2017 Honda Civic vs. 2015 Opel Insignia

profil
irfan kaymakçı

18.06.2018 21:54

2 ARABADAN BİRİNİ ALACAĞIM KONFOR VE YAKIT ÇOK ÖNEMLİ

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2015 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo AT
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Dizel
  • Vites Tipi 6 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1598 cc
  • Beygir Gücü136 HP
  • Ort. Tüketim5.0 lt
  • 0-100 Hızlanma10.9 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8746 24.11.2018 19:07

Sayın görkem öge fiat 500x gibi , mini cooper gibi alfa romeo mito gibi istisnai birkaç örnek dışında segment atlanıldığında bal gibi hem aks mesafesi hem işçilik hem malzeme kalitesi artar.Polo ile fiat egea yı kıyaslamışsınız lakin örnek isabetsiz bir örnektir.Vw polo b segmenti olmasına rağmen fiat egea ise c segmenti gözükmesine rağmen polonun daha kaliteli iç mekana sahip olması segmentler arasında işçilik farkı olmadığından değil , vw nin genel olarak mazda ile birlikte işçiliğe özenen marka olmalarından ve biraz daha prestijli olmalarından ötürüdür.Showroomzde octavia ile superb , jetta ile passat , corsa ile astra vs araçları tenkit ederseniz bu araçların arasında segment farkına istinaden hemen hemen her açıdan fark vardır.Ancak tabiki bu düşük segment araç alınmaz anlamına gelmez.
Insignia ile civic rakip değildir.Civic in işçiliği , malzeme kalitesi civic i incelediğimde golf ten sonra bana yeterli gelmemiştir.Bu yüzden başka araç satınaldım.Tabi ki beklentiler değişebilir benim yeterli görmediğim birbaşkasına göre tercihbsebebinolabilir.İkiside 2.el olarak düşünüldüğünde kalite-prestij beklentisi olarak elbette insignia tercih edilmelidir.

görkem öge 24.11.2018 14:35

Şimdi arkadaşlar... Bu tip, farklı sınıflardan araçların karşılaştırılması durumunda göz önüne alınması gereken bir nokta var: Biraz lafı uzatacağım ama keyifli bir sohbet bu bence: Normal şartlarda otomobillerin kaliteleri, en azından malzeme kaliteleri, ait oldukları sınıfları ile paralel biçimlenirdi önceden. 80lerde 90larda böyleydi bu. Yani atıyorum 90 model bir Opel Corsanın malzeme kalitesi, Ford Escorttan geride olurdu. Otomatik olarak bu yargıya varabilirdiniz çünkü Escort C, Corsa B sınıfı bir araç. Ancak 2000li yıllarda bu yapı değişti. Hatta bu değişimin öncü markası Mini Cooperdır. Normalde 1959 üretilmeye başlanıp kendine has tasarımı ile hayran kitlesi edinen Mini Cooper B segmenti bir araç boyutlarında ve özelliklerindeydi. 2000lerde BMW tarafından satın alınınca ki Mini Cooper, B segmenti bir araç boyutlarını değiştirmedi ama malzeme ve işçilik kalitesini D hatta E segmenti araçların seviyesine çekti. BMW burada cesur ve ilginç bir tercihe imza attı ve başarılı oldu. Tasarımda da benzer tavrı uyguladı. Bugün Mini Cooper sınıfsız bir araçtır. Boyut iç hacim olarak falan B ya da C segmenti iken tasarım, malzeme kalitesi falan daha üst sınıftaki araçlara benzerdir. Neyse... Özetle, günümüzde araç sınıfları kalite anlamına gelmiyor. Polo B segmentidir ama malzeme kalitesi, C segmentindeki Egeadan çok daha iyidir. Ve C segmenti en sıkı rekabetin olduğu sınıf olduğundan C segmenti araçlarla D segmenti araçlar arasında kalite farklı kalmadı gibi bir şey. Yakınlar yani... Bugün Golf, Astra, 308, Leon, Guilietta, Focus, hepsi malzeme ve işçilik kalitesi olarak gayet iyidir. Burada fark, boyutlar, ağırlık ve bu kriterlerin ortaya çıkardığı güven ve freahlık hissidir. Kalite olarak çok farklı olunmasa da en vasat orta sınıf araç yine de bu araçlardan daha ferah, geniş, güvenli his verir. YAni Civic, daha yeni bir üretim olduğu için İnsigniadan daha çağdaş ve şık tasarım sunar. Malzeme ve işçilik kalitesi olarak da orta sınıf İnsigiadan asla geride değildir. Ama İnsignianın yolda gidişi, yol tutuşu, genişliği ferahlığı Civicte yoktur. Bu noktada ortaya tercihler çıkar. Kimi sürücüler büyük geniş araçları sever. Kimi illa buna ihtiyaç duymaz. Hatta bilirsiniz kimileri de 10 yıl yaşlı bile olsa Mercedes BMW AUDİ tercih eder. Yani 2017 Cİvic mi, 2014 Mondeo mu ya da 2009 Mercedes E serisi mi sorusu gayet zor bir sorudur ve tamamen tercih meselesidir. Dediğim gibi daha üst sınıf araç daha güvenli bir yol hissi, daha oturaklı bir yapı, daha ferah iç hacim vs.sunar. Daha yeni araç da daha şık tasarım, daha çağdaş bir his, daha yeni teknolojiler sunar. Herkes kendi değerlerine göre tercih yapar...

Misafir-5816 23.11.2018 22:02

otomatikse sağlamlıkları, sorunsuzlukları ve dayanıklıklarıyla kesinlikle honda ve diğer japonlar tercih sebebidir.

Misafir-6313 23.11.2018 15:22

2127
Hondanın tüpü fabrikasyon değil ama fabrika da üretilen araçların bir çok parçası lpg ye özel uyumlu üretiliyor. Hatta honda Türkiye nin başında kişi lpg onda olarak anılıyor. Çünkü onun çok uzun süren çalışnası ile hondalar lpg ye uygun hale getirildi ve Türkiye için yaptı bu çalışmasını. Kendisine teşekkürlerimizi sunalım.

Misafir-1044 23.11.2018 08:30

misafir 2127 hondanın tüpü Türkiyede takılıyor derken araçda Türkiyede üretiliyor farkındamısın.. sanki araç yurt dışında üretiliyormuşda tüpü burda takılıyormuş gibi yazmışsın biz bu aracı 20 yıldır kullanıyoruz lpg de benzine göre elbet düşecek performansı ama abartılacak kadarda deil hangi araç olursa olsun düşerde zaten..

Misafir-608 23.11.2018 00:11

Honda daha sorunsuz kesinlikle

Misafir-2127 22.11.2018 23:43

İki sedir insignia kullanıyorum seri ve güven veren bir araç yakıt karışık normal kullanımda yedi litre aracım otomatik hondanın tüpünü türkiyede takılıyor yani fabrikasyon değil perfermans bayağı düşüyor kullandım biliyorum

Misafir-8153 20.06.2018 23:33

Konforda insignia bir tık önde, yakıta CİVİC iki tık önde :) Yeni Civic i kullanırsanız eğer fark edersiniz ki en az bu kasa insignia kadar kaliteli bir otomobil
Haa eksikleri yok mu, var elbette. Nihayetinde 320 Nm tork nere 160 Nm nere :) Ancak Insignia daki şanzıman eski teknoloji ile üretilmiş bir tork konvertörlü şanzıman olduğu için konfor konusunda cvt'nin gerisinde kalabilir. Süspansiyon konforunda insignia daha başarılı, daha iyi darbe emiyor. Ancak yol tutuş CİVİC ten yana. Tavsiyem aralarında bu kadar az fark varken yeni ve güncel modeli almanız. Yani burada civici öneriyorum.

Misafir-9317 20.06.2018 20:18

Ben, kişisel olarak fabrika çıkışlı LPG, dizel ayrımı yapmam. Ama bence gelecek ay gelecek olan Civic i-dtec 9 ileri otomatik vitesi de denemek lazım gerektiğine inanıyorum. Tabi fiyatı ne olacak ne kadar daha fazla vereceğiz bu da önemli bir konu. Malum döviz çok arttı.

Misafir-2886 20.06.2018 18:26

Temmuzda otomatik honda gelecek diye biliyorum hatta yanlışım varsa düzleltin zf şanzıman ile gelecek deniliyordu

irfan kaymakçı 20.06.2018 11:34

Arkadaşlar civici dizel alabilirsin diyorsunuz da dizel olan otomatik değil ben otomatik olsun istiyorum

Misafir-9393 19.06.2018 22:56

B, C ve D segmenti araçları birbirleriyle karşılaştırıldığında C segmenti araçlarının en iyi fiyat performans aracı olduklarını düşünüyorum. B segmenti araçların üzerine 10-15 bin lira daha fazla koyup büyük hacim ve daha fazla donanım sunan C segmenti almak daha mantıklı. Öte yandan D segmenti araçları yüksek vergi dilimine girdiğinden biraz dolu bir D segmenti aldığınızda fiyatlar bir anda 200 bin liralara çıkıyor. Demem o ki, C segmenti araçları diğer segment araçların sunduğu para karşılığı özelliklere göre diğer segment araçlara göre 1-0 önde başlıyor.
Şimdi karşılaştırmaya gelelim.
Eğer yeni kasa Insignia ile karşılaştırsaydınız ve para sizin için sorun değilse ben Insignia tercih edin derdim. Çünkü, ülkemizde şu an D segmenti içinde güncel kasa olan Isignia'nın en iyi araba olduğunu düşünüyorum. Ama önceki kasa Insignia ve mevcut kasa Civic arasında ben Civic tercih edin derim. Bence fabrika çıkışlı Civic LPG'yi alın kafanız rahat bir şekilde dizelden ucuza yol alın. LPG'li araç tercih etmeyen birisi ise dizel Civic'e de bakabilir. Sonuç olarak ben, mevcut kasa Civic'i önceki kasa Insignia'ya tercih ederim.

Misafir-779 19.06.2018 22:39

İki aracıda kullandım.tercihim civic RS paketini alırsanız sizi hiç üzmez ki hala altımda civic rs var ve 2018 modelini aldım çok iyi

Misafir-9213 19.06.2018 22:13

büyük geniş malzeme kalitesi yol tutuşu motor gücü daha iyi olduğu için insignia

yağız35 19.06.2018 18:46

konfor olarak ve rahatlık olarak insignia

Misafir-992 19.06.2018 16:08

Ekonomi ve motor önemli dersen 1.6 dtec civic ,prestij ve kaborta dersen insignia.

Misafir-3199 19.06.2018 15:19

neden edelim ki? konfor mu, yakıt ekonomisi mi, sınıf farkı mı, kalite mi, performans mı, güvenlik mi, civic hangi konuda üstün ki? ha civic mi astra mı derseniz o zaman durup düşünürüz elbet, fiyatlarını bilmiyorum ama yakınsa bence çok abes bir karşılaştırma olmuş. tüplü c segmenti bir araç ile dizel d segmenti bir araç? tabi şimdi civic fanları hücum edecek biliyorum ama onlar zaten civicin, mercedesten audiden falan daha iyi bir araç olduğuna inanıyorlar zaten, o yüzden söyleyecekleri şeyler de çok anlamlı gelmeyecek.

irfan kaymakçı 19.06.2018 14:07

arkadaşlar neden civici tercih etmediğinizi öğrenebilir miyim

Yeni Karşılaştırma Ekle