2017 Mazda 3 vs. 2017 Peugeot 308

profil
arguner

16.12.2017 18:08

ikiside yeni makyajlandı mazda 3 ün sedan kasasıda olabilir 420lt. çünkü ve sportif 308 de çok iyi çık işin içinden..
  • 2017 Mazda 3 1.5 Sky-D Power Sense AT
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Dizel
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1499 cc
  • Beygir Gücü105 HP
  • Ort. Tüketim4.4 lt
  • 0-100 Hızlanma11.6 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2854 17.01.2018 13:29

m.5236 - m.3015 güzel açıklamışlar konuyu.
Bu araçların ikiside güzel araçlar ama 2.el konusunda sınıfta kalıyorlar malesef.
tasarım olarak mazda 3 bana kalırsa bir adım önde.
308 ise fiyat olarak daha uygun olduğu için ben 308 i tercih ederdim.
şanzımanlar konusuna gelirsekte,
çift kavrama şanzımanlar çok daha az yakıt tüketimine neden oldukları için vede en son geliştirilen şanzıman oldukları için, en çağdaş şanzımanlardır.

Misafir-5236 17.01.2018 10:43

Arkadaşlar lütfen artık bırakalım Toyota, Volkswagen, Ford, Honda, Mazda, Peugeot daha iyi söylemini. Bu firmaların hepsi kaliteli firmalardır. Bakıyorsunuz bir konuda biri başarılı, öteki konuda biri başarılı, başka bir konuda ise diğeri başarılı. Ben de uzun araştırmalarım sonucunda C segmenti araçları içerisinde 2-3 tane kaliteli bulduğum çok beğendiğim arabalar vardı. Hepsini test ettim ve hepsi birbirinden güzel araçlardı. Son kararımı ülkemizde üretimi olan aracı almakta karar kıldım. Burada bahsettiğimiz araçlar da dünya markası kendini ispatlamış araçlardır. Dolayısıyla arkadaşımızın sorduğu karşılaştırma sorusuna nedenleriyle beraber cevap vereyim.

Öncelikle tasarım konusundan başlamak istiyorum.
Dışarıdan bakıldığında 3 daha sportif; 308 daha resmi bir duruşu var ama içeriye geçtiğiniz vakit durum tam tersi. Bundan farklı olarak 3'ün burnu biraz daha uzun olduğu için özellikle arka yaşam alanı 308'e göre yaklaşık 5 cm diz mesafesi daha kısa. Ayrıca 308'in arka tavandan düz geldiği için arka baş mesafesi biraz daha iyi. Ayrıca 308'in bagajının hatrı sayılır derecede daha büyük olduğunu da belirtmek lazım.

Malzeme kalitesi anlamında iki aracın birbirinden farkı yok. Donanım zenginliğinde ise Mazda'nın eli biraz daha güçlü. Örneğin Elektrikli ayarlanabilir koltuklar. Isıtmalı koltuklar. Deri döşeme. 308'in de 3'te olmayan özellikleri var: Refakatçi aydınlatma, soğutmalı torpido gözü. Ama bana göre 3'ün donanım anlamında daha işe yarar özellikleri var.

Motor ve şanzıman konusunda ise şöyle söyleyeyim değerli arkadaşlar: Çift kavramalı vites çok rahat ve ekonomik bunu hiçbirimiz inkar edemeyiz. Çift kavrama sadece biraz daha erken debriyaj balatasını değiştiriyor bunun dışında eğer trafikli yerde manuel kullanırsanız hiçbir sıkıntısı olmuyor. Zaten debriyaj pedalı olmadığından bence çift kavramalıya bir dezavantaj getirmiyor. Tork konvertörlü de çok rahat bir şanzıman bakımı aralığı uzun aynı sürekli değişkenli şanzıman gibi 100 km'de yaklaşık 0.5 lt daha fazla yakıyor. Bütün parametreleri topladığımda bence kazanan kaybeden yok. Çift kavramalı veya tork konvertörlü veya sürekli değişken şanzıman, hepsini de dikkatli kullanırsanız hepsi de güzel performans sunuyor ve memnun kalıyorsunuz. Dediğim gibi biri ekonomiklikte burun farkıyla öndeyken diğeri konforda öteki uzun ömürlülükte önde oluyor. Ama hepsi de bütün konularda sizi tatmin eden bir performans gösteriyor. Yani bütün modern şanzımanlar güzel hepsi de parasını hak ediyor. Motor ve şanzıman konusunda kazanan ya da kaybeden yok.

Sonuç olarak 308 hacim anlamında biraz daha büyük bir alan sunuyor. 3 ise donanım zenginliği konusunda biraz daha iyi. İyisi mi bence siz hem Mazda hem de Peugeot bayisine gidip iki aracın da direksiyonuna oturun hangisi hoşunuza gittiyse onu alın derim.

Hepinize kazasız belasız sürüşler olsun :)

Misafir-3015 16.01.2018 23:02

Sizler de dikkat ettiniz değil mi? Konu başlığı Mazda ve 308 olmaktan çıkıp, "çift kavrama" atışmasına dönüştü bir anda. Öyle ya memnun olduğu bir sisteme ve markaya laf atılırsa, elbette kullanıcıları da buna tepki göstereceklerdir. Bu platform da özellikle bir markaya karşı aşırı bir olumsuz tepki var. Tüm karşılaştırmalar dönüp dolaşıp, gene o marka etrafında toplanıyor. Aslında tepki gösterdikleri marka, oldukça başarılı ve Dünya lideri olan bir şirket. Oldukça başarılı araçlar yapıyorlar ve bazı arkadaşlar, bu firma TR. de yatırım yapmadı düşüncesi ile kızıyorlar.

Misafir-1260 16.01.2018 13:41

Ben yaklaşık 5 yıldır 2013 model çift kavramalı EDC otomatik şanzımanlı (captur) otomobilimi kullanmaktayım.
allah şükür en ufak bir problem dahi yaşamadım.Kullanıcı kriterininin çok önem arzettiğini hatırlatmak isterim.
Çift kavramalı şanzımanların son yılların en gelişmiş, en ekonomik,en çağdaş şanzıman olduğu konusunda mis.8834 le aynı fikirdeyim.

Misafir-9137 16.01.2018 13:17

m.6515 çift kavramalı şanzımanlarla ilgili niye sadece tek bir kriteri değerlendirmesini yaparak, söz de haklı çıkmaya çalışıyorsunuz.m.8834 tam beş adet kriteri vurgulamış.diğer kriterler niye gözardı ediliyor.Kime sorsanız 5 kriteride mutlaka önemser ve ona göre seçimini yapar, hiç kimse sadece markaya bağlı kalarak otomobil almaz.
üstelik bütün şanzımanlar problem çıkarır yanlış vede bilgisizce kullanılırsa..
problemsiz ne şanzıman vardır,nede otomobil vardır,bunu kafanıza sokun..
ayrıca kullandığınız bütün eşyaların bir kitapçığı yada prospektüsü vardır,okunmak için üretilmişlerdir, buruşturup çöpe atılsın diye değil.siz elinize alır almaz çöpe atanlardansınız sanırım, böyle devam edin siz ve sizin gibilere laf anlatmak Deveye hendek anlatmaktan zordur zira..
tekrar ediyorum, prosedürüne uygun kullanıldığında en çağdaş,en gelişmiş ot.şanzıman çift kavramalı şanzımanlardır.siz iste kabul edin, istersenizde etmeyin, problem olmaz..

Misafir-1037 15.01.2018 20:37

Bence Alman iyiymiş Japon daha iyiymiş tartışmalarını bir yana bırakalım. Arkadaşlar buradaki hemen hemen bütün araçlar fiyatlarına göre başarılı arabalardır. Direksiyonuna geçin, hangisini beğendiyseniz onu tercih edin.

Misafir-4595 15.01.2018 17:03

Sayın 432 sorunsuzluk yorumunuzu biraz açalım dedim.
1. En sorunsuz araba, araç mezarlığında yatan araçtır.
2. Mazda evet kaliteli olduğunu söylerler ama, TR. de esamesi okunmaz.
3. Peugeot ise, hakettiği için, marka kalite algısına yenik düşmüş bir markadır.
4. Alman takıntısı diyorsunuz ama, bu doğru bir tespit olmamış. VW dsg ve tsi kombinezasyonu ile 10 yıl önce çığır açmış, motor ve sistem geliştirme konusunda Japon ları sollayıp bu ivme ile şimdi Dünya liderliğine çıkmıştır. Yani yaptığınız yorum sadece sizi bağlayıp, gerçekler ayrıdır, isterseniz bağımsız bir gözle tekrar araştırın derim.

Misafir-7797 15.01.2018 14:07

Arabaların sorunsuzluğu araştırmalarla, incelemelerle belirleniyor, kahvehane muhabbetleriyle değil, en çok arıza yapan, arıza şampiyonu otm. şanzımanı da herkes biliyor. Web de "car reliability index" i aratıp bakarsanız her iki aracın da son derece iyi olduğunu, birçok alman aracından daha sorunsuz olduğunu görebilirsiniz.

muratkarakas 15.01.2018 13:27

Sn Misafir-8834. *** Dur kalk trafikte yorulan (sonrasında arızayla sonuçlanabilen) ve sorumlulugu kullanıcıya atan bir şanzıman geliştirip ondan sonra bozulunca kullanıcı hatası demek çok doğru bir davranış degil kanımca. Kişisel görüşümü geçtim müşteri odaklı hiç degil.

Misafir-6515 15.01.2018 13:11

çift kavramalı şanzıman daha az problemlidir iddiası tartışmaya açık şahsi bir iddia olabilir
fakat problem kullanıcılardadır ne demek acaba...
adı üstünde OTOMATİK şanzıman.. Kullanıcı ne yapıyor olabilir ki otomatik şanzımanı bozabilsin..
Kitaba uygun dediğiniz trafikte iki saniye durunca boşa al, yokuşta müdahale et yok efendim ısındı sağa çek ise kusura bakmayın da ona OTOMATİK denilmez.. VAG hissedarı değilseniz Fanatik olmayı bi bırakın artık..

Misafir-8834 15.01.2018 12:37

mis.432 sorunsuzluk yorumunuza asla katılmıyorum.2 araçta güzel araçlar tamam ama sorunsuz değiller asla ve aslaa...
Ayrıca çift kavramalı şanzımanlar şuanda ot.şanzımanlar içersinde en gelişmiş,en hızlı, en ekonomik , en çağdaş şanzımanlardır.sanılanın aksine daha az problemlidirler, problem kullanıcılardadır, olması gereken (kitabına uygun) şekilde kullanıldıklarında en az sorun çıkaran ot.şanzımanlardır, bilmenizde fayda var, hatırlatmak isterim.

Misafir-432 14.01.2018 22:04

iki sorunsuz sınıfının gerçek lideri olan ancak ülkedeki alman takıntısına kurban gitmiş modelin karşılaştırması ikisi de birbirinden iyi dayanıklı ve çekici araç çift kavramalar gibi arıza vermezler az yakarlar ben sözde alman olan vw ve opel yerine bu iki araç arasında kaldım peugeot indirim yapınca onu aldım pişman değilim alıncaksa tam otomatik alınır

Misafir-1314 19.12.2017 21:19

2016 model dizel power mazda 3 (powersense ile genelde arada 5 bin lira oynuyor) i mazda muğla bayisi 118 bine bırakmıştı ki kaçırılmaması gereken bir rakam.
2017 model makyajlı 308 gt line dizel otomatiği ise ataşehir deki peugeot bayisi 138 bin liraya bıraktı.
İkisi de güzel makina ama sanki mazda biraz daha çekici. Ama sunroof olsa daha tatlı olurdu

Misafir-6403 19.12.2017 15:58

Selam,
Çok iyi bir karşılaştırma ikisi de dizel tam otomatik 308 motor ve otomatik şanzımanda daha iyi tüketim ve performans dahil yalnız tüketim olarak fiili kullanımda mazda fabrika verilerine daha yakın, (manuel şanzımanlar da mazdanın ki daha iyi). Geri kalan tüm unsurlarda bence mazda 3 daha iyi.
Her ikiside turbo dizel otomatik olduğu için ben aralarında az farkla mazdayı tercih ederdim.
Bu arada aracım 308 1.2 Eat6 Allure Gayet memnunum ikinci el aldım Benim seçeneklerimde de 308, Mazda 3 ve bunlardan 2-3 yaş eski baz paket 116İ vardı 308 almak kısmet oldu.

Misafir-7193 19.12.2017 14:15

Mazda 3 denilince akan sular duruyor. Sorunsuzluk abidesi.
Türkiye'de otomatik şanzuman alacaksan MAZDA 3; yok manuel alacaksan VW GOLF gerisi boş.
Mazda' da sanayi yüzü görmezsin ordan kazanırsın. VW de ikinci elde kazanırsın.
Bu karşılaştırmada kesinlikle MAZDA.
Diğer FRANSIZ marka hala imajını düzeltemedi

Misafir-9962 19.12.2017 13:37

Mazda 3 ve 308 2014 yılın otomobili finalistleri. 308 Mazda 3 ü geride bırakarak yılın otomobili seçilmişti. Bence motor farkıyla 308 önde.

Misafir-7102 19.12.2017 13:36

İkis de mükemmel ve sınıfında en alınası araçlar. Ancak 308 GT Line olduğu için tercihimdir. Gt Line olasaydı Mazda 3'ü seçerdim.

Misafir-6053 19.12.2017 07:42

İkisi de ülkemizde değeri bilinmeyen çok kaliteli arabalar. 308 in motor performansı çok daha iyi, yakıtı daha az ve bagajı daha geniş. Mazda 3 ün ise arka yaşam alanı daha geniş ancak bagajı dar. İki aracın makyajsız kasalarının KİMGEÇER sitesinde karşılaştırması var değerlendirmelerini çok beğendiğim bir site,bu konuda oradan daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Fiyat olarak 308 i çok daha uygun fiyatlara alabilirsiniz bayilerde bu aralar 130 binlere bıraktıklarını biliyorum.

Yeni Karşılaştırma Ekle