2017 Hyundai i20 vs. 2017 Dacia Sandero

profil
seninim3132

05.07.2017 09:06

peki vergi ve fiyatı devre dışı bıraksak hangisi ?
  • 2017 Hyundai i20 1.4 Style AT
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 4 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1368 cc
  • Beygir Gücü100 HP
  • Ort. Tüketim6.7 lt
  • 0-100 Hızlanma13.2 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8538 01.01.2018 17:14

Sandero teknik veriler anlamında fiyatından çok daha fazlasını sunsa da 2 araç arasında i20 lehine ciddi kalite farkı var. i20 dış tasarım çizgileri, iç mekan kalitesi, ince kokpit işçiliği, koltuklarının üstün kalitesi bakımından çok iyi. Gerçekten i20 donanım, tasarım ve kalite olarak üretilmiş bir araç. Dacia nın koltukları çok düşük kalitede kumaşa sahip, dış tasarım çizgileri adeta maliyeti düşürmek için hiçbir çekiciliği ve keskin hatlı saç tasarımı yok. Eğlence ve iklimlendirme ön konsol kalitesi asla i20 ile yarışamaz. i20 deki kaliteli bir araca biniyorsunuz izlemini Sandero da alamazsınız.

i20 nin handikapı motor teknik verilerinin biraz zamanın gerisinde kalması ama kalite olarak i20 de fiyatına göre uygun fiyatlıdır. Hatta birde bu araca cam tavan eklediğinizde harika bir araca dönüşür. Sanderolarda cam tavan alamıyorsunuz diye biliyorum. Ben de bu karşılaştırmada kalite ve tasarımdan dolayı i20 diyorum.

Misafir-7920 01.01.2018 15:51

sayın misafir 668, skoda fabia vw bünyesinden mütevellit daha kaliteli bir araçtır kabul ama fabia ne hyundai kadar donanım zenginliği konusunda bonkördür ne de dacia kadar uygun fiyatlı düşük işletim giderlidir. Kaldı ki sanderonun geri görüş kamerası özelliğinden bile alınır bu araç. günümüzde geri görüş kamerası hala lüks araçalarda veya c segmenti üst paketlerinde sunulan bir özellik. ayrıca sandero ve yeni gelecek duster modelleriyle beraber Dacia malzeme kalitesini ciddi şekilde arttırdı. mesala martta gelecek duster'ın iklimlendirme üniteleri d segmenti konsolu gibi oldu. keza eğlence ekranı kişiselleştirilip aynı zamanda aracın 4 bir yanından kamera görüntüsü almaya imkan veriyor. yine kapı kolları karbonfiber görünümlü döşemelerle kaliteli bir araç hissi yaratıyor yeni model dacia sandero ve duster lar. bana göre şu an fiyatını en çok hak eden araçların başında geliyor sanderolar. Buradaki sanderoya birde geri görüş kamera paketini alın vallahi şu araç çok özellikli hale gelir. Aracı çok övdüm hiç mi eksisi yok tabi ki var: örneğin arka camların açma kapamasını iklimlendirme panelinin altından yapılıyor. yani bütün araçlarda bu şoför kapısının kol dayamasında olur. sanırım dacia yetkilileri bir kablo çekmeyi fazladan maliyet olarak görmüşler :D bir eksi de aracın el freni ve kolçak kısmı biraz daha kaliteli yapılabilirdi. ama tabi 65bin lira artı 1800 liraya multimedya geri görüş kamera aldığımızı düşünerek turbolu otomatik arabaya da haksızlık etmeyelim. son olarak dacia sandero bana kalırsa bu özelliklerine göre harika. Hyundai i20 de malzeme kalitesi daha yüksek ve tasarımı daha albenili bir araba. ama i20 lerin rekabet için atmosferik, 1.3 lt aşağısı vergili bir 6 ileri otomatik vites yapmaları gerektiğine inanıyorum. ben, geri görüş kamera paketli dacia sandero alın derim.

Misafir-5290 01.01.2018 08:20

vallahi teknik özellikler kısmında daçya resmen üstün gelmiş. 10 kuvvet daha az olmasına rağmen daçya ortalama 2 lt daha az yakıyor, üstüne hızlanması da daha iyi! anketi yapan arkadaş vergi hariç dediği için daçyanın vergi avantajına hiç girmiyorum..:D i20 nin malzeme kalitesi daha iyi olabilir ama daçya da kendini çok geliştirdi. malzeme kalitesi fiyatına göre iyi. ben de daçya diyorum

Misafir-5730 31.12.2017 22:34

İ20 gibi 4 vitesli kaç araç var örnek verir misiniz? Kendi segmentinde bile en az 5 vitesli araçlar. Vites sayısı arttıkça araçlar pahalanır ve bu boşuna olmaz. Vites sayısı arttıkça verim artar. Uzun yolda araç daha az bağırır. 5 vitesli aracımı satıp 6 vitesli araç aldım. Önceki aracım atmosferik benzinli, şimdiki turbo dizel. Arada dağlar kadar fark var inanın(tabi aşırı beslemeli olması ayrı konu). Yeni C segmenti araçları niye artık hep 7 ileri otomatik, en kötüsü 6 ileri...

Misafir-9096 31.12.2017 22:23

niye mühendis kardeşimizi bilgisi olmadığını söyleyerek küçümsüyorsunuz??? ya da hangi karşılaştırma veya araba yorumunda bunları konuştunuz keşke bunu da söyleseniz de biz de oraya bakıp eğer eksik bir şey varsa bizler de çorbada tuzumuz olur misali bir şeyler yazarız bildiğimiz kadarıyla. bence birbirimize saldırmayalım, kırılmayalım ve küçümsemeyelim, bu işi tekniker, teknisyen ve de tabi ki mühendis arkadaşlarımıza bırakalım. karşılaştırmaya gelecek olursak ben 4 ileri vites konusunu bilmiyorum ama bence i20 almak daha mantıklı malzeme kalitesinin yüksek olduğunu düşünürsek ama tabi bu ekonomi bütçe olayı. 8 bin lira da azımsanmayacak bir para. bence durumunuz varsa i20 ama daha mütevazi bütçeniz varsa i20 almalısınız mutlu yıllarınız olsun

Misafir-7222 31.12.2017 20:27

Ortalama 6.7 tuketen B sinifi arac... biz 2018 e girerken bu tuketim 2008 de kalmis...

Misafir-668 31.12.2017 18:54

skoda fabia 1.0 dsg öneririm. ikisinden daha iyi.

hyundai: motor hacmi daha fazla, dacia'dan daha pahali, daha fazla beygir olmasina ragmen daha hantal ve daha fazla yakiyor

dacia: daha ucuz, motor hacmi daha düsük, beyir gücü daha düsük olmasina ragmen hem daha az yakiyor hem daha iyi performans veriyor. motor hacmi düsünülürse vergisi bir 400 lira daha ucuz.

bunlarin disinda malzeme kalitesi hyundai'de daha iyi. bluetooth, start stop özelligi dacia'da var. hyundai de yok.

sonuc: ikisini de almam fabia'ya bakinca ama eger bir tercih yapacaksam dacia olur. renault parcalari bakkalda bile bulunur. servisi daha ucuz.

Misafir-6825 31.12.2017 17:53

Dostum 4 ileri otomatik bu araca yakışmıyor diyenleri eleştirmişsin ancak hyundai bu araca seneye dct vitesini koyduğu zaman da görüşün değişecek mi merak ettim

Misafir-1337 31.12.2017 17:02

sayın 8739, neden birbirine rakip olmasın bu araçların kullanım amaçları ikisininde aynı olup b segmentinde yeralmaktadırlar. boyutları hemen hemen aynı, yakıt türleri aynı, otomatik. fiyatları farklı o da malzeme kalitesinden dolayı olduğundan. sorumuz burada aslında 8 bin lira farka malzeme kalitesine değer mi? bunun kamuoyu yoklamasını yapıyoruz. anketi yapan arkadaşın da eline sağlık gayette karşılaştırılarbilir aynı segmentteki arabalar

Misafir-1663 31.12.2017 16:57

kesinlikle 4 ileri diye satılan otomatikler, KÖTÜDÜR değil KÖTÜ ! Ayrıca bu bir iddia değil tecrübe edilmiş gerçek. 8739 un dediği gibi "Motor-araç kütlesi ve kütle dağılımı-jant ebadı-aracın ağırlık merkezi-aracın kullanım amacı gibi kriterlere göre şanzıman kademesi belirlenir" katılıyorum. ancak bu şekilde belirlenmesi kötü hatta 5 para etmez gerçeğini değiştirmiyor. banane kütlesinden jantından ben sunduğu konforuna bakarım, ve 4 ileri alacağınıza manuel alın emin olun daha rahat edersiniz. yani 4 ileri otomatik denilen şanzıman otomatik bile sayılmaz öbür oto lara hakaret :D

Misafir-8774 31.12.2017 16:56

bn de hyndai seven birisiym ama siz galiba hyundade çalışan birisiniz. çünki bütün arabalar artık en az 6 vites yapıyor. hani 5 vites yapan da maliyeti düşürmekten dolayı yapıyo. zaten 5 vitesli araçlara baktığınızda hepsi ucuz c segmentinin baz modelleri (megane, focus vs) veya burada sanderodaki gibi 5 vitesli otomatik ama sade bir hyunda kaldı 4 ileri yapan. belki de 3 vites de yapabilirler sayın misafir 8739un dediklerine göre. neyse ben de tercihimi söyleyeyim bu karşılaştırmada: bn de daçya sandero diyorm.

Misafir-2316 31.12.2017 16:18

8739, madem sizin bu konuda teknik bilginiz var o zaman şu soruları da cevaplamanızı istiram edeceğiz. örneğin hyundai i10 1.2 elite at 4 ileri otomatik vites modeli 1036 kg ağırlığıyla şehir içi 7.4 lt yakmaktadır. honda jazz 1.3 premium at 6 ileri otomatik vites modeli 1170 kg ağırlığıyla şehir içi 5.5 lt yakmaktadır. şimdi honda jazz ın motoru daha büyük ve yaklaşık 150 kg daha ağır olmasına rağmen nasıl motoru büyük olan honda jazz yaklaşık 2 lt daha az yakıyor? honda'nın motoru belki daha iyi olabilir veya başka bir teknolojiyle çalışıyor olabilir kimbilir ama 6 ileri şanzıman'nın hiç mi önemi yok acaba? veya 1.0 lt motorlu 7 ileri otomatik skoda fabia şehir içinde 5.4 lt yakmaktadır ağırlığı hyundai den yine daha fazla olmasına rağmen. hyundai nin ne yazık ki 4 ileri vitesli modellerinde özellikle şehir içi yakıt tüketimi görüldüğü üzere rakiplerinden azımsanmayacak kadar daha yüksektir. aynı durum hyundai grubundaki kia için de geçerli... a segmenti, ufacık 1.2 lt picanto otomatiğin bile 7 lt şehir içi ortalaması var hatta picanto nun altındaki yorumlarda da söylenmiş 800 kg lık araca 1.2 lt motorla nasıl 7 lt yaktırılır daha sonra çağdışı bir şanzımanla yapılabileceğini başararak... şeklinde ironi de yapılarak başka arkadaşlar da dile getirmiştir. ama ne hikmetse 6 ileri i30 ların şehir içi yakıt tüketimi diğer araba markalarıyla rahatlıkla rekabet edebilmektedir. buna ne dersiniz gerekçesi hakkında nasıl bir açıklama getirirsiniz?
bu siteyi profesyonel olarak 25 yıllık direksiyon sallayan birisi olarak yıllardır takip ederim, bu arada o muhabbete ben de tanık olmuştum. vallahi mekatronikçi arkadaşımız doğrulardan bahsetmiş. merak eden arkadaşlar bu siteye ait olduğu için bağlantıyı vermekte sakınca görmüyorum "http://www.arabalar.com.tr/2017-hyundai-i20-mi-2017-opel-corsa-mi-1630" arama motoruna karşılaştırması yazarlarsa gayet aydınlatıcı bir konu kimin haklı olduğunu yazıları okuyarak kimin bilimsel bir şekilde örneklerle anlatıp gerçeği aydınlatmaya çalıştığını göreceklerdir. evet bunun haricinde karşılaştırmaya gelecek olursak 2 araba da fiyatına göre güzel dolayısıyla fiyatlara göre burada kazanan veya kaybeden yok... mutlu yıllarınız olsun...

Misafir-8739 31.12.2017 15:24

Yine aynı 4 ileri kötüdür iddiası:D.Otomotiv sektöründe 4 ileri kötüdür 6 leri çok iyidir yok 7 ileri fena değildir 9 ileri müthiştir gibi tabirler doğru tabirler değil.Motor-araç kütlesi ve kütle dağılımı-jant ebadı-aracın ağırlık merkezi-aracın kullanım amacı gibi kriterlere göre şanzıman kademesi belirlenir.B segmentinde turbosu olmayan araçlar 6 - 7 ileri otomatik olduğunda çekiş problemi yaşatıyor.Ben i20 kullandığım dönemde arkadaşımın biri 1.2 essentia corsa sını satmaya karar verdi i20 nin çekişini görünce.Bunun teknik sebeplerini daha evelki bir tartışmada mekatronik mühendisi olduğunu
söyleyen ancak otomotiv hususunda pek bilgisi olmayan bir arkadaşımıza detaylarıyla izah ettik.Bunlar teknik konular arkadaşlar.İ20 yi tavsie ederim.Bütçesi elvermeyen elbetteki stepway alabilir ancak bunlar çokta birbirine rakip araç değiller sadece kağıt üzerinde rakip gibi değerlendirilebilirler.

Misafir-9250 31.12.2017 11:51

i20 sanderodan daha kaliteli bir araç ama onun da eksikleri yok değil. mesela marka algısını son yıllarda çok yükselten hyundai ye 4 ileri otomatik vites yakışmıyor ayrıca artık devir ekonomi devri dolayısıyla i20 ye bir 1.2 lt atmosferik(maliyet uygun olsun diye turbo değil) 6 ileri otomatik vites yapmanın zamanı geldi. belki bir sonraki i20 kasasında bunları yapacaklar. sandero tam bir fiyat performans arabası hatta geri görüş kamerasının olması çok güzel yenilikler, en ucuz arabanın böyle özellikler sunması kuşkusuz diğer firmalara da bir mesaj niteliğinde olacaktır. ama yine de bence eğer aracı alıp en az 7-8 yıl kullanılacaksa biraz da göze hitap eden bir malzeme kalitesinde olmalı diye düşünüyorum. eğer 7-8 bin lira fazla verme durumunuz varsa i20 alın derim ama sandero da alsanız asla pişman olmazsınız diye düşünüyorum.

Misafir-9308 30.12.2017 11:28

Dacia aracı biraz yükseklere çıkarmak, ı20 ye haksızlık olur.

Misafir-5237 30.12.2017 11:04

2 araba da gayet güzel araçlar ama neredeyse 2 litrelik bir karma yakıt tüketimi farkı var. ayrıca sanderonun vergi avantajı var. dacia eskisi gibi sadece bir kasa bir motor şanzımanla a noktasından b noktasına ulaştırayım amacında değil. mesela konfor olarak(aslında bana göre bütün araçlarda güvenlik paketinde sunulması gereken bir özellik ama hala araç üreticileri bunu teknoloji olarak yüksek fiyatlı araçlarında satıyorlar) artık sanderolarda geri görüş kamerasını bile alabiliyoruz. bana göre 8 bin lira fazla vererek i20 de sahip olduğunuz özellik, malzeme kalitesinin artıyor olması.

şu durumda, bence, 2 aracın da direksiyonuna oturun, gerekirse test yapın. elbette malzeme kalitesi anlamında i20 daha üstün olacaktır ama sandero da fiyatını sonuna kadar hak ediyor. Sonuç: 2 aracı da yerinde görün 8 bin lira fazlaya malzeme kalitesi daha iyi olan i20 mi yoksa sandero, kalitesine göre harika fiyata satılıyor mu sorularından birine evet diyip tercihinizi yapın.

Misafir-7098 29.12.2017 20:01

hayır efendim stepway çok üstün.neden mi ? çok az yakan 4 yıldız almış start&stop , hız sabitleme abs esp asr vs...bir araçta olması gereken donanımlar var.ve üstüne arada 8.500 tl bir de fark varken elbette stepway alırım.bir de arkasında reno gibi güçlü bir marka var.bakımları hesaplı parçası çok ucuz ve heryerde bulunabiliyor.

Misafir-3722 30.11.2017 19:30

i20, sandero ile rakip değil.i20 çok üstün.Eğerki sandero stepway gibi biraz da yerden yüksek bir araç isterseniz i20 active modeline bakabilirsiniz.Ancak bu durumda da zaten i20 ile sandero arasında bulunan bariz kalite farkı bir fersah daha açılmış olur.:D

Misafir-4595 30.11.2017 15:28

Sandero tırın arkasından çarpınca cama kadar girmiş acaba aynı hızda i20 çarpınca sadece tamponu mu eziliyor test lazım, sandero tam anadolu arabası köylere falan iyi gider altı yüksek hem şehir içi hem arazi için ideal.

Misafir-437 30.11.2017 09:36

sandero da görunum yukseklik vb. etkenler daha önde

Misafir-3984 10.07.2017 10:54

renault grubu formula 1 de de yarışabilen nadir firmalardan biridir (sadece küçük hacimli dizel değildir işi)

Misafir-9456 09.07.2017 20:06

6155 haklılık payınız var ama dacia ile kia kıyaslanamaz bence. Bu sektörden iyi anlayanlar renault/dacia grubunun düşük hacimli dizel motorlar üreten bir firmadan ötesinin olmadığını iyi bilir.

Misafir-6155 08.07.2017 11:39

Misafir-6937 i20 de çok güvenlikli bir araç sayılamaz. ncapten 4 yıldız almış bir araçtır. hava yastıkları yetersizdir.

Misafir-3475 08.07.2017 10:42

tırla çarpışınca her araba turşu olur. İki araba da iyi, ikisi de çok tutuluyor. Evet i20 daha iyi ama Dacia da f/p aracı.

Misafir-6937 07.07.2017 14:33

sendoro geçen bir tırın arkasına girdi araç arka cama kadar ezildi tabi karar sizin i20 nerdeee sendoro nerdee bide sendoraya oy atanlar var

Yeni Karşılaştırma Ekle