2017 Peugeot 308 vs. 2017 Volkswagen Golf

profil
mstdl

31.10.2017 13:50

EN AZ 5 YIL SATMAYACAĞIM O YÜZDEN İKİNCİ EL PİYASASI ÇOK ÖNEMLİ DEĞİL. İKİSİ ARASINDA CİDDİ FİYAT FARKI VAR VE 308 İÇİN BAYİDE LİSTE FİYATI ÜZERİNDEN CİDDİ İNDİRİM YAPIYORLAR. İKİ ARAÇ ARASINDA CİDDİ BİR KALİTE FARKI DA YOK GİBİ GÖRÜNÜYOR. GOLF İÇİN BU KADAR FAZLA PARA VERMEYE DEĞER Mİ? İKİNCİ EL VE MARKA ALGISINI BİR KENARA BIRAKIRSAK SİZ HANGİSİNİ TERCİH EDERDİNİZ.
  • 2017 Peugeot 308 1.6 BlueHDi Allure AT
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Dizel
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1560 cc
  • Beygir Gücü120 HP
  • Ort. Tüketim3.8 lt
  • 0-100 Hızlanma10.2 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-9389 18.01.2018 10:35

Misafir-9399 308 in çok satılmaması kalitesiz olduğundan değil, daha çok olumsuz marka algısından ve piyasada yeni olmasından kaynaklanıyor. Corolla ve golfün yaklaşık 40 - 50 yıllık bir mazisi var ve bu süreçte kemik bir müşteri kitlesi oluşturmuşlar ve dünyada herkesin tanıdığı bildiği markalar haline gelmişler. 3-4 yıllık bir arabanın buradan müşteri çekmesi çok zor. Daha insanların pek çoğunun 308 gibi bir arabanın varlığından haberi yok. İddia ediyorum 308 ve Golf ün amblemleri değiştirilsin insanların büyük çoğunluğu şu an ki Golf ün yüzüne bakmaz, bugün 308 de olduğu gibi.
308 in Avrupada az satıldığı fikrinize katılmıyorum çünkü 308 piyasaya çıktığı 2013 ten günümüze kadar 760 bin adetle en çok satan Peugeot markası olmuş. Bu Golfle kıyaslandığında az gelebilir ama Pejo için çok büyük bir rakam.

Misafir-9399 17.01.2018 13:00

Bir araç dünyanın en çok satanıysa(Corolla, Golf) bu boşu boşuna olmaz... Müşterinin beklentilerini karşılayan araç burda bariz bir şekilde Golf sınıfının aracıdır, Golf'tür. 308 o kadar iyi olsaydı en azından avrupa'da iyi satardı. En iyi satan 20 araç arasında bile değil avrupa'da 308, kalite olarak Megane'dan kötü değil ama daha fazlası da değil..

Misafir-3610 10.01.2018 16:25

Golf'ün fiyatları premium seviyesi ama kalite olarak premium seviyede olanlarsa 1.4 tsi ve 2.0 tdi olanlar.Bu araçları detaylı inceleyecek olursanız aradaki farkı görürsünüz.Olay donanım paketi meselesi değil.Dolayısıyla saydığım seriler dışında kalan Golfler bu rakamları kesinlikle haketmiyor.

Misafir-8800 20.11.2017 18:14

Golfün kalitesini tartışmaya gerek yok fakat DSG narin bir şanzımdandır ve genelde sorun çıkarma ihtimali pejonun EAT 6 tam otomatik sanzimanından çok daha yüksektir.
Pejonun bir dönem dayanıksız arabalar ürettiği doğrudur ama son yıllarda pejo kendini çok geliştirdi. Son yıllarda ürettiği arabalar gerçekten çok kaliteli ve dayanıklı. Önümüzde ki yıllarda bu arabaların kıymetinin anlaşılacağına ve bu önyargıların da ortadan kalkacağına inanıyorum.

Misafir-9626 20.11.2017 15:51

2004 model benzinli golf sahibiyim sıfır aldım otomatik olmasına rağmen 180000 km deyim ben bir sorun yaşamadım şanzıman için söylenenlere yazmak istedim. içerisindeki malzemeler 13 yıllık araba gibi değil muadillerine göre bence daha zor ve geç yıpranıyor 2006 -7 yıllarındapejo d sınıfı sedan araç alan arkadaşım 3-4 sene bindikten sonra araba tıkırdıyor dağılıyor diye şikayet etti sonunda rahatsız oldu sattı. ben marka sevdalısı değilim 2014 model passat var biraderde dizel otomatik oda seve seve biniyor. bence arabadan beklentileriniz yıllık km miktarınız kullanış tarzınız arabanın seçiminde ve size çıkaracağı masraflardaçok önemlirol oynuyor. golfun ve 308 in son teknolojilerini bilmiyorum yeni yapılan elektronik aksamı çok olan araçlarda bana marka farketmez çok uzun ömürlü gelmiyor belki daha güvenlidir orasına bişey diyemem. golf ün genel olarak wv nin parçası bana göre pahalı servisi de halk arabasına göre ucuz değil

Misafir-8582 20.11.2017 09:33

Golf sahibiyim ve arabamı severek kullanıyorum. Arkadaşımda 308 dizel otomatik var geçenlerde biraz kullandım arabayı çok beğendim. Özellikle küçük direksiyon simidi ve sürüş esnasında verdiği tepkileri çok hoşuma gitti. Golf ten de çok bir eksiğini göremedim açıkçası, acaba dedim kendi kendime Golfü gözümüzde çok mu büyütüyoruz. Artık değişiklik yapma zamanı geldi 308 in makyajlı kasasını önümüzde ki yıl almayı ciddi ciddi düşünmeye başladım.

Misafir-7162 17.11.2017 01:40

29.11.2016 da sıfır full manuel 308 aldım şu an 17.000 km de tek kusuru otomatik olmayışı. Sen düşünme otomatik 308 i al derim.Ben golf e de bindim bir kaç ayrıntı haricinde üstünlüğüde yok o fiyat farkına değmez hem tam otomatik şanzıman ın konforu sorunsuzluğu başkadır

Misafir-2721 09.11.2017 08:45

İkisi de kaliteli arabalar, Golf 2013 te 308 ise 2014 te yılın arabası seçilmiş. İkisini de kullanan birisi olarak karşılaştıracak olursam: Tasarım olarak 308 benim daha çok hoşuma gidiyor Golf ün tasarımı artık çok sıradanlaşmaya başladı. iç malzeme kalitesi olarak ikisi de kaliteli olmakla beraber Golf bir tık daha iyi gibi. Arka diz ve baş mesafesinde Golf biraz daha iyi ancak 308 cam tavanlı olursa çok ferah hissettiriyor. 308 in bagajı çok daha geniş ve kullanışlı. Ses yalıtımı ve yol tutuş olarak iki araçta başarılı pek bir fark göremedim. Motor performansı ve yakıt tüketiminde 308 biraz daha iyi Golf ten. Otomatik şanzıman olarak 308 deki EAT6 çok başarılı ve sorunsuz bir şanzıman bence şu an da en iyi bir kaç şanzımandan biridir diyebilirim. Açık söylemek gerekirse arada ki fiyat farkını gerektirecek derecede Golf ün 308 e ciddi bir üstünlüğü bulunmuyor.

Misafir-3498 06.11.2017 15:18

DSG arabayı daha kapıma koymam. Bir kere almış bulundum rezil oldum şükür sattım kurtuldum. DSG şanzımanlı araba alacak olanlarda sürprizlere hazırlıklı olmalı ve arıza çıkarma ihtimalinin çok yüksek olduğunu bilerek almalı. Yani ben DSG nin belli bir süre kullanımdan sonra büyük ihtimalle arıza çıkaracağını biliyorum ama buna razıyım çünkü sonuçta Wolksvagene binmek var abi diyorsa bir kişi gönül rahatlığı ile alabilir.
308 e gelecek olursak içine binip kullanmayan birinin burun kıvıracağı ancak ön yargılarını bir kenara bırakıp kullandığında ise beklentilerinin çok çok üstünde bir kaliteye sahip olduğunu anlayabileceği bir araba. Ayrıca dizel otomatiğin motor şanzıman uyumu mükemmel ve EAT6 sorunsuz bir şanzıman. Fiyatının uygunluğuda cabası. Bu karşılaştırmada tereddütsüz 308 i tercih ederim.

mstdl 05.11.2017 17:07

Arkadaşlar yanlışlıkla golf ün eski modelini seçmişim. Karşılaştırmaya aldığım golfün liste fiyatı 142.500 tl.

Misafir-7188 05.11.2017 12:42

Eğer dediğiniz gibi araca uzun yıllar binecekseniz kesinlikle 308 almalısınız. 2 aracın da gayet güzel araçlar olduğunu düşünmekle beraber araçlar arasında 20 bin liralık bir fark olması gerektiğini düşünmüyorum. Tercihim uygun fiyatlı, kaliteli, donanımlı, servis masrafları alman otomobiline kıyasla daha uygun olan 308 olurdu.

Misafir-403 05.11.2017 11:41

308 hele ki dizel ototmatigi çok kaliteli bir araba. 308 ülkemizde ki olumsuz marka algısı ve insanların önyargıları yüzünden tutulmuyor. iki aracın amblemini değiştirsen inan ki ülkemizde kimse şu anki golfün yüzüne bakmaz. Bunu söylerken golf kötü arabadır demiyorum ama abartıldığı kadarda iyi olmadığını ve fiyatının da değerinden çok sisirildigini bilmek lazım. Bence 308 'in golften hiçte aşağı kalır yanı yok hatta bazı yönlerden daha iyi. Ülkemizde satmıyor ama avrupada ençok satan araçlardan biri. Ayrıca peugeot ta eski peugeot değil özellikle mp2 platformunu geliştirdiği 2013 yılından sonra ürettiği arabalar çok kaliteli. Zamanla ülkemiz deki pejoya karşı olan önyargıların da ortadan kalkacağına inanıyorum.

Misafir-4272 04.11.2017 21:20

Golfü sırf dsg den dolayı almam hatta çift kavramaların tamamını. Otomatikte tercihim yeni nesil tork convertörden yana. 308 bu sınıfın liderleri ile rahatlıkla baş edebilecek bir araç hiç bir noktada ayrışmıyor gerilere düşmüyor kullanması çok keyifli. Spor yada yarış otomobili olmadıkça binek aile tipi otomobillerde pahalı ve arıza ihtimali çok yüksek çift kavrama şanzımanlar çok gereksiz. Diğer iyi Tam otomatik dizel seçenekler BMW1 ve mazda3 tür.

Misafir-2920 04.11.2017 17:18

golf tabi ki daha kaliteli ama 20 bin lira da azımsanacak gibi değil, arada yaklaşık bir 5-6 bin liralık donanım farkı olsa da. bence bunun yerine aynı donanıma sahip golf highline benzinli versiyonunu düşünebilirsiniz. 15-20 bin km den fazla yapmıyorsanız yakıt açısından çok büyük farklar olmaz, zaten mazot olmuş 5 lira. benzinli araç sessizliği ve konforu yanınıza kar kalır.

Yeni Karşılaştırma Ekle