Sistemi sayesinde araç, ayarlanan hızda giderken önüne çıkan aracın hızına uyum sağlayacak ve öndeki araçla güvenli bir mesafe tutacak şekilde takip ederek otomatik olarak hızlanır, yavaşlar ve durur. Bu sayede özellikle uzun süreli otoyol sürüşlerinde sürücü üzerindeki yük azaltılır.  
Toyota Safety Sense içinde yer alan Otomatik Yanan Uzun Farlar, gece sürüşlerinde sürücüler için görüşü artırır. Kamera, karşı yönden gelen ve önünüzde ilerleyen araçların farlarını algıladığı gibi, sokak lambalarının parlaklığını da takip eder. Daha güvenli bir gece sürüşü için kısa ve uzun farlar arasındaki geçişi otomatik yapar.
Gördüğünüz gibi bı sistemlerinde çalışma prensipleri sizin uzun uzun anlatıp da , sadece vw ye aitmiş gibi yazdığınız sistemle hemen hemen aynı. Dünyada neredeyse bu güvenlik paketlerini sunmayan kalmadı.bu nedenle vw yaptı diye çok önemli bir özellikmiş gibi göstermeye gerek yok

Misafir-9157 08.11.2017 19:02

Sayın 8225 - 2713 ün haklı olduğu noktalar var, bunu toyotadaki daha basit yapıdaki safety sence ile karıştırmayın, vw front asist, 0 km/s ve 200 km/s hızlar arasında acc ve dsg otomatik şanzıman ile tamamen entegre farklı işlevsellik seviyerinde çalışabiliyor ve sistem 4 bölge radara sahip, Sürücü bir engeli gözden kaçırdığında çarpışma uyarısından sonra kendi kendine, aracı frenlemek ve sürücünün dikkatini yeniden çekmek, çarpışma ihtimalinin kaçınılmaz olduğu ikinci bir durumdaysa tamamen sürücüden kontrolü alarak maksimum fren gücünü devreye almaktadır. Golf ve Leon modellerinde ise tamamen elektronik diferansiyel kilidi de sisteme entegre ediliyor. Tüm fonksiyonlarını burada yazmak olanaksız. Euro ncap resmi sitesinde şöyle bir ibare okumuştum ''Yollardaki bütün araçlar bu şekilde bir sistem ile donatılsaydı, her yıl yaklaşık 130 hayat kurtarılabilir ve yaklaşık 2000 ciddi yaralanma önlenebilirdi.'' EURO NCAP ADVANCED REWARD 2012 ödüllü bir güvenlik sistemdir. Bu arada bana göre Sandero, limitlerde girilen virajlarda bolca önden kayma yaşayan Yaris den bile üstün bir araçtır.

Misafir-3557 08.11.2017 18:21

segment farklı kalite farklı donanım farklı hacim farklı.. auris diyorum

umutturk 08.11.2017 16:23

Kendi segmentinde ancak Sandero ile yarışabilen İbiza, nasıl Auris ile yarışabilsin ki?
(Hatta İbiza-Sandero karşılaştırmasında bile Sandero üstün çıktı ve yakın bir zamanda siteden bir arkadaşımız bu aracı aldı.)
İbiza'nın üstün olduğu taraflar illa ki vardır ama genel olarak Auris çok ağır basıyor.

Misafir-6056 08.11.2017 14:23

Kesinlikle yanılıyorsunuz: Arabada motor performansı kadar malzeme kalitesi de önemlidir. Donanım zenginliği de ayrı önemlidir ama malzeme kalitesi donanım kriterinden önce gelir ve en az motor kriteri kadar önemlidir. Bunu uzun yola gittiğinizde anlarsınız. Ibizanın arka kapılar olduğu gibi sert plastik. Kokpit bölümünün alt bölümü keza yine sert plastik. Auris'in malzeme kalitesi Ibiza ile kıyaslanamaz. Eğer ışıklarda hızlı kalkma iddianız yoksa sizin için sollamalarda kafi olan motor gücü yeterli olur ki Auris'in çekişi gayet yeterli. Öyle bu aracı kullandım yerinden kalkmıyor diyenlere bakmayın. Auris oturma rahatlığıyla, kokpit kalitesiyle, kapı/kol işlemeleriyle, yalıtımıyla daha kaliteli bir yolculuk vadeder.

Misafir-8225 08.11.2017 13:12

Amacım toyota yı övmek değil sadece bir yanlışı düzeltmek için yazıyorum . FronT asist in ne olduğunu Toyota çok iyi biliyor ve bir çok güvenlik paketini içeren safety sense i uzun zamandır satıyor. Öyle sadece öndeki araca göre fren yapmakta değil,adaptif hız sabitlemeden otomatik yanan uzun fara, şerit takip yardımcısından tutun da yaya güvenlik sistemine kadar. Burada auris ibizadan iyidir kötüdür demiyorum. Sadece 2713 ün yorumuna cevap yazdım.

Misafir-1680 08.11.2017 11:49

bak bakalım dingil mesafeleri aynı mı?

Misafir-2713 08.11.2017 09:02

araçlar aynı segmenttir. dingil mesafesine bakın anlarsınız. ibiza her yönden auristen çok üstün bir araçtır. yakıtı teknolojisi gücü yeniliği. üst segment araçlarda olan fron asist var Toyota ne olduğunu bile bilmiyor daha.

Misafir-171 07.11.2017 20:16

Farklı sınıfların araçları ,karşılaştırmak pek doğru değil. Auris 123 tork bir araç ,bunlara çok dikkat etmek gerekiyor.İç mekanda kullanılan malzemeler kaliteli olsa neye yarar .Sonuçta koltuk takımı almıyoruz, yürüyen ,giden bir şey alıyoruz gitmek için güç = tork gerekli .Auris kullanma şansım olduğu için bunları yazdım .

Misafir-2521 20.10.2017 14:06

ibizanın 2.eli kuvetli mi???Yahu doğru düzgün servisi-bayii olmayan arabnın 2.eli nasıl kuvvetli olacak. B segmentinde clio, polo ve i20 tutulan modellerdir. Auris'in malzeme kalitesi bırakın ibizayı, leon dan daha iyidir.

Misafir-8585 20.10.2017 13:56

Boyutlara, performansa, donanıma bakınca bal gibi de karşılaştırılabilir modeller olmuş. Bu saydığım açıların hepsinden İbiza üstün çıkar.

Misafir-3839 20.10.2017 11:22

Bir B segment,biri C segment.Auris ile Leon karşılaştırılır.

Misafir-158 20.10.2017 01:33

Toyota Auris'in 2.eli yok denecek kadar az. Auris Toyota'nın tutulmayan modeli Auris tasarım ve malzeme kalitesiyle de çağının çok gerisinde. Seat ibiza (Renault Clio)'dan sonra sınıfındaki en iyi tasarıma sahip. İbiza 2.eli ve piyasasıyla Toyota Auris'den daha iyi bir otomobil. Her türlü Seat ibiza favorim ve tercihim olur

Misafir-677 19.10.2017 22:57

Toyota her konuda kendini kanıtlamış bir marka aynı şeyi seat için söylemek yanlış olur . Örneğin sanayiye gidip iki aracı da ustaya gösterin direk Toyota'yı seçer çünkü kimse yılda 2.3 kez servise gitmek istemez. Bende Passat vardı 120 ile giderken stop etti o günden beri alman markaların binmiyorum

Misafir-3802 19.10.2017 16:37

Mukayese bile kabul etmez herşeyiyle üstün verileri inceleyin Alman teknoloji İBİZa

Misafir-2006 02.10.2017 22:46

Misafir-2903 *** mayıs ayında yaptırdım 450 liraya sonkar yenibosna dan, arkadasım yarisin bakımını yaptı 15 gün önce 460 liraya dumankayadan. Toyota servis ücretinde almanlardan ortalam %30 daha ucuz, arayın sorun

Misafir-9512 02.10.2017 17:56

evet segmentler genelde aks mesafesine göre belirlenir ama donanımsal olarak da genelde fark vardır. c segmenti için standart olan bir donanım b segmentinde opsiyonel olabilir mesela (özellikle de güvenlik donanımları açısından). kullanılan malzeme kalitesi olarak da sınıf atladıkça (tabi markaya da bağlı) yükselir. bu iki araç arasındaki segment farkını belirleyen temelde de ibizanın 2,564 cm lik aks ölçüsü ele aurisin 2,600 cm lik mesafesi.( auris bir c segmenti için kısa bir aks mesafesine sahip gerçi, genelde c segmentinin 2.700 civarı oması beklenir.)

Misafir-516 02.10.2017 11:28

bu aracın muadili yeni yaris yeni 1.5 atmosferik . ortalama tüketim 4.8 Lt, yani bu 1.0 3 silindirli turbomotor ile aynı. Turbo bir mucize değildir, kayda değer tüketim üstünlüğü yoktur (bu vw grubunun bir pazarlama başarısıdır, insanlar maalesef bunu bir mucize sanıyorlar, ancak tüketim aynı, arıza olasılığı daha çok, yağ yakan çok turbo benzinli var). Gerçek teknoljik seçenek hibrittir, o da Yaris te 3.6 Lt tüketime sahiptir !

Misafir-5064 02.10.2017 08:43

segmentleri farklı diyenler bu iki araç arasında ki segment farkını açıklayabilir mi. boyu mu dingil mesafesimi nesi farklı bu iki aracın. yalıtımı aynı. herşeyi aynı nerdeyse.

Misafir-6190 01.10.2017 23:31

Yani resmen teknoloji konuşmuş. 999 cc den 95 HP, 1.33 motordan 99 HP çıkart ondan sonra tüketimde, hızlanma da filan da sınıfta kal. Bizim çok bilmişler de yumruk kadar motor desin. Aman ne ala ne ala.

Misafir-8829 01.10.2017 19:44

sanırım yetkili servise hiç uğramamışsınız, 450 liraya hiç bir yetkili servis yağ bile değiştirmiyor. yanlış bilgilendirmeyelim insanları isterseniz. arkadaşın corollası var daha yeni 30 bin bakımında 580 lira bayıldı.

Misafir-2903 01.10.2017 18:02

auris servis ücreti 450 lirayken, seat 650 lira yalnız, öyle fark falan kapanmaz

Misafir-608 01.10.2017 13:39

atmosferik ile turbo motorun farkını anlamak için veriler yetmez kullanırsanız anlarsınız. benzinli leon, corolla ve civic kullanmış biri olarak söylüyorum leon rampada yüklüyken hiç zorlanmadan hızlanırken corolla ve civic'in hızı rampada gaza rağmen azalıyor. üstelik verilerde ort. tüketim farkı 1 lt gibi göünmesine rağmen leon ort. 6.5lt, corolla ve civic ort. 9-10 lt civarı yakıyordu. corolla da yine iç mekan genişliği konfor gibi artıları var en azından ama auris çok dar ve bagajı küçük yani pek avantajı yok. zaten satış rakamlarıda ortada.

Misafir-9058 01.10.2017 04:56

bu karşılaştırmada benim de tercihim bir üst segment olan auris. çünkü bence segmentler arası farkı kapatmak gerçekten çok zor ve bu, sadece premium araçlar(mercedes, bmw, audi vs.) için tercih sebebi olabilir belki de. yalnız garanti konusunda gözden kaçan şu ki, auris 10 binde bir bakıma gider, ibiza 15 bin de bir. yılda ortalama 15 bin km yapan biri 6 yılda 90 bin km yapar. bu da auris te 9 bakım ibizada 6 bakım demektir. bakım masrafları ortalama 500 bin bile desek (ki genelde daha çok) aurisin garantisi için zaten baştan 1500-2000 bin liralık bir parayı gözden çıkarmış olursun ki bu paraya ibizayı da 6 yıl garantili yapabilirsin zaten. o yüzden bu 5 yıl, 6 yıl garanti işi hikaye, tüketiciyi avucunun içine almaktan başka bir şey değil. dışarıda 150-200 liraya yaptıracağın bakımı serviste 500-600 liraya yaptırıyorsun çünkü.

Misafir-6284 30.09.2017 20:24

Ben neden paramla garantiyi uzatayım? Malına güvenen firmanın uzun garanti vermesi gerekir. Seat sadece büyük şehirlerde var, anadolu'da-taşrada yok, dolayısıyla 2.eli de yok. Motorun çağdaş olup plmaması turbo veya atmosferik olmasıyla ölçülmez. Yeni Yaris'te yeni atm. 1.5 VVTI motor var ve bu silindirli yumruk kadar motorla tüketimi aynı. Yeni nesil atmosferikler artık turbo kadar tüketiyor (Mazda 3, Honda Jazz, Yaris ve Suzukinin tüketimi turbolarla aynıdır. Toyota 1.2 T'yi de yaptı ama hala atmosferik VVTI'yi geliştiriyor, diğer Japonlarda böyle. Beğenmediğiniz Auris te en çağdaş seçenek olan hibrit seçeneği de var (leon , hatta golfte yok)

Misafir-3360 30.09.2017 15:36

Yeni İbiza'da malzeme kalitesi yerlerde sürünüyor. Aracın içi tamamen sert plastik. Koltuk kaplamaları çok ucuz gözüküyor ve kaputun altına bile yalıtım malzemesi koymamışlar. Her şeyi bir kenara bırakırsak sadece bu durum bile Auris'i öne çıkartıyor. Hemen hemen aynı parayı yeriyoruz ama Auris 2.sınıf, İbiza 3.sınıf kalite diyebilirim. Hatta İbiza'nın iç malzeme kalitesi olarak Sandero ile kıyaslanması gerektiğini düşünüyorum.

Misafir-1537 30.09.2017 11:03

Seat'ın 2. eli yok, servis-bayii ağı çok zayıf,5 vites çağdışı (dğan slx'te kaldı 5 vites), B ve C sınıfı arasında şaft uzunluğu farkldır, farak budur, yoksa ibizayı golfle de kıyaslayabilirsiniz bagajı aynı diye. Son olarak sanırım daranti süresini unuttunuz, herhakde size göre 2 yıl garanti 6 yıldan daha iyi :-)

draykutdemir 30.09.2017 16:20

seat'ın 2. eli yok mu? seat leon um vardı satarken internetten ilana koyduktan sonra 1 saat içinde satıldı. araç temizse seat'ın 2. eli gayet iyi emin olabilirsin. servis ağıda vw servisi olan yerlerin çoğunda seat servis hizmeti veriliyor. 5 vites demode peki toyota atmosferik benzinli motorları çok mu modern? performans tüketim oranı vw grubu turbo benzinli motorlara göre oldukça kötü. garanti süresi kısa ama ek ücret vererek arttırabiliyorsunuz. ben hiç teknik sorun yaşamadım. sadece dsg şanzıman konusunda önemli sayıda arıza yaşayan olduğunu duydum ama son birkaç yıldır dsg iyileştirildi ve eskisi gibi sorun çıkarmıyor görünen. sadece sınıf konusunda söylediğinize katılabilirim. auris leon'la aynı sınıf ikisini karşılaştırırsak açık ara leon derim.

Misafir-88 30.09.2017 09:03

araç donanımlarına bakmıyorsunuz. ibizada front asist diye bir özellik var. önünüze aniden bir engel çıktığında aracın kendisi fren yaparak hızını düşürüyor veya tamamen duruyor. tek bu özellik için bile bu araç alınır. toyotanın üst donanımlarında bile yok bu özellik.

Misafir-6697 29.09.2017 20:05

Auris'in 128 NM torku ancak yokuş aşağı hızlandırır. Mevcut haliyle bir sınıf altta olsa da bence İbiza daha mantıklı bir otomobil. Nedenleri
1- Ust sınıf araç daha çok alan demektir ancak iç mekan ve bagaj hacminde neredeyse aynılar.
2- aynı hacimde dış boyutunun daha küçük olması çok büyük avantaj.
3- güç ve tork farkı benim için çok önemli, çünkü otomobil kullanmaktan zevk alan insanım.
4- subjektif veri olsa da bence ibiza daha güzel. (Japon tasarımlarını genel olarak beğenmiyorum)
5- az da olsa Seat daha ucuz
6- Seat'ın yakıt tüketimi daha iyi
7- düşük torklu manuel bir aracı sıkışık trafikte kullanırken çok yorulursunuz (deneyimle sabittir)
8- İbiza daha yeni olduğu için son teknolojileri barındırıyor.

İbiza'nın tek negatif yanı yeni olduğu için ne tür arızalar çıkarır bilinmez. Bir hatta iki sene sonra almak daha mantıklı.

Misafir-1233 20.08.2017 22:49

bu sitedeki satış rakamlarına göre ibiza ilk otuzda yok; ikinci eli nasıl olacak? b segmentinde sırasıyla clio; hyundai ve polo tutulan ve çok satan araçlarıdır: auris tabiiki bir corolla kadar tutulmuyor ama neticede toyota bu sebeple ikşnci eli daha iyidir:

Misafir-7459 20.08.2017 22:12

ibiza ederinden en az 10 bin daha pahalı, bu koşulda auris daha mantıklı, b sınıfının en vasat araçlarının başında gelir heralde

Misafir-1626 20.08.2017 20:45

Sayın arkadaşlar arabanızı överken teknik verilere tam hakim olun lütfen. Araba 1.0 ve 5 vites. 175 torku da en büyük vites dişlisinden yani 1. vitesi sayesinde bu kadar veriyor. Daha sonraki viteslerde bu arabanın gidebilmesi için 1.0 motorun ve 95 hp nin mümkün olduğunca çok devir çevirmesi lazım. Ama emin olun o tork 175 değil. Dediğiniz teknoloji üst segment araçlarda gerçekten turbolu ve büyük hacimli motorlarda ya da üst segment atmosferiklerde olur. İsterseniz seat ın fabrikasından gerçek tork verilerini talep edin. 1. Vites de maksimum tork kaç devir bandında ve ne kadar , diğer viteslerde ne kadar? Kabaca esneklik verilerine bakın.
Bu arada bu değerler auristen iyi de çıkabilir kötüde. Sorun o değil. Sorun ibiza yı neredeyse audi olarak anlatacaksınız. İbiza yaris muadili bir araçtır. Alan güle güle kullanılır. Ama ikinci elinde hiç değer kaybı olmazmış, auriste çok kayıp olurmuş öyle bir şey yok. Hele ki ikinci elde aurisin 5 sene garantisi bile tercih sebebidir

Misafir-8579 20.08.2017 18:31

Reçete26, Auris'in torku 99 değil 128 nm'dir. Ayrıca 128 nm sizi her türlü hızlandırır, aracı gayet rahat taşır. Tabi ki Ibiza'nın 175 nm tork değerli turbo motorundan ötürü ve az daha ufak, hafif kasasından dolayı biraz daha atik olması doğaldır. Performans öncelikli alanlar için bir kriter olabilir. Ayrıca Auris'in motoru atmosferik olduğundan lpg taktırabilme avantajı vardır. Turbo araçlara lpg entegresi olmaz, motora zarar verir(Dizel araca benzin koymak gibi). Siz Auris'e lpg taktığınızda Auris, Ibiza'ya göre çok daha ekonomik bir araç haline gelir.

Ayrıca Auris gitmiyor, hantal kalıyor denmesi yanlıştır. Elbette sollamalarda Ibiza'nın üstünlüğü olacaktır ama bu öyle çok büyük bir fark değildir. Ayrıca Auris'in 6 vitesli olduğunu ve ideal güç, ekonomik devir bandında daha çok kalacağını da söylemeliyim.

Performans odaklı araçlar zaten değil bunlar. İkisi de ideal aile arabaları olabilir. Ibiza'nın çekiş performansı daha iyi olmakla beraber iki araba da sportif olmayan iki araç olarak hızlanma kriterlerinizi karşılar. Burada sert plastik oranı fazla(işçilik kalitesi düşük), daha donanımlı aracı mı almalı; yoksa donanımı daha az yumuşak plastik(işçilik kalitesi daha yüksek) aracı mı almalı? Yani tabi ki tercih meselesi zaten iki aracın da fiyatlarının yakın olması bu anlamda tesadüf değil. Ayrıca Auris'in ikinci eli yok demek sanırım Toyota ve Auris modelinin popülerliğini bilmemek demek. Sonuç: ikisi de fiyatlarına göre arabalardır. Marka fanatikliği yapmaya gerek yok

Misafir-6603 20.08.2017 14:16

Toyota Auris markasının tutulmayan modeli ve 2.eli çok zayıf. Auris'i kullanırsınız ama satamazsınız çünkü elinizde kalır. Auris'in 2.eli ve piyasası yok Seat ibiza 2.elde kayıp yaşatmaz. Aurisle 2.elde çok büyük kayıp yaşarsınız. Toyota'nın sorunsuzluğunu ben boş ve donanımsız araçlarına bağlıyorum. Toyota'nın en donanımlı aracı Türkiye piyasasında Land Cruiser'dır. Seat ibiza favorim ve tercihimdir

Misafir-869 20.08.2017 13:14

Arkadaşlar 100 km/saat 1.7 sn daha erken erişmek çekişte büyük farktır değerli site üyeleri/misafirleri. Bu fark su götürmez bir gerçektir. Örneğin 12 sn olan 0-100km bir araçtan sonra 10 sn olan 0-100km bir araca bindiğinizde aracın çeviklik anlamında ne kadar iyi olduğunu net farkedersiniz. 1 sn farkın bile kaydadeğer bir fark olacağının garantisini verebilirim.

Ancak ben araba alırken performans kriteri son sırada gelir. Benim için az yakan, işletme masrafları az(servis, vergi avantajı), fonksiyonel, büyük araç olması makbuldür. Şimdi bu açıdan bakılırsa teknolojik anlamında her ne kadar Ibiza daha çok eğlence sistemi sunsa da Auris'in C segmentinden gelen işçilik kalitesini yakalayamayacak. Ayrıca Auris daha büyük bir araç olması kendisinin bir diğer avantajı.

Ibiza'nın avantajları ise multimedya sisteminin daha gelişmiş olması ve vergi avantajıdır.(ki bu özellikler de gayet tercih sebebi olabilir)

Bu konuda bir teredüttümü belitmem gerekirse Ibiza'nın turbo; Auris'in atmosferik motora sahip olması. Yani şehir dışı yakıt tüketimleri hemen hemen aynı çıkacağını düşünüyorum. Ancak şehir içinde dur kalkların artmasıyla beraber atmosferik motorların düşük devirlerdeki tork yetersizliğinden ötürü sürüşte daha fazla gaza yüklenme(ihtiyatlı kullansak da normal bir hızlanmayı yakalamak için) sıkıntısı olur mu bu çekincem var. Yani Auris'in şehir içi yakıt tüketimi Ibiza'ya göre kaydadeğer yüksek çıkması tereddütüm var. Eğer böyle bir fark olduğunu farkedersem yılda 10000 km yapsam da lpg takarım. Nihayetinde bir araç satın aldığımda en az 7-8 yıl kullanan bir insanımdır.

Tüm artıları, eksileri topladığımda ben kararımı C segmenti aracı olan ve fiyatına göre alınabilecek makul bir araç olan Auris'i tercih ederdim arkadaşlar...

recete26 20.08.2017 16:54

Biri 170 N.m torka diğeri 99 N.m torka sahip. İbiza ile son vites çıkabileceğiniz yerde Auris ile 2. vitese kadar düşme ihtimaliniz var devrinizde 3 bin'in altındaysa. Donanım olarak ta Auris alaşım jant bile takmamış boş bir araç

Misafir-4538 20.08.2017 12:54

İbizanın muadili Yaristir. Yeni (makyajlı) yaris 1.5 VVTI atmosferik ortalama tüketimi 5 Lt ve hızlanması da 11sn. Yani turbo benzinli 3 silindirli İbiza ile aynı. B sınıfı İbiza 1017 kg, C sınıfıAuris ise 12220 kg; arada 200 kg var. Yani İbizanın hafif olduğu için biraz daha az yakması ve biraz daha iyi hızlanması çok normal.

Misafir-4495 19.08.2017 22:45

ben marka takıntılı değilim .hibrit önerilsin tabi bu sayfadaki arabalar hibrit değildi . ben mazdaları beğeniyorum gayet güzel arabalar ama 2.el piyasası yok .2. el'e servis ağı iyi değil diye alamıcakmıyım yani sonuç o alcak bu alcak ben alcam ki firmada buraya yatırımını arttırıcak 2.el piyasasıda olucak servis ağıda genişleyecek . ayrıca ibiza gayet çok satan bir model .onda da yedek parça servis probleminiz olmaz merak etmeyin çok abartmayın bu olayı . benim yaşadığım olaya bağlıcam chevrolet almıştık 2012 de daha sonra park halinde vurdular . bu sırada chevrolet türkiyeden çekilme kararı al . araba eskisi gibi yapıldı fakat 1 ayda geldi yedek parçalar . firmaların ülkelere satış strateji yada politik siyasi çekilme kararı almadıkça türkiyede her arabanın servisinide bulursunuz yedek parçasınıda istediğiniz hizmeti de türkiyeden çekilseler bile sizi mağdur etmezler bizim chevrolet deki gibi yine yapılır .ama artık chevrolet almayın :).kaza durumunda parça sorunu yaşabilirsiniz. .. seatta böyle birşey zaten yaşanmaz. yedek parça servis olayanı çok abartıyorsunuz toyotacılar .

Misafir-163 19.08.2017 11:47

sollama yapabilen atmosferik sadece ferrari atmosferik değil ! Bu turbo-benzinli olayı biraz fazla abartılmadı mı? İşte B sınıfı 1.0 üç silindirli araba 4.7 lt yakıyor (atmosferikler de 5 veya 5,5 yakıyor zaten. Ekonomi için hibrit çözümdür, turbo değil. Hibritin de öncüsü Toyotadır.Bu ibizanın platformunu yapan da vw değil mi zaten, tabii polo bunun üzerine geliştirilecek. Evet ibiza yeni bir araba ama B sınıfı ve boş C sınıfı ile aynı fiyat. Kimi kişilerde yeni bir B sınıfı yerine, nispeten daha eski ve 1.7 sn daha geç hızlanan, servisi daha yaygın, marka imayjı daha güçlü olan Toyota Auris'i seçer. Herkesin 1.7 sn daha çabuk 100'e çıkan B sınıfı arabayı seçeceğini sanmıyorum. Bu arada Toyota 1.2 Turboyu getirecek ama atmosferik VVT-İ'en de vazgeçmiyor. Makyajlı Yariste sunduğu yeni 1.5 VVT-İ motor ileride Corolla ve Auris'te de olacak. Yani dileyen turbo benzinli, dileyen atmosferi dileyen ise hibrit seçebilecek.

Misafir-8187 18.08.2017 21:39

B ve C sınıfları arasındaki farkı "dingil uzunluğu" belirliyor. İbiza'da 2564 mm, Auris'te 2600 mm.

Misafir-4804 18.08.2017 20:49

bahsettiğimiz ferrari atmosferiği değil auris . ben hep sollamayı 3500 devirde yapıcaksam nerde kaldı zaman ve yakıt tasarrufu . burdaki olay auris sollama yapamıyor değil 2011 de megane 3 110 beygirlik atmasforik kullandım araç hızlı gidiyor mu gidiyor ama kalkmıyor belli bir hıza ulaştığındada yavaşlamak istemiyorsun 100 metreden selektör yapıyordum . burda yeni nesil bir araba insanları sevdiğimiz yada satın aldığımız arabalara değil yeni teknolojilere yönlendirmek doğru olur . ibiza segmentine göre harika aurise göre yakın leon ise auristen çok üstün. beğenmiyorum vw niye fark var diyorsunuz ama yeni polo bu platform üzerinden çıkıcak cupra değil ama sonraki polo gti belkide mühendisler yine bu platforum üzerinde dizayn edilecek .

Misafir-4216 18.08.2017 14:08

0,8 lt yakıt farkı önemli değil bence. 3 silindirli ve turbo motorun artısı sadece 0.8 ltYeni nesil Atmosferik japonlarda artık karışıkda 5 lt yakıyorlar artık (Honda Jazz 1.3, suzuki vitara 1.5, Toyota Yaris 1.5..... Auris C sınıfı bir araç, sollamalarda da oldukça yeterli (herhalde toyota mühendisleri bu sollama olayını düşünmüşlerdir :-)) Ayrıca Auris 6 ileri, seat ise sadece 5 vites. Servis yaygınlığını yazmama gerek yok herhalde.

Misafir-4728 18.08.2017 13:29

5 vitesli 95 hp arabanın her vites bandında 175 tork üreteceğini,her yokuşta 175 nm torku kullanacağını sanmak sadece saflıktır

Misafir-164 18.08.2017 12:51

gümüşgerdan hocam sorunuzun cevabı ibiza nın kapı iç kolları ve koltukların kalitesinden bulunabilir. saygılarımla

Misafir-9854 18.08.2017 12:48

Enteresan olan sanki aurisle yokuşta sollama yapılamıyor :) komik ya, iki yıldır 25.000 km yol yaptım dağda bayırda kullandım öyle bir sorun yaşamadım. Araç 100 hp güçte, doğru kullanmayı bilirsen, araca alışırsan yokuşta da sorun yaşamazsın, atmosferik araçla yokuşta 2000 devirde hızlanmaya kalkarsan çuvallarsın, ama 3000-3500 devirdeyken bunu yaparsan hiç sorun yaşamaz ve 4500 deviri bile görürsün. 15 gün önce aracımla Antalyadan Mersine dönerken yokuşta 140-150 yaptım, tabii ki turbo bu yönüyle kullanması daha kolay ama diğerini de yerden yere vurmayalım lütfen. İspanyol markasına iki parça Alman malı takılınca vw e mi dönüşüyor, niye o zaman vw ile arasında dünya kadar fiyat farkı var

Misafir-2285 18.08.2017 12:40

Misafir-8745 piyasanın b sınıfıyla dolu oluşu bu araçların ucuz olması ve şirket mantığına yani tek kişiye iş aracı olarak takdim edilmesine uygun oluşuyla alakalı. ibiza nın boşuyla auris in boşunun fiyatı söylediğim şeyi kanıtlar.

Misafir-716 18.08.2017 12:37

biri bana b ile c segment arası farkı ibiza ve auris üzerinden açıklayabilir mi. bu araçların bariz farkı nedir? segmenti belirleyen özellikleri aynı bence.

Misafir-7889 18.08.2017 11:02

yakıt tüketimi nasıl yakın oluyor .nerdeyse 100 km de 1 litre fark var aralarında . 175 tork'a karşı 128 tork .
yani nasıl fark yok . 2 side performans arabası değil tabi ama belli bir seviyede her kullanıcıyı tatmin etmesi gerekir,gerek ara hızlanmalarda ve kalkışlarda . 1.7 saniye otomotiv sektöründe büyük farktır . ibiza .yokuşta sollama yaptığınız düşünün mesela herşey yarışmak değildir

2110srkn 18.08.2017 13:15

segmenti olmamasına rağmen ibiza daha iyi duruyor . birde leon 1.2 tsi ile kıyaslansa aurisin hiç şansı yok . ben anlamıyorum hepimiz aynı ekrana bakıyoruz teknik veriler ortada rakamlar ortada neden insanlardan farklı yorum çıkar :)

Misafir-5306 18.08.2017 09:45

Misafir-4627, araç sollaman gereken rampalı bir yerde iki aracı test et bakalım İbiza'nın çekişte 1 buçuk kat daha çekişli oluşunun farkını gör: 175 Nm ye 128 N.m sütünlüğü var İbiza'nın. Hızlanma verisi aradaki farkı daha düşük gösteriyor. Bagaj boyutu vs açısından fark yok, büyüklük olarak birbirine yakın araçlar ve Auris çok boş bir araç. Auris'ini en önemli avantajı daha az problem çıkarma olasılığı ve servisi açısından daha çok güven vermesi.

Misafir-8745 18.08.2017 08:47

buradaki yorumlara bakılınca dolu ve kasası yeni bile olsa b sınıfı bir araç, kasasının yenilenme zamanı gelmiş, boş bir c sınıfı araca kesinlikle tercih edilmez gibi bir durum ortaya çıkıyor, bu nasıl mantık. o zaman piyasada neden b sınıfı araçlar var hatta bakınca clio ve i 20 satışları tavan yapmış durumda. bu sadece tercih meselesi herkes kafasında ne istediğini belirler ona göre hangisi ihtiyaç ve isteklerini karşılıyorsa onu alır.

Misafir-4627 17.08.2017 22:20

Allah allah neden şaşırtıcı olsun, biri C sınıfı, diğeri B sınıfı(Yaris ile Leon'un kıyaslanması gibi). Yakıt çok yakın (4.7 ile 5.5). 1.7 sn'lik hızlanma farkı ergenler için önemli olabilir.

Misafir-8295 17.08.2017 14:00

tercilhlerde %65 Toyota cikmasi sasirtici .. yakit vergi performans ve donanim olmak uzere Ibiza her yonden ustunken, Maalesef Onyargilar kirilamiyor. Auris sahipleri direkt yaris demis Ibiza yi denemeden. Deneseler kalitenin ne oldugunun farkina varacaklar.

Misafir-5272 17.08.2017 12:24

Ibiza C sınıfı aurisle kalite ve konfor olarak kiyaslanamaz. Kendi sınıfındaki araclara gore yeni bir kasaya sahip olusu, turbo motoru vs ozellikleriyle yarisabilir, guzel de bir arac ama b segment

Misafir-4672 17.08.2017 10:19

Ibiza'nın motor teknik verilerine bakıldığında daha kaliteli bir motora sahip olduğu açık. Ayrıca boyutları da arttı. Bir başka önemli artısı vergi avantajı.

Öte yandan donanım özellikleri ve işçilik kalitesi de insanların satın almada dikkat ettiği önemli kriterler olarak önümüzde durmaktadır. Sanki bu konuda da Auris daha üstün.

Ancak benim fikrimi sorarsanız: devir ekonomi devri. Dolayısıyla vergi avantajlı, kasası c segmenti hatchbag lerine yaklaşan Ibiza'yı tercih ederim.

Misafir-8475 17.08.2017 09:22

Yeni İbiza'nın test sürüşünü yaptım, eşim arkada oturdu, diz mesafesi uzun boylu olunca bile yeterli oluyor(1.85 boyundayım). Baş mesafesi, bagaj hacmi vs. hepsi hemen hemen C segmenti ölçülerinde olmuş. Gaza bastığınız ilk anda araç fırlamıyor ama turbo fazla gecikme yapmadan devreye giriyor ve araç atak, sportif bir sürüş moduna geçiyor anında. Yakıt tüketimi olarak ta gayet başarılı. Ama turbolu araçları bilinenin aksine yumuşak kullanılması gerekiyor ki katalog değerinin bir espirisi olsun yoksa atmosferikten fazla bile yakar. Göğüste, kapılarda vs. yumuşak malzeme kullanımı yok İbiza'da Auris'e göre bariz eskilerinden biri bu ama ergonomik kokpit tasarımı, modern dokunmatik ekranıyla kalite algısını güçlendiriyor. 62 buçuk civarına bırakıyorlar aracı. Donanım olarak Auris'e göre çok daha dolu bir araç: alaşım jant, ön sis farı, hız sabitleme, otomatik/dijital klima, deri direksiyon gibi donanım fazlası var Auris'ten. Çarpışma testinden iki araç ta beş yıldız aldı o açıdan sıkıntı yok. 5 bin TL fazlam olsa alacağım İbiza'yı şimdilik beklemedeyim.

Yeni Karşılaştırma Ekle