2017 Nissan Qashqai vs. 2017 Hyundai Tucson

profil
typhoon08

03.05.2017 09:51

1-İki araba arasında 25.000 tl fark var.
2-Senede en fazla 7.500 - 10.000 km yapıyorum. Bu parayı verince min. 10-15 sene binerim.
3-Qashqai nin bakımı ve kaskosu daha pahalı. Yaklaşık senede 1000 tl.
4-Tucson yakıt masrafı 2 kat. (km de 30kr a 60kr), Tüp takmayı düşünmüyorum.
5-İkinci elde Qashqai önde.
6-Donanım zenginliği ve şekilde tucson önde.
Aldıktan sonra;
7-Dizeli aldık o kadar para verdik km ye değmedi.
8-Benzinli aldık depoyu doldurmaktan korkar olduk. Demek istemiyorum çok arada kaldım.

İkisinden sen olsan hangisini alırsın.

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7694 04.09.2018 15:16

Misafir-3714, teknik açıdan dedikleriniz büyük ölçüde doğru, zaten bende aynı şeyi diyorum, aynı platformda üretilen araçlar mesela Tucson ve Sportage gibi, omurga/iskelet aynıdır, dinamik/aerodinamik özellikleri hemen hemen aynıdır fakat yüzleri farklıdır!. Teknik olarak tasarım dili önemli olmayabilir ama olayın sanatsal tarafıdır tasarım dili ve aracın başarılı olmasında ya da tutmasında başrolü oynar çoğu zaman, müşteri aldığı araca zevkle binmek ister, araca baktıkça bakası gelir eğer dış tasarım olarak ve iç tasarım olarak göze hoş gelecek bir dizayn varsa.
Qashqai de Tucson da bu konuda başarılı olmasını bilmişlerdir. Aynı platformda üretilen karşılıkları olan Kadjar ve Sporage ise bu konuda geri kalmışlardır

Misafir-3714 27.08.2018 15:09

Sayın misafir 5955 araştırmanız sizin için faydalı olacaktır zira araştırmak önemlidir ancak bizim için durum biraz daha farklı.
Çünkü ben zaten otomotiv mühendisiyim.Araştırmak sektöre uzak kimseler için sınırlı oranlarda da olsa katkı sağlayabilir.Ancak teknik altyapı öğrenilmez araştırma ile.Bazı hususlarda genel hatlı bilgi alınabilir.Teknik hususlarda soracağınız birşey olursa ve ben bunu trsadüfen görürsem size yardımcı olmak isterim.
Aracın aynı platformu paylaşması aynı iskelete sahip olduğu anlamına gelir.Ayrıca aynı platform planı üzerinden tasarlanan araçlar çoğu zaman hesaplanan yapıya sadık kalmak için aynı oranda magnezyum-aliminyunm -çelik vs oranına da sadık kalarak üretilirler.Geriye birtek motor gibi şanzıman gibi direksiyon kutusu , şarj dinamosu gibi elemanların marka /model seçimi kalır.Birde aynı şasiye sahip daha uygun fiyatlı bir model suni deri kaplama kullanırken diğeri gerçek deri kullanır mesela.Bu malzeme seçimi hususunun dışında aynı altyapıya sahip araçlar ayn araçlardır.
Gelelim tasarım diline.Tasarım dili teknik karşılığı olan bir tabir değil.Tasarım dili rüzgar sürtünme katsayısına yüzde 1-2 kadar - veya + yönde katkı sağlar.Bunun dışında tasarım dili dediğimiz şey göz zevkine hitap eden dış görünümdür.Teknuk karşılığı hemen hemen "hiç"tir.Bir aracı kaliteli , dahs rijit daha iyi yol tutan , daha kaliteli araç yapmaz.Aynı platformda sahip araçlar çoğunlukla aynı esnekliğe , rijitliğe , viraj kabiliyetine sahiptir ancak tasarım dediğiniz şey kozmetik farklılıktan ibarettir.Farı üstte yuvarlak konumlandırabilir , aşağıda kare konumlandırabilir.Ayrıca tasarm dili dediğiniz şeyi bir kullanıcı pek beğenirken diğeri hiç beğenmeyebilir.Tasarım dili nin aracı teknuk mahiyette değerlrndirirken rolü sektörün profesyonneleri arasında yüzde "0" dır.İyigünler dilerim.
.

Misafir-5955 27.08.2018 09:47

Misafir-7765 aynı platformda üretilen araçların teknik yani mühendislik açısından ortak bir üretimleri sözkonusudur: şasi, süspansiyon, aks yapısı, uzunluğu vs. yani aracın belkemiğini oluşturan şeyler tabi ama bu iki farklı markanın çok benzer modeller olacağı anlamına gelmez. Chrysler 300 ile Mercedes E Serisi de platform paylaşıyorlar ki ilk bakışta bunu anlamak mümkün değildir tabi araştıranlar bunu önceden öğrendiği için bilir. Sportage ile Tucson da platformu paylaşıyorlar ama, bu araçlar birbirine çok benziyor, diyemezsiniz. Üretim maliyetlerini böyle düşürüyorlar ve oto endüstrisi böyle ayakta kalabiliyor. Bu arada, Nissan karlılık olarak Renault'un üstündedir.
Önceden dediğim gibi her markanın farklı bir "tasarım dili" vardır aynı platform olması buna engel değildir. Mesela, aynı platformda üretilen Mazda ve Fiat modelleri vardır bırakın tasarımı aralarında kalite ve sorunsuzlık anlamında bariz farklar vardır, araştırınca hak verirsiniz.
Konu fazla dallanıp budaklanıyor, otomotiv sektörünün olmazsa olmazı haline gelmiş şeyler üzerinden Qashqai ya da Tucson'u karalamaya çalışmak doğru değil. Bu modellerde, orta ya da ortanın biraz üstü müşteriler hedeflenmiştir iki modelin de kalite olarak, tasarımsal olarak zayıf yönleri olacaktır. Qashqai avrupa ve Türkiye için biçilmiş kaftandır, çok büyük değildir bu yüzden de şehir içi ve uzun yolu bir arada düşününce en optimum seçenek olarak karşımıza çıkar, yakıt olarak benzinlisi olsun, dizeli olsun daha ekonomiktir, güvenlidir, ikinci eli zaten bilindiği gibidir.

Misafir-7765 26.08.2018 15:33

Hemen bazı yanlış tespotlere göz atalım;
1)Platform nedir?Platform iki aracın camları tesadüfi benzerlikten çok ötedir.Otomobil üretilirken önce üretilecek aracın şasisi , aks mesafesi eğer araç monokok gövdeye sahip ise saşi ile beraber belkide kaporta tasarımı , sütun eğimleri vs vs..İşte bu model tasarıma biz platform diyoruz.Aynı platformda üretilmiş araç aynı iskelete sahip araçlar olup farın tasarımı , işte direksiyonun kaç kollu olduğu , işte torpido ya fazladan bir suni deri kaplama eklwmw gibi farkların dışında hemen hemen aynı araçlardır zitra aynı iskelete sahiptir.
2)Renault ile nissan birbirinden tamamen farklı marka ve firmaardır görüşü de yanlıştır.Misalen renault nissan ın yüzde 65 kontrol hissesine sahiptir.
3)Bencmarking başarılı modeli aynen almak olarak bilinir lakin doğrudeğildir tam olarak bunu karşılayan tabir copying tir. , kıyaalayarak kendinedeki eksiklikleri tamamlama metodudur.Cmf platformu renault -nissan tarafından ortak taaarlanan bir platform olup bir modelin copying hali değildir.
4)Kadjar-qashqai arasında bariz şanzıman farkının dışında aynı marka parçalardan mı üretiliyor , aynı parça markaların ağırlığı nedir tekrar bir gözden geçirin.
5)Qashqai dizel araçlar arasında dizel model olarak yakıt ekonomisi ne durumdadır, qashqai bwnzinli modelinin yakıt ekonomisi nedir gözden gwçiriniz

Misafir-9739 26.08.2018 14:30

Misafir-8187,Renault ve Nissan ittifak olmanın gereği CMF platformunda araç üretiyorlar doğru ama farklı bu üretimi fiziksel olarak ta birbirinden farklı yerlerde ve kendi kurdukları fabrikada üretiyorlar. İkisi de köklü markalar ve birbirinden farklı "tasarım dilleri" var. Bu açıdan VW grubuyla aynı kefeye de konamaz. Ama benzerlik derseniz, birçok SUV arasında karşılaşabildiğimiz gibi Qashqai ile Tucson arasında da benzerlikler var, arka camların uzanışından tutun, tamponlara kadar değişik yerlerden benzerlikleri görürsünüz. Kadjar da Tucson gibi kendisinden önce çıkmış Qashqai'nin başarısını sürekli hale getiren bu kasasını "benchmarking" yaptı yani model aldı ama kaput, farlar, çamurluklar, içi dizayn, içerde kullanılan malzemeler, şanzıman vs. birçok açıdan farklıdırlar. Kaputu kaldırırken ve kaput içinde de bariz farklar vardır.
Tucson bagaj hacmi olarak bariz, kabin hacmi olarak ta bir nebze büyüktür hacim/alan ihtiyacına daha çok cevap verir. Ama şehir içi pratikliği, park manevraları gibi, ve yükseklik farkı olan ortamlar(kaldırım, hendek, çukur) Qashqai ön plana çıkar. İkisi de güzel tasarımlar, kişinin zevkine göre ikisi de tasarım olarak daha fazla ön plana çıkabilir. Yakıt fiyatları arttıkça "Qashqai yakıt ekonomisi" daha çok ön plana çıkabilir!

Misafir-8187 25.08.2018 20:24

Sayın misafir6805) Renault clio , nissan qasqai , renault kadjar , nissan pulsar , renault capture vs vs aynı platformda üretiliyor ki bu platformun adı cmf(common module familiar)Ayrıca bu platform mqb kadar esnek hir platform olmayıp bütün cmf platformu araçlar birbirine benziyor.Sadece kadjar-clio değil qashqai-clio-pulsar-capture-megane 3 gibi.
Yorumlarım objektif ve tekniktir,saygılar

Misafir-6805 25.08.2018 06:08

Misafir-3800 Kadjar dış tasarım olarak Qashqai'ye benzemiyor, Clio'ya benziyor buda onemli bir fark. Makyajlanan kasa ile Qashqai hala en guzel tasarimlardan birkaçı. Izolasyon olarak ta çok iyileştirildi. Kalın arka camlar ve ekstra izolasyon malzemeleri kullanılıyor. Konfor odaklı ve bunu koltuklara kadar çok iyi başarıyor. Haliyle karalamaya çalışanları bol ama bu durumu değiştirmiyor hala sınıfının en başarılısı.
Ben Tucson'a kötü demiyorum, ihtiyaca ve zevke göre tercih edilebilir, lütfen objektif yorumlar yapmaya özen gösterin.

Misafir-5535 23.08.2018 14:38

Çok doğru bir kıyas değil.Aynı amaca hizmet etmiyorlar ve biri suv öteki crossover.Qashqai yi chr ile karoq ve ya kadjar ile kıyaslamak gerek bence.Tucson u da kuga ile tiguan ile vs..

Misafir-3800 23.08.2018 05:22

1)İnsanlar ne yazıkki kaliteye bakmıyorlar . Zira örneğin insanlara failbrook cvt ile nsk cvt farkı nedir derseniz kimse bilmez.İnsanlar mekatronik bilgi ile araç değerlendirip tercihte bulunmuyorlar.Ne yazıkki pazarlama taktiği,aracın tanınırlığı,2.el değeri çok daha önemli bir kriter zira bu araçla aynı platformda üretilen hemen hemen aynı marka/model parçalara sahip benzer fiyat bandındaki renault kadjar daha güncel bir model olmasına rağmen çok fazla satılmıyor..Ayrıva aynı altyapıda üretilip birçok ortak parça barındıran nissan pulsar dauugun fiyatına rağmen pek t3rcih edilmiyor.Dolayısı ile insanlar mekatronik bilgisi ilefiyat/ kalite tespiti yapıp araç satınalıyor olsaydı bu platformdaki diğer araçlar da çok rağbet alırdı.Ayrıca kalite tespiti biraz teknik bir husus. Genelde insanlar kaliteyi ölçerken görünümü ve humuşak malzeme kullanımını kalite zannedebiliyorlar.Ancak bu da kriter değil.Ne yazıkki tanınırlık , 2.el değeri , herkes bu araca yöneliyorsa galiba bir sebebi vardır mantalitesi ağır basıyor.Sadece otomotiv de değil her sektörde böyle ki kıymeti sonradan anlaşılan ve ya zamanında abartıldığı düşünülen bir çok sanayi ürünü ikame mal var.
2)Duster zaten bu gidişle qashqai yi geçmek üzere ki arada artık sadece bir basamak kaldı.Misalen temmuz ayında duster qashqai den yuzde 15 fln daha fazla sattı.Avrupa da da sanırım durum böyle.
3)Kalite hususunda motor-şanzıman , süspansiyon - enjwksiyon sistemi - yönlendirme elemanları vs konularda uzman birine danışırsanız size detaylı bilgiyi verir.

Misafir-7137 22.08.2018 10:23

Qashqai marka olarak eşdeğer, aynı segment olan rakiplerine göre daha optimum bir seçenek kastettiğim budur, istikrarlı olarak yıllardır en çok satan olmasının nedeni de budur, müşterilerin kalite beklentisini verdiği paraya göre en iyi cevap segment aracıdır, olay sadece ucuzluk olsa, her sene Duster en çok satan olurdu, ama demek ki en ucuz olmak yeterli değildir, insanlar binebildikleri en kaliteli araca binmeye meyilidir.
Qashqai 2014'te çıkan tasarımıyla sınıfının en iyi tasarımına sahipti, sonrasında diğer markalar da Qashqai'yi takip etti, son birkaç yılda çok başarılı modeller çıktı fakat fiyat olarak ta yüksek kalıyorlar. Haliyle, Qashqai çıktığı ilk günkü felsefe hala geçerli, yani optimum bir seçenek olarak kompakt segment(C1, C2)'den rol çalmaya devam ediyor ve hala sınıfı için en optimum seçenek. Golf düşünürken bu aracı alanlar var, çünkü fiyat olarak ta, büyüklük olarak ta, kalite olarak ta, yüksek HB tadında olması da bu başarıyı sağladı.

Misafir-3695 20.08.2018 15:37

Sayın 2423)
Ben dacia yı duster la kıyaslayın demiyorum.Qashqai yi f/p aracı olduğunu düşündüğünüz için tavsiye ediyorsunuz, ben ise sadece f/p açısından bakarsan duster rakipsiz ancak kaliteyi de göz önüne almalıyız diyorum.
Jaguarı da çok sıradan bir araçla değil passat gibi kaliteli bir araç ile mukayese ediyorum ancak jaguar daha iyi olmasına rağmen daha az satmış passat tan; bu sebeple daha fazla satan araç her zaman daha iyidir manasına gelmez diyorum.
Türkçeyi de türkçeleştiriyoruz artık.

Misafir-2423 20.08.2018 13:14

Misafir-1072, C segmenti SUV olarak istediğiniz kaynağa bakın, Duster ciddi diğer C SUV'lar olan Qashqai, 3008, Kuga gibi modellerle kıyaslanmaz, çünkü kalite, güvenlik ve donanım açısından tamamen farklı bir kulvardadır, özellikle kaliteden ve güvenlikten ciddi bir ödün verilmiştir, ucuzluk adına. Qashqai, 3008, Kuga, Tiguan, Ateca, C-HR, Karoq gibi modeller kendi aralarında sürekli olarak kıyaslanır, çünkü aralarında hiç bir açıdan çok bariz bir üstünlük yoktur. Tabi 3008 ve Tiguan gibi modeller özellikle tasarım olarak Qashqai'ye yetiştiler diyebiliriz.
Benim kastım aynı kulvarda, benzer kalite ve fiyat skalasında olan araçlar arasında kıyaslama yani aynı segmentte olan modeller en baştan beri anlatmaya çalıştığım bu, bundan dolayı bir Jaguar'dan, bir Dacia'dan örnek verip yukarı aşağı aşırı salınımlara gerek yok :) basitçe İnternetten güvenilir kaynaklardan karşılaştırmalara bakarak fikir edinebilirsiniz. Marka, bir sınıfı temsil eder. GLA'yı Duster ile kıyaslayamayız dimi ;)
İnsanların seçim yaparken gayet iyi nedenleri vardır, sınıfının en çok satanları kaliteyi size uygun fiyata verebilenlerdir yani, satış rakamları önemlidir. Mantıklı kıyaslamalar bize iyi fikir verir, typhoon08'in bu karşılaştırması da uygun bir kıyaslama olmuştur.

Misafir-1072 19.08.2018 15:34

Sayın misafir 923)
1)Siz soruyu yanlış anlamışsınız en baştan.Hangi araç fiyat/performans aracıdır değil soru başlığı.Ona kalırsa fiyat/performans aracı dacia duster ve kalite açısından değil de f/p açısından bakarsanız kimse dusterin eline su dökemez.Ancak soru ikisine de bütçesi yeten sayın typhoon un hangisini alayım şeklinde sorusu.Cevaben de tiguan , 3008 veya tucson almaya bütçesi yeten bir şahsa arabadan anlayan hiçkimse bunları değil qahqai al demez.Tıpkı seat leon mu audi a3 mü bütçem yeterli olduğundan f/p aramıyorum diyen kişinin sorusuna a3 cevabı verileceği gibi..2)
Yalnız bir hatanız var.Qahqai nin ilk nesli tam fiyat/performans aracıdır.Aynı zamanda ilk uygun fiyatlı ve yaygın crossoverdır.Bu yüzden tanınırlığı yüksektir ve fazla satar.Ancak günümüze geldiğimizde bu durum geçerli değil hatta tiguan gibi 3008 gibi tiguan gibi suv/crossoverların satış adedi olarak gerek ülkemizde gerek avrupa da giderek yaklaştığını görürsünüz.Hatta dacia duster in yine gerek ülkemizde gerek avrupa da qashqai ye çok fazla yaklaştığı bir kac yila geride birakacağı tahmin ediliyor.Odd verilerine bakarsanız size yol gösterir en azından ülkemiz açısından.

Misafir-923 19.08.2018 14:28

Misafir-7591, fiyatları benzer aynı segment araçlarını kıyaslıyoruz burda Clio, Polo, Ibiza, Fiesta, I20'yi kendi aralarında kıyaslamak bu açıdan daha mantıklı, Mini ile değil! Karşılaştırınca B segmentini fiyat/performans açısından en iyi Clio'nın karşıladığını farkedersiniz. Göğüste vs. yumuşak malzeme kullanımı ile kompakt sınıf kalitesini çok aratmıyor, sınıfının en düşük yakıt tüketimine sahip ve en hesaplı fiyatlısı muhtemelen.
Nasıl premium sınıfta Mercedez, BMW, Audi dünyada en yaygın ve en çok satanlar boşuna olmadıysa buna kendi segmentinin liderleri olan Corolla, Golf, Passat, Clio ve Qashqai için de söylemek doğru olacaktır.
Yani yukarda saydığım segmentinin liderleri verdiğiniz paranın karşılığını en iyi verdiği için liderdirler, segmentiyle anılır hale gelmişlerdir. Bu rakip araçların daha kötü olduğu anlamına gelmiyor ama fiyat/tatmin ya da fiyat/performans olarak yukarda saydıklarım bir tık öne geçebilmişlerdir.

Misafir-7591 19.08.2018 01:13

Sayın misafir 473
Satış adedi araçaların iyi ve ya kötü otomobil olmaları hususunda gösterge kabul edilmezler.Zira renault clio b segmentinde en çok satan araç iken(avrupa da da 145binin üzerinde satışla aynen ülkemizdeki gibi) mini cooper bu satış adedinin altındadır. vW Passat d segmentinde avrupa da lider iken jaguar xf alt sıralardadır.Bu durum clio 'nun mini cooper dan ve ya passat ın jaguar xf den üstün otomobiller olduğunu göstermez. Satış adedine etki eden birçok etken var. fiatı , Garanti şartları , satın alan kesimin kullanım amacı , vergilendirme politikası( fransız ya hut fransız motoru kullanan araçların burda biraz eli co2 salınımı açısından kuvvetli) gibi kriterlere göre satış adetleri değişir.

Misafir-8565 18.08.2018 23:48

Misafir 473 Ben esp dünyada sadece qashqai ye özgüdür demiyorum..Esp müdehalesi yol tutuşu zayıf araçlarda aracın strabilitesini ve viraj dengesini sağlamak üzere devreye girer lakin merkezkaç kuvvetine karşı koyamayan araçlarda daha çok devreye girer diyorum iyice okursanız.Aracın esp üzerinde yol tutması tabiri bu manaya geliyor.Misalen vw scricco da arka tekerlekte eğimli rotadan sapma açısı 15-20 derecede devreye giriyor , skoda rapid de belki de 7-8 derecede devreye girer.Bunun sebebi scricco nun daha iyi bir şaseye sahip olup merkezkaç kuvvetine 15-20 dereceye kadar karşı koyabilmesidir.Birkaç yıl scricco kullanıp rapide geçerseniz rapidin yol tutuşunun esp üzerine kurgulu olduğunu düşünebilirsiniz.Esp kurgulu yol tutuş bu demektir ve hangi araç olursa olsun çok fazla esp müdehalenin bulunması aslında o aracın yol tutuşu hakkında size negatif ipuçları verebilir.Lütfen bir profesyonelden yardım alınız,iyigünler dilerim.

Misafir-473 18.08.2018 19:24

ESP, yaygın olarak kullanıcı müdahalesi olmazsa araçlarda standart olarak devrededir. Bu Focus, Golf, Astra vb. yol tutuşu ön planda olan C1, C2 segmenti araçlar için de böyledir. Bu araçlar da bile virajlarda ufak bir dengesizlikte hemen ESP müdahale eder, Qashqai'ye özgü bişey değil :) şüphesiz Tucson'da da bolca müdahale olur biraz zorlayınca
Neyse, kalitenin daha fazla ön planda olduğu avrupa'da yıllardır segmentinin en çok satan modeli olan Qashqai tasarımı, kalitesi, konforu, yakıt tasarrufu ve şehir içi pratikliği açısından tercih ediliyor çünkü bütün bunları segmentinin en iyi fiyat/performans aracı olarak sunuyor

Misafir-6763 17.08.2018 22:58

Sayın 3769 dedikleriniz otomotiv sektörünün temel müktesabatıyla çelişiyor..Ben 8777 olarak yorum yapmıştım biraz teknik yazdım anlaşılmamış olabilir zamanım olursa o yazıyı da sadeleştirerek yazacağım.Bu yorumu da herkesin anlayabileceği seviyeyle yazıyorum.Tucson qashqai den her konuda üstün olmakla birlikte kıyaslamak çok doğru değil bence.Bu arada cuv nedir?Qahqai de geyik testinde esp müdehalesi çok fazla araç genel olarak esp müdehalesine çok fazla ihtiyaç duyuyor galiba ki araç esp üzerinde ilerlemekte.Zaten teste giriş ve direksiyon müdehalesinde esp nin hangi oranda müdehale ettiğini otomotiv sektörüyle ilgilenen herkes anlar.Yol tutuşta tucson üstün.Şanzıman olarak jatco nun ürettiği cvt ler hakkında bilgi almak için interneti taradığınızda nissan qashqai nin şanzımanı m dayanıklı yojsa hyundai nin dct si mi dayanıklı anlarsnız.Lütfen otomobil tercihi esnasında bir profesyonelden yardım alırsanız en doğru seçimi yaparsınız.

Misafir-3769 17.08.2018 09:27

Misafir-8777, şasi ve karoser yapısı SUV ile CUV arasındaki tek farktır demedim, dikkatli okursanız anlarsınız. Geyik testlerini incelerseniz, Qashqai'nin Tucson'a göre daha az eğildiğini farkedersiniz. Yerden yükseklik olarak Qashqai daha yüksektir, arazi şartlarına daha elverişlidir. Bağımsız, yarı bağımsız süspansiyon vs. değişik türevleri otomobil, suv vs farklı yapılar kullanılır. Sadece bu doğrudur, şu yanlıştır diye ezbere bir cümle kurulamaz. İki araç arasındaki fark olarak, Qashqai'nin otomatik şanzımanın daha güvenilir olduğunu söylemeye gerek yok, çift kavramalı DCT şanzımana sahip Tucson arıza vermeye yatkındır ve büyük masraflara gebedir. Yakıt tüketimini söylemeye gerek yok, Qashqai sınıfının en düşük yakıt tüketimine sahip modeli. Çarpışma testlerinden ikisi de 5 yıldız aldı. Genel olarak Kore otomobilleri sürüş dinamikleri, yakıt sarfiyatı olarak zayıftır.
Velhasıl, Tucson'un boyutlar olarak büyük olması dışında bir avantajının olduğunu söylemek zor.

Misafir-6976 16.08.2018 21:30

Bir qq sahibi olarak tucsonu tasarım olarak çok beğeniyorum donanım olarak her ne kadar ne kadar kıyma o kadar köfte yaklaşımı ikisi için de geçerli olsa da tucson önde. Ama hele dizel kıyasıyla bakarsan tucson iki kat yakıyor arabaya her bindiğimde ya da niyetlendigimde içim cız edeceğine dizel alırım kafam rahat olur diyorum. Bir de o kadar yakışıklı güvenli araç alıp da tüp taktırdım demek istemiyorum işin açıkçası. Tüp illa ki daha riskli hem güvensizlik demek, kimi zaman kapalı otopark sorunu demek, hem biraz da prestij olsun diye kullanmayacağım kırk türlü donanıma para verip öte yandan tüplü bizim araç demek.. üstelik motor gücündeki kayıp ve ayrıca uzun vadede motoru soktuğu risk de ayrı bir durum. Başlık ilk açıldığında fiyatlar ne durumdaydı bilmiyorum ama şu anda Tucson yarmış geçmiş vaziyette. Hakeza bu iki modelden açık ara daha çok beğendiğim pejo 3008 de çok arttı gelen yüksek talep üzerine. Hulâsa an itibariyle en mantıklısi gene Qashqai dedim ve ona istinaden tercihimi yaptım

Misafir-3493 21.06.2018 23:31

QQ kullanicisiyim ama tucson her zaman istedigim ve zevkle test ettigim bir aractir. maalesef yakit konusu cok buyuk sorun, dizel olmasi felan hikaye cok ciddi fark oluyor hem satis fiyatinda hem de vergi de. QQ dan pisman degilim (ama tucson alan pismanlari bilirim) ama biraz yakin olsa tuketim rakamlari masraflari tucsona terfi ederim. araba taksidine zor yetisiyorum bir de bu ek tuketim gideri maalesef ulasilmaz kiliyor tucsonu.

Misafir-5267 20.06.2018 22:11

Ben Tucson Turbo kullanisiciyim . Tucson her şekilde üstün sadece onceden dizel ozelliği yoktu şimdi dizeli çikti .çok konforlu bir araç

Misafir-8777 12.03.2018 03:20

Chr , tucson , rav 4, Sportage suv dur.Yagın olarak piyasada bulunan ilk crossover iase qashqai dir.Be.Suv ile crossover i ayıran fark şasi ile karoserin ayrı üretilmesi değil şasinin arazi şartlarına uzaklaşma açısı , ağırlık dağılımının hesaplanması , tek tekerlek boşa düştügü zaman diğer çekişte kalan tekerleğin aracın yerden yüksekliğine göre ve aks meaafesine göre aracı kurtarabilmesi gibi kriterler düşünülerek üretilen araç suv dir.Yani sırf parçalar ayrı tasarladığı için bir araç suv birlikte tasarlanırsa crossover filan olmaz.Bir c segmenti fiat egea diyelim şasi ve karoser ayrı ayrı tasarlansa işte artık egea suv oldu diyemeyiz.Yada tamamen bir arazinaracı olanbir grand chrooke 5.2 limited yeniden üretilse ve žasi ile karoser sırf aynı anda tasarlandı diye arazi için üretilen bu aracı spora uygun araç(suv)likten çıkarıp crossover oldu diyemeyiz. Aracı suv yani outdoor faaliyet/spora uygun araç yapan kavram temel olarak şasi tasarımıdır.Bağımsız arka süspansiyon crossoveer ın değil suv platformunda üretilmenin sonucudur.Tekerleklerden birinin arazi de gücü akttaramayan konuma grldiği zaman amortisörlerle birlikte diğer akstan maksimum çekişi alabilmek için 4*4 aktarma sistemiyle ve diferansiywl kilidiyle kombine edilerek kullanılırlar.Bu yüzden birçok kompakt araç bağımsız süspansiyona sahip olarak üretilmeyip suv ler tam bağımsız süspansiyonla üretilir.Tucson tam bağımsız süspansiyona sahiptir.Qashqai cmf platformuna sahip olmasından ötürü her nekadar yere yakın olsa da aerodinamik yapısı viraj için uygun olmadığından ve cmf platformu yakıt tasarrufu amaçlı tasarlandığından ötürü biraz daha zayıf yol tutşa sahip model ne yazıkki.Sadece süspansiyonu sertleştirmek qashqai açısından üstün yol tutuş sağlamayacaktır.Tercih sizin tercihinizdir ve aaygı duyulur.İşçilik , yol tutuş , performans , ses izolasyonu açısından tucson yakıt tüketimi , ikinci elde bir nebze daha erken satabilme imkanı açısından qashqai öndedir.Tercih herzaman size aittir.İOtomotiv mühendisi bir kardeşiniz olarak düşüncelerimi paylaşmak istedim.iyigünler dilerim

Misafir-9092 11.03.2018 22:38

Bazı doğru bilinen yanlışlara, ilki yaygın crossover Qashqai değil, amerika'da çıkış yapan RAV4'tür ama avrupa için konuşçak olursak Qashqai kabul edilir. Piyasada şu anda satılan "SUV crossover" diye de tarif edilen araçlardan RAV4, Ateca, Tiguan, Qashqai, 3008, Kadjar, Tucson, Sportage, CR-V vs. otomobil paltformunda üretilir, yani karoser ve şase yekpare olarak üretilir bu nedenle bahsettiğimiz modellerin tamamı "crossover", "CUV(crossover utility vehicle)" ya da "crossover SUV" olarak adlandırılırlar. SUV dediğimiz zaman ise asıl olan şase ve karoserin ayrı ayrı üretilip karoserin sonradan şaseye giydirilmesidir. Bu nedenle de , yük çekmeye, arazi şartlarına daha elverişli hale gelirler ama otomobil üstünliklerine sahip değillerdir. SUV'ları üstü kapatılmış pick-up'a benzetmek yanlış olmayacaktır. Crossover ise bu özellikleri ve otomobil sürüş özelliklerini belli bir oranda sunabilen geçiş formudur. Otomobil platforumunda üretildikleri için daha çok yükseltilmiş otomobil özelliklerine sahip olduğunu söyleyebiliriz, yol tutuş ve konforu olarak otomobile çok yakındırlar. Yukardaki iki araçta bu çerçevede crossover sınıfına girer. Bağımsız arka süspansiyonların olması da yine crossover olmasının getirdiği bir sonuçtur.
İhtiyaca göre ikisi de cazip seçeneklerdir. Şehiriçi manevra kabiliyeti,, motor seçenekleri, donanım seviyeleri ve yakıt tüketimi olarak Qashqai ön plana çıkarken, boyutlar ve ağırlık anlamında Tucson bariz ön plana çıkar. Öbür yandan, Tucson yükseklik/boy olarak yüksektir ama "ground clearance" denilen yerden yükseklik olarak Qashqai yerden daha yüksektir yani arazi şartlarına aslında daha elverişli gözüküyor. Yol tutuş dinamikleri olarak iki araçta teknolojilk/elektronik birçok özelliğe sahiptir ve konforludur. Qashqai'nin süspansiyonlar biraz daha sert olabilir ama buda yol tutuşu açısından avantajlı kılar onu. Diğer açılardan aralarına bariz bir fark olması zordur. Tucson tasarım olarak biraz daha havalıdır bide.
Ben araştırmalarım sonucu seçimimi yaptım ve ihtiyaçlarıma en iyi cevabı veren dizel Qashqai aldım.

Misafir-3263 11.03.2018 04:08

Qashqai çok satar çünkü bir kaç tane renault scenic 4*4 gibi ufak deneme dışında yaygın olarak satılan İLK crossover dır.İlk olduğu için uzun yıllar tek crossover model olarak satılmış olup uygun fiyatlı jip görünümlü tek alternatif olduğu için tanınmıştır ve satış rakamları yükselmiştir.Şu an itibariyle c crossover/suv sınıfı standartlarının altında bir araç olduğu kanaatindeyim.Tucson ise zaten crossover değil suv dir.Qashqai yüksek satış rakamlarına sahip olmakla beraber tucson , chr , tiguan ında satış adetleri yüksek sayılabilir.

Misafir-5730 11.03.2018 02:18

Qashqai crossover dır zira şasisi cmf platformu(otomobil platformu) üzerinde tasarlanmıştır.Tucson s.u.v (sport utility vehicle)dir. yol tutuş açısından qashqai esp tabanlı yol tutuşa sahipken tucson ise 245 tabanlı lastik ve bağımsız süspansiyonlarının da yardımıyla oldukça iyi sürüş dinamiklerine sahiptir.Şanzıman açısından hyundai dct çift kavramalı 7 ileri kuru kavramana sahipken qashqai jatco üretimi zincir tahrikli cvt(x tronic) şanzımana sahiptir.Dct , x tronicten daha randımanlı,daha rijit ve daha dayanıklıdır.Tucson qashqai den daha geniş iç mekana sahiptır.Hyundai ayrıca 5 sene 100.000 km veya 7 sene 80.000 km garanti verirken quqashqi de garanti 3 yıldır
Gel gelelim qashqai nin avantajlarına.Dizel motora sahip olduğıu için ve çok satıldığı için elden çıkarması biraz daha kolaydır.Bunun sebebi ise dünyanın ilk yaygın crossover ı olması ve uzun yıllar crossover piyasasında tek model olarak satılarak kolayca ünlenmesidir.(Bu arada tucson unda ikinci el piyasası gayet canlı ve satış rakamları iyi)
Bir nissan sahibi olarak yorumlarım bundan ibarettir.Qashqai nin uygun fiyat ve biraz daha canlı piyasası haricinde tucson ile eşdeğer araç değil.Tucson seviyesinde raçlara bakmak isterseniz tiguan,x1 gibi araçlara yönelmeniz gerekebilir.

Misafir-4889 10.03.2018 22:51

Qashqai'nin artıları Türkiye ile sınırlı değil arkadaşlar, avrupa'da yakıtta daha ucuz, otomobil zaten daha ucuz.Orda kalite bize göre daha fazla ön plana çıkar. En çok satan araçlardan en kötüsü Golf düşünün artık. Egea, Linea gibi araçların orda satış birinciliğine oynaması imkansız. Bu da şu anlama geliyor, Qashqai yeterince kaliteli ki avrupa'da en çok satan beş aracından biri olabiliyor.

Misafir-4355 10.03.2018 17:07

Fiyatları aynı ama Türkiye şartlarında DİZEL her zaman önde Qashqai o yüzden hep önde şubat ayı en çok satan suv Nissan Qashqai. Kaynak: arabalar Şubat 2018 Satış Rakamları

Misafir-6283 10.03.2018 04:11

Tucson 4x4, elektrik kontrol koltuk, 177 hp güç ve euroncap gibi ana konularda açık ara önde. Qahsqai nin tek avantajı yakıt yol tutuş grip testlerde tucson açık ara önde. Tucson 1700 kg Qahsqai 1300 kg. Yerden yükseklik, bagaj hacmi ve iç hacim tucson açık ara yine önde. Kısacası teknik tüm sonuçlar tucson diyor. He Qahsqai yıllardır satış birincisi diyeceksiniz sebebini söyleyelim ucuz ve az yakan tek suv olduğu için. Eğer öyle olmasaydı şu an rekoru Dustere kaptırmazdı.

Misafir-7056 22.01.2018 17:47

Yol tutuş olarak Tucson'un iyi olduğunu da ilk defa bu forumda gördüm, gidin ikisiyle de test sürüşü yapın görün aradaki farkı. Qashqai sürüş dinamikleri olarak en iyilerden biri olmasaydı yıllardır avrupa'nın en fazla satan SUV'u olmazdı. Tucson'da refakatçi aydınlatma gibi donanımları koymayıp ufak hesaplar yapmışlar ayrıca.

Misafir-4736 22.01.2018 11:03

gerçek bir SUV ta binmek istiyorsanız Tuson derim neden; öncelikle karar vermeden önce kia ve qashqai i ayrı haftalarda kiraladım ve özellikle kianın dış görüntsüne aldandım ve araç vites geçişleri çok ağır dışarıdaki ses olduğu gibi içeride, iç tasarımda vites dışında çok ta albenisi olmadığını düşünüorum, qashqai ise biraz daha bayanlara yönelik sanki daha bir naif görüntüsü var ancak hızlandığınızda 110 üzeri güven vermemekte
tuson ise tam bir tasarım canavarı, ayrıca dışarıdaki ses içeri girmemekte ve gerçekten 2017 elit modeli için vereceğiniz 125 bin tl yi fazlasıyla karşılıyor. ayrıca arabaların donanımlarına da bakarak tercih etmek gerekir. tek eksik tarafı hyundayi firmasının 0 faiz kampanyadan faydaalandırmaması

Misafir-2231 06.12.2017 10:01

Bu devirde benzinli arabaya binmek artık çok zor tüp meselesi de uyum çekiş arıza vs alacak arkadaşların çok iyi düşünmesi lazım

Misafir-4014 27.10.2017 01:15

Bence ikisinide yerinde test edin. Tucsonun sınıfı öle qaskainin sınıfı aynı değil. Tucson iç hacim ve konfor acısından cok üstte ama yakıt perişan eder. Qasqai piyasa arabası yol tutuşu tucsona gore biraz zayıf. Qaskainin arka koltuklar berbat. Sanki dobloya biniyorum hissi veriyor. Nissan japonluktan uzak bir reno :) bu segmentte çok satmasının sebebi ise fiyatıdır. Hemen elden çıksın diyorsan ve yakıtta beni üzmesin diyorsan nissan

Misafir-8848 26.10.2017 14:07

tekna 1.6 dizel nasıl opel kulansıyım amam marka değiştireceğim öneririmsiiniz yoorumunuz arkadaşlar

kemal70 19.10.2017 22:47

tuscon kasa olarak yaklaşık 1600 kg nissan 1460 .140 kg daha ağır tuscon buda yakıta etki yapar.artı gdı motor çok yakar bir tuscon kullanıcıs olarak şunu söylemem gerk sakin kullanımda bile 9 lt yakıyor ne yazıkki ve b turbo beslemeli 177 bg motorada tüp ne yazıkki uygun değil.5,30 tl olan benzini düşündüğümüzde ne yazıkki tuscon 50 kr yakar km de.şehir içini hiç söylemeyelim.9 lt altında yakıtı var diyen olursa dişimi kırarım bu araçla 1 depoda maksimim 700-750 km yol alırsınız 65 lt yakıt tankı ile.62 lt yazılmış ama 65 rahat alıyor. Nissan Qashqai gelecek olursak sınıfının en az yakan ve en çok satılan arabası hatta ve hatta bu aracın manuel 1,5 dizel motorunu tavsiye ederim fiyat performans ve yakıt olarak.mersedesin bile artık bu motor bendede olsun deyip aracına koyduğu kendini kanıtlamış bir motor nihayetinde 20 yıllık tecrübenin eseri bir renault motoru.övgüyü hak ediyor.bende tuscon aracım satabilirsem kesilikle bu aracın 1,5 manuel dzeli.cvt şanzıman 1,6 kombinasyonu tavsiye etmiyorum performans zayıf ve motor sesi biraz yüksek

Misafir-4265 17.10.2017 00:33

Bugün hyundai tucson 1.6 tgdi elite siparişi verdik.Tucson , qashqai ye kıyasen çok iri ve iç mekanı geniş.Nissan qashqai bir crossover hyundai tucson ise suv.Hyundai tucson un malzeme kalitesi çok yukarıda qashqai ye göre.Yol tutusu da qashqai ye göre çok üstün.Hyundai drki çift kavramalı bir şanzıman nissan daki cvt türevi şanzıman.Dct de çift kavramalı olmasına rağmen nissan x tronic ten daha dayanıklı.Nissan qashqai nin sadece fiyat avantajı var.Qashqai nin ise foyat ve 2.el avantajı var.Objektif bir dğerlendirme olarak tucson un qashqai den çok daha kaliteli olduğu kanısındayım.İç mekana geçip işçiliğini malzeme kalitesini kıyaslayın,karar verin.Zaten karşılaştırdığınızda birbirinin rakibi olmadığını anlayacaksınız.Kolay gelsin

Misafir-4079 22.09.2017 18:37

bütün suvları inceledim.verdiklerine göre aldıkları çok.neye göremi?tabiki suzuki vitaraya göre.1.6 glx 4x4 bütün özelliklere sahip ve sessiz güzel model.fiyatsa onlara göre gayet makul.130 140 150 bin liralık arabalardaki donanıma sahip olup 105 bin oluşu km de 35 krş yakışı benzinli olması daha ne olsun...iyi inceleyin derim

Misafir-1033 03.08.2017 10:29

karşılaştırma ne kadar yanlış dizel benzin nissanın benzinli serisi var tukson bu haliyle bile 20.000 tl pahalı nissanın benzinli serileri 89.000 başlıyor 120.000 bitiyor nissan almanızı tavsiye ederim.

Misafir-4833 07.07.2017 01:03

Tabiki nisan qaşqai ....sınıfının bir numarası 1,5.blac edidion aldım harika ötesi süper süper. arkadaşımda hundai tokson var ikisini karşılaştırdık adam bin pişman.

Misafir-7719 08.05.2017 11:00

10 bin km yapıyorsan o 1000 tl bakımın masrafını birkere mazottan çıkartırsın fazlasıyla tucson acayip derecede çok yakıyor heleki mahalle aralarında. nissan qashqai kullandım 1.5 tekna skypack çekişi okdr iyi değildi ama 1.6 ları çook iyi. konfor donanım çok iyi 2 inci el aldım 3 ay kullandım 6 bin tl kar ettim nissan derim tabikide:)

Misafir-8427 04.05.2017 15:39

ikisi arasından nissan derim. ancak kendi tercihim cr-v olur. 160 ps 9 ileri dizel otomatik zf şanzuman.

Misafir-5276 04.05.2017 10:52

NİSSANDAN ŞAŞMA NİSAN SATIŞLARINDA YİNE TUCSON KADJAR HONDA TİGUAN GERİDE KALDI,NİSSAN YİNE LİDER SEÇMEK SİZE KALMIŞ

Misafir-2388 04.05.2017 08:37

Senede 10 bin km yapan için yakıt çok sorun olmaması gerekir bu km için tercihim Tucson olurdu, yalnız sürekli gözünüz yakıt olacaksa Tucson sizi üzer. bir QQ kullanıcısı olarak söylüyorum 160 bin gibi rakamları hak edecek araç değil. Max 120 bin tl. verilir.
Ek olarak ikisinin de liste fiyatlarına aldanmayın bayi fiyatları QQ'da 15 - 20 bin aşağı düşebiliyor, aynı şekilde 10 bin civarıda Tucson düşebiliyor.

Misafir-6646 04.05.2017 06:56

Ben de tucson ve sportage i çok araştırdım. Özellikle sportage biraz daha iyi gibi gözüküyordu. Aracı çok yoğun trafikte kullanacaktım. Benzini artık sineye çekeriz diyordum ama dct şanzıman ısınma problemi şikayetlerinin çok fazla olduğunu okudum. O nedenle cesaret edemedim. Belki daha sonra yazılım ile falan düzeltmişlerdir.

yk55 03.05.2017 23:17

şiddetle HYUNDAI tucson u tavsiye ederimdediginiz gibi yakıt farkı o kadar degil bence vermiş oldugunuz 3o bin tl yi kaç senede kapatacaksınız onun için benzinli tucson hem bakımları ucuz kasa yeni albenisi daha fazla saygılar

misafir 0744 03.05.2017 22:47

Valla dostum Tucson seçenekler arasındaysa LPG'siz olmaz. Ama buna rağmen yine Tucson'u tercih ederim, aradaki 27.000 TL ile de gider benzin alırım, daha performanslı, daha donanımlı, daha şık bir arabaya binerim şahsen. Ama bence LPG olayını gündeme almalısınız.

Misafir-1777 03.05.2017 22:11

Bence de Qashqai'nin ikizi olan dizel Kadjar'ı düşünebilirsiniz (Fiyatı daha uygun, servisi daha yaygın)

Misafir-4766 03.05.2017 20:52

Nissan Qashqai 1.5 DCi Black Edition 120.000 124.000 arası satılıyor donanım olarakta gayet iyi her bakımdan motor gücünü cip atarak yakıtı etkilemeden yükseltebilirsin tabii ralliye katılacaksan kadjar icon modeli hemen hemen aynı fiyata gelmekte cam tavanmış stepne vs eklersen 120.000 Tuscona gelince dizel olsa amenna evinin yanında benzinlik varsa oradan çıkmazsın sonuç olarak.ençok satılan araca bak araştır.. 2 eli iyi olan her zaman kazanır kaç yıl binersen bin sonuçta mutlaka satacaksın.dizel araç her zaman tutulur. 15 sene binersen 150 bindeki aracı herkes alır.Bence en akıllıca olanı sınıfının 10 yıldır bizde de avrupa da lider olan Nissan derim..

Misafir-9835 03.05.2017 17:28

ikiside benzinli olsaydı,tucson u alırdım,birazcık çok az, daha iyi tucson. ikiside dizel olsaydı, gene tucson alırdım. Biri dizel qashqai diğeri hyundai benzinli olunca, dizel qashqai tercih ederim. dizel oto qashqai istanbul içinde 600/650 gidebilir.

Misafir-5405 03.05.2017 15:53

Hocam merhaba ben yorumumu paylasayım sızınle ;

Qq ile tuscon arasında bende kaldım şuanda baktıgımız arac aynı tuscon da ben engelli uzerınden almayı planlamıstım. Her neyse tuscon kullanan birisini durdurdum durumu anlattım en dolu paketi aldıgını ve bayi de lpg taktırdıgını hatta lpg ile de 14-17 litre arasında yaktıgını donanım guzel ama lpg bile 100 km için üzüyor dedi ve istersen dene b
N dedi cidden cok guzel bindim yaklasık 4-5 km guzeldı fakat ben bu aracı neden alıyorum bınmek için evin önünde yatacaksa almaya gerek yok dedim qasgai ile de anlasamadık gıttım aynı banttan inen kadjar aldım ve suan da mukemmel kadjarın en dolusu 115 bin bence bunu da degerlendirin ben memnunum

Misafir-2196 03.05.2017 15:01

tucson çok yakar , eğer aracı günde 10 km ve daha az kullanıyorsanız tucson alın derim ama şahsen ben alıp gözümün yakıt ibresinde kalmasını istemezdim . Honda Crv yi de öneririm.

Misafir-1552 03.05.2017 14:15

Dizel araclar 200 bini gördüm mü satılmaya baslıyor ama alıcısı da zor bulunuyor cunki Türkiye de motor bitmis artık psikolojisi var. Qasqai dısardan hep beğenirdim ama içinden hemde 2017 leri Fuarda gordukten sonra biraz duraksadim..Tucson da iyi para ediyormus , o fiyatları hakediyormu bilemem ama size tavsiyem ikisi de değil! fuarda yeniden aşık olduğum Peugout 3008 .

Misafir-4588 03.05.2017 14:14

Bende de tucson elite plus 4x4 dct var şuanda ve çok beğeniyorum.Sizin gibi çok fazla kullanmıyorum yani yılda en fazla 10.000 km olur benimde.Ufak bir hesap yaparsak tucson alırsanız yılda 2.000 tl daha fazla benzin parası ödersiniz yani aşağı yukarı 13 senede arasındaki fiyat farkını kapatabileceğiniz düzeyde olur.Ayrıca qashqainin bakım masrafı da daha fazla olur. Sağlamlık konusunda da iki arabada oldukça iyi,ama donanım ve tip açısından bakarsak tucson bence daha güzel. Perfromans açısından da tucson oldukça önde. Ayrıca qashqai çok fazla var kullanan her yerde görmek kendi arabanızı hoşunuza gider mi onuda düşünmek lazım.

Misafir-2725 03.05.2017 13:04

Yeni Euro 5 araçlarda sübap içeriğinde Magnezyum oranı yükseltilmiştir. Eski tip motorlarda ise çelik başlık kullanılmaktadır çoğunlukla. Çelik ortalama 1450 derece de erir. Magnezyum ise 650 derece de erimeye başlar. İşte sıkıntının ana nedeni budur. Benzinde oluşan sıcaklık LPG den düşük olduğu için magnezyum sübaplar bir sorun oluşturmaz ama LPG montajından sonra, yüksek ısıda yanan LPG sübaplar için tehdit olmaya devam eder.

Misafir-8652 03.05.2017 12:24

İki aracada o kadar para verilmez. İkiside çok yakıyor ki benzinli tuscon dünyayı yakıyor.
Benim tavsiyem 1.2 turbo benzinli Quskai veya 1.2 turbo benzinli 3008 veya 1.2 turbo KADJAR

typhoon08 03.05.2017 12:05

Yorumlarınızı da paylaşırsanız sevinirim.

Misafir-3100 03.05.2017 11:55

acıkcası 10-15 sene çok uzun süre. Saglamlık acısından ve sorunsuzluk acısında tucson derim ama benzin üzer sizi.

Yeni Karşılaştırma Ekle