2017 Hyundai i20 vs. 2017 Opel Corsa

profil
Hakan Dinçer

26.10.2017 13:55

merhaba bütçeme göre 2 araç arasında kaldım fiyat hemen hemen aynı.2 el değer, sürüş keyfi ,yakıt ve donanım olarak kıyaslarmısınız;?
  • 2017 Hyundai i20 1.4 Style AT
  • Fiyat73.600 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 4 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1368 cc
  • Beygir Gücü100 HP
  • Ort. Tüketim6.7 lt
  • 0-100 Hızlanma13.2 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2017 Opel Corsa 1.4 Enjoy AT
  • Fiyat80.300 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1398 cc
  • Beygir Gücü90 HP
  • Ort. Tüketim6.0 lt
  • 0-100 Hızlanma13.9 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Hakan Dinçer 06.11.2017 07:53

Merhaba, teşekkürler iyi dilek ve temennileriniz için.Tercihimi bu sefer hyundai den yana kullandım uzun yolda 5 ve 6 vites arıyor insan daha önceki aracım 6 ileri otomatik dizeldi 320 nm tork vardı rampalarda turbo desteği ile sol şeridi kapatıp gidebiliyordum.Tabiki farkındayım aynı değerde sınıfda araçlar değiller ama araç görevini yapıyor benzinli ve atmosferik aracın güç elde edebilmesi için devirli kullanmak gerektiğini hatırladım bu araçta.İnanın hyundai kendini aşmış diyebilirim 2006 da getz sahibi idim, yol tutuş ve frenlemenin iyileştirilmiş olduğunu görünce almaya karar verdim.Bir astra bir focus gibi değil ama eski getz gibi de değil.Arka frenleri de disk, ic hacim bagaj geniş,40 yaşında adam olarak, gülen suratlı bir corsadan ziyade, daha oturaklı ve sportif çizgiler taşıyan i20 de (hemde aynı fiyata panaromik tavanla) kendimi daha iyi hissediyorum

Misafir-1993 03.11.2017 14:44

Sayın Hakan Dinçer bey hayırlı olsun , tekerinize taş dokunmasın:D. Mutlu keyifli sürüşler dilerim

Misafir-433 03.11.2017 13:05

Hayırlı olsun Hakan bey, keşke 90 beygirlik Opel Corsa gibi 6 ileri vitesli olsaydı. Vites oranları 90 beygirlik araçta pekala 6 ileri de olabiliyor.

Ancak vites sayısı dışında i20 gerek servis fiyati gerek garanti gerek donanım fonksiyonelligi açısından Corsa'dan daha üstün bir araç olduğunu düşünüyorum. Hayırlı olsun, fiyatına göre güzel bir araç almışsınız. Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin...

Hakan Dinçer 03.11.2017 09:07

Merhaba,dün itibarı ile tercihimi i20 den yana kullandım.Daha evvel sıfır olarak getz dizel düz,astra j sport still sedan dizel düz,astra k hb enjoy dizel otomatik alıp,kullanmış biri olarak opel beni trim sesleri ve servis soygunculuğu ile soğuttu son aracım için neredeyse 1.100tl -1200tl gibi rakkam talep ettiler 15.000 km bakım için filtre(hava +polen)mazot filtresi yoktur fiyat içinde ve yağ deseniz petrol ofisi imalatı koyarlar.Dışarıda Bosch car service den 400 tl hem de mobil 1 yağ koyarak yapmıştım.Şimdiki aracın 5 yıl garanti olması ve de servis maliyetininin 400 tl ciavarı olması ve corsaya nazaran arka kampana fren ve donanım fazlası tercih sebebim oldu.Aracımdan memnunum herkese de çok teşekkür ediyorum bilgi paylaşımları için.

Misafir-7684 03.11.2017 01:35

Ayrıca sayın misafir 2651 hangi araç 3000 devir ile kalkiyor demişsiniz?Dikkat ederseniz orada araçlar 3000 dvir ile kalkılır yazmıyor.Yüksek torka ulasmak yüksek devir ile (atmosferiklerde)mümkündür drag yarışçılarıda yüksek torkla kalkmak için 3000 devir öncesinde araca hareket vermez yazıyor..2 kg diye bisey yok.Beygir başına düşen yük 2 kg değişse çok şey degişmis olur.Zaten süpersport araçlara girmediğiniz takdirde spor araba deiğiniz araçlarda dahi normal veriyona göre bu kadar oynama olur ancak.Yani araçlar arası beygir başına düşen yük birer ikiser kg değişir 30kg değişmez.F30 kasa bmw 316 i gerek i20ye kıyasen gerek corsa ya kıyasen çok daha seri bir araç .Rica etsem yazarmısınız buraya ondaki degisim ne kadar?Aşağı yukarı elantra i20farkı kadar.
sayın misafir 2359 ve mesajlari yazan arkadasim;Ben mekatronik fln degil bizzat otomotiv mühendisiloği öğrencisiyimZaman zaman farklı branşlardaki arkadaşlarımız ile muhalefetimiz oluyor.Bizim uzmanlık alanımız olduğu için yol gösterici olmaya çalışıyoruz.Keşke vites oranları ile vites sayısının alakası yoktur yazdığız yazıya mekatronik mühendisiyim ibaresi eklemeseydiniz.Sürekli olarak yakıt tüketiminden bahsetmişsiniz.Yakıtı arttırdığı aşikar ama ben ise sürekli olarak düşük viteslerde 6ileri vitesin tam otomatik şanzıman ile birlikte yeterli torku alt dvirlerde sağlayamayacağını ispat etmeye çalışıyorum.Sizi bilgilendirebilmek mahiyetinde bursürü argümanı paylaşma sebebim laf olsun diye değil bu gerekçeye dayanmaktadır.

Misafir-8093 03.11.2017 00:52

Misafir 2359 ) Sizde bişeyler okiyup öğrenmeniz için paylaştım vites sayısı ile vites oranı birbiriyle alakalı şeyler.Linkleri okursanız bilhi sahibi olursunuz.Mekatronik fln değil bizzat konu alanında uzman kişilerin yorumlarıd8r.İsterseniz bmekatronik fln değil otomotiv.mühendisliği b9lümünde okutulan kitaplardan tavsiyede bulunabilirim.ya hut vites kademesindeki artışın taşıta olan etkilerinin analizi tezinin okursanız kendini geliştirmenize katkı sağlayacaktır.Bu makale mekatronik degil bizzat otomotic mühendialiği dalında yayımlanmış makalelerden biridir.
Miaafir 2651:)Elantra için tek bir motor yok.Hyundai kia da olsa genesis te fln farklı motorlar kullanılıyor.Elantra için de farklı alternatifler var.Elantra için gdi motorlar var.Anlamadığınız için detaylı anlatma ihtiyacı duyuyorum.
En nihayetinde ÇOK GEREKSİZ BİR TARTISMA.OKUYUCULARIMIZ VERDİĞİMİZ KAYNAKLARA BAKINCA İŞ ÇÖZÜLÜR.VATANDAŞ TAKDİR ETSİN.

Misafir-2651 02.11.2017 18:17

Ya dostum hangi araç 3000 devir ile kalkıyor Allahaşkına? Konuyu o kadar gereksiz yerlere taşıyıp o kadar uç örnekler veriyorsun ki anlattığın araçlar 10 beygir kullandığı şanzımanlar 30 ileri otomatikmiş gibi uzattıkça uzatıyorsun.aşağıda misafir yazmış aynı marka neden 6 ileri şanzıman? 2 kilo fazla ağırlık için mi?
Gdi demişsin ki o bile hatalı bilgi elentra için.

Misafir-2359 02.11.2017 18:00

Ben, M1520 olarak yazan ve 3466 sayılı yazıya da sahip olan Mekatronik Mühendisiyim.

Öncelikle anahtar kelimeleri verip de internette bir şeyler araştırıp okumanız ne kadar güzel. Ancak ben de işim gereği otomotiv konusunu, teknik ayrıntılarını profesyonel olarak bilen ve bunun okulunu okuyan birisiyim.

Başta şunu belirtmem gerekir ki ben "Vites sayısından" bahsettiğim halde siz halen "Vites dişli oranlarından" bahsediyorsunuz. Oysa ben bunu bir önceki yazım olan 3466'da belirttim: "Vites sayısı" ile "Vites oranları" farklı konular. Ben aracınızın gücü ne olursa olsun "Vites sayısını" seçmekte özgür olmanızdan bahsettim. Vites sayısının 6-7 olması bir aracın hem motorunun sağlığı hem de az yakıt yakması açısından ideal olduğunu yazdım. Elbette 40 hp lik araba 20 vites de olur. Ancak bu kadar vitese de gerek yok: aracın motor milinin 400-500dv/dk arasında olan verimli devir bandında vites değiştirmesi için 6 vites yeterli. Ayrıca otoyolda 120 km ile seyrederken araç yüksek devirde seyretmeyip hem çok yakmayacak hem de daha az gürültülü çalışacak. Öte yandan 20 vites yaptığınız vakit araç, gereksiz dişli çarklarıyla hem ağır hem karmaşık olacak. Ayrıca maliyet de alıp başını gidecek. Dolayısıyla 6 vites yeterli: ne 4 vites kadar motoru zorlamaz ne de 20 vites kadar karmaşık ve pahalı olmaz.

Ve yine aracın gücüne göre "Vites oranları" değerlerini sizin aracınızın gücüne göre seçeceğinizden bahsettim.

Yani benim demek istediğim: "Vites sayısı" değerini arttırmak üzerine yazdığım avantajlardı. "Vites oranı" değerlerini aracın gücüne göre verirsiniz. Artık 1. vitesi 3:1 de verebilirsiniz, 10:1 de. Burada aracın ağırlığına ve güç tork eğrilerine göre makul oranlar seçmek gerekir. Genelde bu oran her binek otomobil için 3.6-4 arasındadır.

Yani aracın yüksek "Vites sayısına" sahip olması sizin araç gücüne göre tasarladığınız "Vites oranları" değerlerini vermeye engel değil. Size en başından beri bu konuyu anlatmaya çalışıyorum.

Örneğin 4 ileri vitesli bir araçta vitesleriniz:
1. vites oranı olan krank mili/şanzuman mili oranı 3.75
2. vites : 2.16
3. vites : 1.43
4. vites : 0.97 olsun.

6 vitesli aracın da 1. ve 6 vitesleri sırasıyla yukarıdaki gibi 3.75 ve 0.97 olsun. Şimdi burada bahsettiğimiz verilere göre 4 ileri ve 6 ileri vites arasında ne fark var. Şanzıman olarak çekiş aynı çünkü ilk ve son oranlar aynı. Yani 6 ileri vitesli araç aynı 4 ileri vitesli aracın kalkış torkuna haizdir. Aynı şekilde son hız için sahip olunan oran da aynıdır. Ancak farklı olarak 6 ileri vitesli aracın avantajı başından beri anlatmaya çalıştığım: Siz aradaki vites sayısını daha çoğalttığınız için araç aşağıda da anlattığım üzere(3466, 1666, 1520) daha çok verimli devir bandında kalmaya başlayacak. Bunu niçin yaptım?: aracın motorunun daha uzun ömürlü olması ve yakıt tüketiminin daha makul olması için yaptım: Aracın ekonomik, performanslı, verimli, sağlıklı, ideal devirlerde daha çok kalması için yaptım. İstediğiniz "Vites oranlarını" daha çok "Vites sayısına" bölerek aracı, hem motorun sağlığı hem yakıt verimliliği hem de konfor anlamında daha geliştirmiş olduk.

Ben Hyundai modellerini beğeniyorum ve benim de bir Hyundai grubu mensubu olan Kia Niro aracım var: Her şeyiyle çok da memnunum aracımdan. Kesinlikle Güney Koreli kardeşlerimiz tam fiyat/performans arabası yapıyorlar. Ancak bu 4 ileri vitesli şanzumanları artık bir kenara bırakmaları gerektiğini düşünüyorum. Buradaki tercihim istemeden de olsa Opel Corsa.

Hepinize kazasız,keyifli sürüşler dilerim.

Misafir-4970 02.11.2017 14:01

Bakın sayın değerli misafir 3466 konuyu dağıtmıyorum.Yazdıklarım türkçedir ve eğer anlamadıysanız tekrar tekrar okuyunuz.Anlayabilmeniz için, Sizin için daha da sadeleştiriyorum yazılanları;7 ileri vites verimlidir,57 ileei vites son dişli oranı daha düşük olacağı için daha da verimlidir.Ancak verim demek yakıttan maksimum performansı alabilmek demektir.Burası tamam ilk mesajdan beri bu yazıyor zaten.Ancak sizin bilmediğiniz konu oran ne demektir ne işe yarar? kafamıza göre oran belirleyebilor miyiz?50 ps arabaya 17 vites koyup bir kağıt kalem alıp rastgele oran yazabilir miyiz?Böyle bir dişli araca takabilir miyiz?Cevap hayır bakınız bir aracı mesela 26 ileri vitesli yapalım.Çalakalem oranlar belirleyemeyiz.Neden? Çünkü ilk dişli oranı misal 2,12 olursa ki yetersz bir orandır,bu seçtiğimiz dişli son dişlinin sadece 2katı ebadında demektir.Ee bu olk bitesle kalkış yapamaya çalışırsak 1.dişli dönüşünü tamamlayacak ancak devir bandı henüz 2700/3000 devire tekabul edecek.Araç güçsüz ise yani torku düşük ise araç ilk kalkışında 3000 devir yetmez ise araç kalkamayacak.Ya şanzıman aşağı inecek ya motor saracak ya motor kol çıkaracak ya piston kıracak.Bu sebeple her ne kadar yakıt tüketimini artırsa da bazı araçlarda iatenilen kafada esen kadar vites oranı konumlandırılamaz.Bunun aksine bir araç otomotiv endüstrisi tarihinde yoktur.(prototip araçlar hariç).Hele ki vitesle gücün orantısı yoktur demissiniz.Lütfen arama motoruna Vites Sayısı İle Güç Orantılı Mı Yazarsanız direkt olarak ilk linkte karşınıza bir yazı çıkacak.Okuyunuz zaten tartışma sona erecek direkt olarak.Kafası karışan okuyucularımız direkt bunu okurlarsa yeterlidir diyor konuya noktayı koyuyorum

Misafir-3466 02.11.2017 08:28

4 ileri vitesi savunan Sayın ve Değerli Forum Takipçisi,

Öncelikle turbo, cvt şanzuman, drag yarışlarını konuyu dağıtmamamız ve anlamamız açısından bir kenara bırakalım. Öncelikle aracın beygir gücü veya tork döndürme kuvvetinden bağımsız olarak aracın vitesi istediği kadar yükseltilebilir. Aracın 1. vitesi istediğiniz dişli oranında tutabilirsiniz: bu ister 4 ileri, ister 6 ileri, ister 8 ileri olsun farketmez kuraldır. Daha kolay anlaşılması için insan gücüyle hareket ettirilen 21 vitesli bisikleti düşünün. Yani vites sayısının güç ile doğrudan yakından ilgisi yoktur. Arabanın gücüne göre dişli oranlarını ayarlarsınız.

Ancak burada kaçırdığınız mevzu düşük güçlü arabaların yüksek vites olabileceği. Çünkü vites sayısı arttırılınca araç daha verimli tork-güç devir bandında kalıyor. Örneğin bu verimli aralık turbo benzinli araçlarda ortalama 1750-4500 dv/dk, dizel araçlarda 1400-2300 dv/dk, atmosferik benzinli araçlarda 3500-5000 dv/dk'dır. Çok sayısal veriyle kafayı karıştırmadan şunu anlatmaya çalışıyorum. Eğer sizin vites sayınız 6-7 ileri olursa aracın ideal devir bandında kalma imkanını geliştirmiş olup sonucunda hem yakıt tüketimini daha makul düzeyde tutacaksınız, hem de motorun uzun ömürlü olmasını sağlayacaksınız. Yani aracınız isterse 40 hp olsun: Bu aracın 6 vitesli olmasına engel değildir.

İzninizle bir örnekle daha bu konuyu kapatacağım. Örneğin 1. vitesle beraber aracı hareket ettirdiniz. 4 ileri aracınız 1. vitesten 2. vitese geçerken örneğin(örnek amaçlı tamamen hayali, maksat mantığı anlatmak) 2000dv/dk dan 1100dv/dk ye düşecek. Öte yandan 6 ileri aracınızla aynı senaryoda bir sonraki vites değişiminde ise 2000dv/dk dan 1500dv/dk ye düşecek. Yani demem o ki sizin vites aralıklarını daha az böldüğünüz 4 ileri vitesle aracın devir değişim farkları daha büyük olacak. Bu da aracınızı ya daha düşük devirde bir sonraki vitese geçirtip motoru vuruntulu çalıştırıp motorun ömrünü kısaltacak(M1520'nin dediği gibi) ya da bunun önüne geçmek isteyip araç bir sonraki viteste daha yüksek torka sahip olabilsin diye daha yüksek devirde vites değiştirmek zorunda kalacaksınız ki yine bu sefer yakıt tüketimini arttırmış olacaksınız.

Sonuç olarak vites sayının artması aracın gücü, torku, segmenti, tasarımı, diferansiyeli ile ilgili değildir. 6 vitesli bir araç yukarıda da belirttiğim gibi verimli tork-güç bandında gezer. 6 vitesten daha fazla vites elbette bonustur ama gerek yoktur. 6 vites yeterlidir. Ancak 4 ileri vites benim tecrübelerimden de deneyimlediğim üzere gerek yakıt tüketimi gerek motorun sağlığı açısından yetersiz kalmaktadır...

Güney Kore ve araçlarını seven biri olarak İnşallah kardeşlerimizin bu düzeltmeyi en kısa zamanda yapmasını temenni ediyorum. Mevcut ürün gamınızdaki 6 ileri vitesli şanzumanları i20 de de görmek isteriz. Belki biraz 1-2bin lira şanzuman maliyeti artacaktır ancak hepimizin kazanımı açısından gelirimiz çok daha fazla olacaktır.

Saygılarımla

Misafir-3624 02.11.2017 05:41

Sayın 6995
şu anki elentra motorunun benzinli motoru gdi değil mpi dır.
4 ileri şanzımanı savunmak için ,olayı turbodan tutup da, beygir gücüne bağlamak yerine, mpi motoru gdi motormuş gibi yazmak yerine konunun sadece üretim maiyetleri ,stok yönetimi ve satış fiyatı ile ilgili olduğunu söylemeniz daha gerçekçi olurdu.
Burada kimse i20 şu kadar vites olmalıdır demiyor zaten. Sadece i20 4 ileri olmamalı , tüketici senetimi2ile ırtaya çıkmış bir gerçek.

Misafir-6995 01.11.2017 18:50

Misafir 8283 bi bilgi daha veriyim.Hyundai fe gdi motor var.Gdi motor mitsubishi nin icadı olan diğer atmosferiklerden farklı olarak yakıt maniflta değil direkt olarak silindire püskürtülüuor.Zaten gdi gasoline direct injection demek.***

Misafir-6594 01.11.2017 18:00

Sayın misafir8283 düşük vites yüksek devir çevirdiği için yakıt tüketimini artırmasına rağmen torku daha iyi yansıtır.Hatta bu yüzden drag yarışçıları yarışa başlarken 1.viteste 4000-5000 devir çevirerek yarışa başlar.araç hareket etmesin diye de start alana kadar el freni ile start alana kadar askıda durur.Gelelim elantraya elantrada beygir başına daha fazla yük düştüğü için daha yüksek viteslerde(daha yüksek vites daha küçük oran demektir) araç sağlıklı şekilde ilerleyebilir.Beygir başına daha fazla yük düşen i20 aracı sağlıklı hareket ettirebilmek için daha yüksek tork bandına ve anlattıklarım ışığında daha düşük vites yüksek oranlı şanzımana ihtiyaç duyar.Belki 4 degil de 5 ileri vites kullanılabilirdi ancak bu rakam 7-8 ileri vitese çıkarsa sağlıklı bir mekanizma ortaya çıkmaz.
.Misafir 15 83' e ;iyi okursanız orada 4 ileri şanzıman mı savunulmuş yoksa düşük hacimli turbosuz araçlarda 7-8 ileri vites doğru devir mi yazıyor?
Teknik olarak 7 ileri iyidir 4 ileri çok kötüdür 5 ileri idare eder değil aracın özellikleri , lineeer tork eğrisi , motor gücü , ağırlığı , şanzımanı otomatik mi robotize mi çift kavrama mı , klasik tork konvert9rlu otm mi .Bunların hesabı yapılarak araç tasarlanır.Her takdirde 7 ileri mükemmel değildir.Premium markalarda dahi aracın kendi niteliğine göre vites sayısı olan otomobil üretilir.

Misafir-1583 01.11.2017 14:42

Dört vitesli araç savunuluyor ya hayret değrusu vites sayısının düşük olması bir avantajsa gidelim en düşük vitesli aracı alalım(!) Bu saatten sonra beş vitesli araba bile demode olmuştur, çünkü en az 6 vitesli araçlar artık peyni ekmek gibi satmaktadır ve performans olarak, yakıt olarak her açıdan daha verimlidir, fazla düşünmeye gerek yok ileri gidelim, geri gitmenin bir anlamı yok şu saat itibariyle.

Misafir-8283 01.11.2017 07:21

Sayın 943
Polonun turbosuzunu bir kenara bırakın. Çünkü pazarlama yönleri her zaman çabuk hızlanan araçlar olarak günümüze kadar gelmiştir. Hem turbo hem dsg güçlü oldukları yanlarıdır ki bunları bu yüzden ön planda tutmaktadırlar.
Cvt de kasnak dönmektedir. O koca kasnağı çeviren de bu turbosuz araç değil midir? Yine de cvt çalışma prensibi olarak farklı olduğu için bunu konu dışında tutalım.
Benim sizden öğrenmek istediğim ise yine aynı markanın yani hyundanin elentra modelinde kullanılan 128 beygirlik benzinli modelinde 6 ileri otomatik kullanibilirken neden i20 de kullanılmaması.
İ20 de beygir başına 12 kilo, elantra da ise beygir başına 10 kilo yük var . Arada ciddi bir beygir başına düşen ağırlık farkı yokken neden i20 de 4 ileri ideal olsun?
Yoksa elentra nın benzinli modelinde gizli turbo mu var,o yüzden mi hyundai 6 ileri koymuş? Bununla ilgili de bilginiz vardır mutlaka.***

Misafir-943 31.10.2017 21:22

Misafir 935 polo nun turbo olmayanı kaç vites?Bu siteden de bakabilirsiniz 5 ileri vitestir..Cvt şanzımanda dişli filan yok.Çark dediğin sanırım makarayı kastediyorsunuz cvt şanzımanda çark mark yok.O makaranında dişli çarklla fln ilgisi yok..O kasnak sabit değil bir defa cvt de.Sürekli küçülüp büyüyor.Yani o görsellerde gördüğünüz sabit haliyle calısmıyor o kasnakta.Öğrenmek isterseniz cvt şanzıman çalışma prensibi yazıp üstten beşinci siteye girebilirsin.Overdrive oranı uzatan bambaşka bambaşka birşey..Bakınız cvt şanzıman çalışma prensibi yazıp üstten 5.siteye girerseniz vites oranları konusunda bilgi almak için ise diferansiyel (son dişli )oranı nedir yazıp aratırırsanız ilk linke tıklayınca bu konudada bilgi sahibi olmuş olursunuz. ***

Misafir-935 31.10.2017 15:22

Polonun turbosu var diye mi 7 ileri? Hiç ilgisi yok. Hızlı gitmek ile hızlanmak ayrı şeyler. Turbosu bir miktar daha çabuk hızlanmasını sağlıyor ama siz turbo yoksa araç yerinden kalkmaz diyorsunuz. Baştan aşağı yanlış yorumlama
Yarise gelelim. Sanal aralıklar var doğru ama o aralıklar olmasaydı bile cvt sistemindeki çarkın büyüklüğü bir çok aracın ilk dişlisinden büyük. Örneğin suzuki swift. 4 ileri gibi gözüksede overdirive diye ilave 2 aralık var. Örneğin mazda 2. 6 ileri tork konvertörlü atmosferik motorlu araçlardır.
Turbosuz araçlar bu beygirle ağır hızlanır deseniz tamam da 4 ileriden fazlası olmaz demek yanlış.

Misafir-6203 31.10.2017 13:25

Maalesef alınabilecek en kötü iki araba kıyaslanmış.
İ20 berbat 4 otomatik vites
kotu bir yakıt tuketimi 6.7 or
zayıf performans 13.2 sn
yan hava yastıksız
zayıf donanım vs vs. Corsa da en az i20 kadar zayıf bu konularda..

Misafir-1263 31.10.2017 12:54

Misafir 8074 olarak ; aracın yüksek vites düşük dişli oranı üzerinden torku arttırmaz , hızını almış araç düşükoranlşı dişli üzerinde ideal performansı sunar..Ancak bu bambaşka birkonu düşük vites oranının düşük torka sahip araçlarda yüksek oranları sebebiyle daha yüksek tork sunabilmesi bambaşka konu.Bizim bahsettiğimiz ve sizin anlamak istemediğiniz şey yüksek oranın tork bandını fizikkuralları gereği daha iyi yansıttığı.Yani doğru ayarlanmış 4ileri oran , 7 ilşeri oranlardan daha çok yakar ancak daha fazla tork sunar.4 ileri 134 nm tork üreten 100 ps 13.2 0-100 değeri olan i20 , corsa dan çok daha performanslıdır4 ileri i20 , corsa dan yüksek viteslerde çok daha doğrusal tork band eğrisi sunar. yani daha performanslıdır.Fizik kuralları gereği biraz daha çok yaksada çok daha performanslıdır.Artık yoruldum internetteki aramamotoruna Diferansiyel oranı (Son dişli oranı) nedir? yazınız lütfenokuyunuz.Sizde kurutulun bende:D

Misafir-1666 31.10.2017 12:07

M-1520 olarak şunları da eklemekte fayda görüyorum. Günümüzde motorun ömrü açısından 6-7 vitesli araçlar ideal. Bunlara CVT şanzumanı da rahatlıkla ekleyebiliriz. Bunlar haricinde 4-5 ileri otomatik vitesler aracın mekanik aksamı için aşağıda da belirttiğim üzere sağlıklı değil. Elbette araç 8-9 vites de alabilir ama gerek de yok açıkcası: 6-7 vites hem otoyolda 110-130 km hız bandında verimli devirde kalmak için ideal hem de motorun uzun ömürlü olması için mantıklı.

Hyundai markasını severim: Güney Koreli kardeşlerimiz kesinlikle kalite/fiyat konusunda iddialı araçlar üretiyor. Diğer model ve donanımlarını da beğeniyorum. Ancak bu zamanda 4 ileri otomatik vites seçeneğini artık rafa kaldırmaları gerektiğini düşünüyorum.

Hepinize kazasız, keyifli sürüşler dilerim.

Misafir-1520 31.10.2017 11:19

Her ne kadar yakıt tüketim ve hızlanma verileri birbirine yakın olsa da 6 vitesli aracın avantajı motoru yormamasıdır. Aracı ilk aldığınızda bunu hissetmezsiniz. 2 araç da çok güzel ihtiyaçlarınıza karşılık verir ancak yıllar geçtikçe 4 vitesli araçlar, verimli tork-güç devir bandında daha az gezeceği için kendilerinde sorun olarak daha çok:

Egzoz salım değerlerinin yükselerek daha çok sapması,
Motorun hararet yapma potansiyelinin daha çok artması,
Piston ve segmanlarına daha çok basınç binip motorun çatlaması,
Motor piston-gömlek yenileme işlemine(Rektefiye) daha çabuk girmesi riskleri daha fazladır.

Ben otobüs sahibi olan bir mühendisim. İşim icabı bende 4 ileri otomatik vitesli otobüsüm var. Şoförün ihtiyatlı sürmesine rağmen İstanbul trafiğinde aracın motor gömleğinde orta şiddetli çatlaklar oldu. Otobüsün egzoz salım değerleri arttı ve hararet sorunları baş göstermeye başladı. Evet birisi otobüs birisi araba ancak yine de çalışma mantığı aynı. Yani demem o ki bu devirde 4 ileri otomatik vitesli araçları almamanızı tavsiye ediyorum.

Opel Corsa bu bakımdan bana göre uzun ömürlülük konusunda daha üstün. Hyundai de ne kadar çok 4 ileri otomatik şanzuman üretmişse hala bu ürünlerin stoklarını eritmeye çalışıyor.

Misafir-2095 31.10.2017 10:26

Misafir-8074, ben Misafir-3597, 7-8-9 vites araçlar sürüş dinamiği olarak daha iyi ki lüks araç sınıfına baktığınız zaman 9 otomatikler kullanılır. Bisiklette de, boşuna 24 vites hatta 28 vites vs. yapmazlar. Dişli oranları daha fazla sayıdadır, buda size en doğru ve en ekonomik viteste aracınızı götürmenizi sağlar, uzun yolda da 7. vitese attığınız zaman araba bağırmaz devri 4-5 vitesli araçlara göre daha düşüktür, gürültü sizi daha az rahatsız eder.Birçok kullanıcı artık beş vites mi kaldı, bu artık çağdışı derken kısmen haklı, benim aracım beş vitesli düz şanzıman ben de altıncı vitesi arıyorum özellikle uzun yolda. ama eskiden iç vitesli araçlarda vardı orası ayrı, ama günümüzde de 3-4 vitesli araç almaya hiç gerek yok, imkanlar gelişmiş ve 6-7 vitesli araçlar uygun fiyata alınabiliyorken hele hiç gerek yok.

Misafir-7207 31.10.2017 01:01

Sayın misafir 5114 ; detaylı açıklama yapmak beni yoruyor açıkçası polo nun 7 vites olan versiyonu turbo.Yani düşük devirde makaimum torku üretebiliyor.Turbo araç farklı.Yaris te 7 vites demişsiniz.Yaris cvt şanzımanlı yani vites hiç yok.Sınırsız değişken oranlı.Yani contious variable transmission.O 7 vites dedikleri reel değil sanal oranlar.7.vites torku 5.vites torkununun hızlanması fln demişsiniz hızlanma apayrı bisey konuyla zaten alakası yok.

Misafir-8074 30.10.2017 19:49

Zayın misafir 3597; araç toplanması diye bir teknik tabir yok.Neyi kastediyorsunuz?aksa aktarılan tork nası yüksek tutulur onu mu kastediyorsunuz?Dişli oranı yüksek olursa dönme hareketini sağlayan dişlinin dönderilen dişliye oranı demektir.İlk vites oranı yüksek olursa mesela 5,01 ; 5 e 1 anlamına gelir.Dönme hareketini şağlayan dişli 5 birim , dönderilen dişli 1 birim olur.Motorun dönderme hareketi 5 birim olarak kabul edildiği için daha küçük hareketleri dahi iletim kabiliyeti artar.Bu sebeple yüksek dişli oranı cekis kabiliyetini artırır.Bu bisiklette de böyledir.Otobüstede böyledir.Otomobildede böyledir.Mesela bisiklette de iki farklı disli arasında oran artmışsa (çekis o kadar verimli olur.Tahminim şanzıman dişli oranı kavramının tam olarak ne olduğunu bilmiyorsunuz.Detaylı bilhi için son dişli oranı nedir ve ne işe yarar diyip arattırabilirsiniz.İyigünler. En nihayetinde 5 ilerinin ilk viteslerde çekişi 7 vitesten iyidir.

Misafir-3056 30.10.2017 19:07

Tüketimde 0.7 lt fark önemsiz, yani aynı tüketiyorlar diyebiliriz. Hızlanma da aynı diyebiliriz. O halde bu 6 vites neye yarıyor???

Misafir-5114 30.10.2017 16:00

Sayın misafir
bütün dünyadaki viteslerde birinci vites dişlisi en büyük olandır(son dişli oranı ve geri vites oranı ayrı konu) araba 6 -7 ileri olabilir. 7.vites torku 5. vites torkundan düşük de olabilir. Vites yükseldikçe hızlanacaksın diye birşey yok. Mesela 7. Viteste gaza hızlı bastığında araba hızlanmak için vites düşürür. Vites büyüdükçe belirli bir noktadan sonra arabayı ekonomik gidişe yönlendirir.Tabi bu söylediklerimi ekonomiklik üzerine kurulu araçlarda. En basit örnek adamlar poloya koymuş ,cvt li yaris i bile aralıklar ile 7 ileri yapmış.. yani olabiliyor kısaca.
Aslında dediğinizi anlıyorum. Birinci vites dişlisi büyük olunca o araç düşük beygirde nasıl o dişliyi çevirip yokuşta nasıl kalkış yapacak diyorsunuz ,bu nedenle birinci vites dişlisi büyük olamaz diyorsunuz. Dişli küçük olursa 6.7.vitese dişli oranı kalmayacak diyorsunuz ama 86 hp az bir güç değil ki. İş böyle olunca da ekonomik ve sessiz sürüşten vazgeçmiş olursunuz.kısaca araba 86 hp ile de daha yüksek vitesleri kaldırırdı bence.

Misafir-3597 30.10.2017 15:00

Misafir-7386, vites dişli oranlarının bildiğimiz bisiklet dişlilerinden ne farkı var anlatırmısınız? Bisiklette ne kadar çok vites olursa dişliler arasındaki rampayı çıkmamızı sağlayan oran o derece büyük olur ve rampayı rahat çıkarız, aynı şey araçlar içinde geçerlidir, üstelik bir alt vitese geçerken araç hemen bağırmaya başlamaz eğer 4 vites yerine 5 hatta 6, 7 vitesliyse araç kendini daha iyi toparlar ve daha az yakar gerekli ve çeşitli dişli oranları olduğu için.

Misafir-6977 30.10.2017 07:41

aynısının laciverti. al birini vur ötekine. hiç değilse hyundai' nin tamir bakım masrafı ucuz bari.

Misafir-7386 29.10.2017 02:01

Detaylı kıyaslama yapacak olursak araç kullanmayı ilk öğrendiğim araç easytronic d kasa opel corsa idi
Bu corsa sanırım tam otomatik.O corsa da iyi gitmiyordu.Bu corsa nın da 0-100 değeri yaklaşık 14 sn.Ayrıca opel in motorlarının verimli olmadığını düşünüyorum.Hyundai i20 hacim olarak c segmenti bazı araçları dahi aratmayacak kadar geniş.Sürüş keyfi çok güzel . Yakıt tüketiminden de birçok kişi memnun. Lpg taktırıp uzun süre gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Corsa nın bu haliyle bile ivmelenme değeri , motor gücü düşük iken lpg ile araç hiç gitmez. Hyundai i20 yi 39000 km kullanmış biri olarak tavsiye edebilirim. Son olaarak bir başka hususa dikkat çekmek isterim.Bu teknik bir konu.Bazı arkadaşlar b segmenti a seymenti 80 ,90 hp lik araçlarda 6 ileri 7 ileri vites istiyor.Ancak bu husus atmosferik araçlarda pek mümkün değil.Araç80 ps olup 7 ileri oldu diyelim ki?Aracın birinci vitesinin oranını , ikinci vitesin oranını nasıl ayarlayacaklar?80 ps lik motor ilk vitesteki oranın düşük oran olması gerekir 7 viyes yapılacaksa.O zaman atıyorum 2.85 oranında oldu birinci vites, araç yokuşyukarı yüklüyken hiç kalkış yapamayabilir ve ya motor sarabilir.Bu yüzden bu araçlarda 6-7 ileri vitesin olması çok sağlıklı değil.Siz teknik birikimi olmayıp kulaktan dolma bilgilerle değerlendirme yapanları değerlendirmeyiniz.

Hakan Dinçer 30.10.2017 07:31

Çok teşekkürler gerçekçi ve detaylı yorumlarınız için ben de bu şekilde düşünüp,bu ay çıkmadan i20 için kapora verdim.bir başka husus ise astra j ve k kasa kullanmış biri olarak opelin garanti sürecindeki servis ücretleri çok uçuk ve garanti 2 yıl.hyundai de garanti 5 yıl servis ücretleri makul.

Misafir-4118 28.10.2017 14:14

İyi ki üç vitesli yapmamışlar İ20'yi bu zamanda 4 vites araç mı kaldı, uzun yol da yapıyorsanız gidin altı vitesli almanı alın geçin.

Yeni Karşılaştırma Ekle