2017 Opel Grandland X vs. 2017 Volkswagen Tiguan

profil
musage

21.11.2017 09:02

benzer fiyat aralığında hangi aracı tercih etmeliyim? tercihlerimde ön plana çıkan araçlar bunlar lakin sizinde önerileriniz varsa değerlendirebilirim.

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-4197 04.12.2017 22:59

Sn 3247, 4.4 lt. tüketen fiesta 1.1 motoru (atmosferik) hatırlattığınız için teşekkürler. 208 1.2 atmosferik de 4.5 lt tüketiyor Yine HRV 1.5 atmosferik de 1350 kg ağırlığına rağmen 5.4 lt tüketiyor. Suzuki Vitara'nın 1.4 turbo ve 1.6 atmosferiği aynı tüketime sahip. Mazda 3 1.5 atmosferik, golf 1.0 3 silindirli turbo ile aynı tüketiyor (5.1 lt ve e 4.8 lt, yani aynı). Sizinde dediğiniz gibi hibrit ve elektrikli yaygınlaştıkça zaten pek bir tüketim üstünlüğü de olmayan turbo benzinli tarihe karışacak. Ancak takdir etmek gerekir ki vw bunu çok iyi pazarladı, bir mucize gibi tanıttı. Ve bir çok insanda atmosferiğin yarısı kadar tüketeceğini sanarak aldı. Rakamlar ortada resmen aynı tüketime sahip, arıza olasılığı daha çok. Tek artısı 1 veya 2 sn erken hızlanma, o da önem verenler için.

Misafir-9893 04.12.2017 20:05

3 silindirli polo 1.0 turbo ort. tüketim: 4.4 lt (manuel 5 vites), 4.6 lt (otm)
4 silindirli yaris 1.5 atmosferik tüketim 5.0 lt (manuel 6 ileri), 4.8 lt (otm)m
4 silindirli jazz 1.3 atmosferik tüketim 4.9 lt (otm)
Gördüğünüz gibi manuellerde 0.6 lt, otomatiklerde ise 0.2 lt ve 0.3lt fark var, yani hemen hemen aynı.
Sn 5786 yine fiyatı yüksek ve şu anda satıştan kalkmış (yeni kasada şu an olmayan) bir arabayla, normal bir arabayı karşılaştırmışsınız ve buna rağmen tüketimleri aynı.(5.0 lt ile 4.7 lt) Yani turbo yine pek bir işe yaramamış. Ben size bu kadar para verecekseniz Yaris Hibrit öneririm, tüketimi 3.6 lt. Not: Tercih ettiğiniz markada hibrit aramayın, çünkü yok:-)

Misafir-3247 04.12.2017 15:54

Açıklamaya çalışayım, daha önce de söyledim, Yaris'in motoru oldukça verimli, termal verimlilik oranını %38 olarak açıklıyorlar. Atkinson çevrimi sayesinde ile egsoz gazının bir kısmını atmayarak kompresyonu artırarak verim artışı sağlıyorlar. Onun için Toyota bazı hibrit araçlarında 1.8 gibi büyük sayılabilecek motorlar kullanıyor. Bir anlamda motor hacmini egsoz gazı ile daraltıyorlar. Bahsettiniz Polo GT modeli şuan ülkemizde satışta değil, VW o motor yerine 1.5 turbo motor geliştirdi, ama henüz onu Polo'da kullanmadılar. Görece eski bir teknoloji. Farklı araçların farklı modellerini sırf sınıfı aynı diye salt tüketimi dikkate alarak karşılaştırmak doğru değil, aynı modelin aynı hacimdeki motorlarını karşılaştırmak daha doğru olur. (nissan micra ya da 308 de olduğu gibi) Motor teknolojileri sürekli gelişiyor, örneğin yeni fiesta 1.1 atmosferik benzinli motoru ile 4,4 lt tüketim ortalamasına sahip. Turbo-tüketim ilişkisini ortaya koyan konuyla ilgili makaleler webte mevcut. 5-10 yıl içinde elektrikli araçların yayılması ile belki bu tartışmaların pek anlamı kalmayacak...

Misafir-5786 04.12.2017 09:31

Toyota yaris 1.5vvti ortalama tüketim 5.0lt. Polo blue gt 1.4tsi 150hp 250 tork ortalama tüketim 4.7lt. bu da benim sınıfında yaptığım bir karşılaştırma, hacim üstünlüğünün 1.5vvti da olmasına rağmen performans ve tüketimde neden 1.4 tsi dan geride olduğu konusunda siz mantıklı bir açıklama yaparsanız sevinirim.

Misafir-9872 04.12.2017 00:15

bence tekrar verdiginiz verileri kontrol ediniz. Polo 1.0 turbonun tuketimi 4.4. polo yaris ten yuzde 10 daha agir.

Misafir-4666 03.12.2017 18:55

50 bin liralık i10 ile kıyasladığınız 930 bin TL etiketli 2.0 turbo benzinli bmw 730’un 3 silindirli 1.0 turbo benzinli polo’dan da az yaktığını yazmayı unuttunuz herhalde :-) Yaklaşık 1 milyon tl’lik istisnai örnekleri neden verdiğiniz anlayamadım. Keşke 3 silindirli 1.0 turbo motorlu polo ile 4 silindirli 1.5 atmosferik motorlu yaris’in(veyayine 4 silindirli 1.3 atmosferik jazz'ın) neden aynı tüketime sahip olduğunu açıklayabilseydiniz, daha mantıklı olurdu.

Misafir-4685 02.12.2017 18:39

Spesifik karsilastirma örnekleri vererek litaraturde kabul gormus bir tezi curutmeye calismak oldukca nafile. illa ornek uzerinde algi olusturma cabasi var ise atmosferik A sinifi hyundai i10, F sinifi turbo benzinli Bmw 7.30 dan daha fazla yakiyor gozukuyor fabrika verilerin gore.. tuketimi etkileyen bir cok degisken faktor var.

Misafir-2548 02.12.2017 11:36

Biri benzinli diğeri dizel burada sizin performans ve ekonomi beklentinize göre bir tercih yapmanız mantıklıdır.
Konu turbo benzinli tartışmasına dönmüş temelde turbonun %7- 8 gibi yakıta ekonomisine katkısı vardır. Ayrıca performansa da katkısı vardır. Tr özelinde düşünürsek vergi avantajı vardır. Yeni nesil atmosferik motorlarda turbo gibi benzer ekonomiyi sağlayabilmektedir fakat performans olarak aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
Ayrıca tüketimdeki fabrika verilerini karşılaştırırken bunlardaki sapmaları unutmayalım ve bu sapmalar %35 ile 20 arasında değişmektedir ben genellikle japon otomobillerde bu sapmanın daha düşük olduğunu tespit ettim. Ekonomi için turbo arabada gaza dikkatli basmak gerekli aksi halde üzebilir, yeni nesil bir atmosferikte bu derece bir dikkate gerek yoktur tam gaz ve üst devirlerde turboya göre daha az yakar.

Misafir-8661 02.12.2017 03:03

turbolu araçlar inanılmaz az yakıyor diye savunmak yersiz olduğu gibi istisnalar hariç atmosferiklerden az yaktığını da kabul etmek gerekir. örnek olarak tsi kullanıp lpg taktırmadan binen çok kişi varken atmosferik kullanıp lpg siz binen kişi oranı çok azdır. daha piyasada görmediğimiz motorlar üzerinden de yorum yapacak halimiz yok.
atmosferik tercih edene saygı duyarım tabiki. haklı nedenleri var. ama turbo tercih edenlerinde haklı nedenleri var. mesela ben bu paraları verip sıfır aracıma lpg taktırmak istemem. diğer bir neden olarak atmosferik araçlar özellikle yokuşlarda motor sesi olarak beni rahatsız ediyor. özellikle tsi motor bu konuda çok sessiz.

Misafir-689 01.12.2017 23:34

wv tiguan kendini kanıtlamış bir araç ancak tasarımı itibari ile yerdenyüksek golfe benziyor.Wv tasarım politikasını gözden geçirmeli zira e segmenti arteon ve suv/crossover modeli tiguan , b segmenti olan polo ile aynı direksiyona sahip ayrıca seri otomobil olmasına rağmen ederinin çok üzerine satılıyor.Uzun vade kullanımdan sonra iyi ama benzinli otm.si 160-170 dizel otm.si 220-230 etmez dedittirecektir.Opel grandland ise dikkat çekici tasarıma sahip ancak 2.elde tutulur mu 3 silindirli benzinli motoru veya 120 hp lik dizel motor 200.000tl ödeyen kişinin beklentisini tatmin eder mi muamma.
Ben size hem tasarımı ile hem donanımı ile hem çok satması sebebiyle ikinci elde değer kaybetmemesi hem de sorunsuzluğu ile hyundai tucson u paket olarak ise tgdi elite dct paketini öneririm.Yakıtı da sivasta -7 -8 lerde bile şehir içi 8.7 8.8 lerde geziyor

Misafir-5345 01.12.2017 21:45

Yeni teknolojili ve aynı sınıf 3 araba: Toyota Yaris 1.5 VVTI atmosferik: 5.0 lt-Honda Jazz 1.3 atmosferik: 4.9 lt, Polo3 silindirli 1.0: 4.7 lt, Yani tüketim aynı. 3 silindirli 1.0 turbo araba ile bu arabanın 1.5 katı motor hacmine sahip, 4 silindirli atmosferik arabanın tüketimi aynı. Bunu nasıl açıklayacalsınız? Sonra yüne golf 3 silindir 1.0 ile Mazda 3 atmosferik1.5 4 silindirli arabanın tüketimi aynı. Tiguan ağır demişsiniz ama B suv sayılabilecek Yeti 1.2 Turbo da 5.5 lt tüketimle, 5.3 lt tüketen 1.6 atmposferik Vitara'dan fazla tüketiyor.Yani neresinden bakarsanız turbo işi fiyasko.

Misafir-5785 01.12.2017 19:20

Sn. 7973, yaris b sınıfı ama onunla ayı tüketime sahip polo da b sınıfı. Şu anda yeni nesil atm.motorlar C sınıfına Mazda 3 hariç çok uygulanamadı. 2018 de çıkacak olan yeni Auris ve 2019 çıkacak olan yeni Corolla da 1.5 vvti atmosferik baz motr olacak ve tüketimi turbo ile aynı. Yine HRV deki motora bakarsaız turbo ileaynı tüketiğini görebilirsiniz, bu motorda yakında civic te kullanılacaktır diye düşünüyorum. Focus, Civic, Corolla 1.'nin nispeten eski olduğunu zaten yazdım. Ayrıca turbo araçların fiyatına bakarsak 15-20 bin daha pahalılar, sizce değer mi? Baz golf 1.0 88300 Tl ve tüketim 4.8 lt ama baz auris 1.33 atmosferik 68300 TL ve tüketim 5.5 lt. Yani 0.8 lt az yakacaksınız ama en baştan 20 bin TL fazla vereceksiniz, sizce mantıklı mı?Yine Megane HB 1.6 atm. baz 74000 TL ve tüketim 6.3 lt. Alıken zaten 140000 TL fazla veiyorsunuz 1.5 lt kar yapsanız ne olur, yapmasanız ne olur. yani bu turbo size badavaya da verilmiyor. Birçok yeni nesil atmosferikle aynı tüketiyrsunuz, eski atmosferiklerden de 100 km de 0.8 lt-1.5 lt kar yapacaksınızama alırken 15-20 bin TL fazla vereceksiniz.

Misafir-7973 01.12.2017 16:10

corolla 6.3, civic 7, focus 6 lt ortalama tüketim. kıyaslama aparken sadece kendi görüşünüze uygun olanları ve çoğunlukla b sınıfı araçları yazmışsınız.

Misafir-4214 01.12.2017 14:50

Misafir 6965 Şu anki vitaranın eski vitara ile alakası yok, Şu anki vitara satıştan çekilen sx4 ün yerine gelen ondan biraz hallice crossower tarzı B sınıfı bir araç , 1500 kg lik doğuştan SUV olan Tiguan ile karşılaştırılması doğru değil, Ayrıca turbo motorların atmosferiklerlerden aynı veya az yaktığını iddia eden biz değiliz, İngiliz whatcar sitesi (aynı zamanda ünlü bir otomobil dergisidir) araştırmış yayımlamış,

Sizin aşağıda verdiğiniz kağıt üzerindeki fabrika tüketimlerini gerçek şartlarda test etmişler ve turbo motorların fabrika tarafından verilen tüketim değerlerine en çok yaklaşan motorlar olduğu görmüşler.
Atmosferik motorlar her ne kadar günümüzde geliştirilmiş olsalarda yapısı gereği zorlu şartlardan ve atmosfer basıncından etkilenirler, düşük torklarından dolayı yüklüyken ve rampada üst devirleri kullanma zorunluluğu bulunduğundan tüketim orantısız artar. Deniz seviyesinden 200m. bile yükselmeniz atmosferik motorda güç ve tork kaybı ile sonuçlanır. Mesela örnek verdiğiniz 1.5 vvti 850 kg. lik toyota yarisin gerçekte 6.0lt ve üzerinde yaktığı kullanıcıları tarafından kendi fan sitelerinde paylaşımları var. Saygılar.

albatroswing 01.12.2017 18:18

1.5 Yaris surucu haric agirligi 1045 ila 1125 kg arasindadir. Brosurunden kontrol edebilirsiniz.

Misafir-6965 01.12.2017 10:59

resmi ortalama tüketim verileri bir daha vereyim isterseniz: atmosferik Mazda 3: 5.1 lt, Golf 3 silindirli 1.0 turbo: 4.8 lt, Toyota Yaris 1.5 VVTI atmosferik: 5.0 lt-Honda Jazz 1.3 atmosferik: 4.9 lt, Polo3 silindirli 1.0: 4.7 lt, Suzuki Vitara 1.6 atmosferik: 5.3 lt, vw tiguan 1.4 turbo:6.1 lt. Ben burada turbo lehine %20 avantaj falan göremiyorum. Tüketimler resmen aynı hatta atmosferik 1.6 suzuki vitara, turbo 1.4 Tiguan'dan daha az tüketiyor. Artık lütfen turbo atmsferikten az yakıyor diye yazmayın, çünkü doğru değil.

albatroswing 01.12.2017 15:03

Tiguan ile Vitara arasında 350 kilo ve ciddi bir boyut farkı var. Mazda ile Golf arasında 200 kilo fark var, ve mazda Skyactive teknolojisi ile yüksek sıkıştırma oranları sayesinde çok verimli motorlar üretiyor. Şimdi o da turboya geçiyor, ürettiği motorlar atmosferik motorundan daha verimli olacak. Verdiğiniz örnekten yeni 1.5 Yaris motorunu alalım. Atkinson çevrimini kullanarak termal verimliliği oldukça yüksek bir motor elde etmişler. Bir üst sınıf Leon'un 1.0 tsi motorundan ortalama tüketimi %13,6 daha fazla. Bunu nasıl açıklayabiliriz? Tüketimde tek kriter turbo değil. %20 kesin bir değer elbette değil. Ama örnek verirsek k13 Micra'nın atmosferik motoru, supercharger'lı motorundan ortalamada %16 daha fazla tüketiyor. Peugeout 308'i ele alırsak, turbo 1,2 benzinli motoru 50 beygir güç artışına rağmen %10 daha az tüketiyor.

albatroswing 30.11.2017 13:09

Kağıt üstünde turbo motorlar %20 civarı daha az tüketir, diğer bir değiş ile turbo motorların termal verimlilikleri daha yüksektir. Bunun temel sebeplerinden bir tanesi daha düşük devirde, daha küçük hacimde motorlar kullanarak ( daha sürtünme kayıpları) aynı güce ulaşmasıdır. Bunun yanı sıra, Turbo motorların yüksek performanslı kullanımlarında bu verimin düşeceğini, hatta aşırı beslenenin de etkisi ile atmosferik motorlardan bile daha fazla yakma potansiyelinin olduğunu düşünüyorum.

Misafir-7396 29.11.2017 23:00

Sayın 421 bir aracım 210 hp turbo normal kullanımda devir 1500 civarı öbür aracım 99 hp atmosferik. On da da normal kullanımda devir 1500 civarında.otomatik vites arabayı sıkıştırmazsanız zaten her motor türünde de devri en alta çekmeye çalışır. Bu noktada da turbonun bir etkisi olmaz. Sizin dediğiniz ara hızlanmalarda atmosferik motor daha üst devirlere ihtiyaç duyar ve bu da daha fazla yakıt tükettirir tezi ise size katılsam da bu da tek başına bir yakıt kriteri değildir. Çünkü yakıta etki eden milyon tane parametre var ,motorda bunlardan birisi.

Misafir-421 29.11.2017 16:44

imkanım olsa benim bir video hazırlıycam. aynı yolda atmosferik motorla yol alıcam yine aynı yolda ve hızda turbolu bir araçla yol alıp tüketimlerini de göstericem. var mıdır böyle bir video bilmiyorum bilen varsa bildirirse çok iyi olur. sonucu söyleyim turbolu olan daha az yakıp daha düşük devirlerde kalacaktır. saygılar...

Misafir-2120 29.11.2017 14:31

atmosferik basmayınca 10 lt yakmaz. 10 lt nasıl yakacak zaten yeni nesil atmosferiklerin ort. tüketimi 5 lt (mazda 3, honda jazz, toyota yaris, suzuki vitara....) Yani turbo ile aynı (isterseniz webden 1.0 turbo golfün ve mazda 3 ün ort. tüketim verilerine bakabilirsiniz veya polo 1.0 turbo ile jazz 1.3'ü kıyaslayabilirsiniz).Yani turbo kaydadeğer daha iyidir demeniz için bu saydığım japon firmaların verileri yanlış, sadece alman firmaların verileri doğru diemeniz lazım ama bu da çok saçma olur. Toyota'nın 1.6'sı nispeten eskidir, o yüzden biraz fazla yakabilr (zaten 1.4 turbolarda oldukça fazla yakıyor, kışın 10 lt en az) ama yakında Yaris'teki 1.5 atm. takıldığında sizin turbonuzla aynı yakacak(hızlanmaya meraklı olanlar için 1.2 Turbosuda gelecek ki şu anda zaten CHR'de mevcut) Ben hibrit düşünüyorum, çünkü daha çevreci ve daha iyi(sadece fiyatları biraz daha uygun olmalı).

Misafir-2050 29.11.2017 14:08

Sayın 1875
Şu an 10 litre yakan atmosferik araçlar (yeni kasalardan lütfen)hangileri?ona göre uzak duralım. Ama çom ağır olan kia ve hyundai suvlar ile, 4 ileri otomatik araçların yakıt sarfiyatını motora yüklemeyin

Misafir-6410 29.11.2017 08:55

Bahsettiğiniz 1.6 atm. valfmatik toyotayı bir dönem bende kullandım, benim iş yerine mesafem 12.5 km civarı, yani kısa mesafe soğuk motor şehiriçi trafiğinde 11 lt/100 km ortalamam vardı.Şu anki küçük hacim turbo ve aisin şanzımanlı aracımda aynı şartlarda değerler 6.6 lt/100 km. (Şehir dışı 4.2 lt) Yani kayda değer bir ekonomisi var ve lpg ihtiyacı olmadan kullanabiliyorum ve çok memnunum, 1199 cc lt hacimli motorda 130 hp güç ve 230 nm. tork var, ara hızlanmaları spor otomobilleri aratmaz. Emisyon sınıfı B, 1.6 toyotamda D idi. Yani çevreyi çok daha az kirletiyorum. Ben hibrit şu an düşünmüyorum çünkü kullanıcılar %10-15 gibi elektrik motorunu kullanabildiklerini söylüyorlar tüketim 6 litreyi geçebiliyormuş, Saygılar.

Misafir-1875 29.11.2017 07:54

Misafir-9958 . turbo basınca 10 lt yakıyor demişiniz de atmosferik basmasanız da 10 lt yakıyor ve bastığınızda turbo kadar gitmiyor daha da çok yakıyor. aslında turbolu araçları kullanmayı bilmiyoruz turbolu aracı atmosferik mantığıyla kullanırsanız hem çok yakarsınız hem de motor turbo arızasıyla karşılaşırsınız.

Misafir-9958 28.11.2017 12:25

Toyotanınki en azında düzeldi, vw de şu anda bile yağ yakma var.Ben hibriti-elektrikliyi sadece toyota yapıyopr demedim, sadece öncüdür dedim. Mesela şu anda ülkemizde hibrit Toyota alabiliyorsunuz ama vw alamıyorsunuz, çünkü yok. Turbo benzinlinin çok bir işe yaramadığını yıllar önce gördü Toyota ve bu yüzden geç girdi bu konuya. Yani kaydadeğer bir ekonomi sağlamıyor. Ve bu yüzden 1.2 turboyuda sunuyor ama 1.5 VVTI atmosferiği de geliştiryor ve sunuyor. Ve ikisi de aynı tüketiyor. Performanstan feragat diye bir olay yok, turboda performans istersen, gaza yükleniyorsun ve anında 10 lt'ye çıkıyor tüketim (Ne kadar ekmek o kadar köfte yani).Dileyen turbo, dileyen ise atmosferik alıyor. Örneğin ben atmosferik kullanıyorum (1.6 motor ve hızlanması 10.0 sn) ve çok memnunum, ileride de atmosferik alacağım (param olursa da hibrit alacağım)

Misafir-9717 28.11.2017 10:26

3042 Biraz araştırırsan d4d deki yağ yakma problemlerinin tsi motor veya diğer marka motorlardaki yağ yakma problemlerine benzemediğini görüceksin. Serviste yağı tamamlandıktan sonra yaklaşık 1000km sonra yağ uyarısı veriyordu ve bunun ne zaman olacağıda belli değildi. Yollarda araca yağ ilavesi yapıyordum. 16 litrelik yağı ise daha hesaplı olduğu için alıyordum. Gelicek bakıma kadar bana ancak yetiyordu, (daha sonra araca yarım motor yapıldı) Anlatmak istediğim japon markalarında dahi bu tür problemler oluyor. Tsi dan sonra zaten 2019 gibi önce tamamen elektrikli Golf Gte vb. uzun menzilli diğer versiyonlar gelecek yani bunları sadece toyota yapmıyor. Dediğin gibi yeni nesil atmosferikler özellikle atkinson çevrimli olanlar turbo araçlar ile aynı yakıyor olabilir fakat bunun için performansdan feragat ediliyor, Araç tam yüklüyken ve zorlu şartlarda turbo motorlar daha az tüketiyor nedeni ise basit 1400d/dak dahi maksimum tork un yüzde 80 nini üretebiliyorlar. Bu da sana sürüş konforu getirir atmosferikler gibi eylemsiz kalıp vites düşürme ihtiyacın azalır , ara hızlanmaları ise kıyaslayamazsın bile, Tercih meselesi tabi avantajları kullanıcılar tarafından görülmese bu ölçüde satamazdı.

Misafir-3042 27.11.2017 18:33

1.33 şu anda tüm avrupa'da auriste var, corolla ise 1.6 atmosferikle satılıyor. Sn.8214, 16 kg yağı neden taşıdınız anlamadım. Araba zaten 4 kg yağ alıyor. Evet eskiden 1.4 dizeltoyotalarda yağ yakma sorunu vardı, doğru söylüyorsunuz (şu an yok, düzeltildi). Ancak benim 1.4 turbo benzinli A3 sedan ve 1.4 turbo benzinli Tiguan kullanan iki arkadaşım da yağ yakma problemi sebebiyle araçlarını sattılar ve bagajda sürekli geziyorlardı (hem de daha yeni, 2017'de). Çok satma konusuna gelince, biliyorsunuz Toyota yıllardır hep 1. idi amabu sene küçük bir farkla vw 1. liğe geçti ve Toyota kıl farkıyla 2. durumda. Yani olağanüstü bir fark yok aralarında. İkisi de satışta başarılı ve her an Toyota yine 1. olabilir, çünkü hybrid ve elektirkli otmobil teknolojisinde daha önde ve gelecek te bu teknolojilere bağlı. Yani bizim dünyanın en iyi teknolojisi sandığımız ti es ay birkaç yıl sonra olmayacak. Zaten şu anda da dediğm gibi yeni nesil atmoferiklerle aynı, yani 5 lt tüketiyor. Yani bir mucize falan değil.

Misafir-7329 27.11.2017 12:03

daha yollara çıkmayan bir araç nasıl bu kadar beğeniliyor. resimden araba mı beğenilir. bir de Amerika da şöyle böyle yazanlar buradan olmaz o işler gidip gördünüz mü araçları aynı kalitede mi nereden biliyorsunuz. hep içi boş laflar bunlar. bakın bakalım 1,33 motor satıyor mu Toyota orada ya da satabiliyor mu. ben bilmiyorum ama zannetmiyorum benzini bu kadar düşünüyorlar bizim gibi.

Misafir-8214 27.11.2017 10:44

Hocam kusura bakmayın reliability index kağıt üzerinde ve hiçbirşey ifade etmiyor. Geçen yılın dünyada en çok aracı satan Vw group Eylül 2017'de yüzde 8.4 artışla 593 bin 700 adet araç satmış ve bir rekor daha kırmış. Türkiyede ise çok az farkla yerli renault a geçilmiş, Yani size göre araçları demode, yağ yakan, çok yakan bir firma genel bir müşteri memnuniyetini sağlamış keza bende uzun süre kullandım ve memnun kaldım ve 11-12 litreleri asla görmedim (uzun süre redline da kullanmazsanız). Asıl başımı ağrıtan yağ yakan toyota d4d dizel motoru olmuştu bagajda 16lt. yağ tenekesi ile gezmiştim. 1000km dahi yağ uyarısı verebiliyordu Japon araçları kullandığımız bildiğimiz araçlar öyle tapılacak şeyler değil birkaç yıl kullandım ve sürücüsünü kendine bağlayan muhteşem özelliklerini ben göremedim sonunda sattım.. Konfor olarakda halen gerideler. Benim için opel yada vw fark etmez ikiside son derecede başarılı araçlardır.

Misafir-1496 27.11.2017 07:41

Misafir-3856 . kullanıcı yorumları öyle demiyor. toyotanın motorları turbolu araçlardan daha fazla yakıyor. etrafındaki kullanıcılara da sorarsan öğrenirsin. 1,33 hantal motor 7-8 litre yakarken ve gitmezken , turbolu araçlar aynı şartlarda 6 litreyi geçmez.

Misafir-8910 26.11.2017 22:45

Sn. Musage bence bu sınıfın lideri(hem bizde, hem de avrupa'da) makyajlı Qashqai'yi ve kardeşi Kadjar'a da bakın. Fiyatları daha uygun ve bunlardan aşağı kalmazlar. Örneğin Kadjar Dizel 1.5 EDC 145 bin TL.

Misafir-169 26.11.2017 17:35

abi yakıt az yaksın dersen 3008 1.6 bluehedi zaten opelin motoruda 3008 le aynı bilmiyosan söyleyeyim opeli peugeot aldı ama yakıt sıkıntı değilse tiguan yada 3008 1.6 thp seçebilirsin benzinli zaten o segmentte en iyi iki araç 3008 ve tiguan kanıtlanmış olarak

Misafir-386 25.11.2017 18:56

Bizzat referans verdiğiniz "whatcar" bile sizinle aynı düşünmüyor 8444.Onlara göre de en sorunsuz ve güvenilir markalar hep Japon:
https://www.whatcar.com/news/best-and-worst-small-cars-for-reliability/

Misafir-3856 25.11.2017 18:33

Fabrika tüketim verilerine en ço yaklaşan marka vw değil toyota'dır. vw'nin emisyon verilerini zaten hepimiz biliyoruz. Bu sitedeki Tiguan yorumlarına baktığımızda bir sürü insanln 11-12 lttükettiğini beyan ettiğini okuyoruz. Gelelim genelde turbo atmosferik farkına: Şu anda Mazda 3, Honda Jazz ve HRV, Suzuki Vitara ve Toyota Yaria1.5 atmosferik motorların tüketimleri, turbo motorlu (3 silindirli) rakipleriyle aynıdır, yani yaklaşk olarak 5 lt'dir. Firmaların resmi sitelerinden bakabilirsiniz. Yani 1.0 lt 3 silindirli turbo vw motoru ile 1.3 Honda veya 1.5 Toyota atmosferik motoru aynı tüketiyor. vw bu işin kaymağını iyi yedi, ti es ay gazıyla çok satış yaptı (tabii artan arıza yüzdesi ve çatır çatır yağ yakan motorlarla). Relaibility index ABD'de de hep japonlar lehine çıkıyor, ama almanyada veya özellikle Türkiye'de yapılırsa vw kafada çıkabilir, inanırım.

Misafir-8444 25.11.2017 14:01

''Atmosferikle aynı yakan turbo motor.'' ?? İngiliz what car sitesinin yaptığı gerçek tüketim testlerinde küçük hacim turbo motorlar, verilen fabrika değerlerine en çok yaklaşan motorlar olmuş, peugeuot ve vag grubu motorları başı çekiyor. Meşhur vtec vvti destekli fi tarihinden kalma japon atmosferikleri ise sıralamaya bile girememiş. Neyseki mazdanın skyactive motoru kendine sıralamada bir yer bulabilmiş fakat oda neticede yüksek sıkıştırma oranlı bir motordur.
Şöyle bir örnek verelim madem:
Toyota Prius 1.8 VVTi
Official combined mpg 85.6 True mpg 50.5 % difference 41.0% yaklaşık5.6lt/100km
Seat Leon 1.0
Official combined mpg 64.2 True mpg 53.1 % difference 17.2% yaklaşık 5,2lt/100km
Değerler gerçek yol şartlarında elde edilen değerlerdir. Birimler ingiliz imperial mpg dir.
Tüketim oranına kıyasla alınan performans açısından düşünürsek küçük turbo motorlar arayı dahada açıyor.
Bahsettiğiniz reliability indexlerin pazar ağırlığının japonlarda olduğu bir ülkede yüksek çıkması doğaldır ancak şöyle bir yakın geçmişe bakarsanız yaptıkları teknik hataların en çok insan hayatına mal olan araçlar ise yine japon araçlarıdır. İsterseniz bununla ilgilide çok sayıda örnek verebilirim ama malumunuz araştıran herkesin bildiği konular zaten.

Misafir-3515 25.11.2017 11:15

Sn. Umuttürk, vw'de sizin dediğiniz gibi dsg sorunları, vasat ve hep aynı tasarım, atosferikle aynı yakan turbo motor, ülkeme yatırım yapmaması gibi kriterlerde takılıyor. Yalıtımsize göre 1. öncelik olabilir, ama bir çok kişiye göre de olmayabilir. Ve sırf yalıtım biraz daha iyi diye bir tık yukarıda diyemeyiz. Örneğin Amerika'da vw, honda-toyota-hyundai-mazda'dan bir tık yukarıdadır diyemezsiniz. Çünkü gerek fiyat, gerekse kalite olarak yakın araçlardır. Ama ülkemizde böyle mi durum? Jetta alan bir kişi, alman malı çok üst düzey bir araba aldım diyor. Amerika'da Jetta alan, böyle diyebilir mi? Benim arabam Civic'ten, Corolla'dan çok daha üstün, bir tık yukarıda diyebilir mi? Siz bence bir vw seversiniz (saygı duyarım), ama vw'nin muadillerinden 1 tık yukarıda olduğunu kabul etmem (çünkü değil). Çünkü tok kapı sesiyle arabanın kalitesine kara verilmez. Reliability indexlerde hep sonlardadır vw.

Misafir-6440 25.11.2017 10:43

Çok satan araba iyi arabadır klişesinin ne kadar boş olduğunu yeni kasa Honda Civic in satış rakamlarını incelerseniz daha iyi anlaşılır. Bu arabanın kronik göçük problemi olduğunu sağır sultan duydu. Honda bu soruna hala bir çözüm üretemedi. Ancak Türkiye de satışlar her ay bir önce ki aydan daha fazla. Bu durum kaliteyle maliteyle açıklanamaz bunun açıklaması ancak marka fanatikliğidir.

Misafir-3104 24.11.2017 22:59

2İNCİ EL İÇ TASARIM DIŞ TASARIM DA TİGUAN ÖNDE AMA YAKIT VE SÜSPANSİYON KONUSUNDA ÖYLE DİYEMİCEĞİM ..

Misafir-7270 24.11.2017 22:56

2017 TİGUAN 1.4 MANUEL HİGHLİNEM VAR ÖZELLİKLER İÇ TASARIM DIŞ TASARIM SÜPER AMA YAKIT VE SÜSPANSİYONU İÇİN PEK İYİ DİYEMİCEĞİM SÜSPANSİYONU Bİ GARİP VOLSWAGENLERE GÖRE. KODİAQ'A DA BAKABİLİRSİN.

umutturk 24.11.2017 19:27

Wv için pahalı diyebilirsiniz, donanımı yetersiz diyebilirsiniz, çok yakıyor diyebilirsiniz, aradaki fiyat farkına değmez diyebilirsiniz, dsg şanzıman sorun çıkartıyor diyebilirsiniz, tasarım olarak kendini tekrar ediyor diyebilirsiniz, emisyon skandalından bahsedebilirsiniz, yatırım yapmıyor diyebilirsiniz, almak için sıraya girip aylarca bekleniyor diyebilirsiniz ama premium hariç diğer markalardan bir tık yukarıda olduğunu da kabul etmek gerekir.
Mesela ben, bir araçta sırasıyla önce malzeme kalitesi, sonra konfor, sonra da yalıtıma dikkat ederim. Bu kriterleri karşılamak için ya premium, ya da Wv almak durumundasınız. Bu sonuçlara da araçları bizzat test ederek vardım.
Mesela Mazda 3, malzeme kalitesi ve konfor anlamında yeterli iken yalıtımda başarısız.
Hyundai Elentra, konfor, süspansiyon, yalıtım başarılı ama malzeme kalitesi ve iç tasarımı yeterli değil.
Bunun gibi bir çok örnek var ve mutlaka bir kriterde takılıyorlar.
Benim gücüm yetmiyor ve Wv alamıyorum ama alabilecek gücünüz varsa ve zor durumda kalmayacaksanız kesinlikle Wv almanızı tavsiye ederim.

Misafir-6069 24.11.2017 14:18

5176, zorla satılyor diyen olmadı zaten. Yazdığım firmalar halk arabsı üretir ve aynı seviyededir (fiyat, kalite...), yani premium değillerdir. Mercedes, bmw, audi, infiniti, lexus halk arabsı üretmez, premium üretir. Yeni çıkan bir araba da beğenilebilir, gayet normal.

Misafir-6456 24.11.2017 14:12

VW nin malzeme kalitesinin Opel'e göre 1 adım daha iyi olduğunu kabul ediyorum. Ama Peugeot grubuna geçen Opel de gayet kaliteli bir arabadır. Bazı arkadaşlar Opel'in PSA grubuna geçince kalitesini yitirdiğini/yitireceğini düşünüyorlar ama Peugeot kendini çok geliştirdi. Motoru, şanzımanı, tasarımı, malzeme kalitesiyle gayet güzel araçlar üretiyor. Dolayısıyla kalite olarak VW nin bir miktar daha kaliteli olduğunu kabul ediyorum. Ama aradaki fiyat farkının malzeme kalitesine değmeyeceğini düşünüyorum. Kıyaslanan araçlar fiyatı icabıyla karşılaştırılıyorlar. Ama size söyleyeyim bu Tiguan'a bu kasasıyla benzin dayanmaz. Tiguan'nin dizel modeli de kimbilir ne kadar pahalıdır. Sonuç: VW kaliteli ancak kaliteli olduğundan çok daha pahalı. Ben tercihimi Opel Granland'den yana kullanıyorum. Ama şunu da belirteyim bence 3008 serisini de incelemelisiniz. Malzeme kalitesi aynı Tiguan gibi ve içi daha modern. Bunu vites bölümünden kokpit kısmına, gösterge ekranından dış tasarım detaylarına kadar her şey de görüyorsunuz. Ayrıca daha ucuz. Yani Peugeot modellerini de incelemenizi tavsiye ederim.

Misafir-5167 24.11.2017 07:37

Misafir-7184 . kimseye zorla satılmıyor. halk arabası derken başka türlere de mi araba üretiliyor anlamadım. yatırım yapması gerekir bence de. yeni çıkan bir model mevcut dolaşn modelden nasıl daha çok beğenilir bunu da anlayamadım. ciddi hataları olan bir kasa belki. geçmiş bunun örnekleri ile dolu.

Misafir-7184 23.11.2017 21:11

Bir firmanın, başka bir firmanın bünyesine girmesi çok normaldir. Volvo da Çinlilere satıldı, kalitesi düştü mü? Seat-Skoda vw bünyesine katıldı, onları neden eleştirmiyrsunuz, "çakma " demiyorsunuz? vw normal bir halk arabasıdır (tüm dünyada).; opel, renault, ford, toyota, peugeot gibi normal bir halk arabasıdır. Ancak Türkiye'de he ne hikmetse hakettiğinin çok sütünde şişiriliyor. Ayrıca ülkemizde oldukça fazla satmasına karşın, yatırım yapmayan tek firmadır.

Misafir-7874 23.11.2017 14:27

Misafir-4671 senin mantığına göre C SUV sınıfının en iyi arabası Dacia DUSTER o zaman çünkü Türkiyede bu sınıfta en çok satanlar arasında her zaman ilk ikide yer alıyor. ***
Burada yorum yapanlar çoğunlukla araba piyasasını iyi takip eden ve arabadan gerçekten anlayan insanlar. Ülkemizde çok satan arabaları satın alanlar ise daha çok etrafında en çok gördüğü araba hangisiyse onu alan veya satarken nasıl kar ederim, ikinci elde acaba zarar eder miyim diye düşünerek araba alan insanlar.

Misafir-5950 23.11.2017 14:15

Premium markalar hariç, lütfen Wv ile diğer markaları kalite ve konfor anlamında karşılaştırmayın artık ne olur. Çünkü hiç bir araç yanına bile yaklaşamıyor. Bunu üzülerek söylüyorum gerçek bu. Fiyat olarak daha düşük, daha dolu ve daha şık görünen bir markanın, Wv ile aynı kalite/konfor seviyesinde olmasını ben de çok isterim ama olmuyor ne yazık ki. Biraz daha fazla paranız varsa ve tasarım olarak içinize siniyorsa, muadil olan her marka ve modelin karşılaştırmasında Wv tercih edilmelidir. Ne yazık ki yıllardır deneyimlediğim, gözümle görüp kulağımla duyduğum gerçekler bunlar. Wv'e karşı olan karalama kampanyası zaten çok net olarak görülüyor. Daha aracı görmeyenler yorum yapıyor ve kaliteden bahsediyor. Bu aracın malzeme kalitesinin, yalıtımının, kapı kapanma sesinin, bagaj ve motorunda kullandığı kaput bezlerinin, hatta bir vidasının bile Tiguan'dan kaliteli olma şansı yoktur. Umarım ben yanılırım da Granland X çok kaliteli bir araç çıkar.

murat ERDOĞAN 25.11.2017 16:53

siz vw in aracına binmeden yorum yapıyorlar. aracı karalıyorlar demişsiniz. peki siz opelin bu aracına bindiniz mi de onun vidasının bile tiguanınkinden kalitesiz olduğunu savunuyorsunuz? bu karalama değil mi? siz karalama kampanyası başkanısınız o zaman. haa ben opelimi savunuyorum hayır. ama sizinki bildiğin tarafgirlik.

Misafir-3201 23.11.2017 13:58

Misafir-4671 Türkiye nin en çok satan markası vw mi? *** şu anda Türkiye nin en çok satan markası Renault. Vw nin satışları son yıllarda sürekli düşüyor. Ayrıca bir arabanın çok satılması onun kaliteli olduğunun bir göstergesi değildir. Eğer öyle olsaydı Mazda nın arabaları dünyanın en kalitesiz arabaları olurdu herhalde.

Misafir-4671 23.11.2017 11:19

Türkiye nin en çok satan markası olan VW müşterileri burada yorum yapsa, sanırım % oranları 80 filan çıkar da, gerek yok. Otomotiv piyasasında almayan firma kalmayan çakma Opel in başarıları ortada. Üstelik daha dün piyasaya çıkmış bir modeli burada Tiguan karşısında 68 yapmazlar mı? Peki kim inanır böyle bir saçmalığa?

Misafir-9068 23.11.2017 08:21

Misafir-9146 . bir markanın modelleri birbirine benziyor diye eleştiririz sonra iş yedek parçaya gelince parçası bulunmuyor çok pahalı deyip yine eleştiririz.

Misafir-9146 22.11.2017 20:41

vw'nin bütün araçları birbirinin kopyası değil mi? 3008 ile benzerlikler normal değil mi? Fransızlara ısınamamak önyargı değil mi? İsterseniz bir vw'nin, bir de peugeot'un kuruluş yılına bakın webden.

Misafir-1136 22.11.2017 15:15

Peugeot opeli satın alır almaz kendi dizayn ve çizgisini yansıymış araca, nedense bu fransızlara ısınamıyorum bir türlü sağlamlık problemini halen çözebilmiş değil... 30008 in kopyası adeta bu araç, tiguan bu karşılaştırmada 1 adım önde bence

Misafir-160 22.11.2017 13:14

ben izmir opel bayisine gittim, grandlandx 1-2 ay sonra ancak gelir dediler, siz bu aracı nerede gördünüz de beğendiniz anlamadım, daha piyasaya bile çıkmamış bir araç nasıl yorumlanır ben bilmiyorum. şahsen, bu olsa olsa marka fanatikliği olsa gerek. şahsen markası ne olursa olsun görmediğim araç hakkında yorum yapmam, çok yersiz olur çünkü. bu karşılaştırmayı yapabilmemiz için en azından opelle bir deneme sürüşü yapmak gerekmez mi?

Misafir-2070 22.11.2017 11:31

4x4 seçeneği olmadıktan sonra SUV araç almanın bir mantığı yok bence.. bu fiyatlara D sınıfı araç almak daha mantıklı..

Misafir-3234 22.11.2017 10:32

MİSAFİR-6657 Cevaben : BLUEHDI Motor ve EAT6 (AISIN) şanzıman

Misafir-6657 21.11.2017 21:55

Daha dün çıkmış bir arabanın sorunsuz olduğunu nasıl söylersiniz?

mstdl 22.11.2017 07:40

Yorumu iyice okuyup anlarsanız araba sorunsuz demedim otomatik şanzıman sorunsuz yazdım. PSA nın son yıllarda kullandığı Japon Aisin firmasının ürettiği EAT6 tam otomatik şanzıman şu anda piyasada ki en sorunsuz şanzımanlardan biridir. DSG ise narin bir şanzımandır ve sorun çıkarma ihtimali yüksektir bu konuda pek çok mağdur olan insan olduğunu biliyorum.

Misafir-8697 21.11.2017 12:42

Bu karşılaştırma da tasarımıyla ve dizel otomatiğin sorunsuzluğu ve kalitesiyle Tiguain in önünde olan Grandland x i tercih ederim. Grandland x 3008 ile aynı platformun ürünü ve aynı motoru kullanıyor ancak 3008 in hızlanması daha iyi, iç ve dış tasarımı daha şık ve sanki daha kaliteli gibi geliyor bana. Ben olsam ikisi yerine 3008 i tercih ederdim.

Yeni Karşılaştırma Ekle