2017 Seat Ibiza vs. 2017 Toyota Auris

profil
gümüşgerdan

15.08.2017 12:41

seat ibizayı iyi elden geçirdi ama sizce aurisden üstün oldu mu ?

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2017 Toyota Auris 1.33 Life
  • Fiyat65.500 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1329 cc
  • Beygir Gücü99 HP
  • Ort. Tüketim5.5 lt
  • 0-100 Hızlanma12.6 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-1233 20.08.2017 22:49

bu sitedeki satış rakamlarına göre ibiza ilk otuzda yok; ikinci eli nasıl olacak? b segmentinde sırasıyla clio; hyundai ve polo tutulan ve çok satan araçlarıdır: auris tabiiki bir corolla kadar tutulmuyor ama neticede toyota bu sebeple ikşnci eli daha iyidir:

Misafir-7459 20.08.2017 22:12

ibiza ederinden en az 10 bin daha pahalı, bu koşulda auris daha mantıklı, b sınıfının en vasat araçlarının başında gelir heralde

Misafir-1626 20.08.2017 20:45

Sayın arkadaşlar arabanızı överken teknik verilere tam hakim olun lütfen. Araba 1.0 ve 5 vites. 175 torku da en büyük vites dişlisinden yani 1. vitesi sayesinde bu kadar veriyor. Daha sonraki viteslerde bu arabanın gidebilmesi için 1.0 motorun ve 95 hp nin mümkün olduğunca çok devir çevirmesi lazım. Ama emin olun o tork 175 değil. Dediğiniz teknoloji üst segment araçlarda gerçekten turbolu ve büyük hacimli motorlarda ya da üst segment atmosferiklerde olur. İsterseniz seat ın fabrikasından gerçek tork verilerini talep edin. 1. Vites de maksimum tork kaç devir bandında ve ne kadar , diğer viteslerde ne kadar? Kabaca esneklik verilerine bakın.
Bu arada bu değerler auristen iyi de çıkabilir kötüde. Sorun o değil. Sorun ibiza yı neredeyse audi olarak anlatacaksınız. İbiza yaris muadili bir araçtır. Alan güle güle kullanılır. Ama ikinci elinde hiç değer kaybı olmazmış, auriste çok kayıp olurmuş öyle bir şey yok. Hele ki ikinci elde aurisin 5 sene garantisi bile tercih sebebidir

Misafir-8579 20.08.2017 18:31

Reçete26, Auris'in torku 99 değil 128 nm'dir. Ayrıca 128 nm sizi her türlü hızlandırır, aracı gayet rahat taşır. Tabi ki Ibiza'nın 175 nm tork değerli turbo motorundan ötürü ve az daha ufak, hafif kasasından dolayı biraz daha atik olması doğaldır. Performans öncelikli alanlar için bir kriter olabilir. Ayrıca Auris'in motoru atmosferik olduğundan lpg taktırabilme avantajı vardır. Turbo araçlara lpg entegresi olmaz, motora zarar verir(Dizel araca benzin koymak gibi). Siz Auris'e lpg taktığınızda Auris, Ibiza'ya göre çok daha ekonomik bir araç haline gelir.

Ayrıca Auris gitmiyor, hantal kalıyor denmesi yanlıştır. Elbette sollamalarda Ibiza'nın üstünlüğü olacaktır ama bu öyle çok büyük bir fark değildir. Ayrıca Auris'in 6 vitesli olduğunu ve ideal güç, ekonomik devir bandında daha çok kalacağını da söylemeliyim.

Performans odaklı araçlar zaten değil bunlar. İkisi de ideal aile arabaları olabilir. Ibiza'nın çekiş performansı daha iyi olmakla beraber iki araba da sportif olmayan iki araç olarak hızlanma kriterlerinizi karşılar. Burada sert plastik oranı fazla(işçilik kalitesi düşük), daha donanımlı aracı mı almalı; yoksa donanımı daha az yumuşak plastik(işçilik kalitesi daha yüksek) aracı mı almalı? Yani tabi ki tercih meselesi zaten iki aracın da fiyatlarının yakın olması bu anlamda tesadüf değil. Ayrıca Auris'in ikinci eli yok demek sanırım Toyota ve Auris modelinin popülerliğini bilmemek demek. Sonuç: ikisi de fiyatlarına göre arabalardır. Marka fanatikliği yapmaya gerek yok

Misafir-6603 20.08.2017 14:16

Toyota Auris markasının tutulmayan modeli ve 2.eli çok zayıf. Auris'i kullanırsınız ama satamazsınız çünkü elinizde kalır. Auris'in 2.eli ve piyasası yok Seat ibiza 2.elde kayıp yaşatmaz. Aurisle 2.elde çok büyük kayıp yaşarsınız. Toyota'nın sorunsuzluğunu ben boş ve donanımsız araçlarına bağlıyorum. Toyota'nın en donanımlı aracı Türkiye piyasasında Land Cruiser'dır. Seat ibiza favorim ve tercihimdir

Misafir-869 20.08.2017 13:14

Arkadaşlar 100 km/saat 1.7 sn daha erken erişmek çekişte büyük farktır değerli site üyeleri/misafirleri. Bu fark su götürmez bir gerçektir. Örneğin 12 sn olan 0-100km bir araçtan sonra 10 sn olan 0-100km bir araca bindiğinizde aracın çeviklik anlamında ne kadar iyi olduğunu net farkedersiniz. 1 sn farkın bile kaydadeğer bir fark olacağının garantisini verebilirim.

Ancak ben araba alırken performans kriteri son sırada gelir. Benim için az yakan, işletme masrafları az(servis, vergi avantajı), fonksiyonel, büyük araç olması makbuldür. Şimdi bu açıdan bakılırsa teknolojik anlamında her ne kadar Ibiza daha çok eğlence sistemi sunsa da Auris'in C segmentinden gelen işçilik kalitesini yakalayamayacak. Ayrıca Auris daha büyük bir araç olması kendisinin bir diğer avantajı.

Ibiza'nın avantajları ise multimedya sisteminin daha gelişmiş olması ve vergi avantajıdır.(ki bu özellikler de gayet tercih sebebi olabilir)

Bu konuda bir teredüttümü belitmem gerekirse Ibiza'nın turbo; Auris'in atmosferik motora sahip olması. Yani şehir dışı yakıt tüketimleri hemen hemen aynı çıkacağını düşünüyorum. Ancak şehir içinde dur kalkların artmasıyla beraber atmosferik motorların düşük devirlerdeki tork yetersizliğinden ötürü sürüşte daha fazla gaza yüklenme(ihtiyatlı kullansak da normal bir hızlanmayı yakalamak için) sıkıntısı olur mu bu çekincem var. Yani Auris'in şehir içi yakıt tüketimi Ibiza'ya göre kaydadeğer yüksek çıkması tereddütüm var. Eğer böyle bir fark olduğunu farkedersem yılda 10000 km yapsam da lpg takarım. Nihayetinde bir araç satın aldığımda en az 7-8 yıl kullanan bir insanımdır.

Tüm artıları, eksileri topladığımda ben kararımı C segmenti aracı olan ve fiyatına göre alınabilecek makul bir araç olan Auris'i tercih ederdim arkadaşlar...

recete26 20.08.2017 16:54

Biri 170 N.m torka diğeri 99 N.m torka sahip. İbiza ile son vites çıkabileceğiniz yerde Auris ile 2. vitese kadar düşme ihtimaliniz var devrinizde 3 bin'in altındaysa. Donanım olarak ta Auris alaşım jant bile takmamış boş bir araç

Misafir-4538 20.08.2017 12:54

İbizanın muadili Yaristir. Yeni (makyajlı) yaris 1.5 VVTI atmosferik ortalama tüketimi 5 Lt ve hızlanması da 11sn. Yani turbo benzinli 3 silindirli İbiza ile aynı. B sınıfı İbiza 1017 kg, C sınıfıAuris ise 12220 kg; arada 200 kg var. Yani İbizanın hafif olduğu için biraz daha az yakması ve biraz daha iyi hızlanması çok normal.

Misafir-4495 19.08.2017 22:45

ben marka takıntılı değilim .hibrit önerilsin tabi bu sayfadaki arabalar hibrit değildi . ben mazdaları beğeniyorum gayet güzel arabalar ama 2.el piyasası yok .2. el'e servis ağı iyi değil diye alamıcakmıyım yani sonuç o alcak bu alcak ben alcam ki firmada buraya yatırımını arttırıcak 2.el piyasasıda olucak servis ağıda genişleyecek . ayrıca ibiza gayet çok satan bir model .onda da yedek parça servis probleminiz olmaz merak etmeyin çok abartmayın bu olayı . benim yaşadığım olaya bağlıcam chevrolet almıştık 2012 de daha sonra park halinde vurdular . bu sırada chevrolet türkiyeden çekilme kararı al . araba eskisi gibi yapıldı fakat 1 ayda geldi yedek parçalar . firmaların ülkelere satış strateji yada politik siyasi çekilme kararı almadıkça türkiyede her arabanın servisinide bulursunuz yedek parçasınıda istediğiniz hizmeti de türkiyeden çekilseler bile sizi mağdur etmezler bizim chevrolet deki gibi yine yapılır .ama artık chevrolet almayın :).kaza durumunda parça sorunu yaşabilirsiniz. .. seatta böyle birşey zaten yaşanmaz. yedek parça servis olayanı çok abartıyorsunuz toyotacılar .

Misafir-163 19.08.2017 11:47

sollama yapabilen atmosferik sadece ferrari atmosferik değil ! Bu turbo-benzinli olayı biraz fazla abartılmadı mı? İşte B sınıfı 1.0 üç silindirli araba 4.7 lt yakıyor (atmosferikler de 5 veya 5,5 yakıyor zaten. Ekonomi için hibrit çözümdür, turbo değil. Hibritin de öncüsü Toyotadır.Bu ibizanın platformunu yapan da vw değil mi zaten, tabii polo bunun üzerine geliştirilecek. Evet ibiza yeni bir araba ama B sınıfı ve boş C sınıfı ile aynı fiyat. Kimi kişilerde yeni bir B sınıfı yerine, nispeten daha eski ve 1.7 sn daha geç hızlanan, servisi daha yaygın, marka imayjı daha güçlü olan Toyota Auris'i seçer. Herkesin 1.7 sn daha çabuk 100'e çıkan B sınıfı arabayı seçeceğini sanmıyorum. Bu arada Toyota 1.2 Turboyu getirecek ama atmosferik VVT-İ'en de vazgeçmiyor. Makyajlı Yariste sunduğu yeni 1.5 VVT-İ motor ileride Corolla ve Auris'te de olacak. Yani dileyen turbo benzinli, dileyen atmosferi dileyen ise hibrit seçebilecek.

Misafir-8187 18.08.2017 21:39

B ve C sınıfları arasındaki farkı "dingil uzunluğu" belirliyor. İbiza'da 2564 mm, Auris'te 2600 mm.

Misafir-4804 18.08.2017 20:49

bahsettiğimiz ferrari atmosferiği değil auris . ben hep sollamayı 3500 devirde yapıcaksam nerde kaldı zaman ve yakıt tasarrufu . burdaki olay auris sollama yapamıyor değil 2011 de megane 3 110 beygirlik atmasforik kullandım araç hızlı gidiyor mu gidiyor ama kalkmıyor belli bir hıza ulaştığındada yavaşlamak istemiyorsun 100 metreden selektör yapıyordum . burda yeni nesil bir araba insanları sevdiğimiz yada satın aldığımız arabalara değil yeni teknolojilere yönlendirmek doğru olur . ibiza segmentine göre harika aurise göre yakın leon ise auristen çok üstün. beğenmiyorum vw niye fark var diyorsunuz ama yeni polo bu platform üzerinden çıkıcak cupra değil ama sonraki polo gti belkide mühendisler yine bu platforum üzerinde dizayn edilecek .

Misafir-4216 18.08.2017 14:08

0,8 lt yakıt farkı önemli değil bence. 3 silindirli ve turbo motorun artısı sadece 0.8 ltYeni nesil Atmosferik japonlarda artık karışıkda 5 lt yakıyorlar artık (Honda Jazz 1.3, suzuki vitara 1.5, Toyota Yaris 1.5..... Auris C sınıfı bir araç, sollamalarda da oldukça yeterli (herhalde toyota mühendisleri bu sollama olayını düşünmüşlerdir :-)) Ayrıca Auris 6 ileri, seat ise sadece 5 vites. Servis yaygınlığını yazmama gerek yok herhalde.

Misafir-4728 18.08.2017 13:29

5 vitesli 95 hp arabanın her vites bandında 175 tork üreteceğini,her yokuşta 175 nm torku kullanacağını sanmak sadece saflıktır

Misafir-164 18.08.2017 12:51

gümüşgerdan hocam sorunuzun cevabı ibiza nın kapı iç kolları ve koltukların kalitesinden bulunabilir. saygılarımla

Misafir-9854 18.08.2017 12:48

Enteresan olan sanki aurisle yokuşta sollama yapılamıyor :) komik ya, iki yıldır 25.000 km yol yaptım dağda bayırda kullandım öyle bir sorun yaşamadım. Araç 100 hp güçte, doğru kullanmayı bilirsen, araca alışırsan yokuşta da sorun yaşamazsın, atmosferik araçla yokuşta 2000 devirde hızlanmaya kalkarsan çuvallarsın, ama 3000-3500 devirdeyken bunu yaparsan hiç sorun yaşamaz ve 4500 deviri bile görürsün. 15 gün önce aracımla Antalyadan Mersine dönerken yokuşta 140-150 yaptım, tabii ki turbo bu yönüyle kullanması daha kolay ama diğerini de yerden yere vurmayalım lütfen. İspanyol markasına iki parça Alman malı takılınca vw e mi dönüşüyor, niye o zaman vw ile arasında dünya kadar fiyat farkı var

Misafir-2285 18.08.2017 12:40

Misafir-8745 piyasanın b sınıfıyla dolu oluşu bu araçların ucuz olması ve şirket mantığına yani tek kişiye iş aracı olarak takdim edilmesine uygun oluşuyla alakalı. ibiza nın boşuyla auris in boşunun fiyatı söylediğim şeyi kanıtlar.

Misafir-716 18.08.2017 12:37

biri bana b ile c segment arası farkı ibiza ve auris üzerinden açıklayabilir mi. bu araçların bariz farkı nedir? segmenti belirleyen özellikleri aynı bence.

Misafir-7889 18.08.2017 11:02

yakıt tüketimi nasıl yakın oluyor .nerdeyse 100 km de 1 litre fark var aralarında . 175 tork'a karşı 128 tork .
yani nasıl fark yok . 2 side performans arabası değil tabi ama belli bir seviyede her kullanıcıyı tatmin etmesi gerekir,gerek ara hızlanmalarda ve kalkışlarda . 1.7 saniye otomotiv sektöründe büyük farktır . ibiza .yokuşta sollama yaptığınız düşünün mesela herşey yarışmak değildir

2110srkn 18.08.2017 13:15

segmenti olmamasına rağmen ibiza daha iyi duruyor . birde leon 1.2 tsi ile kıyaslansa aurisin hiç şansı yok . ben anlamıyorum hepimiz aynı ekrana bakıyoruz teknik veriler ortada rakamlar ortada neden insanlardan farklı yorum çıkar :)

Misafir-5306 18.08.2017 09:45

Misafir-4627, araç sollaman gereken rampalı bir yerde iki aracı test et bakalım İbiza'nın çekişte 1 buçuk kat daha çekişli oluşunun farkını gör: 175 Nm ye 128 N.m sütünlüğü var İbiza'nın. Hızlanma verisi aradaki farkı daha düşük gösteriyor. Bagaj boyutu vs açısından fark yok, büyüklük olarak birbirine yakın araçlar ve Auris çok boş bir araç. Auris'ini en önemli avantajı daha az problem çıkarma olasılığı ve servisi açısından daha çok güven vermesi.

Misafir-8745 18.08.2017 08:47

buradaki yorumlara bakılınca dolu ve kasası yeni bile olsa b sınıfı bir araç, kasasının yenilenme zamanı gelmiş, boş bir c sınıfı araca kesinlikle tercih edilmez gibi bir durum ortaya çıkıyor, bu nasıl mantık. o zaman piyasada neden b sınıfı araçlar var hatta bakınca clio ve i 20 satışları tavan yapmış durumda. bu sadece tercih meselesi herkes kafasında ne istediğini belirler ona göre hangisi ihtiyaç ve isteklerini karşılıyorsa onu alır.

Misafir-4627 17.08.2017 22:20

Allah allah neden şaşırtıcı olsun, biri C sınıfı, diğeri B sınıfı(Yaris ile Leon'un kıyaslanması gibi). Yakıt çok yakın (4.7 ile 5.5). 1.7 sn'lik hızlanma farkı ergenler için önemli olabilir.

Misafir-8295 17.08.2017 14:00

tercilhlerde %65 Toyota cikmasi sasirtici .. yakit vergi performans ve donanim olmak uzere Ibiza her yonden ustunken, Maalesef Onyargilar kirilamiyor. Auris sahipleri direkt yaris demis Ibiza yi denemeden. Deneseler kalitenin ne oldugunun farkina varacaklar.

Misafir-5272 17.08.2017 12:24

Ibiza C sınıfı aurisle kalite ve konfor olarak kiyaslanamaz. Kendi sınıfındaki araclara gore yeni bir kasaya sahip olusu, turbo motoru vs ozellikleriyle yarisabilir, guzel de bir arac ama b segment

Misafir-4672 17.08.2017 10:19

Ibiza'nın motor teknik verilerine bakıldığında daha kaliteli bir motora sahip olduğu açık. Ayrıca boyutları da arttı. Bir başka önemli artısı vergi avantajı.

Öte yandan donanım özellikleri ve işçilik kalitesi de insanların satın almada dikkat ettiği önemli kriterler olarak önümüzde durmaktadır. Sanki bu konuda da Auris daha üstün.

Ancak benim fikrimi sorarsanız: devir ekonomi devri. Dolayısıyla vergi avantajlı, kasası c segmenti hatchbag lerine yaklaşan Ibiza'yı tercih ederim.

Misafir-8475 17.08.2017 09:22

Yeni İbiza'nın test sürüşünü yaptım, eşim arkada oturdu, diz mesafesi uzun boylu olunca bile yeterli oluyor(1.85 boyundayım). Baş mesafesi, bagaj hacmi vs. hepsi hemen hemen C segmenti ölçülerinde olmuş. Gaza bastığınız ilk anda araç fırlamıyor ama turbo fazla gecikme yapmadan devreye giriyor ve araç atak, sportif bir sürüş moduna geçiyor anında. Yakıt tüketimi olarak ta gayet başarılı. Ama turbolu araçları bilinenin aksine yumuşak kullanılması gerekiyor ki katalog değerinin bir espirisi olsun yoksa atmosferikten fazla bile yakar. Göğüste, kapılarda vs. yumuşak malzeme kullanımı yok İbiza'da Auris'e göre bariz eskilerinden biri bu ama ergonomik kokpit tasarımı, modern dokunmatik ekranıyla kalite algısını güçlendiriyor. 62 buçuk civarına bırakıyorlar aracı. Donanım olarak Auris'e göre çok daha dolu bir araç: alaşım jant, ön sis farı, hız sabitleme, otomatik/dijital klima, deri direksiyon gibi donanım fazlası var Auris'ten. Çarpışma testinden iki araç ta beş yıldız aldı o açıdan sıkıntı yok. 5 bin TL fazlam olsa alacağım İbiza'yı şimdilik beklemedeyim.

Yeni Karşılaştırma Ekle