2017 Ford Focus vs. 2017 Toyota Corolla

profil
d ribas 10

18.07.2017 16:34

fiyatlar çok yakın biliyorum güçleri ortak değil ama bu kararınızı etkiler mi

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-69 20.11.2017 11:33

dizeller arasında tercih yapılacak olursa tercihim focustan yana olur, focusun artısı motor gücü ve hızlanma seviyesi ile corollayı madara eder, aynı zamanda arka süspansiyonda kullanılan bağımsız süspansiyon da sportiflik ve güven adına yine bir (+) artı puan daha yazdıracaktır. Bunların dışında benzinli tercih edilecekse corollanın benzinli motoru daha iyi , ayrıca lpg ye de daha uyumlu olduğunu duyuyorum. yani benzinli karşılaştırmada ise bu sefer toyotaya bir tık fazla puan veririm.

gülabi ayhan 12.08.2017 18:12

12.08.2017 günü ikisinide test ettim.
ilk önce saatli randevu olması münasebetiyle focusla test sürüşüne çıktım.
Ama genel olarak ikisini karşılaştırmalı izlenimlerimi aktarmaya çalışacam.
1. focus ful+ful vites geçişleri ve hertürlü hızlanmada (ilk kakış, ara hızlanmalar v.s) coralaldan çok çok üstün. ön park sensörü ve yandan araç yaklaşımlarında uyarı vermesiyle focusu çok beğendim.
2.yaşam alanı olarak coralla daha geniş ve arka diz mesafesi daha iyi. sürücü oturma pozisyonu bu kişiye göre değişir, kendimi daha rahat hisettim. Ama buna rağmen dikiz aynasından araç arkası konrol edildiğinde focus daha iyi izlenme ve genişlik varmış gibi geldi. coralla geniş ve ferah görümüne rağmen yüksekliği az tavan basıkmış gibi bir hava verdi.
3. corallada bagaj açma ve yakıt depo kapağı açma düğmelerinin yerini beğenmedim ve yadırgadım. çünkü orası çok kir toz herşey topluyor ve temizlemeside bir okadar zor.
3.corallayla yola başladım adeta yola yapışmış gibi geldi. Direksiyon tepkileri ikisininde iyi.
4.Karar vermek gerçekten zor olsa da, öncelikle test etmenizi, tatmin oldıysanız birer günlük kiralayıp test ettikten sonra karar verilebilir.
5. benim kararım focustan yana.

Misafir-3345 01.08.2017 19:39

misafir 6862 japonlarin boy ortalamasi bizim ulkemizden fazlami ki corollaya o genisligi veriyorlar

Misafir-6862 01.08.2017 16:42

focusun motor performansı ve yol tutuşu sınıfısın bence en iyisi. kullanmadan yorum yapanları anlamak mümkün değil gerçekten. dar diyenler için soruyorum ülkenin boy ortalaması ne allah aşkına ya . herkes 1.90 sanki boyuu :) araba öyle rahatsız edici dar değil. vites geçişleri iyi . corolla sadece yumuşak süspansiyon sistemi ile önce ancak yol tutuş focusa yaklaşamaz hele o motoru evlerden ırak olsun. sanki focusta beygir corollanın motorunda eşşek var . focus derim ben. Ben yıl sonu alıcam nasip olursa focus. Dinamik sürüş özellikleri süper yol tutuşu ile tercih edilesi bi araç. Yakıt tüketimi kişiye göre değişir ben yediden aşagıya düşemem sanırım. golf 4 golf beş focus 2 alıp kullandığım arabalar . yol tutuş çok güzel gerçekten. Bir de bence o kadar sert değil süspansiyon sistemi yani küt küt değil öyle tatlı sertlik var hepsi o. Karar sizin Allah kaza bile vermesin.

fatihh61 18.11.2017 21:52

sınıfının en iyisi derken sen galiba egeayı octaviayı astrayı unuttun hayırdır egea octavia astra golf dururken focus ne

Misafir-2315 22.07.2017 21:09

Konuyu anladım arkadaş. Dediğim gibi bazı insanlar C sınıfı ve full araba istiyorlar. 50 yıl ve Titanium en dolu versiyonlar, üstelik dizel. Bu yüzden pahalı zaten. 62 bine de Corolla var 115 bine de. Hepsinin de alıcısı var.

Misafir-5694 22.07.2017 18:34

arkadaş sen konuyu anlamamışsın galiba, kimse c yada b gereksiz demiyor ki, bu paraya çok diyorum sadece. ha senin için pahalı olmayabilir, ona bir şey diyemem tabi.

Misafir-6666 22.07.2017 14:18

Peki kişi gençse, minyonsa, bayansa ne yapacak D sınıfı arabayı?D sınıfı arabayı park zorluğu var, yoğun trafikte kullanım zorluğu var. Aksi takdirde firmalar hep D sınıfı üretirdi, hiç C, B üretmezlerdi. Avrupa büyük şehirlerde hep B sınıfı, nadiren C sınıfı kullanılıyor (D sınıfı hiç görmedim neredeyse).

Misafir-4955 22.07.2017 11:54

numeric arkadaşım,
ben de focus kullanmış biri olarak kesinlikle seninle aynı fikirdeyim, focus kesinlikle çok iyi bir araba. ancak senin beğenmediğin d segmenti araçlarla maalesef ne konfor ne kalite anlamında aynı düzeyde değil. sen hangi d segmenti araca baktın bilmiyorum ama mesela 124 bin lira civarındaki süperb 1.4 tsi style dsg aracı ile yukarıdaki 120 binlik focusu bir karşılaştır bu siteden, kalite konfor bir yana donanım olarak bile en az (piyasaya göre) 10 bin liralık bir üstünlük görürsün. yakıt tüketimine girmek istemem, misafir 4771 bunu çok güzel özetlemiş zaten. (hoş onu da eksilemişler neden anlamadım, hesap yapmış, yorum yapmamış ki adam!)

numeric 22.07.2017 21:41

Galiba yazımı yanlış okumuş veya yanlış anlamışsınız. Tekrar okursanız ben şu anda yaklaşık bu bütçe ile araba alacak olsam zaten D segmenti araç tercih ederdim diyorum. Benim tercih etmem dediğim araçlar C segmeti muadili benzinli SUV araçlar (kodiaq, ionic, quasqhai gibi) ki bu bütçe ile benzinli versiyonları alınıyor. Benzinli bu tür SUV almam, yüksek donanım seviyeli dizel C alırım daha iyi diyorum. Ama yukarıda belirttiğim gibi tekrarlıyorum bu bütçem olsa az kullanılmış ikinci el bile olsa D segmeti araç alırım diyorum.

murat ERDOĞAN 23.07.2017 02:10

o yakıt tüketimini gerçekleştir. sonrada arabaya biniyorum de. madem basmayacaksın turbo motor almanın anlamı ne? git 1.0 polo al o zaman turbosuz.o daha az yakar.
focusu alan adam yol tutuşu istiyorum diyor. yol tutuşu demek yüksek hız demek. yüksek hız demek yakıt demek. o focusun kullanıldığı gibi superb yi kullanın en az 2 katı yakar.

numeric 23.07.2017 23:29

Murat Bey'e katılıyorum. Zaten Focus dizel kullanıcısıyım. Focus'tan alacağınız sürüş keyfi, yüksek hızlardaki yol tutuş ve stabilite çok başarılı. Ancak aile için görece daha güvenilir denebilecek ikinci el ve benzinli de olsa premium bir d segmenti (BMW 3, Audi A4, Mercedes C) tercih edilebilir diyorum. Aksi takdirde Dizel titanium paket Focus'un yol tutuş, stabilite ve sürüş keyfi olarak rakibi yok hele ki o SUV tabir edilen (kodiaq, ionic, CHR falan) yanına yaklaşamaz.

Misafir-4771 21.07.2017 12:33

bilgi: (benzinli-dizel kıyaslaması, yılda 15 bin km için)
dizel araç ortalama 5,5 litre benzinli ise 7 litre yaksın. bu durumda bir yılda 825 litre mazot yada 1050 litre benzine ihtiyacın var demektir. güncel yakıt fiyatlarına göre 825*4,48=3696 TL mazot yada 1050*5,12=5376 TL benzin parası ödersin. bu da yılda 5376-3696=1680 TL'lik bir fark yaratır. dizel bakım masrafı yaklaşık 200 lira fazla olsa, benzinli (1.0 ya da 1.2 TSİ,Ecobost,TCe vb) vergi farkı da 389 lira az olsa, sigorta ve kasko fakı da 200 lira olsa toplamda dizel aracın yıllık maliyeti 789 lira fazla yapar. 1680-789=891
SONUÇ: dizel araç yılda 891 hadi 1000 TL olsun daha avantajlı olur.
(not: örneğin, Focus1.0 ecobost otomatik 104 bin- focus 1.6 tdi otomatik 119 bin, yani fark 15 bin.
takdir sizlerin...)

Misafir-9280 21.07.2017 10:31

İki araçta çarpışma testlerinde iyi puanlar almış güvenli araçlar. Sorunsuzluğuyla Toyota, sağlam kasasıyla Ford, ün yapmış markalardır. Kısacası iki araçta iyi. Bence tercihinizi hangi araçta daha çok özellik varsa ona göre yapın.

Misafir-4833 20.07.2017 17:52

o senin boş dediğin d segmenti araç bunlardan daha dolu ve daha kaliteli, içine bin anlarsın.ben de c segmenti kullanıyor ve seviyorum ama ne benim aracım ne de bir başka araca asla bu parayı vermem. ha ama para önemli değil diyorsan bilemiyorum tabi. ama aynı donanıma sahip 80-90 bin civarı bir sürü benzinli c sınıfı araç var. 20-30 binlik yakıt farkıyla 10 yıl gidersin. gerçi para önemli olmasa gerek ya neyse. herkesin fikri kendine elbet, saygılar. bu arada bu kadar eksi yediğime göre 120 bin çok para değil diyorsunuz yani öyle mi?

Misafir-2961 20.07.2017 16:04

Herkes 2. el araba sevmez, herkes D sınıfı, SUV da sevmez. Sevse de bu paraya baz ve boşunu alır. Bazı insanlar da sıfır km C sınıfı severler.

Misafir-251 20.07.2017 11:51

120 bine c segmenti orta sınıf bir araç almazdım. bir suv(kuga,kodiak, hyundai ionic vb.), bir d segmenti(süperb, insignia vb.) hatta ikinci el temiz premium bir araç(mercedes, bmw, audi, volvo hatta passat) bile bu ikisinden de iyi bence.

numeric 21.07.2017 17:56

Öncelikle Misafir-1554 olarak ilk yorumu yazmıştım daha önce ve sadece bu karşılaştırmayı değerlendirmiştim. Ancak alternatifler üzerinde konu çeşitlenince kendimce katılmak istedim.Öneriniz olan D segmenti benzinli otomatik veya ikinci el premium benzinli otomatik (yine D segmenti BMW 3, Audi A4, Mercedes C gibi) alternatifler mantıklı öneriler. Bu fiyat civarında bütçem olsaydı ben de muhtemelen 3 yaş ve altı bu tip bir araca yönelirdim. Ancak bu fiyat civarındaki SUV tabir edilen (Kuga, Kodiak, İonic, hatta Nissan Quashqai gibi) sıfır km benzinli otomatik araçlar 120 beygir 300 torkluk dizel Focus'a sürüş zevki ve kalitesi, hatta donanım seviyesi olarak alternatif olamazlar. Ayrıca bu araçların boyutları dikkate alındığında bagaj ve iç hacimleri Focus'tan bile kayda değer ölçüde fazla değiller. Yüksek hızlardaki yol tutuş ve stabiliteleri ise Focus'a yaklaşamaz bile. bu linkten de görüleceği üzere güvenlik test dereceleri de daha kötü.(http://***ompakt-suvlar-iihs-guvenlik-testinde) Kısaca sadece şekilden ibaretler. Yok plastiği daha kaliteliymiş, yok piano black konsol kaplaması varmış gibi gerekçelerle alınan saçma sapan araçlar bence

Misafir-2439 20.07.2017 10:07

Manuel olmak şartıyla Focus. İki aracın otomatiğide başarılı değil. Focusun otomatiği sorun açmaya çok müsait, Corolla'daki sorun açmaya müsait değil ama klasik yarı otomatik işte, tam otomatik gibi değil, manuel al daha iyi.

Misafir-7913 20.07.2017 00:47

Japon otomobillerine hayran birisi olarak Toyota'nın dizel motorunu asla tavsiye etmiyorum. Toyota'nın 1.6 benzinli motoru 1.4 dizel motorundan 10 kat daha iyidir. Şöyle ki, dizel motoruna göre daha sessizdir, daha performanslıdır ve herkes tarafından bilindiği üzere benzinli motorlar dizelden çok daha uzun ömürlüdür. Bu araç yerine çok daha ucuz olan benzinli versiyonunu alıp lpg taktırmak daha mantıklı. Lpg taktırdığınızda bile bu dizel motordan daha performanslı olacağına emin olabilirsiniz. Bence lpg'nin tek dezavantajı kapalı alanlara girememesidir. Onun dışında günümüzdeki lpg sistemleri eskisi gibi değil, gerçekten çok başarılı. İlla da dizel alacağım diyorsanız bu işi en iyi becerenler fransız ve italyanlardır. Özellikle de renault ve fiat'ın modellerine göz atmanızı öneririm.

Misafir-1554 19.07.2017 18:53

Ben bir 2012 model Focus dizel (manuel) kullanıcısıyım. Focus yol tutuş, direksiyon hissi, yüksek güç ve tork özellikleriyle sürüş keyfi oldukça üst düzey hatta c segmenti araçlar içerisinde sürüş keyfi açısından en iyisi denebilir. Ancak diğer bir çok karşılaştırmada belirtildiği gibi segmentine göre küçük bagaj ve iç hacim ise en büyük dezavantajları. C segmenti sedan bir araç düşündüğünüze göre çocuklu aile olmanız muhtemel olduğu için bagaj ve iç hacim konusuna değindim. Her iki aracın 2017 modellerinin iihs güvenlik testi sonuçlarında ise Corolla Focus'a göre önde ancak bildiğiniz gibi araçların Amerika piyasasındaki donanımları ile Türkiye'de satılanların arasında ciddi farklılıklar olabiliyor ama bu her iki model için de geçerli olabileceğinden Corolla'yı daha güvenli kabul edebiliriz bu da aile için önemli bir diğer kriter bence. Manuel vites olarak her iki aracı da kullandım ancak otomatik vites kalitelerini bilmiyorum ama genel kanı Ford Powershift,in Toyota Multimode dan daha iyi olduğu. Netice olarak aradaki fiyat farkı bayide de sadece 3.000 TL civarında ise Focus; ama Corolla Focus'tan yaklaşık 8.000 - 10.000 tl daha ucuza alınabilirse Corolla almanızı öneririm.

Yeni Karşılaştırma Ekle