2017 Ford Focus vs. 2017 Skoda Octavia

profil
osmşhn

27.01.2018 17:40

hangisini tercih edersiniz? öncelik yol tutuş

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2017 Skoda Octavia 1.6 TDI Style DSG
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Dizel
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Motor Hacmi1598 cc
  • Beygir Gücü110 HP
  • Ort. Tüketim3.7 lt
  • 0-100 Hızlanma10.7 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
kamilbey 01.02.2018 00:21

Benim tercihim ford'tan yana olurdu.Çünkü ford hem 0 km hem 2.el piyasasıyla kendini kanıtlamıştır.Kolay elden çıkışıyla da birçok insanın tercihi olur benim görüşüm.

Misafir-4891 31.01.2018 15:20

Eski kasaotamatik lpgli focus kullanıyorum onun bile yol ttuşu mükemmel,yol tutuş ilk kriterinizse tercih focus olmalı,2.el,servis yaygınlığı,sorunsuz otomatik( octavia dsg sorun çıkartabilir),arkadaşlar yazmış focus tam bağımsız süspansiyon da daha çok konfor demek,bütün bunlar focus'u tercih ettirir.Ancak geniş bir aileyseniz,focus size dar gelecekse octavia tercih edilebilir

Misafir-8504 31.01.2018 00:03

merhaba ben 8704 yorumunu yapan kişiyim. üçüncü defa yorum yapıyorum, ilk yorumumda(6015 nolu yorum) zaten eski arabam focusun ne kadar iyi bir araç olduğunu söylemiştim. ikinci yorumumda da (8704 nolu yorum) şimdiki arabam octavianın 2. elinin kötü olmadığını söyledim. marka fanatikliğim asla yok, ikisinin de olumlu ve olumsuz yanları var. her iki aracı da kullanmış biri olarak bence c segmentinde alınabilecek en iyi 3-4 araçtan ikisi bunlar zaten.
bu arada aracın iç mekanın darlığının sebebi torsiyon çubuğu olması fikrine katılmıyorum. öyle olsa civic de dar olurdu mesela. bence bu biraz dizayn biraz da kapı kalınlığıyla ilgili. mesela hondaların kapı kalınlıkları ince olduğu için hep eşdeğerlerinden daha genişler dikkatli inceleyin göreceksiniz. ayrıca şaft tünelinin de olmayışı (özellikle japon araçlarda) ferahlık sağlıyor. ama bence her iki durum da güvenlikten bir tık ödün vermek anlamına gelir ki şahsen ben tercih etmem.

Misafir-9033 30.01.2018 16:13

aldığınız aracın markasının sempatizanlığını yapmaya gerek yok arkadaşlar, sonuçta her aracın bir ikinci el piyasası olduğu gibi herşeyin bir alıcısı illa ki çıkar, ben ikinci eli çok kötü olduğu söylenen mitsubishi bile alıp satarken kâr ile sattım, amma velakin gelelim diğer duruma; ikinci el ilana bir 2006 model megane aracı koyarsın koyduktan 1 saat sonra satılır, birde ikinci eli yavaş giden bir araç ilana koyarsın 6 ay sonra anca satabilirsin. ben en aşağıdaki yorumumda octavianın ikinci eli kötü demedim, sadece focus ikinci elde tabiri caizse bir iki tık daha hızlı gider dedim. birde yeni araçlar arasında ikinci el kıyaslama yapılması uygun değil önemli olan 10-15 yıl sonrasına bakmak lazım, birde mevzumuz bu değil zaten, hangisi iyi yol tutar mevzusu var, bir kere araçta öncelikle bakılması gereken durumlardan birisi iyi yol tutmasıdır, burada focus arka süspansiyonları bağımsız olduğu için , torsiyon çubuğu kullanan octaviadan hem daha iyi yol tutar hemde daha iyi konfor sağlaması gerekiyor. markaların torsiyon kullanımı iyi olduğundan değil; maliyetinin düşük olmasından kaynaklanır, bmw mercedes gibi araçlara bakın hangisi 85 - 90 yıllardan bu zamana kadar torsiyon çubuğu kullanmış acaba, kaliteli araç daha maliyetli olan bağımsız süspansyon kullanır, focusun içinin dar olması da süspansiyondan dolayı kaynaklanan bir durumdur. hyundai i30, civic, lancer, ceed, focus, mazda3, ... bu araçlar c segmentinde nadir olarak bağımsız süspansiyon kullanan araçlardır. astra golf jetta octavia corolla egea ... bunlarda torsiyon çubuğu kullanır. (arkadaşlar bu şekilde teknik verilere dayalı olarak bilgi paylaşacaksak paylaşalım yoksa kuru şekilde gönlümüzden geçen şeyleri yazmayalım lütfen) ayrıca torsiyon çubuğu olan bir araç yüklü ve tam yolcu kapasitesi ile seyahatte zaafiyetini belli eder zaten.

Misafir-9928 30.01.2018 12:41

Sn. 8704 porsche örneğinizi anlayamadım (Porsche muadiliyle, kıyaslanır; şahin de muadiliyle kıyaslanır; çrneğin aynı model şahin, aynı model ford taunustan daha iyi piyasaya sahiptir). Ben burada ikisi de "halk arabası" olan, aynı seviyede, aynı fiyatta iki arabayı kıyasladım. Ve bu kıyaslamada Focus daha çok tercih ediliyor. Servis kalitesinin de Ford da daha iyi olduğunu düşünüyorum. Çok müşterisi olan aracın piyasası da, 2.eli de daha iyi olur; daha kolay satabilirsiniz. Ben Mazda'yı beğenirim ama onun da malesef 2.eli çok iyi değildir; bir çok ilde satamazsınız bile. Skoda'nın 2.eli elbette sıfır değildir ama Focus kadar da iyi değildir.

Misafir-4979 30.01.2018 10:01

kesinlikle focus.neden focus şu gerçeği kabul edin dehşet yol tutan 2 araç var biri focus biri civic tir çünkü arka tam bağımsız süspansiyon.2. sebeb otomatikte güven bana vw grubunda dsg yi sorarsanız uzak durun derim ,düz viteste tamam ama dsg inanılmaz narin.3. sebeb ikinci el satış kolaylığı şuan skoda dan uzakta misafir 3519 haklı bi araç 22 bin küsür diğeri 9 bin küsür satmış ne kadar skoda severler itiraz etsede bu durum 2. eli etkiler zaten insanların skoda ya daha mesefali olduğu aşikar vw için söylemiyorum ama skoda ve seat biraz daha problemli 2. elde.focus taki kullanım zevki skoda da yok.octavia biraz daha orta yaş arabası gibi daha düz kullanıma uygun focus heyecanlı.bence malzeme kalitesinde fark yok skoda nın artısı yeni tasarım oluşu doğal olarak ön konsol daha yeni tarz da.zevk sizin ikiside güzel araçlar lakin gerçekleri göz ardı etmemek lazım saygılar

Misafir-8704 30.01.2018 07:05

2. elin iyi olması ile "çok" olması farklı şeyler. ben değer kaybettirmeme olarak bakıyorum olaya. bir aracın satış adedinin fazla olması müşteri potansiyelinin çokluğunu gösterir sadece. bu daha ucuz da olabilir daha pahalı da. bence artık bu satış rakamı üzerinden araç yorumu saçmalığını bir bırakalım çünkü araç satışını çok olması ne o aracı iyi yapar ne kaliteli yapar ne de değerli yapar. dediğim gibi sadece müşterisinin çok olduğunu gösterir, bunun dışında bir anlamı yoktur. aksi olsaydı söz gelimi porche en berbat araçlardan şahin-broadway en iyi araçlardan biri yada mazda(satış adedi nedeniyle) 2. eli en kötü araçlardan biri falan olurdu. ben benzinli octavia aracımı 2015'te 49 bin liraya aldım, o sırada focusun en baz versiyonu 52 bin lira idi. şu anda internet sitelerine baktığımda 2015 model octavia için ortalama fiyat 60.500 focus için ise 61.700 gösteriyor. yani alırkenki 3000 liralık fark 1200 liraya düşmüş ortalama olarak tabi. servis yaygınlığı elbette ki ford daha iyi olacak zaten, işte satış adediyle orantılı bir şey, ama servis sayısı kadar servis kalitesi de önemli hatta daha önemli bence. aracı servise götürdüğümde parça eksilmeyeceğinden emin olmalıyım mesela (ford servisinde hatta servislerinde eksildi mesela)
özetle "çokluk" iyi bir şey olmayabilir her zaman, kriter o değil yani. ne demiş atalarımız ...

Misafir-3519 29.01.2018 19:59

Focus, satış listesinde 22400 adet satışla 7. sırada, diğeri 9000 adetle 23. sırada. Hangisinin 2. elinin daha iyi olduğunu tartışmak saçma bence. Servis yaygınlığında da Frd çok üstün, skodanın birçok yerde servisi bile yok.

Misafir-6015 29.01.2018 11:15

bundan önceki arabam focus şimdiki octavia. focusun yol tutuşu inanılmaz, kendimi hep güvende hissettim her açıdan. octavianın en muhteşem özelliği genişlik, ferahlık, bagaj hacmi(neredeyse focusu içine alır). ikisi de çok konforlu araçlar, uzun ve düz yolda octavia biraz daha iyi ama çukurlarda, kötü yollarda bağımsız süspansiyondan dolayı focus daha iyi. çekiş açısından hissedilir bir fark yok. yakıt açısından octavia biraz daha iyi(yarım litre falan). malzeme kaliteleri birbirine çok yakın(belki octavia biraz daha iyi olabilir) ama işçilik kalitesi octavia bayağı daha iyi. servis fiyatları hemen hemen aynı ama fordun izmirdeki yetkili servisleri berbat ötesi, hepsi resmen şark kurnazı(yaptıklarını anlatsam roman olur). 2. el konusunda misafir 33'e hiç katılmıyorum, şu anki aracım satılık olmadığı halde soran bir sürü kişi var. ayrıca 2. el sitelerine baktığınızda yaşıt octavianın focustan genelde daha pahalı olduğunu görürsünüz. özetle ikisi de çok iyi araçlar. bence fordu en iyi anlatan kelime güvenlik, octaviayı ise genişlik-ferahlık.

Misafir-33 28.01.2018 19:35

ben sürüş dinamiklerine ve dolayısıyla arka süspansiyonların bağımsız olmasına önem veren birisi olarak (ikisi de dizel ve ikisi de çift kavramalı otomatik ve c segmenti araçlar olduğuna nazaran) tercihim tabiki de focustan yana, hemde ikinci elde bir kaç tık daha öndedir.

Yeni Karşılaştırma Ekle