2017 Renault Clio vs. 2017 Seat Ibiza

profil
tarko9

14.06.2017 10:53

Renault Clio 1.2 ecd harika bir arac ancak Ibiza nin fiyati daha uygun ve performanslar esit..Siz hangisni tercih ederdiniz sebepleriyle belirtir misiniz? tskler
  • 2017 Renault Clio 1.2 Icon EDC
  • Fiyat87.350 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1197 cc
  • Beygir Gücü120 HP
  • Ort. Tüketim5.2 lt
  • 0-100 Hızlanma9.4 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2017 Seat Ibiza 1.0 EcoTSI Style DSG
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi999 cc
  • Beygir Gücü110 HP
  • Ort. Tüketim4.4 lt
  • 0-100 Hızlanma9.3 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-1810 15.10.2017 11:54

Servisler çok pahalı dışarıda özel servis ve gerçek ustalara götürün dörtte bir daha ucuz ben böyle yapıyorum , hiçbir zorluk ve sıkıntı yaşamadım,

Misafir-8798 06.10.2017 12:37

Eskı kasa DSG Ibizanın son satıs fıyatı 71000 tl idi. Clio ise 80 bin üstü. 10 TL neden fazla verelim??Yakıt ve performansta Ibiza daha iyi iken. Kesinlikle İbiza..

Misafir-8932 05.10.2017 21:21

Hızlanmalar aynı (0.1 sn'yi kim ölçebilir?). 2. el olayını yazmaya bile gerek yok. Servis yaygınlığı da böyle. Renault servisi en yaygın markadır, seat'ın ise birçok ilde servisi yok (bu önemlidir, en küçük bir sorunda başka ile gitmeniz gerekir).Daha kaliteli-karizmatik-konforlu yorumları da doğru değil. Clio bizde ve avrupada satış lideridir. ibizayı bırakın, poloyu geçmiştir satışta.

Misafir-7233 05.10.2017 14:25

Herkesin kendine göre kriterleri var ve bu yüzden araba kıyaslamak yerine kriterleri belirleyip araba almalı.Renault Cilio 3 sürüyorum güzel araba evet ama bence seat ibiza renodan daha kaliteli daha seri daha karizmatik ve daha konforlu(Yol sesi,set geçişleri vs) ikinci el piyasasına gelince satılmayacak araba yoktur ve her araba artık üzerine koyuyor.Sen arabam rahat satılsın diyorsan reno al hatta satılsın şık olsun donanımlı olsun konforlu olsun diyorsan hiç araştırma senin paran var demektir audi Mercedes BMW 7-40 falan bak.Herşey bir arada olmaz bu paralara.Servis sıkıntısı nedir yahu sanırsın arabalar sürekli arızalanıyor.Arabana bakarsan hor kullanmazsan ve teknolojik şansın iyiyse hiç bir şey olmaz.

tarko9 26.06.2017 09:20

Misafir-8301
yorumunuz biraz agir olmus. Donanim olara clio gayet basarili. Clio 11300 tl daha pahali ama sebebini pek anlamadim. Saygilarimla..

Misafir-8301 22.06.2017 23:22

Ibiza elbette ucak gibi performansi var ve havali..Clio tipsiz ve ic donanimi zayif

Misafir-4847 19.06.2017 14:27

yaris almak isteyenin bu sayfada isi ne anlamadim. Git al kardesim. 81400 tllik araba.. biz buda Seat ve clio dan bahsediyoruz..

Misafir-9033 19.06.2017 09:02

@2236
Pilin ömrü asgari 10 yıl. Servis sıkıntısı ve pil bakımı diye bir şey yok. Herhangi bir Yaris'e ne bakım yapılıyorsa onada aynı bakım uygulanıyor, aynı servis ücretini ödüyor.

Misafir-2236 19.06.2017 00:03

yaris hadi 5 litre yaktı diyelim, ibiza yada clio da o trafikte 7 litre yakar. aşağı yukarı 2 litre fark eder. 2 litre bugünün parasıyla 10 lira. Aradaki fiyat farkın kapanması için arabaların yaklaşık 200 bin km yapması gerekir. kullanılan pilin ömrü, bakımı ,servis sıkıntısı vs hiç saymıyorum daha. bu yüzden yaris almak için çok daha sağlam ve geçerli bir neden ihtiyaç var bence.

Misafir-8717 18.06.2017 23:05

bu sınıfta clio, i20, polo, yaris, fiesta corsa gibi piyasası olan iyi arabalar varken maceraya gerek yok.

Misafir-1227 18.06.2017 19:33

Hibrit öneren arkadaşa, hızlanmadan bahsediliyor. Bizim teknolojiden anladığımız bu işte. Dünyanın eniyi teknoljsini turbo benzinli sanan bir milletiz. Yaris Hibrit bence de ikisinden de üstün. İkisi arasında da Cli üstün. Çünkü ibizanın 2. eli sıfır. Yaşadığım şehirde seat servisi yoksa nedebn seat alayım, 4-5 sene sonra kime satacğım???Birde kasaı tedavülden kalkmak üzere ibizanın, değişecek bir kasayı neden alayım (zaten bu yüzden ucuz, yeni kasası gelince fiyatı artar)

okuryazar 18.06.2017 15:26

Sayın Misafir-8258
Neden Yaris diyorum açıklayayım da o vakit peşin hükümlü olduğunuzu anlarsınız.
1-Hybrid motor hem elektirik hem benzinle çalışan bir sistemdir.Bu sebeple araç fren yaptığınızda otomatik olarak şarj oluyor yani gidip bir elektirik şarj istasyonu aramıyorsunuz.
2-Yakıt konusunda özellikle ist da çok iyi bir tercih olacaktır YARİS HYBRİD . Neden mi ?
Araç sıkışık trafikte elektirik motorunu kullanıyor ve gerçek test verilerinde sıkışık trafikte 4.8-5.6 litre arasında yakıyor. Daha ne olsun ...
3-Hybrid denince tr de akla toyota gelir uzun yıllardır bu teknolojiyi geliştiren toyota bu konuda uzman diyebilirim.Ve malum toyota japon sıfır sorunsuza yakın motorlar yapıyor ki bunu eski corollamda test ettim.

VELHASIL TOYOTA YARİS ALIP KEYFİNE,CEBİNE VE SIKIŞIK TRAFİKTEKİ AZ YAKIT TÜKETİMİYLE MUTLU OLURSUNUZ.
ARAÇ ALIMI TERCİH MESELESİDİR...BEN SORUNSUZLUK VE KONFORU TERCİH EDİYORUM

Misafir-654 18.06.2017 01:21

2. eli kuvvetli diyen arkadaşlar, lütfen "arabam kaç para eder" gibi herhangi bir siteden söz gelimi 5 yaşında otomatik benzinli bir clio ile ibizayı karşılaştırın önce. ben üşenmeyip baktım ve ortalama sonuç 2012 ibiza TSİ DSG 43 bin civarlarında, aynı model EDC icon clio 38-39 bin civarlarında. yani sizin kafanızdakinin yada algınızın bir gerçeklik payı yok. velev ki öyle olsa bile zaten baştan 11 bin lira fazla veriyorsun, 11 bin daha pahalı satamayacağına göre "2. elde iyi" çok boş bir yorum oluyor gerçekten. ha ben bu arada clio kötü demiyorum asla, b segmenti en iyi 3-4 araçtan biri bence de ama bize 11400 lira karşılığında ekstra ne verdiğini açıklamalı tabi gerçek ve objektif verilerle, öyle farazi söylemlerle değil. ayrıca bu kadar fazladan para isteyen polo da olsa clio da olsa fiesta da olsa eleştiriyi de haketmiştir bence. ha bu arada 81 bin liralık hibrit yaris bence bu kategoride hiç değil.

Misafir-8258 17.06.2017 22:20

Okuryazar rumuzlu bey, karsilastirilan arabalarin ikiside performansli ve sinifinda aranan arabalar sizin 1.5 Yaris hibridin hizlanmasi 12 sn ve fiyatida 81400 tl.Bu aracLar ile sizin onerinizin tam kel alaka olmus..

Misafir-3827 17.06.2017 19:24

Neden Clio tercih edeceğimi açıklayayım: 2 elş çok kuvvetli, servisi çok yaygın, tasarımı çok daha şık, motoru 4 silindir (daha titreşimsiz ve sesiz), ülkeme yatırım yapan bir firmanın üretiği bir araba. Motor olarak parçalar uyar ama diğer parçalar uymaz (kaporta, iç donanım...). Ayrıca benim sıfır seatım varsa ben seat servisine gitmek isterim,neden ezik gibi vw servisine gideyim aracıma vw parçası takmaya çalışayım. Dediğim gibi ben Avrupa'nın 1 numarası olan (satışta polonun önünde olan) Clio'yu tercih ederim(fiyatı da normal, muadil polo da bu fiayatlarda. ŞPlo olunca eleştirlmiyor fiyat, Clio neden eleştiriliyor). Her tercihe de saygı duyarım.

okuryazar 17.06.2017 17:45

hiçbiri.
TOYOTA YARİS e bakmanızı şiddetle öneririm. 1.5 Hybrid olanına.

Misafir-9539 17.06.2017 11:20

Yorumlari tarafsiz bir gozle okudum..Clioyu tercih eden arkadaslar bir cok yorum yapmissiniz ancak 11400 tl fazla neden verilmesi gerektigini aciklayamamissiniz.. Donanimlar ayni, surat ayni, yakitta Ibiza onde.. Aklin yolu bir... IbIza alirdim.

Misafir-5828 17.06.2017 00:57

ortada çok büyük bir yanlış algı var, araç toplatmak/geri çağırmak çok olumsuz bir şeymiş gibi. Bence bu, o markanın güvenirliğinin bir göstergesi, başkaları gibi arıza durumunda "sürücü hatası" deyip sözüm ona verdikleri 5-6 yıl garantinin sözde kalmadığının göstergesidir. bu karşılaştırmada ise clio daha iyi olabilir evet, ama aralarında 11 bin liralık bir fark da yok bence. ben şöyle düşünüyorum, mesela ibizayı aldık, üstüne 11 bin daha koyup ne alıyoruz? ama dürüstçe ve aracı karalamadan, sonuçta az yada çok satmak başka bir şey ama sıfır araç markası ne olursa olsun bu çağda uzun yıllar binebileceğin bir araçtır. ha ikinci eli de aldığın paraya göre de ucuz yada pahalı satıyorsun zaten.
ayrıca 1065 nolu arkadaş, vw nin seat parçası stoklamasına gerek yok çünkü zaten seatte de skoda da audide de çoğu parça zaten aynı. mesela bende octavia var, kaputu aç bak çoğu parçanın üzerinde vw yada audi amblemi görürsün. olmayan parçalar için yetkili servislerin kendileri bile bazen günlerce, haftalarca bekletebiliyor zaten, bütün ithal araçlarda durum böyle maalesef.

Misafir-1065 16.06.2017 21:36

Euro Ncapten ilk 5 yıldız alan araba Renault Lagunadır. Renault dizelde 1 numaradır çünkü elalemin 250Nm çıkarabidiği 1.6 dizelden 320Nm(130bg) ve akabinde 380Nm(160bg) tork çıkarmıştır. Bu tabii ki rastgele olmamıştır. Uzun yıllar motorsporlarında var olmakla, Formula 1 deneyimiyle olmuştır. Buradaki oylamada seat önde ama gerçek satışta Clio 3.sırada seat ise 38 sırada (Avrupada zaten sınıf ideri Clio). Yani böyle bilgisayar başında tıklayarak arabnın piyasasını, satışını arttıramazsınız. vw servislerinin seatla ilgisi yok, diyelim sinyalini kırdınız, vw servisi nereden bulacak seat sinyalini? Yani küçücük vw servisi seat, skoda, audi, porsche parçası da mı stoklayacak, böyle saçma şey olur mu. Bir çok şeyin mucidi almanlar olabilir ama bu alman vw değildir, Mercedes'tir. Ayrıca otomotiv traihi sadece almanlardan ibaret değildir. Japon, Fransız, İtalyan ve Korelilerin de çok büyük katkıları vardır. Öreğin hibritte japonlar öncüdür, süper sor otomobillerde (Ferrari, Lamborghini, Maserati....)italyanlar inkar edilebilir mi? Özgünve estetik tasarımlarıyla, tutumlu motorlarıyla Fransızlar unutulur mu? Ayrıca ben EDCden hiç toplu geri çağırma-araç toplatma duymadım, ama DSG'de oldu (Bu sitede bile haber oldu "şanızman sorunu araç toplattı"diye). Sonuçta ben Avrupanın en çok tercih edileni ve ülkemde Türk işçilerince üretilen (ülkeme dekatkısı büyük olan) Clio'yu beğeniyorum ve tercih ediyorum. Herkes tercihinde özgürdür.

es17 16.06.2017 17:43

Suanda ikisininde segmenti aynı ve bu segmente Clio lider çok satılıyor o kadar satıldığına göre clio alanların bildiği birşey vardır o kadar para ibiza değermi?

Misafir-7821 16.06.2017 12:03

istediğniz kadar eksileyin clio avrupa ve türkiye'de satş lideridir, diğeri ise sıralamada bile yok. Bu sitedeki sıralamadaClio 3. sırada, ibiza ise 38. sırada.Yani piyasası, ikinci eli olmayan bir araba.

Misafir-4041 16.06.2017 11:26

EDC de DSG de Alman Getrag transmissions üretimi, yani biri diğerinden üstün değil, yapısal farklar vardır mutlaka fakat çalışma sistemleri tamamen aynı, arıza riski aynı, Berbat bir trafikde değilseniz ve iyi kullanıldığında 100bin km ve üstünü problemsiz çıkarıyorlar. Bundan sonra sadece kavrama değişir.
Evet turbonunda, cvt otomatik şanzımanın da içden yanmalı motorlar ve dizel motorlarında, hava soğutmalı motorlarında mucidi Almanlardır fakat Fransızlarında katkısı vardır, Bunların üzerinde durmaya gerek yok, Ben olsam garanti süresi daha uzun olan markayı öncelikli düşünürüm.

Misafir-508 16.06.2017 09:51

Çalıştığım yerde müdür ve daire başkanlarında edc şanzımanlı renault fluenceler var ve çoğu memnun değil, viteslerini şaşırdığını söylüyorlar ve bu arabaların kmleri çok düşük. yani edc ler sorunsuz dsgler sorunlu diye bi durum yok.dsg şanzıman piyasada çok fazla olduğundan 10 araçtan birinde sorun çıksa totale vurunca dsgler hep sorunluymuş gibi bi izlenim uyandırıyor o kadar.

Bahsettiğin renaultun dizel motoruna gelince ;
renault mercedese dizel motor veriyor diye dizelde 1 numaramı oluyor yani. peugeot'da bmw'ye , forda , volvoya veriyor, fiat'ın dizel motorunu opel, chevrolet, alfa romeo, jeep kullanıyor. vw'nin dizel motorunu audi,porsche,seat skoda kullanıyor, bezinlide ise lamborghiniden bugattiye kadar varıyor. yani diyeceğim o ki renaultun dizel motorunu mercedes ve nissan kullanıyor diye renault bir numara olmaz, zaten mercedes küçük hacimli dizel motor üretmediği için bu motoru renaulttan alıyor, e class ve üzerinde mercedes kendi dizel motorunu kullanıyor.
Turbo olayına gelince turbonun çok eskiden beri benzinli araçlarda kullanıldığı herkesin malumudur, burda bahsedilen küçük hacimli turbo beslemeli benzinli motorlar.

Misafir-6955 16.06.2017 08:44

misafir 5050 bu dediklerin yüzünden mi seat her yıl satışını arttırıyor türkiyede? leon ve ibiza artık bilinen tercih edilen (yüksek fiyatına rağmen) bi marka oldu. satış rakamlarına bak istersen bu kadar az servis ağına ve bayiye rağmen bu satışları yakalıyorsa başarıdır.

Misafir-883 16.06.2017 03:16

Megane 2014 model ncap kac yildiz almis bir izleyin..reno fiat hyunda bunlari almadan once carpisma testini tekrar tekrar izleyin.seatin carpisma testinde 4 yildiz alan modeli yok.

Misafir-8199 16.06.2017 01:35

birçok vw servisi aynı zamanda skoda,seat ve audi servisidir.servis konusunda sıkıntı olmaz.edc sanzıman dsg nin yalnızca ucuz bir kopyasıdır.dci motorlar renaultun değil renault-nissan ortak yapımıdır.inanmayan google dan bakabilir.

Misafir-5050 15.06.2017 22:06

öncü olmak en iyi olmak anlamına gelmez. EDC daha iyi; DSG'den bir sürü geri çağırma, araba toplatma oldu.seat, skoda yan ürünlerdir, vw'nin ucuz versiyonlarıdır. Renault ise hiçbir markanın yan ürünü değildir. Kendi başına bir markadır, adını Formula 1'e bile yazdırmış bir markadır. Dizelde 1 numaradır (mercedes, nissan hatta infiniti de Renault motorları kullanılır. Turbo da çok eski bir olaydır, mucidi de vw değildir. Ama vw bunu çok iyi pazarladı ve ekmeğini yedi. Seat servisi, 2.eli olmayan bir araba, sadece büyük şehirlerde müşterisi olan bir marka, taşrada yok, birçok şehirde yok, leon hariç satan modeli yok, vw desteği olmasa marka saygınlığı yok.

Misafir-817 15.06.2017 17:00

Çalışma prensibi aynı diye kalitede aynımı olacak yani o ne demek şimdi. vw grubu çift kavramalı şanzımandada öncü,küçük hacimli turbo beslemeli benzinli motorlardada. piyasada edc şanzıman mı çok dsg mi, turbo beslemeli benzinli renaultmu yoksa vw grubumu. seat ispanyol markası yani kötü, skoda çek markası yani kötü bunlar komik asıl üreticinin kim olduğu belli.

Misafir-5923 15.06.2017 16:49

performans yakit ve tip olarak Ibiza.. donanim benzer. ciddi fiyat farkida ibizanin avantaji. kesinlikle Ibiza. 7400 civari bir ust sinif fiyati olnmus clio..

Misafir-35 15.06.2017 15:01

"en kötü dsg, edc'den kesinlikle iyidir" ne demek? Zaten ikisi de aynı prensiple çalışıyor ikisi de hızlı. DSG'nin sorunlu olduğu iddia edilmiyor, bu zaten bilinen bir gerçek. Kalite olarak da İspanyol Seat'ın, Frasız Renault'dan daha iyi olduğunu düşünmüyorum. 4 silindir daha iyi.Renaultun 2.eli ve servisi çok daha iyi. Seat'ın tek avantajı fiyatı.

Misafir-2714 15.06.2017 14:43

malzeme kalitesi konfor sürüş keyfi oturaklılık performans yakıt kesinlikle her yönden ibiza. bir de cebinizde kalan 11300 TL para.

koflabixi 15.06.2017 12:18

Clio'nun 11.000 liralık bir üstünlüğü yok, ancak ibiza da çok yakın bir zaman içerisinde kasa değiştirecek. Değiştirir değiştirmez de fiyatının clio ile eşitleneceğini düşünüyorum. Tavsiyem ya biraz daha bekleyip yeni ibizayı almanız ya da i20, fiesta, fabia, polo vb. rakiplerine yönelmeniz.

Misafir-4892 15.06.2017 09:35

Clio tip olarak belki biraz daha güzel ibizadan ama kalite algısı ve konfor olarak 11.000 tl fazla vermeyi gerektirecek hiç bir durum yok. dsg'nin sorunlu olduğu iddaa edenler var fakat en kötü dsg şanzıman edc şanzımandan kesinlikle daha iyidir. yakıt tüketimi ibiza tarafında daha iyi, hızlanma performansı aynı, 3 silindirli eco tsi motor leon yada golfte kafamda soru işareti oluştursada b segmenti bir araç için kesinlikle ideal bence. bu şartlarda tercihim ibiza olur.

aee 15.06.2017 00:26

her iki aracıda kullandım. clio daha estetik ve tekknolojik bir iç mekana sahip fakat ibiza bana daha kaliteli ve dinamik bir sürüş hissi verdi ayrıca ilk kalkışlarda daha atak. tek handikapı aracın kasası yenilenmek üzere. tavsiyem 1-2 ay bekleyip yeni kasasını almanız.

Yeni Karşılaştırma Ekle