2017 Nissan Qashqai vs. 2017 Hyundai Tucson

profil
typhoon08

03.05.2017 09:51

1-İki araba arasında 25.000 tl fark var.
2-Senede en fazla 7.500 - 10.000 km yapıyorum. Bu parayı verince min. 10-15 sene binerim.
3-Qashqai nin bakımı ve kaskosu daha pahalı. Yaklaşık senede 1000 tl.
4-Tucson yakıt masrafı 2 kat. (km de 30kr a 60kr), Tüp takmayı düşünmüyorum.
5-İkinci elde Qashqai önde.
6-Donanım zenginliği ve şekilde tucson önde.
Aldıktan sonra;
7-Dizeli aldık o kadar para verdik km ye değmedi.
8-Benzinli aldık depoyu doldurmaktan korkar olduk. Demek istemiyorum çok arada kaldım.

İkisinden sen olsan hangisini alırsın.

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-3493 21.06.2018 23:31

QQ kullanicisiyim ama tucson her zaman istedigim ve zevkle test ettigim bir aractir. maalesef yakit konusu cok buyuk sorun, dizel olmasi felan hikaye cok ciddi fark oluyor hem satis fiyatinda hem de vergi de. QQ dan pisman degilim (ama tucson alan pismanlari bilirim) ama biraz yakin olsa tuketim rakamlari masraflari tucsona terfi ederim. araba taksidine zor yetisiyorum bir de bu ek tuketim gideri maalesef ulasilmaz kiliyor tucsonu.

Misafir-5267 20.06.2018 22:11

Ben Tucson Turbo kullanisiciyim . Tucson her şekilde üstün sadece onceden dizel ozelliği yoktu şimdi dizeli çikti .çok konforlu bir araç

Misafir-8777 12.03.2018 03:20

Chr , tucson , rav 4, Sportage suv dur.Yagın olarak piyasada bulunan ilk crossover iase qashqai dir.Be.Suv ile crossover i ayıran fark şasi ile karoserin ayrı üretilmesi değil şasinin arazi şartlarına uzaklaşma açısı , ağırlık dağılımının hesaplanması , tek tekerlek boşa düştügü zaman diğer çekişte kalan tekerleğin aracın yerden yüksekliğine göre ve aks meaafesine göre aracı kurtarabilmesi gibi kriterler düşünülerek üretilen araç suv dir.Yani sırf parçalar ayrı tasarladığı için bir araç suv birlikte tasarlanırsa crossover filan olmaz.Bir c segmenti fiat egea diyelim şasi ve karoser ayrı ayrı tasarlansa işte artık egea suv oldu diyemeyiz.Yada tamamen bir arazinaracı olanbir grand chrooke 5.2 limited yeniden üretilse ve žasi ile karoser sırf aynı anda tasarlandı diye arazi için üretilen bu aracı spora uygun araç(suv)likten çıkarıp crossover oldu diyemeyiz. Aracı suv yani outdoor faaliyet/spora uygun araç yapan kavram temel olarak şasi tasarımıdır.Bağımsız arka süspansiyon crossoveer ın değil suv platformunda üretilmenin sonucudur.Tekerleklerden birinin arazi de gücü akttaramayan konuma grldiği zaman amortisörlerle birlikte diğer akstan maksimum çekişi alabilmek için 4*4 aktarma sistemiyle ve diferansiywl kilidiyle kombine edilerek kullanılırlar.Bu yüzden birçok kompakt araç bağımsız süspansiyona sahip olarak üretilmeyip suv ler tam bağımsız süspansiyonla üretilir.Tucson tam bağımsız süspansiyona sahiptir.Qashqai cmf platformuna sahip olmasından ötürü her nekadar yere yakın olsa da aerodinamik yapısı viraj için uygun olmadığından ve cmf platformu yakıt tasarrufu amaçlı tasarlandığından ötürü biraz daha zayıf yol tutşa sahip model ne yazıkki.Sadece süspansiyonu sertleştirmek qashqai açısından üstün yol tutuş sağlamayacaktır.Tercih sizin tercihinizdir ve aaygı duyulur.İşçilik , yol tutuş , performans , ses izolasyonu açısından tucson yakıt tüketimi , ikinci elde bir nebze daha erken satabilme imkanı açısından qashqai öndedir.Tercih herzaman size aittir.İOtomotiv mühendisi bir kardeşiniz olarak düşüncelerimi paylaşmak istedim.iyigünler dilerim

Misafir-9092 11.03.2018 22:38

Bazı doğru bilinen yanlışlara, ilki yaygın crossover Qashqai değil, amerika'da çıkış yapan RAV4'tür ama avrupa için konuşçak olursak Qashqai kabul edilir. Piyasada şu anda satılan "SUV crossover" diye de tarif edilen araçlardan RAV4, Ateca, Tiguan, Qashqai, 3008, Kadjar, Tucson, Sportage, CR-V vs. otomobil paltformunda üretilir, yani karoser ve şase yekpare olarak üretilir bu nedenle bahsettiğimiz modellerin tamamı "crossover", "CUV(crossover utility vehicle)" ya da "crossover SUV" olarak adlandırılırlar. SUV dediğimiz zaman ise asıl olan şase ve karoserin ayrı ayrı üretilip karoserin sonradan şaseye giydirilmesidir. Bu nedenle de , yük çekmeye, arazi şartlarına daha elverişli hale gelirler ama otomobil üstünliklerine sahip değillerdir. SUV'ları üstü kapatılmış pick-up'a benzetmek yanlış olmayacaktır. Crossover ise bu özellikleri ve otomobil sürüş özelliklerini belli bir oranda sunabilen geçiş formudur. Otomobil platforumunda üretildikleri için daha çok yükseltilmiş otomobil özelliklerine sahip olduğunu söyleyebiliriz, yol tutuş ve konforu olarak otomobile çok yakındırlar. Yukardaki iki araçta bu çerçevede crossover sınıfına girer. Bağımsız arka süspansiyonların olması da yine crossover olmasının getirdiği bir sonuçtur.
İhtiyaca göre ikisi de cazip seçeneklerdir. Şehiriçi manevra kabiliyeti,, motor seçenekleri, donanım seviyeleri ve yakıt tüketimi olarak Qashqai ön plana çıkarken, boyutlar ve ağırlık anlamında Tucson bariz ön plana çıkar. Öbür yandan, Tucson yükseklik/boy olarak yüksektir ama "ground clearance" denilen yerden yükseklik olarak Qashqai yerden daha yüksektir yani arazi şartlarına aslında daha elverişli gözüküyor. Yol tutuş dinamikleri olarak iki araçta teknolojilk/elektronik birçok özelliğe sahiptir ve konforludur. Qashqai'nin süspansiyonlar biraz daha sert olabilir ama buda yol tutuşu açısından avantajlı kılar onu. Diğer açılardan aralarına bariz bir fark olması zordur. Tucson tasarım olarak biraz daha havalıdır bide.
Ben araştırmalarım sonucu seçimimi yaptım ve ihtiyaçlarıma en iyi cevabı veren dizel Qashqai aldım.

Misafir-3263 11.03.2018 04:08

Qashqai çok satar çünkü bir kaç tane renault scenic 4*4 gibi ufak deneme dışında yaygın olarak satılan İLK crossover dır.İlk olduğu için uzun yıllar tek crossover model olarak satılmış olup uygun fiyatlı jip görünümlü tek alternatif olduğu için tanınmıştır ve satış rakamları yükselmiştir.Şu an itibariyle c crossover/suv sınıfı standartlarının altında bir araç olduğu kanaatindeyim.Tucson ise zaten crossover değil suv dir.Qashqai yüksek satış rakamlarına sahip olmakla beraber tucson , chr , tiguan ında satış adetleri yüksek sayılabilir.

Misafir-5730 11.03.2018 02:18

Qashqai crossover dır zira şasisi cmf platformu(otomobil platformu) üzerinde tasarlanmıştır.Tucson s.u.v (sport utility vehicle)dir. yol tutuş açısından qashqai esp tabanlı yol tutuşa sahipken tucson ise 245 tabanlı lastik ve bağımsız süspansiyonlarının da yardımıyla oldukça iyi sürüş dinamiklerine sahiptir.Şanzıman açısından hyundai dct çift kavramalı 7 ileri kuru kavramana sahipken qashqai jatco üretimi zincir tahrikli cvt(x tronic) şanzımana sahiptir.Dct , x tronicten daha randımanlı,daha rijit ve daha dayanıklıdır.Tucson qashqai den daha geniş iç mekana sahiptır.Hyundai ayrıca 5 sene 100.000 km veya 7 sene 80.000 km garanti verirken quqashqi de garanti 3 yıldır
Gel gelelim qashqai nin avantajlarına.Dizel motora sahip olduğıu için ve çok satıldığı için elden çıkarması biraz daha kolaydır.Bunun sebebi ise dünyanın ilk yaygın crossover ı olması ve uzun yıllar crossover piyasasında tek model olarak satılarak kolayca ünlenmesidir.(Bu arada tucson unda ikinci el piyasası gayet canlı ve satış rakamları iyi)
Bir nissan sahibi olarak yorumlarım bundan ibarettir.Qashqai nin uygun fiyat ve biraz daha canlı piyasası haricinde tucson ile eşdeğer araç değil.Tucson seviyesinde raçlara bakmak isterseniz tiguan,x1 gibi araçlara yönelmeniz gerekebilir.

Misafir-4889 10.03.2018 22:51

Qashqai'nin artıları Türkiye ile sınırlı değil arkadaşlar, avrupa'da yakıtta daha ucuz, otomobil zaten daha ucuz.Orda kalite bize göre daha fazla ön plana çıkar. En çok satan araçlardan en kötüsü Golf düşünün artık. Egea, Linea gibi araçların orda satış birinciliğine oynaması imkansız. Bu da şu anlama geliyor, Qashqai yeterince kaliteli ki avrupa'da en çok satan beş aracından biri olabiliyor.

Misafir-4355 10.03.2018 17:07

Fiyatları aynı ama Türkiye şartlarında DİZEL her zaman önde Qashqai o yüzden hep önde şubat ayı en çok satan suv Nissan Qashqai. Kaynak: arabalar Şubat 2018 Satış Rakamları

Misafir-6283 10.03.2018 04:11

Tucson 4x4, elektrik kontrol koltuk, 177 hp güç ve euroncap gibi ana konularda açık ara önde. Qahsqai nin tek avantajı yakıt yol tutuş grip testlerde tucson açık ara önde. Tucson 1700 kg Qahsqai 1300 kg. Yerden yükseklik, bagaj hacmi ve iç hacim tucson açık ara yine önde. Kısacası teknik tüm sonuçlar tucson diyor. He Qahsqai yıllardır satış birincisi diyeceksiniz sebebini söyleyelim ucuz ve az yakan tek suv olduğu için. Eğer öyle olmasaydı şu an rekoru Dustere kaptırmazdı.

Misafir-7056 22.01.2018 17:47

Yol tutuş olarak Tucson'un iyi olduğunu da ilk defa bu forumda gördüm, gidin ikisiyle de test sürüşü yapın görün aradaki farkı. Qashqai sürüş dinamikleri olarak en iyilerden biri olmasaydı yıllardır avrupa'nın en fazla satan SUV'u olmazdı. Tucson'da refakatçi aydınlatma gibi donanımları koymayıp ufak hesaplar yapmışlar ayrıca.

Misafir-4736 22.01.2018 11:03

gerçek bir SUV ta binmek istiyorsanız Tuson derim neden; öncelikle karar vermeden önce kia ve qashqai i ayrı haftalarda kiraladım ve özellikle kianın dış görüntsüne aldandım ve araç vites geçişleri çok ağır dışarıdaki ses olduğu gibi içeride, iç tasarımda vites dışında çok ta albenisi olmadığını düşünüorum, qashqai ise biraz daha bayanlara yönelik sanki daha bir naif görüntüsü var ancak hızlandığınızda 110 üzeri güven vermemekte
tuson ise tam bir tasarım canavarı, ayrıca dışarıdaki ses içeri girmemekte ve gerçekten 2017 elit modeli için vereceğiniz 125 bin tl yi fazlasıyla karşılıyor. ayrıca arabaların donanımlarına da bakarak tercih etmek gerekir. tek eksik tarafı hyundayi firmasının 0 faiz kampanyadan faydaalandırmaması

Misafir-2231 06.12.2017 10:01

Bu devirde benzinli arabaya binmek artık çok zor tüp meselesi de uyum çekiş arıza vs alacak arkadaşların çok iyi düşünmesi lazım

Misafir-4014 27.10.2017 01:15

Bence ikisinide yerinde test edin. Tucsonun sınıfı öle qaskainin sınıfı aynı değil. Tucson iç hacim ve konfor acısından cok üstte ama yakıt perişan eder. Qasqai piyasa arabası yol tutuşu tucsona gore biraz zayıf. Qaskainin arka koltuklar berbat. Sanki dobloya biniyorum hissi veriyor. Nissan japonluktan uzak bir reno :) bu segmentte çok satmasının sebebi ise fiyatıdır. Hemen elden çıksın diyorsan ve yakıtta beni üzmesin diyorsan nissan

Misafir-8848 26.10.2017 14:07

tekna 1.6 dizel nasıl opel kulansıyım amam marka değiştireceğim öneririmsiiniz yoorumunuz arkadaşlar

kemal70 19.10.2017 22:47

tuscon kasa olarak yaklaşık 1600 kg nissan 1460 .140 kg daha ağır tuscon buda yakıta etki yapar.artı gdı motor çok yakar bir tuscon kullanıcıs olarak şunu söylemem gerk sakin kullanımda bile 9 lt yakıyor ne yazıkki ve b turbo beslemeli 177 bg motorada tüp ne yazıkki uygun değil.5,30 tl olan benzini düşündüğümüzde ne yazıkki tuscon 50 kr yakar km de.şehir içini hiç söylemeyelim.9 lt altında yakıtı var diyen olursa dişimi kırarım bu araçla 1 depoda maksimim 700-750 km yol alırsınız 65 lt yakıt tankı ile.62 lt yazılmış ama 65 rahat alıyor. Nissan Qashqai gelecek olursak sınıfının en az yakan ve en çok satılan arabası hatta ve hatta bu aracın manuel 1,5 dizel motorunu tavsiye ederim fiyat performans ve yakıt olarak.mersedesin bile artık bu motor bendede olsun deyip aracına koyduğu kendini kanıtlamış bir motor nihayetinde 20 yıllık tecrübenin eseri bir renault motoru.övgüyü hak ediyor.bende tuscon aracım satabilirsem kesilikle bu aracın 1,5 manuel dzeli.cvt şanzıman 1,6 kombinasyonu tavsiye etmiyorum performans zayıf ve motor sesi biraz yüksek

Misafir-4265 17.10.2017 00:33

Bugün hyundai tucson 1.6 tgdi elite siparişi verdik.Tucson , qashqai ye kıyasen çok iri ve iç mekanı geniş.Nissan qashqai bir crossover hyundai tucson ise suv.Hyundai tucson un malzeme kalitesi çok yukarıda qashqai ye göre.Yol tutusu da qashqai ye göre çok üstün.Hyundai drki çift kavramalı bir şanzıman nissan daki cvt türevi şanzıman.Dct de çift kavramalı olmasına rağmen nissan x tronic ten daha dayanıklı.Nissan qashqai nin sadece fiyat avantajı var.Qashqai nin ise foyat ve 2.el avantajı var.Objektif bir dğerlendirme olarak tucson un qashqai den çok daha kaliteli olduğu kanısındayım.İç mekana geçip işçiliğini malzeme kalitesini kıyaslayın,karar verin.Zaten karşılaştırdığınızda birbirinin rakibi olmadığını anlayacaksınız.Kolay gelsin

Misafir-4079 22.09.2017 18:37

bütün suvları inceledim.verdiklerine göre aldıkları çok.neye göremi?tabiki suzuki vitaraya göre.1.6 glx 4x4 bütün özelliklere sahip ve sessiz güzel model.fiyatsa onlara göre gayet makul.130 140 150 bin liralık arabalardaki donanıma sahip olup 105 bin oluşu km de 35 krş yakışı benzinli olması daha ne olsun...iyi inceleyin derim

Misafir-1033 03.08.2017 10:29

karşılaştırma ne kadar yanlış dizel benzin nissanın benzinli serisi var tukson bu haliyle bile 20.000 tl pahalı nissanın benzinli serileri 89.000 başlıyor 120.000 bitiyor nissan almanızı tavsiye ederim.

Misafir-4833 07.07.2017 01:03

Tabiki nisan qaşqai ....sınıfının bir numarası 1,5.blac edidion aldım harika ötesi süper süper. arkadaşımda hundai tokson var ikisini karşılaştırdık adam bin pişman.

Misafir-7719 08.05.2017 11:00

10 bin km yapıyorsan o 1000 tl bakımın masrafını birkere mazottan çıkartırsın fazlasıyla tucson acayip derecede çok yakıyor heleki mahalle aralarında. nissan qashqai kullandım 1.5 tekna skypack çekişi okdr iyi değildi ama 1.6 ları çook iyi. konfor donanım çok iyi 2 inci el aldım 3 ay kullandım 6 bin tl kar ettim nissan derim tabikide:)

Misafir-8427 04.05.2017 15:39

ikisi arasından nissan derim. ancak kendi tercihim cr-v olur. 160 ps 9 ileri dizel otomatik zf şanzuman.

Misafir-5276 04.05.2017 10:52

NİSSANDAN ŞAŞMA NİSAN SATIŞLARINDA YİNE TUCSON KADJAR HONDA TİGUAN GERİDE KALDI,NİSSAN YİNE LİDER SEÇMEK SİZE KALMIŞ

Misafir-2388 04.05.2017 08:37

Senede 10 bin km yapan için yakıt çok sorun olmaması gerekir bu km için tercihim Tucson olurdu, yalnız sürekli gözünüz yakıt olacaksa Tucson sizi üzer. bir QQ kullanıcısı olarak söylüyorum 160 bin gibi rakamları hak edecek araç değil. Max 120 bin tl. verilir.
Ek olarak ikisinin de liste fiyatlarına aldanmayın bayi fiyatları QQ'da 15 - 20 bin aşağı düşebiliyor, aynı şekilde 10 bin civarıda Tucson düşebiliyor.

Misafir-6646 04.05.2017 06:56

Ben de tucson ve sportage i çok araştırdım. Özellikle sportage biraz daha iyi gibi gözüküyordu. Aracı çok yoğun trafikte kullanacaktım. Benzini artık sineye çekeriz diyordum ama dct şanzıman ısınma problemi şikayetlerinin çok fazla olduğunu okudum. O nedenle cesaret edemedim. Belki daha sonra yazılım ile falan düzeltmişlerdir.

yk55 03.05.2017 23:17

şiddetle HYUNDAI tucson u tavsiye ederimdediginiz gibi yakıt farkı o kadar degil bence vermiş oldugunuz 3o bin tl yi kaç senede kapatacaksınız onun için benzinli tucson hem bakımları ucuz kasa yeni albenisi daha fazla saygılar

misafir 0744 03.05.2017 22:47

Valla dostum Tucson seçenekler arasındaysa LPG'siz olmaz. Ama buna rağmen yine Tucson'u tercih ederim, aradaki 27.000 TL ile de gider benzin alırım, daha performanslı, daha donanımlı, daha şık bir arabaya binerim şahsen. Ama bence LPG olayını gündeme almalısınız.

Misafir-1777 03.05.2017 22:11

Bence de Qashqai'nin ikizi olan dizel Kadjar'ı düşünebilirsiniz (Fiyatı daha uygun, servisi daha yaygın)

Misafir-4766 03.05.2017 20:52

Nissan Qashqai 1.5 DCi Black Edition 120.000 124.000 arası satılıyor donanım olarakta gayet iyi her bakımdan motor gücünü cip atarak yakıtı etkilemeden yükseltebilirsin tabii ralliye katılacaksan kadjar icon modeli hemen hemen aynı fiyata gelmekte cam tavanmış stepne vs eklersen 120.000 Tuscona gelince dizel olsa amenna evinin yanında benzinlik varsa oradan çıkmazsın sonuç olarak.ençok satılan araca bak araştır.. 2 eli iyi olan her zaman kazanır kaç yıl binersen bin sonuçta mutlaka satacaksın.dizel araç her zaman tutulur. 15 sene binersen 150 bindeki aracı herkes alır.Bence en akıllıca olanı sınıfının 10 yıldır bizde de avrupa da lider olan Nissan derim..

Misafir-9835 03.05.2017 17:28

ikiside benzinli olsaydı,tucson u alırdım,birazcık çok az, daha iyi tucson. ikiside dizel olsaydı, gene tucson alırdım. Biri dizel qashqai diğeri hyundai benzinli olunca, dizel qashqai tercih ederim. dizel oto qashqai istanbul içinde 600/650 gidebilir.

Misafir-5405 03.05.2017 15:53

Hocam merhaba ben yorumumu paylasayım sızınle ;

Qq ile tuscon arasında bende kaldım şuanda baktıgımız arac aynı tuscon da ben engelli uzerınden almayı planlamıstım. Her neyse tuscon kullanan birisini durdurdum durumu anlattım en dolu paketi aldıgını ve bayi de lpg taktırdıgını hatta lpg ile de 14-17 litre arasında yaktıgını donanım guzel ama lpg bile 100 km için üzüyor dedi ve istersen dene b
N dedi cidden cok guzel bindim yaklasık 4-5 km guzeldı fakat ben bu aracı neden alıyorum bınmek için evin önünde yatacaksa almaya gerek yok dedim qasgai ile de anlasamadık gıttım aynı banttan inen kadjar aldım ve suan da mukemmel kadjarın en dolusu 115 bin bence bunu da degerlendirin ben memnunum

Misafir-2196 03.05.2017 15:01

tucson çok yakar , eğer aracı günde 10 km ve daha az kullanıyorsanız tucson alın derim ama şahsen ben alıp gözümün yakıt ibresinde kalmasını istemezdim . Honda Crv yi de öneririm.

Misafir-1552 03.05.2017 14:15

Dizel araclar 200 bini gördüm mü satılmaya baslıyor ama alıcısı da zor bulunuyor cunki Türkiye de motor bitmis artık psikolojisi var. Qasqai dısardan hep beğenirdim ama içinden hemde 2017 leri Fuarda gordukten sonra biraz duraksadim..Tucson da iyi para ediyormus , o fiyatları hakediyormu bilemem ama size tavsiyem ikisi de değil! fuarda yeniden aşık olduğum Peugout 3008 .

Misafir-4588 03.05.2017 14:14

Bende de tucson elite plus 4x4 dct var şuanda ve çok beğeniyorum.Sizin gibi çok fazla kullanmıyorum yani yılda en fazla 10.000 km olur benimde.Ufak bir hesap yaparsak tucson alırsanız yılda 2.000 tl daha fazla benzin parası ödersiniz yani aşağı yukarı 13 senede arasındaki fiyat farkını kapatabileceğiniz düzeyde olur.Ayrıca qashqainin bakım masrafı da daha fazla olur. Sağlamlık konusunda da iki arabada oldukça iyi,ama donanım ve tip açısından bakarsak tucson bence daha güzel. Perfromans açısından da tucson oldukça önde. Ayrıca qashqai çok fazla var kullanan her yerde görmek kendi arabanızı hoşunuza gider mi onuda düşünmek lazım.

Misafir-2725 03.05.2017 13:04

Yeni Euro 5 araçlarda sübap içeriğinde Magnezyum oranı yükseltilmiştir. Eski tip motorlarda ise çelik başlık kullanılmaktadır çoğunlukla. Çelik ortalama 1450 derece de erir. Magnezyum ise 650 derece de erimeye başlar. İşte sıkıntının ana nedeni budur. Benzinde oluşan sıcaklık LPG den düşük olduğu için magnezyum sübaplar bir sorun oluşturmaz ama LPG montajından sonra, yüksek ısıda yanan LPG sübaplar için tehdit olmaya devam eder.

Misafir-8652 03.05.2017 12:24

İki aracada o kadar para verilmez. İkiside çok yakıyor ki benzinli tuscon dünyayı yakıyor.
Benim tavsiyem 1.2 turbo benzinli Quskai veya 1.2 turbo benzinli 3008 veya 1.2 turbo KADJAR

typhoon08 03.05.2017 12:05

Yorumlarınızı da paylaşırsanız sevinirim.

Misafir-3100 03.05.2017 11:55

acıkcası 10-15 sene çok uzun süre. Saglamlık acısından ve sorunsuzluk acısında tucson derim ama benzin üzer sizi.

Yeni Karşılaştırma Ekle